hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2014-08-07 22:57:38

Kb. én is annyiért vettem.
Igen az az poliészter gyanta (ezt még lengyelül is felismerem :D

Szerintem bőven elég. A kompozitokban maga a gyanta elég kevés.
Adnak hozzá reagenst. Nekem azt mondták hogy 1:100-as arányba adjak a gyantához, de nagyon gyorsan köt olyankor. Decinként ~3-5 csepp elegendő, akkor lassabban köt, több időd van felhordani.
Egyszerre ne sokat keverj be.
Vegyél olcsó ecsetet, amit utána el is dobhatsz, azzal kend fel, és tocsakold bele az anyagba.

Formázásra millió lehetőség van. Nyilván a konkrét feladattól is minőségi igénytől függ mit érdemes csinálni.

Alapvetően nem tartja az alakját amíg meg nem köt, tehát kell neki felület vagy sablon, vagy amire felhordod. Ha meglévő valamit akarsz lemásolni akkor elvileg kéne előbb egy negatív sablont csinálni. Ezt csinálhatod ugyan ebből a kompozitból, de ha egyszerűbben akarod, akkor lefeded fóliával, arra az üvegszövetet és arra ecsettel felhordod a gyantát. A műanyag fóliák többnyire nem ragadnak ehhez a gyantához, tehát a végén le lehet húzni. (próbát csinálj)
Persze a felületi minősége olyan is lesz ilyenkor, de gondolom ülés alaplemez esetén nem érdekes.

Ha nincs minta, vagy nem jó akkor szigetelőhabból lehet faragni, ekkor is ajánlott a fólia, hogy könnyű legyen szétszedni. 2-3 réteg üvegszövet elég masszív már, de ha jó a tervezés akkor 1 réteg is elegendő. Az a kajak amit én használok az pl egy réteg üvegszövetből van csak. Persze sima lemez formában ez is hajlik, tehát peremet, merevítést, erősítéseket formázz bele. Lehet olyat is, hogy az első rétegre ráteszel fadarabot, vagy akár vasat is, és a következővel beépíted a szerkezetbe. Hungarocellt szerintem oldja, tehát az azért nem jó, vagy előtte felület kezelni kell.

De láttam olyan megoldást valamelyik chopper építős sorozatban hogy a vázra ráfeszítették a fóliát, üvegszövet, gyanta, üvegszövet gyanta, a végén meg formára vágták a széleit, és ez volt az üléslemez.

Ja hungarocelt felmelegített cekasszal lehet frankón vágni. Én régen rossz bojler patronból bontottam ilyet, és keretes fűrészbe feszítettem a szálat, egyik felét szigetelve, amit a Pikó vonatom trafójával szabályoztam, és azzal vagdostam a hungarocelt. Ne melegítsed fel annyira hogy izzás látszódjon mert úgy hamar elszakad.

Egyébként a Hondám ülését is így vágtam ki, először, mert a szivacsot is jól lehet izzószállal vágni.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu