hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2020. november 27. péntek 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

Keri
válasz erre | email2013-04-08 08:45:23
Azért az egyik robogós itt sem tud viselkedni :(
Legalább kamerák, rendőrök és tömegben gondolkodhatna egy kicsit.
Értem én hogy ügyes gyerek, de láttam én már esni ügyes gyerekeket. Tömegben motorozni eleve kockázatos, de ha elesik, még 4motor megy át a fején és mögötte még ki tudja hányan esnek el.

Én az ilyenek miatt nem járok felvonulásokra, csak olyan társasággal akiket jól ismerek. Persze volt aki próbálkozott, de azt gyorsan leállítottuk.
sorszám: 7794 (138086)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-04-08 04:22:19
Nem fázósan, hanem náthásan.:(
Jó szemed van.
Egyébként igen jó idő volt Szegeden.
Teknőc
sorszám: 7793 (138085)
(előzmény: Pápics, 2013-04-07 19:37:13)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-04-07 19:37:13
Kicsit fázósan ülsz a motoron.
sorszám: 7792 (138084)
(előzmény: Teknőc, 2013-04-07 17:55:37)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-04-07 17:55:37
2:20 után Én, VG, Daranyi68, Pointer..etc..;)
Hát volt pár Jawa is, de Simson 250-es is, oldalkocsival. Meg sok-sok tunigolt simó. Az egyik még a láncát is elhagyta a felvonulás közben.
Teknőc
sorszám: 7791 (138083)
(előzmény: Perec, 2013-04-07 17:19:34)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-04-07 17:19:34
Tudom, hogy szóltál előre, de már kiment a fejemből.
Úgy látom volt jawa, meg pár müzü, az egyik eléggé füstölt. Kemény volt a babettás, meg a bringás is :) Te is rajta vagy? 3:39-nél mintha sokan lennének egy motoron...
sorszám: 7790 (138082)
(előzmény: Teknőc, 2013-04-07 16:39:01)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-04-07 16:39:01
Ez nem volt ám semmi! :)
A Hír TV is kint volt...
De aki esetleg még is kíváncsi:
http://youtu.be/ze6YME-dBqQ
Létszám -lehet számolni.....DDDD
Teknőc
sorszám: 7789 (138081)
(előzmény: Teknőc, 2013-04-07 09:40:03)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-04-07 09:40:03
No, legyen vidámabb a téma:
Szegeden ma délután FMP felvonulás lesz, bő 600-700 motorossal! Szerintem a Hírekben, Híradóban is benne leszünk!
Kicsik, nagyok, robogósok, mopedek, 2T és 4T motorosok....stb.
http://fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/244-fmp-motorosok-szezonnyito-beoeltoezs-jelmezes-felvonulas
Dél-Alföldi MZ Motorosok és más mz-ések is részt vesznek! :)
Teknőc
sorszám: 7788 (138080)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-04-07 08:18:52
Nem voltam figyelmetlen, nem csalogattam a gyalogot, határozottan közelítettem meg a kereszteződést, ahogy az oktató is mindig mondta. Az a baj, hogy pici a sziluettem, ha kama3-zal vagyok tutira nem lép elém.

Hogy milyen emberekkel vagyunk körülvéve: Az én főnököm vett egy motort alkatrésznek, elhozta lábon, majd látta, hogy nem jobb benne ami kellene neki akkor kitermelte belőle a használható cuccokat és meghirdette árában. Azt mondta, hogy nem ismeri az állapotot, de a történet amit kitalált hozzá az alapján jónak kellett (volna) lennie. A vevő szerencsére messze lakott és naivan lábon akarta hazavinni, de félúton szétesett alatta.
sorszám: 7787 (138079)
(előzmény: Keri, 2013-03-26 13:23:32)

 
 
Czövi
válasz erre | email2013-04-06 23:29:07
Hali,mindenkinek!Nem szoktam ilyet tenni,de fortyog bennem a düh,hogy milyen emberekkel vagyunk körülvéve!
Gyurika meghirdette itt a motorját és az egyik kollégámnak ajánlottam, nagyon megtetszett neki.Küldtem róla fényképeket ,dícsértem hogy megbízható az eladó ,precíz,stb.Gyurival több emilt váltottunk, és azt mondta,inkább Nekem és az is merősömnek adja el mint másé legyen.( az árból nem alkudtunk semmit)El akartunk menni lefoglalózni, megnézni,de arra hivatkozott hogy ezzel a szüleit nem akarja terhelni, nyugodjunk meg nem hírdeti meg,tutin a milyénk lesz,majd hazajön április elején és akkor elintézünk mindent.Március végén írt egy mailt,hogy hazajön elviszi szervízbe ,olaj cserére,szelep állításra,fékbetét és gyetya cserére,műszaki vizsgára.Ez + költség amit ki kell majd fizetni.Természetes,semmi gond,a kollégámnak ennyivel kevesebb dolga lett volna vele.Kértem hogy ha haza jön hívjon fel, hogy mikor mehetünk a mociért.Mi ezek nélkül is vevők lettünk volna rá!Írtam neki,hogy 8-n megyünk érte,nem válaszolt,így gondoltam hogy ha mindent elrendez hívni fog.De nem ez történt.Kaptam tőle Tegnap hajnalban egy emilt amiben minden zagyvalékot írt,hogy vissza megy 8-n,meg elhagyta a számomat,ha kell még a motor akkor ma vigyünk előleget,meg nem futkos a vevők után.Olyan mint aki be van ba& va és nem tudja mit hazudjon össze vissza.Ma este kerültem gép elé,most tudtam elolvasni a levelét,rögtön hívtam hogy mi a szar van.Beszélt össze vissza.Lényegében átt vert mert meghirdette,és másnak eladta.Mi vártunk rá,minden megvolt beszélve úgy ahogy ő akarta.A kollégám még nem is tudja hogy átt lettünk verve mert melózik és pihenős!gyurikát nem küldtem el a sunyi Pcsba,de mondtam neki hogy az életbe tőbbet nem fogom megismerni,és ne is kérjen semmit,a mi barátságunknak itt vége.Remélem nem szocis ismerős vette meg tőle.Kommentálhatjátok,én nem fogok reagálni rá,csak tanulságként írtam le mert nagyon bosszant.Az életben így még nem vert átt senki.
sorszám: 7786 (138078)
(elözmény: VGGábor, 2013-01-29 19:33:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-26 14:04:40
Na de a végeredményben szerintem egyre gondolunk, csak más megközelítésből. Ahogy én is írtam, körültekintően, a forgalmi körülményeknek, és potenciális veszélyforrásoknak és képességeinknek megfelelően kell menni.

Én magam szeretek gyorsan menni, de nem kockáztatok. Ha bizonytalan egy helyzet, (busz áll a megállóban tuti számíthatok gyalogosra, vagy parkolóban áll egy autó világító lámpával, az is esélyes hogy nem lát meg) akkor inkább lelassítok, és kivárom mi sül ki belőle. Így nekem nincsen, vagy csak nagyon ritkán vannak veszélyes helyzeteim saját figyelmetlenségből, főleg nem a gyorsaságomból.

Legutóbb ey idióta akart engem elütni amikor teljesen mintaszerűen és körültekintően akartam balra kanyarodni.
Mögöttem egy mazsola nem akart kikerülni jobbról, pedig bőven lett volna hely, a mögötte jövő viszont kivágott és én már fordulásban voltam amikor mellém ért, csak annyit tehettem hogy elrántottam a kezemet, és így koppant a tükrén a kesztyűm protektora.

Megúsztam. Jó példa az elkerülhetetlen veszélyforrásokra. Azonban a kitolató autók, gyalogosok nem szoktak problémát okozni.
sorszám: 7785 (137852)
(előzmény: Perec, 2013-03-25 17:20:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-26 13:23:32
Ha zebránál vészfékezni kellet, akkor figyelmetlen voltál nem dinamikus :)

A dinamikus nem feltétlenül egyenlő a gyorssal.
sorszám: 7784 (137851)
(előzmény: Perec, 2013-03-25 17:20:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-03-25 21:24:06
Még valami ami a tájképről eszembe jut:
http://www.youtube.com/watch?v=JM3Is-jIy5A
sorszám: 7783 (137837)
(előzmény: Árpád, 2013-03-25 21:16:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-03-25 21:16:50
Szerintem az időjárást a kinaiak csinálják. Nekik a szokásuk hogy összekeverjék a nyugati ünnepeket.
Ha nem így lenne akkor nem tudom mi más oka van annak hogy a Hull a pelyhes fehér hót van kedvem énekelnem locsolóversek mondása helyett.
Vagy én emlékszem rosszul és a nyuszi jár szánon, nem a télapó?
Teljesen elbizonytalanodtam. Valami nem stimmel amikor kinézek az ablakon és a tájat szemlélem.
sorszám: 7782 (137836)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-03-25 17:20:12
Ez jó hír, akkor legalább volt némi "fájdalomdíj" a lemezkár térítésén felül. Akkor a srác teljesen épp bőrrel megúszta, ugrott egy bónuszfokozat, meg pár ezer helyszíni esetleg büntetőpontok (állítólag léteznek). Bezzeg amikor Alfa magát törte össze egy másik autón (koccanás) járt neki egy hosszabb eltiltás (tulajdonképpen egy teljes szezon!) ez a muki meg megúszta...
Keri:
Ezt a dinamikus közlekedést mindig hallom, hogy biztonságos, de közelítettem meg úgy dinamikusan zebrát, hogy 4.ben fulladt meg a motor vészfékezés után, tolattak is ki elém "gyorsan kitolatok és eltűnök mielőtt jön valaki" stílusban ilyenkor 60-ról is örökkévalóságnak tűnik a megállás, ráadásul ami 50-nél egy hét kórház az 70-nél egy hét hűtőkamra. (E=1/2mv2). Városban autót előzni, de még csak jobbról elmenni miközben balra indexel is elég rázós. Országúton is tapasztalom hogy 75-nél ugyan mindenki megelőz, de 90nél is elég sokan, így ha nem tolnak a kamionok nem érzem biztonságosabbnak a nagyobb tempót.
Ez nem jelenti, hogy nem húzom a fülét amikor jól esik, de utólag általában azt látom, hogy több veszélyhelyzet alakul ki ekkor.
Persze Pesten légüres térben csapatni a sorok előtt nem rossz.
sorszám: 7781 (137830)
(előzmény: Teknőc, 2013-03-25 04:16:24)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-25 16:43:34
Igazából osztom a véleményedet, én se szeretek abszolút tötymörögni, a TS is jobban érzi magát 3-4ezer között mint alatt... Nem mellesleg nekem is eddig autóval volt több bajom, motorral az volt a leggázosabb mikor a 47esen székkutas felé csak a padkán fértem el egy előző marhától. Pedig tuti látható vagyok, bár világításban a TSnek van deficitje a modern gépekhez.
sorszám: 7780 (137829)
(előzmény: Keri, 2013-03-25 08:28:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-03-25 13:31:14
Azért én is egyértelműen azt látom, hogy sokat javult a közlekedési morál.Bár állatok mindíg is lesznek, nekem is meg kellett tanulnom újra járni egy miatt anno.:)
Én pont azt vettem észre, hogy vidéki kis falvakban vannak még oda nem figyelő farmer anyagú surda sapkás suzukis bácsik, akik előszeretettel alkalmaznak megtorló vezetési stílust, vagy éppen miután a keresett utcát megtalálta azt egyértelműen és határozott kormánymozdulattal jelzi, miközben én előzök:)Persze a mutató ujja rövid ahhoz, hogy beleakadjon a bajuszkapcsolóba..
Aki esetleg farmeranyagú surdasapkát hord, attól elnézést kérek, senki ne vegye személyeskedésnek:)
sorszám: 7779 (137827)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-03-25 10:11:17
Ezek után amiket olvasok azt kell mondanom hogy nekem itt vidéken rendkívül jó dolgom van!Nekem nincsenek halálközeli élményeim!Szerintem az elmúlt 15 év jó irányba terelte a közlekedési morált!Biztos közrejátszik az is hogy én nem igazi nagy városban lakom!Keri mondatával teljesen egyetértek: "Én is azt vallom, hogy uralni kell a közlekedést. Minden potenciális veszélyforrásra oda kell figyelni és kerülni a lehetőségét."
sorszám: 7778 (137821)
(előzmény: Teknőc, 2013-03-25 04:37:40)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-25 08:42:15
Pontosan! :)
Teknőc
sorszám: 7777 (137818)
(előzmény: Keri, 2013-03-25 08:28:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-25 08:28:46
A vezetéstechnika, azon belül a városi túlélés az egyik kedvenc témám :)

Én elég sokat bringáztam kölyökként a budapesti forgalomban. Régen nagyon bunkók, bénák és agresszívek voltak Budapesten. Olyan volt mintha láthatatlan lennél, aki meg észrevett az is ki akart nyírni, merthogy a bringás csak egy idegesítő akadály, nem ember. Tehát jobb is volt ha nem vesznek észre időben. (szerencsére azóta nagyon javult a morál)

Ehhez képest tiszta felüdülés volt Simsonnal, ahol nagyjából már tudtam tartani a forgalom ritmusát.
Jawaval pedig én voltam az utak királya :)

Én is azt vallom, hogy uralni kell a közlekedést. Minden potenciális veszélyforrásra oda kell figyelni és kerülni a lehetőségét.

Ehhez hozzátartozik, hogy lámpánál otthagyom az autókat, és nem keveredek közéjük.
Nem megyek autó mellet tartósan, és mindig számítok a sávváltásra.
Nem megyek többsávos út külső sávjában a kikanyarodók miatt.
Jobb-kéznél balra is mindig benézek.
A bizonytalan és az agresszív vezetőket ki lehet szúrni és elkerülöm őket.
Nagyrészt (öreg motorosok mind ezt mondják) ki lehet találni mi a környező járművek szándéka, és úgy helyezkedek, hogy ha nem lát, akkor se kerüljek az útjába.
Ezt mellesleg sokan összetévesztik az előzékenységgel, ami nem hátrány, de csak az életem érdekében simán nem bízok bennük :)

Persze minden helyzetet nem lehet előre látni, és védeni, de ez nem csak motoron van.
Autóval és gyalog nekem több balesetem volt. Motorral semmi komoly, és többnyire egyedül voltam, nem más hibájából történt. Szóval én motoron nagyobb biztonságban érzem magam mint bármi mással.
Persze tisztában vagyok a veszélyekkel, de úgy vélem motorral jobb esélyem van túlélni, mivel a motor erejét használva ellenőrzés alatt tudom tartani a közlekedési helyzeteket.

Igen, én dinamikusan vezetek. Nem tagadom hogy élvezem, de úgy vélem ez is segít elkerülni a váratlan helyzeteket. Mivel vakon nem vezetek, azaz ha bemegyek valahova tudom mi fog történni, és mivel gyorsan teszem, egyszerűen fizikailag nincs idő rá, hogy megváltozzanak a körülmények és váratlan helyzet alakuljon ki.

Amikor lassan és laikusok számára elfogadható stílusban vezetek, mindig sokkal több veszélyes helyzet alakul ki. Erre szoktam mondani, hogy én vagyok már olyan rutinos vezető hogy tudjak lassan is biztonságosan menni :D

Tehát igen dinamikusan vezetek, de előrelátóan és biztonságosan, mivel a közlekedés is dinamikus folyamat, szerintem máshogy nem is lehetne biztonságos.

Szerencsére a TS elég dinamikus a városi közlekedéshez. Az országúton meg szintén vannak technikák hogy uraljuk a helyzetet.
Kezdődik a jól látható lámpánál amit messziről ki lehet szúrni. Az erős lámpától gyorsabbnak és nagyobbnak tűnsz messziről és nem bringának néznek.
A sáv baloldalán megyek mindig és figyelem a mögöttes forgalmat. Mindig elengedem a mögöttem jövőt, de a lényeg hogy ÉN engedem el. Én döntök úgy hogy lehúzódok hogy elférjen. Így soha nem ér váratlanul hogy elmennek közel mellettem. Illetve az autós is sokkal körültekintőbb, ha interakcióba kerül vele, és nem csak elsuhan mellettem mintha csak egy útszéli bokor lennék. Az meg bónusz, hogy ha mégis történik valami akkor van hova menekülnöm.
Persze ha 90-es táblánál csak 40-50et mész akkor ez nem működik. Legalább 80-90-et illik menni ha behúzódsz balra.

Bringával és mopeddel jobbra kell húzódni, de legalább 1 méterre a padkától, a jobb keréknyomban megyek. Így is uralod az utat, oda kell rád figyelni, útban vagy, de van hely a lehúzódásra. Természetesen le szoktam jobban húzódni hogy segítsem az előzést, de az is az én döntésem, ha meg mégsem még mindig van 1 méter menekülési hely. Azaz nem fordul elő hogy szorosan az út szélén hunyászkodsz és úgy mennek el melletted 5cm-re, mert az tényleg veszélyes.
sorszám: 7776 (137817)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-25 04:37:40
Sokszor jön az a duma is, hogy dinamikusan vezetünk..Nos, ezek az emberek nagyrésze csak rutinból vezet.
de nem tudásból...
Ha motorost lát, az a késztetése, hogy megelőzze, mert "én kocsival gyorsabb vok." S mindezt végre is akarja hajtani bármi áron. Azt nem veszi figyelembe, hogy kit, s hogyan veszélyeztet.Zebrán gyalogost félúton, avagy szembe jönnek, de ő csak azért is előz90-120-al 40-es táblánál, utána meg satufék mert baj van..... Ezért ilyenkor szépen leállok, lassítok, hogy az ilyen inkább menjen a f..nébe. Ebből előbb-utóbb baj lesz, de ne én legyek ott akkor. Vigyázni kell, résen lenni,meg magadban bízni. Ez az egyetlen esély.Az ilyenek meg fennakadnak, vagy összeakaszkodnak valahol. Csak ne én legyek akkor ott.
senki sem vezet tökéletesen, ez tény. Csak magunkba kell látni pártatlanul.Ennyi!Figyelni, óvatosan.
Sokszor megdicsértek, de volt olyan is, hogy csak szerencsém volt a helyzetekben. Ezt én tudom a Legjobban.
De mindenki saját maga tudja.
aki meg azt mondja, hogy az etalon, ott az elbizakodás a legveszélyesebb.
Mert olyan tényleg nincs.Csak ő maga sincs azzal tisztában, hogy nem csak egyedül van, s nem csak rajta múlik, múlt még, hogy még nem okozott balesetet.
Fontos! Hogy mindig egymásra is ügyeljük! Főleg a saját biztonságunk érdekében! De még így se legyél holt biztos!Utána már nem lehet változtatni, se visszacsinálni...
Bocsi, de ez most kijött belőlem.
A papír van, s jó, eltudom küldeni emilen ha kell. Nagy segítség ám.;)
Teknőc
sorszám: 7775 (137815)
(előzmény: Teknőc, 2013-03-25 04:16:24)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-25 04:16:24
Számoltam, mert nem élveztem.
Köszönöm. Hát nem rajtam, és nem is a környezetemen múlt. Amennyire tudtam próbáltam elkerülni a balesetet.A benti kiokosítás miatt volt szerencsém. Jogilag, meg az ami tény volt.... Egyébként mentem volna a levesbe. Képzeld, még Bluerider is segíteni akart, küldte az ügyvédje telefonszámát.
Aki szerint mivel nem tört el semmim, így nem éri meg anyagilag, hogy velem foglalkozzon s letette a telefont...Ezt kaptam a többitől is. nem érek annyit.
Nos,ha lett volna tanúm, meg ügyvédem, akkor nem álltam volna meg 2 misi alatt.
Szándékos volt, csak azért is ütött el.
Ezt én is tudtam. DE! Ezt ott a rendőrök, mentők kiérkezésekor szándékosan is hangoztatta, csak azért nem tudod ott hagyni, mert a motorháztetőn feküdtem, ahonnan lemászni sem tudtam. Én hívtam ki magamhoz a szerveket is, mert a koma csak elhajtani akart...:(S megmondta, hogy úgy is neki lesz igaza, kár is próbálkozni, mert neki van pénze, nekem annyi nincs. Így neki lesz igaza,vegyem ezt tudomásul.S menjek a f..míg jó dolgom van. Stb.
Persze, ezt nem tudtam bizonyítani, mert nem volt tanúm. De azt később megtudtam, hogy így már több motorost, kerékpárost ütött el.....Nem én vok neki az első.Csak az a baj, hogy ez neki játék, düh levezetés.S meghagyták neki a jogosítványt is. Dicső diszidált, gazdagon hazatért ember, aki forgatja magát és becsületét, mert később össze-vissza hazudozott.Ezt már nem részletezném...:(Nem ide való.. Lényeg, a biztosító (Svájci!) szólt, hogy-mint, mire is ügyeljek, meg a számlákra.
Tehát nem is akart velem kiszúrni, pedig az okozó biztosítója volt! Ekkor már tudtam, hogy merre tovább, csak idő kérdése, hogy fizet. Az útmutatás és a benti kiokosítás egybevágott, így reméltem, hogy ki is fizetik a káromat.
Nos, elsőre, előlegben küldött a biztosító 138eFt. Utána,(bő 3 hónap) egy alku papírt, hogy még elfogadok -e fél milliót, de akkor nem viszem tovább a dolgot...
Aláírtam, visszaküldtem, s 2 nap múlva a számlámon volt a pénz. Ja, s mindezt ügyvéd, tanú nélkül... Jó az a papír, ha kell, segítek. Nézd, amióta motorozok, mindig van jó pár ember, aki nem veszi figyelembe a motorost, kerékpárost, azaz a másikat mint közlekedő félt. 2000-ben úgy ütöttek el, a Bécsi úton, hogy álltam a lámpánál, zöld jelzésre vártam. Erre hátulról belém rohant egy Ügyvéd, aki épp telefonált, s nem vett engem észre, de azt se, hogy piros van...Ennyit erről.:(
Sőt, 2009-ben Szegeden egyszer elém vágott keresztbe egy nő előttem, épp reflexszerűen megálltam. Még 2cm se volt az első gumim és a kocsi között. A csaj kiugrott a kocsiból oszt bocsi, bocsi jól vok? Nem is vettem észre magát..mondja.. Ja, mondom, úton, ráadásul egyenruhában voltam. Melóba mentem. Nappal. 100%-os forgalom.Telefonált, szét se nézett,mikor lekanyarodott.
Rengeteg ilyen van, szándékos észre nem vételtől függően. Mert csak motorral vagy. Kaptam ilyen választ is Szegeden jobbkézszabály meg nem adásakor.Mikor az ürgét megkérdeztem,hogy normális? Itt is csak a reflex miatt úsztam meg. s még mennyi ilyet tudok bő 20 év motorozás adta helyzetekből. Sajna, a motorozás a környezet oda nem figyelése és a "ki a jani? Á, csak mz.. nehogy má előttem legyen"... Igyekeznek így letaposni. Már nem egyszer inkább ott hagyom gyorsan a motorosként a forgalmat, mert ha velük együtt megyek az már veszélyesebb. Inkább megyek gyorsabban mint az autós forgalom. akkor meg se próbálják, hogy ki a jani, ...
Persze, ha egy örült, fiatal, apuci bmw-ése próbálkozik, akkor hagyom, hogy felüljön a saját hintájába. Mert a forgalom ritmusával, a lámpával nincsenek tisztába. Hagyom hogy elzúgjon, a következő lámpáknál meg szépen integetek neki mikor lefordulok.
Inkább az ilyen legyen előttem, mint a se..emben, hogy engemet veszélyeztessen.;)
Magadba bízzál, ne másba!
Az öreg motoros, nagyapám így tanított...:)
http://youtu.be/gXVblTMRCSs
http://youtu.be/1F_g9yxMgtI
Sajnos, ezek nagyon igazak.
Figyelni kell, s óvatosan!
Nem csak rajtad múlik, hogy hazaérsz-e még.
Teknőc
sorszám: 7774 (137814)
(előzmény: Perec, 2013-03-24 22:23:34)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-03-24 22:23:34
42 injekció, de ki számolja :)
Örülök, hogy viszonylag kedvezően megúsztad, de egy ilyen után biztos maradnak hegek, sajgó részek stb.
Ez azt jelenti, hogy fizettek minden gyógykezeléssel, kiesett bérrel, jogi dolgokkal, motorral kapcsolatos dolgot?
Nem ütöttek még el szerencsére, csak próbálkoztak 5x, de vagy maguktól, illetve 2x gumicsikorgásra kapcsoltak. Egy alkalommal pedig én próbálkoztam és az autós védett.
4-5 pórul járt MZ-s kollégára emlékszem jobban, de sajna még lehetett olvasni még egy tucatot.
sorszám: 7773 (137812)
(előzmény: Teknőc, 2013-03-24 17:10:05)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-24 17:20:12
Te estél? Milyen volta baleset? Ha gondolod, segíthetek az ügyben? De privátban, emilben beszéljük akkor meg!
Teknőc
sorszám: 7772 (137809)
(előzmény: Perec, 2013-03-24 15:23:29)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-24 17:10:05
Igen, sajna, esélyem sem volt kikerülni...
Ha nehezen is, de jól sikerült minden.
Jó bő fél év után zárult le a dolog, a vétkes svájci biztosítójának köszönhetően.
Ők nagyon rendesek voltak, nem úgy mint a vétkes fél... Bő egy hónapot feküdtem,42 inekció, véralvadásgátló gyomorba, utána volt még utókezelés több hónapig még.. De minden jó zárult le végül. Valamint köszönöm az érdeklődésedet, jól esik, hogy erre még emlékszel, mi is történt velem.:)
Teknőc
sorszám: 7771 (137808)
(előzmény: Perec, 2013-03-24 15:23:29)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-03-24 15:23:29
Teknőc! -a Papír topicból

Tényleg eléd kikanyarodtak, ha jól emlékszem. (Sajnos gyakori, utoljára 1 hete fordult ki félig elém 1 nő, de mentett, megállt a sáv felénél én meg "elzúgtam" az orra előtt -a nehezen, de jó esetben védhető: megáll körülnéz majd mikor kb. féktávoságnyira érek elindul eset).
Kaptál mindenféle kártérítéseket és 100%-ban helyrejöttél a motoroddal együtt?
sorszám: 7770 (137807)

 
 
boky
válasz erre | email2013-03-20 10:07:36
Sziasztoook!
Nincs köztetek valaki, aki dolgozott már utcai elektromos szekrényekkel? A benne levő cuccok méretezésével kapcsolatban kellene help. Dobjon egy e-mail-t légyszi, aki látott már ilyet! Kösz!

Idén aztán már talán túrára is újra eljutok! :-)

üdv,
Boky
sorszám: 7769 (137720)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-03-08 23:34:08
a riga tiris gyújtása igen is jó mondj bármit :D fater gépén jó pár ezer km szolgált hiba nélkül...

Különben elgondolkodtam, hogy nem-e lenne érdemesebb egy jó etz generátort felrakni rá, mégis csak 12V 15A, de ugye ott az akksi meg a megszakító...hát nem is tudom van mind a kettő a polcon :D
sorszám: 7768 (137623)
(előzmény: Atilla, 2013-03-08 21:20:56)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-08 21:20:56
A Riga gyújtás, verhetetlen!
Mint a Riga összes alkatrésze.
A minőség csúcsa! :-)
sorszám: 7767 (137622)
(előzmény: Jaky16, 2013-03-08 20:53:29)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-03-08 20:53:29
Kár felvetni mivel kikezdhetetlen tény, hogy a 1974ben gyártott bordó színű szívtankos 250es TS a jobb, amin tirisztoros riga gyújtás van(lesz), és kint áll a garázsban. :D
sorszám: 7766 (137621)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-05 15:18:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-08 08:42:27
:)))))
még jó, nekem is a kedvenc témám, az olaj/benzin arány mellett :D
sorszám: 7765 (137617)
(előzmény: Atilla, 2013-03-07 19:03:00)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-07 19:03:00
Hát nagyon jól esne, de ez valami nálam sokkal profibb ember volt!
Azt láttam, hogy nem bírtad ki és még te is hozzászóltál.
sorszám: 7764 (137613)
(előzmény: Keri, 2013-03-07 14:01:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-07 14:01:41
Vald be hogy te trollkodtad be ezt a postot a nepperűzőbe :D
sorszám: 7763 (137611)
(előzmény: Atilla, 2013-03-06 23:41:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-06 23:41:30
Kedvenc témám!
Már sok vidám percet szerzett nekem! :-D
sorszám: 7762 (137610)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-05 15:18:24)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-05 15:18:24
Tényleg így lenne? Nem kéne feleleveníteni? :D
http://totalbike.hu/technika/nepperuzo/2013/03/05/jawa_vagy_etz_mit_vegyek/
sorszám: 7761 (137607)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-03-01 19:20:11
Sziasztok!
Elfelejtettem időben szólni:
Holnap reggel Veteránbörze!
Veteránbörze Szeged
Veteránbörze Szeged, Auchan parkoló (volt CORA)
Bocsi, de most volt időm géphez ülni!
Teknőc
sorszám: 7760 (137559)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-03-01 18:08:00
Hát éppen az angol a legnagyobb gond nálam is. Meg persze a korom. Ezzel nem az égéstermékre gondoltam.
Én is jól éreztem magam Lengyelországban. Persze az jó régen volt. De 89-90.ben eltöltöttem kint jópár hetet. Érdekes módon kiválóan boldogultam bármilyen nyelvtudás nélkül. Még azt is meg tudta mutogatni a recepciós hogy azt kérdezi, meddig maradok a szállodában. Szemléletesen megmutattam neki hogy addig amíg a meló igényli.:) Elővettem a forrasztó cuccokat. Imitáltam a forrasztást, majd eltettem és elindultam az ajtó felé és integettem neki. Megértette. :D
Nagyon segítőkésznek találtam a lengyeleket. A legtöbbnél megfelelő mennyiségű humort is tapasztaltam.
sorszám: 7759 (137558)
(előzmény: Atilla, 2013-03-01 17:24:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-01 17:24:58
Hát én lehet, hogy megnézlek.
a lengyeleket szeretem, és úgy is annyi munkám van, hogy éhenhalni pont sok. :-)
Minőségirányítási szakembert esetleg nem keresnek?Baromi rossz angol nyelvtudással... :-)
sorszám: 7758 (137554)
(előzmény: hzoltaan, 2013-03-01 12:24:20)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-03-01 12:24:20
Srácok,

Március 6-7 állásbörze a BME-n. Akit érdekel a Shelles munka Krakkóban és szívesen összefutna velem, meg a 2 HR-os csajjal aki velem jön, akkor szívesen látom egy kávéra a börzén. Keresse a szakállas csókát a Shell - stand körül.

Csak ismétlésképp a meló:
- Magyar ügyfélszolgálat (új migráció, 15 munkahely, lesz vagy 30 magyar a cégnél így)
- Fizetés a lengyel árak mellett elég kellemes (magyar nyelvet elég jól fizetik)
- Remek fiatal banda, jó alkalom az angol rendes megtanulására, nemzetközi tapasztalatokra, Krakow marha jó kis város, tele diákkal, turistákkal.
- A cég ad: - Mondom, jo fizu, tankolókártya valami kedvezménnyel :P, életbiztosítás, magánkórház, rengeteg tréning és lehetőség a Shellen belül, relokációs támogatás.
sorszám: 7757 (137552)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-22 14:09:55
MZ is készült rotax 1 hengeressel, lehet a sógorok azt gondolták tovább? :D
sorszám: 7756 (137504)
(előzmény: Keri, 2013-02-22 13:54:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-22 14:01:10
De mindegy is, az ilyen kategóriájú nagyköbcentis, egy hengeres nyomatékpumpák mind gördülő csapágyakkal vannak szerelve, mert a siklócsapágy nem bírja. Pl. A Yamaha XT600 is golyóscsapágyakon forog.
sorszám: 7755 (137503)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-22 13:54:36
Bocs, 7500-nál adja le, 5500-nál a nyomaték maximum van, tényleg tiszta MZ :D

http://www.motorrevu.hu/motorteszt/ktm_690_duke_elvezetes_kanyargast
sorszám: 7754 (137502)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-22 12:12:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-22 13:52:35
Egy hengeres 690ccm-es motorok, 100mm-es dugattyú átmérővel nem forognak 8ezret szerintem :D
Utána néztem 7000-es fordulaton adja le a csúcsteljesítményét.
sorszám: 7753 (137501)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-22 12:12:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-22 12:12:35
Alacsony fordulat?? Mihez képest? Ahogy tudom a legtöbb modern motornál min ~8E körül kezdődik a piros tartomány.

Vajon van-e olyan aki ilyen csapágyazást próbált MZben? :D
sorszám: 7752 (137500)
(előzmény: Keri, 2013-02-22 08:42:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-22 11:34:57
A dekli illesztése olyan volt, hogy igazgatni kellett felrakásnál, mert tudott olyat is, hogy beleért az állórész a forgórészbe.
Ez a kisebb baj. A nagyobb az, hogy az alsó tekercsek olajban állnak, a fölsők pedig kilógnak belőle. Így a fölsők idővel feketére égtek.
sorszám: 7751 (137499)
(előzmény: Keri, 2013-02-22 08:43:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-22 08:43:15
Mert mi a gond vele?
sorszám: 7750 (137498)
(előzmény: Atilla, 2013-02-22 08:39:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-22 08:42:32
Alacsony fordulat, k.nagy köbcenti, nagy pulzáló nyomaték miatt. A siklócsapágynál szétnyomhatja az olajfilmet, a golyóscsapágy nem szereti az ilyen igénybevételt.

Hondámon is a dekliben van a generátor állórész. Anyag és így súly spórolás...mondjuk a Hondám ~230kg-os száraztömegénél nem a súlycsökkentés volt a szempont :D
sorszám: 7749 (137497)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-21 23:52:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-22 08:39:31
Ilyen volt a Yamaha generátor is. Ötletesnek ötletes, de pocsék megoldás volt.
sorszám: 7748 (137496)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-21 23:52:20)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-21 23:52:20
Nem egy MZ :) Egész ötletes hogyha leszeded a gyújtásdeknit, jön vele a generátor állórész is... De mért jöbb a főtengelyhez a hengergörgős csapágy?
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/ktm-duke-szetbontva-112287
sorszám: 7747 (137495)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-20 10:49:53
http://youtu.be/3c8_K_wozJY
Óvatosan!
Teknőc
sorszám: 7746 (137487)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-14 21:34:52
Érdemes megnézni.... nem egy MZ :D

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/enduro/bmw-r1200gs-motorjanak-felepitese-es-mkodese-112018
sorszám: 7745 (137439)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17892)
Jawa (27115)
MZ (49013)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu