:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés? 
  
  
 
 
 
  |  
  
  
  
  
  
  | 
   
- Fórumok -
 
 
 
 
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal        
  
  Sziasztok! 
 
Ami a kérdéseiteket illeti a kuplungal kapcsolatban azokra a következő a válaszok. A lamellák közti lemezek nincsenek elszineződve, O-gyűrűt cseréltem, már rég kipróbáltam azt a variációt, hogy MOL Hykomol-t öntök bele, és a végeredmény ugyan az! A holtjátékokat minden alkalommal gépkönyv szerint beállítottam, utána még nagyobb holtjátékokat hagytam, hogy biztosra menjek. De semmi. Vásároltatok már utángyártott lamellákat JAWA-hoz? 
Ez piros csomagolásban volt, átlátszó fóliával lefedve és magyar szöveggel ellátva. Gyártó megjelölés nincs, és a lamella anyaga se ugyan az mint gyárié. Ez barna színű. Azt csináltam, hogy visszaraktam a régit, és elhatároztam, hogy megpróbálom azt megcsúsztatni. A régi nem csúsztatható meg, még 4-esbe padlógázon (5000 rpm), álló helyzetben, hátsó fék benyomva, és a kuplung még akkor is lefogja a mocit. A súrlódási erő, elvileg a felületi minőségtől függ, és az összenyomó erő nagyságától.  
Lehet, hogy ez az utángyártott lamella egyszerűen szar??? Ti milyet használtok??? 
 
HALI 
  
  
 
   
 
  
  Nem, csak ott tanulok. Paksról járok oda. Itt csak bizonytalan időn belül csinálnák meg, ezért gondoltam, ha ott gyorsabban menne, akkor inkább ott keresnék valakit: Miklós 
  
  
 
   
  
 
  
  bitang: pecsi vagy? 
 
Elvileg talan tudok valakit, csak meg kell kerdezni az akost, bar mostanaban mar o is maganak csinal mindent. 
 
HyGy 
  
  
 
   
 
  
  Hali! 
 
1. kérdés: A korl lehet-e vezetni 350-es jawat? 25 kw ig lehet vezetni A korl-lal akkor igen? Üdv 
  
  
 
   
 
  
  A gépkönyv több gyár olajtermékeit javasolja használni, érdemes elolvasni, viszont,  mivel az akkori Jawák korában   főleg az Áfor olajak voltak hazánkban  olcsón elérhetőek, itt  
az /új néven/ Moll  Hykomol  80-90 W használata terjedt el. 
   Biztosan van jobb, drágább és ennek függvényében hosszabb futás- teljesítményű is. 
 Nem valószínű viszont az, hogy amely moci  tizensokévig beérte az Áforral, táltossá válik egy nyugati minőségtől. 
 Tehát  ha a Hykomollal nem mükszik rendesen,úgy gondolom,  mással sem fog.   
  
  
 
   
 
  
  Szia HyGy! Nem tudsz nekem mondani egy jó motorszerelőt Pécsen? (MZ) Nem működik az ötödik sebességem és nagyon rossz nélküle :-(!!! 
  
  
 
   
 
  
  nem attól függ, hogy milyen motorolaj van, benne, hanem, hogy van-e benne kupplungcsúszásgátló adalék.Tehát kifejezetten motorkerékpár-motorolaj kell.Nem reklámozni akarom, de pl a Castrolnak egész jók az olajai.Nekem soha nem csúszott vele, és nem is ette.A Jawaba meg hajtóműolaj, ez igaz. 
  
  
 
   
 
  
  A kupplunghoz hajtóműolaj kell ! ! ! 
Egy Kawasaki GPZ 900 R -ben is ez a gond, hogy fullszintetikus motorolajnál csúszik a kupplung, normál fajtánál meg nem. 
  
  
 
   
 
  
  Hello fbali85! 
 
A megadott telefonszámok a könyv árusítójáé. A könyv egyébként fénymásolt és fűzött, de jó minőségű. A fordítás hagy maga után kívánnivalót, de ettől jobbat nem találtam eddig. Ha a további részletekre kíváncsi vagy a 06/20 348-5817 vagy 06/1 2175-777-en tudsz elérni. 
 
Üdvözlettel: Galántai Zoltán 
  
  
 
   
 
  
  Üdv Urak ! 
Mint tudjátok a közelmúltban  megadta magát a km. spirálom. Ezután az órát leteszteltem, mőködött. Spirált ceréltem, három órai boldog motorozás után viszont ismét visszafeküdt aludni a mutató.  
Az történt, hogy az óra  alsó áttétele full megszorult, az új spirál pedig nem adta meg magát, inkább rávette a kuplung alatti műanyag km. meghajtó kereket  , hogy dögöljön  meg ő. Mázlim , hogy  volt alkatrészem...A többit tudjátok, olaj le, dekni, kuplung le...stb.  
Ja, tanulság, az nincs. Max annyi, hogy ezen a szép napon inkább mociztam volna... 
Üdvi..  
  
  
 
   
 
  
  Hello Gala! 
Vettél a kamponai börzén valami könyvet. Most azok a telefonszámok kié is? Téged elérlek rajta? Nekem nagyon kéne akkor az a könyv! Esetleg nem tudodd neked hogy van/volt bekötve, mert nekem már az is sokat segítene. Kösz! 
Bali 
  
  
 
   
 
  
  Hali ! 
Ha a kuplung  jól van összerakva,és  a kuplungautomata beszabályozása után a kézi kuplungkiemelés is előírás szerint lett  beállítva, akkor működnie kell, vagyis nem  csúszhat, hiszen mindenütt van holtjáték. 
 Ha mindent tételesen ellenőriztél, a gépkönyv szerinti összerakást," O "gyűrű helyes befekvését,lamellák méretét,  stb. és  mégsem jó, akkor a magam részéről tanácstalan vagyok.  
  Egyetlen dolog kérdéses, van-e elszíneződött acéllamellád ? A dolog ugyanis nem csak 100 fölött csúszik , hanem mindíg. Ez pedig -slip, csúszás - hőt termel.    
  
  
 
   
 
  
  Jol van beallitva a kuplungod? 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
Ha kell valakinek egy velorex típusú oldalkocsi kerék és papirok nélkül akkor jelezze nekem, mert nekem útban van. írjatok: heszg@ddkkk.pte.hu 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
 
Mit szoktatok csinálni 350/638-as kuplungjával, ha csúszik 100 fölött??? 
Már cseréltem lamellákat, a közte lévő lemezeket, rugókat és csúszásgátló adalékos 4T olajat töltöttem bele. És még mindíg csúszik, és már kicsit unom. 
 
Hali 
  
  
 
   
 
  
  hali voice! 
 
Nekem is van egy 67-es jawam,de az enyém 350-360-as,nincs valami infód róla hogy miben tér el a 634,és az559-től?? 
  
  
 
   
 
  
  Hali! 
  Nagyobb áttétel nincs, a 18 fogú a leghosszabb.De hidd el, hogy úgy jó, ahogy van.Utazónak nyugodtan 80-85Km/h mehet.Bírja, csak 1:33as keverékkel menjél. 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
Nekem egy 559-es 1967-es Jawam van, gyönyörűen restaurálva, nemrég készült el. Képeket is felpakolom, de előte egy fontosat szeretnék kérdezni! 
 
Első lánckerekem nekem 18 fogas, ami azt jelenti, hogy 60-70-es utazótempóm van, ami kevés. Nagyon erős így a motor, főleg, hogy az utolsó csavarig fel lett újítva, az 1. sebességet nem is nagyon kell használni.  
 
Mit gondoltok, van-e erre nagyobb áttétel? Kaposváron nem nagyon Jawaznak! 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
Tudnátok jó Jawa szerelőt ajánlani Székesfehérváron? 
 
Előre is köszönöm! 
  
  
 
   
  
 
  
  Hello fbali85! 
 
Nekem is van egy CZ 350-es 1980-as motorom. Jelen pillanatban alkatrészeire szedve. A töltéssel kapcsolatban még nincsen tapasztalatom, ugyanis még ki se próbáltam a motort. A camponai börzén megvettem magyarul a szakirodalomban található CZ 350 lengyel nyelvű szerelési könyvet. Az utolsó fejezete csak fesszabályzóval foglalkozik, elég aprólékosan. Sajnos ez a szerelési könyv elég ökörül van lefordítva, de azért jól használható. A könyv eladójának neve: muray motor+aero archiv 
Tel.: 06/30 253-8332 
      06/1 281-1288  
 
  
  
 
   
 
  
  Hali fbali85! 
 
Nekem is van egy 1980-as CZ-m :)). Először is: ha jól emlékszem volt már szó az általad kért aplikációról ha figyelmesen visszábbnézed a topic-ot, megtalálod. Másodszor: nekem is sz..rá ment a mechanikus fesszab. de lehet kapni hozzá (lengyel gyártmányú) elektronikusat, kifejezetten Jawá-hoz kb.:3000.- Probléma még vele az alacsony dinamóteljesítmény (60W) Tehát (erről is volt már szó) lassú forgalom+index+világítás=új akkummulátor. Emiatt én pl. most igyekszem lecserélni az indexeket ledesre. A müszerfalvisszajelző ledek már készen vannak és működnek :) 
 
üdv.:Pite 
  
  
 
   
 
  
  Hali! 
A Szakirodalomban van CZ 350 Szerelési könyv, igaz nem magyarul, de benne van a villamos bekötési rajz, nézd meg, szerintem segíteni fog. 
  
  
 
   
 
  
  Hello! 
Nekem van egy 1981-es Jawam (CZ), most vettem, de valamiért nem jó  
a töltése! 
Szerintem nem jól lehet bekötve vagy nem is tudom, mert már  
mindenhogy volt kötve és trabi fesszabályzóval (tirisztoros) volt hogy  
10 voltot leadott de ugye az sok. 
Az állórész ellenállása azt hiszem 3 ohm, a forgórészé pedig 1 ohm.  
Szerintem zárlatosnak nem zárlatos se az álló sem a forgórész, mert  
azt kimértem. 
Látom Te értesz ezekhez a dolgokhoz, örülnék ha tudnál segíteni dinamónál hogy kell kötni az állórészt, forgórészt, a visszajelző izzót, fesszabályzót, meg egyszóval mindent. Nekem egyébként 6 voltos a Jawam. Az eredeti fesszabályzón D,M,B jelölések vannak. Már próbáltam a régi Trabi (elektromechanikus) fesszabályzót is, de azzal sem jó! Írhatsz az fbali85@freemail.hu-ra is! Ha tudsz segíts!  
Előre is köszi! 
Balázs 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
Nekem van egy 1981-es Jawam (CZ), most vettem, de valamiért nem jó  
a töltése! 
Szerintem nem jól lehet bekötve vagy nem is tudom, mert már  
mindenhogy volt kötve és trabi fesszabályzóval (tirisztoros) volt hogy  
10 voltot leadott de ugye az sok. 
Az állórész ellenállása azt hiszem 3 ohm, a forgórészé pedig 1 ohm.  
Szerintem zárlatosnak nem zárlatos se az álló sem a forgórész, mert  
azt kimértem. 
Sokat segítene ha valaki akinek van ilyen vagy hasonló 6 voltos 350-es Jawaja elmondaná hogy nála mi a helyzet (nála mik az ellenállási értékek, meg mi hova van bekötve). az ellenállást mindenképpen kikötött vezetékezésnél kell mérni mert átveri az embert. Nekem a fesszabályzón D,M,B jelölések vannak, bár nem biztos hogy jó, de már többel is megpróbáltam. Kellene nekem egy jó dinamóbekötési rajz vagy akármi ami alapján működik másoknál. Ha azon múlik én el is tudok akár menni szinte bárhova és kimérem én, csak valaki segítsen! Ha bárki bármit tud a dologról, esetleg Trabant tirisztoros szabályzót használ ha lehet és van egy kis ideje írjon az 
fbali85@freemail.hu címre vagy a fórumba! Előre is köszönöm segítségeteket! Balázs 
 
  
  
 
   
 
  
  Üdv! 
 
Első hozzászólásomként egy kérdéssel kezdenék. 
Igaz még nem veterán korú az érintett moci, de talaán ismeri valaki közülletek azt a jószágot. 
Ez egy Jawa CZ 350-es, 1981-ből, 2000km-rel, eredeti festéssel, forgalmival,de lejárt. "Autómata" váltós, + egy roncs oldalkocsi - 40.000 HUF ért. 
  
  
 
   
 
  
  Hali! 
 
Jawa (csepptankos) típusú motoromhoz keresek Velorex 560-as oldalkocsit! 
Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!  
 
Bye  
  
  
 
   
 
  
  hat melyik varosban? En pecsen tudok. 
  
  
 
   
 
  
  Miben különbözik a 634-es java a 350-360-00-tól?? 
  
  
 
   
 
  
  sziasztok,van egy hülye kérdésem:mire utal a jawanal a 360-as tipusjelzés?ha a moci forgalmijában 350/634-es tipus van akor a motoron levő lemezen miért van a 360-as jelzés? 
  
  
 
   
 
  
  Köszi az infót , hygy, talán Budafoki, Schönhercz sarok ???ott volt régen ilyen bolt..meg a Rádayban is... most hol van ?  Oly rég láttalak az oldalon már azt hittem disszídáltál. Mi újság festék és vegyszer ügyben ?  
  
  
 
   
  
 
  
  a skoda boltban lehet venni fogaskereket a jawa orajaba valami 50 forint korul. 
  
  
 
   
 
  
  Helló Fullkopy! 
 
A Black & Decker "tesztet" persze megcsináltam már, a meghajtó spirál cseréje után közvetlenül, amikor - sajnos - nem javult a helyzet. Aztán a 2. sz. órát is teszt alá vetettem, mikor rájöttem, nem méri a megtett km-t. Abban bíztam, hogy az új spirálom hibás (szemre rövidebbnek tűnt az órába "menő" négyzetes vége a lecserélt gyárinál) de a probléma nem a meghajtásban van.  
Azóta órák után járok, de még nem találtam megfelelőt. Talán a kettőből lehet egy 100 %-os példányt összerakni.  
 
Milan 
 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok 
 
nemrég vettem egy 1967-es 350/634-es jawat.keresek hozzá első felnit(jó állapotút),bukócsövet,a tankra való krómozott lemezeket.ha valakinek van,megvenném,árajánlatot kérek,és irjátok meg hogy lehetséges e a postai utánvétel! köszi 
  
  
 
   
 
  
  pdaranyi, megvilágosodásod pillanatát Budapesten milliók észlelték, még a nap is kisütött.  
Tőlem amúgy azt nyilatkozol magadról , amit akarsz, de jobb sorsra érdemes értelmes fiatal srácok negatív kisugárzását  önmaguk minősítésénél nehezen viselem. Még évekig tanulni fogsz, több ismerettel begyorsul a logika is... ráérsz. 
Külj ismét  e-mailt... a vizsgák, hogy sikerültek ?? 
  
  
 
   
 
  
  Kedves milan , 
 így már valószínűbb a dolog, ha ezt a tényt-óracsere-  előző írásodban ebben a formában  leközlöd,nem kell visszatolnom az értetlenségtől kigúvadó szemecskéimet a tokjába. 
Ezen túl vagyunk, most viccen kívül: Az a szomorú hírem , hogy van nekem is olyan órám, ami sebességet mér, de kilómétert fütyül számolni. Az a kis műanyag fogaskerék nyílt szét, tört el tengelyétől sugárirányban, ami a számsortengelyen a csigakerék felől kapná a meghajtást. Asszem pótolhatatlan. 
  Sosem tudod meg, mi a baja a tiednek, ha nem szeded szét.  
  Filccel, vagy posztóval letakart munkaasztalra üveggel lefelé tedd le a műszert, készíts egy csavarhúzószerű, de tompább és íves szerszámot, finoman feszegesd körbe a sajtolást a műszerfedélen ne tágítsd ki nagyon, ne törd meg, és ne szúrd meg magad. 
  Jut eszembe,mielőtt kibeleznéd,  letesztelted már  a régi, ugrálós órádat fúrógéppel?  
  
  
 
   
 
  
  Helló Fullkopy! 
 
Anno amit pdaranyinak írtam azt fenntartom+lehet, hogy nem mindenhol szakszerű a megfogalmazásom (csillapítás=rugó), de nem vagyok szakember csak lelkes amatőr. Ezt már korábban is írtam… 
Akit kicsit részletesebben érdekel a történetem: 
1. a km óra spirál feltámasztása nem sikerült  
2. az új spirállal is tovább ugrált a mutató, de a tavaly vásárolt JAWA-hoz "járt" még egy garnitúra műszer (km óra, fordulatszámmérő) így a 2. sz. példányt eszkábáltam fel, ami az óta többé-kevésbé jól működik (a mutató nem ugrál, ezért hálából nem méri a megtett km-t) 
3. mivel van egy "beteg" órám, érdekelne, hogyan tudnám itthon megjavítani 
 
 
  
  
 
   
 
  
  Hello Fullkopy, 
 
Hmmm... szóval a mások és általad említett spirál az az a bowden, ami az órát összeköti a blokkal. Ezen információ tudatában hirtelen minden megvilágosodott. Most már pontosan tudom, miként kell végrehajtani a tanácsokban foglaltakat. 
 
Köszönöm. 
 
Ja, magamról többé nem nyilatkozom, úgysem szeretek. Majd valamelyik túrán/találkozón. 
 
 
Üdv! 
  
  
 
   
 
  
  Kedveském, hogy hülye lennél, az ki van zárva. Így ne is nyilatkozz többé magadról. Eleget e- maileztünk már ahoz, hogy ezt cáfoljam .  
Lényegileg : A fék, kuplung, gáz  bowdenek esetében a bowden külső  a felsoroltakat rejti és védi, valamint távtartó szerepet tölt be, flexibilisen.  
 A meghajtásra tervezett bowdeneket a csavarás meghatározott irányú , forgó igénybevétel miatt meghajtó spirálnak hívják, ez húzó igénybevételnek nem képes ellenállni, de a csavarónak mérsékelten igen , tervezett terhelésekor nem is rövidül jelentősen .Szintén szükséges a megvezetés,a flexibilis " csőben tartás "  és a védelem , kenés. 
Az összerakás előtt még csacsogunk, bízz a csapatban.  
    
  
  
 
   
 
  
  Hello Fullkopy, 
 
OK. Abból kell kiindulni, hogy hülye vagyok. :) 
 
Amit tudok: 
Vannak az órák, meg van a motorban két fém spirál. Egyiket, a km-óráét, az előtéttengely hajtja, a fordszámmérőóráét pedig a főtengelyen lévő lánckereket tartó csavaron lévő spirál. Szép mondat. :) 
Az órák és a spirálok bowdenekkel vannak összekötve. 
 
Tehát a spirálokat megpucolom, ellenőrzöm, a bowdeneket olajozom. 
 
Most darabokban van a blokk, úgyhogy mendenhez csodálatos könnyedséggel hozzá tudok férni. 
 
Mi olyat tudok még megcsinálni, amit jó megcsinálni, de összerakott blokknál nehéz vagy lehetetlen? 
 
Az eddigi és ezutáni segítséget egyaránt köszönom. 
 
 
Üdv! 
  
  
 
   
 
  
  Milan, 
 ne vigyél be az erdőbe, ha az órádat meggyilkolászták, akkor az  most meghaldokolta magát, avagy  egy új spirál bedugását élvezve  mégiscsak feltámadt ?? 
 Nnna, most akkor az óra tojt be, vagy a spirál ?  
  Az óra csillapítását meg inkább hanyagoljuk, mert nem lesz jó ha belemélyedünk, szerintem...bár nem én döntök.. 
Bocsi, nem akarok ám  haragot,ellentéteket  meg ilyesmit, csak nagyon kíváncsi a természetem. 
üdv : Full.... 
  
  
 
   
 
  
  Ha tudnánk, hogy hol, melyik ország mely városában szeretnél vásárolni, már segítettünk volna, Budapest kivételével, mert ha visszaolvasod itt a történéseket, a pesti boltokat kicsit visszaolvasva a fórumon, magad is megtalálod.  
  
  
 
   
 
  
  pdaranyi, a km spirál elvezetése neked egyszerű eset, nekem  macerás az oldalkocsi szerelvény közt bújtatgatni...ezen emiatt ne  akadj fenn, meg fogod oldani... 
  
  
 
   
 
  
  pdaranyi,  
az órát ne akard szétszedni,amíg 200 százalékban nem győződtél meg arról , hogy tényleg, bizonyosan, valóban, ténylegesen  az óra a hibás. 
  Ne piszkáld, és olajat ne  tegyél bele,mert nincs kenési helye. 
  Honnan a csodából vetted, hogy az órát kell olajozni ? Én a spirálról írtam... 
 Próbáld ki műszert sokszor az általam az előzőekben többször leírt módon, teszteld le MEGBÍZHATÓ közbetét spirál, és szabályozható fordulatszámú fúrógép segítségével. Nagyon klassz, robosztus belsőrészű órák vannak a Jáwákon, a műanyag fogaskerék törésén kívül , a km óránál, nagyon kicsi a hibalehetőség..... 
Léci, ne akard szétszedni az órát, se olajozni... 
  Ha muszáj mégis, megírom neked , hogyan kell szétszedni úgy, hogy az még egyszer az életben összerakható is  legyen. 
 A spirálok kenése kapcsán  sem én találtam ki a hajtóműolajat,  a 638 kenési utasítása ezt írja elő, én  ezt a tényt pusztán  csak ismertettem.  
  
  
 
   
 
  
  Helló! 
 
Szerintem az órába ne önts hajtóműolajat mert az túl sűrű, maximum egy kis fegyver/varrógép olajat csepegtess bele ha nagyon muszáj. 
A hajtóműolajat a km óra spirál kenésére használd, de előtte alaposan pucold ki ahogy javasolták. 
A spirálnál én úgy gondolom az a lényeg, hogy éles törések ne legyenek benne, minél nagyobb íve van, annál jobb. 
Az én esetemben a valószínűleg a spirál gyilkolhatta meg az órát, mert amíg a hajtás részén hármat fordult addíg az óránál semmit, majd egy villanás alatt behozta a lemaradását. Ez a hirtelen, nagy erejű igénybevétel üthette ki az óra csillapítását, így vennem kellett egy új spirált. 
     
  
  
 
   
 
  
  Hello Fullkopy, 
 
Ha hajtóműolajat teszek az órába, az nem fog kifolyni? 
Visszaszerelésnél hol legyen benne minél kevesebb és kisebb hajlás? A bowdenen? 
Még nem szedtem szét az órát, úgyhogy nem tudom, hogy néz ki belülről. 
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget.  
 
 
Üdv! 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! 
 
Most (ma) vettem egy Jawa 350-est. Kellene néhány új alkatrész hozzá: 
 
Tank,első lámpa,lánc, láncvédő, aku, stb... 
 
Nem tudtok valami boltot? 
 
Kösz! 
  
  
 
   
 
  
  Ráér.Eláll nálam még egy darabig, és csak jövő augusztusban kell műszakiztatnom, szóval addig nyugodtan intézkedhetsz. 
  
  
 
   
Összesen: 543 oldal     
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget. 
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket. 
 
   | 
  
  
   | 
   
   
  
   | 
  
  
 
 
 
 
 
 
  
 
 |