hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2014. július 31. csütörtök 
Oszkár

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Melyik Szocimotoros túrára mennél el?

Teknőc alacsony költségvetésű soldvadkerti "nem megyünk messzire" találkozóra mennék. (36)

HyGy Fertő tavas, Ausztriás, nézelődős túrára szeretnék menni. (13)

Mindkettőre menni akarok, csak lécci legyen annyi idő a kettő között, hogy ki tudjam mosni a ruháimat. (14)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás

Összesen: 56 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Árpád
válasz erre | email2013-11-07 17:40:03
Több oka is lehet.
Például lassú a benzin után folyása. Ha egy darabig áll van anyi benzin a karbiban hogy elinduljon. Amikor ezt kihörpöli leáll, aztán várni kell hogy megint csurranjon valami.
Túl sok a benzin a keverékben. Amíg hideg megy valahogy, mert le csapódik a benzin egy része, aztán melegen belefulladt a benzinbe.
Attól is függ a hiba hogy mennyi idő után lehet újra beindítani. Vagy hogy milyen a gyertya ha kiveszed leállás után, nem túl nedves e.
sorszám: 2733 (141113)
(előzmény: kferi, 2013-11-07 13:35:11)

 
 
kferi
válasz erre | email2013-11-07 13:35:11
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem.
Van egy ROMET kadet, ami rendesen működött, aztán jött a hiba.
Beindul, megy vagy 3-4 ütemet aztán meg áll. Szikra van,benzin van, gyujtás van, rögtön indul egy rugásra, gázadásra nem reagál. Gyertya csere volt, megszakító hézag van. Vélemény?
Köszi: kferi
sorszám: 2732 (141107)

 
 
szabojozsef
válasz erre | email2013-10-17 16:11:43
Sziasztok!

Kecskemét környékén keresnék megbízható motorszerelőt MZ ETZ típushoz. Ha valaki ismerne, megírná az elérhetőségeit?

Köszönettel:
Sz J
sorszám: 2731 (141039)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-15 19:40:54
Budapest közelében, valakinek nincs kedve felpolírozni a TS125-ösöm két oldali blokk fedelét, meg a kerekeit? Természetesen fizetek érte, szívesebben fizetek ismerősnek ilyenért.
Próbálkoztam, de begörcsölt a kezem és nem igazán lett szebb, szóval akinek van hozzá felszerelése és szereti csinálni itt a lehetőség :)
sorszám: 2730 (140474)

 
 
markoka911
válasz erre | email2013-08-07 23:03:58
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk
06306622197
markoka911@gmail.com
sorszám: 2729 (140334)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-07 08:42:38
Ilyen formában még nem találkoztam a jelenséggel, de hegesztésnél nem véletlenül van meghatározva a polaritás.
Az anód 30%-al jobban melegszik az elektronok becsapódása miatt.

Szóval ha ívet húz a szénkefe, elképzelhető hogy elégett.
De annak a grafitgyűrűn is látszania kéne, nem?
Vagy tényleg a kisipar remeke.

A Fer-Vill-nél érdemes megkérdezni, ha jót akarsz.
Az egy villanyomotor, generátor felújító és alkatrészes cég, és MZ-s a tulaj.
sorszám: 2728 (140316)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-07 00:24:43)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-07 00:24:43
Nem tudom, ez már mélyebb tudást igényel, de ott az egyik szénkefe pozitív, a másik negatív (testre van kötve).Nem okozhat ez különböző terhelést a keféken?Különösen, ha valami hiba is társul mellé?
Ez az, amiben nem vagyok rutinos, de vannak itt ilyenek, szerintem tudják, mi a gond.
Lehet az is, hogy az utolsó mondatod lesz az igaz.
Sajnos, utazás miatt nem jutottam ki, pedig szinte helyben volt a tali.

üdv.: R
sorszám: 2727 (140315)
(előzmény: Mora, 2013-08-06 10:58:21)

 
 
Mora
válasz erre | email2013-08-06 10:58:21
Köszi a lakkos infókat! Fényezőig nem akarok elmenni, a felirat és a javítgatás a lényeg, mert nem tetszik, hogy helyenként kivirít az eredeti piros festés a metálkék alól. :)

Szegeden nem a gyújtásommal volt gond, hanem az akksim/töltésem szállt el. Egyszerre cseréltem túra előtt szénkeféket, az egyik tökéletes most is, a másik csutkára elkopott. Néztem a grafitgyűrűt, de sima és sértetlen.
Egy kicsit laza a főtengelycsapágy a csapágyházban, lehet mozgása menet közben, ami talán elkoptatta a szénkefét. De akkor a 3 mm-rel arrébb lévő másik szénkefe miért nem ment tönkre? Alighanem megtalált a kisipar egyik gyenge láncszeme. :)
sorszám: 2726 (140291)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-04 00:45:36)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-04 00:45:36
Lehet persze, színtelen vagy transzparens 2K lakk, a metál- és gyöngyház fényezésnek mindig ez a befejező rétege.25-35 mikron réteget fújnak fel, 1-2 rétegben, az aztán többször is polírozható, tükörfényesre.
Környezetemben Lechler anyagokat használnak, de bármilyen márkában kapható.

üdv.: R

P.S.A szegedi találkozón beállította valaki a gyújtásod?Mert említettél valami ilyesmit, sajnálom, hogy nem lehettem ott...
sorszám: 2725 (140225)
(előzmény: Mora, 2013-08-02 15:27:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 15:43:59
Létezik 2K-s lakk nem csak parkettára :)
Ja feliratot, lehet lakkozni.
Metál fényezésre én mondjuk nem mertem még vállalkozni, de autómat, motoromat fényeztem már, elég jó eredménnyel.

Kb. ezt a két céget ismerem. Mindkettőnél vásároltam már.
http://www.carcolor.hu/
http://www.procolorkft.hu/
sorszám: 2724 (140194)
(előzmény: Mora, 2013-08-02 15:27:39)

 
 
Mora
válasz erre | email2013-08-02 15:27:39
Metál a mostani festésem, és úgy néz ki, találtam hozzá javítót. Szeretnék a metálra egy feliratot festeni (ezt mondjuk lehet, hogy úgyis festő csinálja majd) és utána szerettem volna lakkozni, hogy az egésznek adjak egy kis fényt. (elég leharcolt már szegény)
Az derengett, hogy lehet kapni valami kétkomponensű lakkot, amivel a metál felületeket még többször bevonják. De lehet, hogy csak az otthoni parkettalakkozásból maradt az emlék. :)
sorszám: 2723 (140193)
(előzmény: Keri, 2013-08-02 15:00:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 15:00:32
najó a 20 ezer lehet hogy sok, ebbe már egy olcsó a fényezőpisztoly is benne van :)
sorszám: 2722 (140192)
(előzmény: Keri, 2013-08-02 14:51:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 14:51:46
Választhatsz.
Van drága és szép megoldás, valamint olcsó és ronda.

Lakkozni egyiket sem kell, de főleg nem érdemes, csak ha metál, gyöngyház, vagy más hologramos színt választasz.

Alapvetően bármelyik autófesték benzinálló. 1000-esért már kapsz egy flakonnal festékboltokban, de ha jó eredményt akarsz akkor kb. 20ezer anyagköltségből és rengeteg munkával le kell fényezni az egészet egyben...vagy elvinni egy fényezőhöz.
sorszám: 2721 (140191)
(előzmény: Mora, 2013-08-02 10:42:30)

 
 
Mora
válasz erre | email2013-08-02 10:42:30
Sziasztok! Pingálgatnám, javítgatnám az MZ-m tankját és a végén szeretném lelakkozni. Tudtok ajánlani olyan márkát/típust, amit érdemes használni? Természetesen a benzinállóság a fő kritérium. (Az se baj, ha olcsó! :)
sorszám: 2720 (140186)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-08-01 18:36:09
Hát.. köszönöm a linket :) nem semmi ami ott fenn van. Fordítóval kezdtem olvasgatni, de így is sok kicsit. Minden van.. korábban még nem láttam.
Ennyire nem szeretnék belemerülni, akkor inkább marad a Jawa 350 ikov karbija. Elég finiman hangolható darab.
Ott nem volt hőmérsékleti érzékenység, igaz a mostani beállításom se rossz, de max 25°C-ig. Ez kissé kevés de tavasszal és ősszel jó. Kérdés mi lesz, ha elkezd letömődni a levegőszűrő..
Egyenlőre marad a finomhangolás :)
sorszám: 2719 (140175)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-31 23:00:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-31 23:50:22
A modern autók egész motorját leszigetelik, nem szivattyúzgatják.
80 fokos hőkülönbség az égvilágon semmit nem okoz a motorban.
A 900fokos kipufogógáz a probléma amikor túl gyorsan melegíti a kipufogó csatornát, miközben a szívó csatornán jön be a hideg levegő, és a hőtágulás miatt elreped a hengerfej. Ezért nem illik hidegen hajtani, mert idő kell mire beáll a hő egyensúly.
sorszám: 2718 (140160)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-30 11:27:36)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-31 23:00:10
http://www.sudco.com/Carburetor02.html
Példákat találsz itt, az irányvonalak használhatóak, ha már ismered, akkor bocsi.
Persze, a fordulat/keverékösszetétel (benzin/levegő, ez esetben)diagramban az ideális egy egyenes vonal, más szóval a fordulatot lineárisan követi az állandó keverék-összetétel.Ez a valóságban soha nincs így, egy csomó eszközzel próbálják ezt elérni, még így is, az a bizonyos vonal mindig kissé hullámos lesz néha dúsulásba, néha szegényedésbe csap át, de jó esetben ezt a motor zokszó nélkül "elfogadja".
Vannak egyszerűen megoldott dolgok a BVF porlasztónál, de be lehet állítani őket, köztünk van a számos példa.Hogy nem ideálisra, az természetes.Az, hogy "gyárira" akarod nem számít, a motor igénye a döntő, a motorban viszont lehetnek változások, amiről nem is tudsz.
Mindenesetre, nem hajtod szét az új (friss) motort sem, ha kellően dúsra karburálod a bejáratás alatt, utána meg finomíthatsz, ahogy a motor kéri.
A Mikunit sokat használták a világon, azért szerették, mert eléggé finoman hangolható sokféle motorhoz, sok adatot is közzétettek erről, ez csak egy töredéke.
Ha nem vagy megelégedve az eredményekkel, választhatsz más gyártmányú porlasztót is, az is úgy működik (alapban) mint a gyári.

Jó hangolást, üdv.: R

P.S.Ha már a hirdetésből megvan minden paraméter, miért kellene megvenni?
sorszám: 2717 (140158)
(előzmény: Márton, 2013-07-31 22:21:04)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-31 22:21:04
.. a jelenség ismert, hogy egy ponton, ha lejjebbengedük a tűt 1-el, a motor fullad, mintha sokat kapna. Ez nagyban megnehezíti a hibaok megállapítását és rontja a tisztánlátást. - a nehézséget az okozza (miután látom, nehezen olvashatók a képek) hogy 55-nél kisebb alapjárati fúvókánál kisebbel jelentősen gyengül az alapjáratom, 2.68.as tűdűznivel 15-25°C tartományon belül szinte kiválóan működik, míg 30°C-on megugrik hirtelen a fogyasztás. Feltehetően alacsony gázadásra eléri a felette lévő határvonalat, ellenben 135-ös főfúvóka mellett kell egy megadott tűmagasság, hogy ne ejtse el a működést és sokkolja a motort. (ez a kifejezés fordítóból van, de nem rossz a kevés üzemanyagot kapó gép túlzott hőfejlődéses és fogyasztásos üzeméhez) 2.6-os tűdűzni volt az NDK-s változatban, utángyártottban 2.7mm átmérőjű. gyári főfúvókaméret 130, aminél félő hogy elejt..

Nem jövök rá, mi lehet a jelenség oka.
Így nincs értelme fúrni, mert hamar szét lenne hajtva.

Mégegyszer köszönet mindenkinek :)
sorszám: 2716 (140156)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-31 20:58:12
Érdekelne, hogy tudnátok-e segíteni..
karbi beállítási nehézségeim vannak, noha közelítek, nem sikerül. Kissé sávos a működés, ílyesfélén. Gyári értékeket szeretném, de ott majdnem a legrosszabb.

http://aprod.hu/hirdetes/mz-etz-250-karburator-ID1kewr.html#fe3199ed41

Köszönet mindenkinek
sorszám: 2715 (140154)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-31 20:55:04


http://aprod.hu/hirdetes/mz-etz-250-karburator-ID1kewr.html#fe3199ed41
sorszám: 2714 (140152)

 
 
bobe
válasz erre | email2013-07-30 11:32:04
Sziasztok ! Egy kerdesem lenne : a Jawa 350/634 fotengelyhajtokar megegyezik a 350/638-al ? Egy ugyanaz ?
sorszám: 2713 (140134)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-30 11:27:36
valamelyik hiperszuper moderny autó azt csinálja, hogy mikro lekapcsolod, akkor átpumpálja a hűtővizet egy hőszigetelt tartályba, és ott az forró marad akár napokig is... :P
Az sem lenne szar megoldás.
Kérdés, hogy mit szól a -10 fokos hengerfej, mikor pofáncsapják a 70 fokos vízzel...?
sorszám: 2712 (140132)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-29 13:19:30
én pont a blokkot akarom kímélni, meg persze elérni, hogy sokkal hamarabb átkapcsojon lpg-re.
sorszám: 2711 (140105)
(előzmény: pcsaba, 2013-07-27 07:27:55)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-07-27 07:27:55
Az utastér fűtésére Keri ötlete tökéletes. Én is csináltam. Az infrát azért alkalmaztam, mert az akksim már nem volt 100-as.
sorszám: 2710 (140007)
(előzmény: pcsaba, 2013-07-27 07:25:14)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-07-27 07:25:14
Egy kapcsolóóra kapcsolta be, ha jól emlékszem egy órával indulás előtt. Rég volt. Kísérletezzél.
sorszám: 2709 (140006)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-26 09:42:04)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-26 23:07:44
Suzuki márkakereskedésnek írj, általában ott olcsóbb, de vannak kivételek.

üdv.: R
sorszám: 2708 (140003)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-26 09:42:54)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-26 09:42:54
köszönöm, írtam pár alkatrészboltnak immáron lengyelül (mikor angolul írtam, nem válaszoltak) meglátjuk mi lesz.
sorszám: 2707 (139997)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-26 00:12:07)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-26 09:42:04
ez az infralámpa sem rossz ötlet mondjuk... sokkal egyszerűbb kivitelezni és ha gebasz van, akkor nem a hűtőrendszer robbanik szét...
Mellesleg a fűtőbetét az 270mm hosszú, ezért arra gondoltam, hogy sima vízcsőből rakok össze egy "dobozt" A patronnak 1/2-es menete van, ezért egy 1/2-3/4 szűkítő, 3/4-es T, 3/4-es 20 centi vízcső, és alulra bemegy a patron, a T közepén belép a víz a másik végen meg kimegy.
De a 250W infralámpa tetszik nekem... Mennyi ideig fűtötte és kb milyen hőfokra tolta fel az olajat, nem tudod?
sorszám: 2706 (139996)
(előzmény: pcsaba, 2013-07-25 20:23:32)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-26 00:12:07
Csak kíváncsiságból néztem utána, a lényeg, hogy ott helyben kérdezd meg a dolgot, egy Suzuki márkakereskedésben, ami biztos van a környezetedben.
Azt tudtam meg, amit írtam, rendelhető, van, megérkezik pár nap alatt.
Ha drasztikus különbség van árban (amit nem hiszek, mert az alkatrészek ára gyárilag szabott), akkor itt is megrendelhető, de mondom, ott van a környezetedben egy márkaszerviz, ott kérdezd.Alváz-, motorszámot, évjáratot vigyél magaddal, a rendszer ez alapján működik.
Sok cső van ott, nem egyszerű meghatározni, jobb, ha helyben intézed, mert akkor lehetőség van a cserére, ha esetleg nem az jön, amit vártál.

üdv .: R
sorszám: 2705 (139994)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-25 14:05:45)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-07-25 20:23:32
Régen az ifákat boyler fűtőbetéttel fűtötték 2-3 órával indulás előtt. Kb 40 fokra melegítette a vizet. Mivel nem fért el külön csináltak egy hengeres tartályt két kimenő csonkkal, és becsatlakozták a visszatérő ágba. Én egy 250w-os infralámpának csináltam talpat, és a karter alá tettem 2-3 cm-re. Lazán indult a legnagyobb hidegben is meleg olajjal. Lényegesen hamarabb elérte az üzemi hőfokot a víz.
sorszám: 2704 (139989)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-25 14:10:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-25 19:29:58
Én mondjuk a 120-as Skodámba beraktam simán a fürdőszoba melegítőt időzítővel, mire indultam szépen leolvadt és meleg volt benne, a motornak meg mindegy ha beindult.
sorszám: 2703 (139988)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-25 14:10:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-25 19:28:47
Bojler fűtőpatron bírja.
Mondjuk sok hely nem szokott lenni a blokkban ahol elférne.
Fűtőszál áram alatt van, azt nem érdemes vízbe tenni :)
Gondolom 220-ról akarod fűteni, mert az akku nem bírja.
sorszám: 2702 (139987)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-25 14:10:25)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-25 14:10:25
és egy új kérdés. Szeretnék egy "állófűtést" a swiftbe, mert most már ketten megyünk egy helyre dolgozni és jó lenne ha nem -20 blokkal indulna a nap. azt mazsoláztam ki a netről, hogy vagy a kis fűtőkörbe tesznek bele gravitációs fűtést, vagy egy fagydugó helyére. Ilyet nem találtam az 1.0 swifthez. tudok venni viszont olyan fűtőszálat, ami 65 foknál autómatikusan kikapcsol, ha tévedés folytán rajta maradna reggel. (a terv, hogy reggel kutyasétára menet rádugom, és mikor indulunk kihúzom. Az kb 30-40 perc. Az már feltolja mondjuk -10-ről 10 fokra. sokat számít. Szóval, szerintetek egy átlag fűtőszál korrodálódhat a hűtőfolyadékban?
sorszám: 2701 (139985)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-25 14:05:45
mármint a carry gumi?
1985-ös, F8A blokkos, (inkább 84-est írj, mert 85-ben volt modellfrissítés és folyton a supercarry (85-92) alkatrészeit kapom emiatt.

A modellkód: ST90V, alvázszámot max délután tudok. :)
sorszám: 2700 (139984)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-18 22:00:03)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-18 22:00:03
Megnéztem, ez nem tűnik soknak, a katalógus 4 és 7 ezer Ft között hozza, rendelhető és kapható minden márkakereskedés alkatrészosztályán.
A pontosításhoz hiányzott az alváz- és motorkód.

üdv.: R
sorszám: 2699 (139875)
(előzmény: Keri, 2013-07-14 07:36:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-14 07:36:05
ja, csak az F Astrához is mondtak olyan árat, hogy beleröhögtem az eladó képébe majd FBS+ductape mivel nekem csak ki volt repedve a légszűrő rákötésen a harmonika.
Hondához viszont kaptam elég olcsón utángyártottat.
Mármint a gyári 24ezer lett volna darabja, végül németektől rendeltem 16ezerért a 4-et. Nekem is annyira be volt már keményedve hogy szilánkosan széttört.
sorszám: 2698 (139819)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-13 22:52:52)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-13 22:52:52
Szerintem a márkakereskedésekben még lehet Carry alkatrész kapni, egy ilyen gumi nem hiszem, hogy sokba kerülhet.
Tavaly még rendeltünk LJ 80-hoz hátsó fékhengereket, gond nélkül megjött.

üdv.: R
sorszám: 2697 (139815)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-11 13:51:38)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-11 13:51:38
srácok van egy marhán felkeményedett karburátorgumim. Azt olvasom a neten, hogy valami wintergreen olaj felpuhítja, de ennek aranyban mérik az árát. Valaki tud valami házi kotyvasz csodaszérumot, ami megpuhítja? (vennék újat, he lenne, ez a carryhez kell)
sorszám: 2696 (139772)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-07 16:43:45
az előzőekhez hozzá tartozik, hogy lada gyújtótrafót használok, és néhány éves az akksi.. ha van üzemanyag, azt meggyújtja, legyen az bármi :) nem bántam meg a beépítést, igaz az elsősegély doboz nem fér el az akksinál, de mit zavar a gép bármikor bárhova elvisz.
sorszám: 2695 (139708)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-06 20:41:10
Köszönöm a sok hozzászólást!
szakirodalom szerint is ez a működési elmélet, és fűnyírókon valóban így is van. Ha kevesebb üzemanyagot kap a gép, azonnal lefullad vagy ledadogja magát, ahogy ez a fűnyírónál megfigyelhető.
Ellenben alulról közelítve ETZ-n (legalábbis nálam - főleg ha szív a forgattyúsháznál és kopott a gép) egy jelentősen melegedő tartomány található, majd egy fulldokló 4 üteműző rész. 251-es karbival miníg jelentősen alatta volt a beállítás. Most kíváncsi vagyok, forgattyús ház síkolás pés tömítés után mi történik.. ma raktam össze a vasat. Mennyiben tér el egy kopott motor működése egy bejáratósétól?
Én arra jutottam, hogy zárt rendszer lévén nem szabadna sokban. Max erőben és sürítésben nem tudja amit kell.
sorszám: 2694 (139695)
(előzmény: Troster07, 2013-07-05 22:48:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-06 05:50:34
A kenés iránya miatt érdekes az irány.
Normál esetben se ki, se be nem enged semmit a szimering, legfeljebb a kopáshatár felé lehet különbség, ott valóban fellép ez a jelenség, de jó minőségű szimeringekkel előbb lesz hajtókar és dugattyú cserés a motor mint szimeringes.
sorszám: 2693 (139685)
(előzmény: Márton, 2013-07-04 22:11:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-07-05 22:48:42
Szerintem Te tudod pontosan a feltett kérdésre a választ. Ennyire tökéletesen leírni csak az tudja aki magas szinten műveli a műszaki életet.
Leírom a saját tapasztalatomat hétköznapi nyelven:
Pont ma szoptam egy Babettával, és egy hibásan felütött főtengó szimering miatt nem is volt hajlandó beindulni.Persze miután karbi gyuszi, hengerlevétel is megtörtént a tulaj közölte, hogy a főtengelyszimering biztos jó mert azt tegnap cserélte....
Azóta nem indult be....
sorszám: 2692 (139681)
(előzmény: Márton, 2013-07-04 22:11:29)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-05 22:39:47
Nem nagyon térnék ki a részletekre, de mint ahogy már sokszor elhangzott itt és más fórumokon, a szimering helyzete teljesen mindegy, zár minden irányban.Gyakorlati (szerkesztési, tribológiai stb.) okai vannak, ha így vagy úgy helyezik el, de lényegében mindegy, teljesen.Fékpadon mérve vagy gyakorlatban használva nincs semmilyen különbség.

üdv.: R
sorszám: 2691 (139678)
(előzmény: Márton, 2013-07-04 22:11:29)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-04 22:11:29
mi a véleményetek arról ahogy a főtengely-szimeringek befolyásolják a motor működését? Én elméletben úgy vélem a forgattyúsházban (a vákuummal ellenben) nem játszik uralkodó szerepet a nyomás ami a felömlőkön hajtja át a keveréket. A bevált módi, hogy a szimeringrugók a főtengelysonka felé van elérhetetlen helyen és nem védve a szívóvákuum ellen, ami magasabb fordulaton visszaengedett gáztolattyú esetén éri. Ez esetben eltérve a hangolt porlasztási arányoktól plusz levegőt szívhat a gép. Ez azonnali fogysztásnövekedést eredményez a sávos beállítás tartományaiban. korrigálandó sok üzemanyagot adagolva a motornak a megszaladási ponttól messze hangoljuk.

Ha a szimeringrugók kifelé vannak, akkor legfeljebb kijut némi keverék a szimeringeken ellennyomáskor, max csak levegőt és minimális mértékben besűrűsödik a motor működésében, ami csökkent mennyiségű üzemanyagot erdményez félgáron, de stabilan minden gáztartományban. -mondjuk előfordulhat, hogy fél gázra lyukat eredményez míg helyesen működne teljes gázon.. ez erőt, de magas fogyasztást és hőterhelést jelent, vagy félgázon alacsony fordulaton helyes működés mellett nincs teljes gázon nyomaték, csak miután elérte a kellő fordulatot a motor.. vagy egyáltalán nem.

A szakkönyvek által jegyzett egyik oldalon kifelé másikon befelé álló főtengelyszimeringeknek semmi értelmét nem látom, mivel meghagyja a lehetőséget a fals levegőnek, rákényszerítve a szerelőt a többletfogysztás beállítására. Óvintézkedés lenne, hogy ne vegye el az üzemanygot a motortól?
sorszám: 2690 (139660)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-07-04 12:29:42
szevasztok! van valakinek tapasztalata arról mekkora kopásig használható egy 250-es etz henger? belekezdtem egy generálba és kifújás nyomot találtam a forgattyúsházon.. működés is igazolja, mert visszaengedett gázon mindíg keveset kapott illetve pörögve mikor a shuber lefolyt. fulladásra kellett hangolnom hogy 6 literrel menjen 80-90 km\h val..
sorszám: 2689 (139652)

 
 
Holci
válasz erre | email2013-07-03 17:04:40
Üdvözlet mindenkinek!
Új vagyok itt. MZ ES250/2 váltójával akadt gondom. Szerintem rosszul raktam be a "kukac" tengelyt és nincs sebességi fokozat. El tudná valaki mondani hogy mire figyeljek a berakásnál?
Köszönettel!
sorszám: 2688 (139624)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-06-25 21:16:11
Sajnos az állórész áttekercselésével nem lehet a dinamót 12 V-ositani (az állórész már 6 V-nál is a telítettségig van mágnesezve). Sőt előtét ellenállást használva (némi veszteség árán) meg is spórolható. Csak a forgórész, kb dupla menetszámra, való áttekercselése hozhat eredményt.
sorszám: 2687 (139454)
(előzmény: Keri, 2013-05-18 08:12:32)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-06-25 16:43:20
Etz 251 ről van szó, ha jól értem. Ennél a tipusnál, ha többször volt szerelve a kuplung kúpos illesztése, az megül, és a kuplung közelít a kihajtó fogaskerékhez. Behúzott kuplungnál erre a fogaskerékre lehet ráhúzni a kuplung csillagot bontással. Ez nálam lamellacserénél történt meg először, 5 újból mindjárt ki kellett tennem 3-at, de most jó. (hozzátartozik, nálam a kuplungagyból is le kellett ezen okok miatt venni 3 mm-t) A kuplungnál elég fél mm hézag is hogy fogjon. És érdemes festékkel felrakni a kuplungot, mert baromi bosszantó, ha a kihajtás letekeri a rögzítőanyát... Ezért is szokták melegen szerelni a kuplungot.
Ha jó hibára gyanakszok, akkor érdemes venni egy -lehetőleg eredeti- kuplung alaplapot

Márton
sorszám: 2686 (139431)
(elözmény: pcsaba, 2013-01-23 13:16:19)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-05-19 18:41:35
Kösz! Majd valamit kitalálok.
sorszám: 2685 (138698)
(előzmény: Keri, 2013-05-18 08:12:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-18 08:12:32
Igen nekem is gondom volt a 6V-os izzókkal. A hátsó izzók kiégtek, meg érintkezési hiba miatt állandóak piszkálni kellet, és még nem is látszottak. Ezért LED-esítettem.

Refibe az erdeti Tungsram H4 6V 25W halogént kell szerezni. Nekem évek óta bírja.

Faragni nagyon nem kell. Sima H4-es ETZ foncsort kell bele rakni

Megpróbálhatod azt, hogy beleraksz egy 12V-os feszültségszabályzót, vagy ha mechanikus, a szabályzó rugóját 14,45V-ra állítod. Az alsó küszöb feszültséget is utána kell húzni, de nem tudom pontosan mennyire, azt hiszem 12V, de nem esküdnék meg. Ha ezt nem teszed, lemeríti az akkut a dinamó.

Kicsit magasabb fordulaton (2-3000 ha jó a dinamó, ha nem akkor ~4000) de le fog jönni 12V ez amúgy nem egészséges, mert nagyrészt az akkuról fog menni, szóval városi üzemben lemerülhet az akku.

Ezért kell áttekercselni, hogy alacsonyabb fordulaton meglegyen a 12V.

Egy vállalkozó szellemű motortekercselőnek nem hiszem hogy gondot okozna, de olyan 10-15ezer forintos számlára számítanék csak az állórész esetén.
Viszont a forgórészt is érdemes felújítani, mert az szokott elöregedni, illetve a kommutátor elkopni. Szóval a kommutátort is cseréltetném ha már ott jársz.

Esetleg keresel egy olyan robogót, vagy motort aminek az állandó mágneses generátora belefér a TS-be. de akkor a hozzá tartozó gyújtást is át kell építeni, egy ilyen komplett rendszer meg 50ezertől indul alsó hangon, még bontóból is, a másik hogy az MZ dinamó nagyon kicsi, nem találtam olyat ami befért volna a helyére.

Ha találsz is, akkor pedig ahogy mondtad "faragni" kell, erre nincs leírás.

Különben azon gondolkodok, hogy egy megfelelően izmos léptetőmotor mennyire bírhatja a 6000-es fordulatot, és mekkora feszültséget ad le vajon 1000-es alapjáraton, mert azok elég kicsik ahhoz hogy beférjenek. Bár tippelésem szerint 3000-es az üzemi fordulatuk, és kifejezetten alacsony feszültségre vannak kitalálva.
Van nekem AC szervó motorom is, 1000W-os, az 100V-ra is képes egész alacsony fordulaton, de az megint csak nem fér el a dekli alatt...viszont olyan izmos, hogy visszafelé önindítónak vagy hibrid üzemnek is lehetne használni :D
sorszám: 2684 (138662)
(elözmény: pcsaba, 2013-05-17 20:15:59)

 
  Összesen: 56 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (47145)
Motoros túra (16305)
Jawa (26611)
Motorszervíz (2783)
Pannónia (6526)
Simson (3393)
Átépítés (910)
Ural (58)
Izs (605)
Csepel (1960)
police (1761)
Dnepr (123)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu