hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. december 12. péntek 
Gabriella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

snip21
válasz erre | email2004-11-24 09:04:14
Segítsetek!
Miért nincs a generátoromnál előtöltés?
Köszi!
snip21
sorszám: 4375 (19818)

 
 
snip21
válasz erre | email2004-11-24 08:57:30
Köszi tike de ez nekem is megvan,és ez 250-esre vonatkozik.
Egyébként erről kötöttem be de valahogy nem szuperál.

Üdv Lala
sorszám: 4374 (19816)

 
 
robi_ugr287
válasz erre | email2004-11-23 23:43:05
Sziasztok,

A segítségetekre lenne szükségem , biztos van aki nálam járatosabb a szerelésben, ETZ250-esről lenne szó, elektromos zárlat, a jelenség az, hogy a gyujtás ráadásakor a az akkumlár felöli biztosíték amire a plusz is megy rögtön kiég. Végignéztem szemmel a vezetékeket, eddig még nem találtam zárlatot, van ötletetek hol nézzem még meg? Köszönöm előre is mindenki segítségét, ötletét.
sorszám: 4373 (19806)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-23 22:11:29
jó ötlet a pontozás, az ETZ öntvényén én is csináltam, csak nem bír szerintem annyit az a kis feltűrődött fém.
Esztergályos vajon tudna leszedni a főtengelycsapomból? Megkérdezem majd az üzemben a TMK-sokat. Meg kéne egy perselyszerűség század pontosan aztán fagyasztó meg pörzsölő és már egybe is van.
A csapágynak elvileg nem lehet gond, hogyha felhevíted gázlánggal aztán hirtelen hűtöd vízben, hogy kemény maradjon? Mert én ezt csináltam. Mondjuk a nagyfater esztergályos volt, szerinte nem gáz, de kitudja.
sorszám: 4372 (19802)
(előzmény: tesho, 2004-11-23 17:15:27)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-23 17:15:27
Nekem már attól kipurcant a hengerfejtömítés,h 1 csavar laza volt!!
Persze nem azonnal,hanem amikor egy csajt vittem el motorozni:-)
Kiszedtem a tömítést és haza is vitt,de elég Harley-s hangja volt és szórta ki a szikrákat a hengerfejnél:-)
Akkor a főtengelycsapod kopott ki.
Ha nem akarsz új főtengelyt,akkor ideiglenesen megoldható úgy,h felpontozod a csapot és új (nem SKF:-) csapággyal és Loctite csapágyragasztóval (kb 1500Ft?) összeilleszted.
Az enyém is ilyen most kb 2ezer km óta,jövőre tervezek új főtengelyt venni:-)
sorszám: 4371 (19776)
(előzmény: Dino, 2004-11-23 14:17:17)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-23 14:17:17
szerelőhöz nem viszem.
a pasztánál a nyomásra nem gondoltam, majd megnézem, hogy idáig hogy bírta.
Ha nem szorul a csapon, akkor esztergályos, perselyezés. Levettem a szimmeringet és az öntvényben szorul a csapon nem. A csapágy jó volt.
De a kisebb átalakítások befolyásolhatták a tönkremenetelét?
sorszám: 4370 (19762)
(előzmény: tesho, 2004-11-23 09:43:46)

 
 
tike
válasz erre | email2004-11-23 11:55:22
Üdv!

Snip21!

A bekötési rajzot megtalálod itt a "szakirodalom" menünél!!!

tike
sorszám: 4369 (19749)
(előzmény: snip21, 2004-11-23 09:33:01)

 
 
snip21
válasz erre | email2004-11-23 10:53:20
Szia voice én lala vagyok Marcaliból.
Engem a hátsó fékfedeled érdekelne és az első fék dugatyusháza.
Esetleg ha még megvan akkor a generátor is.
Mennyiért adnád?
sorszám: 4368 (19747)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-23 09:46:23
Jahh,a legszerencsésebb eset,ha csak a csapágy halt meg,akkor csak az a cserés..
sorszám: 4367 (19743)
(előzmény: tesho, 2004-11-23 09:43:46)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-23 09:43:46
Dino!

Lógó főtengellyel semmiképpen se járj,mert folyamatosan mindent tönkre fog tenni,qplung,dugattyú stb.
Arról nem is beszélve,h össze-vissza gyújtásod lesz:-)
Szóval mindenképpen szét kell szedni!
A főtengelycsapágynak szorulnia kell a főtengelycsapon és a házban is.
Ha a csapon nem szorul,akkor főtengelycsere,mert elkopott a főtengelycsap. (Kis lógás esetén "orvosolható")
Ha a házban lötyög,az is orvosolható sufnizással,vagy öntvénycsere.
Kérdés,h hol fordul el a csapágy a 2 közül..
Amúgy tudok egy megbízható szerelőt Balatonfűzfőn,ha érdekel.
De a hengerfejtömítést ne hagyd ki,mert lehet,h a paszta hőálló,de a nyomást is bírja?
Nekem egyszer elszállt a hengerfejtőmítés,elég gáz úgy hazamenni:-)
sorszám: 4366 (19742)
(előzmény: Dino, 2004-11-22 21:46:02)

 
 
snip21
válasz erre | email2004-11-23 09:33:01
Szia Bambi Lala vagyok.
Remélem tudsz segíteni!
A Motordoki mondta nekem a nevedet, hogy neked biztos van ETZ 150-ehez bekötési sémád.
Ha van légyszíves küldd el a : sniper20@freemail.hu E-mail címre.
sorszám: 4365 (19740)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-23 06:32:57
Miért nem jó a paszta? Hőálló.
sorszám: 4364 (19737)
(előzmény: berva, 2004-11-22 23:52:08)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-11-23 02:58:39
Bambi!

ETZ-knek mekkora a belsőcső átmérője az első telóban?És milyen hosszú a villaszár kirugózott állapotban?
sorszám: 4363 (19732)

 
 
berva
válasz erre | email2004-11-22 23:52:08
Hengerfejnél nem jó a paszta. Lehet tömítés nélkül (ha nem fúj ki), vagy tömítéssel.
sorszám: 4362 (19726)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-22 23:03:13
Elfelejtettem:
Felpolíroztam belülről a blokkot. Leszedtem a dugattyú aljából. Nem tettem be hengerfej tömítést, pasztáztam ott is. Ettől lehet/lett baj?
sorszám: 4361 (19716)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-22 21:46:02
Gyűlnek a bajok:
Összeraktam a TS-t. Kicseréltem a 6202 meg a 6201-es csapágyakat, szimmeringeket. Pasztával összeraktam. Elsőnek csak annyi volt a gond, hogy hidegen szórakozott a fordulatszámmérő. Nem lényeg, nem létfontosságú. Aztán Veszprémből hazafelé elkezdett furcsa lenni, mintha szép lassan utógyújtása lett volna. Aztán hazahozott megnéztem és utógyújtás. Aztán próbáltam beállítani, nem lehet. A főtengely föl-le-balra-jobbra kibszott nagyot lóg. A főtengelycsapágyakat nem cseréltem ki. Lehúztam a forgórészt, levettem a szimmeringet és tényleg a főtegely lóg. Vagy lötyög. De kib. nagyot. Szerintetek szétszedjem megint?
A bütyköt egy kicsit elfordítottam és szörnyű lett. Vélemények?
Főtengelyfelújítás?
Főtengelycsapágycsere?
V.mi a f*sz?
Segítsetek, mert 30-án egész nap motoroznom kéne!
sorszám: 4360 (19708)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2004-11-22 09:43:26
Ezek a cigányok szívtelen vadállatok!
sorszám: 4359 (19663)
(előzmény: berva, 2004-11-21 23:51:54)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-22 02:50:43
Igen,úgy tűnik.
Csúnya látvány:-((
sorszám: 4358 (19655)
(előzmény: Gexxx, 2004-11-22 01:40:25)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-11-22 01:40:25
Ez nagyon katonai etz-nek néz ki...
sorszám: 4357 (19653)
(előzmény: berva, 2004-11-21 23:51:54)

 
 
berva
válasz erre | email2004-11-21 23:51:54
Sziasztok!
Két hete Budapesten találtam egy MZ ETZ 250-est egy árokban.A motor nyilvánvalóan alumíniumgyűjtő honfitársaink áldozata lett.A kerékagyak és blokk alumínium része hiányzik, a többi nagyjából megvan.Kérlek titeket, hogy amennyiben ismeritek a tulajt, szóljatok neki,mert nagyon szeretném neki visszaadni (természetesen ingyen).
Képeket az indexes MZ fórumon és a honlapomon találtok!

Köszi:Laci
jogepek@freemail.hu
http://www.berva.freeweb.hu
sorszám: 4356 (19650)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-21 20:44:27
Mondjuk egybe az eglész moci váz nélkül mennyi? Csak mert az enyémet át kéne alakítani 150-re. Meg dec 10-én kapok füzetést és most szorgalmasan járok dolgozni és meg kéne ejteni a dolgot.
Szóval mennyi az annyi? Váz és lengővilla nélkül? Mi kell cserébe? Vagy inkáb mi érdekel?
sorszám: 4355 (19626)
(előzmény: voice, 2004-11-21 13:06:06)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2004-11-21 17:50:06

Háát sorstárs!!!! nekem ugyanez volt oktober elején.Ugy belémjöttek oldalrol mitnha ottse lettem volna csak nekem a 250esem bánta.Nekem is szépen megnyekkent a váz pont a tank alatt
sorszám: 4354 (19618)
(előzmény: voice, 2004-11-19 00:12:13)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-21 17:20:11
OK:-)
sorszám: 4353 (19617)
(előzmény: voice, 2004-11-21 13:03:36)

 
 
voice
válasz erre | email2004-11-21 13:06:06
henger az van, csak szerintem fúrni kell, el volt már kopva.

Karbi ok.

Nemtom mennyi ezeknek a cuccoknak az ára, nem drágán!
Ha van cserébe valamid az is jó.
Egyben az egész motort váz nélkülre gondolsz?
sorszám: 4352 (19610)
(előzmény: Dino, 2004-11-19 01:12:45)

 
 
voice
válasz erre | email2004-11-21 13:03:36
Köszi bambi, én horzsolásokkal megúsztam :)
A moci váza már nem volt olyan erős anyagból, gyönyörűen megcsavarodott a tank alatt! Nagyon fun volt hazavinni :)
sorszám: 4351 (19609)
(előzmény: bambi1, 2004-11-19 00:22:36)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-11-21 12:04:31
erősen ajánlott! mondhatni kötelező. télen a karbiban lévő benzin elpárolog de a benne található adalékok nem és eltömik a fúvókákat. tavasszal meg kezdődik a szívás.
sorszám: 4350 (19608)
(előzmény: Peti00077, 2004-11-21 11:12:00)

 
 
Peti00077
válasz erre | email2004-11-21 11:12:00
Sziasztok

Csak egy kérdés.
Télire érdemes a karburátorból leengedni a benzint?

Köszi a válaszokat előre is.
sorszám: 4349 (19607)

 
 
Rider
válasz erre | email2004-11-21 04:58:21
Ehhez én kevésbé értek, de ha ki tudod cserélni nagyobbra, és találsz hozzá való hajtókart, ami fent stimmel (vagy ott is átalakítod), akkor a megnövekedett felület természetesen többet bír (megfelelő anyagok esetén).
Alul el kell férnie a ház mellett.
sorszám: 4348 (19605)
(előzmény: Dino, 2004-11-20 06:10:00)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-20 06:10:00
És elvileg ha azt a csapot, ami a két lendítősonkát tartja össze (meg a hajtó kar is azt nyomja) lecserélném valahogy valami izmosabbra, akkor bírná mondjuk a 125-ös TS a jóval nagyobbra fúrást (mondjuk 150 fölé, ha lehet)? Csak mert elvileg 150 ccm-ig nem lehetne gond, csak hát nagyobb jobb lenne. Meg lenne egy-két ötletem, csak sajnos minden pénz kérdés.
sorszám: 4347 (19576)
(előzmény: Rider, 2004-11-20 05:05:57)

 
 
Rider
válasz erre | email2004-11-20 05:05:57
Igen, ilyenkor gyakran kell centírt cserélni. :-)
Amúgy a hajtókar alja kopik legjobban.
sorszám: 4346 (19575)
(előzmény: Dino, 2004-11-20 01:51:49)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-20 01:51:49
Tényleg nem túl nagy a forgalom manapság. Senkinek semmi baj a géppel. Mindíg mondtam, hogy az MZ-k megbízhatók.

Ha "tuningol" v. simán felfúrat az ember túlzottan egy motort (pl Simsonnál 50-ről 70-80-ra), akkor a főtengelyen mi szokott tönkremenni? Az alsó csapágy gondolom biztos, de a centír, hajtókar stb. ... nem megy tönkre?
sorszám: 4345 (19573)
(előzmény: tslaci, 2004-11-19 21:52:54)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-11-20 01:16:20
Ja.
Motoroznék ha nem lenne nálunk kb 100as szél, meg az a köcsög festő már lefestette volna a gépet, aztígérte a hétvégére készlesz, de ma (tegnap?) még nem csinált semmit. Szóval holnap (ma?) lessz balhézás.

MZ ES 125/1 Trophy eladó. Friss felújítás, sok alkatrész, műszaki 2005.05ig, napi használatból, megbízható gép. Ára 60000Ft.
Ádi
steelheart6@freemail.hu
70/3698050

Üdv!
sorszám: 4344 (19572)

 
 
tslaci
válasz erre | email2004-11-19 21:52:54
Na végre! Jó lett a töltésem!!
fesszabályzó relé érintkezőjét kellett hajlítani és megtakarítani. Holnap megyek is vele egy karikát!
Pang a fórum! Mindenki motorozik?
sorszám: 4343 (19565)

 
 
tslaci
válasz erre | email2004-11-19 05:36:25
STEELHEART6!!

Igen. Este faterral megnéztük és már a szénkefék sem adnak le semmilyen feszültséget, szóval valószínű, hogy igazad van. REmélem nyárra meg lesz a jogsim és a műszaki a mocira és akkor irány a moci találkozók!!!
Addig legalább kiismerem a gépet.

Hali!!
sorszám: 4342 (19532)
(előzmény: steelheart6, 2004-11-18 13:45:44)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-19 01:12:45
Henger, hengerfej, karbi, dugó mennyi?
Mennyiért adod a cuccot egyben?
Egyenlőre csak érdeklődés!
sorszám: 4341 (19526)
(előzmény: voice, 2004-11-19 00:12:13)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-19 00:22:36
Testi épség?
sorszám: 4340 (19525)
(előzmény: voice, 2004-11-19 00:12:13)

 
 
voice
válasz erre | email2004-11-19 00:12:13
Sziasztok!

Remélem tudok segíteni:

van pár eladó cucc: ETZ 150-es blokk-rengeteg vázalkatrész (elcsaptak, elgörbült a váz, és átépítettem egy másikra), és egy Ts 150-es moci-váz.

Ha valakinek szüksége van alkatrészre, az zavarjon nyugodtan! 06-30-317-2944
Somogy megye, Kaposvár
sorszám: 4339 (19520)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2004-11-18 20:44:04
Ok, majd írok, ha írok...
sorszám: 4338 (19512)
(előzmény: Infomaker, 2004-11-18 20:37:05)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-11-18 20:37:05
OK, majd írj, ha kell esetleg.

Pecarobinak januárban kellene.

üdv.
sorszám: 4337 (19511)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-18 16:51:39)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2004-11-18 16:53:09
Hopá..., elírtam, INFOMAKER akart ez lenni, bocsi :)))
sorszám: 4336 (19504)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-18 16:51:39)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2004-11-18 16:51:39
INFOMARKER: Velem is beszéltél, már ETZ ügyben, de, mint, már mondottam is, most nincs rá "keretem".
sorszám: 4335 (19503)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2004-11-18 15:21:30
Türelem! :-)) Pecarobival nem sikerült +egyezni?

Azért fel ne gyújtsd a kertben! :-))
Magyar Bazárban nem próbáltad hirdetni?
sorszám: 4334 (19488)
(előzmény: Infomaker, 2004-11-18 10:29:50)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-11-18 13:45:44
TSLACI!

Nekem is volt ilyen, nekem az volt a baj, hogy az állórészem zárlatos volt. Meg kell mérni a tekercsek két végén az ellenállást, a Bambi tudja hogy mennyinek kell lenni. Lehet h nekem is megvan valahol. Megnézem. Ekkor sajnos cserélni kell az állórészt. A fesszabályzóból nekem csak az eredeti mech jött be az elektronikus nem. De nézd meg a kábeleket, kontaktokat.
És óvatosan közlekedj így töltés nélkül, mert én pereceltem miatta.

sok szerencsét!
Üdv!
sorszám: 4333 (19481)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2004-11-18 11:40:23
Hali Imre!

Az én 250-esemnél zömmel városi használat mellett 4,7-et, zömmel országúti menetben 4,3-at mértem.

Üdv, Zoli
sorszám: 4332 (19479)
(elözmény: B.A.T. (II.), 2004-11-17 17:46:48)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2004-11-18 11:02:59
Koszonet az eddigi hozzaszoloknak ...
Lehet azert kozeli a 125-os es 250-es fogyasztasa mert az elozot kell porgetni, hogy haladj vele, mig a masodikkal ugymond fogyasztas szempontjabol optimalis fordulatszamnal is haladsz (pl. 80km/h).
Tegnap delelott szep idoben elmotoroztam a munkahelyemre, delutan meg volt valami inteznivalom, meg haza is kellett erjek (~15km) havaseso vart ram; eleg kellemetlen volt.
sorszám: 4331 (19478)
(előzmény: tomóka, 2004-11-18 10:41:24)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-11-18 10:41:24
hali M.Imre!
a fogyasztást egy picit sokallom.(ha azt veszem alapul , hogy a 250-em 4,3-at evett 150kg humanoiddal terhelve)
sorszám: 4330 (19477)
(elözmény: B.A.T. (II.), 2004-11-17 17:46:48)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-11-18 10:29:50
Valaki nem vinné el a motorom, végre? :)

Tele a tank is! 125ért vihető, műszaki 2006ig.

kép lejjebb.

üdv.
sorszám: 4329 (19474)

 
 
Pool
válasz erre | email2004-11-18 01:39:29
Gyári elektronikus fesszabályzó Jawához 1800 Ft körül van.
Azért az nem 100%, hogy a fesszabályzóddal van ám a baj. Nálam előfordult, hogy az egyenirányítós résznél az egyik kábel leszakadt és a három tekercsből csak kettő töltött ami kevés volt. Nem ártana ellenőröznöd a kábeleket és kontaktokat is.

Pool
sorszám: 4328 (19449)
(előzmény: Dino, 2004-11-18 01:28:12)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-11-18 01:28:12
3600 elektronikus.
Igen, ha nem jó a töltés, akkor minden az aksit szívja, vagyis ha nincs töltés.
sorszám: 4327 (19445)
(előzmény: tslaci, 2004-11-17 23:49:41)

 
 
tslaci
válasz erre | email2004-11-17 23:49:41
Én is leírnaám mai élményemet: 6 km-terre a falutól veretek a tápossal mikor elhalványul a világítás és lehörög a moci. azt tudni kell hogy a töltés nem jó. leállok az útszélére leveszem simán gyújtásra és beindult, teszem a világítást lehörög. világítás nélkül mentem haza. kérdés: ha nem jó a töltés akkor minden az aksiról megy?
Mennyibe kerül egy fesszabályzó?
hali!
sorszám: 4326 (19423)
(elözmény: B.A.T. (II.), 2004-11-17 22:04:13)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49075)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu