hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2021. szeptember 22. szerda 
Móric

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

VGGábor
válasz erre | email2012-12-12 21:44:22
Tényleg szép, de először nézem, hogy van ezen kettétörve a hátsó rugó... mire leesett hogy az a lábtartó. :D
sorszám: 7594 (136547)
(előzmény: Árpád, 2012-12-12 11:20:20)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-12-12 21:42:17
Inkább azt kell nézni h melyik van a környéken olcsóbban, jobb állapotban. Egyébként meg itt a 2 kisTS, az enyém meg a te géped. Elvileg ugyanolyanok, (pl ETZ kipuf, 150) apró részleteket leszámítva, mégis szinte teljesen más a hangja a 2 gépnek. Fogyasztás dettó, mondjuk azt inkább nagyMZk, Jawák esetén szokott inkább szórni, ki hogy hajtja.
sorszám: 7593 (136546)
(előzmény: Teknőc, 2012-12-12 13:40:08)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-12-12 13:40:08
Végül is a szempontok jó, hogy az alapján mérlegelsz, ezért van még amit érdemes magadnak (még) esetleg figyelembe venned: motor pakolhatósága, egy, vagy kétszemély használja-e?
De két különböző motort szerintem kár összehasonlítani. Árpádnak a Jawa jött be, Attilának a nagy mz. Nekem meg a kis mz. Csak hogy lásd kinek mi...
Ezért is mondom, hogy hiába ajánlgatnák neked ezt, vagy azt.
Te fogod használni, a te szubjektív környezetedben, saját vezetői képességeidnek megfelelően, a saját elvárásaidnak kell elsősorban megfelelnie, nem? ;):)
Teknőc
sorszám: 7592 (136540)
(előzmény: Teknőc, 2012-12-12 13:24:51)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-12-12 13:24:51
Továbbá jönnek a szubjektív dolgok is -ami már a motorostól függenek:DDD
9. egyén stílusa
10. Mire használja, és hol, Városban is, hegyekben? Túrákon? Országúton? Munkába menet?
11. egyén vezető képességének melyik a megfelelőbb..(Dinamika, csukló)
12. egyén magassága, termete, motoros kényelme
13.egyének melyik motor tetszik külsőleg
stb.Stb. stb.
Sőt ezeket a buta kérdéseket lehet tovább folytatni a végtelenségig, de így-úgy jobb ha maga próbálja ki, tapasztalja meg hogy melyik a jobb neki.
Másra ne hallgass! Csak magadra!
Jó motor mindkettő, igaz, 2T, de teljesen más karakterű motorok!
Miben más? Pl hengerek száma, súlya, a motor nagysága, dinamikája, és még mennyi mindenben.
Nincs értelme hasonlítani, szerintem.
Igyekezz megtalálni, hogy neked mi az igazi motor, amivel szívesen motorozol.
Ezeknek a hasonlításoknak sok értelme van: kicsi mz vagy nagy mz, Avagy mz vs Simson vs Jawa, mz etz 250, vs 251?
Akik felhozzák, így is- úgyis elvakultak,(főleg a saját motorjuk tekintetében) s nem értik meg a másik oldalt. Lényeg, bármelyik motort válaszd, szeresd, tarts rendbe, s motorozz! Túrázz! Azaz Használd!;)
Teknőc
sorszám: 7591 (136538)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-12 13:02:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-12 13:22:14
Na, ez egy szép hozzászólás lett.
Ebéd közben írtam félkézzel!
Azért remélem érthető.
sorszám: 7590 (136536)
(előzmény: Atilla, 2012-12-12 13:20:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-12 13:20:28
Én szeretem suítani ezt a vitát, de csak azért, mert akkora baromság, hogy szórakoztat. Legyünk őszinték, ez két öreg motor. Mind a kettő rég elavult technológia.
Ráadásul, ha valakinek megmutatod papíron az adataikat, aki még sosem látott ilyen motorokat, az azt fogja mondani neked hogy ezek nagyjából ugyanolyanok.
Azt kell venni ami tetszik.
Hameg jó váz/blokk/futómű vagy kis fogyasztás/egyszerű fenntarthatóság kell stb kell, akkor miondkettő felejtős és venni kell valami kis ccm-es modern gépet.
sorszám: 7589 (136535)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-12 13:02:36)

 
 
xtrachef
válasz erre | email2012-12-12 13:02:36
Na, én mint vitára felbújtó lesarkítanám,egyszerűsíteném a dolgot :)
(mielött kitiltanak a szerverről)
1-5-ig lehet pontozni, márkánként:

1.:menetstabilitás egyenesben
2.:stabilitás kanyarban
3.:dinamika
4.:fékek hatásfoka
5.:kényelem
6.:fogyasztás (L-ben kérném,város ill pálya)
7.:megbízhatóság
8.:alkatrész árak
Más nem jutott az eszembe...

sorszám: 7588 (136534)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-12 12:27:00
Sajnos tegnap nem értem rá, de tudtam én, hogy lehet még egy löketet adni enneka témának! :-D
sorszám: 7587 (136533)
(előzmény: Árpád, 2012-12-12 11:16:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-12-12 11:20:20
Majd elfelejtettem. A jawa szebb is. :D
http://takacsarpad.hu/Fooldal/Motoros-dolgok
sorszám: 7586 (136532)
(előzmény: Árpád, 2012-12-12 11:16:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-12-12 11:16:48
Ez inkább fordítva igaz.
Mielőtt azzal jönnél hogy az én ETZm szar volt, megint leírom, volt előtte egy másik is, ami igencsak jó volt. Mégis az első ETZ után Jawát vettem és most is mihelyst megtehettem visszaültem a második ETZ után is Jawára. Mert nekem számít a 100 kilométerenkénti egy literrel kevesebb fogyasztás. Mert utálom ha a felüljáróknál a gázkarhoz kell kapkodni mert leesik a fordulat.Hirtelen szembeszélnél ugyanez. Mert szeretek kényelmesen ülni a motoron.
Igazából nem is értem,hogy lehet olyat leírni hogy valaki biztosan nem ülne át egy nyomatékosabb, gyorsabb, jobban gyorsuló, gazdaságosabb motorra. Nem mindenki a fordulékonyságot helyezi előre, van akinek fontosabb a menet stabilitás. Olyan is van akinek a 15 kilométerperórával nagyobb végsebesség vagy utazósebesség számít. Olyan is van aki nem szeret előzéskor sokig a másik jármű melett menni és fontos neki a jobb gyorsulás.
Ez utóbbit kipróbálhatjuk majd tavasszal, ha tudok, tudunk túrára menni. Ha találsz olyan MZ-t a csapatban amit nem gyorsulok le rendesen, veszek neked egy láda sört.
Persze van aki a szlalomozásra alkalmasabb vagy a könnyebb motort szereti. Annak az MZ a jobb. Aki szeret városban nagy forgalomban előzgetni, annak is az ETZ ajánlott. Nem hiszem hogy örültem volna ha vizsgán a tanpályán 634essel kellett volna mennem. De a felvidéki utamon jövőre (ha lesz) sokkal jobb lesz a jawa. tehát minden attól függ, ki hol és hogyan akar motorozni. Kinek a pap, kinek a papné.
Még valami: http://www.ostmotorrad.de/andere/jawa/typ634/dat_634.php
Ezen az oldalon ltszik amit többször leírtam, de nem hitte el mindenki. A 634 teljesítménye függ attól hogy per hanyas. 21től egészen 28 lóerőig lehetnek a jószágok. Nekem perötös van.
sorszám: 7585 (136531)
(előzmény: Atilla, 2012-12-12 09:21:23)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-12 09:55:52
Hát én Peregyes után vettem Jawát, igaz, húsz év szünet után. De ő ETZ-fog venni.
sorszám: 7584 (136527)
(előzmény: Atilla, 2012-12-12 09:21:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-12 09:21:23
Kár kipróbálni azt a Jawat.
Jawaval régen is csak az járt, aki még soha nem ült rendes MZ-n.
sorszám: 7583 (136526)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-12 08:16:20)

 
 
xtrachef
válasz erre | email2012-12-12 08:16:20
Köszönöm szépen, de etz-s ismerősöm szerencsére van, és a motor nagyon tetszik, kényelmes jól húz stb...
Jawa-val még nem mentem ,de van az ismeretségemben olyan akinél akad egy, majd elkérem tőle egy menetre...
sorszám: 7582 (136524)
(előzmény: Lally, 2012-12-11 16:36:14)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-11 16:36:14
Az enyémet kipróbálhatod, főleg, ha Tata vagy Esztergom közelében laksz.
sorszám: 7581 (136523)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-11 07:50:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-12-11 11:03:45
Ja és hogy melyik motor tetszik neked?
Menj pár kört mindkettővel és azonnal rájössz. Leírás alapján ez nem megy.
sorszám: 7580 (136522)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-11 07:50:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-12-11 11:02:29
Milyen vita? Még el sem kezdtük :D

Amúgy teljesen mindegy mit veszel.
Ha karbantartod rendesen, mindkettő megbízható.
Mindkettővel lehet élvezetesen motorozni.
Mindkettő alkalmas túrákra is, két személlyel is.

Amúgy meg tapasztalatból tudom hogy motor vásárlásnál soha nem az ész érvek győznek, hanem hogy melyik motor tetszik, vagy melyiket tudod kedvező feltételekkel megvenni.

Ha az ész érvek győznének akkor vennél egy Suzuki GS500e-t vagy valami hasonló gazdaságos 500-ast :)

sorszám: 7579 (136521)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-11 07:50:23)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-11 10:30:07
És még csak nem is MZ-Jawa vita ment :)
sorszám: 7578 (136520)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-11 07:50:23)

 
 
xtrachef
válasz erre | email2012-12-11 07:50:23
Hú nem akartam itt vitát generálni...
Köszönöm a hozzászólásokat, azt hiszem tavaszig még sok idő van, még meggondolom, bár azt hiszem egyik tipussal sem járnék rosszul, azt hiszem , ha oda van figyelve a gépekre, mind két tipus rendesen teljesít.
sorszám: 7577 (136517)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-10 23:14:31
Ááááá, te a 634-ról beszélsz! Szerintem a 638-nak más a karaktere. De sík úton tényleg megy mint az állat, pakolhatóbb, terhelhetőbb az MZ-nél.

A szar elektromos résszel nem értek egyet a 638-as esetében! Odafigyelés, kenőfilcolajzás,PAL és Tesla alkatrészekkel semmi de semmi gond nincs. A rezonancia pedig valós, itt is említették már mások.
Amit az ETZ-ről írtál azzal egyetértek.
sorszám: 7576 (136516)
(előzmény: Árpád, 2012-12-10 22:13:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-12-10 22:13:26
Valamit nagyon elszúrtál a Jawán.
1. A jawának kevésbé esik le a fordulata mint az ETZnek.
2. A jawa már 800as fordulaton is húz, az etz 2500nál még rángathat. A 634emmel bármilyen ETZt legyorsulok.
3. A jawa nem rázkódik, viszont az ETZ nagyon is. Gondolj bele, két 175ös heger, millió helyen rögzített blokk szemben az ETZ egy darab lengő hengerével.
Gondolom neked nagyon szétgyilkolt jawához volt szerencséd.

Lehetőleg valós hibákat soroljunk fel egy tipusnál.
A jawa valós hibái: Ha nincs átalakítva szar az elektromos rész. Bár jól karbantartva azért használható. Nehezebb súly. Valamivel gyengébb fékek.
ETZ hibái: Kissebb végsebesség. Kevésbé stabíl úttartás. Erőz rezgés. Emelkedőnél vagy feltámadó szélnél azonnal visszaesik a fordulat. Könnyebb az eleje. Ha rosszul pakolod fel a tura cuccot, szembeszélnél alig van lent az elsőkerék. Ez utóbbin néha vitatkoznak.
sorszám: 7575 (136515)
(előzmény: Lally, 2012-12-10 21:10:35)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-10 21:10:35
ETZ-t vegyél, mert az dinamlkusabb. Fogyasztás pörgetve-hajtva tán egyforma, alkatrészár azonos(tajvanit kerüld), Két személlyel sokat kinlódtam a Jawawa a Mátrában, Bükkbenl, mert váltás után nagyon leejtette afordulatot és már nem birt felpörögni azerőtartományba. Szóval a 638 kis fordulaton nyomatékszgegény, nagy fordulaton meg vibrál és sajnálom, érezni, hogy nem pörgetésre tervezték. Vagy csak én nem akarom sűrün felújítani?
sorszám: 7574 (136514)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-10 12:18:13)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-10 13:40:28
Az MZ! :-D
sorszám: 7573 (136512)
(előzmény: Árpád, 2012-12-10 13:39:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-12-10 13:39:26
Ez olyan mintha azt kérdeznéd, melyik jobb, az alma vagy a körte. Ki mit szeret.
Azt leírhatjuk hogy mi a különbség a kettő között, de tanácsot nem lehet adni az izlésed ismerete nélkül. Bár ha ez az első akkor talán még te sem tudod még mi a jobb neked. Ha fiatal vagy és kezdő akkor talán jobb az ETZ. De ha mégis a nyugodt erőt szereted akkor a jawa. Én öreg fejjel jawa imádó vagyok mert az gyakorlatilag magától megy, nem is kell vezetni. Csak hirtelen kanyarokban kell felébredni álmunkból és tornázni egy kicsit. Én igazából nem 638 hanem 634 rajongó vagyok mert nem észrevehetően gyengébb mint a 638, de jóval kisebb a fogyasztása.
sorszám: 7572 (136511)
(előzmény: xtrachef, 2012-12-10 12:18:13)

 
 
xtrachef
válasz erre | email2012-12-10 12:18:13
Helló.
Tavasszal szeretném megvásárolni életem első motorkerékpárját...
Két típus között gondolkodom, elsősorban helyi használatra,de ne ijedjen meg 1-200 km-től sem, ja és persze + 1 főtől.
A kiválasztott típusok:
MZ-ETZ 250 és Jawa 350(638).
Az lenne a kérdésem egyszerűen, hogy melyik jobb?(lehet nem illik ilyet kérdezni és így)
Persze gondolom mind 2-nek van előnye és hátránya is, de összességében melyik típust javasolnátok?
(elnézést a kérdésekért)
sorszám: 7571 (136510)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-12-08 23:07:48
Fogadd részvétem.

Krasznahorka előtt időben szólj.
sorszám: 7570 (136482)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2012-12-01 08:16:38
Őszinte részvétem. Sok erőt és kitartást kivánok, hogy rendezd az életed! Az élet néha sajnos kiszámithatatlan, de legalább olyan gyakran lehet örülni neki, mint bánkódni miatta. Ha Krasznahorka felé motorozol, szólj be ide, hogy mikor, és ott találkozhatnánk.
sorszám: 7569 (136417)
(előzmény: Árpád, 2012-11-30 15:12:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-11-30 15:12:32
köszönöm a részvét nyilvánításokat.
Az utolsó fél évben nem sok időm volt saját magamra, a végső négy-öt héten már perceim se nagyon. Vagy takarítottam, vagy három percenként (ez nem túlzás) hívott be az anyám valamilyen ürüggyel mert nagyon únta magát szegény.
Most pedig hiányzik. Furán van összeszerelve az ember.
Az elmult évek nem igazán voltak jók.
Egy év pár hete halt meg egy éves betegség után a nővérem lánya akit gyakorlatilag én neveltem. Közös lakás, az apja lepattant Saját gyerekem nincs. Anyám betegsége is elkezdődött majd két éve, csak az elején elviselhetőbb volt.
Kb két éve csalódtam a Nemzeti Motorosokban. A maradék barátom is eltünt mellőlem,gondolom nem bírták a nyűgösségem. Maradt egy, de az más,őt már 37 éve ismerem.
Két év alatt 2000 kilométert se motoroztam. Évek óta nem horgászok. Jó ideje annyira fáj a lábam hogy sétálni sem igen tudok.
Most ülök egyedül a szobámban és gondolkozom hogy a hirtelen rámszakadt szabadságot hogy használjam fel életem rendbetételére. Nem egyszerű eset, 53 éves vagyok.
De majd csak kitalálok valami hasznos elfoglaltságot, szerzek új barátokat, barátnőt.Csak előbb mint írtam, állást kell találnom.
Ha találok melót, az első célom megvan. Jövő tavasz vége felé megcsinálom végre a felvidéki utat. Losonc, Lőcse, Késmárk, Krasznahorka. Még nem tudom miből és kivel, de megcsinálom.
sorszám: 7568 (136404)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-11-30 10:45:15
Fogadd részvétem.
sorszám: 7567 (136401)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-29 22:02:10
Anyukád miatt részvétem!
Neked meg sok sikert Árpi!

Depresszió ellen meg tudok ajánlani egy jó kis Viton vagy NBR vitát az MZ fórumon.
sorszám: 7566 (136398)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-29 21:58:00
Részvétem.
sorszám: 7565 (136396)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-29 20:48:04
Őszinte részvétem!
Viszont azt hiszem mindannyiunk nevében örülünk, hogy újra itt vagy!
sorszám: 7564 (136392)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-11-29 20:45:38

Részvétem.

Engedj meg egy baráti tanácsot és szedd össze magad, racionális emberként (egy mérnök szerintem nem lehet más)tudnod kell, hogy ez a természet rendje, a gyerekek eltemetik szüleiket (én is az idén temettem el édesapámat),tehát semmi okod arra, hogy depressziós légy.
sorszám: 7563 (136391)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-29 20:02:12
Részvétem.
Remélem azért tavaszra egyenesbe kerülsz és látni fogunk téged a túrákon!
sorszám: 7562 (136390)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-29 19:04:27
Részvétem Árpád!
http://youtu.be/1cwxwZ8cisA
http://youtu.be/giWLZKSZjRw
http://youtu.be/clcOvhQI50Q
http://youtu.be/V1bFr2SWP1I
http://youtu.be/RhCxk59xzvc
Teknőc
sorszám: 7561 (136388)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-29 18:39:15
Részvétem....
sorszám: 7560 (136385)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2012-11-29 18:14:20
Részvétem....
sorszám: 7559 (136384)
(előzmény: Árpád, 2012-11-29 16:51:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-11-29 16:51:43
Pár hete eltüntem a fórumról. Anyám betegsége szétzilálta az idegeimet.
A mult héten meghalt, most egy ideig depressziós leszek, utána el leszek foglalva álláskereséssel,efélékkel.
Ha valami csoda folytán rendeződnek dolgaim , majd jelentkezem,addig nemigen.
Remélem azért a tavaszi túrán ott leszek.
Kicsi esély azért van, az önkormányzat saját halottjának tekinti anyámat. Ha már életében nem segítettek nekünk, talán most szereznek valami melót nekem.
Bár sose bízz a politikusokban hogy lesz végre egy emberi gesztusuk....
No mindegy, majd jelentkezem valamikor.
Most csak azért írtam, nehogy valaki azt higyje hogy ennyi ideig játszom a sértettet.
sorszám: 7558 (136383)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-23 17:02:33
Ez az átka a fórumnak, ami élő szóban két mondatból lejön, az itt lehet, hogy soha nem megy át.
sorszám: 7557 (136279)
(előzmény: Keri, 2012-11-23 16:34:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-23 16:34:47
Írtunk már annyi mindent és az ellenkezőjét is, a franc fog veled vitatkozni :)))) úgy sem érted milyen infót akarok átadni :)
sorszám: 7556 (136278)
(előzmény: Atilla, 2012-11-23 11:40:26)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-23 12:16:20
Egyébként tényleg észrevehető, hogy a mai autók ismét kezdenek nagy súlyúak lenni.Mondjuk a tűzfal keménysége, és a testet védő kabin merevsége miatt is okolható, de szerintem manapság nem elsősorban a súlyra figyelnek.A gyűrődési zóna az tulajdonképpen egységes, túl sok felesleges kacat van bennük.
Mostani Ford Focusom 1100kg.Van egy Wartburgom is ami tourist 1987-ből, édesapámé volt, már csak pihenget a maga 41000 kilométerével.Az 1015kg.Az ugye egy alvázas kocsi, ami egy komplett ping-pong asztalt tol maga előtt, és mégis könnyebb a focustól.
Mondjuk ott gyűrődési zóna nincs, egy nagy csattanásnál valószínű ülésestől szakadnék ki az útra, míg a focus ropira törik de kiszállok röhögve.Na most jól el kanyarodtam a témától.
sorszám: 7555 (136277)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-23 11:40:26
Ismét ugyanarról beszélünk!
Te írtad:
"töltési idő is lehet akár 15 perc is, ami már igazán használható, akár a benzinkúton megállással is. Kizárólag a konnektorok teljesítmény miatt hosszabb a töltési idő, de ezek fejlesztése, nem nagyobb befektetés mint egy újabb benzinkút."

Én írtam:
"Ha 100 évvel ezelőtt az elektromos hajtás terjedt volna el és nem benzinkutak lennének, hanem töltőhálózat ugyan olyan jó lenne mint a benzin motor."

Te írtad:
"Tehát a villanyautók váltása csak arra vár hogy a fejekben történjen változás, mert amíg olyan görcsösen ragaszkodunk a benzinhez, mint bagós a cigijéhez, addig tényleg nem tud elterjedni."

Én írtam:
"az emberek miatt nem életképes, mert nem akarnak egy "Aixam" típusú dobozban zötykölődni, még ha ingyen is van akkor sem"

Szerintem teljesen egy véleményen vagyunk.
Csak annyi a különbség, hogy szerintem 8 év alatt semmi nem fog történni, mert az túl rövid idő. Illetve szerintem az elektromos autó sem megoldás. Ki kell találni valami teljesen más közlekedést! Ami akár a társadalom teljes megváltozásával jár.
Az elektromos autó nem megoldás, csak egy újabb pofon a szarnak.
sorszám: 7554 (136273)
(előzmény: Keri, 2012-11-23 08:27:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-23 08:31:18
Egyébként szokta versenyt rendezni, akkus fúróval hajtott járműveknek, és meglepően jó teljesítményt nyújtanak ;-)

A verseny oldala



sorszám: 7553 (136272)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-23 08:27:41
Az aki nem követi az eseményeket valóban úgy hiheti mint amit te mondasz, de erről próbállak meggyőzni, hogy rohadtul a küszöbén vagyunk a változásnak. Persze még 2012-es cikket is olvastam olyat, hogy "a villanyautók nem terjednek el, mert az ólomakku nehéz és drága" na vazz, ki használ manapság ólomakkut jármű hajtásra, már az akkus fúrómban is LiIon van, sőt annyira olcsó, hogy az MZ-be is vettem már, a következő szezont azzal fogom már megkezdeni, mert két baby ellem méretű, egyenként 350forintos akku helyettesít egy normál ólomakkut, valószínűleg sokkal tartósabban, de erről majd a hosszútávú tapasztalatok után nyilatkozok.

Az eldöntésről jóhogy nem azt mondod, majd akkor lesz igazam, ha az utolsó benzines veteránt is bezúzták.

Más feltételeket mondok.
Az a döntő, hogy melyikből adnak el többet, hiszen a vásárlások jelzik hogy melyik technika éri meg, aktuálisan, nem az, hogy az 5 éve megvett autót nem éri meg lecserélni, mert nyilván nem fogják bezúzni a jól működő 15-20éves autókat. Azok pedig bár egyre szegényebb rétegek kezében, de üzemben lesznek.

Különben pont azon filóztam, hogy mindenki ki van akadva hogy 200kg-al több egy használható elektromos autó az akkuk miatt, de azon senki nincs kiakadva hogy a 96-os Kombi Opel Astrám alsó hangon 200kg-al könnyebb mint a jelenlegi modell, de akár 400kg is lehet a különbség felszereltségtől függően. Sőt igazából a divat a feleslegesen túlméretezett dögökkel mászkálás. A töltési idő is lehet akár 15 perc is, ami már igazán használható, akár a benzinkúton megállással is. Kizárólag a konnektorok teljesítmény miatt hosszabb a töltési idő, de ezek fejlesztése, nem nagyobb befektetés mint egy újabb benzinkút. Itt nálunk van egy olyan sarok ahol 3db van egymás mellet.

Tehát a villanyautók váltása csak arra vár hogy a fejekben történjen változás, mert amíg olyan görcsösen ragaszkodunk a benzinhez, mint bagós a cigijéhez, addig tényleg nem tud elterjedni.
sorszám: 7552 (136271)
(előzmény: Atilla, 2012-11-22 21:09:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-23 07:59:37
Erről jut eszembe mit láttam a Hungária körúton.
Egy házilag vashordóból és kerékpár alkatrészekből összetákolt négykerekű fekvőbringa. Öreg faszi tekert vele az út szélén, na mondom ez is miért nem megy fel a bringaútra. Azám, de ez a tákolmány szépen a forgalom ritmusát tartva felgyorsult legalább 60-ig és csak akkor maradt le.
Nem láttam rendesen a szerkezetet, de eléggé el volt komplikálva egy bringához képest, gyanítom elektromos rásegítése lehetett, mert még 18 évesen a fénykoromban sem tudtam ilyen sprintet tekerni japán versenybringával.
sorszám: 7551 (136270)
(előzmény: Troster07, 2012-11-22 21:16:19)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-22 21:16:19
Emlékeztek arra amikor a nyugdíjas villanyszerelő anyus biciklijére mosógépmotort szerelt, aztán valami probléma folytán anyust halálra rázta a Csepel?
Sajnos ezen csak röhögni tudtam, bármennyire is csúnya dolog:)
sorszám: 7550 (136264)
(előzmény: Atilla, 2012-11-22 21:09:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-22 21:09:58
Én is leírom még egyszer, nem olyan gyorsan változik a technológia.
A magyar autók átlag életkora tudtommal bőven 10 év feletti. És ez várhatóan romlani fog. Szóval a zömében a mai autók mennek majd akkor is, addig semmi nagy változás nem fog történni.

Majd 2020-ban megbeszéljük kinek lett igaza.

De előre mondom, az hogy olyan csórók leszünk, hogy közlekedési céllal a nagypapa Csepel biciklijét összekombináljuk az ezer éves akkus fúrónkkal az nem ér!
Csak a tisztán elektromos autók aránya a benzinesekkel szemben! :-D
És ezt majd jól megírjuk egymásnak a kvantumszámítógépünkön. :-D
sorszám: 7549 (136262)
(előzmény: Keri, 2012-11-22 20:26:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-22 20:44:52
Én flex motorral próbáltam ki, csak rövid volt a hosszabbító, nem jutottam messzire :D
sorszám: 7548 (136261)
(előzmény: Troster07, 2012-11-22 20:34:10)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-22 20:34:10
Én NDK turmixgép motorral fogom hajtani az Etz-t:)
sorszám: 7547 (136260)
(előzmény: Keri, 2012-11-22 20:26:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-22 20:26:50
Harmadszor írom le. 2020-ra prognosztizáltam a villanyautók elterjedését. ;-)
sorszám: 7546 (136258)
(előzmény: Atilla, 2012-11-22 19:35:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-22 19:35:32
De mégiscsak te figyeltél rosszul, mert nem arról szól a vita, hogy én vagyok a gonosz, aki kipufogógázba akarja burkolni a világot, te meg a jó, aki villanyautón szeretne furikázni, még akkor is ha messzire nem mehetsz vele, meg sznob körökben ciki is.

Szerintem a vita a következő:
Szerintem azért pöfögünk még mindig a benzinmotorokon, mert nem érett meg a technika a váltásra. Az igények is nagyok és nem olyan gyorsan változik a világon a technológia mint hisszük.
Szerinted viszont megvan a technológia, csak az olajtermelő országok az okai, hogy nem terjed el.

Azt, hogy porosodnak e eltusolt világmegváltó tervek az olajsejkek íróasztalfiókjaiban vagy nem azt soha nem fogjuk megtudni.
Ezért ez inkább hit vita.
És én abban hiszek, hogy az emberek sokkal hülyébbek, mint te azt hiszed.
sorszám: 7545 (136256)
(elözmény: Keri, 2012-11-22 19:07:34)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17918)
Jawa (27117)
MZ (49014)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu