hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal

Jawa350speed
válasz erre | email2007-07-01 10:53:20
Hali. A kúpot nem kell alakítani semmi féleképpen. Az igaz hogy a babetta tengelye kisebb átmérőtől indul de a kúp mérete ugyan akkora. Rá lehet rakni ts mz-re dinamót generátort, jawara mz dinamót mert a kúp ugyan az.
sorszám: 1426 (78724)
(előzmény: osztro, 2007-07-01 10:47:13)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-07-01 10:49:59
Hali. Igen van jelölés ,azon a ponton van a megszakítás.
sorszám: 1425 (78723)
(előzmény: peti.janka, 2007-07-01 10:39:46)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-07-01 10:47:13
Hello!
Összelehet hozni de kell hozzá egy jó marós/esztergályos.
1.lépésként a babbetta forgórész kúpját fel kell esztergálni olyanra h felüljön az ETZ főtengelykúpjára.
2.lépésként az ékpályát kell módosítani mert az ETZ é vastagabb mint
a babbettáé.
3.lépésként az állórészhez kell egy közbetétet esztergálni.
Sajnos méretetek nem tok adni mert már nincsenek meg de a kollegák talán tudnak segíteni.... és ha jó emléxem csak a gyújtást lehet róla használni mert a ETZ villamos rendszerét nem tudja ellátni.... Versenyzésre viszont tökéletes.
sorszám: 1424 (78722)
(előzmény: Yoda, 2007-06-30 21:08:39)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-07-01 10:39:46
Hali! nem kell átfúrni az éket máshová, ha jól emlékszem a jeladó végéböl kellet kicsit lereszelnem talán 1 milit és elfért! és ha jól emlékszem akkor össze is van jelölve a babetta gyujtáspontja!
sorszám: 1423 (78721)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-06-30 21:14:03)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-07-01 10:13:37

Bocs,hogy bele vau!

A Simson Sperber(karvaj) néven gyátott sorozatban 4 fokozatú váltóval 50ccm-es motort.A típus SR 4-3 jelzéssel az M54KF motorral készült.Eredeti teljesítménye 4,6 Le 6750ford/min nyomaték 0,48kpm.A blokk külsőre olyan volt mint a Star-é.Egyébként RA-val értek egyet ebben témában.
sorszám: 1422 (78720)
(előzmény: R.A., 2007-07-01 09:37:03)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-01 09:37:03
Tehát ez a motor lenne az, amit a haver csinált ? Vagy csak ugyanilyen ? Tök jó.

De nézzük a tényeket:
1. a videón szereplő motor sem ment 130-cal
2. nem láttam a 6 felömlőt. Láttam viszont szakember által készített 12 LE-s Simsont, de az is 4 felömlős volt.
3. a fordulatszámmérő szerint kb. 6000 1/min a fordulatszám kb. 110-nél, a sebességváltásnál alig van fordulatszámváltozás. Hosszú egyes, utána kicsi különbségek - nos, ez nem eredeti sebességváltó, a végsebességből kiindulva pedig a végáttétel is módosított.
4. négysebességes Star nem készült sorozatgyártásban.

Végül, de nem utolsó sorban: az ilyen motorok nem "csak úgy" megjelennek, azokat sokáig csinálják, finomítják. Sőt, alkalmasint még videofelvétel is készül róluk. A videón szereplő motort nagyon jól felkészült, tapasztalt szakember készítette, valószínűleg igen sok pénzből.

Szóval, amit itt Satyak barátunk elővezetett, közönséges parasztvakítás.
sorszám: 1421 (78718)
(előzmény: vadmotoros, 2007-06-30 22:11:33)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2007-06-30 22:11:33
http://www.youtube.com/watch?v=_FJZwuj_S8w

Hogy igaz-e azt mindenki döntse el maga
sorszám: 1420 (78715)
(előzmény: R.A., 2007-06-30 09:48:49)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-06-30 21:14:03
Hali. Össze lehet hozni. Először fel kell rakni a forgó részt, ezután meg kell találni hogy a jeladó mágnes és a tekercsek megfelelő helyen álljanak, ezután kell hézagoló karikát esztergálni alás és fel kell csavarozni, állíthatóra. Mert előgyujtást be kell állítani. A többi dolog már teljesen egyszerű. Abban az esetben ha olyan helyre esne a kis jeladó tekercs ahol nem férne el, akkor a forgórészben átt kell az ék helyét máshová fúrni. Úgy hogy a beállításnál tudjon annyit mozogni az állórész amennyit kell.
sorszám: 1419 (78714)
(előzmény: Yoda, 2007-06-30 21:08:39)

 
 
Yoda
válasz erre | email2007-06-30 21:08:39
Hello!
Van egy kérdésem.Öszze lehet e hozni az etz 250-est a babetta gyújtással, és ha igen, akkor azt hogy kell.
Köszi
sorszám: 1418 (78713)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-06-30 09:48:49
130-at véggázon a 6 felömlős...
gyári 4 sebességes Star...

Hát persze...
sorszám: 1417 (78701)
(előzmény: Satyak, 2007-06-27 12:29:49)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-30 00:39:27
Íme kép a hátsó féklámpa fékpedálra illesztett kapcsolójáról:

http://creation.extra.hu/moto/jawa/fek1.jpg

így már teljes a kollekció :)

CRE [-.-]
sorszám: 1416 (78697)
(előzmény: creationmz, 2007-06-06 22:37:06)

 
 
Peet You
válasz erre | email2007-06-29 18:26:16
Sajna nem arra lakok, de megfontolom ezeket a tippeket, amiket még egyszeris köszönök.!


Peet You
sorszám: 1415 (78683)
(előzmény: creationmz, 2007-06-27 15:31:20)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-27 15:31:20
Ezek mennek simán 60-70-et gyárival is, csak jól be kell állítani. A 60-as henger előnye hogy lesz mellette némi plusz erőd is. Nem hal meg olyan könnyen dombnak. Ennyi. Javaslom, hogy ted azt mint mi, csapágyak csere, főtengely csere, henger 60-as csere, nézd át nem lötyögnek e a fogaskerekek a váltóban a lyukas tengelyen... Ha minden redben van, és hajlandó vagy áldozni időt arra hogy vejárasd, és nem sajnálod az olajat, akkor egy stabil gépet kapsz ami meghálálja azt hogy mindent cseréltél.

CRE [-.-]
Ha Ajka-Padragkút közelében laksz, akkor keress meg, ha tudok segítek.
sorszám: 1414 (78549)
(előzmény: Peet You, 2007-06-27 08:56:35)

 
 
Satyak
válasz erre | email2007-06-27 12:29:49
Egyik cimborám rakott össze egy 6 felömlős simót ami 130 at ment véggázon A hátránya csak az volt hogy hetente lehetett felujjítani, de neki megérte mert versenyre járt vele. most van neki egy Gyári 4 sebességes star ja ami 80 at megy alapbol.
sorszám: 1413 (78543)

 
 
Peet You
válasz erre | email2007-06-27 08:56:35
Kösz, nekem inkább megbizható motor kellene, inkább kevesebbet menjen, de legyen megbízható.Így lesz esélyem a 60-70-es végsebességre?

Peet You
sorszám: 1412 (78529)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-26 21:51:14
Nahh először is tisztázzuk, mit akarsz építeni a sámsonodból?!

Ha egy gyorsasági vasat akarsz, akkor sajnos az erő terén áldozol, ha meg erőt akkor a sebesség oltárán kell letenned.

Após 120kg+motor súlya kb 70kg
Most 60-as hengerrel, és 16, vagy 17, mindig keverem melyik létezik, de ilyen lánckerékkel van szerelve a motorja. Jelenleg bejáratós, de a 60 stabilan tartható. Ehhez nem elég az hogy nagyobb hengert tegyél. Mi teljes generált hajtottumk végre. Értem ez alatt az összes csapágy cseréjét, az 1-es fogaskerék cseréjét, a lánckerék cseréjét, a kuplungszerkezet és lamellák cseréjét, a primer kis fogaskerék cseréjét, majd a főtengely az eredeti helyett 70-es simsonhoz való tengelyre lett cserélve. Ezek után lett véve a 2 felömlős 60-as henger. Most ezzel járatjuk. Huzatva még csak 1-2X volt. Akkor mértük a 60-at sík terepen. Még ment volna, de nem erőltettük.

Döntsd el mi kell neked, egy minden héten szervízre szoruló kiélezett motor, vagy egy stabil, viszonílag igénytelen motor.

CRE [-.-]
sorszám: 1411 (78514)
(előzmény: Peet You, 2007-06-26 19:54:50)

 
 
Peet You
válasz erre | email2007-06-26 19:54:50
Haéi, vki le tudja irni nekem, hogy Simsonra mekkora hengert érdemed rakni max és kb mennyit megy ezzel.

Köcce
sorszám: 1410 (78487)

 
 
bokxyy
válasz erre | email2007-06-25 21:05:05
Helló!

Valaki nem tudná megírni a legfontosabb tuningokat ETZ 250-esnél pl(henger, hengerfej, dugó...stb.)
Ja és aki tapasztalta és jó is, hogy mennyit érdemes leesztergálni, megfúrni..stb A tuningolásnál!!!

Előre is köszönöm!

ÜDV:Roby
sorszám: 1409 (78402)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-18 10:30:21
Nohh véglegesen eltávolítottam a jawa-ról a maradék bowdenes féklámpa kapcsolási megoldást is. Teljesen kiváltotta immár az ETZ féklámpa kapcsoló.

Korábban írtam, hogy a fékpedálhoz kell egy lemezke a távtartó csavarhoz, és arra tegyük belőve a kapcsolót. Nahh nekem nem volt kedvem keresni lemezdarabkát, meg 2 lyukat fúrni.
Így leegyszerűsítettem a dolgot. Fogtam, kitekertem távtartó csavart, megtágítottam a furatot, hogy bemenjen a kapcsoló, és anyával rögzítettem. Forrasztás, és kész is. Javaslom, ha nem akar az ember sokat küzdeni, akkor vegyen erre való kicsi sarut. Elvileg lehet kapni! Megéri, mert forrasztani elég rossz erre a kis felületre, ráadásul hajlamos a kiolvadásra az érintkező. Lehet kapni bizonyos boltokban tapadós filckorongot, azt tettem a kapcsoló felfekvésénél a vázra.

Teszteredmény:

Sokkal hamarabb kapcsol és erősebb, stabilabb fénnyel ég az izzó mint korábban. A legkisebb pedál- és karmozgásra is reagál. Szo jobb :)

CRE [-.-]
sorszám: 1408 (77782)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-06-17 19:00:03
Háj!
Fingom sincs, és szerintem nem sok értelme van megcsinálni, főleg xtízezer km-et futott motor esetében, ugyanis a megnövekedő kompresszió, és ezáltal robbanás, csak minimális teljesítménynövekedést okoz, viszont a kopott, gyárinál már bizonyára nagyobb hézagú alkatrészeknél maximális, rendellenes mértékű kopást.
Ha már nincs elég kráft a motorban, inkább furasd fel, vagy ha nem akarsz rá költeni hajtsd addig amíg megy. Ha meg úgy megy, ahogy egy 250-nek mennie kell, akkor meg végképp ne foglalkozz ilyesmivel, de te tudod.
Ezekből a gépekből kis befektetéssel nem lehet kihozni sokkal erősebb, de ugyanolyan strapabíró motort. A dojcsoknál lehet rendelni mindenféle tuninglószarokat, viszont az aranyáron van, és a tartósság itt is kérdéses.
Egyébként az emcett fórumon kérdezd ilyesmiről bambit, ő nagyon vágja a témát, lévén, hogy többnyire ebből él.
sorszám: 1407 (77747)
(előzmény: bokxyy, 2007-06-17 14:57:17)

 
 
bokxyy
válasz erre | email2007-06-17 14:57:17
HAli!
ÉS mennyit kell leszedni a fejből???
Joseph251??

Előre is köszi!

sorszám: 1406 (77741)
(előzmény: Joseph251, 2007-06-16 12:40:37)

 
 
kisuji
válasz erre | email2007-06-16 18:15:16
Hali mindenkinek ! Következő lenne a kérdésem: Ki mit szól az utángyártott magyar etz 250 karbihoz, mennyire jó stb? Ugyanis szegény karbim már annyira csörög hogy az gáz és le szeretném cserélni egy újra vagy valami jó állpotú gyárira.
Ja és ha van valakinek valami ötlete hogy esetleg valami más mocinak a karbia jó lenne e, vagy netán tapasztalatból is tudja írja meg!

Laci
sorszám: 1405 (77676)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-06-16 12:40:37
Semennyire, pont hogy le kell szedni a fejből(aból a részbő, ami a henger felső részéhez illeszkedik), hogy lentebb kerülve magasabb legyen a sűrítési viszony. Ha megfúrod, akkor csak kisebb lesz a kompresszió, az meg nem nevezhető tuningnak.
sorszám: 1404 (77667)
(előzmény: bokxyy, 2007-06-14 21:28:03)

 
 
bokxyy
válasz erre | email2007-06-14 21:28:03
Hali!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ETZ 250-es-nél tuningolásnál A hengerfej robbanóterét mennyire kell megfúrni???

Előre is köszönöm!
sorszám: 1403 (77610)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-06-14 18:42:52
Hali! Nekem van eggy ETZ-n nagyon keény lett tőle! Nincs MSN-ed ott el tudnám mondani mit hogy csináltam! Vagy hívj fel a számom 20/3759253
sorszám: 1402 (77600)
(előzmény: tizenket-vereb, 2007-06-14 13:28:19)

 
 
tizenket-vereb
válasz erre | email2007-06-14 13:28:19
Tényleg nincsen IGC-je senkinek sem?
Pedig az fasza dolog, csak nincsenek paramétereim.
Ha valakinek netán volna, küldeje el nekem.
tizenket-vereb@freemail.hu
Köszönet (8
sorszám: 1401 (77564)

 
 
tizenket-vereb
válasz erre | email2007-06-08 11:11:41
IGC-60-hoz Mz 250-re belőtt pontos előgyújtási görbéje nincsen valakinek?
Mert nagy szükség volna rá.
Köszönettel: veréb
sorszám: 1400 (77151)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-06 22:37:06
Jawa hátsó féklámpa fejlesztés...

Nem olyan rég vettem életem első nagy jawa-ját egy 350-es/638-as formájában. Rövid tesztelgetés után és egy féklámpa kapcsoló állítás után sikerült elszakítanom a féklámba bowdent a fékkarnál. Ez ösztönzött a hiba kijavításán. Mivel szerettem volna elhagyni a bowdent a dologból, így kutattam kerestem megfelelő áthidaló megoldás után. Ez lett az ETZ féklámpa kapcsoló. Gondolom ETZ-sek tudják miről beszélek, az a kis kapcsoló a fékkarnál.

Átalakítás:

Régi bowden hüvely eltávolítása a fékkartól, régi bowden eltávolítása hüvelyestül a fékpedáltól. Fékkaron levő bowden furat tágítása tűreszelővel. Kapcsoló anyájának két lapolását méretre csiszolni (köszörülni). Kapcsoló rögzítése, hogy a kar kiengedett állásban benyomva tartsa. Két eres fekete kábel (esetemben fehér, fekete zsugorcsőben) felforrasztása. Méretre vágása helyszínen, majd végének saruzása.
Fékpedál távtartó csavarjának feloldása. Egy lemez készítése 2 furattal, melynek célja a kapcsoló rögzítése és pozícionálása. Ugyanúgy beállítani mint a fékkarnál. Kábel felforrasztása. Másik vég saruzása. Simsonból való sarus elosztó rögzítése a féklámpa kapcsoló helyére (kint/bent választható). Kapcsolók csatlakoztatása párhuzamosan.

A végén pedig lehet örülni egy vadiúj és jól működő precíz féklámpának.

képek:
http://www.creation.extra.hu/moto/jawa/jawafek/1.jpg
http://www.creation.extra.hu/moto/jawa/jawafek/2.jpg
http://www.creation.extra.hu/moto/jawa/jawafek/3.jpg
http://www.creation.extra.hu/moto/jawa/jawafek/4.jpg
sorszám: 1399 (77051)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-06-01 14:41:46
Szia!

Attól függ merre keresel? Én Pécsen tudok egyet. Postával is csinálnak dolgokat. És jól dolgoznak.
sorszám: 1398 (76613)
(előzmény: tom70, 2007-06-01 10:36:52)

 
 
tom70
válasz erre | email2007-06-01 10:36:52
Sziasztok!
Tudtok valakit aki krómozássál foglalkozik ugyanis megsérült a kipufogóm.
sorszám: 1397 (76586)

 
 
hrally
válasz erre | email2007-05-31 21:59:19
Szeretnék egy egyedi motorkerékpárt tervezni és legyártani. Egyedül azonban szinte lehetetlen egy ilyen vállalkozás. Ha úgy érzi valaki, hogy a tervezés, vagy a gyártás valamelyik részébe segíteni tudna, és szívesen közreműködne, akkor jelezze szándékát.

Olvastam ezt az oldalon és felkeltette figyelmemet.A gyártásban ha nem is mindenben de néhány dologban tudnék segíteni aki illetékes a dologban keressen meg a részletekért. smc88@freemail.hu
sorszám: 1396 (76556)

 
 
Ambruzzi
válasz erre | email2007-05-27 12:49:32
Sziasztok! Lenne egy furcs kérdésem! Mz etz250 építése alatt akadt egy kis probléma ! "Első teleszkóp keményítése" A történet a következő a a teleszkóp aljába van egy kis rugó vgyis nekem már csak volt mert az előző tulaj egy műszaki barom volt és a benzin kivételével semmit sem cserélt a motorba és szét volt hullva a teleszkóp az olaj helyett porzott a cső mikor szétszedtem ! Nem tud valaki valmilyen megoldást erre a rugóra ??? Mert azóta folyik az olaj mint a ... Előre is köszi!!
sorszám: 1395 (76177)

 
 
GUKKER81
válasz erre | email2007-05-24 21:35:14
Hello sziasztok.
most épitem ujjá romjaibol a 350-es JAWA-mszeretnék bele előre MZ tárcsaféket tippek trükkök segitség kéne .Ja asszem 634-es de nem 100ra biztos
sorszám: 1394 (76043)

 
 
Ati p10
válasz erre | email2007-05-24 15:27:59
Nem olyan egyszerű csak a beömlőt növelni.Valahonnan, vagy valamilyen szakitól pl.:Bambitól szerezni kell egy hengerpalást rajzot, ami a csatornák méretezését jelöli.Nehogy nekiess csak úgy növelni a méreteket, mert csúnya vége lehet.Sajnos erre ennél többet nem tudok.

A kompressziót növelni meg a hengerfejből való leesztergálással lehet, vagy túlfúrni a henger.Ez utóbbit nem ajánlom. Kétüteűeknél 11-12 Bar főlé nem nagyon szabad emelni a kompressziót. Ha kell egyenelet a kiszámításhoz, szólj!:-)

Ford. szám növeléshez, tökéletesen ki kell egyensúlyozni a forgattyús mechanizmust, ez komoly feladat, inkább keressünk fel szakikat, érdeklődjünk bátran, valaki csak segít majd. Súlyt is kell csökkenteni.

A kopás csökkentésére szintetikus olajat ajánlok, gyári arányban. Lehet önteni az üzemanyaghoz SPURI-t, de ezt ki is lehet hagyni. Valamint nagyon fontos, hogy szépen, türelemmel járassuk be. Ne kapkodjuk el, mert akkor semmi értelme nem lesz az egésznek.

Sok sikert!Ha valami kell még, írj ide a fórumba.

Atis
sorszám: 1393 (76018)
(előzmény: mz250, 2007-05-24 14:06:19)

 
 
Ati p10
válasz erre | email2007-05-24 15:21:00
Szerintem ha tuningolni akarod ezt az MZ-t, akkor fel kell kötnöd a gatyát:-)
Nem tudom hogyan szántad el magad arra, hogy ebből a jó kis Trophy-ból tuningot csinálj, na mind1.:-)

Kezdjük:
Kétüteműek tuningolásának 4 alapművelete:
-Növelni a hengerek töltését (vagyis több szufla kell neki)
-Növelni a kompressziót
-Növelni a ford.számot
-Csökkenteni a forgó alkatrészek súrlódását
-HELYESEN BEJÁRATNI
sorszám: 1392 (76016)

 
 
Ati p10
válasz erre | email2007-05-24 15:17:09
tuning
sorszám: 1391 (76014)

 
 
mz250
válasz erre | email2007-05-24 14:06:19
Üdv.
van egy MZ ES175/2-es blokkom.szerintetek milyen tuningot csináljak a blokkon h nagyon jól menjen.azért megtartanám a 175-ös hengert.ha a beömlőt megnagyobbítanám és kapna egy 250-es karbit elég lenne?valakinek még ötlet?
sorszám: 1390 (76007)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-22 18:54:58
Szev! Nah igen... van is,egyébként bármely BVF karburátorba való fúvóka passzol bele... A 100assal anno én is kipróbáltam persze azonnal fulladt, nyilvánvaló. Van egész készletem fúvókákból már :)) hidd el nagyon sokat kipróbáltam és 50ccm-hez a 72es véleményem szerint a plafon, hacsak plusz felömlőket nem esztergálnak bele. (ugye kerüljük azt a fránya kókány megoldást ;))) Most 60as 4 felömlős hengerem lesz, de a 100abba is piszkosul sok... Végül is itt nem az a lényeg hogy olyan erős gépet faragjak belőle mint mondjuk a Jawam persze az nyilván egy más világ ezért összehasonlíthatatlan... a cél az hogy a 70et ne csont gázon hátszélben érjemn el, hanem kényelmesen...
sorszám: 1389 (75878)
(előzmény: creationmz, 2007-05-21 18:37:14)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-22 18:49:16
Szev!Sztem ne piszkáld a légszűrőt.Én a simsonhoz vettem egy elég jó szűrőt de annyira sok mindent figyelembe kell venni, hogy az valami brutális. Nagy nehezen feltettem rá (nem vágtam szét semmit az eredeti állapot bármikor visszaállítható) oldalra kellett kivezetni. Baromi jól néz ki meg minden DE! és itt jön a de... a teljesítményt bizony nagyon lerontja... magas fordulaton okádék a teljesítményleadás, alacsony fordulaton elvész a nyomaték... Kell bele egy szűkítő, de ki kell kalkulálni, hogy az eredetihez legjobban közelítsen... Nálad ugyan ez lesz, ha beépíted, ráadásul a hangja valami iszonyatosan szar lesz, gondolom nem kell ecsetelnem milyen az amikor szinte az arcodba robban az a hangzavar amikor légszűrő nélkül nyitott légtorokkal megy a mocc. Kibírhatatlan. Nos ezek a "sportlégszűrők" ugyan olyan hangot produkálnak. Egy megoldás létezik azonban: Eredeti MZ avagy simsonhoz való (direkt ezekhez készített) német sportlégszűrőket kell venni, amik az eredeti helyére maradéktalanul mindenféle átalakítás nélkül behelyezhetőek, csak drágák, plusz postaköltség... De te tudod...
sorszám: 1388 (75877)
(előzmény: Csodaszarvas, 2007-05-20 19:55:45)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-21 18:37:14
100-as a legnagyobb fuvóka sámsonhoz :D
Csak jó helyre kell menni érte :D
Nálunk kb 40HUF volt 2 hónapja :)

Mikor após sámsonja hörgött furatás után a gyári 70-es fuvókával akkor vettem egy 100-ast meg egy 72-est.

100-as fuvókával beindult de gázra ledadogott.

Járj utána :) 70ccm-hez lehet jó :D
sorszám: 1387 (75792)
(előzmény: Esox, 2007-05-16 09:49:49)

 
 
Csodaszarvas
válasz erre | email2007-05-20 19:55:45
Üdv! Van egy 251es ezt-m és abba szeretnék tenni egy sportlégszűrőt. Milyet tegyek bele, hogy jobban is menjen tőle a motor? És az elfér a deknibe, vagy legalább ugye nem kell semmiféle átalakítás hozzá? Kössz!
sorszám: 1386 (75741)

 
 
Csicso
válasz erre | email2007-05-20 15:13:23
Sziasztok!

Kis fejlesztést tervezek az ETZ 125 ömön.
Szereztem hozza egy 150es hengert, egy membránt meg egy nagyobb karbit.
EZ utóbbival kapcsolatban kérdezném, hogy a 26mm-es Delorto nem lesz tul nagyneki?
Mert ugye gyárilag 24-essel menne, de ha már ez adott nem lenne kedvem megvenni 25ezerér a Binget....

Cs
sorszám: 1385 (75729)

 
 
kokany007
válasz erre | email2007-05-19 09:37:39
Tiszteletem!
olyan óriási kérdéssel fordulok a tisztelt fórumhoz, hogy lenne nekem egy veterán FŰNYÍRÓM!1967es, és egy danuvia motor szolgáltatja az erőforrást a picikémnek!
segítséget kérnék hogy hogyan lehetne életet leheni bele, mert a beréntoszerkezet hiányos..esetleg ha valakinek van valami dokumentácioja, linke vgy valami cucca erröl kérem adja meg!
üdv
sorszám: 1384 (75665)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-16 09:49:49
Thx.Kipróbálom először egy szűkítéssel,ha nem jó akkor készítek egy kis közdarabot ami kiszélesedik, ha az se jó akkor mm-ről mm-re növelem :))) majd csak kisül valami belőle... Most a lehető legnagyobb fúvóka van benne már ami 50ccm hez lehetséges 72-es. Nagyobbal azonnal fullad.
sorszám: 1383 (75451)
(előzmény: Bryan, 2007-05-15 18:05:43)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-05-15 18:05:43
Hi!

Én is raktam ilyen légszűrőt de én Puch-ra. Az is lehet gáz vele hogy sok a levegő. Én erre tippelnék. A légszűrőhöz van spray ami ad folytást neki szóval több benzint szív a moci és kevesebb levegőt mert gyárilag ezek tök nyitottak. Vagy tegyél be nagyobb fúvókát. Nekem ezek az ötleteim. Nálam ez volt a megoldás. Sokat kísérleteztem mire elértem az optimális eredményt. De utána igen jól megy.
sorszám: 1382 (75429)
(előzmény: Esox, 2007-05-13 12:47:27)

 
 
brian_evo
válasz erre | email2007-05-15 16:56:17
Hali! Tudom h nehéz dolog amúgyis megszerezni, de valaki nem tudná nekem elküldeni ETZ 250-hez a +felömlők rajzát? Mert bele lehet marni még 2, de úgy tudom akár 4 felömlőt is +ba! Nincs meg valakinek? Ha elküldené az ohh_ahh@vipmail.hu címre azt megköszönném! kösszi
sorszám: 1381 (75423)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-13 21:20:58
Öööö, a simson porlasztójánál a levegőbeömlő torkot sztem nem lehet tágítani, mivel akkor belemennék a 3 furatba ami a torok pereménél van befúrva, és félő, hogy mind a 3at összenyitnám ami elkúrná az egészet. Én arra a torokra gondoltam, amit én csináltam (rácsatlakozás) és aminek a végén a légszűrő van. Úgy van ez megoldva, hogy a porlasztó légbeömlő felől egy 90 fokban hajlított pvc cső tartja magát a kúpos légszűrőt, azért, mert az eredeti legszűrőháztól az nem férne el. Na evvel a pvc csővel kellene vmit alakítani, a porlasztóhoz (16N-1-6) nem akarok hozzányúlni. Gondoltam esetleg perforálhatnám szűrőtextillel (nagyon hangos lenne), vagy a 90foknál visszavezethetném az eredeti légszűrőházba (plusz levegő, de akkor az egész minek?). Vmi más ötletet tudtok?
sorszám: 1380 (75298)
(előzmény: Balázs_, 2007-05-13 16:40:30)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-05-13 16:40:30
Üdv!
Elvileg ki kell lyukköszörűvel tágítani a beömlő torkot, de úgy hogy befelé szűküljön, a msáik meg hogy úgy csiszold meg hogy miután kitágítottad vízpapírral húzd le és polírozd ki tükörfényesre. Azért kell szűkülnie hogy a Venturi-csőhöz hasonlóan a szűkülés miatt nagyobb legyen a sebessége a levegőnek és így több üzemanyagot kap föl.
sorszám: 1379 (75291)
(előzmény: Esox, 2007-05-13 12:52:19)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-13 12:52:19
A motor egyébként Simson S51/B-4 minden esetleges tuning gyári rajta, semmi igénytelenség nincs rárakva ami egyébként is rontaná a teljesítményt. A cél: Minél többet kihozni belőle a nyár végére, amit csak lehetséges. 90ccm, hosszított végáttétel, stb...
sorszám: 1378 (75288)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-05-13 12:47:27
Szevasztok!Most raktam fel a simsonra robogókhoz való tuning légszűrőt. Nyilván tudtam, hogy szarabb lesz tőle, de szívesen megbarkácsolom a szívótorkot amit készítettem hozzá. Tehát a kérdés: Szűkíteni kell a szívótorkot vagy esetleg öblösíteni? Ugye az eredeti légszűrő a légszűrőházban igen sok levegőt enged át. A probléma az, hogy első 3 fokozatban gyötrelmes, nem engedi pörgetni a motort, határozott gázhúzásra "kihagy" a motor. Ha visszarakom az eredetit minden stimm tehát ezzel kell vmit csinálni. 4.ben viszont mintha meglódulna, de ott is csak fokozatosan enged húzni, cserébe jobban megy, viszont nagyon szarul gyorsul. Szerintem nem kap elég levegőt magas fordulaton...
sorszám: 1377 (75287)

 
  Összesen: 50 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu