| 
 
 
 
:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés?   
 
 | 
  
  | 
- Fórumok -
 
 
 | police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
 
 
 
  
  Nem figyeltél,  ha  közúti közlekedési szolgáltatást végez  a tehergépjármű,  aminek  erre engedélye    van , akkor  nem  kell menetlevél, természetesen éppígy a   személytaxinak  sem.
 A kulcs,közúti közlekedési  szolgáltató,
 
 vagy csak  közúti  fuvarozó az alany.
 
 A 89/1988. számú MT rendelet úgy fogalmaz, hogy a nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt,
 
 "ha saját földemen,saját autommal,a saját tehenem saját szarát szállítom akkor is menetlevelet kell vezetni!"
 Jogosan röhögted ki, a szabályok közútra vonatkoznak, nem  magánterületre.
 
  
  Jobban jársz helyszinbirsággal,de csak ha kevesen vannak:),"olcsobb"is,KB,a,fele mint feljelentés ,utána meg a főnökeid se cseszegetnek mert hozzájuk is megy értesítés. 
  
  A lényeget elfelejtettem leírni,ha a forgalmiba TGK-van beírva minden esetbe, ha magán célra, ha kis auto, ha nagy, menetlevelet kell/kéne/vezetni,igy is tanították annak idején... 
  
  Hali!Véletlenül se szeretnék vitába bocsátkozni,88-óta fuvarozok,egy párszor már cseszegettek menetlevél témában hol rendőr,hol KPM-es,/az utóbbi szarabb egy fokkal/Közuti árufuvarozásnál ha magán teherauto,ha vállalati menetlevelet kell vezetni,sőt "eseményszerüen",nem csak megkezdve a napot.Még ha saját a kocsi és pl:zsaludeszkát viszel a telekre,még szállítólevelet is kéne saját magadnak írni:)!Ökörség de ez van sajnos.Egyszer a KPM-es Sóskut határában megállítot,üres voltam,hál istennek,azt modja,/menetlevelem persze csak megkezdve volt/ha saját földemen,saját autommal,a saját tehenem saját szarát szállítom akkor is menetlevelet kell vezetni!Kiröhögtem,Megbüntetett a menetlevél végett,meg kitalálta a kipuffogó füstölhet fel,le,balra,hátra de jobbra nem,persze az enyém arra volt.A gyalogosok felé nem távozhat az égéstermék felkiálltással írt egy csekket 5000-ről.Persze nem fizettem be,keressenek ha akarnak..../Ugy 8 éve lehetett eddig nem tették/ 
  
  ezeket azért csinálják, hogy eltüntessék a nyomvályú tarajait, nem? szóval átmenet a táblás útjavítás, meg a tényleges aszfaltozás között...de tényleg gáz. pl. a mogyoród-dögöllő közötti bekötőutat is baromi hosszan "javították" ezzel a módszerrel.
 
  
  Én olyasmit hallottam (még nagyon régen), hogy a hosszába felmart út sokkal jobban ellenáll a lefagyásnak mint a keresztbe! Bár nem vagyok fizikazseni, de ezzel nem értek egyet!...Amúgy nem kéne mást csinálni, mint a kedves kollegákat a több tonnás marógép után felültetni egy mocira...közlekedjen azzal a saját remekművén! :) 
  
  A nem rendőr bácsi aszongya neked, hogy 2005-ben simán helyszínbírságolták  a dolgot.Nem hiszem, hogy ezt az enyhébb szabálysértést másképp szankcionálnák azóta.
 Az ugyan nem mindegy, hogy egyáltalán nincs kitöltve a napi  menetlevél, vagy csak nincs vezetve.
 Amúgy, az, hogy céges, vagy magánteherautó, nem nyom a latba, mindkettő menetlevélköteles, kivétel, ha közúti árufuvarozási szolgáltatásról beszélünk . Ekkor ugyanis nem kell menetlevelet vezetni.
 
  
  Ilyen hosszirányú felmarrással találkoztam németországban is az autópálya legbelső sávjában kisérlet jeleggel, csakhogy ott abból a sávból a motorosokat arra az időre kitiltották. Persze nálunk ezek más okból vannak, és ugye a kitiltás sem megoldás mivel nem lehetne másfeleé menni.Sajnos nálunk a közlekedésbiztonsággal szinte senki sem foglalkozik, még a rendőrség sem.
 
  
  Ja ezzel arra akartam kilyukadni, hogy azzal, hogy ezek a marások párhuzamosak az úttal és nagyon megvezetik a motort, a testi épségemet veszélyeztetik.
 Persze ésszerűen lassan megy ilyenkor az ember, de akkor is... :)
 
  
  Én meg azt kérdezem, hogy mennyire szabályos az utak csíkosra marása és úgy hagyása akár hónapokig. Az érdi emelkedőn volt ilyen, nem tudom, hogy kapott-e már aszfaltot. Most a 6-os és 7-es Budapestre vezető közös szakaszán vannak ilyen marások, lejtőn, és ezek nem is csak simán csíkokat martak, hanem "recéket", ami berázza a kormányt és egyszerűen irányíthatatlanná teszi a motort. Nem figyeltem, hogy 40-as táblát tettek-e ki, de még 30-as tempóban is igen instabilnak éreztem az MZ-t. Remélem hamar kap burkolatot, mert elszidhat majd az összes autós, amikor 20-30-as tempót ítélek meg biztonságosnak és elvileg meg sem előzhetnének...
 goss
 
 
  
  Halika
 A rendör bácsiktól szeretném kérdezni. Igaz-e,ha nem töltöm ki a céges autó menetlevelét automatikussan csak szabálysértési feljelentéssel élhet a szerv és nincs lehetősége a helyszini birság kiszabására.
 
 Előre is köszi a választ.
 
 csőváz kilozulu
 
  
  Főleg azért kéne megállni, mert a marcona, az esetleg   ellopott , "a 20 méterre levő hídat lebontották " tábla miatt is  ott lehet :-) 
  
  No, azért ha egy civil kocsiból egy marcona egyenruhás kidug egy police feliratú tárcsát, akkor azért illik megállni. Még akkor is, ha "olyan bárkinek lehet." Tulajdonképpen kék villogója meg "szolgálunk és védünk" matricája is bárkinek lehet... No szóval meg kell állni. Főleg, ha sáros is vagy. Ha nem állsz meg, azzal csak bőszited, oszt amit lehet, hogy megúsztál volna egy ejnye-bejnyé sohatöbbetígéremmel, abból kikerekedik egy 10e Ft-os helyszíni, hát kinek jó ez? 
  
  Van, akit el kell fogni,bármi  áron,  lesz, akit  inkább futni  hagynak..  mert  kisebb súlyú  a  cselekmény,  amit  elkövetett. Reméljük ,  a tolerancia  rendőréknél is  működni  fog. Úgy nem lehet általánosítani, ahogy teszed. 
  
  Nem szabálysértés, de közveszélyes marhaság. Legalábbis a "hátulról ezerrel típusú üldözés.Korábban látható volt magyar adókon is a "Cops" című amelyikai rendőrös valóságsó. Az amerikai rendőrök nem épp felkészületlenek, mégis az ilyen kergetőzésben csekély eredményeket tudnak felmutatni, míg a békés járókelők testi épségét szinte magától értetődő módon sodorják irtózatos nagy veszélybe. Mit is csinálhatna mást egy megkergült állampolgár a piros lámpánál akkor, amikor 10 rendőrautóból lövöldöznek rá, minthogy Isten nevében behajtson a keresztirányú forgalomba?
 Eredmény? - Lecsuknak egy drogdílert és a vétlen családot elhantolják. Bravó.
 Remélem, nálunk ez nem lesz mindennapos gyakorlat.
 
  
  Nemrég olvastam egy sztorit, lényeg, az autós nem volt biztos benne, hogy valódi rendőrök akarják-e megállítani, ezért elment  az őt megállítani akarók mellett, és távolabb állt meg, hogy madártávlatból  vizsgálódjon. Rendünk őrei magángépjárművükkel  utána mentek, majd  igazoltatás uán feljelentették, rendőri jelzés figyelmen kívül hagyása miatt. A pácienst megkaszálták, a fellebbezését elutasították. Indok : a rendőri intézkedés szabályszerű volt. 
 Ugye, nem arra akarsz kilyukadni, hogy a gyorshajtók üldözése a rendőrök részéről szabálysértés ? :-)
 
  
  Na  szóval azért kérdeztem ezt hogy mit csinálhat mert nállunk a rendőr általában mindig saját kocsival járkál amin semmi felirat és villogója sincs akkor hiába villog nem állok meg azt hittem vmi balfék szórakozik. Egyébként meg ha jön utánnam akkor ő is ugyan olyan szabálysértést követ el . Nem? 
  
  Kedveském, dolgoztam már  a szívsebészeten, de műtétet továbbra  sem  vállalok :-))
 Amúgy , ha elég eszed lenne,  felfognád, miről  is  van  szó :-)
 
  
  Nagyon nem érted a lényeget, vagy nem  akarod, nem  tudom....
 A gyártelepet tisztáztuk már,ne kezdjük elölről,  nyilván meg van nyitva  a közforgalom számára, tehát közútnak minősül. Természetesen  ott  a  kresz  érvényes. Ha  a targonca közutat használ,  szintén.
 
 
 " Én a KRESZ szabályokat olyan magánterületre értettem, ahol utak vannak."
 hányszor másoljam be, csak  neked  a kresz hatályát, magyarul  azt, hogy hol közelező betartani , hol jogszerű azt  számonkérni?
 Olyan MAGÁN UTAK - on, amelyek nincsenek megnyitva  a közforgalom számára, bizony nem  alkalmazható  a kresz. Mivel, nem  minősülnek  közútnak, márpedig, a kresz hatálya  oda  szolgál....
 
 "Ja, az, hogy nem kell forgalmi egy járműre az nem jelenti azt, hogy akkor semmilyen szabály nem vonatkozik rá."
 Senki nem állította  ezt,  mindössze  annyi  a  tény, hogy közforgalom elől elzárt magánúton  nem kell  jogsi, és  nem  kell  érvényes forgalmi.
 
 Azt se mondtuk, hogy  a robogó vezetője nem köteles  betartani  közúton  a kreszt. ( ugye,  pedig nem  forgalmi  köteles  jármű )
 
 A válaszaid  valahogy nagyon nem kapcsolódnak  az eddigi  témához, de ha  másról  akarsz  vitát  nyitni,  ám  legyen. Ne felejts el rendesen felkészülni :-)
 
 
 
 
 
  
  Hagyd, lehet akármilyen rendőrtisztid, akkor is neki van igaza. Csakazértis. Ő tévedhetetlen. Majd ő kioktat tégedet... 
  
  Bocsánat, hogy nem fogalmaztam precízen. "Hely" kifejezés törölve.
 Okfejtésedet olvasva az a baleset, amelyben én helyszíneltem, a felsőfokú végzettséggel rendelkező kollégáim folytatták le az eljárást, az ügyész vádat emelt, a bíró pedig elbírált az egy nagy elb@... valami volt.
 
 A versenypályára egyértelműen versenyszabályok vonatkoznak, nem a közúti közlekedés szabályai. Bár versenyt rajtad kívül senki sem említett.
 
 A gyártelepen közlekedő járművekre, mondjuk a targoncára, akkor milyen szabály vonatkozik? Valami helyi szokásjogot kell alkalmazni? Vagy boxmeccsen döntik el a felelősséget?
 
 A mezőn szántó traktorra valóban nem alkalmazható a KRESZ szabály, addig, amíg a mezőn szánt. Ha ott történik valami, akkor tényleg nem a KRESZ szabályok az irányadók, ebben igazad van. Én a KRESZ szabályokat olyan magánterületre értettem, ahol utak vannak. Ezért hoztam fel a gyártelepet.
 
 Ja, az, hogy nem kell forgalmi egy járműre az nem jelenti azt, hogy akkor semmilyen szabály nem vonatkozik rá.
 A közforgalom elől elzárt magánterületen bekövetkezett baleset esetén például nem alkalmazható a feudális rendszerben alkalmazott "első éjszaka joga".
 
  
  Ne bizony ! Viszont fejlett humorérzékű  társaink  olvassák vissza   ugyanitt  az 580. hozzászólást és előzményeit, élményszámba megy, az is épületes vita volt. Itt fent az előzményekben asszem a 18 -ra kell klikkelni. Zapi, te vagy az egyik főszereplő :-))
 Amúgy, olvasd el  a KRESZ könyvben, hogy a hatálya mire vonatkozik, okosodni  fogol :-)
 
 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
 
 
 
 a közúti közlekedés szabályairól
 
 
 A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.
 A közúti közlekedés szabályait - a Minisztertanács felhatalmazása alapján - a következők szerint állapítjuk meg:
 
 I. RÉSZ
 
 
 
 Bevezető rendelkezések
 
 
 
 
 A rendelet hatálya
 
 
 1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
 
 Kapíse?
 "Más helyeken" nem szabályoz.
 
 
  
  Köszi. A taxerre meg rá se ránts! 
  
  Tényleg  dilemmás  a dolog, de az igazság csak a tulajdoni lapból derülne ki .
 (Mermivelhogy  a közforgalom számára történő megnyitást bejegyzik )
 
 Amúgy már vagy ötször leírtam ugyanazt,de valaki mindíg figyelmen kívül" felejti " :-)
 
  
  Te figy Fullcopy... Mi lenne ha megbeszélnéd magaddal a tényállást, és csak a végeredményt írnád le a monológ helyett? :D:D:D
 (mondja ezt bagoly a verébnek )
 
  
  Amúgy különös a dolog, mert jogszabály szerint a közforgalom számára  csak úgy lehet magánutat megnyitni, ha  azt  mindenki  azonos feltételekkel használhatja.Az aushan parkoló sorompóval, kerítéssel, kapuval, és behajtást korlátozó táblával  védett.( behajtás csak  a vásárlók számára, nyitvatartási  időben )
 
 Ha  a fenti  terület mégiscsak  át van  adva  a közforgalom számára, akkor  nyilván  az  engedélyezési  eljárás alapján kerültek  a táblák kihelyezésre.Ez esetben  viszont  a kresz  érvényes  ám  itt. A dolog ott  nem kerek, hogy nem mindenki  számára van  megnyitva,  csak  a vásárlók számára. Az tény, hogy  a vásárlók azonos feltételekkel használhatják, de  hol  a mindenki? A másik dolog, az építési hatóság bizony előírhatja, hogy egy irodaépület, intézmény, vagy bevásárlóközpont csak  úgy  kaphat építési  engedélyt, ha mélygarázst épít, illetve  parkolóhelyet létesít, ad át a közforgalom számára. Bár, ez  inkább a zsúfolt belterületi  ingatlanokra jellemző.
 
 Már írtam, hogy nem csak  a magánút    a közforgalom számára  való  átadása, hanem  annak  megszüntetése  is  engedélyköteles. Az, hogy reggel hattól este  tízig a parkoló át van  adva ,csakis  a vásárlók  számára, ebből a szempontból máris elgondolkoztató.
 Természetesen zárás után egy órával  a sorompót leengedik, és  a kapukat  bezárják. Ekkor  már szó  nincs semmiféle behajtásról, nemhogy  közforgalom számára töténő átadásról....
 
 
  
  Olyan, hogy :"közforgalom számára meg nem nyitott hely"
 ismeretlen jogi környezet. Mi  az,  hogy " hely " ????
 Jármű közlekedik a  közúttól elzárt magán szántóföldön is, ha két traktor ütközik, és  az  egyik  jobbról jött, akkor  se  a közúti szabályok az  irányadók.
 Ha  pl. a fenti esetben személyi  sérüléssel  járó baleset  történik,  a rendőrség valóban eljár,  de a bíróság nem  a közúti  közlekedés szabályai alapján állapítja meg  a felelősséget.
 
 Kissé  muris lenne, ha  a versenypályán  tilos lenne  jobbról  előzni,  mert  tiltja  a  kresz. Vagy, ha  megbüntetnék  a versenyzőt  gyorshajtásért....
 Esetleg engedély nélküli  átalakításért, ..  talán  kérnék  a forgalmit,  keresnék  a rendszámot...mindezt  a versenyautón.
 
 A közúti közlekedés szabályai közúton, közterületen, és a közforgalomnak átadott úton ( a parkoló  értelemszerűen  az  út  tartozéka,)  a járműre is, és  a jármű vezetőjére is érvényesek.
 
 A közforgalom elől elzárt magánterületen  nincs kresz, és nem kell forgalmi  se.
 Nézzük  a "gyárakat "  itt van  a volt  csepel  művek gigantikusan nagy területe, és  úthálózata.Minden bejáratnál leszerelték az összes sorompót, a terület ugyan magánterület, több száz tulajdonossal, de, az engedélyeztetési  eljárást követően  átadták  a közforgalom számára. Innen kezdve  a tulajdonosok kötelesek karbantartani  a közforgalomnak  átadott utakat, valamint folyamatosan kötelesek gondoskodni  az  engedélyben szereplő kresz táblák  meglétéről  is.
 
  
  Gyalog se töröd össze  a járdán a másik járókelő arcát,hiába van tumultus,  ha mégis, majd  a bíróság kideríti, ki  a felelős.A közforgalom számára át nem adott magán úton  nem érvényes  a KRESZ, mivel az  a közútra , közterületre vonatkozó jogszabályokat tartalmazza.
 
  
  Pedig megfogadtam, hogy nem szólok bele. Na, mindegy.
 A közforgalom számára meg nem nyitott helyeken, ahol járművek közlekednek ugyanúgy a KRESZ szabályai az irányadók. Különben miért tennék ki a jelzőtáblákat. Baleset esetén könnyű sérülésig bezárólag az adott létesítmény balesetmegelőzési- , védelmi, vagy mit tudom én milyen előadója a hivatott igazságot tenni.
 
 Súlyos sérülés, vagy halál esetén a rendőrséget vonják be, és onnantól kezdve ugyanúgy jár el a rendőrség, mint közterületen.
 Ez gyárakra tutira igaz, mert ott már én is intézkedtem. A zárt hiper-szupermarket parkolókra nem tudom mi vonatkozik, de feltételezem, hogy ott is van erre illetékes.
 
  
  Na várjál, és ha az ausland parkolójában karambolozok valakivel, és egyikünk sem akar fizetni, akkor ki és mi alapján tesz igazságot köztünk? Vagy akkor mindketten buktuk a javítás árát? 
  
  Amúgy három büntetőpont járt a bírság mellé   a rendőri jelzés figyelmen kívül hagyása  miatt, ha nem súlyosbították . 
  
  Ha gyorsabban hajtasz, mint ő, akkor, hogy  kerül eléd, hogy megállítson?Ha  a gyorshajtás  is  kérdés, akkor  az csak trafival bizonyítható.
 Ha  a szolgálatban levő  rendőrnek nem  állsz meg, az nemrég kisebb fokú szabálysértés volt. Viszont, azóta asszem jogszabály változás történt,legalábbis tervezték  a módosítást,  hogy  durvábban  szankcionálhassák.
 
 
  
  Hát ha utól nem is ér, de a rendszámot fel tudja írni...  :))) 
  
  A rendőr mit tud csinálni akkor ha saját gépjárművel van szolgálatban én gyorsabban hajtok és nem állok meg neki? 
  
  Még pár  apróság : Ha valaki  magánutat akar átadni  a közforgalom számára, az bizony igen komoly engedélyeztetési  eljárás után lehetséges, ha   ugyanitt meg  kívánja  szüntetni  a közforgalmat, az  úgyszintén.A közforgalom számára történő átadást az  ingatlannyilvántartásba  is  be  kell  jegyeztetni...
 Szóval,a hiedelmek ellenére,  nem  elég, ha  egy  hosszú  éjszakán  ellopják  a sorompót  és  a kaput a magánút elején :-)
 
  
  Röviden és tömören, ha  a magánterület, magánút nincs átadva  a közforgalom  számára, ott nem  érvényes  a  kresz. Ha  a magánterület, vagy út át van  adva  a közforgalomnak, akkor  ott  a  kresz  érvényes.
 
 
  
  Közúton, közterületen, igen sok  engedély szükséges  egy  kresz  tábla  kihelyezéséhez.A  Tesco  parkoló  közterület,  ott  nyilván  érvényes a kresz,  és  a rendőr  is  betartatja  a szabályokat.
 
 Az, hogy magánterületen , magánúton  mit  is  jelent  a  közúti  jelzőtábla, ha  az  út  vagy  a terület  nincs  átadva  a közforgalom  számára,  igen  jó  kérdés.
 A  saját,  bekerített meződön  kiteszel  pár  táblát,a  földutakon,  a kaput  nyitva  hagyod, a haveroknak,  és ott  a jogsi  nélkül  rodeózó  barátaid  koccannak   egy  mackósajtnál,  szerinted, kijön  a  zsandár,  és  jogsikat  kér,  valamint  feljelenti   azt, aki  nem  adta  meg  az  elsőbbséget ?
 
  
  Vitát lezárandó, az Aushan parkolójában a rendőrség nem jogosult a Kresz alapján  intézkedni.Megpróbálták,rendünk  őrei, mert odahívták őket. Sokan használták  ugyanis  a rokkant  parkolókat  jogosulatlanul, telefonhívásra  vonultak  ki. Pont találkoztam velük.Kérdésemre  , hogy magánterületen  mit  is  csinálnak, és  minek  alapján, csak  a vállukat vonogatták, közölték,  küldték  őket.Kiderült, hogy ráadásul XXI ker. rendőrök  voltak, holott   Szigetszentmiklóshoz tartozik  a terület. Beszélgetésünk  után  urh-n csacsogtak  egy  keveset,  aztán  elporoltak. Azóta  rendőrt ott  nem láttam, ez  két  éve történt.
 
 A jobbkéz szabály  a KRESZ-ben szerepel, nem  vonatkozik magánterületre, de  , kitehetnek  egy  tájékoztató  táblát, hogy ott  a kresz  előírásai érvényesek.Hogy ez  mennyire  mérvadó,  az  más  kérdés.Szerintem a magánterület tulajdonosa nem jogosult hatalmi  szóval  kiterjeszteni  a  közúti  szabályokat  a magánterületére.De, ha  megteszi,  a rendőr  ott  akkor  sem  intézkedhet  a közút  szabályai  alapján, mert magánterületen nincs feljogosítva  ,  a fentiek  miatt.
 
 
 Nincs értelme ezen  bírkóznod, fogadd el  a tényt,  a  Tesco  parkoló meg van  nyitva  a közforgalom számára,se sorompó, se kapu, ott kaszálhat  a rendőr, az  Aushané nem, mert magánterület,kapuval  védve,  nem közterület, nem  közút.
 Hiába  a sok  kresztábla, ha  jogsi  nélkül  vezetsz  ott, a magánterületen  belül,   akkor  sincs jogalapja a rendőrnek feljelenteni.
 Az  aushan parkolójába tehát  magánút vezet,  a parkoló  pedig   szintén magánterület.
 Ha egy út  a vásárlók számára  van  megnyitva, akkor  az erre  a körre  érvényes.Mindenki  más jogosulatlan,  illetéktelen területhasználó.Persze, ha  nincs  a kiszemelt  áruból, és  mégse  vásárolsz  ténylegesen, az  még nem  okoz  gondot.
 Mindenki  számára tehát  nincs megnyitva,  tévedésben  vagy.
 
 Természetesen, mindenki  meghalhat,  de  a hullaházba nem  az  élőket  várják elsősorban...  ennyit  a jópofa  elmélkedésedről a  mindenki  számára  megnyitott vásárlói  parkolóról...
 
 
 
 
  
  Szimpla kérdés: ha nem érvényes a kresz a hypermarket parkolójában, akkor mire fel az a sok kresz tábla? 
  
  A példád a mesterrel és a saját udvaroddal ott sántít, hogy az nem út, se köz, se magán. Ugyanez igaz a társasház udvarára is. Ezért ezekre nem érvényes a kresz. Látod, hogy visszaolvasás helyett van értelme újra kitárgyalni, máris eloszlattunk egy félreértést. Az auchan területe ezzel szemben utak és kereszteződések tucatjait tartalmazza, tehát az út, méghozzá magánút. A közforgalom számára való megnyitást eltérően értelmezzük, szerintem azzal hogy bárki bemehet, hiszen bárki lehet vásárló, megvalósult a megnyitás. A kizárólag vásárló jelentése: kizárólag mindenki. Az időkorlát ezt nem befolyásolja. De próbálkozzunk meg a matekból ismert indirekt bizonyítással. Tételezzük fel, hogy igazad van, nem érvényes ott a kresz. Tehát ezek szerint ha egy kereszteződébe érek, és a tőlem jobbról érkező oldalról nekem jön, védekezhetek azzal, hogy itt nem érvényes a jobbkéz-szabály és én értem előbb oda. Ha azért jönnek nekem mert nem indexeltem és megleptem a másikat a kanyarodásommal, mondhatom azt, hogy itt nem is kellett jeleznem, hogy nem érvényes a kresz. Az írod, hogy a bíróság a felelősséget vizsgálja, de ezzel nem mondtál semmit. A bíróság minden balasetnél ezt teszi, legyen az közúti, üzemi, légi, bármilyen baleset. Ha nem a kresz, akkor mi alapján? 
  
  A valódi korlátozás maga  a kapu. Akkor is, ha nyitva van. A magánterületre , amely parkoló, az  aushan  esetén kizárólag a vásárlók hajthatnak be, és csak nyitvatartási idő alatt. Ez van a kapu  előtti  táblán. Épp olyan magánterület, mint egy  társasház körbekerített udvara és parkolója, vagy mint a  saját  udvarom.Attól,  hogy  a látogató  behajthat, még nem  adtam  át  a közforgalomnak,  akkor  se, ha  nincs  kint  a tábla.
 Ha elütnek valakit magánterületen,  a bíróság  a felelősséget  vizsgálja, de nem  a kresz alapján. Ha behajtasz  egy autószerelő  műhelybe, és elütöd  a mestert,  szintén nem  a közúti közlekedés  szabályainak megszegése  miatt  ítélnek  el .
 Elhiszem,  hogy  nincs időd  visszaolvasni,  de  nem valószínű, hogy  mindíg  be fogjuk  írni   neked,  amit már kitárgyaltunk, és   az  előző  oldalakon  már  szerepel.
 
  
  A kresz szövege valójában így fogalmaz: 1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza. Mit jelenthet az elzárás? Sorompó, kapu, "magánterület! behajtani tilos!" tábla egyértelműen. De az, hogy vásárlók részére, nem valódi korlátozás. Vásárló bárki lehet, vagyis az utat megnyitották bárki részére. Ez csak olyasmi, mint "behajtani tilos, kivéve célforgalom". Az időkorlát pedig a tiltott időre vonatkozik, nem befolyásolja a nem tiltott időszak megítélését. Szerinted, ha valakit elütnek az auchan parkolóban, a bíróság mi alapján ítéli el a gázolót? PS: bocs nem olvasok vissza, más dolgom is van. 
  
  Ha sorompóval, kapuval  zárható,akkor  más  a kása. Nézzük  a szupermarketeket Aushan : közforgalomnak való átadás    helyett  ott  a tábla : kizárólag  vásárlók részére,  és  az időkorlát,  csak  nyitvatartási  idő  alatt  hajthatsz  be.
 A  Tesco  parkoló    közterület,pl.  Csepelen,ott   a  rendőr  intézkedhet, se  kapu, se  sorompó. Ez  már lerágott  csont, olvass  vissza.
 
 
  
  A mozgássérültet még megértem, de, hogy arra is ráérjenek, hogy a vásárolni betérő teherautókat is büntetik, az már csak statisztika javító pénzbegyűjtés...
 
  
  De büntethet a rendőr, mert közforgalom részére megnyitott magánút és ott érvényes a kresz. 
  
  Nálunk ráérnek erre is, úgy látszik jogosulatlanul! A helyi Teszkó parkolójában szoktak várakozni a rendőrök, és amint valaki beáll a mozgáskorlátozott parkolóhelyre, kiszállnak, és kérik az igazolványát.. :S 
  
  Ismét nem remekeltél, olvass már bele  a jogszabályokba. Finoman  fogalmazva  is  marhaságot  írtál, tök  tájékozatlan  vagy. 
  
  A kolesz területe magánterület, a kresz  itt nem  érvényes, mivel  az  a közúti közlekedés szabályait  rögzíti.A rendőrség onnan semmit  sem  szállíthat  el  a tulaj  kérésére, feljelentést követően, a közigazgatási eljárás  végrehajtási  szakában  cselekedhet csak, ha erre irányuló jogerős  határozat születik.
 Ez épp olyan,  mint  az,  hogy   az  aushan parklójában,  a rokkant  helyen   jogosulatlanul parkolóra  se  lehet  ráhívni  a  rendőrt, a nem neki  szánt  helyen parkoló nem  is  bírságolható.
 
 
  
  Feljelentest mindig ismeretlen tettes ellen kell tenni, kulonben esetleg meg hamis vad forajaban visszahull a fejedre.Aztan persze ecakat lehet adni a nyomozoknak...
 
  
  Összesen: 36 oldalHát ez nagyszerű... kár, hogy már kiálltam  és így nem engednek vissza. :( Valamilyen szinten megértem az üzemeltetőt, hogy szeretné tudni, hogy kik állnak a parkolójában, de azért kultúráltabban is meg lehetett volna oldani. A kérvényt benyújtottam dél körül, de legközelebb csak hétfőn kaphatok engedélyt a parkolásra. Addig kint állok a koli előtt.A tettes egyébként nem egészen ismeretlen, mert pontosan tudom, hogy ki az illetékes és ugye a rendőrségnek is tudnia kell, hogy ki hívta őket az elszállításra.
 Ezek szerint ha valaki beáll motorral/autóval magánterületre, nem kérheti a tulaj a rendőrséget, hogy szállítsák el a járművet? Ez egy kicsit furán hangzik...
 
 
 Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
 
 |  |  | 
 
 
 
 
 
 
 |