hu

email:
pass:

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)

:: Ajánlott böngésző ::

- Túrák, találkozók -
Mecseki túra 2011
(Teknőc - 2011-08-29)

Volt egy jó ötletem: régen jártam a Mecsekben, itt az ideje újra menni. Az ötletet feldobtam itt a Szegedi ismerősöknek, volt jelentkező, De kikötéssel: hétvégén legyen! Ez nekem nehéz persze összehozni, de a társaság kedvért hegyeket mozgattam meg. Így sikerült összehozni 2011. augusztus 6-7-re a túrát.

Reggel 6:30-kor indultunk Szegedről. 9 környékén értünk Mohácsra. A Mohácsi Emlékhely most óriási hatással volt rám, hiszen most józanul voltam ott. Így mélyen megérintett a történelem e kis részlete.

Innen elszáguldottunk Siklósi várba, ahol sikerült megismerkedni jól a várral. Ekkor a vár aljában tudtuk meg, hogy „egy másik MZ klub” is errefelé túrázik.

„Sebaj! –Talán még találkozunk is!”

Innen szépen felmentünk Abaligetre, bár velem volt egy kis meglepetés. Röviden: nem volt sok nafta a tankban, amikor lefelé mentem a hegyről, akkor a tank elejében ment a kevés lé, így nem kapott a kis ts anyagot. Orfűre érve megismétlődött a helyzet. Mindenféle rémkép merült fel. Persze, én meg izgultam, hogy mi is van. Ez alaposan rám ijesztett, de végül is csak ennyi történt. Persze, most lehet nevetni, de akkor nekem nem volt kedvem. Ennyi a nagy stori! No, mindegy. Jó tanúság volt ez. Vissza a túrához….

Abaligetre érve a parkolóban találkoztunk a másik MZ-s csapattal. Jó volt látni ennyi MZ-t, de mindössze ennyi volt a nagy találkozónk. Megnéztük a Barlangot természetesen, később, aki akarta a Denevér Múzeumot, én inkább a tópartján morfondíroztam, mi is van a gépemmel…?

Innen mi egyenesen Magyarhertelendre mentünk, egy kis kempingbe, közel a termálfürdőhöz. Volt, aki étterembe ment, volt, aki meg szalonnát sütögetett a kempingben. Innen felballagtunk a fürdőhöz, ahol színes éjszakai program várt a medencéknél: -grillpartival és retro bulival fogadtak Naná, hogy nagy tömeg is volt. Igazán nagy buli volt. Reggel 8 tájékán kezdünk el mocorogni, de volt olyan motoros társ is, hogy 9-kor fordult a másik oldalára. Sebaj, így változtatunk a programon, útvonalon, így délben indulunk el, és megnézzük a Máré várát, hiszen a társaság egy része még nem volt ott.(ezelőtt még én sem!) Magyaregyregi találkozó is pont akkor ért véget, láthatunk hogy jó buli lehetett, és a környék is mesés: jó kemping, olcsó szép  kis fürdő mellette- nem rossz. Persze, a várhoz vezető utat minden MZ egyesben bírta, de jól vették a próbát.

Megnéztük a kis várat, a csodás kilátást. A vár fekvése az erőssége, bár engem a gyulai várra emlékeztetett.. Innen Bonyádra, majd Bajára mentünk, ahol megálltunk a Bajai híd alatt, megnéztük a Dunát, majd ettünk egy jót a Potyka étteremben.

A következő megálló már csak Szeged volt.

Összegzés

A túra távja 450 km volt.
A fogyasztásom: 3,8 L/ 100 km.
A csapatban két MZ ES 250-es, három kis ts, és egy kis etz volt.
„Bejártuk Csongrádot, Bács-Kiskunt, Tolnát, Baranyát, úttalan utakon, szerpentineken, majd 20%-os lejtőn másztunk, 2 nap alatt.. „
-Idézve a túratársam a túráról alkotott véleményéből.
Minden nagyobb műszaki probléma nélkül vettük a túrát, kivétel a tanúságos esetem.
Jó csapat volt, szerintem még megyünk együtt túrázni.