hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2017. június 28. szerda 
Levente, Irén

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 168 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Teknőc
válasz erre | email2017-06-13 08:48:45
Sok sikert!
https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/amit_az_ot_vizsgarol_tudni_kell-5450
https://www.sportmotor.hu/magazin/veteran-muzealis-minosites-vizsga
Teknőc
sorszám: 8375 (146383)
(előzmény: Keri, 2017-06-13 08:07:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-13 08:07:50
OT vizsgát csinált valaki innen?
Gondolkodom, hogy a TS-t és a CB-re is megcsinálom. Nem mintha nagyon kéne, de ez egy jó életcél, és ha független bizottságnál tudom elérni, hogy szeretett és nyugdíjba vonult motorjaimat szépnek titulálja, nem csak az én atyai szemem mondja, akkor azért az mégiscsak jó érzés.
sorszám: 8374 (146382)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:17:40
LaciK.. nos, erre magamtól is rájöttem...
Olvasván, a motor, a hsz stílusa azonos volt.. ;) :)
Teknőc
sorszám: 8373 (146375)
(előzmény: Keri, 2017-06-09 20:48:39)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:16:15
Így van..
Teknőc
sorszám: 8372 (146374)
(előzmény: Árpád, 2017-06-09 21:44:24)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-09 22:15:03
4 próba...
No írtam egy hsz.-t de ezt elnyelte.. Lényeg, hogy heti 70-80 óra alap helyett sztem a 40 nagyon jó, s emberi bánásmódot kapok nap, mint nap.Emberi bánásmódot,-emberként bánnak velem. Az órabérem változatlan, viszont nem havi 210-240 órát dolgozok ténylegesen, hanem tényleg 8 órás vok. Saját iroda, asztallal, korlátozott nettel...Saját szobában, ágyamban alszok, nincs éjszakázás tehát, stb-stb. fura mindez. De jó. A végén úgy elpuhulok, hogy kell derékalj, vagy rosszabb, csak ágy és faház kényelme kelleni fog... vagy mi... ;) :) A Mellék munka nem jön sztem össze, túl nagy a csönd. Nem baj, hogy nem leszek bömös, nem én vok. Valamint a mások megfelelésének a része is benne van. Tény, ezzel sem fogok megfelelni, senkinek.. Mert női motor, kezdő motor, műmájer propelleres, -Kis görcs- motor.. stb. Magamnak kell hogy jó legyen, s így se, úgy se felelek meg, maradok annak, ahogy nekem jó.. Kis duke jó lesz nekem.. ,Teknőcnek... :) aztán majd kiderül, tényleg mi lesz velem...
Teknőc
sorszám: 8371 (146373)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-06-09 21:44:24
Izlések és pofonok...:)
Nekem a 12 órás volt a halálom. Annál még a 16 órást is jobban bírtam.
Most egy kicsit elterjedt a környéken hogy halálomon vagyok. Így nagyon úgy néz ki hogy nem mernek felvenni ősszel a rendszergazdás helyre. Máshova sem a kerületben.Ezért egy kerülettel odébb bevállalok egy határozott időtartamú napközis állást egy évre. Heti huszonkét óra. Nettó havi 176 ezerért nem olyan rossz bolt. A napi négy-öt órát csak kibírom valahogy. :) Ha ez bejön. Jövőre pedig majd csak lesz valami megint.:) Tizenkét órázni biztos nem fogok. Biztos? ... :)
sorszám: 8370 (146371)
(előzmény: Keri, 2017-06-09 20:48:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-09 20:48:39
Hát nem is tudom. 12 órás munkarend mellet én nagyon élvezem hogy két napig itthon vagyok. 8 órástól be is kattannék most :)

A cikket én is kommenteltem LaciK néven. :)
sorszám: 8369 (146369)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-07 08:14:00)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-07 08:14:00
Ez is jó cikk, főleg a hozzászólások, az se kutya.. :)
https://hegylakok.hu/2017/05/motorostura-szervezes/#disqus_thread

Ja, s igen, gyakran vagyok irodában is, gép mellett...Belvárosban... :) De ez csak átmenet, még lehet hogy terepre kerülök... Oda jobban illenék, de azért itt se rossz. :) Igyekszem megtanulni a 8 óra munkaidőt, és a 8 óra alvást. Ja, s fura, hogy van némi szabadidőm is.. Tök jó, de fura ez még nekem.
Teknőc
sorszám: 8368 (146364)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-07 05:31:31
Hm, hogy is fogalmazzam..?
Elvileg, belföldi,rövid távú motoros futár..Vagy minek nevezem. Őszintén, kicsi esély, hogy megkaphassam. Pedig, még megkockáztatnám akár főállásnak is. De ne menjek előre. Még megkapni is (-nagyon-nagyon)kétséges.Vannak jobb pályázók is, öszintén. Mindenesetre új utakat járok, új munkát is keresek.Jelenleg. Szeretnék családot, s csak utána a munka,(néha most is jó volna egy masszív kis motor, főleg városi, és városközi távokra, hát még később,..?) olykor egy minimalista kis motorozás, kikapcsolódásnak, ha kiakarok kapcsolódni, egyedül.(évi 3 alkalom, pár napra) Túl sok miindent vesztettem, hogy lássam, mi is maradt ki az életből, s mi az igazi boldogság... S az a legszebb, hogy azt se tudom, holnap mi lesz, csak álmodozom, és küzdök. S fogalmam sincs, hogy tényleg mi lesz velem..Valóságban. Annyit tudok, hogy most is néha futárkodom, s lehet hogy később is jó volna valami jármű.(gyalog és tömegközlekedés nem olyan jó, mint egy kismotor hatékonysága) Bár egyre inkább autó felé hajtanak, mint a melóhely, mint a feleségem, -család tekintetében. De éltem egyik része vonzódik a kétkerék felé, s látom még lehetőségét, célját, boldogságát vele. De majd kiderül mi lesz még.
Teknőc
sorszám: 8367 (146363)
(előzmény: Keri, 2017-06-06 18:32:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-06 18:32:26
Mi lesz a meló? Ha lehet tudni.
sorszám: 8366 (146361)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-06 08:24:48)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-06 12:10:40
jó cikk!
https://www.sportmotor.hu/magazin/gianni-favaron-trofeo-motorline
Teknőc
sorszám: 8365 (146360)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-06 08:24:48
Tény. Pontosan, próba.. Viszont Ktm-nél több esélyem van,(ténylegesen) -hiába ismertem /ismerek pár(csak nagy) properellest. De ha mellékmunka e téren még közbe szólhat, ugyanis ott mindenki hithű (nagy) bajormotoros.. Ha összejön egyáltalán az a meló. Akkor kénytelen, de nem kedvtelen lesz a kis bmw. Kötelező lesz... :) De mindent majd.. Isten engedelmével. Addig pedig a kis duke felé hajlok...
Teknőc
sorszám: 8364 (146356)
(előzmény: Keri, 2017-06-05 19:03:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 19:03:30
Köbcenti semmivel nem helyettesíthető, pláne ha még csak nagyobb teljesítményt sem szednek ki belőle, karakterisztikában tuti meglátszik.
De ki kell próbálni, ha odakerülsz és megérzed a különbséget és ez alapján dönts, neked mi tetszik jobban.
sorszám: 8363 (146346)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-05 18:07:15)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-05 18:07:15

Oksa, így képek alapján vélemény meghallgatva. Igen klassz kis összegzés, de hirtelen így is.. -Le a kalappal!
Ár: Sajna, már minden itt kezdődik, sőt, jelenleg ők ár/érték arányban a legjobbak.
-A nagyobb, a jobb..?
Hm. A menet teljesítményük, fordulatuk majdnem azonos. Tény, a BMW A2 legalja,(teljesítményben, s talán már motor is..? Vagy ez se…? DDDD) így tény, erősebb, de azonos a fordulatszámon forognak. Nem látom azt, hogy melyik a szét hajtósabb.
Tartalék erő: végig nézve a BMW-nél -kb 10-18%- kal talán több van.
10-20 km/h -val többre képes,(ha pedig –„topspeed”- erőltetik a két gépet Duke 110 fölött, a másik 150 fölött megy szétesőben) de mindkét motor 100 alatt van motorikusan. Tesztekből is ez jön le…
Fenntarthatóság, alkatrész..-Jó kérdés, jövő zenéje…. A fogyi szintén azonos szinten.
Igen.. De úgy nézzük, mindkét motor bonyolult, s a BMW szereti túl komplikálni, ebből soha nem tanulnak… Ebben igazad van.

„Pofás, és presztízs faktorral” -a BMW mellett szól- Meg a „motoros feelleing” is..
(De nem tartom magam motorosnak, s tudom, ezzel se lennék az tehát..?)
(Aztán itt jön az, hogy ha már BMW, egyik szerint jó, a másik szerint műmájer, a 3. szerint jobb, erősebb motor kellett volna venni..s ekkor villan belém az érzés: kinek is kellene, hogy jó legyen..? Hát, aki használja..  az ő igényeinek)
Viszont, a KTM se kutya. Amellett öreg vagyok én, hogy villogjak, s nem is járok olyan helyre, helyekre hogy csilli-villizni akarjak. (S nem is fogok) sőt, ezek az un. „nagymotoros -cm3 és le és márka elvárások, -nagymotoros érzések miatt már meguntam az un villogási, presztiz faktort. Végleg.
Nem is tartom magam motorosnak, csupán „rendszámos segédmotorosnak”..
Ez nagyon jól talált, s nekem pont elég. Tetszik, megmarad rajtam örökre.. ;)
Tény, viszont a kis BMW váza, kialakítása tetszetős, de a kis KTM ülési pozíciója nagyobb, tankja nagyobb, nagyobb a hatótávja, valamint tetszik a gyári többféle felszerelése, pl. a 48 literes topcase hozzá, bmw-nél max a sok felfüggesztés… :(
Váz, mindkettő egyforma, sztem itt valaki másolt, jegyezném le csendesen..
De többivel egyetértek.
Sőt a futómű is hasonló, néhány cm különbséggel…
Viszont poénból dobtam be a kérdést, s köszönöm ettől függetlenül a komoly értékelhető választ.
Tény, ez csak elméleti szócsata volt, tetszik a BMW, főleg a formája,-viszont úgy érzem, az új kis Duke, egy jó topcase-vel több használhatóságot adna nekem.
Teknőc
sorszám: 8362 (146345)
(előzmény: Keri, 2017-06-05 09:13:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 09:13:31
Még annyit hogy a BMW ordas nagy kipufogójától elég nehéz lesz oldaldobozt felrakni.

CB650-esnél ez is elég szimpatikus hogy a kipufogó a motor alatt van lényegében, nincs útban egyáltalán.
sorszám: 8361 (146340)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-05 09:07:44

Szögezzük, le hogy csak fotóról láttam mindkettőt, tehát nincs tapasztalatom a motorokkal semmi. Így alkotok véleményt a te kérésedre :)

Majdnem azt mondtam hogy Suzuki, meg Kawát nézzél, mert azok olcsóbbak és elég jók, de az árlistát nézve igazából nem is olcsóbbak. Pedig pont a KTM és BMW az ami általában túlárazott.
Ha az ár is szempont akkor az pláne nem a te motorod, de amúgy szimpatikus tulajdonságokkal bír. Én a nagyobb motort választanám. 125 jó városba de országúton nekem kevés. 250-es körüli méret hasznosabb, akkor is ha csak 80-al mész, van benne tartalék anélkül hogy széthajtanád.

Azonban pár észrevétel:
180 fokkal megfordított hengerfej, azaz a szívó előre, a kipufogó hátra néz a hengerfejen. Ez így logikusnak tűnhet, mert egyenesebb a gáz útja, de ez az elrendezés szinte minden évtizedben felbukkan. Az elrendezési problémák mellet, az szokott a gond lenni vele, hogy a henger mögött nincs rendes légáramlás és hűtés a kipufogónak, összességében nagyobb a hőterhelés a hengerfejen.
Nem tudom megoldották e ezt a BMW-nél de mindenképpen komplikálja a dolgot.
Mondjuk ahogy nézem a BMW szereti a furcsa motor elrendezéseket. A boxerrel is küzdenek is a tervezők, erre még egy egyhengerest is képesek elkomplikálni, hogy véletlenül se legyen könnyű dolguk :D Megjegyzem ennek ellenére pofás gépet sikerült összerakniuk.

Nézd meg a KTM-et. Klasszikus delta híd váz, rácsos acél szerkezettel. A blokk szerves része ennek, kiegészíti mint alsó tartó elem és így egy tetraédert alkot ami a természet legstabilabb formája, kezdve a gyémánt kristályszerkezetével.
Ezzel szemben a BMW-nél szemmel láthatólag nagyon zavarta a váz tervezőit hogy még egy blokknak is helyet kell biztosítaniuk :)

Mondjuk a Suzuki Inuzamán jobban el tudnálak képzelni. Az valahogy higgadtabb motornak tűnik, a maga klasszikus kinézetével. A kéthengeres motornak is egyenletesebb a nyomaték leadása.
Azonban mindkettő 1.6Millió...ezek után nem kérdés hogy a BMW-t venném, a komolyabb futóművével és nagyobb motorjával, na meg a jóval komolyabb fagyizó előtti presztízs faktorral :)
sorszám: 8360 (146339)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-04 18:24:12)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-04 18:24:12
Most nézem, hogy csak a kis ktm-ről beszélsz,a másikról nem teszel említést se.(Érdekelt volna, főleg, hogy szerinted nekem melyik való jobban) Sztem a kis Bmw is tetszetős, g310r. Leginkább forma, alak, valamint könnyűsége, fürgesége révén. Viszont az igényemhez lehet hogy jobb lenne a kisebb(KTM) gép. De majd kiderül mi lesz. Most inkább a kocsit erőltetik jobban, mint szolgálati eszközt, és itthon is.. Nem tetszik, hiszen motornál rugalmasabb eszköz nekem nem nagyon van. De lehet, hogy többre kell később... De még beosztás kérdése..(?)De ennek ellenére kismotoros szeretnék lenni..
Teknőc
sorszám: 8359 (146338)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:10:38)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 11:26:53
DDD
Na, igen. Van. Méretben is jó.
a Kis honda..
Mielőtt kijött volna az új kis Duke,(2017) akkor még azt néztem..:) Szolgálati motornak..:)
Teknőc
sorszám: 8358 (146337)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:21:54)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 11:24:33
Plussz átírás, meg némi felszereltség,(topcase,a 46-48 l-es) oszt mindjárt 1,5 alatt van kicsivel.. :(
Ja igen Van ABS..Sőt, ha így haladunk, kötelező elem lesz.(Majd) Únyió, mi meg ezen is kárálhatunk, hogy mi is van. Én már engedelmes birka Únyió bélyeggel homlokomon... DDD
Sőt, ma már szinte minden új motoron van alapjáraton.. Ezért.
A kis ts meg van, de nem tudom mit hoz a jövő még. Képlékeny, mint a fejemben a gondolatok.
Teknőc
sorszám: 8357 (146336)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:07:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:21:54
Most nézem hogy azért van ízlésed.

Fordított 43mm-es teló, radiális féknyereg, ABS, 15LE

Még a 650-es CB-nek is csak szimpla telója, úszó féknyereg, és 41mm-es szár van :)

Egy CB125f (vagy hasonló igásló) lehet hogy megfelelőbb lenne neked árképzésben és tudásban is.
http://honda-szallerbeck.hu/motor/modellek/robogo-125cm3/119?view=vehicle&layout=motor#adatok-%C3%A1rak
sorszám: 8356 (146335)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 09:19:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:10:38
Most nézem, már a 125-ös KTM-en is ABS van???
Hova jutott ez a világ, borzalmas.
Ezért ilyen drágák ezek a motorok.

CB hátsó kerekén teszteltem az ABS-t hát nekem nem hiányzik az a kerregés, pedig a Hondának állítólag elég jó az ABS-e.
Mondjuk a KTM is ugyan azt használja ha jól tudom.
sorszám: 8355 (146334)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 11:07:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 11:07:22
1.3M Ft a Duke.
Mondjuk az sem kevés pénz.

TS legalább megy még?
Ha nem lenne pénzem én is arra feküdnék inkább rá, hogy menjen, mert még mindig az a legjobb motorom :)

Engem amúgy a szerelés is megnyugtat.
Teljesen kizárom a külvilágot olyankor...igaz hogy egy kocsis is megirigyelné olyanokat káromkodok, a szívásokkal, de alapvetően ez a hangulat része :)
sorszám: 8354 (146331)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 09:19:41)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 10:28:09
Csak úgy...
Ha már oldalt feldobta..
Háttérben Pápics barátom figyeli a beszédünket..
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m234/m235/9968o.jpg
Teknőc
sorszám: 8353 (146330)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 11:36:47)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 09:19:41
Egyetértek.
Nézelődök, volt már mindenféle kis és nagy motorom, de új még nem volt soha.
S mint utolsó motorként jó volna egy új.
Az új kis ktm duke (125), a 2017-es tetszik is, valamint a legkisebb BMW, G310R. Igaz, ezek igazán megfelelnének az (én) igényeimnek, de ehhez kellene legalább 1,5-1,8 misi. Sok,(nagyon sok) főleg, hogy nálam az egész életem felborult, s még azt se tudom, holnap mi lesz velem. De látható, a beteg meggyógyult, újra örült gondolatai vannak.. :)
Teknőc
sorszám: 8352 (146329)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 09:00:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 09:00:49
Én is most untam meg hogy mindig csak szerelek.
Hondán hullámos a féktárcsa, ezért megbukott a műszakin még tavaly...előtt. Azóta nem volt időm kicserélni, meg amúgy is nagyon le van pukkanva. Bár egész jól indul, de több olajat eszik mint az MZ.
TS még mindig darabokban, bár ahhoz legalább minden alkatrész új, zsírpapíros, tehát ha egyszer összerakom akkor szebb és jobb lesz mint, amikor kijött a gyárból. 30+ éve.
Blokk egyben van, szóval igazán nem is lenne nagy munka. Ha neki állnék szerintem egy hét alatt kész lennék a csicsázással együtt is.

Az a baj hogy még én is öregszem. Régebben meg sem kottyant egy pár napos maratoni szereléssel összerakni a motorjaimat, de már nagyon be vagyok lassulva, és mintha a feladatok is csak szaporodnának.

Szóval eldurrant az agyam hogy már megint motortalanul ért a motoros szezon. Bementem a Honda szalonba nyálat csorgatni. Eladó rögtön be is hülyített, egy új CB650-re, most valami 1,7% THM-el, de mondom nem akarom elkapkodni. Erre rábeszélt, hogy ki is lehet bérelni egy hétre egészen barátságos feltételek mellet, na ezt viszont nem tudtam kihagyni, szóval most éppen endorfin túltermeléstől szenvedek :)
1000km-es limit van a motoron, de az első nap beleraktam 500km-ert, szóval mostanra már csak a városban motorozgatok vele.
Jellegét tekintve ugyan az mint az öreg CB-m, csak sokkal finomabb, könnyedebb, fürgébb az égész.
Munkába járós motornak mondjuk nagyon nem jó. Ma ezzel jöttem de 5km-re lakok a munkahelyemtől, mégis 50km-ert motoroztam reggel :D szóval nem túl gazdaságos.

Ez a bérbeadás nagyon jó marketing trükk volt. Olyan mint a drogosoknak a beetetés. Most azon filózok hogy kaparom össze az árát, mert nem akarom hitelre venni.
Van egy kis takarékszámlám, amin motorra és kocsira spórolok, talán őszre össze is jön az ára, ha jobban takarékoskodok...addig lehet hogy még lejjebb is megy az ára.

Talán neked is érdemes lehet utána nézni, mert most egészen barátságos részletekért lehet venni új motort.
Persze sok, de úgy vagyok vele hogy 35éves a Hondám, a következő motorom is nálam fog megöregedni, akkor meg jobban járok, ha nem egy más ember által szétgányolt motorral kell sokáig együtt élnem.
sorszám: 8351 (146328)
(előzmény: Teknőc, 2017-06-01 08:14:10)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 08:56:16
Egyenlőre mentálisan nem érzem magamban azt, hogy jól menne.... S igen, ma már tudom, milyen könnyű a halál, sérülés. S igen félek, hogy mi lesz, ha megint megindul az emlékek sora a fejemben, avagy, ha motorozástól megnyugszom, s fáradtan elalszok vezetés közben... S ezért most szinte sehová nem megyek motorral, nem érzem még magam hozzá késznek. De március óta egyre jobb, bátrabb vagyok. Ősszel, és télen, valamint idén a tömeget,tömegrendezvényeket szoktam, s újra bízni az emberekben. Ma már nem félek, s nem menekülök a tömegtől, sőt, igen jól el is vegyülök, félelem és rossz emlékek nélkül. Már nem azt nézem, kijön felém, hogyan akarhat megölni, meg kivan a hátam mögött,s mivel, meg legalább két menekülési útvonal biztosítása minimum, meg a személyes terem 2 méter, aki belép, az támad,..KERÜLNI, -Menekülni.. Ezeken már túl vagyok, sőt a személyes terem is már az átlagnak megfelelő fél méter. S bízok már az emberekben ismét, szerintem. De így talán könnyebb megérteni, milyen ez. Lényeg, túl vagyok rajta, túléltem, a betegségen is lassan túl vagyok. Majd alakul a többi is.. Talán a motorozás is, kedv is bizsereg, tehát....Majd Vigyorgok én is.. :)
Teknőc
sorszám: 8350 (146327)
(előzmény: Keri, 2017-06-01 08:32:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-01 08:32:38
Ha jól értem, a PTSD miatt az a kockázata egy motorozásnak, hogy vezetés közben lépsz ki a valóságból?

Ha ilyen kockázat nincs, akkor viszont nagyon jó antidepresszáns a motorozás.
Elvégre láttál te már depressziós motorost? Mindegyik vigyorog a bukósisak alatt. Dokik örülnének, ha ilyen jó Vigyorex tablettájuk lenne, mint a motorozás.
sorszám: 8349 (146326)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-31 10:38:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-06-01 08:14:10
Most minden téren... Nem veszünk össze, tény..:)
Azért tegnap voltam némi gyalogtúrán, ami 19 km volt, Szegeden. Igaz, előtte is volt némi gyalogolás a munkából kifolyólag, így a tegnapi gyalogtáv 23-25 km.(Még jó hogy hozzászoktatott az elmúlt évtized) Jó olykor kimenni az irodából, de motorral jobb (sokkal, oszt még nem is mentem át a másik Városokba) lett volna a terveket, -egyebeket szállítani, hiába csak kell egy jó városi, városközi mindennapi igásló.
Bor:Tegnap este az emléktúra végével, azért elment fél liter veres bor, amin nem kicsit meglepődtem, hiszen évek óta alig ittam... De jól esett. Hazafelé viszont már nem gyalogoltam, lusta városiként inkább tömegközlekedést vettem igénybe.... Viszont ha motorral mentem volna a túra kiindulópont helyszínére, akkor nem lett volna bor.. Pro és Kontra.. De azért csak kellene valami könnyű, fürge kisgép, minden napra, egy személyre nekem munkára és néha egy kis kerülésre..De Majd... :)
Teknőc
sorszám: 8348 (146325)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 11:36:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-31 11:36:47
Ezen nem veszünk össze. :)
Akkor igyál bort. :)
Egy jó kis lazulás jobb bármilyen dokinál. Bár gondolom neked az elindulás a legnehezebb.
sorszám: 8347 (146324)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-31 11:24:33)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-31 11:24:33
Tudod, én sört sosem.. Inkább egy jó kupa bort, -estére, motor után, de a többivel egyetértek... :)
-Tócsni, ha azóta is meglátom, eszembe jut az a bizonyos répáshutai reggel..;)
Teknőc
sorszám: 8346 (146323)
(előzmény: Árpád, 2017-05-31 10:53:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-31 10:53:20
Szerintem egy kis tócsni evés Répáshután, az sokat segítene. Valahogy elovatoskodnál az én tempómban odáig, aztán kezdődhetne a valódi rehabitáció. Egy pici sör csak rásegítene.
Erdő, motor, jó kaja, esetleg jó társaság, ezek csodákra képesek. Csak el kell jutni odáig.
sorszám: 8345 (146322)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-31 10:38:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-31 10:48:31
S mivel a Depresszió nem súlyosbodott-,nem lett rosszabb-,s nem lett halál a vége, (Amitől kezdek a Dokik tartani, félni) így van esély a motorozásra, ahogy gyógyulok... Aztán majd elmesélem, mi is váltotta ki mindezt, s ígérem, csak egyszer. De tényleg. Még sok az is.
Teknőc
sorszám: 8344 (146321)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-31 10:38:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-31 10:38:55
Nos, nekem meg ez van:
http://www.origo.hu/tudomany/20160920-ptsd-agy-agyszerkezet-trauma-stressz-memoria-emlekek.html
Bár én nem felejtek, (azt)emlékeket hanem minden éjszaka átéltem, majd másfél évig...Alvás alig volt. Mostanság már csak heti szinten van az újra élés, de tény, mindenki mondja nagyon megváltoztam... S én is úgy érzem. Nem szép dolog beismerni, de ez van, Valamint egy enyhe depresszió, ..Persze, amit átéltem, -s amit tettek még velem, hozzá képest örülhetek, hogy csak ennyi bajom van... Próbálok pozitív maradni. S Igyekszem aludni, legalább napi 5 órát... :) S már egy hónapja nem járok dokikhoz se beszélgetni... Gyógyszert nem kellett szedni, mert minden ellenére lélekben is erős vagyok, stabil, vagy mi.. Ezért csak -beszélgetések-, tesztek, meg nyugalom keresése volt a kezelés. De lehet, hogy egy jó kis egyszemélyes kis motoros túra lenne a legjobb kezelés nekem. Bár ettől még óvtak a Dokik,..De legutóbb már ajánlották, hogy ha tényleg ennyit jelent nekem.. :)
Teknőc
sorszám: 8343 (146320)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-31 10:06:34
DDD
De kis kötekedő vagy. no..:)
DDDD
Teknőc
sorszám: 8342 (146319)
(előzmény: Keri, 2017-05-31 08:16:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-31 09:36:08
Igen. Csak a kormány meg ne hallja ezt. Még lelki zavarokat okozna náluk hogy valakiről véletlenül igazat mondtak.

Odalas azért jó mert úgy tudom vinni a kutyát. Ez azért segít mert megállás után ott a vakvezetőkutya. :D
Most egyébbként kontrol szemészeti vizsgálatra várok. A neurológust egy picit zavarja hogy látok valamit a periférián is. Úgy látszik én még az agyi infarktust is rosszul művelem.:D
sorszám: 8341 (146318)
(előzmény: Keri, 2017-05-31 08:17:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-05-31 08:17:39
Akkor elmondhatjuk hogy jobban élsz mint 4 éve? :D
sorszám: 8340 (146317)
(előzmény: Árpád, 2017-05-30 14:59:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-05-31 08:16:58
De az hogy segít a látás kiesésén, ha az oldalkocsiból vezeti a motort? :D
Vagy ő az oldalasban, a kutya meg vezet? Elvégre nekik jó a látásuk :)
sorszám: 8339 (146316)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-30 14:02:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-30 14:59:49
A jawa megvan. Tankot kellene lecserélni meg fúrni. Még eldöcög, de már nehezebben indul. Ilyen szintű felújìtást idén már biztosan nem csinálok. Ha nem jött volna betegség, akkor se került volna ilyesmi idén sorra. A melóval kapcsolatos hullámvölgyek már elintézték rendesen ezt az évem. De már így is jobban állok mint egy éve. Akkor viszont jobb évet zártam mint az előző volt. Tehát már pár éve minimális előrehaladást tudok felmutatni. Csak ez még nem elég ahhoz hogy mindent megvalósítsak. Majd..
sorszám: 8338 (146315)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-30 14:02:50)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-30 14:02:50
Oldalas kutyával tényleg jó...
De látom, azért te sem tettél le még a kétkerékről.... :)
Viszont ahoz már egy nyomatékos gép kell, Jawa meg van még..? Avagy egy jó Ural esetleg.. ;)
Teknőc
sorszám: 8337 (146314)
(előzmény: Árpád, 2017-05-30 11:38:41)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-30 13:56:04
No, utána néztem..
A Könyv: KARL MAY A SIVATAG HARAMIÁJA.
A Benne ez a kisnovella: Hóförgetegben.Emlékeim szerint ez a kis novella ez...
Igen, többféle kis novellákból álló kis kötet, delfinkönyv... :)
Teknőc
sorszám: 8336 (146313)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-30 11:52:28)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-30 11:52:28
Régen olvastam egy Rövid Winnetou-Old Shatterhand storit,(25 éve is van már) abban volt az hogy a két gonosz állandóan azt ismételte:vakuljak meg az egyik, hibbanjak meg mondta a másik... Jött a vihar, Blizzard,(hóvihar, villámlással) s megsérültek, az egyiknek a feje, a másiknak a szeme ment ki a viharban... Ennyit erről.. :)
Hát, ha eljutok Pilismarótra, akkor nem is tudom... Számomra Élet és Világmegváltás lesz...
Teknőc
sorszám: 8335 (146312)
(előzmény: Árpád, 2017-05-30 11:38:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-30 11:38:41
Az oldalkocsi talán jó.
Azért csak talán mert még élenken emlékszem arta amikor vittél motoron. :) Egész élénken. Talán oldalasban békésebb élmény lenne. Talán... :D
Meg úgy vihetném ölben a kutyát. :D
Egyébbként van megoldás a problémára. Átiratom a csak szemüveggel vezethet bejegyzést a jogsimban. Csak fehér bottal vezethet. :D
Jut eszemmbe... Azt hiszem leszokom a vakuljak meg ha nem mondok igazat szövegröl. :D

De beszéljünk komolyabb dolgokról
Ha összejön a napközis táboroztatás, augusztusban már turára akarok menni. Legyen már valami értelme a már megvett két új abroncsnak. Egy pilismaróti nem megyünk sehova túra például kiváló alkalom lenne a gumik gyakorlati hasznosítására. Vagy valami hasonlóan lájghtos hétvége.
A nővérem szerint nagyon jó a tábori alkalmazásom esélye.
sorszám: 8334 (146311)
(előzmény: Keri, 2017-05-30 09:48:22)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-30 11:04:21
Az Bankhitel reklám volt, TCM Bank vagy mi..
De megtörtént eseményt dolgoz fel, miszerint Tajvant ismét körbe motorozzák, mint öregek, emlékezve a fiatalságukra, s időközben meghalt akkori Túratársaikra, barátaikra.. ;) :)
Teknőc
sorszám: 8333 (146310)
(előzmény: Keri, 2017-05-30 09:48:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-05-30 09:48:22
Mint a Honda videóban az öregek:
Menjünk motorozni!
Heee?
:)
Árpit meg berakjuk egy oldalkocsiba azt visszük, ha máshogy nem megy.
sorszám: 8332 (146309)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-29 20:05:46)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-29 20:05:46
Nem jó hír!-Kitartás!
Nézd, azért fogunk mi még motorozni!
Nálam is azt mondták az elején: felejtős a motorozás... Mikor meg utoljára mentem hozzájuk, meg ajánlották a végén a Dokik.Hogy ha ennyit jelent nekem.
Igaz, még nem mertem menni, sőt, a várost se hagytam még el. De erősödöm, közben nézegetem a képeket, utakat, s reménykedek, hogy leszek még úton, kétkeréken... Valahogy... Te se add fel!
Teknőc
sorszám: 8331 (146308)
(előzmény: Árpád, 2017-05-29 17:29:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-05-29 19:19:28
Nem jó hír :(
Jobbulást neked Árpád!
sorszám: 8330 (146307)
(előzmény: Árpád, 2017-05-29 17:29:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-05-29 17:29:32
Jó neked hogy egy dolgot látsz. Per pillanat kórházban vagyok agyi infarktussal. Pont a jobbolali periférikus látásért felelős terület nyúvadt meg. Ennek ellenéne látok valamit szélen is, viszont középen is úszkálnak néha vakfoltok. Állìtólag hónapok alatt javulhat a helyzet. Ha nem akkor minimum a motorozásnak vége.
sorszám: 8329 (146306)
(előzmény: Keri, 2017-05-28 08:38:32)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-28 20:20:10
:)
Teknőc
sorszám: 8328 (146305)
(előzmény: Keri, 2017-05-28 08:38:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-05-28 08:38:32
Konklúzióval egyetértek, a cikk eleje kissé demagóg :)
Szerintem nem lesz attól jó vezető valaki ha bemagolja a kreszkönyvet és ki tud tölteni hibapont nélkül egy tesztlapot.
Kb. ismerni kell persze, de sokkal fontosabb a gyakorlatban a jó helyzetfelismerés, megfelelő reakciók, defenzív vezetés, mint a kresz szögletes betartása.
Bár jónak tartom a KRESZ-t, de mindent nem lehet leszabályozni. Túl bonyolult lenne az egész.
Ráadásul sok ponton a jogi forma nem képes figyelembe venni az emberi tényezőt. Pl. vannak olyan szituációk amikor gyakorlatilag előre hátra jobbra balra egyszerre kellene nézni.
Az oké hogy a KRESZ szerint én vagyok a felelős ha éppen rossz irányba nézek és így okozok balesetet, de emberileg teljesíthetetlen elvárás.
Bár én elég jó vagyok abban (és szerintem a legtöbb öreg motoros), hogy folyamatosan szemmel tartsam és kövessem az agyammal körülöttem lévő potenciális veszélyforrásokat, de azért tisztában vagyok vele, hogy egyszerre csak egy dolgot látok, a többi eseményt az agyam következteti két rápillantás között.
És bár a defenzív vezetés azt jelenti hogy mindig a legrosszabb eshetőségre számítok, de ez is rutin és tapasztalat kérdése. Lazán előfordulhat olyan helyzet, és ebből eredően baleset, amire nem számítottam.
Lehet ezt figyelmetlenségnek nevezni, de valójában szimpla emberi tényező. Az agy működésének egyenes következménye, csupán a legtöbb esetben szerencsénk van.
sorszám: 8327 (146303)
(előzmény: Teknőc, 2017-05-27 06:36:12)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-05-27 06:36:12
Sajna igaz minden szava...
http://www.shox.hu/cikkek/a-kresz-nem-ved-meg
Teknőc
sorszám: 8326 (146302)

 
  Összesen: 168 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17387)
Jawa (26959)
MZ (48715)
Pannónia (6537)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Izs (606)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu