hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. december 12. péntek 
Gabriella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

KisTSávó
válasz erre | email2012-07-27 10:01:14
Értem én de nekem a gyárival 6körül eszik és egyszerűen nem lehet elszegényíteni alul annyira hogy jó legyen. Egyébként neked csatos van?
sorszám: 44126 (134625)
(előzmény: Troster07, 2012-07-27 09:51:11)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-07-27 09:51:11
Így igaz, maradjon a csörgő-zörgő gyári téma, az én fogyasztásom is csak azért lett emberbarát, mert a tajvani szarból csak a ház maradt meg, a többi minden gyári benne, tehát már ez is csak varacskolás.Így sem tudom használni vele a katonai kiput, mert azzal már brutál sokat eszik, pedig normál karbinak nem kellene ennyire érzékenynek lennie egy kipuffra.
sorszám: 44125 (134624)
(előzmény: RR_ZOZY, 2012-07-27 09:00:48)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2012-07-27 09:00:48
Hali!

NE VEDD MEG AZ UTÁNGYÁRTOTT CSATOST!!!

Akkor már a kopottás gyári is jobb, vagy NÉMET BING, még ha drága is!

Bocsi hogy itt is szórom az igét, de vasárnap jöttünk meg a Duna deltából, egyik kolléga ennek a nagyszerű taiwani szarnak köszönheti, hogy kb. 40ezerrel többet itatott meg a motorral mint a többiek. BEÁLLÍTHATATLAN.
Bambit is megkérdezheted.
sorszám: 44124 (134623)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2012-07-26 23:43:51
Sziasztok!

Írtam pár napja , hogy a gép nem megy 3000 alatt és 5ödikben. Ma benéztem a gyujtás felőli dekni alá mert onnan folyik az olaj csak pontosan nem tudom, hogy honnan. Ekkor gondoltam megszámolom a lánckerék fogainak számát. Ötödszörre is 20 fogat sikerült megszámolnom :D Kértem is gyorsan Jaky16-tol egy 19eset és visszatért a ménes 5ösbe is :D Azért nem tép le magáról de legalább gyorsul már. Ja és tudok utángyártott, új csatos karbit 250esre 5rugóért. Szerintetek megéri?
sorszám: 44123 (134618)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-26 21:22:21
Ja tényleg. A zsiguli is fele annyit fog mutatni. A 4 henger 4 ütem, fordulatonként kétszer gyújt. Az MZ fordulatonként egyszer, de ha már úgy is szétszeded, szerintem át lehet alakítani.
sorszám: 44122 (134613)
(előzmény: Troster07, 2012-07-26 21:08:50)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-07-26 21:10:35
Még meg kell mérnem pontosan...nem tom, de először ráállok a zsiguli barkácsra, most van hozzá kedvem.
Ma már a bringaórát betettem a gyári kmórába:)
sorszám: 44121 (134611)
(előzmény: Keri, 2012-07-26 21:06:40)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-07-26 21:08:50
Gondoltam rá, hogy zsiguliét szétmókolom, most úgy is szabin vagyok ráérek vele játszani, vannak itthon donor darabok is.Kérdés, hogy a zsiguli mérő ugyanannyit mutat-e, anno Trabantra raktuk rá, és fele annyit mutatott (kétütem-négyütem, dupla annyi jel, már nem emlékszem mért, de csak a felét mutatta).Na majd kipróbálom vele.
sorszám: 44120 (134610)
(előzmény: Keri, 2012-07-26 21:01:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-26 21:06:40
Nem is vészes.
Mekkora van az MZ-ben 52mm-es?

http://www.olcso.hu/arak/fordulatsz%C3%A1mm%C3%A9r%C5%91
sorszám: 44119 (134609)
(előzmény: Troster07, 2012-07-26 20:43:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-26 21:01:47
Miért nem teszed a zsiguli belsőt az MZ tokjába? Lehet kapni mindenféle méretű fordulatszám szabályzót, de elég drágák. A LED-eset nem javaslom mert erős fényben nem jól látszik, vagy sötétben vakít. LCD vagy analóg kijelzés aminek van gyakorlati értelme.
sorszám: 44118 (134607)
(előzmény: Troster07, 2012-07-26 20:43:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-07-26 20:43:29
Valakinek van tippje elektronikus fordulatszám mérőre?Van olyan gépkocsi tipus ami belemegy az Mz tartójába.Semmi féle képpen nem szeretném alakítani a gyári konzolt, rácsavarozni, mert így van szép Mz-s eleje.Sajnos a zsiguli műszer nagyobb átmérőjű.Gondolkodok még olyanban is, hogy valaki legyárt ledes, az is szuper lenne, kivéve Sub-ee.
sorszám: 44117 (134604)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-07-25 19:18:35
Igen, piszok nagyot reccsen, nyikkan a gumi, bömböl a motor. Amikor vettem a kihagyott néhány alkatrész közé az üresjárati rögzítő golyó is beletartozott... 4.-be vagy 5.-be ugorva azért sokkal kisebbet reccsen, mint 2.-ba, meg azért kapott rögzítést, hogy ne ugráljon.
sorszám: 44116 (134588)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-24 18:58:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-24 20:38:55
Ilyen szempontból előnyösebb az autók nem szekvenciális váltója, azt könnyen ki lehet dobni üresbe.
sorszám: 44115 (134587)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-24 20:30:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-24 20:30:47
Lejtő előtt a láncot leszedve még kevésbá fékez :-)
sorszám: 44114 (134586)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-07-24 20:13:13)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-07-24 20:13:13
Plusz nem melegszik a váltó olaj és nem kopik a kinyomó csapágy.
sorszám: 44113 (134585)
(előzmény: Keri, 2012-07-24 17:58:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-24 19:59:00
Ilyen nagy fordulatszám különbségnél csak kerreg de nem lehet betenni, csak gázfröccsel, vagy ha lelassult a motor.
sorszám: 44112 (134584)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-24 18:58:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-24 19:57:45
Volt Jawam, és szerelés közben párszor gondoltam arra hogy ezek miért nem tudtak szétszedni valami normális motort mielőtt nekiálltak váltót tervezni ;-)
sorszám: 44111 (134583)
(előzmény: Lally, 2012-07-24 19:45:24)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-07-24 19:45:24
Ilyen vacak az MZ? A Jawán három üres is van! Gyárilag! X)))
sorszám: 44110 (134582)
(előzmény: Keri, 2012-07-24 17:58:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-24 18:58:24
Ügyeljetek rá, hogy be ne ugorjon menet közben sebességbe, mert akkor RECCCS!!
sorszám: 44109 (134581)
(előzmény: Perec, 2012-07-24 15:15:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-24 17:58:50
Valamelyik nap én is kipróbáltam. Gond nélkül be tudom tenni üresbe a 3-4 között én is a TS-t. Tényleg jó, de nem vettem észre különbséget a sima behúzott kuplunghoz képest. Persze hosszabb leejtőnél jobb, mert nem kell tartani.
sorszám: 44108 (134579)
(előzmény: Perec, 2012-07-24 15:15:58)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-07-24 15:15:58
Keri!

Köszönöm a biztatást, a segítséget, a múlt héten széthúztam a blokkot és beraktam az üreset a 4.-5. közé.
Valamivel kisebb bevágást ejtettem, így nem olyan egyszerű fentről kapcsolni, mint a sima üreset, de 4.-ből már oké, ha túlszaladt.
Hátrányát nem tapasztaltam, a 4->5, 5->4 váltás ugyanolyan sima maradt.
Még nem használtam sokat, csak városban párszor, de akkor jól vizsgázott!
Nem olyan kényelmes, mint a körváltó, mert kigurulva 20 körül ideje átmenni a normál üreshez N->4->3->2->N.
Elvileg hamarosan komolyabb teszt következik országúti szakaszokon és Horvátországban, igazi leállított, majd -remények szerint- könnyedén újra beugrasztott motoros vitorlázással.
sorszám: 44107 (134578)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-22 17:52:30
;-))
sorszám: 44106 (134568)
(előzmény: Lally, 2012-07-22 12:32:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-22 12:43:32
Igaz. :-)
Emellett érdemes abból is kihozni a lehető legtöbbet, ami van.
sorszám: 44105 (134567)
(előzmény: Lally, 2012-07-22 12:32:47)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-07-22 12:32:47
Jó és egészséges is, az , hogy megmozgatod a kreatív fantáziádat. Én is szoktam. Csak nálam a végeredmény a fogyasztáscsökkentésre mindíg egy 125 4T lesz.
sorszám: 44104 (134566)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-22 12:17:01)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-22 12:17:01
És egy szabadonfutó a hátsó kerékbe, guruláshoz.
sorszám: 44103 (134564)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-22 12:16:01
Mármint a porlasztó előtt, aporlasztó és a légszűrő közt. A fals a porlasztó után van. :-)
Gondolkoztam azon is. Gázbevezetés a szívócsőbe. De lehet veszélyes, ha lecsökken a beáramló kenőolaj mennyisége.
Közelállandó terhelésre fordulatra be lehetne állítani. Fokozatosan csökkenteni az olajmennyiséget, és mikor tönkremegy, akkor tudjuk, hogy ennél több kellett volna neki :-)
sorszám: 44102 (134563)
(előzmény: Keri, 2012-07-21 20:48:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-21 20:48:40
Ilyet is szokott csinálni a motor ha falsot szív :)
sorszám: 44101 (134562)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-21 15:50:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-21 15:50:11
Még egy ötlet a fogyasztáscsökkentő világbajnokság dobogós helyezéséhez: ugyanazon fúvókák esetén a keverék szegényíthető, ha a porlasztó előtt beépített ventillátorral plusz levegőt juttatunk a motorba.
sorszám: 44100 (134560)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-21 12:28:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-21 15:47:15
Hoppá! A Ladába is gyárilag beépítették eme csalafinta és elmés eszközt :-)
sorszám: 44099 (134559)
(előzmény: Keri, 2012-07-21 13:17:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-21 13:19:24
Semmi gond, épp ezt mondom ha az ember nem tudja a kulcsszót amivel keressen akkor hiába a google.
sorszám: 44098 (134558)
(előzmény: LG TS, 2012-07-21 10:23:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-21 13:17:46
Nekem a Hondában gyárilag van ilyen...szívatónak hívják :D
sorszám: 44097 (134557)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-21 12:28:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-21 12:28:44
Kis fogyasztáshoz egy elméleti ötlet, hogy ne kelljen sokat fúvókákat cserélgetni:
az eleve kisebb méretű fúvókákhoz a légszűrő és karbi közé egy fojtószelepet felszerelni, vagy mint a Pannoniák légszűrőjén található forgatható szűkítő.
Ha más üzemanyag,E85, vagy hidegebb időben sűrűbb 2T olaj miatt kevesebb nafta jut a motorba, a levegőbeáramlás csökkentésével orvosolhatjuk a problémát a használható motorállapot eléréséig.
sorszám: 44096 (134556)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-21 12:24:05
Lehet nálad valami vezérlési, kipu probléma is. Illetve túl hosszú áttétel a gépnek.
Én örülnék neki, ha pici fúvókával is túl sokat kapna a gépem. Tennék bele még kisebbet. :-)
35-ös fúvókákkal nem enne sokat a szerkezet, de az olajat 1:20-ra kellene keverni. :-D

Egyszer valami gyér olaj került a motorba. 25-30-nál jobban nem ment, szívatóval kínlódtam hazáig. A benzinből kiváló olaj szépen beült a karbi poharának legaljába, és elzárta a főfúvókát.
sorszám: 44095 (134555)
(előzmény: KisTSávó, 2012-07-19 22:41:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-21 12:19:22
4 liter?
Atyaisten! Szúró fájdalmat érzek a mellkasomban... :-)
sorszám: 44094 (134554)
(elözmény: Keri, 2012-07-19 22:08:04)

 
 
Veszy2107
válasz erre | email2012-07-21 10:45:36
Hello!

Jelentem sikerült megcsinálnom a kuplungot! ;) Kicseréltem a tárcsákat valami elvileg német minőségűre :) és most már jól működök, ki is emel! Abszolút semmi ördögi nem volt vele, még a kiegyenlítő 3szögű alátétet is ugyan azt tettem fel, mert egy szerelő mondta, hogy valószínű azzal működnie kell. Beletettem a Castrol ep 80w90-et, olyan a váltom mint a vaj! :D A 10w40 a közelébe sincs és nem is ugrik egyesbe! Ráadásul még szerencsém is volt, mert egyenesek voltak a tárcsák és nem szaggat a kuplung! :D Viszont az első lánckerék mögötti szimeringgel jól megszo...... magam! Nem tudtam, hogy amibe fekszik, azt le kell csavarozni és úgy hátulról kell beletenni! :)))) Szét is basztam egy szimeringet mire rájöttem! :D De a végére sikerült!
Kössz még egyszer az eddigi segítséget!
Üdv!
sorszám: 44093 (134552)
(előzmény: LG TS, 2012-07-21 10:23:59)

 
 
LG TS
válasz erre | email2012-07-21 10:23:59
Bakker :D Köszi! Mi szégyen... Pláne hogy IT-ban dolgozok, csak kicsit másnapos vagyok :D
sorszám: 44092 (134551)
(előzmény: Keri, 2012-07-21 10:12:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-21 10:12:01
Amúgy googleval: "féktárcsakészítő" címszóval első találat, a szocimotoros a harmadik :))) ha nem tudod mit keresel akkor a legjobb kereső is hiába :)
sorszám: 44091 (134550)
(előzmény: LG TS, 2012-07-21 09:57:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-21 10:09:19
Szőke Károly, féktárcsakészítő, Budapest, Mogyoródi út Tel.: 1/221-2583
sorszám: 44090 (134549)
(előzmény: LG TS, 2012-07-21 09:57:00)

 
 
LG TS
válasz erre | email2012-07-21 09:57:00
Szia Keri! Le tudnád írni még egyszer annak a Zuglói, fékkel foglalkozó szakinak a címét/elérhetőségét akiről egy pár hónapja írtál? Ha lehetne keresni rendesen itt, akkor nem botorkodnék ilyen kérdéssel...
Üdv: Gábor
sorszám: 44089 (134548)
(előzmény: Keri, 2012-07-20 20:12:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-20 20:12:28
Konkrétan zárlattól, azaz nagy áramtól tud leolvadni a szigetelés. Ha megtörik akkor nincs semmi extra csak nem működik.
sorszám: 44088 (134546)
(előzmény: VGGábor, 2012-07-20 16:15:12)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-07-20 16:15:12
IDe nem írtam ki, de sikerült hazahoznom a /1est :D Kérdésem az lenne hogy attól gyulladhat ki egy vezeték hogy megtörik valahol, vagy ahhoz csak nagy áram képes?
sorszám: 44087 (134544)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-07-20 08:15:21
Jó neked. Én a tizedét megyek. De az ötödénél biztosan nem mentem többet az elmult négy évben egy évben sem.. :( :( :(
Szokták is kérdezni a parkolóban hogyha dísznek vannak a motorjaim, miért nem a szobámban tartom őket.
sorszám: 44086 (134540)
(előzmény: Keri, 2012-07-20 07:48:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-20 07:48:42
Én évente megyek annyit. Szép is lenne, ha ilyen gyakran cserélni kéne. :))
sorszám: 44085 (134539)
(előzmény: Árpád, 2012-07-20 03:12:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-20 07:42:05
Bambi rendelkezésemre bocsátott néhány garantáltan gyári tűt. Azok mindegyike egyenes volt. Persze nem volt meg az összes típus.

http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif

Ha valaki rendelkezik a hiányzó darabokkal vagy tudja a méretét kérem tegye közkincsé!
Esetleg ha gyári méret adatokkal rendelkezik az lenne a legjobb.
sorszám: 44084 (134538)
(előzmény: Árpád, 2012-07-20 03:01:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-07-20 03:12:01
Apropó. Az első ETZmben lévő tű görbesége rámutat arra, miért is kell néha a főfúvóka tartót cserélni.
Nem sima kopásról van szó. A rázkódás miatt idővel kiveri a tű a tartó falát.Nem gyorsan. Pár tízezer kilométer alatt. Csak saccolni tudom, ha más nem jön közbe, talán 20 ezer kilométerenként.
sorszám: 44083 (134537)
(előzmény: Árpád, 2012-07-20 03:01:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-07-20 03:01:13
Talán azért nem voltál vele elégedett, mert a gyári is domború volt valaha. :)
Az elsőmben még gyári tű volt, csak kopott és enyhén görbült. De nem volt egyenes.pontosabban valami exponenciális görbére hasonlított, azaz olyan volt mint egy kondi valamilyen ellenálláson való feltöltésének a görbéje. Azt hogy miért volt gyárilag ilyen, csak sejtem. Arra gyanakszom hogy minél gyorsabban áramlik a levegő,annál nagyobb ellenállásba ütközik(pl a szűrőn, tudod a légellenállás is négyzetesen nő). Tehát százalékosan egyre nagyobb nyitás kell a karbi dugattyújánál ugyanakkora növekedéshez.Azaz a levegő nem egyenletesen változik a nyitásra. A benzin viszont egyenletesebben nő ahogy növeljük a cső kereszt metszetét. Tehát a tű nem lehet egyenes.
De az is lehet hogy egész mástól van ez az egész. :)
sorszám: 44082 (134536)
(előzmény: Keri, 2012-07-20 00:08:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-20 00:08:02
Hát én nem finomkodtam ennyire :)
3 részt néztem. Alapjáratot, félgázt, teljesgázt. Mindegyiknek megvan a maga helye a tűn, a köztes részt pedig csak interpoláltam.

Elsőre egyeneset reszeltem mint a gyári, de azzal nem voltam elégedett.
sorszám: 44081 (134535)
(előzmény: Árpád, 2012-07-19 22:59:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-20 00:01:24
Én úgy csináltam, hogy fogtam egy sárgaréz keményforrasztó pálcát, levágtam egy darabot befogtam a fúrógépbe és tűreszelővel kb, megcsináltam a kúposságát. Kipróbáltam és azokban a tartományokban ahol keveset kapott még levettem kicsit. Párszor persze túlcsiszoltam, de a pálca olcsó, szóval kezdtem elölről. kb. a 4. nekifutásra lett jó. Az eredetinél, vastagabb, rövidebb és domború kellet nekem. Persze a motorom nem gyári. 150-esre fúrt 125-ös TS, TZ karburátorral.
sorszám: 44080 (134534)
(előzmény: KisTSávó, 2012-07-19 22:43:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-07-19 22:59:45
Én vettem pár darabot.
A karbit beállítottam a gyári értékekre.Utána kiválasztottam egy olyan tűt ami egyértelműen csak felül volt szar.
Aztán egy kerámia lapcskábal kezelésbe vettem a tűtközéptől felfele vékony csikokban fínoman vékonyítottam, Közben igyeltem a motor viselkedését amikor jü let közétől egy kicsit felfele is, akkor tovább haladtam felfelé a tű csiszolásával.Aztán elrontottam. Majd újra. Amikor végre végig jó lett, kiderült, mégse jó teljesen, alul picit többet kapott a kelleténél. Akkor lejjebb vettem a benzinszintet és még csiszoltam, akkor már a közepet is, egyenletesen végig. Így már jó lett annyira hogy műszerek nélkül egyenletesnek tűnt a viselkedés.
De ha megtalálod valahol a gyári adatokat, csiszolhatod egyből olyanra. Persze olyan tűt kell szerezni amelyik sehol sem kissebb az eredeti gyárinál. Vagy ha igen, akkor lent, azt lehet a benzinszinttel korrigálni szerintem. Nekem nem sikerült méreteket szerezni.
De más is csiszolta már be a tűt, gondolom ő is leírja hogy csinálta, hátha az ő módszere egyszerűbb és gyorsabb.
sorszám: 44079 (134533)
(előzmény: KisTSávó, 2012-07-19 22:43:16)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2012-07-19 22:43:16
És a tű becsiszolásának mi a menete? Már kissé belefáradtam, hogy költöttem a gépre elég sokat és még mindig nem akar ugy menni ahogy azt elvárnám.
sorszám: 44078 (134532)
(elözmény: Keri, 2012-07-19 22:11:37)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2012-07-19 22:41:27
Van még itthon 3 Simson, az egyikböl kiszedtem már a szivató dugóját próbaképpen, de semmi változás, szóval ezt a hibát kizártam. Alapjárati alapbol 45-ös. Direkt 40-eset raktam bele aminek tuti jó a mérete mert gyári bvf.
sorszám: 44077 (134531)
(elözmény: Keri, 2012-07-19 22:04:33)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49076)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu