hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2020. augusztus 12. szerda 
Klára

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
police - új hozzászólás

Összesen: 36 oldal

shamen
válasz erre | email2006-03-29 08:48:15
Kedves Ladikusz!

Csatlakoznék az előttem szólóhoz. Ezt csak feljelentéssel „úszhatod meg”, a kiemelt szabálysértés miatt. A forgalmit elveszik, vagy utólag bevonják ( Attól függően, hogy nálad volt, vagy sem. ). Az okmányiroda kivonja ideiglenesen a forgalomból. A rendszámot csak akkor veszik el, ha meghamisították, vagy azzal más módon visszaéltek. Értsd, pl. másik rendszám van rajta.
Aztán a forgalmit csak akkor kaphatod vissza, ha le van műszakiztatva a gép. Ahhoz, hogy műszakira tudd vinni, adnak egy hitelesített másolatot a forgalmi engedélyről az okmányirodában.

Fullkopy, javíts ki, ha tévednék. A forgalomból kivont járművet ha jól emlékszem csak a bejegyzett tulajdonos, vagy üzembentartó helyezheti újra forgalomba. Vagy ez csak akkor van, ha a tulaj kérésére lett kivonva??

Ha műszaki nélküli géppel közlekedsz a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése szabálysértést követed el. Ezt is csak akkor, ha a jármű a közúti forgalomban való részvételre egyébként alkalmas. Ha valamely okból nem megfelelő, akkor biztonságos közlekedésre alkalmatlan jármű vezetése szabs. követed el.
Íme: Biztonságos közlekedésre alkalmatlan jármű vezetése
48. § (1) Aki a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek kormányberendezése hibás, üzemi fékberendezése elromlott, vagy féklámpája, irányjelző berendezése (kivéve, ha kézzel megfelelő irányjelzés adható) továbbá - ha a látási viszonyok megkívánják - bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája elromlott (kivéve, ha ezek helyettesítése más lámpával megoldható), úgyszintén az is, aki a közúti forgalomban olyan villamost vezet, amelynek üzemi fékberendezése hatásosan nem működik,
ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

A kisebb fokúnál 30.000 Ft a vége, a másiknál 50.000 Ft.


Ha nincs bármely „A”-s jogsid, akkor engedély nélküli vezetés szabálysértése. Erre hivatkoztam fentebb, hogy kiemelt szabálysértés. Erről is volt már régebben itt szó, ezért nem másolom be újra. Csak annyit, hogy a plafon 100.000 píz, plusz még el is tiltanak a járművezetéstől. Természetesen első alkalommal nem a maximális összeget adják. Az eltiltás 1 hónaptól 1 évig terjedhet. Itt is több szempont alapján döntenek.

Szerencsésnek mondható a magyar nép, mivel nálunk a halmazatban elkövetett cselekményeknél nem összegződik a büntetés, hanem veszik a legsúlyosabbat és – természetesen figyelembe véve minden szabálysértést – azon belül szabnak ki büntetést. Nem akarok találgatásba bocsátkozni, hogy adott esetben mennyi lenne a kiszabott összeg, mert ez megyénként változó.

Matifu!
Ebből is látszik, hogy milyen bátor a magyar rendőr. Esetleg milyen hülye, aki oda kiállította??

Jó a traffis ötlet, de… én voltam már néhányszor arra. Ha betartod a megengedett sebességet, akkor letúrnak az útról. Annyi ott a gyorshajtó, hogy külön apparátus kellene a felvételek feldolgozására. Továbbá arra, hogy a hozzátartozós hivatkozásokkal foglalkozzanak, illetve céges kocsiknál az ilyen esetben hiányosan ( vagy egyáltalán nem ) vezetett nyilvántartásokat böngésszék.
Nem hiába találták ki, hogy meg kell állítani a gyorshajtót még akkor gyorsan, frissen. Akkor megvan az esély, hogy nem tagadja le a csillagos eget is. Jelenleg a bizonyítás még a hatóság dolga.
És vissza is tértünk a hírös magyar közlekedési morálhoz. Még nem nőttünk fel Ausztriához (sem).

Üdv! Shamen
sorszám: 863 (48709)
(előzmény: Ladikusz, 2006-03-28 21:41:49)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-28 22:53:06
Rendőri jelzés figyelmen kívül hagyása jelenleg még kisebb fokú szabálysértés...
nemrég tárgyaltuk,benne voltál te is,ezen hivatkozott esetben viszont Kavintont javasolna az orvos :-)
sorszám: 862 (48700)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-28 22:34:43)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-28 22:34:43
Shamen, ha valakinél nincs teljesen minden rendben, és úgy dönt, hogy menekül, de elkapják, mennyit ront vele a helyzetén? Nyilván az esetleg fennálló hatósági jóindulatra ez után már nem számíthat, de ezen kívül?
sorszám: 861 (48697)
(előzmény: motomen, 2006-03-28 09:43:27)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-28 22:32:17
Nem kis büntit kapsz.Helyszíni bírsággal ezt nem úszod meg.
Forgalmit elveszik, rendszámot esetleg leszereltetik,- matrica nélkül visszakapod később- az okmányiroda határozatot hoz a forgalomból való ideiglenes kivonásról.Megsuhintanak rendesen, ez harminc szokott lenni, és a forgalomba való visszahelyezésnek is büntetőtarifája van.
sorszám: 860 (48696)
(előzmény: Ladikusz, 2006-03-28 21:41:49)

 
 
Ladikusz
válasz erre | email2006-03-28 21:41:49
Sziasztok!
Milyen bűntetést kapok akkor, hogyha műszaki nélküli, 125-ös mocit vezetek M-es jogsival, és a rendőr megfog?
sorszám: 859 (48694)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-28 20:26:00
Ma megint láttam az M0-áson a rend őreit mérni, nem szeretnék ott lenni mikor letarolják őket.

Nekem lenne rá ötletem, hogy lehetne biztoságossá tenni az Mhullást. A példa a bécsi gyűrű, 2-3 km-enként telepített trafi (MŰKÖDŐ!) + teherautóval a teljes szakaszon előzni tilos bevezetése.
sorszám: 858 (48682)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-03-28 13:15:44
Igen, elképzelhető, hogy egyszerűen túl akart járni az eszeden a tag.
Ami a szankciót illeti, asszem esete válogatja a legcélravezetőbb megoldást, de az azért gyanús, hogy a gázpalackkarú futtatós béjemvéseket ezek valahogy elkerülik. Vagy nem elég hatásos a pedagógiai erejük.
Talán itt is ki kéne próbálni a tockos intézményét, nem? :)
sorszám: 857 (48666)
(előzmény: shamen, 2006-03-28 09:39:15)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-28 09:43:27
Én igy láttam motort bevágódni tulaj nélkül az útszéli dzsindzsásba, A tulaj meg elkezdtett vadalmát szedni és kóstolgatni, pedig savanyú volt még a javából. Aztán két pillanat múlva meg a szogálati szekér porzott el sebesen...

De ez nem mindig jön be, srác krosszgépen nyomta papírok nélkül. Utána fordult két rendőrmotor, ő persze menelülő, földút és föl a hegybe egy istentelen zergebasztatón. Kis idő múlva motor leállít hallgatózik, erre megjelenik a két morotos járőr a bőszme lusta motorjaikkal. ciki... Ennyit a menekülésről!
sorszám: 856 (48647)
(előzmény: levendel, 2006-03-27 22:08:21)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-28 09:39:15
Hi Levendel!

Nem mondanám, hogy nincs érzékem az iróniához. Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem minden helyzetben. Nekem az idézett megjegyzésről nem az irónia, hanem a szemtelenség kifejezés jutott eszembe. ( Ehhez igazodott a szankció is. )
De ha már itt tartunk, akkor mondja meg valaki, hogy hol a határ az irónia és a szemtelenség között. El lehet-e pontosan különíteni? Vagy minden csak nézőpont kérdése?
Félig teli, vagy félig üres a pohár? Ha egy beosztott piszkálja az orrát, az gusztustalanság, ha egy főnök, az tisztálkodás. És még lehetne sorolni a példákat, amikor a nézőpont dönti el, hogy mit tartunk jónak, helyesnek.
Az esetek jelentős részében nem állunk egy oldalon, mert foglalkozásomból adódóan én egyes dolgokat másként értékelek. Mint ahogyan másként látom én egy médiamenedzser, egy újságíró, egy kőműves, vagy egy hentes munkáját.

De menjünk egy kicsit vissza a múltba. Játsszunk „a rendőr is volt ember”-t. Annak idején engem is kergettek a zsaruk, mert két személlyel téptem a Simsonnal. De volt egy tuti helyünk, ahol le tudtuk rázni őket. Ha-ha-ha. Aztán mikor felszereltem és visszaidéztük a régi dolgokat, akkor csak nevettünk rajta. De ugyanez a helyzet manapság is. Fiatal kollégákkal elemezzük az elmúlt találkozásokat.

Üdv! Shamen
sorszám: 855 (48646)
(előzmény: levendel, 2006-03-27 21:49:13)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-03-28 09:32:42
:))))))))))))))
sorszám: 854 (48644)
(előzmény: levendel, 2006-03-27 22:08:21)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-03-27 22:08:21
Vagy az az eset, amikor suhanctársaim 407-es Moszkvicsunkkal kb 50-es termpóban rontottak be az udvarba, majd mintha valami riadóztatott légvédelmi tüzelőállás előkészítéséről szóló oktatófilmet visszafelé forgatva kezdtek volna eljátszani: mindenki kipattan a helyéről, kapu két mozdulattal becsuk, takaróponyvát visszaterít az eszközre, majd mindenki látványosan békés-nyugodt tevékenységbe kezd. Persze mindezt 3 másodperc alatt, ahogy kell.

Az ötödik másodpercben már meg is jelent a hatóság és a suhancokról érdeklődött. Nyilván senki nem látott semmit :)
sorszám: 853 (48600)
(előzmény: levendel, 2006-03-27 21:49:13)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-03-27 21:49:13
Á, szerintem inkább arról van itt szó, hogy shamennek nincs érzéke az iróniához :)
Biztos csak a helyzet feszültségét akarta oldani a srác a humoros válasszal.

Élénken él még az emlékezetemben az az eset, amikor úgy 1990 táján Nivával üldöztek minket a Mechanikai Művek felé tartó aszfaltúton és hiába volt a 175-ös Cetkánk "sport" változatú, a hatóság mellénk ért, majd gumibottal kezdte csapkodni a vezető suhanctársamat, míre én defenzív jelleggel a Niva visszapillantótükrét és egyéb érzékeny helyeket kezdtem el ingerelni acélbetétes bakancsom talpával. Végül sikerült olyan terepre kijutnunk, ahova már nem akartak utánunk jönni.
Ej, a régi szép suhancidők! :)))
sorszám: 852 (48597)
(előzmény: shamen, 2006-03-27 19:52:55)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-27 19:52:55
Te Sunesz!

Mondd meg nekem, hogy hogyan lehet elhagyni út közben egy Simson hátsó lámpát. Az én időmben három csavar tartotta. Mennyi annak a valószínűsége, hogy mindhárom egyszerre tekeredik ki és esik le, ezzel egyidejűleg az a huncut vezetékköteg is kibújik a gumiszigetelésen át. Szerintem nagyon-nagy arányszám jönne ki.

Túlkapás? Nyaklevest mondtam volna? Látszik, hogy öregszem. Keverem az ételeket. Fagyival kínáltam meg a poénért.
Nem emlékszem, hogy azt mondtam volna, hogy megvertem, mint a lovat. Szóval nem kell brutálisnak tartani. Nem vezekelhetek gyermekkori csínytevésed megtorlásáért.

Üdv! Shamen
sorszám: 851 (48575)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-27 18:00:01
Nos régebben, amíg a rendőrségen volt a közlekedés igazgatás, akkor csak számlás gumit fogadtak el.
Nem tudom, hogy az okmányirodáknál hogyan működik. Meg kell kérdezni.

A nyakleves szerintem viszont túl enyhe volt, de a büntetés kiszabásánál figyelembe vettem az elkövető zsenge korát, valamint a büntetés elégséges nevelő hatását.
sorszám: 850 (48560)
(előzmény: motomen, 2006-03-27 17:49:38)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-27 17:49:38
És mit viszek be ha már megvan az új gumi régen, de számlája sehol már és magam szerelem fel?!

Amúgy a nyakleves erős tulzás volt, mit tudod te otthon még megvolt a lámpa búrástól... :D
sorszám: 849 (48559)
(előzmény: shamen, 2006-03-27 17:37:42)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-27 17:37:42
Hello Zapkorte!

Bontsuk szét egy kicsit az okokat. Kezdjük azokkal, amelyekért forgalmi elvétel és forgalomból történő kivonás jár.
35/2000 ( XI.30.) BM rendelet, valamint módosítása 34/2004 ( VI.28.) BM rendelet
84. § (1) A rendőr a forgalmi engedélyt a helyszínen elveszi, illetve a rendszámtáblát érvényteleníti, ha
c) a jármű közúti forgalomban való további részvétele közvetlen balesetveszéllyel jár és a járművel ennek ellenére közlekednek,
g) a közlekedési balesettel érintett jármű kormányműve vagy futóműve, illetve karosszériája (alváza) nyilvánvalóan úgy károsodott, hogy a forgalomban történő részvétele bal-esetveszéllyel jár;
85. § A 84. § (1) bekezdés c) pontja alapján a járművel való közlekedés közvetlen balesetveszéllyel jár, ha a jármű
a) az üzemi fék meghibásodása miatt fékezhetetlen,
b) a kormányberendezés meghibásodása miatt irányíthatatlan,
c) kerekeire szerelt gumiabroncsok futófelületének bordázata a külön jogszabályban meghatározott minimális értéket nem éri el, vagy azt nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően szerelték fel.

88. § A közlekedési igazgatási hatóság - a kivonási okot észlelő hatóság értesítése alapján - a jármű forgalomból történő kivonását hivatalból rendeli el a 84. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben, továbbá, ha …

Azt hiszem a kérdés egy része meg is van válaszolva.
A fentiekből látszik, hogy nagyobb hibának kell lennie ahhoz, hogy intézkedjenek. A kitört hátsó lámpáért, vagy a nem működő irányjelzőért nem fogja a rendőr műszakira küldeni a járművet. Ha nyilvánvalóan friss a rongálódás, akkor elvileg felhívja a figyelmedet, hogy cseréld ( cseréltesd ) ki. Lámpabúra cserét nem kérhet a rendőr a helyszínen, de izzócserét igen. Azért van az izzókészlet. Ha nem világít valamelyik lámpa, akkor úgyis azt mondja az okos polgár, hogy amikor elindult még jó volt. Ha nincs egyértelmű bizonyítéka a rendőrnek ennek megcáfolására, akkor el kell fogadnia magyarázatként. ( Nekem egyszer azt mondta egy kiskölyök, hogy otthon még világított a hátsó lámpa. Ott bukott meg a srác, hogy nem is volt neki felszerelve, csak a vezetékek lógtak. Intézkedés: nyakleves és viszlát. ) Viszont kérheti a hiba elhárítását, ha az a jármű bal oldali világító testjeit érinti. Azt hiszem nem kell külön magyarázat arra, hogy miért. Persze ez utóbbi csak éjszaka, vagy korlátozott látási viszonyoknál fontos, szikrázó napsütésben nem kimondottan.
A forgalmi engedély elvételéhez minimum két kopott gumi kell. A jogszabály is „kerekeire szerelt gumiabroncsok”-ról beszél.


A friss műszakis retek ( értsd korrodált ) autó egy más tészta. A rendőr nem bírálhatja felül az érvényes műszaki vizsgát. De kétségei lehetnek. Ekkor papírra veti tapasztalatait ( esetleg fényképet is készít a járműcsodáról ) és leadja jelentés formájában. A parancsnoka átíratot készít a területileg ( A jármű tulajdonosa vagy üzembentartója szerinti területről van szó. ) illetékes közlekedés felügyelethez. Ők pedig berendelik műszaki vizsgára. A lyukas kaszni mellett lehet ilyen ok például az ablakfólia, a szélesített felni is.

Ha kopott gumiért veszik el a forgalmit, akkor nincs műszakira berendelés. A hiba elhárításával tulajdonképpen újra közlekedhetsz. DE. Ha forgalmidat elveszik, akkor azt megküldik a területileg illetékes okmányirodának. Ott kitiltják a forgalomból, majd amikor bemutatod az új gumiabroncsokról és a szerelésről készült számlát, akkor ismételten forgalomba helyezik. És ez bizony idő, amely több nap, de esetenként hetekben is mérhetik.
Ja és ezzel párhuzamosan fut a szabálysértési eljárás. Ezt gondolhatná az ember kettős büntetésnek is, de nem így van. A szabálysértés elkövetésért büntetés ( bírság ) jár, a forgalomból kivonás az intézkedés.

Üdv! Shamen
sorszám: 848 (48557)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-26 22:18:42)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 23:11:15
Nem forgalomból kizáró ok a korrozió, főleg ha friss a műszaki, ha csak nem hallható hogy csámcsog a rozsda;) A többi hiba meg attól függ hogy a kressz szerint folytathat-e az út az első olyan helyig ahol a hiba elhárítható. Ha lefutott a gumi, legalább is igy itéli akkor elrendelheti a jármű soronkívüli műszaki felülvizsgálatát, ez asszem a forgalmi ideiglenes bevonásával jár, de ez nem tuti!
Én vizsgáról hazafelé jártam úgy hogy beázott az indexrelé, és nem volt, persze mögém került egy járőr kocsi. Persze villant álljak félre, nézi, látja ma volt vizsga... mondja jelezzek hazáig kézzel, viszont látásra. Az hogy az elindulás elötti ellenörzéskor még minden jó volt rajta és azóta meg nem, arról nem tehetsz, nem büntethet.
sorszám: 847 (48491)
(előzmény: Zapkorte, 2006-03-26 22:18:42)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-26 22:18:42
Shamen, mi történik akkor, ha közúti ellenőrzésre szed ki rendőr, és a kocsin valami műszaki hiba van (mondjuk ki van törve az egyik hátsó lámpa, vagy korrodált a karosszéria, vagy le van futva a gumi vagy ilyesmi), ámde a kocsin friss műszaki vizsga van? Jogosult ilyen esetben a rendőr megitélni a jármű műszaki alkalmasságát a helyszínen, vagy ezt csak a KPM-es teheti meg?
sorszám: 846 (48487)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 22:11:58
Hi Sunesz!

Nem gond, hogy nem tudod megállni szó nélkül. Szavaidból azt veszem ki, hogy lenézed azt a rendőrt, aki a feljebbvalójának az utasítására bírságol, vagy feljelent. Könnyű dobálózni azokkal a szavakkal, hogy akkor sem tennél meg bizonyos dolgot, ha kirúgnának. A rendőrség nem kimondottan híres a demokráciájáról. Itt bizony néha változtatni kell az elvein az embernek, ha maradni akar. A rendőrnek el kell tartania a családját, és ez az elsődleges szempont. Egyébként, amiről beszélünk abban nincs törvénytelen, legfeljebb etikátlan. A rendőrök nem jogszerűtlenül intézkednek. Ha ilyet tennének az fegyelmi ( vagy súlyosabb ) felelősség-re vonást vonna maga után.
Persze vannak olyanok is – jól mondod – akik mondvacsinált indokkal bírságolnak. Azt hiszem erről is volt már itt szó, hogy a társadalom egyik lenyomata a rendőrség. Arányaiban itt is annyi „selejt” van, mint a kinti életben.

Mondod, hogy a rendőrök az ocsmány történetekkel anekdotáznak. Hát, erre is van magyarázat. Egy egyszerű szabályos igazoltatás nem sztori. A másik oldal tagjai pedig előszeretettel hencegnek az ismeretségükkel (Erről nekem is van egy-két sztorim.) Én nem hinném el minden szavukat.

Ja, amit írtam, és amelyből idéztél az az én jövőképem. Természetesen, hogy nem egyezik a tiéddel, hiszen a jelenlegi sem egyezik.

Üdv! Shamen
sorszám: 845 (48486)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 21:30:07
Azért azt ne feledd hogy ha büntetést gyűjtöget az végül is jogos esetek, csak éppen nem etikus. Nincs olyan kocsi amin ne lehetne valamit találni, és nincs az a kressz amit be lehet tartani, de persze egy figyelmeztetem néha nem ártana. Nem hiszem hogy koholnak vádat, inkább szigorubbak a jósitennél is...
sorszám: 844 (48479)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 19:55:39
Mi az: Kék-gumi-kék?

Csuklósbusz!
sorszám: 843 (48464)
(előzmény: shamen, 2006-03-26 19:46:31)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 19:46:31
A buszra nekem is van poénom.
Hogyan nevezik a délszláv tömegközlekedési eszköz tárolóját?
Szerbusztok.
sorszám: 842 (48462)
(előzmény: motomen, 2006-03-26 19:41:30)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 19:44:36
Ne gondold, hogy a rendőrök nem örülnének jobban a "nyugati modellnek", vagyis, hogy nem kéne valakit csak azért megállítani, hogy valamit felmutathassanak a beszámoltatásnál.
Csak a szabálysértőkkel, illetve bűncselekmény elkövetőivel kellene intézkedni. Azokkal szemben viszont lehetne több joguk.
A rendőrök is erről álmodnak. Mondom álmodnak. De addig, míg ébren vannak, addig a leírtak szerint kell dolgozni.

Üdv! Shamen
sorszám: 841 (48461)
(előzmény: motomen, 2006-03-26 19:33:38)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 19:41:30
Látod én ezért nem költök BKV bérletre, mert úgy veszem az állam fizeti azzal hogy évente mittudoménmennyi konszolidációt fizet a prémiummal ellátott vezérigazgató eklézsiájának (BKV)! Ez az én ellenállásom:)

Tudod mivé változtatta a gonosz csuklósbuszt az erdei jótündér? Csúf varangyos BéKáVé!
sorszám: 840 (48460)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-26 19:31:37)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 19:33:38
A demokrácia ősei, a görögök is már törvénybe fogalalták -ma úgy mondanánk alkotmányban-, hogy mindent szabad ami másnak nem árt! Én nem érzem magam jobban ha úton-útfélen megállítanak, feltartanak, korlátoznak mozgásomban és papírokat követelnek rajtam. Csak mert nincs jobb módszerük igazolni létezésük szükségességét.

Én is motoron meg kocsin is totyogós vagyok, de akkor nem tartom a korlátot mikor hónapokra kint felejtett korlátozó táblákkal találkozom városomban vagy azon kívül. Tudom ez nem a yard területe de az igen hogy előszeretettel állnak be az ilyen helyeken mérni az ilyen táblához.
Amúgy haverom éppen egy iylen kint felejtett táblának köszönhette jogsiját. Ugyanis eredetileg az úton 30-as tábla volt gyalogos forgalom miatt, de mivel túrták is az utat a 30-as mellé kitettek egy 40-es táblát!:) haver bele szaladt a készülékbe és ha még a 30eredeti lett volna érvényben már ugrik a jogsija, de ez a plusz 10 megmentette:)
sorszám: 839 (48458)
(előzmény: shamen, 2006-03-26 19:15:22)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-26 19:31:37
Bizonyos esetekben a bizonyítás érdekében nem lehet szem elől téveszteni egy gépjárművet.. pl. az úttorlaszig személyek kiszállhatnak, valamit kipakolnak útközben, vagy a volán mögé más átül ...
A felismerő rendszert azt hiszem jelenleg is fejlesztik, ha jól sejtem, az uniós rendszámú autóm szélvédőjén azért van az a rendszámos matrica.Így nehéz lesz visszaélni az új rendszámmal nincs átpakolás ,.. az öntapadó címke nem valami mobil...ha ez hiányzik, tuti bukta.
A motorhoz nem adtak cimkét.. hiába az uniós rendszám.. no, még egy hiányosság..
Ez már egy másik történet...szeretett hazánkban nagyon lekopaszt minket az állam.. kell a rengeteg hivatalnoknak a pénzünk.. ebből kap pl. a veszteséges MÁV vezér is több milkós prémiumot, ennél sokkal több végkielégítést..
Ezzel szemben , ne menjünk messzire, egy vállalkozó minden 100 Ft. bevallott jövedelmére 80 % állami elvonás jut..jó esetben húsz Forint marad.. valahonnan, valakiktől el kell vonni a párttársak és haverok, rokonok vastag fizetéseit..
sorszám: 838 (48457)
(előzmény: motomen, 2006-03-26 18:53:00)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 19:30:48
Udv Shamen!
Köszi a számítást nekem nem volt türelmem utánnajárni.
Az esetem nem motoros jellegű, egyébként volt még egy feljelentésem, de annál elég volt egy kifogás benyújtása, és mindkét esetben csak figyelmeztetést kaptam eredetileg. Vissazatérhetünk rá de most mennem kell.

Mindenkinek szerencsés balesetmentes közlekedést kívánok!
sorszám: 837 (48456)
(előzmény: shamen, 2006-03-26 19:17:22)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 19:17:22
Nem tudom mennyire publikus az eset, hogy részletesebben beszéljük róla. Kíváncsi lennék rá.
sorszám: 836 (48455)
(előzmény: Matifu, 2006-03-26 18:56:57)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 19:15:22
Kedves Matifu!
Igenis ki lehet számolni. Erről ( is) volt már szó a topicban valahol a #426-os hozzászólás környékén. Ha gondolod nézd meg.
Ha a 130-as tempóval ( 36 m/s ) haladó BMW-t nézzük, akkor a hivatkozott képlet alapján ki lehet számolni, hogy adott sebességről kb. 78-85 méteren tud megállni ( fékút ). Ez intenzív, un. vészfékezést jelent. Lassító fékezéssel természetesen több.
A reakcióidőt átlagos vezetőnél 0,7 másodpercben határozták meg. A szakértők is ennyivel számolnak. Ehhez jön még a fékfelfutási és fékkésedelmi idő, ez újabb 0,2 + 0,2 másodperc. Tehát összességében kb. 1-1,1 másodperccel kell számolni. Ezalatt - a 36 m/s-ot figyelembe véve – a jármű 80-87 métert tesz meg. Ha a kettőt összeadjuk, akkor megállapíthatjuk, hogy 130-al hozzávetőlegesen 160 méteren áll meg a kérdéses személygépkocsi.
Na ennyit az okoskodásról.

Kíváncsi lennék, hogy az ORFK oldalán található traffik tényleg ott vannak-e és akkor, amikorra ki vannak írva. Én egy kis kapitányságon dolgozom. Nálunk a sebességmérőt általában az egy szem helyszínelő kocsiban telepítjük a hidegebb időszakban. Az nem tudom, hogy mennyire közismert, hogy ezeknek a készülékeknek is van működési hőmérséklet tartományuk. Nekünk is van két hétre előre elkészített traffi vezénylésünk. Ha azonban a kocsinak el kell mennie, már borul is a terv.
Ha kocsiban van telepítve a műszer, akkor a járművet úgy kell elhelyezni, hogy „rálásson” a mérendő útszakaszra. Ezt nem mindig egyszerű szabályosan megoldani.
Arra azonban fogadni merek, hogy azok szokták rosszallóan fogadni a jármű elhelyezését, akik potenciális ügyfelek. Ha hiszitek, ha nem, saját kocsival én betartom a megengedett se-bességet, ezért nekem tök mindegy, hogy hol van traffi.

Motomen! A hozzászólásod elejéhez nem szólok hozzá. Régi elv, hogy az okos rendőr felfelé csak csodálkozik. „Addig itt nem lesz rend meg demokrácia amig a rendőr megállíthat és papírt kérhet -mindegy hogy járművön vagy gyalog- mert ő úgy gondolja hogy igazoltatnia kell.” – írod. Ezek szerint a rend és a demokrácia mértékét az határozza meg, hogy a rendőr igazoltat, vagy sem? Ha a rendőr nem állít meg, akkor az már demokrácia??

Na, mindegy, ezen sokat lehetne vitatkozni, de úgy érzem, hogy ez nem tartozik a topic témájához. Amit a végén írsz, azt nem csak ti állampolgárok látjátok így, hanem mi rendőrök is. Ez sokszor téma a holdudvarunkon is. Csak tenni nem tudunk ellene ( Széllel szemben …..)

Annak idején azért szálltam be ide, hogy a közérthetővé tegyek egy-két rendőrséggel kapcsolatos dolgot. Nem téríteni akartam. Akik itt vannak eldönthetik, hogy volt-e értelme.
Természetesen nincs harag. Legalábbis addig, amíg nem személy szerint engem ( mint magánszemélyt) támad valaki, hanem a rendőrséget. Mert valljuk be, nem hibátlan a CÉG.

Üdv! Shamen
sorszám: 835 (48454)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 19:10:42
Azért jártam jobban is , olyan helyzetben, amikor fel kellett volna jelenteniük megúsztam 10ezres csekkel.

Azért, ha ki tudom kerülni őket megteszem, pedig törvénytisztelő embernek tartom magam, csak egy példa, hogy 50 m-ért is bekapcsolom az övet.
sorszám: 834 (48453)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 18:56:57
Engem egy helyszínelő jelentett fel. 25000 ft-omba került az ügyvéd, mert bíróságra került az ügy, még csak elnézést sem kértek. Nem kellene mondjuk ismerniük a rendőröknek a kreszt legalább arra a kategóriára amelyikben eljár!?
sorszám: 833 (48450)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-26 18:17:28)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 18:53:00
Igen nagyon gyakori az hogy autópályán menekülnek és csak üldözéssel lehet elfogni, útlezárással nem... éljen az nyers erő a hirközlés korában!:)
Ne is gyorshajtókat kapdossanak el, hanem fogják meg a kocsimat, vagy motoromat mikor lenyúlják, erre van a felismerő.
Igen,tudom. Én is úgy jártam hogy a valaha látott legjobb állapotban lévő mz-t kellet bontanom mert senki nem iratta át és már papírja sem volt meg. De a probléma nem a szankciókkal van. Én nem is csodálom ha meg akarja valaki úszni, mert hogy várjak jogkövetést ha rossz a rendszer.
Vagy te elégedett vagy azzal hogy a 60 ezres motorod vásárlása után 25 ezret kell fizetni hogy az állam is elismerje hogy valóban a tied, és ezt igazolja egy olyan okmányon amit ő követel meg tőled?!
sorszám: 832 (48449)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-26 18:17:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-26 18:17:28
Shamen helyszínelő, nem lehet egy lapon említeni pl. egy járőrrel.. Amúgy a rend őrét civilben, vagy civil autóban épp úgy molesztálják a szolgálattevők, mint bárki mást.. őt is feltartják.. persze, ha kiderül a foglalkozása, hamarabb továbbmehet :-)
A rendszámról nemrég volt szó, nem alkalmas az átírások elmulasztása miatt minden esetben felderítésre, szab. sértés, vagy bűncselekmény kapcsán.Szóval kevés..
Rendszám felismerővel nem lehet utolérni azt, akit nagyon jó lenne..., de egy jó kocsival igen :-)
sorszám: 831 (48445)
(előzmény: motomen, 2006-03-26 17:57:00)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 17:57:00
Tudod te is, hogy azt csak tájékoztató jellegű, és hamis biztonság érzetet ad. A 105-ben leírtak azért vannak mert a rendőrség szelleme még mindig rendszerváltás elötti, kell a 110% mérhető teljesítmény a törzsgárda jelvényhez... De valóban fejétől büdösödik a hal, mert hogy motiválják a rendőrséget az polika és nem szervnél dől el. Ugyan akkor nincs az a kiművelt emberfő, akit nem csak a hatalom birtoklásának vágya hajt a rang felé és tenni is akarna ezellen. Amig egy főrendőr politikai babérokra pályázik, vagy csak csontig akar nyalni a fennálló hatalomnak addig a statisztika elérése minden áron a szempont. Mindegy milyen eszközökkel...
Addig itt nem lesz rend meg demokrácia amig a rendőr megállíthat és papírt kérhet -mindegy hogy járművön vagy gyalog- mert ő úgy gondolja hogy igazoltatnia kell.
Sajnálom Shamen de addig nem tudok barátként nézni a szervre amig egyetlen eszköze statisztikát javítani hogy közlekedőket igazoltat alaptalanul, ahelyett hogy a lopások és erőszakos büncselekmények felderítésén javítana...
Méregdrága elfogó autót vesz mikor abból a pénzből 3szor annyi rendszám alapján felismerő rendszert telepíthetne kocsikba. És kiemelkedő évnek számít amikor a testületnél a büncselekményt elkövetők aránya 10 százalék alatt marad. Ezt az utóbbit nem én találtam ki, a média harsogta.
Nem akartalak bántani, szimpatikus és nagyra értékelem hogy próbálsz közvetíteni a pórnép és yard között! Remélem nincs harag!?
sorszám: 830 (48444)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-26 16:33:43)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-26 16:33:43
Turkászás közben megtaláltam a rendőrségi portált, nyomtatható traffipax információval . Nagyon rokonszenves a vadásztól, hogy tájékoztatja előre a vadat, hol találkozhatnak nagy valószínűséggel :-))
http://www.orfk.hu/traffipax
sorszám: 829 (48439)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 16:27:06
Nem rossz!
Remélem az érintettek is olvassák!
sorszám: 828 (48437)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-26 16:11:59)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-26 16:11:59
Találtam egy forumot, a rendőrség van a célkeresztben :-) képek is vannak ..
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9038356&la=49752655
sorszám: 827 (48436)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 15:40:19
Ebből is látszik, hogy a rendőrséget nem a közlekedésbiztonság, hanem az eredményeség motiválja.

Veszélyesebb helyekre egyszerűen telepíteni kellene trafipaxokat. Érdekes Ausztriában nagyon jól beválltak, igaz súlyos balesetnek kellett ott is történnie, hogy elszaporodjanak.
sorszám: 826 (48434)
(előzmény: Matya, 2006-03-26 15:28:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-26 15:28:29
Igen, az engem is idegesíteni szokott, ha mondjuk olyan helyen fotóznak, ahol nem lenne szabad egyébként egyáltalán megállni.Remek példa erre, az Erzsébet hídon a buda felé menő sávok végénél lévő 40es tábla után beállni az híd-oszlop mögé.És onnan fotózni.Az mellesleg 100%ig járda.....És hogy kerül a forgalommal SZEMBE állva oda egy autó??
Meg az is elég idegesítő, mikor a kollégák 40el haladnak a sorban, miközben előttük 200km-re ellátni és senki nincs ott. Megelőzni senki nem meri őket, nehogy közben átlépje az 50es határt....
sorszám: 825 (48431)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 14:56:37
Rendben a fékutat valóban nem lehet tudni, de azt igen, hogy az észleléstől a tényleges fékezés megkezdéséig kb 2 mp fog eltelni, eközben a jármű 72 m-t tesz meg, de itt gyorshajtókról volt szó, úgyhogy még több.
105-ös hozzászólás csak megerősítette azt a nézetemet, hogy fejétől büdös a hal.
Nem egyszerű a ti dolgotok sem.
Szerintem egyébkét olyana magyar rebndőrség mint a nem túl jó szülő, nem mutatja a szeretetét, sokszor hibásan dönt, még maga is gyerek egy kicsit, de ha tényleg baj van lehet rá számítani.
A törvénytiszteletet elismerem, vannak gondok. A jó példa viszont ragadós lehet. Az embereket irritálja, ha a rendőr sem tartja be a kreszt, pedig tudtommal rájuk is vonatkozik, kivéve persze a megkülönböztető jelzés használata.




sorszám: 824 (48428)
(előzmény: shamen, 2006-03-26 14:34:08)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-26 14:34:08
Üdv Néktek Matifu, és Motomen!

Jó, hogy új arcok is megjelennek itt. Amit leírtatok abban sok igazság van. Arról, hogy miért igazoltatgat és állítgat meg „csak úgy” járműveket a rendőr már volt szó ebben a topicban. Nézzétek meg a #105-ös hozzászólást először, abban sok minden benne van.

Azt, hogy időnként elb… helyet választanak a kollégák a megállításra nem vitatom, én is láttam már erre példát. Vannak esetek, amikor a vezetőség határozza meg a megállás, illetve megállítás helyét, de többségében maga a rendőr választ. Sokszor a régi jól bevált helyet, amelyet még régen az öregek mutattak nekik. Persze abban az időben a tízpercenként egy autónál még lehet, hogy jó volt.

Matifuhoz annyit, hogy a rendszám alapján sok minden kiderül, de sok minden nem is. Sajnos a magyar törvénytisztelet még hagy maga után kívánnivalót. Itt elsősorban az átíratási kötelezettségre utaltam volna elsősorban.
Vannak esetek, amikor ezen bukik el egy eljárás, mert egyszerűen követhetetlen egy jármű útja.

Ja és még egy kérdés. 36 m/s sebességnél mennyi a fékút és a féktávolság mondjuk egy 525-ös BMW-nél, normál útviszonyoknál? Csak azért kérdezem, mert én a KRESZ-ben ezzel nem találkoztam.

Üdv! Shamen
sorszám: 823 (48427)
(előzmény: Matifu, 2006-03-26 14:02:15)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 14:02:15
Semmi bajom az igazoltatással, bár szerintem az is teljesen felesleges, hiszen a rendszám alapján sok minden kiderül.
Egyébként láttam már, hogy autópályán leállósávból álló rendőr leintette a gyorshajtót a belső sávból, mit mondjak félelmetes volt. Az autós külföldi volt, úgy megijedt, hogy majdnem összetörte magát.
Megengedett sebességgnél 36 métert tesz meg az autó vagy motor másodpercenkét. Tanultunk kreszt, nem nehéz kiszámolni mennyi lesz a fékút. Egy óvatlan rendőrnek esélye se lesz, ráadásul a söfőr lesz a hibás.
sorszám: 822 (48422)
(előzmény: motomen, 2006-03-26 09:41:27)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 09:41:27
Ez a magyar rendőr állam maradványa hogy szokásos valakit csak úgy igazoltatni az úton, minden különösebb ok nélkül! A korábbi időkben, amikor az elvtársak mindekit megállítottak hogy, ki ő mit csinál, van-e munkája és aki vele van hölgy az az felesége-e... Erről nem tudnak leszokni.
Amúgy valóban a kresz szerint autópályán leállni csak különösen indokolt esetben lehet a szükségesnél nem hoszabb időre... Persze ha ezt egy parkolónál csinálja elvileg teheti, de akkor is ha van forgalom a belső sávból hogy inti ki az autóst pláne ha 200körül tipos:)
sorszám: 821 (48402)
(előzmény: Matifu, 2006-03-26 09:11:19)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-03-26 09:11:19
Nem akarom bántani a rendőröket, de igazoltatási, közlekedésfigyelési módszereik ön és közveszélyesek. Autópálya leállósávján igazolatni, ugyanott kb 30 km/órás sebességgel száguldozni, Mo-áson, kereszteződésben csoportosulni szerintem életveszélyesek ezek a dolgok. Minek kell majd történnie, hogy európai módon tegyék a dolgukat?!
A legszebb viszont, hogy az úton lévő akadályokat egyszerűen kikerülik, pedig nekik lenne rá módjuk, hogy azt biztonságosan eltávolítsák. Németben láttam amint megállították az autópálya forgalmát és a fadarabot, vagy gumidarabot ledobták az útról.
sorszám: 820 (48398)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-24 20:21:57
Hát, én abban kimerültem, amit a multkor már megírtam neked, benne kell lennie a kis minősítő cimkének az e betűvel, olvasnivaló pl. itt lenne :

http://totalbike.hu/motorteszt/grex/

Ha más nincs, a google kidobott majdnem százezer találatot, nyugdíjig elleszel vele :-)

sorszám: 819 (48297)
(előzmény: Attis, 2006-03-24 19:58:35)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-03-24 19:58:35
751-es kérdésre kimerítő választ tud-e valaki?

Köszike
sorszám: 818 (48295)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-24 19:09:09
Megköszönöm az "Elvtárs" gyors intézkedését és közreműködését az általam felemlített kérdésben.:-)

Kotra Úr szíves tájékoztatását mindössze annyiban kifogásolnám meg,
idézem :

"ezért jogi szabályzást nem igényel"

már hogyne lenne a dolog jogilag szabályozva, hiszen tilalom hiányában engedélyezve van! :-)
Még ha azt írta volna, hogy jogi korlátozást nem igényel, az oké..

sorszám: 817 (48285)
(előzmény: shamen, 2006-03-24 17:29:09)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-24 18:28:13
Sok változat forog közkézen, én olyat is hallottam, mi szerint az A1 jogsit megszüntetnék, és helyette a 125-ösöket is "segédmotorosítanák" mint a dajcsok. De magánvéleményem szerint a legvalószínűbb, hogy semmi sem fog történni ebben a kérdésben. A simsonok, babetták stb. rendszámozása és műszakiztatása iszonyatos adminisztrációs teher lenne, ami nagy hirtelen szakadna mindenki nyakába. Pótembereket kéne fölvenni az ocsmányirodába meg a vizsgahelyre, utána mindenkit elküldeni. És ez két évente ismétlődne. Ismerve a közszolgák elkényelmesedett életét, aligha hiszem, hogy kiharcolnák maguknak ezt a csomó kellemetlenséget. Lazítani meg azért nem fognak, mert egyetlen illetékesnek sem származnék belőle semmilyen előnye: se a kereskedőnek, se a KFF-nek, se az Államnak, se az autósiskoláknak, se senkinek a számtalan lehúzó közül, aki az orrunk alá tartja a markát ha motorozni akarunk.

Viszont arról mit tudtok, hogy állítólag 2008-tól itt is évente kell majd vizsgáztatni a 8 évnél öregebb autókat?
sorszám: 816 (48274)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-24 17:05:17)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-03-24 17:29:09
Nos Elvtársak! Vettem a bátorságot és utánajártam az oldalkocsis motorkerékpár vontatásának. A kérdést és a választ is bemásolom.

"Tisztelt Kotra Károly Úr!

Egy motoros fórumon felvetődött annak kérdése, hogy oldalkocsis motorkerékpárt lehet-e vontatni?
A KRESZ 57.§-ában a kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár és kerékpár vontatását tiltja a jogszabály.
Kérdésem a következő lenne, van-e egyéb szabályozás, amely az oldalkocsis motorkerékpár vontatásával kapcsolatos?

Válaszát előre is köszönöm."


"Tisztelt Shamen!
Valóban így van ahogyan ön is írja, a jogszabály szerint nem tilos oldalkocsis motorkerékpárt vontatni. Az egy más dolog, hogy ennek valószínűsége rendkívül minimális, ezért jogi szabályzást nem igényel."

Üdv! Shamen
sorszám: 815 (48265)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-24 17:05:17
Talán Shamen tud erről valamit...

Vagy, a Közlekedési Főfelügyelet ügyfélszolgálata :

http://www.kff.hu/

Régen csacsognak már a rendszámról, meg az időszakos műszaki felülvizsgálatról.. konkrétumot én se tudok.. vajon az unióban valahol ebben a kategóriában van ilyen szigorítás ?
sorszám: 814 (48264)

 
  Összesen: 36 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17838)
MZ (48939)
Motorszervíz (2867)
Jawa (27102)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu