hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
police - új hozzászólás

Összesen: 36 oldal

shamen
válasz erre | email2006-03-11 23:07:31
Látom ez a motor tolás sláger téma lett.
Az, hogy a motorkerékpárt toló személy nem minősül járművezetőnek a legújabb, vagyis a 2005-ös KRESZ módosítás szerint van így. Ezt megelőzően az 1975-ös jogszabály kiadása óta vezetőnek minősült.

Ahogy értékelem a statisztikát nem sok különbség van a motorosok, a személygépkocsi, valamint a tehergépkocsivezetők baleseti aránya között. Ez csak egy baleseti arányszám, amelyből nem derül ki, hogy ebből mennyi volt ittas.
sorszám: 663 (46977)
(előzmény: Péter mz, 2006-03-11 22:42:04)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-11 22:57:26
Az előzmények miatt hozzá kell tennem nem volt ittas, csak jogsija nem volt.
sorszám: 662 (46975)
(előzmény: Péter mz, 2006-03-11 22:42:04)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-11 22:52:24
Volt osztálytársam nagyapja is így járt csakhogy ő kovács volt, mondta neki a rendőr:-Na akkor fogja meg a hengert! Az öreg megfogta, aztán a rendőr is, csakhogy annak megégett a keze.
sorszám: 661 (46973)
(előzmény: Péter mz, 2006-03-11 22:42:04)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-03-11 22:42:04
Heló.én csak felhozok egy régen történt témát:apám ment a motorral vagy valaki más már nem tudom és amikor ment meglátott egy rendőrt aki még jó messze volt tőle aztán leszállt mert nem volt jogsija és egészen a rendőrig tolta a motort.Majd a rendőr kérdezgetett tőle aztán megnézte a hengert.Hát meleg volt.Igy lebukott.Szerencsére volt olyan rendes a rendőr hogy nem tett feljelentést meg semmit de megkérte a vezetőt hogy onnantól csak tolhatja hazáig a motort.Kb.csak 2km-t kellett tolnia.
sorszám: 660 (46972)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 23:05:42)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-11 22:26:50
Tetszik az okfejtésed, a vége pedig zseniális! Csak a statisztikát szerteném kicsit kibőviteni, nem egészen korrekt, hiszen a futott km-eket is figyelembe kellene venni. A haszonjárművek lényegesen többet mennek, mint a notorosok. Ha a futtott km-eket is figyelembe vennénk azt hiszem a motorosoknak lenne a legrosszabb a statisztikájuk, a tgk-ké pedig a legjobb. Ettől függetlenül amit írtál az igaz.
sorszám: 659 (46970)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-11 20:55:24)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-11 20:55:24
Szerintem ha arra vagyunk kíváncsiak, mi a valószínűsége annak, hogy pont ittas motoros üt el, és nem személyautó vagy kamion, akkor ez az adat teljesen irreveláns.
Ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy az autósok vagy motorosok vezetnek-e jobban, akkor meg lehet ezt is vizsgálni, az adatok a korábban megjelölt forrásban vannak. 2001-ben volt 2482838 szgk-ra 10744 baleset, vagyis 0,43%, 93088 mkp-ra 495 baleset, vagyis 0,53%, 355221 tgk-ra 1874 baleset, vagyis 0,53%. De ettől még nagyobb a valószínűsége, hogy bármilyen más jármű üssön el, mint mkp. Az arány 495:18505-hoz, vagyis 1:37,4-hez az esélye annak, hogy ha egyáltalán balesetet szenved, pont egy motorossal akad össze. Akit pedig pont egy sisak nélküli ittas vezető által tolt motorkerékpár üt el, az szerintem lottózzon! :-)
sorszám: 658 (46960)
(előzmény: shamen, 2006-03-11 19:29:15)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-11 19:29:15
A baleseti statisztikában mutatkozó százalékos különbség akkor lenne érdekes, ha mellette lenne az is, hogy milyen arányban vannak a közúton a személygépkocsik, illetve a motorkerékpárok. A forgalomban résztvevő motorok és szgk-k számához kéne viszonyítani a balesetet okozókat.
Nem tudom, ez érthető volt? Biztos erre is van valahol statisztikai adat.

Bocsi Matya, ezt nem a te hozzászólásodhoz szántam, csak rossz ( illetve másik ) helyre nyomtam.
Egyébként igazad van, hogy a személyes dolgokat privátban kellene intézni, de időnként ez tartja életben ezt a topicot. (sajnos)

Üdv! Shamen
sorszám: 657 (46951)
(előzmény: Matya, 2006-03-11 10:53:17)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-11 10:53:17
Nem baszogatásképpen mondom, de kezd unalmas lenni....Nem lehetne inkább priviben tisztáznotok a dolgot, ki mikor mit és hogyan mondott??
sorszám: 656 (46915)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-11 10:44:51
Már megint összekeversz valakivel.
Idézek neked a 657. és 659. hozzászólásomból :

"Szerintem a motorkerékpárt toló személynek, ha gyalogosnak minősül, akkor kell a sisak, ha már utolérte a motor gazdája :-)"
"Nem én nyilatkoztam azt, hogy sisakot kell viselni a motorkerékpár tolásakor" :-P
sorszám: 655 (46914)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-11 10:11:11)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-11 10:11:11
Ez belemagyarázás, lelkecském. Mondhatni, ha egyáltalán nem lehetne motorra ülni, akkor aztán biztos, hogy soha senkit nem gázolnának halálra. Akkor most tiltsuk be a motorkerékpárhasználatot? ;-)

Egyébként 2001-ben 18505 közlekedési balesetből 495-öt okozott motorkerékpár-vezető, vagyis az összes balesetek 2,7%-át. Az összes balesetek kb. 21%-a gyalogos elütés, és 6%-a halálos kimenetelű. Szóval ha ezeket a százalékokat mind összeszorzod, rá fogsz jönni, hogy egy kicsit túlértékeled a bukósisak nélkül motorbiciklit toló személyek társadalomra való veszélyességét. :-p Lényegesen nagyobb az esélyed mondjuk arra, hogy teherautó gázoljon el (1530 baleset), vagy hogy biciklista (1987 baleset). forrás: ORFK OBB
sorszám: 654 (46912)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 23:05:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-10 23:05:42
Itt nem ez a gond lelkecském, ha messziről meglátja a részeg motoros az út mellett leselkedő rendőrt, max leszáll a gépről, mosolyogva eltolja az úton a rendőr előtt a gépet, majd pár méter után felül rá, és kicsit később halálra gázol majd valakit...A probléma itt kezdődik...és ez már nélkülözi a humort, sajna..
sorszám: 653 (46903)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-10 22:54:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-10 23:00:19
Tegnap mesélte 16 éves fiam : osztálytársa begipszelt karral, jogsi nélkül ment suliba apja automata váltós kocsijával.
Apuci sokat dolgozik vidéken... most sem volt otthon, nyilván igen gondos, felelősségtudattól dagadó mellű szülő...ezt a világot pont nekik találták ki, itt mindent meg lehet úszni, legalábbis az esetleg balesetet okozó részéről, pénz kérdése.. gondolom náluk ez a mentalitás.
sorszám: 652 (46900)
(előzmény: shamen, 2006-03-10 22:07:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-10 22:54:40
Hát, nekem is hiányozni fog, hogy az éber Shamen hooker-kanyarral csikrogva forduljon mellém ha kitolom a motoromat a garázskapu előteteje alól az utcára hogy ki tudjak állni a kocsival, és jól feljelentsen, vagy esetleg ha jóságos hangulatban van, kegyesen elnézze, ha azonnal felteszem és becsatolom a sisakot... de azért majd kibírom valahogy. Remélem, hogy a társadalom is kezelni tudja majd az így rászabaduló veszélyt.
sorszám: 651 (46899)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 19:44:50)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-10 22:07:35
Akkor elemezgessük, hogy mennyire megszigorodtak a szabályok például a vezetői engedély elvétele körül.

A vezetésre jogosító okmányok helyszíni elvétele, vezetési jogosultság szünetelése
35/2000.(XI.30.) BM rendelet 27. § (1) A rendőr a vezetői engedélyt a helyszínen elveszi, ha

a) a járművezető azzal gyanúsítható, hogy a közúti közlekedés körében cselekményével megvalósította a segítségnyújtás elmulasztása (Btk. 172. §), a közúti veszélyeztetés (Btk. 186. §), a járművezetés tiltott átengedése (Btk. 189. §), a cserbenhagyás (Btk. 190. §), közúti baleset során maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást, tömegszeren-csétlenséget, halált, kettőnél több ember halálát vagy halálos tömegszerencsétlenséget okozó [Btk. 187. § (2) bekezdés] bűncselekményt,

b) a jármű vezetője ittas vezetés szabálysértés, vagy járművezetés ittas vagy bódult állapotban bűncselekmény (Btk. 188. §) elkövetésével gyanúsítható,

c) a járművezető a járművezetéstől eltiltás hatálya alatt áll, vagy az illetékes hatóság a vezetői engedélyét jogerősen visszavonta,

d) gyanú van arra, hogy a vezetői engedély hamis, meghamisították vagy azzal más módon visszaéltek,

e) a járművezetőt egészségi, pályaalkalmassági szempontból alkalmatlannak minősítették,

f) a vezetői engedély érvényességi ideje több mint három hónapja lejárt és azzal gépjárművet vezetnek,

g) a járművezető a jármű biztonságos vezetésére nyilvánvalóan képtelen állapotban van.


34/2004.(VI.28.) BM rendelet: Az R. 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A rendőr a vezetői engedélyt a helyszínen elveszi, ha
a) a járművezető azzal gyanúsítható, hogy közúti baleset során maradandó fogyatékosságot, halált, kettőnél több ember halálát vagy halálos tömegszerencsétlenséget okozó [Btk. 187. § (2) bekezdés] bűncselekményt követte el,

b) a jármű vezetője járművezetés ittas vagy bódult állapotban bűncselekmény (Btk. 188. §) elkövetésével gyanúsítható,

c) a járművezető járművezetéstől eltiltás hatálya alatt áll, vagy a közlekedési igazgatási hatóság a vezetési jogosultságának szünetelését jogerősen elrendelte,

d) gyanú van arra, hogy a vezetői engedély hamis, meghamisították vagy azzal más móon visszaéltek.

Összehasonlítva a két listát látható, hogy mennyire „kibővült” négy év alatt. Az új szabályozás kimaradt pontjaiban is fel lehet jelenteni a komát, de amíg az eljárás le nem zajlik és nem emelkedik a határozat jogerőre, addig vígan éli világát. Az elvételnek legalább volt visszatartó ereje. Vegyünk pl. egy egy éve lejárt jogosítványú begipszelt karú embert. Gyakorlatilag felírom az adatait és mehet tovább. Elő van ugyan írva, hogy az utóbbi esetben meg kellene akadályoznom a továbbhaladását, de hogyan. Megfogom a kezét és nem engedem el, amíg be nem vonják a jogsiját?
És ez csak egy jogszabály.

Üdv! Shamen
sorszám: 650 (46895)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 19:44:50)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-10 19:44:50
Hurrá, nem kell drága pénzért sofőrt bérelni, ha jól berúgunk ! Majd négykézláb hazatolom a verdát :-)
Ez hihetetlen ! De ne menjünk messzire, nemrég törölték polgári törvénykönyvből azt a törvényt, mely előírja, hogy a bíróság kötelessége az igazság kiderítése..... ma már ez se fontos..
sorszám: 649 (46883)
(előzmény: shamen, 2006-03-10 18:17:20)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-10 18:17:20
Üdv mindenkinek!

Mivel kezdett nagyon érdekelni a téma, ezért utána néztem, illetve kérdeztem a dolognak. Aztán levontam a következtetést, vennem kell egy új KRESZ könyvet ( 1.700 Ft ). Ugyanis a 2005-ben kiadott, immáron 7. módosítás tartalmazott olyan változásokat, amelyeket eddig nem tudtam. Szóval a legújabb az, hogy nem minősül vezetőnek a motorkerékpárt, továbbá a személygépkocsit toló személy sem. Itt nem tudom, hogy a toláson mit értenek. Azt, aki irányítja is a járgány, vagy azt, aki hátul áll és, tolja.
A fentiek miatt ezek szerint nem kell becsatolt bukósisakot viselnie, és ezek szerint lehet „seggrészeg” is.
Fullkopy és én is azért tévedtünk ebben, mert a netes jogszabály nem tartalmazza ezt a kitételt. Ez csak a legújabb kis, zöld KRESZ könyv magyarázó részében van benne.

Na megint jól megszigorították a szabályokat. Éljen a demokrácia, vesszenek a konzervatív szabálytisztelők. Végül is a baleseti statisztika nem indokolja a szigorítást, valakinek lennie kell az uniós lista végén is. Aztán minél többen hullanak el a közúton, annál kevesebb szabályszegő lesz. Sajnos a vétlenek sérülnek általában.
Bocsi a kitörésért, nem kapcsolódik szorosan a motor tolás témájához, csak arról jutott eszembe.

Valaki írta a jármű önkényes elvételét. A Btk. erről úgy rendelkezik, hogy „ Aki idegen gépi meghajtású járművet mástól ezért vesz el, hogy jogtalanul használja, vagy az így elvett, illetve a rábízott ilyen járművet használja jogtalanul.”
Szóval az önkényes chopper arrébbtolás nem az. Akkor lett volna az, ha beröffenti és kerül egyet vele a tulaj tudta és beleegyezése nélkül.

Üdv! Shamen

sorszám: 648 (46876)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-03-10 16:12:24
Sajnos semmilyen hivatkozást nem tudok mutatni, az oktató úgy magyarázta, hogy azért tiltják, mert pl. egy kisebb településen ahol max. egy rendőrautó bukkanhat fel, ott az ittas egyén ennek elhaladta után nyugodtan felülhetne a motorra.. vagy valami ilyesmi. :)
sorszám: 647 (46864)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 15:27:02)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-10 15:27:02
Most kezd a dolog érdekes lenni, ha mégis, mi a szankció, milyen hivatkozással ?
sorszám: 646 (46857)
(előzmény: rebel56, 2006-03-10 15:17:31)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-03-10 15:17:31
Erre a kérdésre pontosan emlékszem, nem szabad ittas állapotban motort tolni!
sorszám: 645 (46855)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-10 14:55:29)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-03-10 15:07:10
Heló.Nem akarok okoskodni de én most tanultam kresszen két hete hogy a motorkerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek.A könyben is le volt irva meg legalább kitöltöttem 60 tesztet gépen mielőtt kresszre jártam volna és akkor mikor még kezdtem ezt a kérdést el szoktam hibázni mert azt irtam hogy a motorkerékpárt toló személy vezetőnek minősül.Ami mindig hibás volt.Aztán később már nem hibáztam el mert megtanultam ezt a mondatot.A helyes válasz az amit az elején leirtam.
sorszám: 644 (46854)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-10 14:55:29
Én 1977-ben vizsgáztam, a-b-c kategóriákból, az akkori kresz egyértelműen megfogalmazta, hogy a motorkerékpárt toló személy gápjárművezetőnek minősül.

A jogász állásfoglalását lejjebb olvashatod,újabb kresz kapcsán, ami nagyon logikusan ugyanezt támasza alá.

Lássuk a másik oldalt is :

Ennek ellentmond egy néhány éve kiadott közlekedési ismeretek tankönyv, valamint egy autós-motoros iskola tesztlapja is.
http://www.mozaik.info.hu/Homepage/REVIEW/MS-2180R.HTM
http://www.dodgemjogsi.hu/tesztek.php?mehet=okmotor

Viszont adódna egy kérdésem : Ittas állapotban, végigtolhatod büntetlenül oldalkocsis motorodat a városka főutcáján ?

A kerékpárt és segédmotoros kerékpárt toló személy gyalogosnak minősül,ezek amúgy jáművek.
Ezzel szemben a gépjárművet toló ( és ekkor irányító ) személy gépkocsi esetén biztosan nem gyalogos, gyanítom, a morort toló sem, mert az is gépjármű.. aztán, lehet, hogy tévedek a motor kapcsán, de csodálkoznék, kiderül...

sorszám: 643 (46850)
(előzmény: Zsandatara, 2006-03-10 13:39:58)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2006-03-10 13:39:58
Én, ha jól emlékszem 2000-ben csináltam a motoros nagyjogsim (korlátozás nélküli). Én akkor az hallottam a kresz oktatótól (aki rendőr volt), hogy ha a motor nem jár, és tolod, nem minősülsz vezetőnek. Ezt több szempontból is megközelítettük, mert például, ha nem ég a hátsó lámpád, vagy elszakad a bukó szíja (!), akkor nem vehetsz részt a forgalomban, viszont a motort tolhatod tovább (ha van kedved, hazatolhatod, hogy megszereld :-). Egy másik, hogy futárkodásom során gyakran megyek fel a járdára, vagy az autós forgalomtól elzárt egyéb területre, pölö a Váci utcába. Többször veszekedtem ezért a rendőrőkkel, akik azt mondják, hogy mehetek a címre, de itt le kell állítanom a motort és tolnom kell.
Tehát, én úgy gondolom, hogy a motort toló egyén nem motorvezető.
sorszám: 642 (46843)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-03-10 11:23:58
Tehát akkor vonjuk le a megfelelő következtetéseket! :-)

Ha valakire ráborítod a motorkerékpárt álló helyzetben akkor az kisebb hiba mintha nekifutásból rágurítod és úgy borítod rá! :-)

Még jó hogy egy olyan világban élünk ahol a rendőrségnek van eszköze arra, hogy megfékezze a csoppertologató újságosokat, akik potenciális veszélyforrásként hatnak ki a gyanútlan újságvásárlókra! :-D
Tényleg? Ez így nem jármű önkényes eltulajdonítása? Hiszen irányította is a járművet! :-D
sorszám: 641 (46835)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-03-10 09:16:59
Hát igen, veszélyes világban élünk...

Egy fizető parkolóban történt az eset és kb 50 cm volt.

:)))
sorszám: 640 (46828)
(előzmény: shamen, 2006-03-09 15:36:22)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-09 15:36:22
Bocsi fiúk, de néhány napig nem volt internyetem, ezért nem tudtam beleokoskodni. ( most lehet örülni ).

Fullkopynak igaza van ( Mint legtöbbször.), a motorkerékpárt toló személy járművezetőnek minősül, így azon feltételeknek kell megfelelnie, mintha közlekedne a motorkerékpárral. Hogy ki volt az az elmeháborodott, aki ilyen különbséget tett az smkp-t és mkp-t toló személy között azt nem tudom, " de a szabál, az szabál". ( Ha valaki találkozik vele, akkor puszilom érte.)Én személy szerint nem sok különbséget látok egy 50 köbcentis Honda crossmotor és az én 125-ös Trophym között, már ami pl. a terjedelmét, vagy a súlyát illeti.
A lényege ennek a szabálynak nem akkor van, amikor csak úgy egyszerűen tolod, hanem akkor, ha pl. ezáltal balesetet okozol. Több példa is volt már rá a "praxisomban". Nem mindegy, hogy valaki gyalogosként, vagy járművezetőként vesz részt a közúti forgalomban. Más a minősítése az ügynek. Tolásnál egyébként csak az számít vezetőnek, aki a jármű tényleges irányításában részt vesz, aki csak hátulról nyomja, az gyalogos. Ugyanígy járművezetőnek minősül, aki pl. lejtőn, leállított motorral gurul. Nem működteti ő sem a járművet, csak irányítja.

Ha meglát a rendőr motorkerékpárt tolni, akkor biztosan felkelti a figyelmét, hogy nincs rajtad becsatolt bukósisak. Maszek véleményem, hogy megfelelő kontaktus esetén nincs probléma belőle. Viszont, ha emiatt feljelent nem fog nevetni rajta a főnöke. Az ilyen szabálysértések ugyan nem gyakoriak, de attól még szabálysértések.

Kérdés, hogy a bazi nagy chopper arrébbtolása az hol történt, és milyen távolságra. Azért, mert néhány méterrel arrébb tolod a rendőr meg sem áll. A motorkerékpár tolását azért egy kissé hosszabb távon kell értelmezni, nem néhány méterben, esetleg cm-ben. Bár hozzáteszem a forgalomba történő bekapcsolódás megvalósulhat akár 10 cm-en is.
Azért borzasztó, hogy már egy újságos is milyen veszélyben van a mai világban.

Üdv! Shamen
sorszám: 639 (46785)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-08 20:32:12)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-08 20:32:12
Az még jobb, hogy nem látott meg a nagy bazi chopper bazinagy gazdája! Lehet, hogy félreértette volna a helyzetet....
Újságos bódéban hogyhogy nem kötelező a bukósisak ? Az előzmények szerint be kéne vezetni, mint munkavédelmi felszerelést :-)
sorszám: 638 (46718)
(előzmény: Kuci, 2006-03-08 13:25:49)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-08 20:07:36
Nemigazán mélyednék bele a dologba, mivel a jogszabályokért nem hiszem, hogy nekem kéne tartanom a hátam , én csak ideírom, amit eddigi emlékeim szerint gondolok a kérdések kapcsán, és ha tudom, forrással támasztom alá.
Aztán lehet reklamálni a jogszabályalkotónál, vagy a jogásznál, akinek írását idemásoltam, de nálam ebből eredően nem.
Azért sem, mert az álláspontom, magánvéleményem nekem is más lenne, de nem az volt a kérdés..

Nem én nyilatkoztam azt, hogy sisakot kell viselni a motorkerékpár tolásakor annak, aki ekkor a kormány markolatot fogja, magánvéleményem szerint ez csak a jármű tényleges működtetéskor szükséges.Viszont nem ezt írja a jogász...

Mindamellett és mindezek ellenére, ha valami marhaság, de jogszabály előírja, ha ez kerül a feljelentésbe , megkaszálnak, ha a logika ennek ellentmondana is. Hőbörögni lehet, de értelmetlen... kérem széken, a szabál, az szabál :-)

Hátha valaki bemásol , és tud tutibbat, ezért csacsogunk róla, nem ?
sorszám: 637 (46717)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-08 19:43:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-08 19:43:40
Hát tudod én egyszer toltam motort sisakban (leesett a lánc a bajcsy zsilinszky úti felüljáró harmadik méterén, és mivel nem volt kedvem szerelni, mérgesen áttoltam), de azt nem kívánom senkinek, ahogy akkor bele lehet izzadni, szemüvegben meg teljes halál.
Amúgy nem hiszem, hogy volna épelméjű rendőr, aki egy motorkerékpárt toló személytől jogosítványt követelne, majd megbüntetné, ha sisak nélkül tolta. Amelyik ilyesmivel jön, az JELENTSEN FEL, de szó szerint azt írja ám a feljelentésbe, hogy motorkerékpár tolása közben nem viselt sisakot - majd jót röhög a főnöke. :-)
sorszám: 636 (46714)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-08 18:24:29)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-08 18:24:29
Szerintem a motorkerékpárt toló személynek, ha gyalogosnak minősül, akkor kell a sisak, ha már utolérte a motor gazdája :-))De akkor nagyon !!
Aztán lehet, hogy a kresz módosult, de bevallom férfiasan, erről nem tudok.

Amúgy velem könnyű megegyezni, én még azt tanultam (1977 -ben ) hogy a motorkerékpárt toló személy gápjárművezetőnek minősül. Ez godolom a kormányt tartóra, a tényleges irányítóra kell értelmezni.Aki hátul segít, annak persze nem kell jogsi...
Az egyértelmű, hogy gépkocsit toló személynek is csak akkor kell jogsi, ha egyúttal vezeti, irányítja is. Felteszem,hogy vezető nélkül tolni se szabad...
sorszám: 635 (46710)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-03-08 17:34:59)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-03-08 17:56:37
Lehet van olyan hely ahol van vizsgaútvonal, de ahova én jártam ott nem volt. Azért a forgalmasabb helyeket érdemes megnézni pl. Szolnokon van egy-két elég érdekes útkereszteződés.
sorszám: 634 (46707)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-08 17:55:32

Ha tolom, akkor vezetek?
Csaba jogász válaszol

Szeretnék valamit kérdezni: Ha a motorkerékpárt tolom, akkor járművezetőnek vagy gyalogosnak számítok? Ilyenkor kell bukósisak?
A válasz egyáltalán nem olyan egyértelmű, mint amilyennek tűnik, sőt, mégcsak teljesen biztosra sem vehetem. Nos, a motorkerékpárt toló személy szerintem vezetőnek minősül, tehát vonatkozik rá - többek közt - a sisakviselési kötelezettség is! A dolog különben egészen érdekes egyéb problémákat is felvet.

A nehézség oka az, hogy a KRESZ erre vonatkozó egyenes rendelkezést nem tartalmaz. A fogalommeghatározásoknál azonban a következőképpen fogalmaz:
"Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minosül vezetőnek. A gépkocsivezetés oktatása és az azt követo gyakorlati vizsga során vezetőnek az oktató minősül."

A jog ismeri az ellentétesből való következtetés interpretációs módszerét (szép, ugye?). Ez a jelen esetben azt jelenti, hogy ha a kerékpárt és a segédmotoros kerékpárt toló személyről külön rendelkezett a jogalkotó, akkor a többi járművet toló személy értelemszerűen nem esik a kivétel alá - a motorkerékpárt toló személy tehát vezető.

Üdvözlettel: Csaba

http://index.hu/totalbike/olvas/olv0416

/
no komment üdv .: Full....
sorszám: 633 (46706)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-03-08 17:34:59)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2006-03-08 17:34:59
na ne mond!én úgy tudom GYALOGOSNAK!az viszont igaz hogy sisaknak kell lenni a fején!
sorszám: 632 (46702)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-08 13:03:26)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-03-08 13:25:49
Nekem A korlátozottam van és egyszer arrébb kellett tolnom egy bazi nagy choppert, hogy bezárhassam az újságos bodé a biztonsági rácsát.
Még jó, hogy nem látott rendőr!!!

:)))))
sorszám: 631 (46686)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-08 13:03:26)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-08 13:03:26
Büntire számíts, a motorkerékpárt toló személy gépjárművezetőnek minősül.
sorszám: 630 (46685)
(előzmény: CARLOSZ, 2006-03-08 08:22:36)

 
 
CARLOSZ
válasz erre | email2006-03-08 08:22:36
Hello mindenkinek!Azt szeretném kérdezni ha egy motor tolok akármilyen úton és nincs rá jogosítványom és rendörbácsival találkozok akkor kapok-e büntetést?Vagy mire számíthat az ember?
sorszám: 629 (46672)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-07 21:18:58
Hát, lehet, nem tudom. De gondolom azért az indulás és érkezés pont meg a vizsga időtartama adott, ha kötött útvonal nincs is, a biztosoknak azért csak vannak "kedvenc helyeik", amit az oktató, ha már elég régóta van az iparban, ismer is. Aztán ha épp olyanja van a biztosnak, hogy "gyorsan zavarjuk le aztán húzzunk haza" aztán ennek a jegyében csak egy tíz perces kört megy a Vekerlén, az tiszta cseresznye. De azért erre ne nagyon számíts. Sok bizos nem lusta elmenni az áruházig is, ahol a négy sávos párhuzamos közlekedésre fel nem festett úttest van, aztán ott az isten óvjon meg! Csak attól függ, hogy kihez kerülsz, és aznap épp milyenje van. Van néhány, aki alapból jó indulatú, van néhány, aki jóindulatúvá tehető, de a legtöbb rosszindulatú hájpacni. Ja, és a legszebb, hogy a biztos nem motoros ember, hacsak véletlenül nem ez a hobbija, fogalma nincs róla, hogy kell egy motoron egyensúlyozni, meg ilyesmi.
sorszám: 628 (46645)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-03-07 19:45:22)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-03-07 20:41:39
Az M kategoria a kismotor ami 50ccm vagyis nem haladja meg teljesen 49.8ccm meg ijenek.A lámpánál külön felhivta a figyelmemet az oktató hogy mindig legyen bekapcsolva a lámpám ,bárhol megyek is.
sorszám: 627 (46642)
(előzmény: Kuci, 2006-03-07 08:43:39)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-03-07 20:02:29
Én pedig pont az ellenkezőjét mondom, személyes tapasztalatból. Sorszámot kellett húznunk a személyazonosság ellenőrzése után, és láss csodát, az előre begyakorolt útvonalak egyikén mentünk.
sorszám: 626 (46640)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-03-07 19:45:22)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-03-07 19:45:22
Hi Zapkörte!
Vizsgaútvonalakról manapság szó sincs, csupán a vizsgabiztoson múlik hogy milyen útvonalat választ.
üdv.: MZ/X
sorszám: 625 (46638)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-07 19:11:23
Hi LAzO!

Fogalmam sincs hová lett. Tegnap este még megvolt. Hála istennek a fórum még üzemel.

Üdv!
sorszám: 624 (46634)
(előzmény: LAzO, 2006-03-07 16:05:27)

 
 
LAzO
válasz erre | email2006-03-07 16:05:27
Helló Shamen!

Nem tudod hová lett a police freeblog?


üdv.

(bocs hogy nem ide illőt kérdeztem)
sorszám: 623 (46618)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-07 10:02:34
A távolságiért lakott területen belül ugyancsak bírság jár....
sorszám: 622 (46582)
(előzmény: Zsandatara, 2006-03-07 09:37:26)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-07 10:00:40
Tényleg mákod volt eddig, mert nem csak igazoltatni, inkább helyszínbírságolni szoktak emiatt megállítani..
sorszám: 621 (46580)
(előzmény: Kuci, 2006-03-07 09:34:14)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2006-03-07 09:38:18
Ja, kicsit késtem a hsz-szel :-)
sorszám: 620 (46579)
(előzmény: Zsandatara, 2006-03-07 09:37:26)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2006-03-07 09:37:26
A motorral mindig mindenhol világítani kell. Ha nem működik a világításod - tompított és a hátső helyzetjelző - akkor nem vehetsz részt a forgalomban. Ez így van. És jobban is teszed ha világítasz, én pölö nappal még a távolságit is felkapcsolom, de így is sokszor nem vesznek észre az autósok.
sorszám: 619 (46577)
(előzmény: Kuci, 2006-03-07 08:43:39)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-03-07 09:34:14
Köszi Fullkopy!

Ehhh...
Hát akkor még örülhetek, hogy nem állítottak meg belterületen igazoltatni...
sorszám: 618 (46576)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-07 09:29:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-07 09:29:33
Legyen akaratod szerint, máris cáfollak :-)

7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Ezt még biztos nem olvastad :

http://www.autosisi.hu/kresz.htm




sorszám: 617 (46575)
(előzmény: Kuci, 2006-03-07 08:43:39)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-03-07 09:01:58
PéterMZ
Hogy mik a veszélyesek?
- Sose használt vasúti átjáró amely csak a betonban nincs felszedve de még a táblája megvan valamennyire berozsdásodva hogy fel se ismered! :-)
- Út mellett haladó villamossín miatt nem út mellé kitett jelzőtáblák figyelmen kívül hagyása... Ugyanis ha ott megy a dupla villamossín akkor akár a sínek jobb oldalán is lehet rád vonatkozó tábla, tőled 100 méterre...
- Motoros társad mellé besorolás, egy sávban mellette való haladás, piros lámpánál mellé állás... :-)
- Benzin kifogyás (azonnal meszelés)

Forgasd a fejed, indexelj, ne húzd a lábad és szerintem menni fog! :-)
De az oktató tényleg sokat segít mert tudja hogy hol vannak a buktatós helyek! :-O
sorszám: 616 (46573)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-03-07 08:43:39
Ha az "A" motor, a "B" autó, a "C" teherautó, akkor az "M" repülőgép vagy léghajó? :)))

"Minden motoron mindig lámpával kell közlekedni még autóval lakott területen belül nem kell lámpa"
Én még úgy tanultam, hogy smkp-val kell mindenhol lámpa és a gépjárműnek minősülő motorkerékpároknál nem kell lakott területen belül lámpa(ahogy pl szgk-nál se kell).

Lécci cáfoljatok meg minél többen!!! :)))
sorszám: 615 (46571)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-06 18:43:42)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-06 23:14:26
Ez regionálisan változó. A legfontosabb, hogy keress egy jó fej oktatót, és csak a vizsgaútvonalakon engedd oktatni magadat, sehol máshol. Hasznos lehet az is, ha beülsz az oktatókocsiba olyankor is, amikor épp másokat oktat, és figyeled az útvonalakat. És ha balfasz az oktató, és nem hajlandó ilyesmire, azonnal kérjél egy másikat.
sorszám: 614 (46565)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-06 18:43:42)

 
  Összesen: 36 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu