hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2007-10-15 11:52:43

TERMÉSZETESEN nincs olyan gyakorlat, hogy a baleset során elhalt személyt hozzák ki hibásnak. A helyszíni eljárás és az azt követő vizsgálat során szigorúan tényekkel kell alátámasztani a felelősséget, a KRESZ szabályszegéseket.
Ezek lehetnek a helyszínen rögzített nyomok, valamint a tanúvallomások. Itt természetesen kitérhetnénk arra, hogy a szakszerűtlenül elvégzett helyszíni szemle, valamint a pontatlan ( Mondhatnám azt is, hogy esetlegesen félrevezető ) tanúvallomások is elvihetik az eljárást rossz irányba. Ismerek kollégákat ( Feltehetően ti is tudnátok példát mondani rá. ) akik pontatlanok, szakszerűtlenek, az egész nem érdekli őket, csak teljen le a szolgálat. Sajnos a baleset nyomai gyorsan eltűnnek, így utólag már vannak bizonyítékok, amelyeket pótolhatatlanok. Ha ezek hiánya miatt téves az egész ügy megítélése, akkor nem kizárt, hogy nem a megfelelő személy lesz elmarasztalva.

A balesetes ügyek megítélése tényeken nyugszik, nem játszik szerepet benne a személyes szimpátia, esetleg annak teljes hiánya. Ugyanakkor a jogszabályok maximális büntetési tételeket határoznak meg, így azon belül az a személy, aki elbírál bizonyos határokon belül mozoghat a büntetés kiszabásánál.

Az előző hozzászólásomnál már írtam, hogy mind a szabálysértési, mind a büntetőügyekben szigorú ügyészi felügyelet van. Csak azért, mert valaki nem szimpi nem lehet elítéltetni.

Motoros balesetek helyszínén én is sokszor hallom, egyértelműen a motorost hibáztatják az állampolgárok, de ezzel nem kell foglalkozni. A tények döntenek, nem a társadalmi előítéletek. A rendőrnek racionálisnak kell(ene) lenni.


A másik kérdés a motorosokkal szembeni előítélet. Tapasztalatom az, hogy a motorosokkal szembeni előítélet kisebb mértékű a rendőrségen, mint a társadalomban. Ehhez hozzájárul az is, hogy sok rendőr motorozik, valamint ismeretségi, baráti körében van motoros. A problémákat, ha lehetőség van rá először szóban, megbeszéléssel szoktuk elintézni azokkal, akikkel gond van. Ha ez nem megy, akkor jöhetnek a jogi lépések. ( Mint már többször mondtam én egy kis kapitányságon dolgozom, 18 település, kb. 100.000 ember. Nem tudom, hogy máshol hogy működik a dolog. )

Most felvetődik az a kérdés, hogy mi van azzal a motorossal, amelyik nem áll meg, visszafordul. A ruházata, a zárt sisak miatt nehéz azonosítani. Ezekre is igaz a régi mondás, hogy nem örök a békának a tó. Előbb, vagy utóbb ő is befut a csőbe. Előfordul, hogy a normális motoros társak segítenek az azonosításban.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu