hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2013-08-05 00:55:53

Sajnos a busz sem olcsó, sőt, nagyon drága.
A többi variáns nem megvalósítható, az, hogy "lehetne, lenne" nem mérvadó, abból kell gondolkodni, ami van és lehetséges.
Nagyon nem csak műszaki kérdés, magad is ezt mondod, ugyanis az eszköz, amellyel lehetne spórolni, ideálisan menni, az méregdrága, mint magad említed.Márpedig a költség nem az, amit az ember a benzinkúton fizet, annál sokkal árnyaltabb dolog.
Egy teljesen életszerű példa: 2 autó áll a szalonban, az egyik dízel, a másik benzines.Ugyanolyan felszereltséggel a dízel 1.140 000 Ft.-al drágább.
Az út költsége a megtett km.-re eső összeg, ugyanúgy, mintha vonatjegyet vagy buszjegyet vennél.Az egy km.re eső összegben mindennek benne kell lennie: jármű vételár, minden biztosítás, minden járulékos költség, osztva a km.-ek számával.Az említett dízelnek még komoly hátrányai is vannak, azok, amiket mondtál, a méregdrága üzembentartás.
Ezek után azt mondom, hogy bizony nem csak műszaki kérdés egy km út ára, hanem marketing, aktuális trendek stb.
Azt én is sejtem, hogy milyen tulajdonságú kellene hogy legyen egy ideális jármű, de mennyiért lehetne egy ilyet megvenni?Nagyon drágán és ebben el is veszne a lényeg.
Ja, a "menni a többivel" kifejezéssel teljesen szabályos közlekedést értek, de azok a bizonyos "takarékos" járművek, ha együtt mennek a többivel, szabályok szerint, akkor már a dupláját fogyasztják a gyári adatnak.Azt kellene mondani, hogy zárjanak le minden utat, egyedül megyek, akkor majd 3 litert fogyasztok.Ezt sem lehet, érthető okok miatt.
A dízel, a mostani legújabbak is, nagy pácban van, idézhetek egy embert a motorfejlesztésből: zsákutca!Nem engedjük ki a koszt, tároljuk, próbáljuk (nem sikerül!) elégetni a DPF-ben, aztán egy regenerációval, egy rövid szakaszon kifüstöljük az egész szennyet, ez a megoldás?
Vagy: vacak mopedautó, amelyhez felvezetés kéne, olyan lassú és balesetveszélyes, kígyózó sorok vannak mindig mögötte, akik szeretnének a megengedett tempóban menni, de nem tudnak...
Szomszédom: Vespa Ape Car, eszméletlenül sok keveréket fogyaszt, szennyez és 25-30-al megy.
Ezek nem megoldások, sajnos, mást kell kitalálni.
Elektromos autókról nem szóltam, de minek, egy átlagos is kb. kétszer drágább egy benzinesnél és még a km. költségét nem is tudjuk...
Figyelni kell, mit tudnak kihozni a gyárak és kizárólag az egy km.-re eső költséget kell alapul venni, minden más számítás hamis, illetve, az emberek önmagukat csapják be, hogy lám, csak 5 ezerért tankoltam és még mennyi van benne...mennyi az 1 km-re eső költség?Na, ezt nem számítják ki, mert akkor jönne a keserű valóság.
Ilyen ideális gépet építeni lehetne, tudnánk is azt hiszem, de szerinted mennyi lenne a végösszeg, amíg az rendszámmal utcára kerülne?
Na persze, azért nem adjuk fel soha, dolgozni mindig kell, találjunk ki valami olyat, ami nekünk jó, a többiek meg nézzenek...

üdv.: R
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu