:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hozzászólásotokat lementettem, értelmezés alatt állnak! :))))
Ma este meg szívatott a TS!:
Haverom kijött vele az elágazáshoz, a busz nem megy be a faluba csak a főúton áll meg. Ilyenkor este (19:10) valaki kijön értem. Ez az út oda vissza 10 km. Na a lényeg haverom mondja, hogy ahogy jött ki elment a világítás de csak az első és míg várt elkezdte buherálni, levette a foncsort. Na mondom üssse kavics úgyis mentem már világítás nélkül, visszatette a foncsort csak a csavart nem húzta meg rendesen. Vágtatunk befele amikor nagy csattanás és valami gurul az úton, hát leesett a foncsor, izzóstól mindenestől de úgy hogy az üveg nem tört össze hanem begurult a gazba. Volt közvilágítás de nem találtuk meg. Majd haverom holnap nappal megsasolja. Kicsit pipa voltam mert ez volt a legjobb foncsorom. Na hali!
Ecoracer
Vettem mérőműszert és kiméregettem a dolgokat.
A fesszab DF és a légszűrő fedél között az ellenállás vagy túl magas 6,7 ohm, vagy túl kicsi 1,2 ohm ez nem tudom miért van.
A fekete vezetékek között az ellenállás 2,3 ohm.
A diódákon feszültséget mértem elindított motorral, ha alapjáraton megy a motor akkor 1,2 volt van rajt, ha felpörgetem 5-6 ezres fordulatig akkor 5,6 volt körül van a feszültség.
A 61-es kivezetésen is mértem ott ezek értékeinek az összege van ezért szerintem a diódasorom jó.
Van otthol egy tranzisztoros fesszabom is, de a DF-en nincs feszültség csak a régin van, de a régivel a diódasoron kevesebb feszültség van mint az újjal.
A régi fesszabommal nagyon gyorsan leszívja az akksit kb: 3 napig megyek vele, az újjal viszont másfél két hétig motorozok.
Üdv
Lala
Halihó! Most vettem egy 150-es etz-t, csak éppen hiányoznak belőle dolgok (hengerfej,kuplung,első kerék,stb), de ez nem baj... Viszont kellenének nekem a csapágyak méretei (melyik oldalra-hova, milyen). Ha vki el tudná küldeni nekem ezeket az adatokat, nagyon hálás lennék!
Erről már volt szó korábban. Olvass vissza pár oldalt, és megtalálod.
sorszám: 4512 (20732)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-12-13 21:55:43)
Biztos,hogy jo lesz vagy 2hetig,amig szet nem egeti a rendszert.A trabi magassabb amperral dolgozik,masok benne a tekercsek menetszama,es a vezetekek ellenallasa.Ne rakd bele.Az,hogy nem megy 90 -nel tobbet,az mar nem villamossagi hiba.Max gyujtast erinti a villamossagbol.Nagy elo v uto gyujtas is fogja,akarcsak az eldugult kipufogo,lapos kerek,szoros lanc,stb.A rezgonyelvrol:ha tul koran nyit,akkor hamarabb engedi a vissza az aramot.Megfigyelheted:ha egy kicsit jobban megfeszited a rugot,raadod a vilagitast,odahuzod neki,lathatoan a ford.fuggvenyeben erossebben vilagit.Ha tul feszes a rugo,nem nyit idoben,kieg minden.Ha tul gyengea feszitoero,korabban nyit,es maris a z akkurol engediaz aramot.Kenyes,es nehez beallitani.(tapaztalat)a csiszolassal ovatosan,ne vaszonnal csinald!!!finom tureszelo,vagya az asszonyod manikuros reszelojevel.A fesszab beallitasaval foglalkozik reszletesen a "villamossag a gepjarmuvekben" (1966)c.konyv.En az antikvarium.hu-bol rendeltem.
Ja ha lesz időm, méricskélek is mert van műszerem. Na hali mki!
Hornz!
Na itt is vagyok! Kisgatyában elég lightos az idő odakint! Rezeg a nyelv ha rákapcsolom a világítást akkor nyugszik. Akkor jó a fesszab? Most kaptam két trabi fesszabot és azt mondták rakjam bele nyugodtan egy az egyben, jó lesz az. Na ennyit a szakmai tanácsról mivel ezt egy középkorú autó és motor szerelő mondta :(. így vigyem el valakihez javítatni inkább megcsináljuk így a hálón keresztül!
Még egy probléma van vele:
90 km/h-nál nem megy többet se egy személyel se két személyel, egyszerűen 90 nél lecövekel a mutató a motor meg pörög. Erő van benne mert most húztam el vele egy mázsa fát kiskocsival, meg ültek mögöttem és nem vette zokon a terhelést. Ja és 150-es TS!!!!!
Ecoracer: igen ha elindítom akkor behúz, ha leesik a fordulat elenged ilyenkor a moci le akar állni, oda kell húzni a gázt. Le fogom takarítani mert az igazat megvallva oxidáltak a saruk és az ellenrésze is a sarunak.
Hornz: most kimegyek és megnézem rezeg e a nyelve!
Hali!!!!
A problémám a következő: Szeretnék venni egy MZ-t, de nem tudom eldönteni, hogy ETZ 250-est, vagy ETZ 251-est vegyek.
Valójában melyik van jobban eltalálva? Melyiket érdemesebb megvenni?
Valaki tud írni egy PRO - KONTRA összehasonlítást?
Aki tud, az írjon!!!!
Bambi1!
Köszi! Ha esetleg megtudod, hogy hol kapható, akkor majd szólnál?
Egész jó árban van, tavasszal veszek.
Pool
tslaci:
Az, hogy növekvő fordulattal kivilágosodik a töltéslámpa, arra utalhat, hogy a szabályzó D+ kivezetése és az akkumulátor közt kontakthiba van. Okozhatják: az áramkapcsoló érintkezője (jobb oldali menetirányban), az 51-es pont saruja (néha a saruban oxidálódik a vezeték), a saruk a biztiknél az akksinál, a biztik. Elvetemült esetben a gyújtáskapcsoló és a hozzá vezető vezetékek is.
Az érintkezők takarításával kezdeném. Szerintem ha nem muszáj, ne bontsd szét a szabályzót, mert nehezebb lesz beállítani.
Azt nem írtad (vagy nem figyeltem), hogy ha elindítod a motort, behúz az áramkapcsoló, aztán ha leviszed a fordulatot, akkor szétold?
Pool a plexi tudtommal nolan,2500ft.
A trabi szabalyzobol csak az erintkezok,es a lemezrugok jok,sem a tekercs sem a haz nem jo.A gndod az lehet,hogy nem nyit az erintkezo,ha az aram kb7 volt a la esik,es szepen visszafolyik az akkubol az aram a dinamora.Az amper nem szamit,csak a volt-ebben az esetben.Valoszinu,vagy 1altalan nem megy aram a dinamobol az akku fele,vagy meg mindig a szabalyzo.A bal oldali rezgonyelvnek a feledaata,hogy visszakuldje a folosleges aramot az eloteten keresztul a tekercsekre a gerjesztesre,elmeletileg ha jo,siman,fogyasztok nelkuli uzemben latnod kene,ahogy rezeg,ha raadsz valami fogyasztast(vilagitas,helyzetjelzo)akkor nem rezeg,mert nincs folos aram.De ha novekszik a fordulat,rezegnie kene..Probald meg egy masik esetleg trabi szabalyzobol az erintkezoket atrakni,de olyan kene,amin nem volt hajtogatva a rugofeszito,es azokat is atpakolni.
snip21:
Szerintem legolcsóbb a csere egy bontottra, de javítható is. Bármelyik villanymotorok tekercselésével foglalkozó iparos meg tudja javítani. Szakszerű munkával semmivel sem lesz rosszabb, mint egy új. Azért előbb ellenőrizd, hogy biztos nem a kábelekkel van-e gond. Húzgáld le az állórészről a vezetékeket, és közvetlenül a kivezetéseken is lámpázd ki. Igazából kiszerelve, hálózati feszültséggel szokás ellenőrizni testzárlatra, de az annyira veszélyes, hogy nem ajánlom. Kiszerelve esetleg meg is láthatod a kidörzsölődést.
Szia Ecoracer!
Az állórészem testzárlatos.
Javítás vagy csere?
TSLACI!
A Trabi 6V-s fesszabiját szét lehet szedni. Elég ha az érintkezőket és a rugókat átrakod (mert ha jobban megnézed, a trabién van alul két porcelán szigetelőn lévő ellenállás), mert úgy működnie kell. Én is így újítottam föl az enyémet mert szarrá voltak égve a kalapácsok. És azóta ezzel megy. Semmi gond nincs vele. Szóval hajrá!
Üdv!
Ádi
da ES 125/1
Ad1: Szlovák állampolgárként, és jaffatulajként könnyen jár a szád
Ad2: Az én MZ-m érti a magyar szót
Ad3: Nem szoktam szavakkal utasításokat osztogatni neki, hanem csak húzom-tekerem-döntöm...
Ad4: Egy jawa-s ne magyarázzon nekem!!!
:)))))))))))))))))))
Hali!
Én most megszakítom a jó kis témát és újból lenne egy két kérdésem a ts töltésével kapcsolatban. Lehet hogy már unjátok de én nekem még mindig "pára" van a szemem előtt ebben az ügyben:
Megpróbálom részletesen leírni:
Beindítom a mocit a a fesszabályzó jobboldali része szépen behúz, töltésvisszajelző lámpa elalszik, a fesszab baloldali része az marad balra húzódva. Probléma ott van hogy így is lemerül az aksi. ha megyek a mocival és jól kipergetem akkor is világít egy bizonyos fordulat után folyamatosan a töltésvisszajelző. Onnan veszem észre hogy lemerült az aksi, hogy elhalványul a világítás és lehörög a moci, világítás nélkül megy. Van mérőmüszerem és töltésem volt kb 1 amper ez ennyi vagy többnek kellene lennie. Ja az aksi is lehet bűnös mert ha töltöm akkor 2 amperral töltöm és annyival is kell neki egy éjszaka. A szénkefék elég kicsik lehet hogy cserélni kéne. Szerintetek a trabi 6v fesszabja jó a ts-be??????
Válaszokat köszi!
MZ-s vagy és nem tudsz németül? Pedig minden motorosnak kell beszélni azt a nyelvet amilyen motort vezet! Ez a Szocimotoros szabályzat 4.1 felezetének 6. bekezdésének 8.pontja ezt megköveteli!
Ez azért kell, mert ha valami gond van vele néha a jó szóra is hallgat. Meg pár utasításra a szocik be vannak tanítva.
:-)))
Ezt a szöveget lefordítanátok magyarra???
Magwas!
A Hein Gericke katalógusban láttam a fűtött plexit. Az 1999 es katalógban a 256-os oldalon van, a 2000 es ben pedig a 264-es oldalon. A sisakok után következik. Ami ebbe van az 149 Márka.
Így képen úgy néz ki, mintha kétrétegű lenne. A fűtőszál felül és alul van két-két csíkban. Felül valami szellőző nyílás is van. Ez egyébként a HJC ZF7 es és az FG-11 es sisakokhoz kompatibilis.
Most nézem, benne van a HJC sisak katalógusomban is. Ott nagyon állatul néz ki. Dart Véder biztos ilyet venne magának télre.
Pool
Pandagyik!
+10 C alatt én sem használom a motoromat. Bár nyugtatóként elvétve előveszem egy körre. De az a helyzet, hogy még 10 fokban is párásodik. Sőtt még 15 fokban is. Szóval pont erre ez esetre ideális lenne a cucc.
Pool
A páramentes plexihez annyit hogy én ha tehetem nem használom.két éve februárba se használtam és esett az meg ráfagyott a pofámra.Volt egy jokis arcüreggyulladásom.Én ugyvagyok vele azota hogy olyan három honapot kihagyok az évböl 9 et meg motorozok
üdv
Szerintem "Für MÄnner, die fahren können." :-)
Fűtött plexi!
EZ AZ!
Hogyan oldották meg, hogy látni is lehessen a fűtőszáltól? Csak a plexi szélén volt, vagy valami átlátszó dolgot használtak?
Az ETZ-hez mondjuk jobban menne ez az ötlet kombinálva a Zaporozsec fűtés technikájával. Benzines plexifűtés:)
Tuti megoldás!
Más:
Nem értem az első MZ reklámfilm utolsó mondatát. Ami eddig megvan:
"Die 250 kubikcentimeter MZ Trophy Sport aus Schopau. Für manner, ???"
Mi a vége?
Bambi1!
Igazán köszönöm! Szerintem ez az egyetlen megoldás ami hatásos. Bár láttam már valamelyik német katalógusban fűtött plexit is. Na annak biztos nincs ellenfele, de elég hülyén nézett ki, macerás és drága is.
Sziasztok
Pool
Látom a nyálazós ötlet mindenkinek megmozgatta a fantáziáját! :-D
nem tudom,hogy melyik sisakhoz gyártják,de két kicsi lukat kell fúrni az eredeti plexibe,és belső plexihez adnak kicsi műanyag bolhát,és abba kell bepatintani.Ez természetesen bármitor kivehető.Az árat meg hogy hogyan tudunk hozzájutni,jövő héten utána járok,és meg írom.üdv bambi
Hello!
Szerintem hatásos párásodás gátló plexi nincs. A megoldás a plexi belső részbe pattintható polimer. Amit Bambi1 említett. Némelyik SHOEI sisakban gyárilag van ilyen. 1 cm ről ráleheltem hosszasan és egy darab pára nem volt rajta.
Bambi!
Lehet ilyen külön is venni valahol? Nekem HJC sisakom van, szerinted abba is lehet valami hasonlót aplikálni?
Pool
Dobtam, de csak most, minden érdekel ami még megvan hozzá!
Hello!
Jeresek MZ hez olyan lampafejet amiben bennevan a kilometer ora, es egyenes kormanyt!Elore is kosz!
Udv
Bocs Ecoracer!!!
Most olvastam el megint az üzenetedet és akkor megvan a hiba.
Testzárlat hát persze hogy eddig ez nem jutott eszembe!!!
Mit lehet ezzel kezdeni?
Javítani, cserélni ?
Üdv Lala
Szia Ecoracer!
A fesszabályzóval ezeket a műveleteket tegnap pont elvégeztem( egy szakkönyvből néztem ki), és azthiszem az jó.
A fekete vezetékekkel is elvégeztem ezeket a műveleteket és ha áramot adtam neki akkor a másikon is világított a lámpa.
A csúszógyűrűket és a szénkeféket is megtísztítottam de töltésem még mindig nincs.
A diódasort még nem cseréltem ki de lelámpáztam és jónak tűnik.
A forgórészemet is lelámpáztam a két kis forrasztáson és ha az egyikre feszültséget adtam a másikra meg testet a kettő közé egy lámpát akkor világított.
Próbáltam úgy is hogy vezetéken keresztül adtam a feszültséget és a vázról a testet úgyis jó volt úgyhogy azthiszem az is jó.
Ha elindítom a motort akkor a diódasor mindhárom diódáján van feszültséd éps a 61-es kimenetnél is de a fesszab 61-es pontján már nincs feszültség.
Ha a generátornál lehúzom a DF vezetéket és hozzáértetem a testhez (gyújtáson) akkor az nem szikrázik pedig kellene.
Lecseréltem a vezetékeket de úgy sem szikrázik és gerjesztésem sincs.
Nem tudom már tényleg hogy mi lehet a baj.
Köszi a segítségért
Üdv: Lala
Hali!
Nekem a 150re alakított Trophym kétszeméllyel+cuccokkal tudja a 90et nyélgázon, de egyedül se nagyon megy 100nál többet. max qrvasík úton szlcsendben kb 105-110között. Szal, sztem az a 90 kétszeméllyel jó, egyedül má nem annyira.
Üdv!
Ádi
a 150-es ts-től a 90 két személlyel csutka gázon elmegy vagy tudnia kéne többet is. Ja és egy személlyel is csak 90 egynéhányat meyg.
A 150-es izomból tol a kanyarból kijövet!
:-)
Páramentesítésre nekem a tusfürdő jobban bevált (búvárszemcsin:-))
Hello,
Finnyás búvároknak is gyártanak "műnyál" sprayt, pár száz Ft. De szerintem ez a módszer nem jó egy az egyben bukóra, mert merüléskor először köp az ember, aztán elkeni, aztán az egészet lemossa, mert a védőréteg úgy is fennmarad. Bukó esetén meg maradna a csula... :-)
A karbi.
Az egyik 22n valamennyi a másik meg 24n-es
hali!
az lenne a kérdésem, hogy a 125-ös és a 150-es ETZ között a hengerürtartalomtól eltekintve van-e valami említésre méltó különbség?
Szia!
Akkor gyorsan dobj egy mailt, vagy beszéljük meg itt! Merre laksz? Mi kellene pontosan neked? A felső munkahengerre már van vevőm, de aki gyorsabb... Az alja még meg van.
Hogy a viharba ne működne plexinél.Ugyanolyan jól, mint búvárszecsónál.Csak vízben még elmegy, hogy köpdös az ember, de mondjuk bennt a városban, a járda szélén:))).
Ha beleköpök a bukóba, akkor vagy ráfagy,
vagy ráfolyik a fejemre. Inkább a csoda páramentesítő sprét fogom kipróbálni.
Eie melodie auf allen strassen. MZ.
Ha arra gondolsz amire en,ugyanaz mintha vizzel kioblited(bar en kiprobaltam merules elott a Tiszaba,nem azon mulott ,hogy 8men nem lattam semmit..)ha bekened szappannal,azis jo,csak vekonyan kell.Es ne feledd el,a buvarmaszk felfekszik az arcodra,ha jol zar,nem mozog benne a levego,a testhod melegiti,de a plexire konnyen rafagy a viz,ha minusz van.De en se probaltam meg a javasolt modszered..
Páramentesítés
Kérdezzetek meg egy búvárt hogyan páramentesíti a szemüvegét... meg fogtok lepödni! :-)
A pleximen még nem próbáltam ki, de búvárszemüvegben müködik! :-)
ciao
Semi
Szia Voice!
A Tárcsfék szett érdekelne, ha még nem kelt el.
snip21:
A 61-esen a generátor feszültsége mérhető, az aksitól csak a töltéslámpán keresztül jut ide feszültség. Ha álló motorral a próbalámpa világítana, az hiba lenne.
Jobb híján lámpázd ki a gerjesztő kört. Húzd le a vezetéket a DF-ről. Egy 21W-os izzó egyik kivezetését rakd az 51-re, a másikat pedig a lehúzott vezetékre. A lámpának világítania kell, de nem teljes fénnyel. Ha nem világít valahol szakadás van. Ha teljes fénnyel világít, zárlat van.
Ha a csúszógyűrűk zsírosnak tűnnek, tisztogatsd meg őket.
A szabályzót is lehet lámpázgatni, az érintkezők vezetőképességét, és nagyjából az ellenállásokat.
Húzd le a DF, a 61-es és az 51-es kábeleket. Az 51-est dugd a 61-es pontra. A lámpát kötsd a DF-re, a másik végét testre.
A lámpának teljes fénnyel világítania kell, ha a bal oldali érintkező a bal szélső helyzetben van. (ha nem ott van, az hiba). Mindezek menetirány szerint értendők. Ha az érintkezőt középállásba állítod, a lámpának halványabban kell világítania. Ha tovább nyomod a jobboldali állásba, ki kell aludnia. Ne magát az érintkezőt húzogatsd, hanem a tekercs mozgó fegyverzetét, amire az érintkező rögzítve van.
A jobb oldali érintkező alaphelyzetben zárt. Ha kimozdítod, akkor azt hiszem, a lámpa ki kell aludjon.
Ha ezek stimmelnek, még nem biztos, hogy a szabályzó jó.
Ha végeztél dugdosd vissza vazetékeket, amíg el nem felejted.
Meg lehet nézni az állórészt is valamennyire. Húzd le a fekete vezetékeket a diódasorról. A lámpa egyik végét tedd az 51-esre, a másikat valamelyik feketére. Ha világít, testzárlat van. Ezután az egyik feketére adj valahogy feszültséget (mondjuk az 51-esről), a lámpa egyik végét testeld le, a másikat érintsd előbb az egyik, aztán a másik szabadon levő feketéhez. Ha nem világít, szakadás van.
Műszer nélkül talán ennyi lehet elkövetni. Lehet, hogy a szabályzód rossz, de lehet más hiba is. Ha a diódsort nem cserélted ki, akkor az összes vezeték lekötése után végig kellene lámpázni mind a 9 diódát, nyitási és záróirányban is. Sunyi hibát tudnak okozni.
Sok sikert, ha van valami szólj!
Szia Ecoracer!
Sajnos nem tudtam kimérni a dolgokat mert a haverom mérőműszere elromlott,de leégőztem a diódasort és ott van feszültség, de a fesszabályzónál a 61-esnél már nincs!
Megnéztem a 61-es vezetéket de az áram végigmegyrajt tehát az jó.
Én a fesszabályzóra gondolok!
Üdv Lala
Haveromnak meg páramentes szemüvege van. Addig jó is, míg be nem párásodik.
De aztán te tudod,a te sisakod.
Köszi! Majd írok ha meglesz a feszabályzó.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|