:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Mikor nincs töftöf? Motorféknél vagy 3-4 ezres fordulaton kis gáznál folyamatos haladáskor?
Hogy kell "jól" beállítani?
Hello
Ha jól be van lőve a gép, akkor nincs töf-töf, csak be kell a porlasztót állítani rendesen!
Enyém sem mondja!
Bambi1!
Ennyire jo ez a lanc,hogy igy reklamozod! :))
Ezt a lancot egyebkent hol lehet kapni? Es a merete pont jo?? Ara?? Na jo utat!
fisi
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Nyúlás ellen 428 D.I.D.HSS láncot ajánlom.
Motorfék egyébként is kerülendő, persze alapvetően a kenés miatt. Wartburgba, Trabiba raktak is szabadonfutót.
Itt inkább a sűrű oda-vissza változó erő káros hatásai jelentkeznek. A golyós és görgős csapágyakban ilyenkor megszakad(hat) az olajfilm.
Nincs bajom a motorfékkel, csak hát a 2T gépeknél mindig belepöffen a motor..
szerintem ez is b*szogatja a láncot..
Megyek is..
zzz..töftöf..zzz..din.din.din...zzzzz
Lehet,h azért nyúlik,mert kínai:-)
Az is lehet,h örökké csak nyúlni fog,míg el nem szakad:-))
Tehát szerinted a motorfék -mint olyan- egy abnormális és kiküszöbölendő jelenség?
:-)
Jóvanna >:-I
Csak idegesít, hogy enyhe motorféknél néha beletöftöfföl, és azt hittem, ettől nyúlik, de akkor csak azért, mert új. Meg hát ez a sárgadobozos kínai vagy milyen...
Legyen már jó idő heh
Hello!
Köszi de meglett a hiba. Levettem a gyújtásoldali deknit, és meg volt égve egy vezeték. Zsandi észrevette hogy odacsípte a dekni az egyik drótot, úgyhogy szigetelő szalaggal megoldottam a dolgot. Meg le is volt csúszva a saruról.
Massino
Info!
Te még mindig ennél a zz--töftöftöf-zzz dolognál tartasz??
Aztazanyámúristenit:-)))
Az új lánc az elején nyúlik vmennyit,én már többezer km óta nem állítottam a láncon,pedig zz--töftöftöf-zzz meg minden,mert ez így normális.
Abba már belegondoltál,h ha beindítod a motort,akkor rögtön fokozott kopásnak teszed ki?? & akkor még el sem indultál...
:-))
"Na most: ez nem árt a láncnak?"
Természetesen az egész hajtásláncnak nem tesz jót (bár talán a láncot zavarja legkevésbé). Szerintem kerülendő, ezért nem is normálisnak, inkább szokásosnak mondanám.
Hello
Hát az azért van, mert a generátor felveszi a gerjesztést, és lehet hogy töltene is, de valószínüleg a fesszabályzó rossz, így nem ad a gerjesztőszálra zeust.
A MZ úgy van kötve, hogy a visszajelző a + és a generátor gerjesztésére van kötve, mikot a fesszabályzó rásdja a gerjesztést (+) akkor a generátor tölt, és az égő kialszik (mivel két + közé kerül).
Na most a te esetedben a generátor felveszi a gerjesztést, de nem a fesszabályzón át! (valószínüleg az rossz) A visszajelző lámpán át viszont kap valamennyit (ugye sorba kötve) ha pörgeted akkor nő a terhelés, azaz több folyik át a visszajelzőn ettől jobban világít.
Vagyis nézd meg a fesszabályzót!
Már egyszer régen tárgyaltuk, hogy a MZ villamossága elég trágya, én is átkötöttem az egészet, azóta jó.
Üdv Attila
Monorról benne vagyok!!!!
Amúgy kérdés: Kitálrgyaltuk, hogy a kis gáznál haladásnál a zz--töftöftöf-zzz tehát a rövid motorfék-gáz-motorfék-gáz átmenetek a 2T motoroknál normális dolog teljesen.
Na most: ez nem árt a láncnak?
Mármint, hogy állandóan húz-tol-húz-tol?
nem ettől lazul az új láncom?
..mondjuk 900km van benne, kétszer húztam utána, most jól bezsíroztam, lehet, hogy azért nyúlt, mert még új.
Sziasztok! Szeretnénk összehozni egy budapesti MZ-s baráti kört. Ha van kedvetek néha összejönni beszélgetni, túrázni, eszmét cserélni és Budapest közelében laktok kérek minden érdeklődőt jelentkezzen. Már 3 tagú a társaság. Remélem sikerül egy jó kis csapatot összehozni. Köszönettel: ZoleeG, Tibi, Robi.
ez az elektromosság igazi szopás az etz-nél.a legkisebb szarozásnak is egy csomó oka lehet.
először méretsd meg a töltést
nézd meg milyen hosszúak a szénkefék (9mm alatt cserélni kell)
lehet , hogy üt a forgorészen a grafit gyűrű.
kilágyult a szénkefék nyomórugója
Ezeket nyilván tudom, itt pusztán arról volt szó, hogy egy valamivel nagyobb bizti esetén nem a vezeték olvad-e el! :)
Üdv: TiB
Köszi
Már le is szedtem, ami kellett.
Gexxx
Gexxx!
TS 125-150 rajzot találsz az
aceshigh.uw.hu oldalon.
Nézz szét!
Az én lapomon is lesznek fenn ilyen anyagok, amint megjön a szkennerem.
Üdv mindenkinek!
JA!
MENNYI OLAJ KELL A TROPHY ELSŐ TELÓBA?
ÉS A HÁTSÓBA?
THX!
Ádám
panther1987.uw.hu
Jó napot kívánok!
Eladó egy MZ ES 125/1 típusú motorkerékpár.
2. tulaj törésmentes 1970-es 15.000 Km!!!
Motorikusan, menettulajdonságaiban kifogástalanul!
Gyári állapotban rendezett papírokkal(rendszám, biztosítás van, csak forgalomba kell helyezni!)eredeti festéssel(erős türk. színben).
Hely: MISKOLCON!
Árajánlatokat e-mailben, telefonon vagy sms-ben e-mail cím küldésével.
Kérésre kép megoldható!
Köszönöm, hogy elolvasta!
Viszont látásra!
Nekem is felvillan a tompított ha gyújtás nélkül helyzetjelzőre teszem.
A töltéssel vannak problémák majd átnézzük.A motor nincs elkötve,hanem a kapcsolók legtöbje ilyen,hogy két állás közt világít
Na kész lett ma a moci. Tuti, megy mint az ökör. :-) A kulpunggal vannak kisebb nézeteltéréseim, de hamarosan rendeződnek. :-)
Bambi!
Kérted hogy írjak véleményt az első kerékről. Nagyon okés. Semmi elmozdulása nincs, nem ráz, tuti lett. A teleszkóp is elég kemény, jól bírja a kanyarokban a nagyobb sebességet, nem idegeskedik, és erőteljes fékezéskor sem rángat mint a hülye.
Viszont a redves töltéslámpa világít. Alapjáraton pislákol, ha gázt adok erősen világít. Mért van ez??
Ja meg ha gyújtás nélkül teszem helyzetjelzőre, akkor először felkapcsol a tompított és utána lesz helyzetjelző. Valami el van kötve?
Köszi,
Massino
Nem olyan biztos, hogy túl vannak méretezve! Mert a vezetéknek a hossza is számit, nem csak a keresztmetszet!
Abban igazad van, hogy 10A/mm2-re képesek, azaz attól még nem fog szétolvadni, stb...
De ha egy hosszabb darabot használsz, akkor nagy lesz a veszteség!! ( pl a fényszóró halványabban világit, stb).
És ez a veszteség elég nagy méreteket ölthet, tapasztalatból mondom! (0.5-ös vezetékkel kötöttem be egy készülékben egy 1A-es fogyasztót, néhány méter hosszú vezetékkel. A feszültség 20%-ot esett, ez 36%-os teljesitményveszteségnek felelt meg!!!!)
Meg azért is vastagabb, mert az mechanikailag ellenállóbb...
Szóval ha hosszabb vezeték kell, inkább rakj vastagot, még ha elsöre úgy tünik, hogy túl van méretezve.
Hello
A Biztosíték nem játék, nekem zárlatos lett a féklámpa kapcsolóm, a biztosíték nem olvadt el, a fesszabályzó meg igen.
Teljesen házilag gyártottunk 1-et, így is 15000 pénz volt!
Üdv Attila
hali mindenki
Skacok! Kellene nekem valamifele abra/rajz/kep a TS 125/150-es valtojarol. Ha valaki rendelkezik ilyennel, ne tartsa titokban, es segitsen. Ja, es az lenne a lenyeg, hogy lassam, hogy az egyes lakatreszek hogy alnak, hogy nez ki egyben
Thnx: Gexxx
Hali mindenkinek!
Van egy aggasztó problémám. 150 -es TZ kiveri az olajat a gyujtásfelőli oldalon a kuplungkiemelő rúdnál. Eléggé lötyög benne, szerintem az lehet a baj. Vagy van a kuplungnál valami szimering? Gondolkodtam azon, hogy esztergáltatok bele nagyobb keresztmetszetű rudat hátha az a baj. Másnak is vannak ilyen problémái? Legyen szíves, aki tudd segítsen!!
Udv!
Szerintem nem is a madzagokat felti, es nem is azok miatt tettek be biztositekokat a motorokba, hanem az akku+feszszab+generator+stb vedelmere.
tike.
Jól van köszi mindenkinek, megnyugodtam. Bambi is mondta hogy no problem, csak nagyon biztos akartam lenni. :-) Elbizonytalanított a könyv. :-)
Massino
Hi! Az átlag réz vezetékek 10A/mm^2 vezetésre képesek! Mivel a TZ-k legvékonyabb vezetéke is 0.75-ös, ezért kurtára túl van méretezve az összes madzag! Lévén, hogy a 0.75-ös madzag is elbírja a 7.5A-t! Tehát a 4A-s biztivel nem csinálsz parát! :)))
Üdv: TiB
Udv!
Szerintem ha vmi gaz lesz, a 4 amperes is ugyanugy megadja magat.
tike.
A súlyadó témához van egy infóm, a Papírok topicba írtam.
Köszi, így raktam be, de világított a gyújtáslámpa. A 2A-os helyett beraktam egy 4-eset és most jó. Csak azt nem tudom mennyire lehet ez gáz. Mert elvileg ugye azért kell a biztosíték hogy rövidzárlat esetén ne égjen le a vezeték. Kisebbet elvileg lehet beletenni, de nagyobbat nem tom mennyire szabad. :-)
Szia!
Nekem a kettő említett közül egyik sincsen. Fém sapka ami zárható kulccsal. Gumi tömítés van alatta de eléggé ramaty állapotban. az a baj, hogy hihetetlen mértéket öltött a benzinfolyás. Menet közben is csurog. :( Akkor próbálkozok valamit egy kis tömítéssel.
Köszi.
Csá lenne egy kérdésem,125-ös etz-re nem létezik sport légszürő???
Szia!
Milyen tanksapkád van? Az eredeti fém, vagy a magyar utángyártott zárható műanyag?
Mert talán az eredeti fémben bőrből volt tömítés vágva, a műanyagban meg gumiból.
A legegyszerűbb megoldás, hogy mivel úgyis jobb ha te kevered az anyagot, mindig csak 10 litert tankolj (akkor ahhoz pont 2 dl olaj kell)! Így csak a tank feléig ér a benzin és nem folyik ki annyi a tanksapka mellett. Legfeljebb 250-300 km-enként kell tankolnod. Persze ha tűző napon hagyod, így sem marad csontszáraz a sapka környékén.
A bonyolultabb, ha addig vagdosol tömítéseket a sapka alá, amíg már faszán szorul. Viszont a zárható sapkánál a kulcsnyílásnál úgyis könnyezni fog, a másiknál meg lehet kis lyukat kell fúrni a sapkába, ha sikerül teljesen légmentessé tenned.
Sajnos az Mz-ken nem olyan süllyesztett sapka van, mint a mostani motorokon, ráadásul a fémsapkánál nem tudom, de a műanyagnál tuti nincs egy olyan perem végig körben, amiben megállhatna a kipárolgott és lecsapódott benzin. Ezért én a festés védelme érdekében ha hazaértem és leteszem a motort, mindíg körbetekerem egy ronggyal a sapkát, hogy az szívja fel a benzint.
Ez van!
Szia!
Nagyobb hőértékű gyertyával nem fog jobban menni a motor, sőt!
Ha kisebb hőértékűt használsz az előírtnál, akkor a gyertya túlmelegszik, a gyertyaképed pedig szinte fehér lesz. Ha magasabb hőértékűt használsz az előírtnál, akkor meg nem fogja elérni a gyertya az üzemi hőmérsékletét, vagyis olajos, kormos lesz a gyertyaképed.
Sziasztok!
Az akksi felől kezdve kell a 2 db 16 A-os (egyébként ezek sarujára van rákötve az akksi), aztán a 4 A-os és végül a 2 A-os.
A telóba szerintem tökéletes a MOL-os lengéscsillapító olaj, a flakonra lökésgátlóolaj van ráírva. Pár hónapja vettem kútnál, nem volt egy 1000 az 1 liter.
Csövi
Hi!
Van egy nagyon idegesítő tulajdonsága az EZT 125 motoromnak. A tanksapka alatt folyamatosan nyomja ki a benzint. Gondolom a szellőzése nincsen megoldva rendesen. Vagy csak egyszerűen a tömítésem ment szét a sapka alatt?
Hogyan tudnám megállítani a folyását nekije? (Nem ér azt válaszolni, hogy ne töltsek bele többé semmit se. :) )
Azt kell bele tölteni ami bele való, csakis lengéscsillapító-olajat.De volt már itt olyan vita ,hogy a faragasztó mennyire jó a telóba,szerintem addig jó míg be nem köt.
Az elektrómos hibánál mi a helyzet? a gyujtás kapcsolót se hagyd ki mint lehetséges hiba forrást!
Teleszkópba lengéscsillapító-olajat javaslok. Ez volt a neve is, mikor pár éve vettem a benzinkúton. A kanyarstabilitást igencsak javítja a hatásos lengéscsillapító, de ez nem függ össze a teleszkóp hosszával.
Emberek!
Kérdés:
KI MILYEN OLAJAT JAVASOL TELÓBA??!!!
Most akarok cserélni.
Hallottam ilyet, hogy Trophy első telót hátra felrakni, mert az hosszabb. Tényleg stabilabb lesz kanyarba a gép?
A másik:
NAGYOBB HŐÉRTÉKŰ GYERTYÁVAL (225 helyett 260-assal) JOBBAN FOG MENNI A GÉP?
Az NGK-ból a BP8HS a 260-as?
Vagy a Briskből melyik a jó?
THX!
Ádám
Kérdés!
250-es TZ-be mekkora biztosítékok kellenek, és milyen sorrendben? :-)
Mert most sorra lőtte ki a régi biztosítékokat, és volt benne 10A-os, 5A-os stb. És az üzemeltetési útmutató 2x 16-osat, egy 4-eset és 2-eset ír.
Hi!
Köszi a kérdést, holnap meg lesz a tank, és összerakom. Remélem motorikusan semmi baja nincs, majd kiderül holnap. Szóval sínen van! :-)
Semi gépe is megjavult. Bambi úgy írta mintha nem lenne biztos abban hogy a fesszab volt a hibás, pedig ő csinálta, és adott másikat. :-))
Massino
Felemelve mozgasd meg a telót, és közben nézd a szimmeringet. Ha kotyog a teló, elnyomhatja oldalra a tömítőélt.
Lehet, hogy a telószáradon van valami olyan kis sérülés, karc, krómlepattanás, ami megeszi a szimmeringet! Nézegesd át, hátha találsz ilyet, vagy, ha cseréled, akkor nézd meg a régi szimmet, hogy van-e rajta erre utaló nyom!
SKF szimm. meg asszem nincs! Én a CV-t ajánlanám, az fasza! Gördülő-szimmeringnél van!
Üdv: TiB
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|