hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal

k-rudi
válasz erre | email2006-12-19 23:36:36
Nem sok jóra vezet az ilyen farigcsálás: ha nem válik be, dobhatod a kukába az egészet. Ráadásul magasabb fordulthoz hozzá kell hangolni a kipuffogót, szívócsövet, stb. Hengerfejből végképp ne vegyél le. A legjobb a köbcentituning, nics hátránya.Érdemes még a kuplungot lekönnyíteni, etz 250 esetén. Ez utóbbi kettő ráadásul nem rövidíti meg a motorod élettartamát, kipróbált dolgok, működnek is.
sorszám: 1276 (67216)
(előzmény: Kurty, 2006-12-07 19:00:37)

 
 
SR2Emaron
válasz erre | email2006-12-19 21:11:08
Minden további nélkül fel lehet furatni, és ha az eredeti karbit hagyod fenn (a 150-esé nagyobb), akkor lesz egy jó nyomatékos motorod aminek a végsebessége kb marad a régi. Én 30 évvel ezelőtt ezt tettem, de igaz, hogy még a hengert is keménykrómoztattam. Csak jót tudok mondani róla.
sorszám: 1275 (67209)
(előzmény: zotyi, 2006-12-11 00:16:46)

 
 
zotyi
válasz erre | email2006-12-11 00:16:46
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?Köszi ETZ motoros!
sorszám: 1274 (66795)

 
 
Kurty
válasz erre | email2006-12-07 19:00:37
Üdv! ETZ-men szétpergett a váltó és szétszedtem! A főtengelyem halálán volt megcsináltattam, vettem csapágyakat és elektronikus gyújtást. Szeretném kicsit feltuningolni és már fúrás is elkéne a hengernek. Azt akarom kérdezni milyen tuningot ajánlotok?? Én csak a hengerfej leszedéshez, fúráshoz, dugó könnyítéshez és lendkerék könnyítésre gondoltam. Szerintetek ezekkel kicsit jobban fog pörögni nem?? Harapósabb is lesz remélem, ha tudnátok ajánlani vmit azt is megköszönném, üdv Kurty!
sorszám: 1273 (66642)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-12-07 08:02:22
Sajnos rossz hírem van:
A Babi világítása (ha 12V-s) kis teljesítményű, fékezéskor (féklámpa) a tompított "kialszik". De minek az akksi, mert ha forog a motor, van delej. Igaz hogy kevés, de van. Hát éjszakai száguldásról ne is álmodozz a Babi "villanygyárral". Ha megnézed a "Szakirodalombam" a Babi kapcsolási rajzát, láthatod az első és hátsó lámpák teljesítményeit. :-(
Zoltán
sorszám: 1272 (66614)
(előzmény: zotyi, 2006-12-06 22:26:10)

 
 
zotyi
válasz erre | email2006-12-06 22:26:10
Ha ráherkelem a babetta gyújtást etz-re hogy tudom megoldani az akksi töltést?
sorszám: 1271 (66608)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-12-06 18:53:15
Ha kész a fúrás, a tapasztalatokat kérem ide megírni. Mindenki részére.
-"MZ a márka"-
Zoltán
sorszám: 1270 (66596)
(előzmény: ZsoltK, 2006-12-05 13:45:18)

 
 
lui3
válasz erre | email2006-12-05 19:52:06
hali tudna valaki segiteni 1978-as puch cobrához alkatrész utánpotlást?motorblokkhoz.
sorszám: 1269 (66549)

 
 
jocimoto
válasz erre | email2006-12-05 15:30:59
Bocsi!Nem szóltam!!Csak a gépem babrált ki velem!
sorszám: 1268 (66538)

 
 
jocimoto
válasz erre | email2006-12-05 15:12:20
Sziasztok!
Mit tudtok mondani az eggyik cikben leírt rezon cső tuningolásról??Nem igazán értem a dolgot!:( (bocsi de még tapasztalatlan vagyok)
Ha valaki el tudja mondani virág nyelven az tegye meg!
Előre is köszi!!
Üdv:
Jocó
sorszám: 1267 (66537)

 
 
ZsoltK
válasz erre | email2006-12-05 13:45:18
Hát rövidesen kiderül. A dugók már készülnek, jövőhéten lesznek meg. Utána viszem a mesterhez. Ő két napot mondott. Még kell vennem Keihin CVK karbihoz fúvókákat és mehet az összeszerelés.

Kiváncsi vagyok mit fog produkálni a 825 cm3-es Ural:)
sorszám: 1266 (66529)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-12-03 21:14:40)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-12-03 21:15:31
ferére=ferdére :-(
sorszám: 1265 (66416)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-12-03 21:14:40)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-12-03 21:14:40
A Szikaszay műhelyt én is csak ajánlani tüdom. 13 hengert csinált, hiba csak bennem volt, mert fejből adtam meg a dugó méretet, persze rosszul. Volt közte ferére furt henger is amit kijavított! Zoltán
sorszám: 1264 (66414)
(előzmény: peti74, 2006-12-02 22:36:04)

 
 
ZsoltK
válasz erre | email2006-12-03 20:26:15
peti,
köszönöm a választ, jövőhéten beszélek vele.
sorszám: 1263 (66408)
(előzmény: peti74, 2006-12-02 22:36:04)

 
 
ZsoltK
válasz erre | email2006-12-03 20:19:39
marcee:
Dombi Kiss Laszlo. Meg egy telefonszámom van, de semmi több.
sorszám: 1262 (66406)
(előzmény: marcee, 2006-12-02 22:40:44)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-12-02 22:40:44
Hi!
Megkérdezhetem kit ajánlottak neked Hódmezővásárhelyen? Csak kíváncsiságból, itt lakom.
sorszám: 1261 (66352)
(előzmény: ZsoltK, 2006-12-02 22:23:54)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-12-02 22:36:04
Hengerfúrás, hónolás úgyben én őt nagyon merem ajánlani :

Szikszai Károly, Bp. XIV. Cserei u.

Tel: 06-20-941-39-60

Ha mész, előtte hívd fel. A dugattyút - amihez fúrni kell a hengert - természetesen vigyed.
7-ik éve nekem mindent ő fúrt, 250-es MZ, Jawa, 300-as ETZ, és 350-es jawaból is csinált már nekem jónéhányat. Jawa-t már vittem vissza hozzá "utókezelésre"is. Igényesen fúr és hónol. Az általa javasolt illesztési hézagokat fogadd el. Kisebb tuningmunkákat is elvállal, persze csak ha van értelme.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1260 (66351)
(előzmény: ZsoltK, 2006-12-02 22:23:54)

 
 
ZsoltK
válasz erre | email2006-12-02 22:23:54
Sziasztok!
Hengerfúrás, hónolás témakörben kérnék egy kis segítséget. Ajánlottak valakit, de az a valaki Hódmezővásárhelyen található, ami pestről picit messze van. Pest környékén, pesten, tudtok ajánlani jószívvel céget? Neten találtam párat, de nekem a minőség inkább fontosabb mint az ár, az meg a honlapokról nem derül ki:) Szóval tapasztalatok érdekelnének.

Köszi előre is, ZsoltK
sorszám: 1259 (66348)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-29 22:19:14
Sok sikert az építéshez!
sorszám: 1258 (66136)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-29 14:40:17)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-29 14:40:17
A 250 ETZ torokátmérője a venturinál 27,8 mm. Tehát elő a tolómérőt és mérjünk átmérőket.
Zoltán
sorszám: 1257 (66108)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-28 19:45:07)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-28 19:45:07
hali! ha 125ös vagy 150es a géped akkor nőni is fog vele a nyomatékod és kevesebbet fog enni mert a gyári torokátmérő 24 körül van. de ha 250es akkor szerintem nem hogy nem lessz megbízható de úgy sem fog menni mint az eredeti karbival mert ha 30 rol 24mm re vissza veszed a torokátmérőt szerintem kevés lessz a levegő a gépnek és baromi gyenge lessz. Ezt gondold át mielőtt neki vágsz!
sorszám: 1256 (66034)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-28 18:41:34)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-28 18:41:34
Azt hiszem, félre értettél mert nem a teljesítmény növelés a célom, hanem a tartósság és megbízhatóság növelése. A motorsportban sem a megbízhatóság a cél.
sorszám: 1255 (66029)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-28 10:35:28)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-28 17:16:19
Köszi az oldalt! meg is csináltatom velük!!! 8500 FT teflonos dugó+gyürük
sorszám: 1254 (66024)
(előzmény: Zapkorte, 2006-11-28 17:07:28)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-28 17:07:28
http://www.paldugattyu.hu/
sorszám: 1253 (66022)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-28 14:49:00)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-28 16:43:12
ez is enduró de én ehhez semmit nem találtam még a KTM szervízben sem tudtak segíteni. ti hol találtatok hozzá cuccot?
sorszám: 1252 (66018)
(előzmény: The Doctor, 2006-11-28 16:22:39)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2006-11-28 16:22:39
Nagykanizsán intézte egy jo esztergályos ismerősöm, és a megmunkálást is ők végezték. nagyon jo szakik, őket tudom ajánlani. Mi egyszer egy 400as levegős KTM-et ujítottunk fel, de a srác szerzett bele dugattyút, sőt még karbi felujíto szettet is. Ha jol emlékszem az '72-es volt, és az enduro kivitel.
sorszám: 1251 (66017)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-28 14:49:00)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-28 14:49:00
Hali hol öntetted a dugót? ez érdekelne mert nekem eggy 360 KTM gs-em is van a TZ melett és dugót kell benne cserélnem de olyan öreg hogy nem találok bele sehol! 1975 körüli léghűtéses és nagyon megy!!!Persze csak a hegyekbe ökörködni!
sorszám: 1250 (66003)
(előzmény: The Doctor, 2006-11-28 12:43:05)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2006-11-28 12:43:05
Amíg el nem utötek a 250es TZ-mel addig csináltam pár aproságot, ezt most megosztanám veletek :)
Amikor dugocserére érett a gép, öntettem egy közel gyári méretű dugattyút, szereztem rá 2db 1,5mm vastag Toyota (!) gyűrűt, és ezzel lett összerakva gép, kapaszkodjatok meg 3 százados illesztéssel. tapasztalatok, a motor felul jobban ment, alul nem volt változás. Melegedés: olyan szintem nem melegedett a motor, hogy agresszív használat mellett (50perc folyamatosan 130-140 között, 5.-ben kopp gázon) az új kipufogokönyökem meg sem kékult!
Na ezek után már csak a fogyasztással voltak problémáim... Ezért körulnéztem ki mit gyárt jobban :) Találtam is egy robogo(!) karburátort, ez egy új cég és nagyon jo cuccokat árul. Tehát a TZ-mre felkerult egy 28-as átmérőjű KOSO robogokarburátor, ami egy pár fokkal pontosabb mint az ETZ karbi. Tapasztalatok: Fogyasztáscsökkenés, also fordulatszámon a motor jobb lett, és pontosabb gázreakciok. Főfuvoka is modosult, 120as lett. És a motor nem igényelt több benzint. Egyedul az alapjárati fuvokával kellett fejjeb mennem, mint a Koso karbi gyári értéke.
De sajnos mire a motor kullemre és motorikusan is összeállt, belémjött egy állat 100al hátulrol, és kivégezte a motort, kishíjján engemis.
Persze nem vette el ez a kedvem, szeretnék csinálni egy joval komolyabban tuningolt ETZ-t persze oda még gyúrnom kell :) Ha esetleg van valakinek még tapaszatalata, azokat szívesen meghallgatnám
Mert egy ETZ kell :))
sorszám: 1249 (65986)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-28 10:35:28
Hát szerintem rossz úton jársz azzal ha lecsökkented a torokátmérőt mert kevesebb levegő fog bemenni vele amit talán a membrán kompenzál. de abba szinte teljesen biztos vagyok hogy jobb nem lessz, persze lehet hogy tévedek de idáig mindenkitöl azt hallotam hogy több levegőt kell bevinni ahoz hogy jobban menjen, és ehez kell a membrán hogy a bevitt levegő benn is maradjon.
sorszám: 1248 (65978)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-27 21:51:03)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-27 21:51:03
Szerintem elég lehet egy korszerű (Bing, Mikuni, Dell'Orto, stb) 24 mm átmérőjű karburátor. A névleges teljesítményét így is leadhatja, talán kevesebb fogyasztás mellett. Én egy IBEA 24 mm-s típuson dolgozom, mert annak meg van a membránháza is. A tartósság is lehet egy szocimotrnál szempont. Zoltán
sorszám: 1247 (65959)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-27 09:34:19
én már kitaláltam hogy hogy lessz megcsinálva csak kell keresnem valami japán gépet amibe 30milis legalább a torokátmérő!
sorszám: 1246 (65905)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-26 19:01:42)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-26 19:01:42
Na ha ilyen "megszámlálhatatlanul" sok ajánlat érkezik, akkor sajnos neked sem jut belőle. :-)
sorszám: 1245 (65861)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-26 10:11:53)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-26 10:11:53
Ha találsz nekem is szólj engem is érdekel.:)
sorszám: 1244 (65849)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-25 19:44:33)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-25 19:44:33
Sziasztok! Keresek membrános etz 250 hengert.
Zoltán
sorszám: 1243 (65788)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-18 21:13:52
Hali engem érdekelne. a címem peti.janka@freemail.hu
sorszám: 1242 (65492)
(előzmény: GJózsi, 2006-11-18 20:57:51)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2006-11-18 20:57:51
igen. ha meg akarod nézni küld el az e-mail címed és elküldöm a képet
sorszám: 1241 (65488)
(előzmény: Joseph251, 2006-11-18 18:49:03)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-11-18 18:49:03
A hátsó áttételmódosításon a hátsó lánckereket érted?
sorszám: 1240 (65474)
(előzmény: GJózsi, 2006-11-17 19:38:30)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2006-11-18 18:25:18
én nem az alapján csináltam de szinte ugyan az
sorszám: 1239 (65473)
(előzmény: pjgpjg, 2006-11-18 17:10:48)

 
 
pjgpjg
válasz erre | email2006-11-18 17:10:48
köszi
sorszám: 1238 (65469)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-18 16:54:42)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-18 16:54:42
Itt le van írva részletesen
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27
sorszám: 1237 (65468)
(előzmény: pjgpjg, 2006-11-18 00:43:26)

 
 
pjgpjg
válasz erre | email2006-11-18 00:43:26
Hogyan van könnyítve a kuplung? Gyakorlatilag hogyan csinálják a könnyítést?
sorszám: 1236 (65442)
(előzmény: GJózsi, 2006-11-17 19:38:30)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-17 21:36:51
Én meg akarom csinálni az előgyujtásszabályzást, meg a kuplungkönyítést, meg a reed membránt a karbi meg a henger közé. de rezort nem tudom hol lehetne szerezni normálisat nekem most az utángyártott sport dob van rajta de ez szart sem ér csak most nincs más!
sorszám: 1235 (65432)
(előzmény: GJózsi, 2006-11-17 19:38:30)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2006-11-17 19:38:30
Nekem le van könnyítve a kuplungom,jó rezóm van,nagyobb tűfúvóka, erősített hajtókar nagy mértékben módosított hátsó áttétel
sorszám: 1234 (65426)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-17 19:31:03)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-17 19:31:03
hali! azért ennél kicsit komolyabra gondoltam!
sorszám: 1233 (65425)
(előzmény: GJózsi, 2006-11-17 17:05:13)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2006-11-17 17:05:13
ha nem baj hogy lassabb lesz akkor tegyél rá előre kisebb fogaskereket.
sorszám: 1232 (65410)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-16 18:35:50)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-16 18:35:50
Sziasztok én 250es ETZ-met szeretném kicsit erősebbé tenni van valakinek valami kipróbált ötlete, tenácsa ehez? előre is köszi!
sorszám: 1231 (65366)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-11-12 20:15:58
Mert a nagyonbb köbcenti nagyobbat üt a dugón, amikor gyújt.
Szerintem ezért csörög jobban, mint egy 25-ös

Vince
sorszám: 1230 (65187)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-11 20:13:40
Sziasztok MZ-sek!
Keresek olyan rezo.t ami a széria ETZ 250 teljesítményét valóban megnöveli.
Rajzot is, dobot is lehet javasolni.
Köszönöm: Zoltán
sorszám: 1229 (65149)

 
 
válasz erre | email2006-11-11 19:59:01
De miért verné szét?


mzzzz
sorszám: 1228 (65148)
(előzmény: Vinutta, 2006-11-09 19:13:22)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-11-09 19:13:22
Köszi, sejtettem én is, csak olyan érzésem van, mintha a 150-es henger verné szét a főtengelyemet.

Mondjuk tuti nem rakok rá 125-ös hengert, mert nem nagyon mennek a 25-ös TZ-k :)

Vince
sorszám: 1227 (65081)

 
  Összesen: 50 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu