hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2020. szeptember 20. vasárnap 
Fiderika

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2006-03-31 23:32:49

Azt hiszem egy kissé belebonyolódtatok egy egyszerű szabály elemzésébe.
Ha jól vettem ki az alapesetből, akkor két forgalmi sávról volt szó. Nem emlékszem utalásra, hogy külön autóbusz öböl lett volna kialakítva. A busz egyszerűen az úttest menetirány sze-rinti jobb szélén állt meg - csak feltételezem, hogy - kijelölt autóbusz-megállóhelyen.

A közúti jelzőtáblákat nem tippelés alapján helyezik ki, hanem egy előzetes terv alapján, amelyet közlekedés mérnökök készítenek. Így szinte kizárt annak a lehetősége, hogy olyan helyre tervezzenek autóbusz-megállóhelyet, ahol akár záróvonal, akár előzési tilalom van érvényben. Nem tudom kinek, mi a tapasztalata, de én úgy vettem észre, hogy olyan útkereszteződésben tiltják az előzést, ahol besoroló, illetve kanyarodósávok vannak kijelölve.
Apropó előzni tilos. A KRESZ tele van kivételekkel és magyarázatokkal. A 35.§ (1) bekezdésben benne van ugyan, hogy a kikerülésre is az előzés szabályait kell alkalmazni. Az „előzni tilos” jelzőtábla magyarázatánál azonban az van, a kikerülést önmagában a jelzőtábla nem tiltja. Ettől függetlenül itt nincs ellentmondás. Szerintem.

Zapkorte, nem értem az okfejtésedet. Ha kikerülni tilos, akkor várakozni is tilos? A fent hivatkozott 35.§ meghatározza a kikerülés feltételeit. Ebben visszahivatkozik a 34.§ (1)-(5) bekezdésben foglaltakra, amelyeket értelemszerűen kell alkalmazni. Az én értelmezésem szerint ezek a szabályok dinamikus járműmozgásra vonatkoznak.

Próbálkozom egy példával. Én megállok az úttest jobb szélén. Ha te jössz mögöttem, akkor a jogszabály csak akkor tiltja az én kikerülésemet, ha pl. zavarnád a szembejövőt, nem tudnál megfelelő oldaltávolságot tartani, vagy a te előzésedet ( kikerülésedet ) más jármű már megkezdte volna.
Persze részigazságok vannak abban, amit írtál. Ahol megállási, vagy várakozási tilalom van érvényben ( akár jogszabályi, akár jelzőtábla ) oda tényleg nem lehet kijelölni autóbusz-megállóhelyet ( és autóbusz-öbölt sem ). De ez már a fent említett tervezés körébe tartozik.

Más.
Tovább búvárkodtam az okmányirodás témában. Kicsit pontosítottuk azt, amit tegnap írtam. Szóval lejárt műszaki esetén is átírják a gépet és adnak is egy forgalmi engedélyt, amelybe be van jegyezve a régi érvényesség. Ezzel azonban nem közlekedhetsz, hiszen nincs műszaki a gépeden. Aztán ha áttolod műszaki vizsgán, akkor ismét teszel egy tiszteletkört az okmányirodán, ahol bejegyezik az új érvényességet. A szépséghiba az, hogy mindkét alkalommal fizetned kell. A pontos illetékeket lásd lentebb.

Aztán ha vesz valaki egy elveszett forgalmis gépet, abban az esetben kérhet ő is egy forgalmi engedély másolatot, ha ehhez a bejegyzett tulajdonos meghatalmazását adja ( két tanúval aláíratva ). Aztán ezzel mehet eredetiség vizsgálatra, biztosítást kötni, stb. Ha nincs műszaki a gépen, akkor a fentebb írtak erre is vonatkoznak.

Hát ennyi.

Üdv! Shamen
:: Fórumok ::
MZ (48989)
Motoros túra (17874)
Jawa (27110)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu