hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. december 12. csütörtök 
Gabriella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 979 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2019-09-26 12:34:03
Mentem mögötted...hülye vagy :DDD
sorszám: 48913 (147322)
(előzmény: hygy, 2019-09-24 19:11:11)

 
 
hygy
válasz erre | email2019-09-24 19:11:11
Hát a mostani robogómnak 80 a vége :) és nem tudom bátor vagyok e vagy csak hülye de már sok helyre elmentem vele. Időnként úgy éreztem, hogy az autósok 80%-a ki akar nyírni vele :) szóval a 80 már elég határeset...
És igen :) az M0-án is voltam már a robogóval :) de csak 1x többet nem akarok :)
sorszám: 48912 (147317)
(előzmény: Keri, 2019-09-24 16:28:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-09-24 16:28:50
Szoftveresen van korlátozva.
Lehet okosítani állítólag :)
Bár 100-at nem megy. Valami 80 a vége.
Városban az már teljesen korrekt.
M0-ra azért valóban kevés.
sorszám: 48911 (147316)
(előzmény: hygy, 2019-09-23 11:02:21)

 
 
hygy
válasz erre | email2019-09-23 11:02:21
Ez a soco nem rosz, de a 45km/h végsebesség kevés.
Nekem ami jó lenne, olyan 100-al legalább tudjon menni, két ember felférjen, lehessen rendszámozni, és 100km-t meg lehessen vele tenni...
Így pl ki tudnék vele menni a Kéri Lacihoz, 50km oda 50km vissza. :P
sorszám: 48910 (147315)
(előzmény: Keri, 2019-09-21 13:22:05)

 
 
hygy
válasz erre | email2019-09-23 10:54:18
Én is kipróbálnék egy rendes villanymotort. :) Tök jó lenne csendben suhanni, nem nyomná el a dübörgés a környezeti zajokat.

BP-n lehet menni elektromos robogóval, de erősen korlátozott az ereje...
sorszám: 48909 (147314)
(előzmény: Atilla, 2019-09-20 08:17:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-09-21 13:22:05
Zero DS van a Hondánál.
2016-os...azóta nem tudták eladni, ami nem meglepő a 6 millás ár mellett.
sorszám: 48908 (147308)
(előzmény: Atilla, 2019-09-20 08:17:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2019-09-20 08:17:20
Nagyon kipróbálnék egy rendes vilanymotort.
Valahogy vonz. Elképzelem ahogy süt a nap, jó idő van, én meg halkan suhanok a tájban...
Tudom most pár motoros felszisszen, hogy ezt a köcsögöt... :-)
De én marhára ellennék motorhang nélkül.
Még soha nem próbáltam (nem moped kategóriában), de lassan ki kellene.
Életképesebb ötletnek tartom, mint egy villanyautót.
sorszám: 48907 (147299)
(előzmény: Keri, 2019-09-16 18:05:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-09-16 18:05:08
Egyébként a használható és megfizethető villanymotorokat várom. Egy motor fele annyi villannyal beéri mint egy autó.

Máskülönben ha moped kategória elég neked, akkor ez már nem egy rossz választás. Oké nem a legolcsóbb, de ez már kezdi megérni ha épp új motort akarsz. És azért az 50ccm-nél kicsit jobban megy.
http://www.supersoco-hungary.hu/super-soco-ts/
sorszám: 48906 (147277)
(előzmény: szsrobert, 2019-09-15 21:38:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-09-16 17:59:40
Akkor a kábelt melegíti :D
Alapvetően ez olyan, hogy annyit fogyaszt amennyire nyomod neki.
Ha 50-el megyek egyenletes tempóva, akkor olyan 4-5kWh/100km a fogyasztás, de nyilván gyorsítani fékezni is kell, átlagban 10kWh/100km jön ki ha nagyon óvatos vagyok városban. Ez alá még nem sikerült vinnem, de városban 13kWh fölé sem nagyon. Autópályán viszont 22 is megvan :D
Ugye kb. 10kWh=1 liter benzin energiája.
Árban kb. 5-600Forint/100km ha otthoni villanyból töltöm, napelem nélkül.
Persze csak a fogyasztás miatt nem érné meg, de összességében nekem így is jobban jön ki a matek. Pár év, lemegy az áruk, megjelennek a használt piacon, és mást már nem is éri meg vásárolni.
sorszám: 48905 (147276)
(előzmény: szsrobert, 2019-09-15 21:38:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2019-09-15 21:38:56
Nem tankolni, hajtani kell napsutessel.
Ha kisebb fuv...vekonyabb kabelt epitesz be csokken a fogyasztasa?:-DD
sorszám: 48904 (147275)
(előzmény: Keri, 2019-08-31 16:30:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-08-31 16:30:09
Továbbra is javíthatatlan vagy :)))

De azért hogy irigykedj.
Én rövidesen napsütéssel fogom tankolni az autómat :P
sorszám: 48903 (147258)
(előzmény: szsrobert, 2019-08-30 15:57:58)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2019-08-30 15:57:58
4,55
22mm x 4,55=100,1.
Aztan ezt novelni, de inkabb csokkenteni.:-)
sorszám: 48902 (147255)
(előzmény: Keri, 2019-07-22 18:10:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2019-08-30 15:48:32
torokatmerox5,55
sorszám: 48901 (147254)
(előzmény: Keri, 2019-07-22 18:10:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-07-22 18:10:35
Illetve volt olyan hiba is, amikor a főfúvókát felcserélte valaki, és kisebb volt.
250-esben 120-125-ös kell ha jól emlékszem.
Valamint a súber tű ha nagyon le van engedve az is tud ilyet.
Sajnos a mostani utángyártott subertű legritkább esetben megfelelő. Valamelyik tartományban mindig gond van velük.
Kaptam már olyat is ami homorú volt, pedig enyhén domború az optimális.

Itt vannak a gyári tű méretek, amit találtam, rég volt nem emlékszem melyik való az ETZ-be, de mintha a C6-os tű lenne a jó:
http://gofile.me/4fGQ5/R951liFeC
sorszám: 48900 (147209)
(előzmény: Keri, 2019-07-22 09:23:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-07-22 09:24:41
Igen, előgyújtást érdemes beállítani, de MZ annyira nem érzékeny erre mint a Jawa.
Előbb kezd csörögni, és alapjárat sem jó olyankor.
sorszám: 48899 (147208)
(előzmény: lajos, 2019-07-20 12:30:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-07-22 09:23:32
Feszültség szabályzóra?
Elektromos motor ez? :D

Elég sok minden lehet, de ha az akkuban van rendes feszültség, akkor le is kötheted a feszültség szabályzót és generátort. Az enyém egész nap elmegy csak aksiról.

Alapjárati rendszer jó lehet, de a főfúvóka lehet el van dugulva, vagy az is lehet hogy alacsony az úszószint, de annál megjön az erő ha egyszer felpörgött.

Lehet trafó hiba is, de nem tartom valószínűnek
sorszám: 48898 (147207)
(előzmény: targa6269, 2019-07-20 09:07:57)

 
 
lajos
válasz erre | email2019-07-20 12:30:43
Barátom CZ-je hasonlóan viselkedett. Előgyújtása kicsi volt. Beállítás után jól reagált a gázra. Ez egy tipp.
sorszám: 48897 (147206)
(előzmény: targa6269, 2019-07-20 09:07:57)

 
 
targa6269
válasz erre | email2019-07-20 09:07:57
Sziasztok!
Tapasztalatotokat szeretnem igénybe venni a következő problémához:
Etz250 12V kb 5000km van benne, szép állapotú. Új aksi, gyerty, főtengelyszimering, karbi tiszta, benzin folyik.
Hiba: szépen indul, szép alapjarat, viszont a hirtelen gázadásra lassan reagál. Mintha a gázt csak éppen lassan húznám neki.
Egy boltos szakertő bácsi szerint a feszültség szabályzó szokott ilyen jelenséget produkálni.

Mit gondoltok?
Köszönöm
sorszám: 48896 (147205)

 
 
Ze78
válasz erre | email2019-01-31 11:30:44
Vettem karbit /IFA feliratost/eddig csak pozitívan tudok róla nyilatkozni. Viszont itthon nem lehetett kapni sehol,lengyel webshopból rendeltem meg.
sorszám: 48895 (147111)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2019-01-23 08:17:12
karbi javítás:

https://drive.google.com/file/d/1ZjSgRpejRhu4xFS06hugzyYezzlMDgFI/view?usp=sharing
sorszám: 48894 (147110)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2019-01-23 08:11:58
Én is vettem egyet vésztartaléknak, de elsőre nem tudtam felszerelni. A hengerre csatlakozó bilincses csonk belső furata ovális volt, nem ment fel a hengerre. Marógéppel ügyesen feltágítottam. A suberdugó alakja is kicsit más, de elsőre beindult. Mentem vele egy kört és visszaraktam a gyárit, mert nem volt kedvem vergődni a karburálással. Egyébként jól ment vele. Az előző problémát leszámítva korrektnek tűnik, nincsenek öntési hibák rajta, de még nem próbáltam meg pontosan beállítani.
sorszám: 48893 (147109)

 
 
Keri
válasz erre | email2019-01-22 20:28:58
Semmi jó.
Alapnak jó volt, de fúvókát meg tűket, meg úgy mindent át kellet pakolni a régiből, mert nem tudtuk beállítani rendesen. De ez rég volt.
sorszám: 48892 (147108)
(előzmény: Ze78, 2019-01-18 08:19:09)

 
 
Ze78
válasz erre | email2019-01-18 08:19:09
Utángyártott Kínai/Taiwani ETZ 150 karbiról mi a véleményetek? Jelenleg mást nem lehet kapni.
sorszám: 48891 (147105)

 
 
etz janos
válasz erre | email2018-10-19 21:29:50
Köszi a segítséget!
sorszám: 48890 (147078)
(előzmény: Atilla, 2018-10-19 20:05:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2018-10-19 20:05:52
Nem kell az a túl sok láb! :-)

A 31 a test, a 15-ös az elvileg gyújtás, de ne erre használd, hanem a segéddiódákról jövő szálat dugd rá. (D+), A 67 pedig a generátorra menő gerjesztő szál. (DF).

Ez eddig egyszerű, bár innen sem túl bonyolult:
Az 51-61 szál összeköthető. Vagyis kár összekötni, mert csak egy plusz hibalehetőség. A jó megoldás, hogy a diódákról jövő szál (61) rögtön mehet a biztosítéktáblára összekötve az akkumulátor + sarkával. Magyarul oda kell dugni a 61-est ahová az 51-es vezeték túlvége volt kötve. Az 51-es vezeték meg mehet a kukába. És így megspórolsz egy vezeték összekötést.
Hát ennyi! :-)
sorszám: 48889 (147077)
(előzmény: etz janos, 2018-10-19 18:17:48)

 
 
etz janos
válasz erre | email2018-10-19 18:17:48
3 kivezetéses fesszabályzot hogy kell bekötni aminek 31, 15, 67 pontjai vannak. gyári etz fesszabályzonak 5 van test, df, 61, d+, 51. segítségeteket előre is köszi
sorszám: 48888 (147076)
(előzmény: Keri, 2018-10-14 08:51:34)

 
 
etz janos
válasz erre | email2018-10-19 18:13:29
Köszi a segítséget. trafó csere megoldotta a problémát valoszinü zárlatos volt.
sorszám: 48887 (147075)
(előzmény: Keri, 2018-10-14 08:51:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-10-14 08:51:34
Eredeti trafó van rajta? Vagy legalább is hozzá való?
Mert ez a kondi 250V-ra van méretezve. Egy nagyobb trafó, esetleg túl nagy zárásszög tud nagyobb feszültséget okozni.
Illetve ami valószínű hogy nagyon durván silányok a kondenzátorok és zárlatos lesz.
Van multimétered? Zárlatot mérj egy rossz kondin. Ha zárlatos akkor rossz.

Ha van kedved buherálni, akkor javaslom ne a gyári kondit használd.
Az lényegében alufólia papír szigetelővel feltekerve. A létező legprimitívebb megoldás.

Ez a kondi magasabb feszültséget bír, és önjavító, tehát ha át is üt, nem hibásodik meg, nem utolsó sorban valószínűleg olcsóbb is.

https://lomex.hu/hu/webshop/#/search,07-11-04/stype,1

Annyi hogy rögzítsd valahogy a kondi testet és ráforrasztott dróttal vezesd oda ahova kell (megszakító két pólusára amiből az egyik a test), mert ha csak kivezetést befogatod, a rezgéstől le fog törni. Illetve próbáld úgy elhelyezni hogy túl meleg se érje. Ott a megszakító környéke tökéletes hely.
sorszám: 48886 (147072)
(előzmény: etz janos, 2018-10-14 07:46:38)

 
 
etz janos
válasz erre | email2018-10-14 07:46:38
Köszi a segítséged. Onnan tudom hogy a kondít kiüti hogy nincs szikra ha kicserélem egy újra akkor van.
sorszám: 48885 (147071)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-10-13 10:26:43
Amúgy azt honnan látod hogy a kondenzátort kiüti?
sorszám: 48884 (147070)
(előzmény: etz janos, 2018-10-12 19:40:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-10-13 10:23:40
Meg fogsz lepődni, de műszerrel lehet kimérni :))) rendes indukció mérővel.

Viszont a forgórésznek és állórésznek a töltéshez van köze nem a gyújtáshoz. Ha van rendes töltésed akkor ezzel nem kell foglalkoznod.

Normálisnál nagyobb megszakító szikrázás lehet a beégett megszakítótól, eleve silány minőségű megszakítótól, rossz kondenzátortól, rossz gyújtásszögtől, hibás gyújtótrafótól, fordítva bekötött gyújtótrafótól, hibás nagyfeszültségű kábeltől, hibás gyertyapipától, hibás gyertyától.
sorszám: 48883 (147069)
(előzmény: etz janos, 2018-10-12 19:40:38)

 
 
etz janos
válasz erre | email2018-10-12 19:40:38
Jó napot! Kis segítség szeretnék kérni 125 etz megszakító szikrázik meg a kondenzátort kiüti. Álló és forgórészt hogy lehet kimérni? Előre is köszi a segítséget
sorszám: 48882 (147068)

 
 
Atilla
válasz erre | email2018-10-11 14:57:30
Elsőre azt gondoltam, hogy a henger az biztosan TS. A lapos hengerfej miatt 250/1-es. Az ETZ henger nagyobbnak tűnik, de a TS meg kisebb és ritkábbak a bordák. Szóval ETZ lesz az, csak alaposan körbe faragták, meg a hengerfejből levágtak pár bordányit.

A blokk is lehet TS/ETZ ( Hacsak nem öntöttek az MZ hengerhez egyedi blokköntvényt...), a deklit viszont akkor elég rendesen módosították. A többi meg lehet bármi.

Az első fék/kerék/villa kombó nagyon kívánatos, az simán kéne nekem is, az összkép viszont nem jön be.
sorszám: 48881 (147065)
(előzmény: cbjozsi, 2018-10-10 13:24:18)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2018-10-10 13:24:18
Ez volt az AMD motorépítő bajnokság 5. helyezettje. Szerintetek is egy ETZ?

https://www.facebook.com/AMDChampionship/photos/a.10156050070797428/10156050071137428/?type=3&theater
sorszám: 48880 (147064)

 
 
furfarag
válasz erre | email2018-09-29 07:50:21
Sziasztok. Keresnék 250/1 hez,krómbetétes benzintankot.
sorszám: 48879 (147061)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2018-09-10 20:33:12
Etanol miatt megy gajra a benzin.Az OMV prémium benzinben etanol helyett ETBE ( etil-tercier-butil-éter) nevű adalékot raknak. Tudtommal a MOL is ezt használja.A többit nem tudom.
sorszám: 48878 (147048)
(előzmény: Keri, 2018-09-10 07:33:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-09-10 07:37:09
Őszitén nem tudom mi a jó megoldás.
Régen a félig tankolt tartály belsejénél a benzinszint felett volt rozsdás...most alatta :(
Az már szinte alap hogy leeresztem a karburátort, nem csak kijáratom, különben pár hónap alatt is károkat okoz.

Szóval én mostanában teljesen leeresztem a tankot is. Szerencsére száraz pincében tartom a motorjaim, így a párakicsapódás kevésbé kockázat mint a benzin savasodása.
sorszám: 48877 (147047)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-09-10 07:33:59
Ez biztos?
Én úgy tudom csak a repülőbenzin amibe kifejezetten tilos etanolt rakni. (~800forint literje, és csak reptereken lehet kapni)
Mindenképpen tájékozódjatok adott üzemanyag esetén, hogy ez tényleg így van e.
sorszám: 48876 (147046)
(előzmény: daranyi68, 2018-09-09 17:53:15)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2018-09-09 17:53:15
Egyetértek!A prémium benzin lényeges,mert abban nincs etanol.
sorszám: 48875 (147045)
(előzmény: Atilla, 2018-09-08 19:06:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2018-09-08 19:06:01
Az én módszerem a tele tank. Szigorúan valamilyen prémium üzemanyaggal, bele pedig egy adag molibdén-diszulfid. A karburátort pedig kijáratom üresre.
Azóta nincs tavaszi pucolás, csak kinyitom a csapot, feltelik benzinnel az úszóház és úgy indul, mintha tegnap állítottam volna le. Ráadásul a tank belülről gyönyörű egyszínű fekete réteget kapott, ami kitart nyáron is. Semmi rozsda!
Régen próbáltam több módszert én is, de ez nagyon bevált.
sorszám: 48874 (147044)
(előzmény: astro77joe, 2018-09-08 02:34:16)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2018-09-08 02:34:16
Sziasztok!
Szerintetek hogy jobb elrakni télire a motort, teljesen üres tankkal és kijáratott karbival, vagy tele tankkal és havonta egyszer negyed órára beindítva?
sorszám: 48873 (147043)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2018-09-03 01:30:44
Köszönöm! Tényleg súlyos, hogy csak nehezen tud megtartani egy járművet az ember, ha nem akarja használni és fizetni a kötelezőket, de megválni sem akar tőle.
sorszám: 48872 (147040)
(előzmény: Keri, 2018-09-02 08:03:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-09-02 08:03:54
Oldtimereztetni kell ha olyan állapotú.

Vagy ki lehet vonni a forgalomból mint oldimer alap, igaz most azt is levitték 5 évre a rohadékok.
Mindent kitalálnak hogy lehúzzák az embert.
Esetleg átírod asszony nevére, és nem fizettek semmit, ha meg kell, akkor visszaíratod és tiszta lappal indulsz.
sorszám: 48871 (147039)
(előzmény: astro77joe, 2018-09-01 22:10:09)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2018-09-01 22:10:09
Tudja valaki hogy lehetne megtartani ezt a motort, hogy nem használom és nem kell biztosítást?
sorszám: 48870 (147038)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2018-09-01 22:08:50
Akkor lehet inkább megtartom. Tavaly 50ezret költöttem rá és előtte is jó állapotban volt.
sorszám: 48869 (147037)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2018-09-01 21:38:58
Szia!
13-150 ezer között tartom valószínűnek.De még ennyiért is sokáig fogsz várni az igazi vevőre.Az enyém másfél év után ment el 110 ezerért.A fényezése gyári volt.
sorszám: 48868 (147036)
(előzmény: astro77joe, 2018-08-31 07:40:50)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2018-08-31 07:40:50
Sziasztok! Nemrég volt egy kis baleset félém és már nem tudok rendesen felszállni az etz-re. Tizenkét éve használom, de most megválnék tőle. Érdekelne hogy manapság mennyiért lehet eladni a kis etz-ket. Azt látom hogy mennyiért hirdetik, de nem tudom mennyit adnak érte ténylegesen az emberek. Kék szuínű, 150-es etz, új gumikkal, elektromos gyújtással, új gumi alkatrészek és üléshuzat, új aksi van benne , a henger tavaly volt fúratva, még bejáratós. Van rajta koffer, ledes indexek és új bovdenek, de nem az utángyártott vackok, hanem egyedi gyártás, direkt erre a gépre. Szép a fényezése. Mennyiért menne el szerintetek?
sorszám: 48867 (147035)

 
 
furfarag
válasz erre | email2018-08-22 22:38:55
És igen,megszereztem. Most már nekem is van MZ m.:-))) 1980-as évjáratú 250/1 :)))
sorszám: 48866 (147033)

 
 
csaprago
válasz erre | email2018-08-21 16:10:28
Mi lehet a hiba oka? Kis ts-ről van szó. Már nem az első eset, hogy megszorul a megszakító a tengelyén. Több helyről vásárolt, más jelölésűek is. Tegnap 270 kilométeren 2 adta meg magát. A melegedéshez köze lehet. Olaj van a filcen.
sorszám: 48865 (147032)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2018-08-05 14:27:29
Ez a 251eshez van, de a nyomatékokkal, módszerekkel segítség lehet, még ha nem is teljesen ugyanaz. https://www.youtube.com/watch?v=6ptXHE2i0x0
sorszám: 48864 (147013)

 
  Összesen: 979 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17802)
Jawa (27096)
MZ (48913)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu