hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 18. csütörtök 
Andrea, Ilma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal
|< előző 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 >|

tesho
válasz erre | email2003-11-11 00:56:41
De jóóó,legalább lesz mit olvasnunk!!!:-)
sorszám: 76 (3364)
(előzmény: Buny, 2003-11-10 21:32:06)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-11-10 21:32:06
Az idomot is, meg az írást is én fogom megcsinálni.
sorszám: 75 (3346)
(előzmény: tesho, 2003-11-10 01:41:25)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-11-10 01:41:25
Buny!
Te magad fogok +csinálni? Már előre is büszke vagyok Rád!!
Én tervezek 1 cikket,de digitgép hiányában még várnom kell,de remélem nem sokáig...
sorszám: 74 (3319)
(előzmény: Buny, 2003-11-09 01:28:00)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-11-09 01:28:00
Úgy döntöttem, hogy majd megosztom veletek az idom készítésem rejtelmeit, de nem itt, mert első szösszenetre túl léptem a topic adta lehetőségeket, ezért más formában fogjátok viszont látni.
sorszám: 73 (3286)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-11-06 10:21:46
Az olaj már csak ilyen...:))
sorszám: 72 (3229)
(előzmény: HyGy, 2003-10-23 01:33:54)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-23 01:33:54
hja mert amikor hideg az olaj akkor surubb :) es jobban tapad
sorszám: 71 (2826)
(előzmény: lucaska, 2003-10-20 18:12:12)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-20 18:12:12
sikerult megoldanom...
megcsiszoltam a lamellákat és jo
de ha reggel inditom, elore kell vele guruljak mer viszi, de egy kor után, már állni tudko sebességben :)
sorszám: 70 (2808)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-20 11:27:43
ja azt elfelejtettem, ha üresben behúzod a kuplungot és akkor is megáll az a csapágy, ha csak sebességben csinálja akkor egyszerűen nem emel ki rendesen!
sorszám: 69 (2803)
(előzmény: Atilla, 2003-10-20 11:24:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-20 11:24:42
Hello
150-es MZ-m még nem volt, de a 250-es nekem is tudott ilyeneket produkálni (A túrán több embernek is mutattam mint beépített extrát :-)) na ez a kuplungban található csapágy szorulása miatt volt.
Üdv Attila
sorszám: 68 (2802)
(előzmény: lucaska, 2003-10-17 00:31:58)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-17 20:44:53
lehet hogy alacsony az uszoszint? De akkor pont porgetesnel allna meg.

Az hogy standeren forgatja kicsit a kereket az nem baj viszont ha behuzod a kuplungot es lefullad a motor akkor nem elmel ki rendesen....
sorszám: 67 (2766)
(előzmény: lucaska, 2003-10-17 00:31:58)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-17 00:31:58
meg,
90 nél behuzott kuplungnál leűáll a motor
nem lehet hogy
azé mer pl, sztenderen, sebességben, behuzott kuplungnál porog a kerék? és ha megfogom a kereket leáll a motor?

mi lehet a váltonál?
sorszám: 66 (2759)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-16 20:53:11
ETZ-150, megszakitos, 3 ikban 7000 ig porog :(

elktronikus gyujtás segitene?
nem gyorsul rendesen..
meg km ora naon ugrál, arra van valami mod hogy megbuherjam?
sorszám: 65 (2751)

 
 
tomóka
válasz erre | email2003-10-15 20:29:47
szevasz HyGy!

a főtengelyhez nem tudok hozzászólni,a többi problémára van megoldás.
a nyomatékcsúcs és az üzemi fordulatszám szabályozható a rezó méretezésével.az én gépem erősebb lett az említett tartományban.
tomóka
sorszám: 64 (2724)
(előzmény: HyGy, 2003-10-12 20:47:33)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-13 19:07:21
es a 4 utemusitessel? :)
sorszám: 63 (2696)
(előzmény: Atilla, 2003-10-13 12:11:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-13 12:11:16
Hello HyGy

Ezen már gondolkodtam én is, de nem jutottam semmire, maga a főtengely valami hihetetlen 1szerű szerkezet, csak ugye az anyagminőség a fontos, na most nem találtam olyan embert aki azt mondta volna, hogy meg lehet csinálni egy adott anyagból a sonkákat, és akkor az bírni fogja.
Főleg a hőtágulás a baj, ha felmelegszik akkor el is engedheti a csapot, és akkor elfordulnak a sonkák ami nem egy jó dolog.
Volt itt egy nyugdíjas motorfelújító ember, ő foglalkozott ilyesmivel, de már nem dolgozik.
A könnyítést meg nem lehet úgy megoldani, hogy kissebb sonkákat csináltatsz (az eredetiből) mert a forgattyúsházban minél kissebb helynek kell lenni, mert akkor nagy az elősűrítés.
Legegyszerűbb, ha lukakat fúrnak a sonkára, úgy, hogy az egyensúj megmaradjon, és kiöntik valami könnyű anyaggal. (pl alu.)

Üdv Attila
sorszám: 62 (2689)
(előzmény: HyGy, 2003-10-12 20:47:33)

 
 
drisa
válasz erre | email2003-10-13 01:18:30
Köszi a reagálásokat a kérdéseimre. Még egy kérdés: Nincs köztetek fehérvári? Lehet, hogy hülyének néztek, de ha ért a motorhoz, megkérném, hogy nézze már meg azt a TS 250/1-est, amit meg szeretnék veni, mint már talán említettem, motorokhoz (még) nem értek, ezért asszem könnyen átverhetnek... Na, mindegy, valahol mindenki elkezdi. motorhoz értő ismerősöm sincs...szóval, jelezze mán valaki, ha segítene, fizetek, vagy sört állok, stb. csá
sorszám: 61 (2686)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-12 20:47:33
Par dolog:

1. Mi lenne ha nem felujitatnam a jawa fotengelyt ismet, hanem apammal csinaltatnek sonkakat esetleg konnyebb erosebb anyagbol, es a regi hajtokarokra vennek tulmeretes tugorgoket. Es itt mar lehetne jaccani a lokethosszal meg ilyenekkel is. :) Ki ert ehhez?
Meg honnan tudom, hogy milyen anyagbol van? Lenne a legjobb?

2. Tennek en is membrant a jawara de:
- nem akarom, hogy noljon az uzemi fordulatszama
- nem akarom hogy a nyomatekcsucsa nagyobb fordulaton jelentkezzen
- nem akarom, hogy az alacsonyabb tartomanyban (2000-2500 korul) gyengebb legyen
- jo lenne ha kevesebbet fogyasztana.

:)
Ottletek?
Ja es ugye ketto karbi kellene ra, :) melyik motore jo ra? Aminek szembe van az allito csavarja? :) RD350? Csak annak meg lehet draga a karbija.
sorszám: 60 (2683)
(előzmény: tomóka, 2003-10-12 10:13:14)

 
 
tomóka
válasz erre | email2003-10-12 10:13:14
szevasz!

pontosítok! nem benne van hanem a hengerre lett felcsavarozva a membránház.
ambruzs gabival párhuzamosan fejlesztettem,lényegében ugyan az mint amit a cikkében leírt.ns 125 membrán és 2-3cmre van a dugattyútól.a tökéletes megoldás az lenne,ha nem a hengeren lenne hanem a blokkba lenne behegesztve és közvetlenül a forgattyúsházba szívna./ahogy a legtöbb korszerü kétütemün./a dugattyúból nem vágtam le semmit,ablakot csináltam rá /by A.G./.
igazából minden "mesterkedésem" azt célozta,hogy a meglévő fordulatszámtartományban egyenletesebb teljesítményleadást érjek el.no ez sikerült!2000-től 6500-ig használható az 5. fokozat.a végsebessége 128,7km/h 6500-as fordulaton.tételezzük fel,hogy a membrán nem gyakorol hatást a teljesítményre!bár nekem más tapasztalataim vannak.ettől függetlenül érdemes volt beszerelni, a minap két xl-es pasast cipelt bőven a megengedett össztömeg fölé terhelve és a fogyasztása 4.2-re jött ki /85-90-es tempónál/.
tomóka
sorszám: 59 (2678)
(előzmény: Atilla, 2003-10-10 22:03:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-10 22:10:07
Ja meg attól görbül, hogy ha már tuning akkor húzzuk neki amit szól. :-)
Ha úgy használnám mint egy rendes MZ-t (van egy rendes is arra vigyázni szoktam)akkor nem menne szét ezen sem semmi. Na de ez ugye direkt állatkodás céljából épült :-)
sorszám: 58 (2663)
(előzmény: Atilla, 2003-10-10 22:03:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-10 22:03:43
Hello

Közben eszembe jutott fel kéne támasztani szegény megviselt MZ-t :-)Azt írtad hogy a gépedben benne van a membrán, írd már meg nekem légyszíves, hogy milyen membrán van benne, hogy raktag rá, milyen messze van a forgattyúsháztól, és mennyit segít a pacikon, vagy a nyomatékon. (az az enyémbe közel 0) :-)
Ja meg, azt, hogy a dugóból mennyit vágtál le.
Még jó hogy nem vagyok kíváncsi. :-)
Délelött elfelejtettem még azt is írni, hogy az enyémben egy egygyűrűs dugó van, ami eredeti DDR anno még sportcélokra készült, ha jól tudom trabihoz (de lehet hogy MZ) kis fordulaton szart se ér, de jól bírja a pörgést, (kb 4000- ig halott, ott kezd valamit éledezni, és 6000-7000-től meg mintha motort cseréltek volna alattad) ha a szoknyákat le lehetne róla esztergálni még könnyebb lenne, és pörögne mint egy láncfűrész :-).
Szóval, azért érdekel, mert ha maga a membrán nem is használ sokat, de lenne általa egy könnyű dugó és máris nem hullik szét a moci egy kis pörgetéstől.
Ráadásul most olyan, hogy ha elbaszod a váltást, és leesik a fordulat úgy kell visszakönyörögni, 2000 körül tök halott, sík úton sem visz el.
A sok láncszaggatás, meg vázgörbítés, stb is szerintem attól van , hogy induláskor elég durván kell bánni a kuplungal, mert ha nem pörgeted a gépet, és nem hirtelen engeded el a kuplungot, akkor ugye fordulat le a lovak meg el :-)

Szóval megköszönném ha tudnál valami infót a membrán ügyben.

Üdv Attila

sorszám: 57 (2662)
(előzmény: tomóka, 2003-10-10 03:15:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-10 12:02:52
Hát az enyémen 300-as henger van, könnyített kuplung, főtengely,- hajtókar,- felömlők polírozva. kipu eredeti, porlasztó valahogy átalakítva. (nem én csináltam)
Na ennyi, semmi több. A váz már görbe, szitál a gép, a blokk is keresztbe áll, ettől eszi a láncot, egy kövér gáznál a fordulatszámmérőt kiakasztja, és még a láncfeszítőt eltépve a kereket is elöbre szokta rántani.
De nem járok vele, otthon áll a garázsban, mert van rendes motorom ez meg egy életveszélyes szar. Ráadásul 6-7 litert megeszik.
Üdv Attila
sorszám: 56 (2648)
(előzmény: tomóka, 2003-10-10 03:15:06)

 
 
tomóka
válasz erre | email2003-10-10 03:15:06
hello!

érdekes! az én gépemben benne van a membrán,a könnyített kuplung,és magam terveztem hozzá rezót mégsem szaggat el semmit! talán valamit elbasztam.
sorszám: 55 (2642)
(előzmény: Atilla, 2003-10-07 12:20:15)

 
 
jokeph
válasz erre | email2003-10-09 05:24:06
Szasz Drisa! Én a TS-t javaslom (Tartósabb és olcsóbb az ETZ-nél), a kuplungkönnyitő mütét itt is lehetséges, a kuplungszerkezet egyezik az ETZ-vel (tudomásom szerint). A fogyasztása (gyári könyv szerint a 250/1-esé 3,6l-5,5l) nagy mértékben függ a hajtási módtól, a terepviszonyoktól, a karbi beállitásától, na meg a helyesen beállitott gyújtástól. A legegyszerübb tuning, ha a gép 300-asra fel van fúrva, ehhez azonban megfelelően átméretezett dugó és még egy sor beállitás szükséges. Ha hosszú életünek szeretnéd a gépet, akkor inkább tekints el a tuningolástól és a fogyasztás sem megy az egekbe fel. Üdv: Jokeph
sorszám: 54 (2622)
(előzmény: drisa, 2003-10-03 14:58:56)

 
 
jokeph
válasz erre | email2003-10-09 05:00:32
ETZ 250-esen már láttam élőben, szerintem jól mutat vele, messziről meg sem látszik rajta, hogy ETZ, csak a hangja árulja el a vas mivoltát.
sorszám: 53 (2621)
(előzmény: Dawe, 2003-10-05 16:18:22)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-08 18:47:00
harley is jo az uj, ami már 9000 t porog

de azé az indián T3 is naon bejon, elnézegetnék párat az udvarban...
sorszám: 52 (2614)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-08 17:30:27
Hello
Nem hallottam, de nem csodálnám ha csődbe ment volna.
Egy vasdarab ugye nem ér annyit, ott az emblémát kéne megfizetni, ebből él sok motor, és autógyár és működik! Van olyan szerkezet, ami árának a fele csak a név!
De az indian név azért nem olyan szépen csengő hogy több mint 20000000 Ft-ot kicsengessek érte. Negyed ennyiből király motorokat lehet kapni!
Nem vagyok egy nagy marketing szakember, de elösször jó sok amcsi filmben kellett volna a főhős segge alá tenni ilyen gépet, és jobban elhinteni, hogy ez az igazi életérzés, péztárca dagasztó, meg faszhosszabító, meg ilyenek. Majd mikor már az összes milliomos ilyenre vágyik akkor piacra dobni.
Úgy már pár embernek megérné az a kb 10-15 Milla az embléma árát, + maga a vas (valjuk be nincs benne semmi amitől drága lenne, tök hagyományos technologia.) és akkor ok a 20 MFt.
Lásd az un. Amerikai életérzést mint reklámot hintő HD-t ők el tudják adni magukat, pedig ott is többe kerül az embléma mint maga a vas.

Üdv attila
sorszám: 51 (2611)
(előzmény: tesho, 2003-10-08 12:10:28)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-08 12:10:28
Tudtommal az Indian gyár csődbe ment,ugyanis az egyik nagy tőkéstárs kivonult a cégből. Hiába a növekvő eladások, T3 stb...
sorszám: 50 (2603)
(előzmény: lucaska, 2003-10-07 20:18:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-08 11:32:39
El kell hogy keserítselek, de ezt a kis xv535-ösöm is tudja, és ez még nem is egy lóerőgyár csak egy kis choper. :-)
Ráadásul ha jól számolom új áron pont kerek 13db xv jön ki egy indian árából. :-)

Ha az MZ-re ráköltöd az indian árát (A nagy kb 80 000 euro!) egész jó kis motor lehet ám belőle! :-)

Üdv Attila
sorszám: 49 (2602)
(előzmény: lucaska, 2003-10-07 20:18:32)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-07 20:18:32
értem...

asszem a gyujtást megnézem, és akkor hagyom a mocit, nem szivesen torném ossze magam megint...
utána meg kéne egy Indiant szerezni...
azok naon bejonnek
foleg hogy 25 nél berakod 4 ikbe, és ugyanugy huz 25-160 kozott..
sorszám: 48 (2591)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-07 12:37:50
Hali!

Egyetértek Atillával,de ahelyett,hogy hosszan kifejteném a véleményemet,inkább bemásolom a legilletékesebb véleményét,Ambruzs Gáborét,aki membránosra alakította az ETZ-jét:
"Valahogy az
ETZ által nyújtott menetteljesítmény még a tuninggal együtt is elég szerénynek mondható, és szerettem
volna valami komolyabbat. Hát sikerült..."
Lucaska,nekem az a véleményem,vegyél egy izmos japán mocit,ott csak egyszer kell ráköltened,de ha az MZ-vel ilyen átalakításokat akarsz...remélem érted:)

byee
sorszám: 47 (2587)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-07 12:20:15
Hello

Én mint már írtam nem vagyok a tuning híve, szerintem a MZ úgy jó ahogy van.
De néhány 5let
-A szívómembrán akkor ér valamit, ha minél közelebb van a forgattyúsházhoz mivel a vákum vezérli, és ugye ha hosszú az út akkor késik a nyitás, és lengések is keletkeznek. Ezt MZ-n nem tudom hogy lehet megoldani úgy hogy jobb legyen a résvezérlésnél.
A dolog fő előnye, hogy a dugó alja levágható, így sokkal könnyebb lesz. Csak az egyensújra kell vigyázni!
-Hengerben a felömlőknél a felpolírozás segít, de a méretüket nem változtatnám meg. (A szívó oldalon ugye a szelep vezérel nem a rés, de akkor sem nyúlnék hozzá.)
- karbi-légszűrő na itt lehet jó dolgokat csinálni, és némi teljesítményt összeszedni! (Na meg jó nagy fogyasztást hozzá)
-Rezonátorcső: Szerintem a MZ kipufogó nagyon el van találva, egy kisipari rezoncső akár ronthat is a dolgon.
-Erős könnyű dolgok a blokkban az OK, de hol kapsz ilyet? Kuplunk könnyítés megoldható házilag, a többi kétséges.
-Gújtás: Itt a HyGy-t kell megkérdezni, ő a szagember :-)

Ha mindezt megcsinálod, akkor biztos hogy el fogja szaggatni a láncot, a láncfeszítőket, a kuplungot, esetleg a váltót. El fog görbülni a blokk felfogatása, ha jól sikerül az egész váz.
Arról még nem is beszéltünk, hogy a nagyobb teljesítményhez futómű is kell, és ez a nehezebb dolog!
Ezt sokan elfelejtik, aztán igen csodálkoznak amikor közelebbi kapcsolatba kerülnek az aszfaltal.
Pláne MZ-n veszélyes ott még az eredeti teljesítményhez is alultervezett a futómű!

Szerintem csak akkor fogj neki, ha jó sok pénzed van, és egy olyan motorra van szükséged ami sokkal jobban megy mint egy átlag MZ, de a környéket csak akkor szabad elhagyni vele, ha van utánfutós ismerős aki hazahoz. :-)
Mert mint Tesho mondta mindíg van egy leggyengébb láncszem.

Üdv Attila
sorszám: 46 (2586)
(előzmény: lucaska, 2003-10-06 18:45:53)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-06 18:45:53
hali

150 es ETZ, 10,5 kW
--------------------
reed szelep;
hengerben felomlok, stb;
karbi, légszuro;
rezonátorcső;
blokkban eros konnyu dolgok beszerelése stb.;
gyujtás;


érdeklodom, kijaz aki mindezeket megcsinálná? vagy hol lehet egyáltalán ilyet?
haver van aki furni tudna, ha megmondják milyenre megcsinálja a hengert, dea tobbit?
esetleg valami 5 let?
sorszám: 45 (2573)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-06 13:55:06
Lucaska!

Ha ferde az úszó,az baj!!!
Nekem is előfordult 1 éve és az lett a vége,hogy a túlfolyónyíláson mint az őrült ömlött a benzin!A feljebb lévő úszó beleért fent a házba,emiatt nem tudott zárni az alsó sem és engedte folyni a benzint..
Úgy értem haza,hogy benzincsap zárva,néhány 100 méter után picit megnyit,majd elzár,megnyit,elzár..
Így soha nem kapott annyi benzint,hogy túlfollyon:)))
sorszám: 44 (2566)
(előzmény: lucaska, 2003-10-03 21:33:48)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-10-05 16:18:22
Üdv Szocisok!

Éppen csk azt akarom megkérdezni tőletek hogy mi a véleményetek arrol hogy az ETZ-m full idomossan nem nézne-e ki bénán? Mármint ez nem egy GSX-R!!!

Üdv:Dawe
sorszám: 43 (2563)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-03 21:33:48
szakember haver van, aki felfurná, lehet megprobálom... de szerintem csak tavaszra. szal télen ráérek eltokolni

és karburátor, légszuro b*szogatás esetleg utána? (elotte?:)
belenéztem a karbiba, uszo ferde volt meg minden.. nem baj ?:)
sorszám: 42 (2548)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-03 18:46:59
A francba ki lettem ismerve :-)
Egyébként nem tudom miért, de a magyar dugóknak még a színe se olyan mint bármi más gyártnánynak.
(Úgy látszik az anyaguk is sokkal fejlettebb) :-)
Egyébként nem kell oda tajvani csapszeg, a magyar dugók súját nagyobb fordulaton a jó minőségű cuccok sem szeretik.
Most épp azon gondolkodtam, hogy a Mz-t idén mindenképp fel kell újítani, mert (Paraszti ésszel gondolkodva)már kiköltöztek belőle a lovak, és valószínűleg a csörgőkígyok zavarhatták el a ménest! :-)
Szóval arra gondoltam kikapom a főtengelyt a másik mz-ből, és azt rakom át ebbe. Ez pénzben is jó, és ráadásul az jó kis kiegyensújozott, és tükörre polírozott cucc! Na erre a jó főtengelyre nem a 300-as és ráadásul még tuningolt hengert meg a dugót fogom felrakni, hanem a 250-es hengert újittatom fel. (+ persze valami kevésbé fejlett, tehát nem magyar dugót bele) :-)
Így megúszom olcsón, és a használhatatlan 300-as erőgép helyett lesz egy jó MZ-m. A többi meg megy alkatrésznek.
Igaz ez is tuning, és fog dobni 1pár pacit, de inkább a tartósság felé vinném el mint a teljesítmény felé.
Vagyig lehet ésszel tuningolni, de a MZ amúgy is alultervezett szerkezet, ha kicsit megvadítod benne a lovakat mindenhol széthullik, ahol csak lehet.
Görbe vázzal meg már nem is olyan nagy élvezet a plusz teljesítmény.

Hogy Drisának is válaszoljak, pl a főtengelyről levakarni a sorjákat, hajtókarostól felpolírozni az egészet, majd ezután elvinni szakemberhez aki kiegyensújozza a cuccot, majd veszel bele egy könyű, jó minőségű dugót, a hengert meg hozzá furatod az is tuning, és marha jót tesz a motornak, és még egy kicsit jobban is fog menni.
Ezzel nem változtattál a motoron, csak a fasza DDR motorgyártás hibáit javítod.
A nagyobb beavatkozásokat én nem javaslom.
Üdv Attila


sorszám: 41 (2544)
(előzmény: tesho, 2003-10-03 14:49:10)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-03 18:21:04
Elso motornak meg erosebb is a TS mint ami neked kellene. Szerintem ahelyett hogy tunningolod tartsd uzembiztosan es motorozz vele sokat.
sorszám: 40 (2542)
(előzmény: drisa, 2003-10-03 14:58:56)

 
 
drisa
válasz erre | email2003-10-03 14:58:56
Sziasztok!

Új szocimotoros vagyok, amateur, és most szeretném megvenni életem első motorját, egy TS 250-est. Mennyit eszik egy ilyen? érdemesebb-e ETZ-t venni TS helyett? Hogy lehet tuningolni ( úgy tudom, például a kuplungkönnyítő-műtét itt nem lehetséges, illetve felesleges, mert nem a kuplungszerkezet forog)? Elsősorban súlykönnyítésre gondolnék, hogy jobban menjen, egyen kevesebbet, pörögjön jobban. Egyáltalán, érdemes TS-t tuningolni, vagy legjobb a gyári állapot? Azért TS-t kérdezgetem, mert az az olcsóbb, de első motornak megteszi... Vagy nem? Előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot, és válaszol, stb.
sorszám: 39 (2539)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-03 14:49:10
Atilla!

Muszáj volt vmit reagálnom Luc. levelére,hogy téged hozzászólásra bírjalak! Bejött:)))

Azért ha 1 dugó bordázott és sokkal könnyebb,csak előnyösebb,mint a másik!!!
A csapszeg amit említettél pedig minimum Tajvani,mi?:)
Éljen a hazafias lelkület:))

Hát igen,mindig van 1 leggyengébb láncszem..
sorszám: 38 (2538)
(előzmény: Atilla, 2003-10-02 19:08:08)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-02 19:10:27
A levél második része természetesen lucaskának szól, nem teshonak!
sorszám: 37 (2532)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-02 19:08:08
Hello
Tesho ez nem volt túl hazafias!
Most leírom a helyes hozzáálást:
A magyar dugó igenis jó!, ÉS SOKÁIG BÍRNÁ, csak a csapszeg nem bírja sokáig a magyar dudót :-)
Vagyis a magyar technikához még nem nőt fel a külföldi! :-)
Na ugye mennyivel szebben hangzik! :-)
Én még hozzá tenném, hogy a magyarok ovális, púpos, vagy akár féloldalas dugattyúk előállításában is igen fejlettek, de sajnos a hengergyártók nagy elmaradottságukban még nem tudnak hozzá hengert készíteni. :-)
Hiába a nagyszerű magyar kisiparosok utolérhetetlenek! :-)

Egyébként nekem is figyel otthon egy össze vissza barkácsolt 300-as MZ jól megy maga az életveszély, és alig eszik! (stílustól függően 6-7-8 litert) Most akarom rendbe tenni, hogy tavasszra valami motor külseje legyen.
Ugyanis ferde benne a blokk, elhúzta a vázat is, meg elszaggatott mindent amit bírt. :-)
Szóval én nem vagyok a tuning híve, mert annak soha nincs vége, mindíg valami gyenge lesz, és szétszakad, ha azt megoldod, akkor valami más szakad szét, stb stb..

Üdv Attila
sorszám: 36 (2531)
(előzmény: tesho, 2003-10-02 05:11:28)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-02 05:11:28
Lucaska!

Ha tuningolsz,a fogyasztás is nőni fog,ezzel számolni kell.
A kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon?:)

Ha jó a blokkod,én nem bántanám,felesleges kicserélni benne a cuccokat,az 1 vagyon és nem érné meg.
Mivel ősi mondás szerint a legjobb tuning a köbcenti tuning,fúrasd fel!
Asszem kb 170-ig lehet..
Én is azt akartam,de buzi volt a szerelő,csak túlméretes dugót rakatott bele,mert a "felfúrós pasasnak akkor többet kell fúrni és az több munka..".
Hiába téptem a számat..
Az index fórumon olvastam dugattyú árakat ETZ-be:
1. magyar,hulla gagyi,nehéz, állítólag 5000km-t bír, 2500Ft;
2. 5000Ft spécibb és könnyebb
3. 12000Ft német utángyártott,túlméretekben is,a legkönnyebb,bordázott, full extra:)

A membrános témáról van cikk itt az oldalon és mérlegelj,hogy érdemes-e:)

Csak olyan szakemberhez fordulj,akinek nem a te cuccod(hengered stb) lenne a kísérleti munkája,hanem erre van szakosodva!!
sorszám: 35 (2524)
(előzmény: lucaska, 2003-09-29 19:03:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-01 19:13:43
Hello HyGy

Az jutott eszembe, hogy ugye a velorex-ből volt önindítós is.
Nem ismerem a szerkezetet, de nem állhat messze a Jawa-tól, annak az önindítóját nem lehet valahogy ráoperálni a Jawa-ra?
Lehet, hogy hülye ötlet, de mentségemre váljon hogy még soha nem láttam velorex önindítót.
Sőt még a motorját is csak motorostalálkozón mutatták meg, kívül hasonlit a régi Jawa-ra, belül meg nem tudom milyen.
Ha nem hülyeség az ötlet akkor a fenti mondatokat nem kell figyelembe venni sőt, az "én vagyok a legprofibb Velorex szakember széles e hazában" mondatra kell cserélni!!!! :-)
üdv Attila
sorszám: 34 (2514)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-30 17:36:29
Fiúk!

A tunning oldalon van egy elektronyikus fordszámmérő, szeretnék vmi hasonlót csinálni, mert a 634-esemen nincs, és a mostani műszerfal iszonyat ronda az egy kiálló csővel. OK, lecserélem a műfalat a fordszámmérősre, de abba ugy kell a mérő is... Csakhogy én nem értek az elektronyikához. Ez a bigyó az egyik megszakítókalapácsról elvezetett áramról megy tulajdonképpen? Vagy hogyan? Tényleg, elektronyikus urak, mennyibe fájna az elkatrészköltsége egy ilyen bigyónak? (feltételezve hogy beforrasztás közben nem égetek szét feleslegesen semmit...:)

bocs a hüJe kérdésér, de télleg nem értek hozzájuk...:(

sano da nemhozzáértő
sorszám: 33 (2481)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-09-29 19:04:18
7. önindito, honnan hogy stb...
sorszám: 32 (2450)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-09-29 19:03:29
hali

van egy 150 es 10,5 kW os ETZ-m
láttam itt sok okos emberke van, szal hozzátok fordulnék...

amik érdekelnének:
1. fordulat és km ora mutato ne urgráljon...
2. elektromos gyujtás? amit itt a lapon láttam, meg lehet e rendelni? stb...
kapcsolokkal lehet e szabályozni?
3. fotengely, meg minden ami a blokkban van kicserélném spéci dolgokra, szal, hogy mire érdemes, és hol lehet megszerezni...
most 15 paripás, ezt kéne novelni kicsit, ugy hogy a vége ne csokkenjen
4. membránosra érdemes e átalakitani?
5. hengeren esetleg esztergával alakitani, mer ismerek egy ilyen emberkét, komoly gépe van minden, és meg tudná csinálni; ha lehet ne egyen tobbet..
6. karburátoron, légszuron változtatni valamit? :)

asszem ennyi, várom az 5leteket, tapasztalotakat, koszi.
sorszám: 31 (2449)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-22 22:36:31
Köszi,még puhatolózom 1kicsit!
sorszám: 30 (2281)
(előzmény: HyGy, 2003-09-19 10:35:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 12:17:25
Hello
Persze, hogy emlékszem, egyrészt marha 1szerű és logikus a dolog, másrészt nem rég adtam el a Junakot egy barátomnak, akinek rendszeresen segítek ha baja van.
Márpedig a Junaknak semmi baja nincs csak a dinamót kell kb évente felújítani, így mindíg edzésben maradok :-)
A 200W meg a max terhelhetősége,(33A)
ha csak 1A csordogál át rajta az csak jó neki!
Üdv Attila
sorszám: 29 (2212)
(előzmény: furfarag, 2003-09-18 23:29:38)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-19 10:35:22
furfarag itt pecsen lehet venni kb 2500 forintert 6W-os elektronikus fesszabalyzot jawahoz.
sorszám: 28 (2202)
(elözmény: Atilla, 2003-09-18 11:17:14)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-18 23:29:38
200w-ot?Hát,nem sok az egy kicsit?
FIGYELEM,teszt következik!!! És emlékszel még a bekötésére?:-))
sorszám: 27 (2195)
(elözmény: Atilla, 2003-09-18 18:21:29)

 
  Összesen: 50 oldal
|< előző 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu