hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 24. szerda 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motorátépítés, felújítás -
Újjászületett Pannónia
(HyGy & PeetAir - 2002-10-21)

Egy 67-es Pannónia felújításának története Kiss Balázs elbeszélései alapján.

Újászületett Pannónia

A 67-es kiadású motort annak idején a papám vette meg, valamivel több mint 1000.- forintért (előző gazdájának csak az ülés áthúzása 700 forintjába került), hogy kapálógépet csináljon belõle. De szerencsére megúszta a motor és hozzám került. A papám szorgosan gyûjtögette az alkatrészeket, így most van 4 blokkom és egy teljes motornyi alkatrészem. :)

98 õszén kezdtem csinálni. Szétszedtem a motort, a blokkot nem kellett felújítani, minden le lett krómozva ami gyárilag krómozva volt, polírozva ami polírozva volt. Alkatrészeket elég sokat lehet kapni, de elég jól megkérik az árát. Az új küllõk és a felnik 30000.- forintba kerültek, az agy az maradt ami a motoron volt, a kereket a nagyapám küllõzte át, ő nagyon ért ehhez.

A most kapható utángyártott alkatrészek minősége elég silány, a fékbovden például kb. 30 fékezést bírt ki. Így hát visszaraktam egy sok éves eredetit, azóta is azzal megy. Kipufogókönyök ugyan nem volt a motorhoz, de szerencsére egy újsághirdetésben találtam egyet. A két könyök és a tank ami most rajta van együtt 2000 forint volt és a tankban még benzin is volt! :) Mindent én csináltam a motoron -kivéve a küllõzést-, én szedtem szét, raktam össze, én fényeztem a motort. A fényezésben a legnehezebb a csíkozás volt. Sikerült az eredeti tankmatricát megtartva lefényezni.

Mikor kész lett, elkezdtem intézni a papírjait, kiderült, hogy nem fogom tudni forgalomba helyeztetni, mert nincs meg a forgalmija, sõt a rendõrség sem találja a nyilvántartásban, tehát szerintük ez a motor nem is létezik.

Ekkor vettem meg a második motort, aminek már volt forgalmija. Igy hát a második motort is szétszedtem, a számok miatt meg kellett maradni ennek a váznak és blokknak, igy hát lefényeztem ezt a vázat is, ki és megpucoltam a blokkot, majd minden mást szép lassan átraktam a másik motorról.

Mikor minden elkészült elvittem mûszakira. Megcsodálták, hogy hú de szép Pannónia, aztán elkérték a papírokat. 3/4 órán keresztül nem is hallottam semmit felõlük, de a két mûszakiztatós emberrõl sem. Aztán egyszer csak jött az egyikük, és mondta, hogy írjam alá a jegyzõkönyvet, és már kaptam is a matricát. Haza fele nagyon örültem, ezt az esõ megpróbálta tönkre tenni, ugyan a jókedvem nem sikerült elrontani, de a motor jó dzsuvás lett.


Azóta már jó párszor mentem vele. Olyan 4.5-5l-es fogyasztással lehet vele motorozni a kényelmes 70-80-as utazó sebességével. Ezen a sebességen elég stabil, jól motorozható, a súlypontja elég alacsonyan van. Talán a kormánya egy picit alacsony, ezért kényelmetlen kicsit. Az ûlés viszonylag kényelmes. Egyszer "véletlenül" :) mentem vele 100-at is, de akkor már rezeg, meg minden baja van. Egykerekezni nem lehet vele.:)
Könnyû javítani, könnyen indul, és szép hangja van. Az akkumlátor csak a dudához és a hátsó féklámpához kell. A generátorba 3 tekercs van, az egyik a világítást, a második a gyújtást, a harmadik pedig a töltést táplálja.






Pár bónusz kép a Pancsiról:



Látva a végeredményt apám is kedvet kapott a dologhoz, így a következõ jelölt már a garázsban áll, és nagyon emlékeztet arra az állapotra, amelyben nem is olyan rég még az én motorom is volt.






Kiss Balázs 2002.10.19
(cikk és riport: HyGy & PeetAir)
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu