hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 16. kedd 
Csongor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 21:26:59
Perselyezni? Ezt nem értem, de igazából mindegy, kösz a segítséget.
Csak egy észrevétel, lassan nyáriasítani kéne a fejlécet :)
sorszám: 8044 (142005)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 21:09:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 21:09:52
Én addig variáltam amíg finoman nem működött a bowden. A karnál is lehet fennakadás, amikor megfeszül.
Rendesen meg kéne perselyezni akkor finoman menne.
sorszám: 8043 (142004)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 20:19:51)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 20:19:51
Most kényszerűségből cserélnem kellett az egész jobb deknit, amannál szerintem ki volt kopva, ezen nem, de a működés is kb ugyanolyan. Most bovdent is cserélem. Bovden lehet kicsit szorul, de a gyári elvezetés a TSnél ilyen, meg most is gyári méretű bovdent vettem, beolajozom bezsírozom a csigát aztán hátha egyszer jó is lesz :D
sorszám: 8042 (142003)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 20:14:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 20:14:05
Lehet hogy ki van kopva a csiga.
Esetleg a bowden nem szorul?
sorszám: 8041 (142002)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:26:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:27:27
kuplungkosár se az első benne, szerintem nem az van beverődve, hogy ott legyen darabos...
sorszám: 8040 (142001)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:26:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:26:30
Annyira nem fogsz, utánaolvastam már, amit vettem azis lítiumbázisú, csak grafitszemcsékkel. De azt nem tudták a boltba se h igazából érne-e többet a diszulfidos, az biztos h drágább.
De egyszerűen nem tudok már mást h ne legyen olyan darabos meg kemény a kuplung lassan behúzva.
sorszám: 8039 (142000)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 19:11:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 19:11:37
Na most összezavarlak.
Én lítiumos zsírt használok oda :D

Amúgy teljesen jó bármelyik.

Az adalékban különbözik. Mindegyiknek más előnyös tulajdonsága van, de a csiga nem egy kényes állat.
sorszám: 8038 (141999)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:01:15)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:01:15
Csak egy kérdés: molibdén diszulfidos kenőzsír helyett grafitosat is jó használni a TS kuplungkinyomó csigájánál? Egyáltalán mi a különbség a 2 között? Azt tudom h a sima kenőzsírral beton a kuplungom még mindig...
sorszám: 8037 (141998)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-01 15:13:53
hehe, megjelent a neten egy darabokban elado Jawa pionier, papírokkal (na az ritka, mint a fehér holló) Úgyhogy inkább azt veszem meg. ;)
sorszám: 8036 (141991)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-19 21:58:55
De igen az volt, csak a ruszkik "korszerűsítették" a német technikát, meg is lett az eredménye...:D)
sorszám: 8035 (141908)
(előzmény: Atilla, 2014-03-19 11:31:52)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 12:46:46
Szerintem az volt.
sorszám: 8034 (141900)
(előzmény: Atilla, 2014-03-19 11:31:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-19 11:31:52
A régi Minsk nem RT125 koppintás volt véletlenül?
Egyébként kockát esztergálni marha egyszerű, csak a laikusok nagy dolog, mert látványos a végeredmény.
sorszám: 8033 (141899)
(előzmény: hzoltaan, 2014-03-19 09:19:20)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 10:39:06
De mire volnál kíváncsi?Az mz jobb volt.125ccm és 90-100 között ment.Zabált és nem volt megbízható!Szorosabb ismeretség nem alakult ki köztünk a kb 2 hónap alatt.
sorszám: 8032 (141898)
(előzmény: hzoltaan, 2014-03-19 09:19:20)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-03-19 09:19:20
sejtem akkor senkinek nincs tapasztalata Minskkel kapcsolatban. :) esztergával már igen. :D :D elképesztőek vagytok! :P Matrjuska-kocka... zseniális.
sorszám: 8031 (141897)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-03-18 11:04:12
Szia!
Kösz a gyors választ, elgondoltam rajta, hogy érdem-e foglalkozni vele egyáltalán.
A baj az, hogy a gyári pont fejre tolja a levegőt, legalább is szerinte.Lehet a tetejére kellene rakni valamit.
sorszám: 8030 (141896)
(előzmény: mnorbi, 2014-03-17 21:52:47)

 
 
mnorbi
válasz erre | email2014-03-17 21:52:47
Hello!

Ez egy MRA túraplexi konkrétan a CB500S-hez gyártva. Ha jól emlékszem, a Nagyvas-tól rendeltem. Egyébként a gyárihoz képest nem hoz semmi javulást szerintem. Ezzel is borzasztóan zajos a gép, pedig SHOEI sisakom van zajcsökkentő kittel. Most épp egy állítható MRA magasító felszerelésével próbálok javítani a helyzeten.
sorszám: 8029 (141895)
(előzmény: Ze78, 2014-03-17 21:02:23)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-03-17 21:02:23
Tavaly a Bánki túrán volt valaki egy HONDA CB 500 -al. Amin magasított plexi volt. Az lenne a kérdésem, hogy a plexit utólag rakta-e rá? Mert olyan plexit körözök. Esetleg, hol lehet venni olyat?
sorszám: 8028 (141894)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-16 15:22:42
Gratulálok!
sorszám: 8027 (141878)
(előzmény: Keri, 2014-03-16 13:04:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 13:04:52
Gondolod te :)
De mivel én ügyes vagyok, 2 csavarral felraktam egy léptetőt a menetvágáshoz :)
sorszám: 8026 (141877)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-16 12:57:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-16 13:01:06
Tudom van metsző is a világon de az soha nem fog "futni".
sorszám: 8025 (141876)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-16 12:57:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-16 12:57:24
Fúrásnál, esztergálásnál nem de menet vágásnál sz@rban vagy.
sorszám: 8024 (141875)
(előzmény: Keri, 2014-03-16 12:40:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 12:40:39
Menetet vágni jó a léptető, esztergálni nem jó.

Enkódert rátenni a főorsóra bonyolultabb mint a léptetőt, főleg azért mert a szoftver nem elég gyors az enkóderes visszacsatolás kezeléséhez. Hardwer kártyával meg lehet oldani, de ez egész nem ér annyit, főleg hogy engem még mindig nem zavar az idő alapú előtolás fúrásnál és esztergálásnál :)
sorszám: 8023 (141874)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-16 11:37:45)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-16 11:37:45
"
Amúgy tettem rá léptető motort a menetvágás miatt, de nem igazán jó ..."
Ha például a főorsóról levett, fordulatszám függő jelet órajelként használod akkor a léptető motort nem lesz nehéz rábírni a tökéletes menet vágásra.
sorszám: 8022 (141872)
(előzmény: Keri, 2014-03-16 08:44:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 09:42:51
Épül a maróm is már :)

De eszterga nélkül nem tudnám megcsinálni ezt.

Persze amint érzed, ez nem egy komoly fémipari maró, így a kör marása, pl csapágyfészek marás sem menne vele.
Nem is erre terveztem. Elsősorban NYÁK gravírozásra lesz, de azért elég masszív hogy sok dolgot meg tudjak vele csinálni. Már csak az X tengely mentén mozgó asztalt kell megcsinálni hozzá.
sorszám: 8021 (141871)
(előzmény: Árpád, 2014-03-16 09:25:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-16 09:29:52
Megint viccelődött a beírásnál az ipad. Hazuról írtam, de a nagy gépen épp suse Linuxot telepítek. Valami 4 giga kiegészítőt tölt egy lassú helyről.
sorszám: 8020 (141870)
(előzmény: Árpád, 2014-03-16 09:25:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-16 09:25:25
Az egyik gimis haver apja kocka bán kockákat tudott esztergálni mint azok a ruszki babák, csak nem jöttek ki egymásból. Úgy emlékszem négyet tudott csinálni, az otodiknél mintha vagy a kés vagy az anyag tort volna el mindig.
Még pincér sincs, nem hogy esztergám. De nem is nagyon használnám ha lenne is, CNC maró jobban el kellene itthon. :)
Érdekes, marni sokkal jobban tudok mint esztergálni. Nem csak azért mert maró vezérléseket csináltam. Valahogy jobban illik a személyiségéhez hogy látom a munkadarabot fixen, és azt hogy hogyan símogatja le a felesleget a szerszám. Meg az is igaz hogy könnyebb hengert marni mint kockát esztergálni.
sorszám: 8019 (141869)
(előzmény: Keri, 2014-03-16 08:31:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 08:44:54
Amúgy tettem rá léptető motort a menetvágás miatt, de nem igazán jó esztergálni. Nyomatéka van, de fordulata nincs. Alig forog 600-at egy ilyen nagy léptetővel, pedig kW-os iparból privatizált meghajtó van mögötte.

De ezzel is időre adom meg az előtolást, meg mellette a fordulatot, mivel a gép képességeihez is kell alkalmazkodni, így meg jobban látszik mit csinál...na meg aztán ez nem ipari gép, ki a fenét érdekel hogy mi a pontos előírás, főleg egy kézzel köszörült HSS szerszám esetén? Érzésre megy minden. A legtöbb szerszámnak tökmindegy ha elakad, az ilyen kicsinél meg úgy is kell számolgatni.
sorszám: 8018 (141868)
(előzmény: Árpád, 2014-03-15 19:38:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 08:31:54
Annyira okosak vagytok, de hármunk közül kinek a pincéjében van működő CNC eszterga? Igen, nekem. ;-)))))
Lényeg hogy nekem rendesen működik, és én tudom hogy kell használni hogy ne legyen gond ;-)
A szoftvert nem én írtam, egy egész világon elterjedt és népszerű vezérlőt használok. MACH3 néven fut, de a LinuxCNC is pont így működik...az is fent van csak kicsivel macerásabb a Linux miatt.

A főorsó fordulata viszonylag stabil, terhelés változásra rákompenzál analóg módon, nem olyan mint gagyi Dremmel utánzatok, hogy lefullad ha hozzáér az anyaghoz, bár még azok is jók gravírozáshoz. Persze ezt is le lehet fogni, de nem a motor a gyenge pont egy ilyen kínai asztali esztergán.
Főleg nem egy ilyen kis átmérőjű szerszám nem fogja észrevehetően módosítani a fordulat számot.

Szinkronizált főorsóra csak menet, vagy sokszög esztergálásnál van szükség, merthogy van olyan ismerős aki tud kockát esztergálni :)
sorszám: 8017 (141867)
(előzmény: Árpád, 2014-03-15 19:38:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 08:17:26
Pedig a szabvány CNC G-kódban benne van ez is.
sorszám: 8016 (141866)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-15 18:21:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-15 19:38:13
Szerintem csak akkor lenne korrekt idő függvényében az előtolás ha szabályozott, pontos fordulatu lenne a főorsó. Viszont akkor már lehetne egyből fordulat alapján tolni. Viszont ha szabályozatlan a forgás akkor az időhöz kötött előtolás gondokat okozhat. Meg kell határozni hogy mennyire lassul le a forgás az adott előtolásnál. Ez igy bonyolultnak tűnik, gyakorlatilag sávra fog menni a dolog, mintha kézzel adnánk az előtolást csak még nem is változtathatunk idejében. Én mindenestre feltétlenül tennék jeladót a főorsóra. Ha leptető motort hasznalnék akkor talán nem. De akkor én adnám meg a fordulatot, tehát megis szabalyozhatnék fordulat függvényében.
De én nem nagyon értek ehhez. Igaz vagy 4 évig szerszám gép vezérlést szervizeltem, a suliban is tanultam forgacsolni egy picit. De belátom ez nagyon kevés, gyakorlatilag nulla a tapasztalatom.
De akkor se tetszik az idő függvényében az előtolás.:) én kitalálnék valami megoldást.:)
sorszám: 8015 (141865)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-15 18:21:52)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-15 18:21:52
Ilyen vezérlésről még nem is hallottam.
sorszám: 8014 (141864)
(előzmény: Keri, 2014-03-15 13:20:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-15 13:20:32
Nincs visszacsatolás a főorsó fordulatról, ezért csak időre tudom adni az előtolást az én esztergámon, de amúgy igen, ha lenne, akkor tudná a fordulatonkénti előtolást is.
sorszám: 8013 (141863)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-14 22:56:41)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-14 22:56:41
"... jó ha percenként 5mm előtolással bírja." - az előtolás nem az idő hanem a főorsó fordulatszám (vágási sebesség, ilyen átmérőknél "érdekes" érték adódik) függvénye. A központosítási és ütési problémákat viszont nagyon jól látod.
sorszám: 8012 (141862)
(előzmény: Keri, 2014-03-14 19:26:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-14 19:26:20
Igazából az sem, a zsír szépen odaragasztja :D

Fúrni lesz vele érdekes, mert itt már 1-2 század pontossággal kell eltalálni a forgástengelyt hogy ne törjön a fúró, így meg a szerszám befogásnak és a főorsó csapágyazásnak sem lehet nagyobb hibája. Persze eleve gépi előtolással megy csak, mert jó ha percenként 5mm előtolással bírja.
sorszám: 8011 (141861)
(előzmény: Atilla, 2014-03-14 08:22:29)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-03-14 12:19:32
Srácok valakinek volt valaha Minsk 125-öse?
;) megtetszett...
sorszám: 8010 (141860)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-14 08:22:29
De az is szép mutatvány lenne, ha nem keresztben, hanem függőlegesen tennéd rá és egyensúlyoznál vele. :-)
Ez így nem nagy kunszt... :-)
sorszám: 8009 (141859)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 21:36:42)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-13 22:06:47
Majd akkor dicsekedj ha hosszában kifúrtad a hajszálat! :D)
sorszám: 8008 (141858)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 21:36:42)

 
   
Teknőc
válasz erre | email2014-03-03 03:40:24
http://www.bajaimotorosegyesulet.hu/site_image/vjt.png
Teknőc
sorszám: 8006 (141810)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-03-02 06:03:50
Szerintem nem rossz.
http://vimeo.com/78470745
Teknőc
sorszám: 8005 (141809)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-15 21:56:50
Én az injektoros MZ-ről álmodok, de soha nem fogom én sem megcsinálni.

Mechanikusan kialakítani nem is lenne vészesen bonyolult, csak az ECU lenne probléma, bár pénzért biztos az is van, csak akkor már többe van az egész mint egy gyárilag injektoros.
sorszám: 8004 (141718)
(előzmény: Atilla, 2014-02-15 13:17:29)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2014-02-15 21:28:05
Ez a legegyszerűbb megoldás ebben az esetben.Nagyon jó, hogy az MZ-s aktivitásod miatt engedtek ennyit, lám, mire jó a hírnév!
A gyárban is tesznek bronzpasztát az első beszereléskor, csak hát a 16 év melegedés/hűlés...
Örülök, hogy ilyen egyszerűen és rövid idő alatt sikerült a csere.

üdv.: R
sorszám: 8003 (141715)
(előzmény: Keri, 2014-02-14 22:08:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-15 13:17:29
Röhögni fogsz, a Morával pár éve kitaláltuk, hogy kellene csinálni MZ-re egy könyököt lambda szondával.
És egy feszültségmérővel ellenőrizve lehetne karbit állítani, mindenféle terhelésen vizsgálva. (Főleg a tű ideális alakját kikisérletezni.)
Persze nem csináltuk meg, csak nagyon profin kitaláltuk. :-)
sorszám: 8002 (141711)
(előzmény: Keri, 2014-02-15 11:14:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-15 11:14:10
Meg aztán jó lesz az még az MZ-be :D
sorszám: 8001 (141709)
(előzmény: Atilla, 2014-02-15 10:38:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-15 11:10:38
12000 forintot megért. 20ért nem érdekelt volna :)
sorszám: 8000 (141708)
(előzmény: Atilla, 2014-02-15 10:38:00)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-15 10:38:00
Akkor mégiscsak érdekel téged a különbség.
Bár egy 16 éves autóba nem biztos, hogy érdemes egy olyat venni ami még 16 évet kibír.
sorszám: 7999 (141706)
(előzmény: Keri, 2014-02-14 22:08:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-15 10:36:45
A Fúrfaragnak is volt valami tuti kárpitos ismerőse.
Páran vele csináltattak ülést. Talán ő tud segíteni.
sorszám: 7998 (141705)
(elözmény: Rudolph B, 2014-02-14 20:18:12)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2014-02-15 09:47:04
Laci! Csak azt tudom, hogy zselés szaloncukrot hol lehet venni. Van viszont egy kárpitos szaki Szentendrén, ő kompletten meg tudja csinálni az ülésedet. Sőt, akár át is szabja, kiszélesíti stb. ami éppen a kívánságod. http://www.motorkarpit.hu/kapcsolat/kapcsolat.html Egy ilyen zselésítést durván 20-ért csinálna saccra, ha vissza tudja tenni az eredeti kárpitot. Beszélj vele.
sorszám: 7997 (141704)
(elözmény: Rudolph B, 2014-02-14 10:52:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-14 22:08:40
Végül BOSH-t vettem. Ez egy az egybe belement, csati, kábelhossz, minden stimmel.

Opel Csergő alkatrészboltban, amikor megtudták hogy MZ-vel versenyzek, nyakamba akasztottak egy akkora törzsvásárlói kedvezményt hogy gyakorlatilag a neten fellelhető ár feléért megkaptam :D

Egyedül a régi szonda kiszedésével küzdöttem meg. Csak az ütvecsavarozó dugójával és a nagyobbik nyomatékkulcsommal tudtam kitekerni, szerencsére visszafelé már könnyebben ment. Gyárilag volt grafitos zsír a meneten, azzal már nem rohad be.
sorszám: 7996 (141703)
(elözmény: Rudolph B, 2014-02-13 22:55:25)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-14 21:44:54
Egy orosz nem jön zavarba ... http://www.youtube.com/watch?v=iHHtuemhxkE
Egy ilyen jármű röhögő görcsöt kap az elektromágneses bombától ...:D)
sorszám: 7995 (141701)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu