:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hello
Annyi a hozzászólás nem győzöm olvasni!
magwas
Nekem ilyen oldalcsomagtartóm van, a galériában megtalálod a 2. szocitalinál. Sárga tankos ETZ oldalcsomagtartókkal.
Szerintem tuti dolog, régen lehetett hozzá kapni levehető dobozokat is, (Eredeti MZ!!) még van egy enyhén törött a pincében.
Szerintem jó egy ilyen csomagtartó, több cucc fér rá mint dobozba, viszont mindent be kell rakni kukászsákba hogy ne ázzon!
Üdv Attila
Fel is merült azonban egy olajjal kapcsolatos kérdés (amint lentebb olvastam pont ez van terítéken)
Nem tudom kicsavarni az olajszint ellenőrző csavart (kis- és nagyfejű csavarhúzó, alapos csavarlazítós átmosás sem segített). A kérdésem az lenne, hogy elég-e a blokk legalsó pontján lévő olajleeresztő csavar kicsavarni, s hagyni, hogy a gravitáció dolgozzon? A gépkönyv szerint külön kéne a tengelykacsoló térhez is. Elvileg teljesen kicsurgatva, majd pont 9 decit belemérve nagy jelentősége nincs a szint mérésének, nem ?
Üdv:
Andris
Sziasztok!
Megoldódott az index-rejtély: a vezetékek ellenőrzése után úgy döntöttem, hogy beruházok egy új relére. Megvettem, s minden rendben. Csak halkan jegyzem meg, hogy ennek ellenére nem igazán értem, hogy a régivel miért égett a "rossz" index folyamatosan, de mind1. Lényeg, hogy jó.
Olvastátok a sufniszervizes cikkeket??? Elég vadak! :))) Ha jól tudom 3e körül van egy pár proti, az eccerűbbnek tűnik, és jobbnak! :)
Üdv: TiB
A fékkapcsolók a testet kapcsolják, magyarul valahol letestel, ahol nem kéne! Kérdés, hogy hol.... :o
Üdv: TiB
Szaktársak,nagy gondom van.A párom irta,hogy a féklámpa világit,még akkor is ,ha lehuzza a sarut a féklámpa kapcsolórol.Már minden mozgatható csavart,fékbowden feszitőt stb..mi lehet a gond?(TS150)Lehet hogy a két vezeték(ami a trafórol jön,ill a kapcsolórol)össze van cserélve?
még mindig 150-es ETZ-m van :-) értettem, 6 dl, felírom. de akkor lehet nem is szenvedek a töltögetéssel, ha jó így.
mz hogyan tovább, 104. oldal
Én egyszer vittem a mocit szerelőhöz.
Azóta egyre több indokom van arra, hogy nem viszem hozzá még egyszer. Pedig motoros a csávó, Yamaha Drag Star-ja van.
Csak azt nem tudom, hogy amikor nagyobb szerelésre fog sor kerülni, akkor mit csináljak. Pedig már érik, mert van benne 30000 km, a hármas mellet már van egy üres fokozat, és még a nyáron várhatóan beleteszek vagy 6-8 ezret én is.
Nem típusfüggő, hogy mennyit kell bele tölteni? (TS 125 és 150: 450cm3, TS250: 750cm3, TS250/1: 900cm3)
Vagy máshonnan tudjuk hogy Pumuklinak TS250/1-e van?
Én -ha az ellenkezőjéről nem győztök meg- nem fogom leereszteni most az olajat, mert sem kidobni nem akarok majdnem egy liter egy hetes fáradt olajat, sem visszatenni a sebváltóba, mert ahhoz meg dzsuvás.
Jó hogy kétszer kiballagtam a mocimhoz ebben a threadben, mert így legalább másodikra már feltűnt, hogy nekem meg az alsó rögzítócsavar helyett tettek be valami nem olyat. Így már három ilyen csavarra lesz szükségem, csak még rá kell döbbennem hogy mit kérjek a boltban, és melyikben: ezért is a Futárhoz kell menni, vagy a helyi vaskereskedésben is van 8.8-as keménységű :) imbuszos, 6x46-os csavar?
uuuuuu bazzz!
Mar a rajzbol sejtettem hogy ez egy 150-es! akkor persze nem 9dl,hanem 6dl!!!
Tehat ennyit merj ki!
fisi
Fisi ne idegeskedj.En 3000km rol szereltetek hatso lampat az asszonykammal,telefonon keresztul.Tudod,mi nehez?Pedig nekem tok egyertelmu..
Na srácok!! KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!! Reggel ezzel megyek dolgozni!! (Fisi: tudom nem bonyolult, csak nekem, mert kezdő vagyok és félek, hogy elrontom!!)
Ha a szerelok jol dolgoznanak,mibol elnenek?:))
Igen,mi ebben a bonyolult??!
Kimered a 9dl-t es beleontod!
Egyebkent a 250/1-be is 9dl kell,a 4sebessegesbe 7,5 dl.
fisi
Baratunk nem aggodik,csak jol akar dolgozni.Kulonben is,draga az olaj,ughogy ne kotekedj:))
ez egy ETZ 150-es. és elfelejtettem, hogy a kuplungommal tényleg vannak gondok az utóbbi időben. Olvastam a könyvnek ezt a részét. Csak, azt hittem, hogy a szerelőm is :-)
Ez egy TS valamennyi? Az én ETZ-men logikailag ugyanazon a helyen van az, amit olajszint-ellenörző csavarnak néztem, ha ez megnyugtat. A jobb felső csavar szerény becslésem szerint túl magasan van ahhoz, hogy odáig szabad legyen az olajszintnek érnie. Az mz hogyan tovább figyelmeztet arra, hogy ne tőccsük túl az olajat.
De mint jeleztem, nem vagyok büfé a témában.
Köszönöm a tippeket mindenkinek! Tehát leeresztem az összes olajat, kimérek 9dl-t az új olajból, leszedem a blokk tetejéről a gumisapkát és beleöntöm a 9dl-t?
Mit ossze nem aggodsz!
A megoldas prva egyszeru! Engedd le az olajat,es merd ki! A mennyiseg 900cm 3 kell hogy legyen,vagyis 9dl!
Vagy merj ki ennyit,es ontsd a valtoba!
fisi
Jo,mert a tobb olaj fogja a kuplungot,bar nem jelentosen,meg kesobb a moci hatso kereken,ill 1eb helyeken talalkoz6tsz a folosleggel:)
Tettem fel új rajzot a gépkönyvből, az kicsit pontosabb.. Nekem is szerelő tette bele az olajat. Ezért nem akarom egyedül felülbírálni a munkáját. Ezért vagyok tanácstalan, hogy töltsek-e, vagy ne.
Hi!
Azén ETZ250-emen én a bal oldalon, a sebváltókar mögött véltem azonosítani az
olajszintellenőrző csavart. A rajzodon lévő objektumokat nem bírom mintailleszteni a motoromhoz.
Nekem az volt, hogy a szerelő boldogan újságolta hogy jó vastagon megtöltötte olajjal a mocit, erre otthon kicsavartam a csavart és szépen hagytam kicsurogni a felesleget. Kijött vagy 2 deci.
Valaki aki büfé a témában, elmesélhetné hogy tényleg jó-e így?
Szasztok!
Mivel ugye a melőhelyen én leszek a következő aki bukik, boldogan vettem észre az mz hogyan továbban hogy létezik csöves oldalcsomagtartó. Majd figyelmembe ajánlották a bukócsövet is. A következő kérdéseim lennének ezekkel a kiegészítőkkel kapcsolatban:
-mi a méretezésük arra az esetre ha magam akarnám összeheftelni őket?
-mire érdemes figyelni a kialakításnál?
-ha van valakinek képe ilyenekről, azt is szívesen venném
-mi a véleményetek ezekről a cuccokról?
S.O.S. Tudna nekem valaki segíteni? Inkább nem részletezem itt, helyette:
(http://osztonelet.fw.hu/problema.htm)
Előre is köszi, üdv: Miklós
Hygy!!!
Beszéltem a Petivel, holnap küldi a képeket!!!
Akkor majd kiegészítheted faja képekkel is a cikket- mert így valljuk be eléggé érthetetlen- kezdőknek...
Tehát holnap!!!
Fisi
Na most akkor mi van???
En tel?n keresztul nezem a topicot,nem latom vannak-e kepek vagy nem?! Ha nincsenek kepek,akkor szolok Petinek,es ujra elkuldi!
fisi
Akkor hol vannak a kepek? Ami emailban jott cim ott nem volt kint.
Hello!
Szerintem a feszszabalyzo kornyeken nezz korul. Vagy nagyon alacsony az alapjaratod,de szerintem nem ez a baj?! Akksid jo??!
fisi
Szia!
Gépkönyv szerint szólóban (250 ETZ-nél) elöl/hátul 1,7/1,9; 2 személynél 1,9/2,5. De olyan embert én még nem láttam, aki barátnő lepakolása után előkapott volna egy nyomásmérő órát és precízen csökkentette volna a nyomást! Vagy fordított esetben a pumpát!
Üdv!
sziaSZTOK! 251-es etz-nél mitől lehet?: világitás nélkül van alapjárat. ha felkapcsolod a lámoát akkor le akar állni. igy pergetni kell, hogy ne álljon le.
szerintetek?
hali gyerekek!
Sajna nem ment a vodanet,ezert el vagyok maradva 3nappal!:(
hygy!
Ne allits valotlant! En voltam a Petinel fenykepezni,csinaltam vagy15 kepet!!! Amugy is orrol rad a Peti,mert mar azt hitte ki sem rakod a cikket! Raadasul az en gepem lett fenykepezve,tehat rakd csak ki a kepeket!
Es csinaltunk tarcsafekes cikkhez is kepeket,tehat dologra!:)
fisi
Nem talaltam sehol a neten megszakitos fenykepet, es senkinek akit ismerek nem volt. :)
Jó, csak annyi az érdekes, hogy a cikk elején az elektromos gyújtás fényképe szerepel, a megszakítós helyett. :)
Jó a gyűjtásállításos cikk. Köszi annak
aki megírta. Amint tudok hézagmérőt szerezni kipróbálom.
Kösz a mélyreható elemzést.
Ha elpukkan az indexrelémben a FET, a következő elektromos vezérlésű fetes lesz.
A kérdés nem lényeges, mert nem az számít.
Az MZ-ben van akkumulátor, a táplálás alapvetően arról megy, a generátor csak az akksit tölti. (illetve nem hagyja merülni) Generátor nélkül is ugyanúgy megy a moci. (csak hamar lemerül az akksi)
Amúgy is, a generátor névleges árama nem irányadó (amúgy asszem 15A, de javítsatok ki), hanem a rövidzárási áram, ez pedig a névleges sokszorosa.
Az akksi viszont néhány 100 ampert lead zárlat esetén. Nagyobb (motor) akksi 1000 amper fölé is megy. Gondolj csak bele, egy átlagos motor-önindító áramfelvétele 30-40 A, ezt az akksi simán teljesíti, a rövidzárási áram meg mindíg sokszorosa az üzeminek.
Ha egy fet zárlatot kap, akkor biztos meghal. Lehet hogy működőképes marad, de a paraméterei jelentősen leromlanak. (nem fog rendesen vezetni, nagy lesz rajta a feszültségesés, melegszik mint a barom)
egyszer rövidzárat kapott egy 30 A-es fet (irf530), a táplálás egy 4700 mikrofarad-os kondi volt, 6V feszültségen (a kondi kivételével semmilyen más áramforrás nem volt), és meghalt. A vezérlőimpulzus csak 10 mikroszekundum volt!!!
A biztosíték túl lassú, és nem tudja megvédeni a fetet. Véleményem szerint inkább egy olyan indexrelét szerezz be, ami elektronikus vezérlésű, de egy relét kapcsolgat. annak nem árt a zárlat. (persze csak ha van biztosíték)
Illetve küszöböld ki a zárlat lehetőségét! :)
Galgamácsán voltam vissza fele engem is elkapot a vihar,de volt nálam katonai vegyvédelmi cuc igy nem lettem vizes.Örülök hogy szép a gyertya kép.Üdv bambi
Hány ampert ad le az etz250 generátora?
Kicserélem az indexrelét az elektronyosra, és a szaki azt mondta, hogy a benne lévő FET az élete árán is meg fogja védeni a biztosítékot ha zárlat van. Viszont 100A-t bír, és ha a generátor nem ad le annyit, akkor megúszhatja.
Zárlat pedig biztosan lesz, mert most is volt egy.
Hivatalosan 1.7/1.9 elől/hátul, én 1.8/2-re szoktam fújni, de kicsit eresztenek a gumijaim... :(
Üdv: TiB
Bambi!
Ez kellett a gépnek!
A kipuff vége kb mint a gyertyakép, szép őzbarna, semmi olaj! Leküldtem 80km-t kövérgázzal.
Ma reggel vettem észre, hogy leváltak a belsejéből a koxdarabok, és ki kellett szedegetnem a végéből.
Nálatok is szar az idő?
Ma el akartam menni Nagykanizsára, de 15km után vissza kellett fordulni, szarrááztam.
Üdv!
Hello mindenkinek!
Valaki beszkennelhetné azt a motorrevüs cikket és el is küldhetné az etz521@freemail.hu-ra. Örülnék neki. :)
Ekecs!
Elkezdtem neoluxal a többi cuccot meg savállóval. A váz kész!!!
Ja és írj már valamit!!!!!!!!!!
Drtorokandras!
Csak azért írtam, mert egy új relé az olcsóbb helyen 750 Ft. Azon lehet venni 3l benzint. Azzal lehet motorozni majdnem 100 km-et.
Sokminden befolyásolja pl:súly, gálók állapota, gumi tipusa,motorozási stilus.Én sajna nehéz vagyok,elöl 2.0 hátul 2.2 vel megyek
Toltam az MZ szekerét a revüben amennyire lehetet.
A Ringen vagy utcán? :-))
Sziasztok!
Kérdés: milyen guminyomással mentek?
Köszi!
Üdv!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|