hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motorátépítés, felújítás -
MZ TROPHY mindennapos használatban
(HyGy - PeetAir - 2002-12-15)

Hippy napi rendszerességgel használja most is a 30 éves motorját. Ennek ellenére nagyon szép állapotban van, mint ahogy a képeken is látszik. Gazdája saját állítása szerint szerelmes a motorjába.

Eredetileg ETZ-t kerestem, mert volt a családban egy, és annak nagyon jól fogott a féke. Egy újsághírdetés alapján mentem el megnézni a motort. Igazából nem is ezt hirdette a gazdája, de mikor megláttam, újból szerelmes lettem bele, mert korábban már volt Trophy-m. Igaz ennek nem fog olyan jól a fékje, de ezzel is simán meg lehet halni. Én vagyok a harmadik tulajdonosa, de a második tulajdonosnál alig volt, mert ő csak azért vette, hogy drágábban tovább adja. A motor most 30 éves ('72-es kiadású) és 60 ezer forintért vettem 4-5 éve.

Vétel után le lett fújva a tank, a lámpa és az első sárvédő, új főtengelyt, dugókat kapott, és a kuplungot is ki kellett cserélni, mert nagyon rázott a motor. A kuplung itt közvetlenül a főtengely végén van, ez a röpsúja, ezért nem is szabad gyilkolni. Az áttétel is más, ezzel egyben kb. 60-at lehet menni, kettőben 90-95-öt. A végsebessége kb 130km/h a saját órája szerint. Én általában úgy vezetem a motorom, mint a cigány a lovát, mindig ügetnie kell, igaz így többet eszik. Egyszer mentünk Szegedre egy haverommal. A srác vonattal jött vissza, mert eltörte az egyik lábát a hosszú úton, ugyanis lankadt a figyelme az út során.

Most is rendszeresen használom, eddig kétszer törtem össze. Mikor először összetörtem, kellett vennem egy másik MZ-t, hogy fel tudjam újítani. Annak a darabjai a kertemben vannak. Most nyáron törtem össze másodszor, ekkor az Árpi haverom kitalálta, hogy amíg mi elmegyünk nyaralni, majd a fia Kiss Balázs (Balázs felújított Pannoniájáról már olvashattatok egy cikket régebben - szerk.) megcsinálja a motort. Mire a nyaralásból visszaértünk kész is volt, csak a felirat nem lett ráfújva, mert arra már nem volt idő.

A József Attila Motoros Klubban motoroztam annak idején. A HIPPY felirat is azért van rajta, mert így ismernek meg az öregek. A mai fiatalok általában azt sem tudják, mi ez. Múltkor is az egyik lámpánál megkérdezték, hogy milyen fajta motor ez.

Én nagyon Trophy-buzi vagyok különben, próbálkoztam sok motorral, de ez a legkényelmesebb nekem, simán le lehet darálni vele több száz kilómétert, és simán kibírja az utas és a motor is. A klubban mindig azt mondták, hogy "szétterül a segged rajta, mint a meleg fos". (PeetAir tesztelte is az űlést és tényleg kényelmes.) Így, ahogy most itt áll, el tudnám nézegetni akár egész nap is. Régen nem hittem volna, hogy nekem valaha is ilyen öreg motorom lesz.

Az MZ az a motor, amihez, hogy menjen csak egy sluszkulcs kell, aztán amíg benzin van benne, vagy szét nem esik, addig megy. Nagyon jól indul a motor ebben az időben is, csak hidegen nincs alapjárat. (Két szivatós rugás után első rugásra elindult a motor a minusz fokok ellenére is. - szerk.)

Sajnos olyan a szakmám, hogy nyáron keveset tudok motorozni hosszabb utakat, mert fóliás-kertészkedem másod állásban, és reggeltől estig dolgozom. De jövő nyárra a Balázs apjával tervezünk egy utat Horvátországba.

:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu