hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

fisi
válasz erre | email2003-12-29 00:55:08
Hali!!!

Végül is igaza van Teshonak!!
HA az eredeti selyemfényű feketére akarod visszamajszkolni, vagy egyéb félfényesre nyugodtan csinálhatod így! Egy retuspisztoly, más nevén légecset még jobb erre a melóra mint egy hagyományos nagy stukker!
Kézzel is kísérletezhetsz, de ahhoz nagyon sok gyakorlat kell hogy egy szórt felület látszatát keltse!!!!
Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor inkább küllőztesd ki, DE CSAKIS SZAKEMBERREL!!!!

Fisi

JA!!
Horpadt felnit nem nagyon tudod kiütni már, főleg ha nagy az ütés!!!
Inkább cseréld!!! Nem túl sokból (asszem 10- 12 ezerből) már zsír új felnit lehet kapni!!!

sorszám: 230 (4136)
(előzmény: tesho, 2003-12-29 00:05:32)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-29 00:05:32
Hali!

Én nyár elején fújtam le az első kereket,de ezért nem fűztem ki!
A küllőkről könnyen lakaparható a festék,de -így utólag- egyszerűbb,ha a küllők tengely felöli végét leszixallazod,mert utólag ott nehezebb vakargatni..

byee
sorszám: 229 (4133)
(előzmény: Dino, 2003-12-28 06:06:35)

 
 
dan251
válasz erre | email2003-12-28 23:22:27
Hali!
Nekem is lenne egy kérdésem kerékkel kapcsolatban:A hátsó ráfom meg van ütve.A kerék 16"-os. Mivel lehetne kiegyengetni?
sorszám: 228 (4131)

 
 
diosig
válasz erre | email2003-12-28 11:30:16
Szio!
Ha van türelmed hozzá,hozzákezdhetsz. Nem egyszerü feladat, mivel ki kell centirozni utána a felnit, meg ugy csavargatni a küllőanyákat, hogy ne üssön a ráf. Na nem oké nagyot lehet szállni vele. Szitál, ráz, tojás alakú lesz. stb....
Szval érdemes olyanra bizni, aki már csinált ilyet4
Én az első agyra hátsó ráfot fűzettem, met igy rámegs a 120/70-es gumi is, és nem fogja meg a tárcsafék a gumit olyan könnyen!
dio
sorszám: 227 (4124)
(előzmény: Dino, 2003-12-28 06:06:35)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-28 06:06:35
Valaki mondja meg nekem, hogyan kell kereket újraküllőzni, meg hogy nehéz-e? Ezt azért kérdezem, mert a kerékagyakat is le akarom festeni.
sorszám: 226 (4121)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-28 06:05:07
Valaki mondja meg nekem, hogyan kell kereket újraküllőzni, meg hogy nehéz-e? Ezt azért kérdezem, mert a kerékagyakat is le akarom festeni.
sorszám: 225 (4120)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-27 06:18:26
Boldog karácsonyt és újévet mindenkinek!
(Bocs, hogy utólag, de a technika ördöge.)
sorszám: 224 (4115)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-23 13:51:29
Hali!


Jol sejted, a félfényes = selyemfenyu. Inkabb az altalad irt kifejezes a szabalyosabb.

Fisi
sorszám: 223 (4103)
(előzmény: Atilla, 2003-12-23 10:39:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-12-23 10:39:28
Hello
De a "félfényes" talán még jobb!
Bár itt nekem selyemfényűről beszéltek, de az szerintem ugyanaz lehet, mint az általad írt "félfényes"
Mindíg mattra szerettem volna fényezni a gépeket, nem tetszik ha nagyon csillog. De még gyerekcipőben jár a dolog, festékboltossal még nem beszéltem, csak a helyi alkoholista festővel, aki egyébként nagyon szépen dolgozik, ha ott állsz fölötte és nem hagyod inni. :-)
Üdv Attila
sorszám: 222 (4102)
(előzmény: fisi, 2003-12-22 20:06:08)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-22 20:06:08
Gyakorlatilag ahogy anno itt Kalocsán körülnéztem azt mondta a festékboltos srác, aki a festékeket- lakkokat keveri ki számgéppel- hogy félfényes lakkot is tud kikeverni, az arányt ő határozza meg! Tehát mivel a félfényes+ fényes lakk keveréke 1:1 arányban van matt lakk!!

A kétkomponenesű nagyon jól bírja a benzint, de persze nem úgy hogy hagyod rajta száradni 1 napig hanem letörlöd ha véletlen ráfröccsent!!!
Egyébként szerintem ha a csávó meg tudná oldani hogy 2k- ben félfényest- mattot tudna kevertetni akkor nem kéne lakk sem rá!!
Szerintem igencsak meg lehet oldani, de azért nézz utána!
Egyébként miért matt sárga?? A félfényes nem lenne jó???

Fisi
sorszám: 221 (4097)
(előzmény: Atilla, 2003-12-22 18:40:24)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-12-22 18:40:24
Hello

Ez a lakk dolog engem is érdekelne, le szerettem volna fújatni a mocit matt sárgára, a másikat meg matt bordóra, de azt mondta a festő, hogy a matt festéken igencsak meglátszik ha benzines lesz (pl tank). Kéne rá valami lakk, de olyn lakkot nem tudott mondani a festő amitől garantáltan ugyanolyan matt marad. :-(
Van olyan matt festék amire nem kell lakk, és bírja a benzint?
Vagy olyan lakk ami matt?
Üdv Attila
sorszám: 220 (4095)
(előzmény: Gexxx, 2003-12-22 11:09:52)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-22 11:09:52
Sztem most már csak a karbin kell 1 kicsit állítani a levegő-üzemagyagkeverék csavarral (nem tom a hivatalos nevét, de gondolom tudod, hogy miről magyarázok), és az alapjárati csavarral (ha van).
Sok sikert és öltözz fel rendesen, mert rohadt hideg van odakinn (lehet, hogy a hideg miatt indul nehezen)



Kellemes karácsonyt és bulldog új évet kívánok minden MZ-snek és egyéb márkákat lovaglóknak, lehet hogy már csak jövőre "találkozunk"
sorszám: 219 (4072)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-21 23:13:35)

 
 
tike
válasz erre | email2003-12-22 10:47:03
Hi!
Nekem a is Tz akkor indult ilyen nehezen, amikor nagyon szegény keveréket kapott.

tike.
sorszám: 218 (4071)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-21 23:13:35)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2003-12-21 23:13:35
Hali srácok!

Ez a festéses cikk tényleg nem lenne rossz, de ha nincs időd Fisi, majd megoldjuk máshogy. Na a Trophymon meg téemkáztam ma egy fél estét, mostmár menetközbe semmi gond, a gyertyakép mint a nagykönyvbe ("sárgásszürke, homokszínű"), csk alapjárat nincs, meg kb 15dik rugásra indul. De húz mint az állat, veszi a gázt, meg hát jól is megy. Nem tudjátok, mit lehetne ezzel kezdeni?????
E=MZ^2
sorszám: 217 (4062)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-18 23:27:17
Megint nem konnyu a dolog!

Ahany fajta festek annyi fele keppen viselkedik másfajta lakkal stb.
Kétkomponensűt hülyeség lakkozni, ha fényesebbet akarsz próbáld meg felpolírozni!!
Örök érvényű szabály: ha lehet minden festéket csak a saját a gyártó által hozzárendelt anyagokkal keverjünk, fedjünk át stb!

Fisi
sorszám: 216 (4035)
(előzmény: tesho, 2003-12-18 23:15:35)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-18 23:15:35
A festék az a sima flakonos felrázandó golyós izé volt,a neve...ööööööö...
A festésnek semmi baja,a benzin csak a lakkot bántotta!!
Jobb lett volna,ha inkább hagyom a lakkot a fenébe? Vagy milyen lakk a jó?Lehet,hogy megint nekem kell nekiállni...
sorszám: 215 (4034)
(előzmény: fisi, 2003-12-18 22:28:09)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-18 22:46:23
Drága barátaim!!!

Így is minden nap éjfélig- fél egyig fent vagyok, másnap meg mint mosott sz@r a munkahelyen!! Nincs erre időm! De ha kell telón segítek akinek nagyon kell, egy- két jótanáccsal!!

Fisi
sorszám: 214 (4032)
(előzmény: Gexxx, 2003-12-18 22:39:01)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-18 22:39:01
Pedig jó lenne, ha rászánnád magad, mert én is le akarom fújni a "vadi új" csepptankomat, meg a légszűrőházat, akksifedelet. Az előző festést hajtógázosflakonosszaranyagból intéztem el, olyan is lett.
Úgyhogy tollat ragadj és írj!!! :)
sorszám: 213 (4031)
(előzmény: fisi, 2003-12-18 22:28:09)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-18 22:28:09
Hali Tesho!Hát a billentyűzetem kb. 5 éves tehát nem nyert!!:)) NAgyobb baj hogy a Tomb Raider: The Angel Of Darkness nem akar tekerni a Voodoo 3 kártyámon!!! De mi a jó francot rakjak egy Abit BH6- os Intel BX440 chipsetes alaplapba???

A festék azért jött le mert nem 2 komponensű volt, hanem egykomponensű vacak, vagy Schulleres akrilt láttam még sec/ perc alatt így meghalni!

Fisi

U.I.: azér sem vesztek rá a cikkírásra!!:))
sorszám: 212 (4030)
(előzmény: tesho, 2003-12-18 22:18:53)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-18 22:18:53
Fisi!

Fogadjunk,hogy klaviatúrát kértél Karácsonyra!!!:-))

Az én festésem (anno) egész jól sikerült,a gáz ott kezdődött,hogy a lakkot,amivel lefújtam,lemarta a benzin és ettől elcsunyult az egész:((
Most fejből nem tudom,hogy milyen lakk volt..de én is támogatom HyGy ötletét a cikkel kapcsolatban!!

byee
sorszám: 211 (4028)
(előzmény: fisi, 2003-12-18 21:54:39)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-18 22:11:53
Hali Hygy!!

Hát egyszer majd ha nagyon ráérek akkor talán, de sajna nem vagyok prifi fényezőmester, csak az exapósom (ő autófényező volt) által tanítottakat tudom megosztani veletek, meg amit én tapasztaltam össze!! De lehet hogy majd összeszedek egy cikket valamikor, de nem hinném hogy olyan sokakat érdekelne a dolog??!!

Fisi
sorszám: 210 (4026)
(előzmény: HyGy, 2003-12-18 21:58:32)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-12-18 21:58:32
Hali!

Fisi ha gondolod, ossze hozhatsz egy cikket a fenyezesrol, par keppel, szivesen kiteszem az oldalra.

bye
HyGy
sorszám: 209 (4024)
(előzmény: fisi, 2003-12-18 21:54:39)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-18 21:54:39
Hali!!

Szabgab!!

NA neked írok elöbb mert már lógtam ezzel,csak lusta vagyok írni és gondoltam elfelejted!?:))
A szimmeriget akár melyik jobb csapágy boltban meg kéne hogy tudd venni!!
HA Kalocsán kapható akkor a világ bármely eldugott zugában is!!!:)) Amilyen szar az alkatrész stb ellátottság itt nálunk!!!
A kis kuriózum meg csak annyi lett volna, hogy anno a fékmunkahengerem azért lett egy jobb tömítettségűre cserélve, mert szaki szerelőm azt mondta ha egyszer szét lesz szedve+ a magyar karmantyú lesz belerakva az többé nem lesz jó!!? Csak csodálkoztam hogy nem akarja szétszedni a régit hanem egyben cserélte! Ő ahogy a szavaiból kivettem, nem nagyon ajánlja a szétszerelést, legalább is nagyon óvatosan! Inkább "tesztelt" nekem egyet a bontott fékhengerei közül?!! Ez csak ilyen kis piti apróság volt, nem is akartam leírni ezért akartam elsunnyogni!

Na Dino Mester!!!


Először is néhány alapfogalom- festőpisztoly, és fújom- bocs fújod!
Bocs!

A fényezés mint olyan nagyon tág fogalom, ha mindent le akarnám írni Neked akkor tele lenne az Mz topic!:)))

Vegyük sorba, ahogy írtad!
Kompresszor: lényges ha lehet akkor olajmentes legyen megelőzendő a koszos, olajos levegőből adódó problémákat! Kondenzvíz legyen leengedve rendszeresen!!! Márka nem annyira lényeg jó az Einhell, T.I.P., most látta mvalami Panthert is metros újságban. Ha mégis olajos a kompresszor akkor lecsapató, olajkiválasztó kötelező!

Festékszóró pisztoly: sokat kínlódok az elektromos Boschaimmal, ezért nemrég beszereztem egy Schneider Mini- Variot. Hát igaz csak 10 rongy volt, de kb. 3x kellett szétszedni összerakni mire úgy porlasztott ahogy kell!! De jó lett!! Persze a Sata....
Itt is inkább a rutin és a kézügyesség a mérvadó mint a márka. De sokat számít persze egy minőségi stukker!

Kb. 3 bar jó, de ez inkább már a pisztoly finomságával van összefüggésben! Pl. MIni vario elég jól porlaszt 1 baron is de 2 jobb. Túl nagy nyomás nem jó mert összeszedsz minden koszt ahogy felveri a levegő!!! A festékmennyiségnek, levegőnyomásnak, keresztmetszetnek nagyon összhangaban kell lennie!!!! Ezt próbálgatással kitapasztalással tudod legjobban megtanulni!

Buda Primer...
Na ezt hagyd meg inkább a kerítésfestésre!!!!:))) Jó alaphoz jó alapozó kell és ezek a töltőalapozók családjában találhatóak!!!
Jó márka a Body is de kevés pénzért ( kb. 5000 ft/l) a legjobb a Green ti Filler 5: 1- a Lechlertől!!! Kétkomponensű tehát ne zsugorodik számottevően, 600- as vízes papírral üvegre" tudod csiszolni!!! Ami rákerül az tükörfényes lesz!!:)) Persze ha jól fújod!! :p

Festék ha jót akarsz akkor Urki systemtől ne legyen szarabb és ha lehet 2 komponenű!! Igaz erre oda kell figyelni de nagyon jó kemény rétget alkot! Persze az egyik legjobb a Glasurit potom kb. 60 ezer/kg áron.. :)

Mitől szemcsés??
Na kb. 100 dologtól!! Fontos a festéket jól megszűrni!!! Lehet kb. 50 ft/db áron papírtölcséres szűrőt is kapni, de ha nincs akkor jó a muterod harisnyája is, csak nehogy háború legyen belőle!!:)))
Fontos a megfelelő festék/ oldószer arány is!!! Ha végképp nem megy végy egy DIN- poharat és lődd be kb. 16- 20 Dinesre az anyagot!! Kétkomponensűnél vigyázz arra hogy az edző is hígít!!
Ha ez kilőve akkor még:
A helység abszolút pormentes legyen!!! Kamrát felseperni, leportalanítani- utána kissé belocsolni (kissé!!), mindent bevinni, és bezárkózni!! Anyuci, barátnő, kutya- macska vadászpuskával eüldözni!!!:)))
DE!!!
?Mielőtt beviszed az alkatrészeket erőteljesen zsírtalanítani, és PORTALANÍTANI!!! Ezt a kamrán kívül lefúvató pisztollyal, vagy nem szabályos de ha megmosod a kezed denszessszel nitróval inkább ne!- kézzel is ecsettel is!
HA bent vagy a kamrában ( persze a sufni is az ha kinevezed!!), akkor még a fújás előtt levegős pisztollyal megjátszhatod azt is hogy csak a levegőt megnyitva lefújod a kis pöszlékeket a kezeddel gyengéden megsimítva a felületet közben!! A ruhád is legyen tiszta!!

NA ezek inkább "hardweres" hibák és nézzük a technikait!!:)
Porzásos, rücskös akkor lesz, ha nem megfelelően van hígiva az anyagod, ekkor kapsz "narancsos" felületet- illetve akkor is ha túl vastagon fújsz, de akkor inkább megfolyik! Porzásos pedig lehet a túl nagy nyomástól is, mert ilyenkor már szinte szárazon ér a felületre a festék és nem tud elsímulni, kevés a festékszemcse az anyaghoz képest! Aztán lehet még a nem egyenletes pisztolyvezetéstől is, egyenletesen vezesd a pisztolyt, és figyelj az alkatrész oldalainak összefüggéseire is!
PL.: Etz tankot szemből fújod eleje- akkor vigyázz arra hogy ha túlzottan "kihúzod" oldalra akkor "ráporol az oldalának első harmadár is tehát ott már mattabnak fogod érezni, látni a fényét a lakknak usw...
Lehet túl gyorsan párolgó oldószer is a ludas!! STB, STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB....

Nem olyan egyszerű dolgok ezek!!

Na tudod akkor mirror fine ( kb. 2000- es) vizes polírpapírral csiszold el finomra, és után a polírozd fel!!! De szigorúan csak a fényezéstől számított kb. 1- 1,5 hónapra!!! Addigra rendesen ki tud párologni az oldószer a lakkból, esetleg ha nagyon sürgős a dolog akkor 3 hét, de az értékek szigorúan 20C°- ra vonatkoznak!!!

Na "csak" ennyi lenne dióhéjban! :)))

Fisi
sorszám: 208 (4023)
(előzmény: Dino, 2003-12-18 14:22:37)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-18 14:22:37
Valaki mondja meg nekem, hogy miért lesz szemcsés, amit festek. 24 literes kompresszorral, meg egy kis festőpisztojjal festek (nem tecsós minőségű). Buda Primer alapozót fújok mostanság.A festék mennyiségének Kb 3/4-edét teszem a festékhez(próbáltam többet is, kevesebbet is). Kb 3 barral festek (próbáltam többet is, kevesebbet is). Úgy fúlyom, hogy ahol fényes, oda már nem fúlyok többet. Eddig úgy csináltam, hogy lefestettem, megcsiszoltam, lefestettem, megcsiszoltam...
sorszám: 207 (4015)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-18 11:25:56
steelheart6
Nekem a volt TS 250-esemmel volt ilyen benzinelfogyásos dolgom. Szerintem próbáldd ,meg az úszókat úgy beállítani, hogy legyen nyakig a karbi. Menetközben a benzincsappal tudsz játszani, ha egyáltalán megy. A benzinszűrőt (ha van) szerintem a próba ideje alatt vedd ki.
sorszám: 206 (4001)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-16 21:31:21)

 
 
Dino
válasz erre | email2003-12-18 11:10:32
Én miután rákattintottam a képeket teljes méretben meg tudtam nézni.
sorszám: 205 (4000)
(előzmény: szabgab, 2003-12-16 11:42:51)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-12-18 10:33:39
Hello

Nekem is olajos szokott lenni. (nem folyik, csakpont annyi, hogy a kosz szépen beletapad, és akár naponta is lehetne mosni)
De azon a túrán Tesho és Czövi nekem mutatták meg a megoldást, úgyhogy hazamentem és meg is oldottam.
Én Czövi módszerével lefelé vezettem és az akksi, + a porlasztó csöveivel összekötegeltem.
Az eredmény teljes siker! :-)
Úgyhogy Czövi motorja mögött áll az a gyönyörű sárga-kék ETZ :-) (kép4), na már azon is csővel van megoldva a szellőzés!

Üdv Attila
sorszám: 204 (3998)
(előzmény: tesho, 2003-12-17 22:17:30)

 
 
szabgab
válasz erre | email2003-12-18 09:37:58
Hali Fisi!

A munkahenger témához ígértél még valami érdekességet. És nem nyilatkoztál, hogy hol vetted a duplaajkú szimmeringet.

Köszi.
sorszám: 203 (3996)
(előzmény: fisi, 2003-12-16 13:46:15)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-18 00:34:43
A képtáramban található képeket lekicsinyítettem normálisan látható méretűre ill. feltettem még 3 képet.

byee
sorszám: 202 (3992)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-17 22:17:30
Jééé,én voltam a 200. hozzászóló!!:)

Találtam képeket az említett szellőzésről:

kep1

kep2

kep3

Ill Czövi motorján hasonló megoldás,csak fémből csinálva az eredti gumi dugó helyett és a blokk alá vezetve:

kep4

Jó nézelődést és sas szemeket!!!:)

U.I.: A legnagyobb meglepetésemre az átlátszó gumi csőben még soha nem találtam 1 cseppnyi olajat sem!!

byee
sorszám: 201 (3990)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-17 22:16:00
http://kep.tar.hu/tesho77

Nincs levédve,biztos eltévedtél:)
Amúgy amint lesz időm,kicserélem a képeket kisebbekre!! Majd szólok,ha kész..

Ha az előírt menyiség van benne,akkor nem ömlik,de vékonyabb csíkban folyhat az olaj,ami összekeveredve az út porával "retek" formájában nem szép látvány...és minden motorozás után -ha nincs minden nap tisztítva- csak még mocskosabb lesz!
Bátyám 150-ese is ugyanúgy folyat az előírt 6 dl-el is!!
Még vmi! Ha jóval szint alatt van az olaj,akkor is kicsaphatja ha meg van kergetve,hiszen odabent a fogaskerekek stb miatt össze-vissza fröcsköl az olaj!!!

byee
sorszám: 200 (3988)
(előzmény: fisi, 2003-12-17 21:10:23)

 
 
drtorokandras
válasz erre | email2003-12-17 22:00:51
Eloszor is udv mindenkinek, hiszen ez az elso "iromanyom" ide.

Szia!

Tudom, hogy mar reg megvalaszoltak mar a kerdesedet, (+ kezdokent nem is akarok "eszoszto" lenni) de leirnam, hogy en PONTOSAN ugy jartam, mint Te.

Vegigneztem mindazokat, amiket itt javasoltak, bar akkor meg nem olvastam ezt a forumot. Murphy torvenye alapjan utoljara neztem meg az aksit. Hat persze, hogy a "jo oreg" volt a hibas, rovid uton megvaltunk egymastol :-)
Ha legkozelebb ilyen hibam lesz, most mar tudom, hogy hova kell eloszor nyulnom...

Udv:
Doki

U.I.:Bocs a "szakallas" temaert.
sorszám: 199 (3986)
(elözmény: Szabolcs, 2003-10-30 12:18:58)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-17 21:48:00
Hát izzadó Mz blokkot láttam- látok is hiszen az enyém is izzad mint minden rendes Mz!
De olyat még nem láttam hogy csatakos lenne a kifolyt olajtól!!!! Ott szerintem igencsak baj van!!
Kíváncsi leszek tavasszal az enyémre, mert a hajtókar csere után faján össztömítgette a szerelő a blokkot kíváncsi leszek.. Úgy is motorpucevával kezdem a szezont!!:))

Fisi
sorszám: 198 (3984)
(előzmény: Gexxx, 2003-12-17 21:17:41)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-17 21:17:41
Ha nem láttál ilyet, akkor abban a blokkban nem is volt olaj :)
Az én 250-esemet is lehetett volna minden nap takarítani az olajtól
sorszám: 197 (3983)
(előzmény: fisi, 2003-12-17 21:10:23)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-17 21:15:40
Bazzge Tesho!!

Már megint rossz oldalra mentem, vagy már megint üldözési mániában szenvedsz??:))))
Miért van levédve a képtárad??? Mintha pár héttel ezelőtt nem let volna???!

Fisi
sorszám: 196 (3982)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-17 21:10:23
Szia Tesho!

Hát qrvára érdekes dolgok ezek!! Én még egy ilyen etz- vel sem találkoztam, ami olajat lődözött volna a szellőzőn keresztül??!!
Lehet a tiétek lökhajtásos?:P
Normális állapotban max olajködnek szabad lennie semmi másnak!! Nekem kissé izzad ott kb 3 havi hajkurászás után kis olajpára van ott semmi több!!! Mármint 3 havonta nézve, még mielőtt valaki azt hiszi hogy 3 hónapot használtam a gépet össz- visz... :Đ
És abálom neki rendesen néha! :)

Fisi
sorszám: 195 (3981)
(előzmény: tesho, 2003-12-17 20:14:08)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-12-17 20:14:08
Szabolcs!

Nekem is ETZ-150 van,a véleményem a következő:
Az én gyári könyvem 6 dl olajat ír elő,elméletileg ha semmi olaj nem volt a blokkban,akkor a csavar furatánál meg kell jelennie,de
-"a motor leállítását követően 10-15 perc elteltével végezzük az ellenőrzést,ez alatt az olaj lefolyik a ház faláról és így a tényleges mennyiségre kapunk adatot"

Tapasztalatom szerint,hiába van benne az előírt mennyiségű olaj,ha minél jobban hajtod a motort,annál több olajat fog kinyomni a szellőzőfuraton (az olaj ugye melegszik,tágul,habosodik, "mozog"..)

Én a következő megoldást 5löttem ki:levágtam a blokk tetején lévő szellőzőt elzáró gumiqpak tetejét (kb 1 centit). Vettem kb 25-30 centis benzincsövet,amit éppen bele lehet felülről szorítani a gumidugóba!
A csövet felvezettem a tank alá és odaszixallagoztam a seb.mérő spiráljához!
Azóta tökéltesen működik,nem folyik ki 1 csepp sem,a csövön megfelelően szellőzik!
A szoctúrán meg is mutattam, Czövi 250-es blokkján hasonló megoldás volt.
Végül nem elhanyagolható,hogy a cső szükség esetén a fék légtelenítéséhez is tökéletesen használható!:)

byee
sorszám: 194 (3979)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-15 22:35:10)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2003-12-16 21:31:21
Hali Fisi!

Az a helyzet, hogy a 25-ös hengerrel ez a remus cső nagyon király volt, a motor kb 110et vitte. Stabilan. A gyári csővel megy szinte egyátalán nem egy, gyári beállításokkal sem mióta 50-es lett. Kb. harmadikban fogy el neki az üzemanyag. Ja és egy idősebb szakember (aki valamikor sokat MZ-zett TS250, ES125, ETZ250) is látta már, először a főtengely szimmeringre gyanakodtunk, de ennek cseréje után sem lett jobb. Ja de van amikor jó. Egyik nap nagyon f***án ment, a következő napon kb 10edik rugásra indult, és ezeket a tüneteket produkálta. Erre még senki nem tudott értelmeset mondani.
-Lehet hogy az én motoromat nem lehet 150-essé alakítani?????
Azért kösz, majd mégegyszer mindent végigjátszok. Hát nem tudom.
Olcsó benzint!!!
sorszám: 193 (3961)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-16 21:05:58
Steelheart6!!!

Jesszus maris!!!:)) Szerinted az a Remus dob biztos hogy Mz Trophyra lett optimalizálva????? Szerinted hány mérnöknek fordult meg a fejében hogy erre egyszer valaki sportdobot akar rakni??? Nem gondolod hogy ez a sok kavirc (100 -as főfúvóka stb..) már magában is egy jó recept ahhoz hogy így viselkedjen a motorod ahogy most teszi???
Miért nem próbálsz mindent teljesen gyári értékekre állítani a gyárilag ajánlott fúvókákkal stb. és úgy megpróbálni a beállítást?? JA és gyári dobbal??!!
Az Mz- amúgy sem alapjárat bajnokok! Esetleg nem szedték ki a felömlőidet stb. rendesen??? Ettől is lehet, de sok minden mástól is! Nem akarom ismételni magam de vidd el szakemberhez is!! Exapósom anno ugyanígy átalakítatta a 125- ét, és gyári cuccokkal ment mint a barom, jó nem 130- at, de amit megadtak gyárilag neki azt hozta.

Fisi
sorszám: 192 (3960)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-16 13:49:39)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2003-12-16 13:49:39
Hali!

Kösz a tippeket srácok, de a Hogyan tovább MZ könyv nekem is meg van, a főfúvókám 100-as, és 150-es karbi+szívócsövem van. Na erre mondjatok valamit! Ja és mióta a sportkipufogót föltettem (nam kisipari hanem REMUS) azóta jobb lett. És nagyobb gáznál jó, csa alapjáraton nem. És falsot sem szív, mert szilikonos tömítőpasztával csináltam meg minden tömítést!
Széles Utat minden MZ-snek. Ádám
sorszám: 191 (3955)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-16 13:46:15
Hali!


A felirat mar honapok ota fent van,pedig allitolag mar feldolgoztak a kepeket!?
Csak kattints ra nyugodtan,es akkor bejonnek! A munkahenger temahoz meg majd este egy erdekesseg.

Fisi
sorszám: 190 (3954)
(előzmény: szabgab, 2003-12-16 11:53:35)

 
 
szabgab
válasz erre | email2003-12-16 11:53:35
És még féktémában kérdeznék.
Új föfékhenger, eredeti dugattyú,új karmantyú és szimmering -> folyik.
Szétszed.
Új dugattyú (pofára más, mint az eredeti), új karmantyú (török), más szimmering -> ereszt. Egyébként príma a fékhatás. Az új szimmering (Nagykörösi út) sokkal könnyebben ment a helyére, mint az elözö (futár bolt).
A fékkar viszont láthatóan elöször radiális irányban mozdítja meg a dugattyút, csak azután indul el befelé.
Lehet, hogy túl nagy a dugó és a fékhenger közti hézag?
sorszám: 189 (3950)

 
 
szabgab
válasz erre | email2003-12-16 11:42:51
A megadott címen a képek helyett
"Feldolgozás alatt" felirat létható.
Másnak is?
És hol lehet venni ilyen szimmeringet?
sorszám: 188 (3949)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-12 23:50:46)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-16 01:37:39
Nem baj, neked elnézzük :)
sorszám: 187 (3945)
(előzmény: fisi, 2003-12-16 00:09:56)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-16 00:09:56
Természetesen a két érték az közül a bal oldali a 125, a jobb a 150, de nem tudok formázni itt és kissé furán jött ki a hsz.- em ahogy elnézem!??:))

Fisi
sorszám: 186 (3944)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-16 00:07:19
Még mindíg nem érted teljesen!
A karbinak a házból kiképzett szívócsonkja- amire a szívócső megy- is nagyobb!! Tehát szívócsövet hiába raksz rá ha a karbin a csonk kisebb ill. nagyobb!! No!!

A könyv pedig a következőket írja:

125- ös 150- es
főfúvóka: 87 92
tűfúvóka: 65 65
indítófúvóka: 70 75
alapjárati fúvóka: 35 40
részterheléstű típusa: C3 C3

Schubertű állás:
2- 3 bejáratás alatt 2- 4 bejáratás
3. horony alatt 4.horony
de mindenkor a gyertyakép a mérvadó!

Alapjárati csavar helyzete:

125 150
1- 2 fordulattal nyitva 2-3 ford.

Tüzelőanyag magasssága az úszóház felső élétől: 14 mm mindkettőnél

A könyv letölthető a Szakirodalom mappából itt ezen az oldalon, csak kell egy kis tinta hozzá mire kinyomtatod- mivel 192 oldalas. De azért érdemes volt a nyomtatómat nyüstölni, mivel baró ötletek leírások is vannak benne!!!:))

Fisi
sorszám: 185 (3943)
(előzmény: Gexxx, 2003-12-15 23:50:43)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-15 23:50:43
Ja, és sztem nem kell az egész karbit cserélni, mert lényegi különbség nincs a 2 között, elég a főfúvókát és a szívócsövet cserélni. Mit ír a könyv a TS fúvókákról és schubert-tű beállításáról?
sorszám: 184 (3942)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-15 22:40:21)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-12-15 23:46:49
Thanx :)
sorszám: 183 (3941)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-15 22:40:21)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-15 22:53:58
Hát nem kell bele 3 decivel több olaj az biztos!!! Nem lesz jobb tőle+ plusz a motor is nehezebben dolgozik!!! De mivel azt irod hogy kevés olajnál is csinálta ezt így még a sebváltó szellőzők dugulása is szóba jöhet, de nem igazán értek ehhez a dologhoz!

De itt egy idézet az "MZ Hogyan tovább?" könyvből:

"A szükségesnél több olaj

Vegyük tudomásul, hogy rossz szolgálatot teszünk a motornak, ha az előírt olajmennyiséget belátásunk szerint megnöveljük. Ebben az esetben a tengelykapcsolóra fékként hat. Ezenkívül megvan az a lehetőség, hogy a többletolaj a házon levő szellőzőfuraton, ill. a 250 típusoknál a tengelykapcsoló tokoshuzaljának alsó befogórészén keresztül kifolyik. Ezt az olajat a menetszél felkapja és egyebek között a hátsó gumiabroncsra, kerékpántra stb. viszi. Hogy ez mit jelent, azt minden motorkerékpáros el tudja képzelni."

Szal csak ennyit tudtam segíteni, remélem ez is egy nagyon picit segített?? Egyébként vidd el szerelőhöz majd ő megnézi mi lehet vele.

Fisi
sorszám: 182 (3940)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-15 22:35:10)

 
 
tike
válasz erre | email2003-12-15 22:53:09
Hi!
Egyszerű a dolog, az olajnak valszeg nem volt ideje átfolyni a blokk bal oldalába, ezért kezdett el később folyni az olaj. Javitsatok ki ha tévedek...

tike.
sorszám: 181 (3939)
(elözmény: Szabolcs, 2003-12-15 22:35:10)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu