:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés? 
  
  
 
 
 
  |  
  
  
  
  
  
  | 
   
- Fórumok -
 
 
 
 
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal        
  
  Így nevezték a gépészek a "Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata" c. tankönyvet.Dezsényi az egyik szerző. 
Persze, kék színű a borító. 
 
üdv.: R 
  
  
 
   
 
  
  Nincs valakinek olcsó es szép 18"-os ráfja? 36 küllős. 
  
  
 
   
 
  
  Laci, hogy állsz az 500ccm-vel? Vannak fotóid a blokkrol? 
  
   sorszám: 26218 (140282) 
   
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)     
   
  
 
   
 
  
  Kék biblia? Csak nem a közlekes motorok könyvre gondolsz?  
  
  
 
   
 
  
  Kettőt tudtam elindítani kézzel a 12-ből, a többit az ütvecsavarhúzó.Minden ép maradt, nem kellett fúrni, szenvedni. 
 
üdv.: R 
  
  
 
   
 
  
  azért az ütvecsavarozó az nagy királyság, nem? Jó kis szerszám. :) 
  
  
 
   
 
  
  Hát, én is úgy jártam, hogy csak ütvecsavarhúzó segített, az eredeti csavarokat ki is dobtam nagy ívben, keresek valami frisseket helyettük.Összerakni már nem lesz nagy gond, úgy néz ki. 
 
üdv.: R 
  
   sorszám: 26214 (140249) 
   
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-04 11:47:57)     
   
  
 
   
 
  
  Egyáltalán nem nehéz a művelet, bár a sufniból előkotort ázott fázott blokkot szétszedni azért nehezebb volt mint összerakni :) 
  
  
 
   
 
  
  Az újabb modelleknél sincs másként.A CZ 125/175/250 motorokon is ('80 után) ugyanez, csak nem labirint, hanem szimering (aluházban) van ott.Napokban szedtem szét egy 485-öst, ugyanez a felállás, de hozzátenném: nem nagy dolog szétszedni és összerakni. 
 
üdv.: R 
  
   sorszám: 26212 (140224) 
   
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)     
   
  
 
   
 
  
  Remek :D 
  
   sorszám: 26211 (140213) 
   
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)     
   
  
 
   
 
  
  Nem tudlak megnyugtatni. Csapágy labirint csapágy. 
  
  
 
   
 
  
  Azt hiszem megtaláltam. Nyugtass meg hogy nem kell blokkot húzni a cseréhez, és rosszul láttam a rajzon, hogy csapágy szimmering csapágy. 
  
   sorszám: 26209 (140206) 
   
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)     
   
  
 
   
 
  
  Kösz, ez jó és logikus magyarázat, hogy az erők iránya határozza meg hogy kar vagy rúd. 
  
  
 
   
 
  
  Műszaki berkekben, könyvekben hajtórúd szerepel, a nagy kék bibliában is.Azért használom ezt, mert így tanultam. 
Hajtókar a kerékpár hajtókar.Ez főként hajlításra van terhelve. 
A hajtórúd csak nyomásra van terhelve (jó, kihajlásra is, extreme) a vezetés miatt (dugattyú, régi gépeken keresztfej). 
Használja mindenki mindkét elnevezést, de szigorúan véve a hajtórúd a hivatalos. 
Ettől függetlenül értjük egymást, én is megértem persze.Mindenki használjon olyan elnevezést, amit akar, kedve szerint. 
Más: 
Nagyon sajnálom, hogy nem találkoztunk az elmúlt években, kiváncsi lettem volna a "vizes" tapasztalatokra. 
Egyszer majd megnézem és elbeszélgetünk, ha találkozunk. 
 
üdv.: R 
  
   sorszám: 26207 (140200) 
   
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)     
   
  
 
   
 
  
  Ma raktam szimeringet 559 blokkba, de a méretét már megint elfelejtettem :) 
 
http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom 
 
Szocimoci a barátod! Innen lestem én is, a listából letöltöd a neked megfelelőt, és ott megtalálod! 
 
Laci 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok! Meg tudná valaki mondani az 559-es Jawa főtengely szimmeringek méreteit? 
 
Előre is köszi! 
  
  
 
   
 
  
  Nem piszkálódni akartam,de a sonka a fötengelyen az ellen súly de csak kétütemümotornál. 
  
  
 
   
 
  
  Na ezt most nagyon kellet. 
Mindkét megnevezés használatos. 
Műszakilag a hajtókar a sonka lenne...persze a sonka sem helyes, mert hát acélból van...és a tolómérőt is szoktuk sublernek nevezni, szóval szerintem egyszerűbb ha elfogadjuk a másik szóhasználatát, legfeljebb ha nem világos akkor rákérdezünk pontosan mire gondolt. 
  
   sorszám: 26203 (140190) 
   
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)     
   
  
 
   
 
  
  Hajtórúdja a vizimalomnak volt ezt meg hajtókarnak becézik. 
  
  
 
   
 
  
  Az enyém 81es 634es és tűgörgős. 
  
  
 
   
 
  
  A CZ 472 motoromban ('79-es) bronzperselyes volt, ez változó lehetett abban az időben.Mindenesetre, tudni kell hogy amit cserélni akarunk milyen, ahhoz képest kell vásárolni.Pl. olyan csapszeges dugó kell, amely lehetővé teszi a tűgörgők alkalmazását, kb. erre gondoltam. 
A CZ 988.2 már '77-ben is tűgörgős volt, az ősei is ilyenek voltak. 
Ha tűgörgős a dugócsapszegen is, akkor - az egyforma szemtávolság miatt -ugyanolyan. 
 
üdv.: R 
  
  
 
   
 
  
  Az én cz 350-es 1979-es kiadású jawam  is tűgörgős,56 db tűgörgő van a 2 hajtókarba. 
  
  
 
   
 
  
  Köszi, de talán egy kicsit messze van! 
Még Krakkóig csak-csak, de az a plusz 25..    :D 
  
  
 
   
 
  
  A 634nel is tügörgő van a későbbi gyartmanyoknál. Pl. Az enyém is görögös. 634/5. 83as gyártmány. Úgy tudom az enyèm hajtórúdja és a 638é megegyezik.  
  
  
 
   
 
  
  Nem.Egy hajtórúdon amúgy rengeteg méret van, így nem pontos a kérdés.A szemtávolság ugyanaz, a hajtórúdcsapágy ugyanaz, de a dugócsapszeg csapágya a 634-ben bronzpersely, a 638-ban tűgörgő, a kettő méretekben (anyagban) is különbözik.Kombinálni lehet, de előre ki kell mérni mindent.Pl. tűgörgő helyett lehet vastagabb bronzpersely, de ilyen kész nincs, csináltatni kell, stb. 
 
üdv.: R 
  
  
 
   
 
  
  Még egy apróság: Árban mi a reális egy 350-es TS ért? 
  
  
 
   
 
  
  adnék én egy szettet, de akkor gyere el érte. :D  
Krakko-tól 25km nyugatra. 
  
  
 
   
 
  
  Esetleg a CZ 175-é jó lenne? Ígértek egyet, nagyon hasonlít a fotó alapján. Ha egy kis átalakítás az ára, simán belefér, csak jó legyen. 
  
  
 
   
 
  
  Szervusztok! 
Valaki nem tud esetleg egy eladó CZ 350 láncvédőt? Sajnos egy 100-as tempónál történt láncszakadás a meglévőt sikeresen ledarálta a hátsó sárvédővel stb. együtt. 
  
  
 
   
 
  
  :P én meg egyre. :)  
egy SR500 jó volna. 
  
  
 
   
 
  
  Sziasztok ! Egy  kereds  lenne :  a  634-es  fotengelyhajtokarok  megegyeznek  a  638-al ? Egy  ugyanaz  meret ? 
 
  
  
 
   
 
  
  ETZ-n egyébként gondolkodtam,vonzott a sebességek száma de nem. 
Mostmár 1hengerről legalább 2re akarok váltani :D 
  
  
 
   
 
  
  Igazából,amihez nem kell hozzányúlni az nekem nem motor. Én azt nemtudom elviselni,hogy veszek egy új valamit,ráülök aztán go semmi baja. 
A szereléseket én egy élménynek élem meg: 
Mikor rossz,összerakod és bepöffen annál nincs is jobb érzés. A kis Szityómat rengeteget szereltem,sokszor felmérgesített de sose tudtam rá igazán haragudni. Kicsit elpityeregtem magam mikor eladtam. Furcsa fétis ez,de én szeretek szerelni és szerintem ezt nektek pont nem kell magyarázni.Persze a környezetem ezt nem érti,és máig nincs vele kibékülve :D 
  
  
 
   
 
  
  nem tudom, hogy a Jawa/MZ, minőségileg mennyire hasonlítható a Nikon/Canon-hoz :D :D  
értem a lényeget amúgy, de ez megmosolyogtatott! :P 
  
  
 
   
 
  
  Ez kb. olyan mint a fényképezőgépeknél. 
A Nikonosok és a Canonosok folyamatosan egymást szívatják, de igazából mindkettő rohadt jó kis gép, hajszálnyi különbségekkel. 
  
  
 
   
 
  
  Csak aztán a nagy szerelemből nehogy az legyen, hogy folyamatosan szereled :D 
 
Na de ne hallgass senkire. A Jawasok a Jawat favorizálják, az MZ-sek az MZ-t. 
Jó motor mindkettő, megvan a maga hibája mindkettőnek. Úgy is az dönt hogy melyik tetszik jobban, és melyikkel érzed jól magad, hiszen ez az egy amiért motorozunk, nem az ésszerűség. 
  
  
 
   
 
  
  Ez igaz, még a 6V-os is legyorsulja a 250-es ETZ-t. Ez volt az oka hogy szerettem motorozni vele, de nem vigasztalt ez, amikor az út szélén pillanatragasztóval kellet összeraknom a megszakító kalapácsot, vagy a bedagadt apró lyukú benzincsap tömítést cseréltem benzinben fürödve, esetleg a kipufogó kilőtte a furulyát és a sötétben kerestem a bokorban :D 
  
  
 
   
  
 
  
  Én egy szerethető motort akarok! 
És érzem hogy a TS az lesz! :D 
  
  
 
   
 
  
  Szép motor és dinamikus zene! 
Mit jelent az, hogy "saját"? 
Te játszod?Mert nagyon jól szól... 
 
üdv.: R 
  
  
 
   
 
  
  Egy kis saját zene!  
http://www.youtube.com/watch?v=Rppp6sCFndM 
És a jelen: 
https://www.youtube.com/watch?v=h-WXL8GuxK0 
 
Mert még azt hiszitek MZ-s lettem :-)  
  
  
 
   
 
  
  Nem is igaz, hogy szeretted az MZ-t :D 
  
  
 
   
 
  
  Bár az MZ egyszerűbb, de az erő a 350-es tulajokkal van :-)  
  
  
 
   
 
  
  Mint motort én az ETZt szerettem, megis azt adtam el es a jawàt tartottam meg. :) 
  
  
 
   
 
  
  Azért nem kérdezte az MZ előnyeit mert ismerte Könyves Kálmán szavait. 
" .... pedig mivel nincsenek , említés ne tétessêk" 
:D :D :D 
  
  
 
   
 
  
  Persze te azt kérdezted hogy mire kell odafigyelni a Jawanál, nem pedig az MZ előnyeit kérdezted.  
:) 
  
  
 
   
 
  
  "Jawa, Czetka drága kincs, jó ha van...de jobb ha nincs" :D 
MInt motort szerettem, de most valahogy mégis MZ-m van :) 
Egyszerűbb szerkezet. 
  
  
 
   
 
  
  Ha nem jön be,akkor váltunk. 
De megbánnám ha nem próbálnám meg :) 
  
  
 
   
 
  
  na igen, de nem is annyira necces a gázáramlás a két henger/1 karbi között, meg kevesebb a gond a főtengellyel is. :) 
 de nem beszéllek le, nekem is a Jawak jönnek be.  
  
  
 
   
 
  
  Ja! Meg olvastam hogy a Váltóvillát érdemes kicserélni a 634-esére. Ebből hány darab van? 
  
  
 
   
Összesen: 543 oldal     
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget. 
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket. 
 
   | 
  
  
   | 
   
   
  
   | 
  
  
 
 
 
 
 
 
  
 
 |