hu

email:
pass:

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)

:: Ajánlott böngésző ::

- Túrák, találkozók -
A IV. szoci túra előkészületeiről
(Buny - 2004-06-24)

Pénteken társakat próbáltam szerezni a túra útvonalának bejárásához, de senki nem ért rá. Akkor ketten megyünk a gyerekkel, legalább edződik egy kicsit az igazi túra előtt. Szombat reggel kikeltem, Munyi pedig közölte, hogy nem hajlandó itthon maradni, míg mi az országot járjuk.

1Felkerekedtünk, Kgandrast felhívtam, és elindultunk a 30-as úton és a Hatvan-Gyöngyös-Eger útvonalon közelítettünk a Felsőtárkányi elágazáshoz. A találkozás azonban Eger városában megtörtént, így rövid pihenő után elindultunk a hegyekbe. Az útvonal gyönyörű helyeken vezet, azt hiszem szakítunk a hagyományokkal, és most nem lesz múzeum látogatás, hanem maga az útvonal lesz a látványosság. Ezt azért is mondom, mert a mi átlag sebességünk 50-60 km/ó között alakult, és még ilyen sebesség mellett is létrejött a Buny kanyar, ugyanis 3 km/ó sebességgel az út melletti töltés avarjába dőltünk, mert elméreteztem egy kanyart és az első kerék az út széli murván futott, itt nem kívántam fékezni a biztos esés elkerülése érdekében. Nem maradt más, mint az ív átszabása, szélesítése, de ezt a már említett avaros útszél nem engedte, az első kerék egy kicsit felfutott a dombra, és ez elég volt a dőléshez. A motor alól kikászálódtunk, felállítottuk, és mentünk tovább. A puha avar és föld keveréke szivacsként nyelte el a kiálló tárgyakat a motoron, tehát semmi nem tört el. A répáshutai kemping nem volt bizalomgerjesztő, a faluban csak szabadidőparknak hívják, mi kétkedve fogadtuk az elénk táruló látványt, ahol a vas körhinta, rakéta mászóka, és egy foci pálya hivatott megvalósítani leendő szállásunkat. Beszéltünk a polgármesterrel, de árakról nem tudott mondani semmit, telefonon kellene érdeklődnünk hétköznap. Tovább haladtunk, és Hollóstetőn az ajánlott kempinget felkerestük, ahol a tulajdonosokkal Kgandras rövid beszélgetés után jó megállapodást kötött. 2A sátorhely motorral 600.-Ft/éjszaka, és a felnőtt ár megegyezik a diákkal, azaz 500.- Ft/ éjszaka. Rövid számolás után, ez azt jelenti, hogy egy motorral, két személlyel ez 1600.- Ft/ éjszaka, ami szerintem kedvezőbb, mint a listaárban szereplő. A helyszín is kiváló, mert a kemping egy félreeső helyén kaptunk egy szegletet, ahol a várható létszám tükrében el fogunk férni, a táborhely közelében tűzrakó hely, illetve egy fedett rész is van, ami club helyiségként üzemelhet. Aki úgy gondolja, hogy nem hoz kaját magával, az is nyugodt lehet, mert reggelit a kempingben 450.- Ft körüli összegért adnak, ebben a tea is benne van. A Büfében üveges italok széles skálája kapható, ha valakinek a készletei elfogynának. A túra terv további részei: Lillafüred- Ómassa- Mályinka-Láz-bérci víztároló- Csermely- Farkaslyuk- Ózd- Egercsehi útvonalon vissza a táborhelyre. Az útvonalat nem jártuk végig, megközelítőleg 15 km maradt ki, viszont cserébe Szilvásváradon András pisztrángot vásárolt sülten, amit azért mi is megkóstoltunk. Kicsit üldögéltünk a fapadon, ami megváltás volt a motor után. Az úton szembe nagyon sok motorossal találkoztunk, valószínűleg ez a Diósgyőrben rendezett találkozónak is köszönhető volt.
A túra útvonalából véleményem szerint a Bánkút részt ki kéne hagyni az út minősége miatt, ugyanis erre felé a hordalékot nem takarítják le az úttestről, és elég veszélyesen csúszik, még ilyen száraz napsütéses időben is, mint amilyen tegnap volt, hátha még Czövi meghozza az eső felhőket! Az útra egyébként végig igaz, hogy nem a legjobb minőségű, de a jobb szakaszokkal felváltva követik egymást. Az biztos, hogy csak olyanok vállalják be ezt az utat, akik megfelelő felkészültséget éreznek, mert egyenes szakasszal nem találkoztunk. Ezen a tájon kanyart már másról nem kellene elnevezni.
3Este fél hétkor leültünk Kgandras szülői házában inni egy kis üdítőt, átmozgatni zsibbadt tagjainkat. Kávézás közben csörgött a telefonom, és Balansz invitált minket vacsorára, egy kerti sütés keretében. Az ajánlatot elfogadtuk, bár azért hozzátettük, hogy mi még Ózdon vagyunk, és kicsit később érünk csak oda. Felkerekedtünk (ez még egy óra beszélgetést jelentett), először Hatvanban álltunk meg, mert a bogár tetemes plexin a fény erősen tört a szürkületben. A fiam legugolt, de már felállni nehezére esett gémberedett tagjai miatt. Este 10 óra után érkeztünk Furfaragékhoz, röviden beszámoltunk tapasztalatainkról, ettünk, majd éjféltájban kókadozó gyermekünk miatt búcsút vettünk a társaságtól és haza indultunk. A garázsban a napi számláló 424 km-t mutatott, amikor leszálltam.

Remélem sokan jönnek ismét, és jól fogjuk érezni magunkat. Azt kérem mindenkitől, hogy Kgandrasnak e-mail formájában jelezze, hogy ki jön, mert előzetesen egyeztetni kell a szállást, hogy részünkre a külön szárnyat biztosítani tudják.