hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-03-25 08:28:46

A vezetéstechnika, azon belül a városi túlélés az egyik kedvenc témám :)

Én elég sokat bringáztam kölyökként a budapesti forgalomban. Régen nagyon bunkók, bénák és agresszívek voltak Budapesten. Olyan volt mintha láthatatlan lennél, aki meg észrevett az is ki akart nyírni, merthogy a bringás csak egy idegesítő akadály, nem ember. Tehát jobb is volt ha nem vesznek észre időben. (szerencsére azóta nagyon javult a morál)

Ehhez képest tiszta felüdülés volt Simsonnal, ahol nagyjából már tudtam tartani a forgalom ritmusát.
Jawaval pedig én voltam az utak királya :)

Én is azt vallom, hogy uralni kell a közlekedést. Minden potenciális veszélyforrásra oda kell figyelni és kerülni a lehetőségét.

Ehhez hozzátartozik, hogy lámpánál otthagyom az autókat, és nem keveredek közéjük.
Nem megyek autó mellet tartósan, és mindig számítok a sávváltásra.
Nem megyek többsávos út külső sávjában a kikanyarodók miatt.
Jobb-kéznél balra is mindig benézek.
A bizonytalan és az agresszív vezetőket ki lehet szúrni és elkerülöm őket.
Nagyrészt (öreg motorosok mind ezt mondják) ki lehet találni mi a környező járművek szándéka, és úgy helyezkedek, hogy ha nem lát, akkor se kerüljek az útjába.
Ezt mellesleg sokan összetévesztik az előzékenységgel, ami nem hátrány, de csak az életem érdekében simán nem bízok bennük :)

Persze minden helyzetet nem lehet előre látni, és védeni, de ez nem csak motoron van.
Autóval és gyalog nekem több balesetem volt. Motorral semmi komoly, és többnyire egyedül voltam, nem más hibájából történt. Szóval én motoron nagyobb biztonságban érzem magam mint bármi mással.
Persze tisztában vagyok a veszélyekkel, de úgy vélem motorral jobb esélyem van túlélni, mivel a motor erejét használva ellenőrzés alatt tudom tartani a közlekedési helyzeteket.

Igen, én dinamikusan vezetek. Nem tagadom hogy élvezem, de úgy vélem ez is segít elkerülni a váratlan helyzeteket. Mivel vakon nem vezetek, azaz ha bemegyek valahova tudom mi fog történni, és mivel gyorsan teszem, egyszerűen fizikailag nincs idő rá, hogy megváltozzanak a körülmények és váratlan helyzet alakuljon ki.

Amikor lassan és laikusok számára elfogadható stílusban vezetek, mindig sokkal több veszélyes helyzet alakul ki. Erre szoktam mondani, hogy én vagyok már olyan rutinos vezető hogy tudjak lassan is biztonságosan menni :D

Tehát igen dinamikusan vezetek, de előrelátóan és biztonságosan, mivel a közlekedés is dinamikus folyamat, szerintem máshogy nem is lehetne biztonságos.

Szerencsére a TS elég dinamikus a városi közlekedéshez. Az országúton meg szintén vannak technikák hogy uraljuk a helyzetet.
Kezdődik a jól látható lámpánál amit messziről ki lehet szúrni. Az erős lámpától gyorsabbnak és nagyobbnak tűnsz messziről és nem bringának néznek.
A sáv baloldalán megyek mindig és figyelem a mögöttes forgalmat. Mindig elengedem a mögöttem jövőt, de a lényeg hogy ÉN engedem el. Én döntök úgy hogy lehúzódok hogy elférjen. Így soha nem ér váratlanul hogy elmennek közel mellettem. Illetve az autós is sokkal körültekintőbb, ha interakcióba kerül vele, és nem csak elsuhan mellettem mintha csak egy útszéli bokor lennék. Az meg bónusz, hogy ha mégis történik valami akkor van hova menekülnöm.
Persze ha 90-es táblánál csak 40-50et mész akkor ez nem működik. Legalább 80-90-et illik menni ha behúzódsz balra.

Bringával és mopeddel jobbra kell húzódni, de legalább 1 méterre a padkától, a jobb keréknyomban megyek. Így is uralod az utat, oda kell rád figyelni, útban vagy, de van hely a lehúzódásra. Természetesen le szoktam jobban húzódni hogy segítsem az előzést, de az is az én döntésem, ha meg mégsem még mindig van 1 méter menekülési hely. Azaz nem fordul elő hogy szorosan az út szélén hunyászkodsz és úgy mennek el melletted 5cm-re, mert az tényleg veszélyes.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu