hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 18. csütörtök 
Andrea, Ilma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2020-08-29 13:25:07

Természetesen a tömítő felületet és a préssávot együtt kell leszedni, különben bele fog érni a dugattyú.

A dolog lényege hogy a benzin oktánszáma nagyot nőtt ahhoz képest amihez anno tervezték. Tehet lehet sűríteni bátrabban. Márpedig nagyobb sűrítés=jobb hatásfok.

Hogy mennyit kell ehhez leszedni? Hát az változó, lehet az is hogy semmit.
De számolj! A furatot tudod, löketet tudod, préssávot meg tudod mérni, csak a hengerfej méret kérdéses, de azt meg fel lehet önteni olajjal és akkor már azt is tudod.
Minden motor más, tehát ne hallgass senkire, mert valójában senki nem tudja megmondani mennyit kell leesztergálni a te hengerfejedből. Szóval inkább számold ki milyen sűrítési viszonyhoz mennyit kell leszedni belőle. 10:1-12:1 közötti arány jó a 95-ös benzinhez.
És persze nem árt elfelejteni, hogy először gyári állapothoz közelire fel kell újítani a blokkot és utána lehet a módosításokon agyalni.
A forgattyús mechanizmus sokkal nagyobb terhelést fog kapni pusztán ettől is és ha kicsit már lóg benne minden akkor pikk-pakk szétesik.

Azt mondom, ha több ló kell de nem vagy elvakult 125-ös MZ rajongó és nem vetted a fejedbe, hogy ebből a motorból kell űrhajót építeni, akkor mielőtt nekiállsz reszelni a vasat, inkább vegyél egy nagyobb motort. (Akár MZ-t ha az tetszik)
Olcsóbb és tartósabb lesz a végeredmény.
Persze ha érdekel, tanulni szeretnél, kell a kihívás, na meg van végtelen időd és pénzed rá, akkor hajrá! :-) Olcsó motor nem kár érte, ilyen szinten jó alapanyag. Viszont a DDR mérnökök nem voltak hülyék, így nézve meg nem túl jó alapanyag.
Legalábbis azokat a legendákat, hogy lereszelek innen-onnan pár millimétert és megtáltosodik, azt felejtsd el.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu