hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2015. május 30. szombat 
Janka, Zsanett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás

Összesen: 58 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Gyula-bá
válasz erre | email2014-12-09 22:26:13
Préseléssel minden 2T főtengely bontható de itt nem erről van szó.
sorszám: 2802 (143483)
(előzmény: Atilla, 2014-12-09 19:15:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-09 19:15:05
Ez igaz.
Bár a Trabant főtengely hosszában ketté bontható, de nem olyan egyszerűen.
sorszám: 2801 (143482)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-12-08 23:04:16)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-12-08 23:04:16
Nem egészen jó a megközelítésed mert a Trabi blokk a tengellyel párhuzamos osztású, míg az "összerakott" (a P 20 is) blokkok a tengelyre merőlegesen vannak osztva.
sorszám: 2800 (143481)
(előzmény: Atilla, 2014-12-08 18:32:57)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-08 18:32:57
Az sem rossz, vagy egyszerűen nézzen meg egy Trabantot, ha már MZ-ből épül a kéthengeres szuper gép.
sorszám: 2799 (143480)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-12-07 22:46:37
A részletek iránt érdeklődj a "Pannónia" vagy a "Pannónia verseny szakosztály" fórumokon. Nekem nincs és nem is volt P20-am, csak olvastam a megoldásról.
sorszám: 2798 (143479)
(előzmény: telectronid, 2014-12-07 18:18:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-07 21:29:35
Ennek örülök, akkor ez sikeres volt!!

Próbálkoztak egyébként gyárilag is két hengeres és 2T 500-as ETZ-vel.
Berlinben az MZ múzeumban van kiállítva, szerintem nincs is több belőle.
Illetve 4T 500-as Rotax blokkal gyártották végül. Az volt a legnagyobb ETZ.
Két 300-as henger, az már biztos jó nyomatékos lesz, csak sajnos a kuplung a szűk keresztmetszet az ETZ-nél is.

Illetve ez pont az a tuning amit semmi értelme megcsinálni, mert végül drágább és rosszabb lesz mint mondjuk egy korabeli japán 2T.
De persze az ember nem ezért csinál ilyeneket, mert az nagyon megéri... :-)
sorszám: 2797 (143478)
(előzmény: telectronid, 2014-12-07 18:28:06)

 
 
telectronid
válasz erre | email2014-12-07 18:28:06
Beszéltem vele és nagyon kedves volt még fotót is küldött a megoldásról.

De én egy kicsit szeretnék túllépni azon, hogy a 2 blokkot egymás mellé teszem azt kész, vagyis egymás mellé teszem, de minél közelebb akarom tenni, hogy ne legyen olyan széles az egész cucc.
Ezért arra gondoltam, hogy lemarom a két blokk alu részeit és a főtengely végeket is lerövidítem, de itt jött az az igazábóli probléma, hogy ezután hogyan is kössem össze a két főtengelyt egymással, hiszen ekkor már a gyári kúpok nincsnek rajta.
Egyébként nem Jawa-t hanem MZ-t akarok összetolni, mert egy 300-as MZ egy átlag Jawa-t gyorsulásban mint a villám otthagy, végsebességben meg néhány km-ig bírja tartani vele a tempót, s mindenzt azonos mennyiségű vagy talán még kevesebb üzemanyaggal.
sorszám: 2796 (143477)
(előzmény: Atilla, 2014-12-01 21:04:52)

 
 
telectronid
válasz erre | email2014-12-07 18:18:01
Ok, de ha nem lehet hozzáférni, mert a két alu öntvény fullra össze van tolva akkor hogyan tudom meghúzni és oldani azt az anyát ?
sorszám: 2795 (143476)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-12-01 12:59:00)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-03 20:41:00
Igen ő az!
Jól összerakta azt a gépet, biztos nem ma kezdte.
sorszám: 2794 (143472)
(előzmény: furfarag, 2014-12-02 19:07:35)

 
 
furfarag
válasz erre | email2014-12-02 19:07:35
Tanka Istvánnak hívják,és megtalálható például a Facebook-on
sorszám: 2793 (143466)
(előzmény: Atilla, 2014-12-01 21:04:52)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-12-02 11:47:38
bocs, a karbim az PD33A
sorszám: 2792 (143465)
(előzmény: hzoltaan, 2014-12-02 11:43:07)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-12-02 11:43:07
Van nekem egy CM200-am, kis Honda. Szívok a karbival. Eleve necces, mert elég ramaty állapotban került hozzám, de a felujítószett mondjuk úgy, hogy drágább, mint a motor volt. Nna, sikerült bele szerezni egy kínai klón karbihoz való felujítószettet, aminek jó részét át tudtam menteni. A túlfolyást kb megszüntette, de még mindíg az az érzésem, hogy túl magas a benzinszint. Sajnos a honda manual csak az uszószintet adja meg, nem az üzemanyagszintet, pedig a leeresztőcsővel ezt remekül lehet ellenőrizni. Most kb 2mm-rel az illesztés alatt vagyok, de még mindíg lehetetlen beállítani az alapjárati keveréket jól és fekete gyertyákat szedek ki. Tudtok adni ötleteket?
Amire én gondoltam: - a karbi totál kopott, és hiába az új alkatrészek, az alapjárati rendszer nem passzol össze, túl dús lesz. (eredeti karbi: Kei-hin PD98A, nem sok infó...
Ennek egy modernizált klónja a keihin PZ26, ami passzolna is. Ezt 150-es kínai blokkohoz adják. Más a főfúvoka, meg a furulya meg ilyesmi, de gondolom be lehetne állítani. Ha nem jutok dűlőre, akkor ezt fogom venni.
Félve írom a végére, hogy állítólag füstölt. Reménykedem, hogy a nyilván kopott tászelep miatt folyton sokat kapott, de ha nincs szerencsém, akkor gyűrű és fúrás.
Volna ötletetek a benzinszintre?
sorszám: 2791 (143464)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-01 21:04:52
Járt velünk egy srác régebben túrázni, ö 4hengeres Jawa-t épített és azzal is jött a túrákra.
Rég láttam és már nem emlékszem a nevére sajnos.
Tudtommal ő is kúposan illesztette össze. Egyik oldalon maradt a gyújtás (2-2 dugó együtt járt.), a másik oldalon a kuplung/váltó.
Jól működött neki, csak a kuplunggal volt baja, az nem bírta a nyomatékot és sokszor megadta magát és elkezdett csúszni.
Egyébként azt mondta, hogy nem kell csodát váni tőle, nem megy sokkal jobban mint egy jó gyári Jawa.
sorszám: 2790 (143463)
(előzmény: telectronid, 2014-11-30 17:19:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-12-01 12:59:00
Például úgy ahogy a P20-nál van megoldva. Kúpos tengelyvégre húzzák anyával a másik fél sonkáját.
sorszám: 2789 (143457)
(előzmény: telectronid, 2014-11-30 17:19:38)

 
 
telectronid
válasz erre | email2014-11-30 17:19:38
Láttam 2 hengeres MZ-t, 6 hengeres Jawa-t, 3 hengeres Simson-t, stb.
Sehogyan sem tudom elképzelni, hogyan oldják meg a főtengelyek egymáshoz csatlakoztatását, hogy az bontható legyen, kotyogás mentes és középpontos.

Van erre valakinek ötlete vagy fotója az összeépített blokkok főtengely közdarabjáról ?
sorszám: 2788 (143454)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-11-27 19:42:28
hoppá, most látom, hogy pár hónapot késett a válasz :)
sorszám: 2787 (143444)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-11-27 19:40:34
Ha a tömítés nem jó, túl vékony, azt egyből meglátod, ha leveszed a hengerfejet, mert a dugattyú peremén látszani fog ahol belever a hengerfejbe.
sorszám: 2786 (143443)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-11-27 19:38:08
Szia! Első nekifutásra és látatlanba kérdezem, a henger külső oldalán megvan mind a négy rezonátor gumi. Ha azok hiányoznak, vagy nincsenek benyomkodva a helyükre, akkor berezonálhat.
sorszám: 2785 (143442)

 
 
zsolt64555
válasz erre | email2014-09-03 21:23:19
Üdv mindenkinek
Azt szeretném kérdezni, hogy most újítottam föl a 125 etz-met,elsőre indult összerakás után, gyujtás beállítva papírforma szerint,alapjáraton gyönyörű a hangja de mihelyst 3000-4000 re emelem a fordulatot a hengertől zörgés hallatszik és egy kis rezonálás is!
Kérésem mi okozza a problémát?
gyári henger tömítést raktam alá
Előtte a hengernél vágott tömítés vol kb.2mm vastag
lehet ez a baj? a gyári 0,5mm kb.???
vagy mi lehet???
sorszám: 2784 (143005)

 
 
medve34
válasz erre | email2014-05-30 21:07:42
Köszönöm. Valami elérhetősége esetleg?
sorszám: 2783 (142509)

 
 
hygy
válasz erre | email2014-05-30 12:03:38
Bélafi Dávidot keresd meg jawa ügyben.
sorszám: 2782 (142495)
(előzmény: medve34, 2014-05-28 12:08:15)

 
 
medve34
válasz erre | email2014-05-28 12:08:15
Üdv mindenkinek!
Valaki mondjon nekem legyen szíves Pécsett egy szakit, aki beállítaná a gyújtásomat a 350-es Jawa-mon. Oldalkocsis, emiatt kissé nehezen férek hozzá, és az istennek se sikerül jól belőnöm. Előre is köszönöm.
sorszám: 2781 (142477)

 
 
dunlop2
válasz erre | email2014-02-07 19:49:13
Sziasztok.

ETZ-250 lánckerék és lánc cserét szeretnék kivitelezni, de még sose csináltam. tud valaki segíteni?

Köszi
sorszám: 2780 (141635)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-04 13:01:53
Semmi gond, nemrég volt szilveszter ;-)))
sorszám: 2779 (141336)
(előzmény: Atilla, 2014-01-04 08:52:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-04 13:01:25
Néha akad neki, nem dealer, de egyszerre többet vesz a nagykerben ha van valami akció.
Én tőle is vettem, meg itt Újpesten is van egy olajos bolt, ott is van. Webshopok elég drágák szállítással együtt. Röhejes, hogy Németországból nekem jobban megéri rendelni, mert olcsóbb és gyorsabb a szállítás :)
sorszám: 2778 (141335)
(előzmény: Atilla, 2014-01-04 08:48:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-04 12:58:53
Nekem nem volt gond, kicsit csattogósabban kapcsol, de kopott helyeken valóban jobb a sűrűbb olaj.
sorszám: 2777 (141334)
(előzmény: Atilla, 2014-01-04 08:39:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-04 08:52:55
Most visszaolvasva, mintha gondjaim lennének a helyesírással... :-(
sorszám: 2776 (141330)
(előzmény: Atilla, 2014-01-04 08:48:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-04 08:48:11
Bambi árul ELF olajat. (Illetve rég találkoztam vele, de akkor árult.)
Ha félted a kipufogót, akor valami jó fajta 2T olaj kb. 1:60-ban keverve a megoldás.

A hajtómű olaj még hagyján, de a 2T motorolaj az hálás téma.
Itt külön vallási csoportokat lehetne létrehozni.
Az 1:33-ba keverem az arol 2T-t, mert az a tuti-tól az 1:100-as keverésű versenyolajjal járok-ig minden van. És mindenki ragaszkodik a saját elképzeléséhez.
Majdnem olyan jó téma, mint a "Jawa jobb, vagy az MZ?". :-D
sorszám: 2775 (141329)
(előzmény: Coopermine, 2014-01-03 22:58:09)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-04 08:39:59
Ja igen, csak az én fejembe volt értelmes a kérdésem! :-) Amúgy elég érthetetlenre sikeredett.

Nem a BP, hanem a 10W40-es MOL olajtól.
Vagy MOL 10W40 hajtómű olajról van szó?

Egyébként régen én is próbáltam Repsol 10W40 motorolajjal. Nekem az a tapasztalatom, hogy MZ váltóba nem szerencsés ilyen olajakat tenni.
Szerintem túl durva a szerkezet és mikor jól bemelegszik az olaj, akkor nem tapad meg a felületeken és akadozni kezd a váltó.
Persze új korában lehet, hogy nem ilyen, de nekem már párszor lenullázott a km számláló..
sorszám: 2774 (141328)
(előzmény: Keri, 2014-01-03 22:53:15)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-03 23:02:44
Az Arol viszont egyre nagyon jó. motor kenésre.Mármint amikor nem használod napokig az időjárás elleni védekezésűl,és a leendő rozsda ellen.Valamint felhasználható még unatkozó körfolyosós nyugdijasok ellen is, akik a frissen mosott ruhádat, a hátsó lépcsön leosonva,ellpokkodják vagy kidobják valahova.Egy fél flakon elég fellocsolni a lépcsőt,egy seggre esés után meggondolja,le merjen e lopozni éjnek idején kárt tenni mások tulajdonában.Erre viszont kiválló...
sorszám: 2773 (141327)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-03 22:58:09
Keri
megmondom öszintén,hogy az ELF et nagyon jónak tartom akartam is belőle vásárolni, de amikor megláttam,hogy a szállítási dik annyi majdnem mint maga az olaj fele letettem róla.Castrol 2t racing is jó sőt túl jó is, de az Elf et nem találtam sehol webshopon kívűl.Nem tudom hol árulják ahol meg lehet venni, ugy hogy nem kell szállítani.
Momentán még van egy majdnem teli flakon favorit 2T m.Azonban az ELF nekem is bejön.
Azért vagyok ráindulva mert elég sok fűgg tőle,és nem akarok még 1 rúgót kiadni egy kipuff.-ra.
sorszám: 2772 (141326)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-03 22:53:15
BP-től? Nem. Pont ugyan olyan mint a MOL.
sorszám: 2771 (141325)
(előzmény: Atilla, 2014-01-03 22:00:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-03 22:00:16
És nem csúszik meg tőle a kuplung?
sorszám: 2770 (141324)
(előzmény: Keri, 2014-01-03 18:40:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-03 18:40:03
Nem gúnyolódtam. Tényleg tescos 10W40-es olajat használunk a versenyzős motorba, főleg azért mert jó híg, igaz ott az élettartam nem cél, de azért nem is probléma, néha az utcaiba is kerül, annyi hogy szezon végén kötelező leereszteni mert addigra el is használódik, ellentétben a jobb olajokkal, de elvileg azt is cserélni kell évente.

Most momentán BP 80w90-est használok mert abból van pár flaskával.

Amit vettél bele az jó lesz. MOL olajok egyébként elég jó minőségűek mostanában, leszámítva az Arol2T-t, persze drágák is. Ha az olajra vagy ráindulva, érdemes lehet olajjal foglalkozó kereskedésben valami kevésbé ismert márkát venni. ELF olajok pl. elég jók és olcsóak is. Én 2T olajat szoktam venni, de most a Hondámba motorolajat is olyat raktam.
Német ETZ-k valószínűleg elsőrangú 2T olajjal jártak, és precízen karban van tartva.
sorszám: 2769 (141323)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-03 17:26:55
Keri, hát köszönöm a felém sugárzott optimizmusodat,de a motort igazán nincsen taccsra tenni.
Hycomol helyett olcsobban vettem egy autosboltban 80 w 90 es api gl 40 es előirás szerinti olajat, a hardt iolnál kicsit sikamlósabb igaz nem menntem ma vele túl sokat.Inkább nehezebb legyen váltani,mintsem a motorfék ügyködjön.
Normál ásványi ,a mol 1800 a helyett melyett én kicssit enyhe túlzásnak tartok ez 1500 be került.Azt irják csúcsminőségű kenőolaj, persze nem kell mindent komolyan venni, az átlagnál egy kicsivel jobb.A Mol nagyon el van szállva magától, ehhez nem nagyon akartam társulni,amugy sem tankolok náluk csak a futármotort szoktam néha a naftájukkal tölteni.OMV no komment , hát, hogy az ipse azt sem tudta mit ajálgaat méregdrágán az egy dolog,de hogy az árakat,melyet ugyan nem ö határoz meg az egekben vannak az biztos.
Mellesleg igazad van semmi értelme pénzkidobás,a full és félszintetikus,nem erre tervezték.
Érdekes módon az MZ hogyan tovább c könyveben is már árnyaltan céloztak arra, hogy a németek nem igazán fogadták el az arol ajánlást,mint üzemanyagolajat.Ez ugy került bele a könyvbe, hogy mégsö soron megfelel a német franc tudja milyen olaj szabványnak végső soron , ég és föld.
Érdekes módon azokat a gépeket elsősorban 250 eseket melyeket kinntről hoztak jobb ,mit sojj sokkal jobb állapotban van az égésterük meg a kupufogórendszerük.Én 14 e km mel vettem most van benne 15 és bő fél.
sorszám: 2768 (141322)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-03 09:14:57
Az előírás, a Hykomol 80W90 hajtómű olaj teljesen jó. Bemelegedett motornál közel azonos a viszkozitása mint a 10W40-es motorolajnak. Gyula-Bá 75-ös olaja is jó még, az hígabb, picivel ezért jobb a váltás. Ugyanis a motorolajnak és a hajtómű olajnak más üzemi hőmérsékletre adják meg a viszkozitását, csupán ezért térnek el a számok.
Tehetsz bele éppen fél szintetikust is, de nem kell túlzásokba esni. Az olajfürdős kuplungnál nem jó a túl jó olaj, mert azokba súrlódás csökkentő adalékot raknak és elkezd ettől csúszni a kuplungod. Persze lehet venni spéci motorkerékpárba való méregdrága olajat amivel nem csúszik a kuplung, de mivel az MZ esetén egyszerű hajtómű olaj az előírás, ezért sokkal egyszerűbb ha eleve ezt rak bele az ember.

Nem lesz tartósabb, nem megy gyorsabban ha drága olajat teszel bele. Amit ráköltenél a drága olajra, tedd félre, és mire elhasználódik a váltód a tescós olajtól, addigra összejön annyi, hogy vehetsz egy másik motort. Ha meg már eleve szét van kopva azon már nem segít a drága olaj sem.

Persze ha költeni akarod a pénzed, én nem állítalak meg :)
sorszám: 2767 (141320)
(előzmény: Coopermine, 2014-01-03 00:59:28)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-03 00:59:28
Mol Hykomolt ajánlották,többen is, a félszintit hagyom a fenébe.A két sarok nekem is meglesz bőven, de ez a hardt oil hidegben nagyon gáz volt, alig tudtam csak a rutinomnak köszinhetően visszatenni egyesbe,pedig már akkor min 7 km et lefutott..
Mellesleg az olajfürdös megoldásokat, persze ez csak az én véleményem aki még azt is kérdezné, hogy fékolaj egyáltalán van e a ts be,nem kell túlboyolítani,az a lényeg, hogy optimálisan kenjen és valami normális adalék legyen benne. Va aki 10 w olajat használ megnézem van e 75 ös . de a 40w s hajtóműolajat dicsérik is meg nem is .Nyáron jó volt a hardt is.az nyár volt)))..kiváncsi vagyok mit lehet kapni ami ugyanaz a viszkozítás de jobban ken és csúszik.Egyedül erről a hykomatról mondták, hogy ár érték arányban pont jó, nem egy repsol, de a célnak megfelel.. vagy a fene tudja...Trabant h. olajat mégsem fogok beletenni))
sorszám: 2766 (141319)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-02 22:36:35
2T olaj teljesen más. Azt ne tegyél a váltóba, nem is tartós, meg túl híg is.
Sima Tescos 10W40 motorolaj, évente cserélve, mert egy szezon alatt elhasználódik, teljesen jó ha spórolni akarsz, amúgy meg 80W90 hajtómű olaj kell bele, az kibír több évet is, persze azért érdemes ellenőrizni. Hidegen kicsit az is fogja de nekem 2. sarok után már teljesen jó.
sorszám: 2765 (141318)
(előzmény: Coopermine, 2014-01-02 17:56:52)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-02 19:09:47
"... a váltóba jelenleg hardt oil 80 W t használok.
kissé nehéz szívvel öntöttem bele tegnap de kelett az olajcsere.
Az állag mit is mondjak,mint a méz ..."
- motorban ugyan nem próbáltam, abban motor olajat használok, de a hasonló gondokkal küzdő 205 Peugeot 75-ös (Valvololine) váltóolajjal tökéletesen meggyógyult, vaj puhán működik a legnagyobb hidegben is.
sorszám: 2764 (141315)
(előzmény: Coopermine, 2014-01-02 17:56:52)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-02 17:56:52
Ok köszi,tanulmányozom, a tudás bővítése soha nem ártott meeg sennkinek.
Másik kérdés, a váltóba jelenleg hardt oil 80 W t használok.
kissé nehéz szívvel öntöttem bele tegnap de kelett az olajcsere.
Az állag mit is mondjak,mint a méz ...
A váltó azonnal érezte, mint a másiknál nehezebben váltott, egyesbe alig bírtam visszarakni a lámpánál való induláskor.
Mondják a félszintetikusat, vagy a 40 W is jó, van aki pénzhiány miatt Arol 2t t rak bele, állítja jól megy vele a gép,/inkább oa kerüljön mint a benzinbe.
Végső soron tényleg lehet használni erre az arol.t ? vagy nézzek inkább egy ólcsóbb 40 w s.- olajat?
sorszám: 2763 (141314)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-02 07:13:16
Tankoltam már én is ott, úgy hogy nem volt gondom, és gondolom sokan mások is, tehát nem mindig mindenhol rossz, de azért túl gyakoriak az ismeretségi körömben az esetek ahhoz, hogy ne akarjak ott tankolni.

Igen én is arra tippelek, hogy míg a MOL és a többi kút ~5% etanolt rak bele, addig a Lukoil 10%-ot (ez a törvényi max amit megengednek) ettől viszont elszegényedett az MZ-m, ezért csöröghetett.

Szennyeződés az ami eltömíti a diesel autók üzemanyag szűrőjét. Rosszabb minőségű diesel olajjal előfordul, vagy ha kispórolják belőle a szükséges adalékokat. 2 közeli ismerősöm járt így.

Bocs, nem sértegetni akarlak, de egy két tévhited van a 2T motorról, amit persze jórészt a hozzá nem értő de kellően határozott fórumozók terjesztenek. Ezért én nem is akarlak meggyőzni saját szavammal ezekről. Az alábbi cikket egy elégé megbecsült öreg szakember írta, érdemes elolvasni mert közérthető is: http://www.szocimotoros.hu/download/altalanos2utemutunning.zip

vagy ugyan ez máshonnan:

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=21813
sorszám: 2762 (141309)
(előzmény: Coopermine, 2014-01-01 15:23:27)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-01 17:15:33
Ami azért érdekes, és ez az etanolos gyanút erősíti,többet fogyaszt.a tankomban van egy rozsafolt,vékony vizszintes csik, általában tesztelésnél odáig szoktam tankolni üzemanyagot.
Hogy objektíve legyen a megfgyelésem, általában,kevéssel megyek és a maradékot le is üritem, /ezért van az ajtóm elött egy szovjet régi időkre emlékeztető benzinkút jellegű kirakodóvásár.
Ha ez lefut,akkor ki fogom probálni a max motion 95 ösét, kiváncsi vagyok az ár érték arányra.legutoljára amikor a futármotorba Y.jog tankoltam ezt akkor 4.2 forint volt.Most a fene tudja mennyi.
Mindesetre vegyünk egy 400 as átlagárat,mely jelen esetben a lukoil 98 asa. /398/ tegyünk rá egy tizest 410 , tehát egy deci 40-41 ft. Min 20 % os megtakarítással közel ugyanakkora meneteljesítménynél,bőven megéri ezt választani.
Egyszer a Rigámba tankoltam , azonban nem tudtam objektív képet alkotni, mert más olaj is volt benne,kettő rátankoltam három gázos volt a bowden is,amit észrevettem rajta hogy kevesebbet fogasztott viszont a menetteljesítményből visszavett.Ami a Rigánál igazán bejött az az Agip super 95 ös ami persze mol benzin+eni adalék.Igaz 1 - a 70 -hez kompesszióarányú motorhoz még ez is túlzás volt, max az égés lett gyorsabb tőle.
Max motionnal van valakinek tapasztalata?
sorszám: 2761 (141308)

 
 
Coopermine
válasz erre | email2014-01-01 15:23:27
B.U.É.K
Minden fórumtagnak.

Keri, a vélemények megoszlanak a Lukoil.-lal kacsolatban,van aki szerint jó van aki szerint nem.Általában az autósok panaszodnak rá.
A 100 nitro tényleg parasztvakítás,egyetlen egy előnye van tisztit, de csodákat pláne MZ ben nem lehet várni tőle.
Az Mz gyakorlatilag már csak maga a váz,és a dugattyú nélkűli motor.-t jelenti.vajon hány mz futkos gyári dugattyűval, szerintem nem igazán sok.
Ez is meghatározza azt, hogy éppenséggel melyik benzin jó a motorhoz.
Itt, nem az utángyártott indiai dugattyúszettre gondolok ,mert azt nem nevezném terméknek, hanem trágyadombó minőségnek, annál,még a lengyel is jobb vagy a hazai,persze a német minőség azért más.Embere válogatja.
Ugyanolyan paradoxon,mint a fogyasztás kérdése.nem mindegy hogy 80 kg van a paripán vagy 100.
A Lukoil-t többen dicsérik, többen szídják.leglább ugyanannyi az egyik táborban mint a másikban.Egyesk szerint a 98 asból nem sajnálják az etanolt,persze ez mindegyik benzinben van manaság,a másik szerint tőbb benne az ólom.Ez mind mind motorfüggő.
Keri milyen szennyeződésekre gondolsz?
sorszám: 2760 (141307)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-12-27 14:29:02
Sajnos a lengés a bowden minőségétől függ. A sok hajlítás sem tesz jót neki, de egy normális spirállal nincsenek ilyen gondok.

Bowden készítők képesek jót csinálni, csak nem biztos hogy hajlandó vagy kifizetni.
Megoldás lehet hogy valami rendes autó spiráljából csinálsz magadnak, persze nem árt ha van otthon esztergád a szerelvények legyártásához.

Azt kell megnézni hogy ha fellógatod a spirált ne legyen se hajlás se törés benne, hanem egyenesre rúgja ki magát. Ha van benne törés akkor garantáltan ugrálni fog. Beszereléskor is óvatosan rakd be, hogy ne következzen be.
Meg szerintem érdemes valami jó kis időjárás álló zsírral megkenni, finomabban fut, eleve kisebbet ugrál a kenés miatt, meg a zsír csillapít is elég sokat. Túl sokat ne tegyél bele mert különben kihajtja a trutyit.

http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=348&fokat=5&alkat=
sorszám: 2759 (141295)
(előzmény: astro77joe, 2013-12-27 11:26:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-12-27 14:19:29
Amikor Csehekhez mentem, pont egy tankból értem ki, egy tankból vissza, tehát oda magyar benzin, vissza Cseh.
A tempó útvonal ugyan az, végig országúton.
Milliliter pontossággal azonos volt a fogyasztás.
sorszám: 2758 (141294)
(előzmény: astro77joe, 2013-12-27 11:19:58)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2013-12-27 11:50:22
Tiszta Havai akki itt akar élni az fizzesse meg!
sorszám: 2757 (141291)
(előzmény: astro77joe, 2013-12-27 11:19:58)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-12-27 11:26:25
Lenne egy kérdésem a kilométer órával kapcsolatban. Amikor egyenletesen haladok, kileng a mutató jobbra-balra 5-5 kilométernyit, csak gyorsuláskor mozdulatlan. Vettem új bovdent, de nem oldotta meg. Etz-m van, amin nagyon meg kell hajtogatni a fékbovdent, mire elér az óráig. Ez normális jelenség, vagy lehet javítani?
sorszám: 2756 (141290)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-12-27 11:19:58
Szerintem nálunk rosszabb a benzin, mint néhány szomszédos országban. A Balassagyarmat környéki szlovákok miért nem járnak át tankolni, amikor náluk 20-30 forinttal drágább a benzin? Pedig a Tacskóba tömegesen átjárnak vásárolni! Nemrég megtudtam. A sima 95-ös benzinnel jóval több kilométert lehet megtenni a szlovák benzinből! Ezt a szlovák rokonaim mondták, aztán kipróbáltam és UFF! Döbbenet!
sorszám: 2755 (141289)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-12-27 04:31:01
Rendesen be kell allitani es akkor nincs gond. Amugy meg francokat optimalizaltak :)
Lukoil szar. 2ismeros kicsija is kipircant, szennyezodesek miatt 400 meterrel a kut utan, es nekem is volt gondom vele, pont MZvel igaz nekem 95os benzinhez van optimalizalva :) ra kellet tankolnom a shellnel 100as benzint az rakta helyre azonnal. Persze a shell is tularazott marketing parasztvakitas, de az oktanszam megvan. A repulo benzin 100 feletti oktanszamu lassu egesu benzin. Hagyomanyos motorban persze hogy mas a hangja de sokat nem er. Novelt kompresszio kell hozza.
sorszám: 2754 (141287)
(elözmény: Coopermine, 2013-12-26 09:27:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-12-26 21:19:19
Én nem hiszem, hogy csak az ólom miatt volt jobb az akkori gépeknek az akkori üzemanyag.
Hogy őszinte legyek nem tudom miért, de szerintem egyszerűen más volt az összetétele, máshogy égett és ahhoz optimalizálták ezeket a motorokat.
Szóval egy ólompótló adalék szerintem nem old meg semmit.
sorszám: 2753 (141285)
(elözmény: Coopermine, 2013-12-26 18:33:16)

 
  Összesen: 58 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (16645)
MZ (47899)
Jawa (26808)
Motorszervíz (2852)
Pannónia (6531)
Ural (59)
Simson (3400)
Izs (606)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
police (1761)
Dnepr (123)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu