hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

acos
válasz erre | email2005-03-25 15:41:21


lell=kell
sorszám: 5465 (25424)

 
 
acos
válasz erre | email2005-03-25 15:40:28
Tisztelt kollégák!

Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mekkora csapágy lell az etz250-es hátsó lánckerekébe?????????

sos sos sos
sorszám: 5464 (25423)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-25 11:56:39
Ja, eladtam még novemberben.
Azóta Hyosung GT650.
sorszám: 5463 (25413)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-03-25 11:46:20)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-25 11:46:20
Na Hali!

Nem követtem a fejleményeket, Tz-det sikerült eladni?

Üdv, Zoli
sorszám: 5462 (25411)
(előzmény: Infomaker, 2005-03-25 09:23:25)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-25 10:05:15
Üdv!
Csapágy témában egyre érdekesebb a helyzet. Tegnap felhívtam az INA honlapján talált fehérvári viszonteladó márkaboltjukat. Ott már azt mondta az eladó, hogy nincs ilyen méretben tűgörgős csapágyuk. A 2400 Ft-os bolt csak egy kis csapágybolt, ott viszont van. Tudjátok követni?
A 400 Ft-os csapágyat nem szemrevételeztem, csak az árát kérdeztem meg, így nem tudok beszámolni róla.
Az alumínium akkor pont fordítva működik, mint az acél? Mert az acél akkor edződik keményre, ha gyorsan van lehűtve. Ha lassan hűl ki, kilágyul.
Paszta alatt milyen szerelési anyagot értesz, te mit használsz?
sorszám: 5461 (25407)
(előzmény: peti74, 2005-03-25 00:22:26)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-25 09:23:25
Na, mindegy, kidobtam a kukába.
sorszám: 5460 (25405)
(előzmény: Infomaker, 2005-03-23 14:37:27)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-25 02:04:19
nézem a shell kuton az ásványi 2t-t és vajon ki gyártja? hát a mol-lub.
teljesen kiábrándultam .
összelegóztam a blokkot ,nem maradt egy alkatrész sem!be a helyére, szivató ki , három rugás , visszatol, gyújtás ráad pöcc röff.hat hónap kényszerszünet után ismét üvölt a gépsárkány!!
sorszám: 5459 (25402)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-25 00:53:28
A DOT számos infó forrása :

http://totalbike.hu/esztergany/gumi1
vagy
http://totalbike.hu/esztergany/gumi2

Innen kopiztam ki.

Ezt meg nem tudom bekopizni, de a www.pasztoy.hu-n a Gumiegyetem linkre kell kattintani, azon belül meg az Abroncs jelölése : DOT azonosítás...-ra. Ott is van leírás a jelentésről. Ez alapján szerintem ott kell annak lenni, méghozzá 3 számjegynek. Feltehetőleg nem domború számok lesznek, hanem valami ovális formán belül homorú (beleolvasztott) számok, mert a többi állandó karakterhez képest, ez ugye hetenként változik, tehát nincs az öntőformában, utólag nyomják bele.
A 88-as gumi meg akkor is nagyon régi, de ha Neked nem volt vele gondod, akkor nem szóltam.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5458 (25395)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-24 13:18:37)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-25 00:22:26
Tényleg kétsoros az eredeti tűgörgő. Hogy miért, az csak sejtem. Gondolom a görgők is hordó alakúra kopnak, a szélük vékonyodik, a közepe nem annyira, és ha két soron fekszik fel cspaszeg, akkor kopás esetén sem billen majd akkorát. Igazából a csapszeg anyaga kopik jobban, de ez az elv oda is érvényes, két ponton kell felfeküdnie. Pl. a kupplung menesztő alatt is kétsoros tűgörgő van. Én mindenképpen kétsorosat tennék a csapszeghez. Mostmá akkó holnap megkérdezem a Paulusnál, ahol én veszem a csapágyat, mert ők is forgalmaznak INA-t. A 2400 Ft azért elég sok, majd meglátom itt mennyi.
Csak érdekességképpen : a 400 Ft-os "olcsó" eltolt görgős ?
A hengertalphoz meg lehet jó a papír is, bár én azt hittem abból könyvet meg füzetet gyártanak. Én személyszerint klingeritet rakok alá, van belőle különböző vastagság 0,3-túl 2 mm-ig. Aztán az is lehet, hogy nem kell alá semmi, meg az is lehet, hogy 1 mm is mehet oda. A hengertalptömítést nem csak úgy rakjuk, azért mert kell oda, hanem attól függően, hogy a vezérlés mit kíván. Ha nem akarod bonyolítani, akkor az az irányadó, hogy gyűrűk néküli dugattyúnál felrakod a hengert tömítás nékül, és megnézed hogy alsó holtponton a dugó teteje (a pereménél persze) egymagasságban van-e a felömlő ablakok aljával. Ha igen akkor csak pasztázod, nem kell szilárd tömítés. Ha nem, akkor megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel korrigálod (ez a korrigálás szinte mindig a henger emelését jelenti). Utána a szilárd tömítés mindkét felét pasztázod, hogy tutira ne szívjon falsot.
Az olcsó alu hengerfejtömítés viszont megvehető, igaz jó kemény aluból préseléssel készül, ennek megfelelően jó sorjás a széle, azt szépel le kell csiszolni, hogy ne ott feködjön fel, hanem teljes felületén. Közvetlen összerakás előtt fel kell melegíteni a hengerfej tömítést, szép egyenletesen (mondjuk 200 fokra), erre nagyanyáink villany sütőlapja a legjobb, aztán bedonbi egy edény hideg vízbe. Ettől az alu elég rendesen kipuhul,és öszerekható a hengerfej. Utána hamarosan visszakeményedik, de az már minket nem érdekel, mert már felvette a megfelelő alakot és tömít. Használt hegerfejtömítés újra beszerelésénél is alkalmazható jó eredménnyel csak meg kell előtte tisztítani (persze mindig újat kéne).

Üdv,
Peti74
sorszám: 5457 (25394)
(előzmény: mzoli, 2005-03-24 16:48:16)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-03-24 17:09:52
Engem lehülyézett a gumis, amikor mondtam, hogy MZre lesz a Michlein gumi. 20ezer volt a kettő. Pedig neki tudnia kell, hogy a guminál fontos a jó minőség.

üdv
csabee
sorszám: 5456 (25380)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-24 16:59:52
itt van elöttem.dupla soros , a két sor egymáshoz képest eltolva.300ft-os csapszeg tényleg gyanusan olcsó! a mult héten vettem tömítés garniturát 250ft.(hengertalp-hengerfej , karbi szívócsonk , balldekli)
sorszám: 5455 (25379)
(előzmény: mzoli, 2005-03-24 16:48:16)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-24 16:48:16
Köszi a tanácsot Peti74! Azóta találtam ilyen INA csapágyat forgalmazó boltot Fehérváron. Csak ott meg azt mondta az eladó gyerek a számítógépet megnézve, hogy ez a 24 mm széles csapágy sima egysoros, nem dupla. Az eredeti dupla soros (még nem szedtem szét a motort)? A motoros boltban csak 400 Ft lenne a nem tudom milyen csapágy, az INA 2400 Ft+áfa. Azért maradok a drágább megoldásnál, bízva a tartósságában. Csapszegre 300 Ft-ot mondtak szintén a motoros boltban, hengerfej meg talptömítés 200 Ft. Nekem kicsit gyanúsan olcsónak tűnnek a dolgok. Tényleg, a talptömítést érdemes valamivel átkenni, vagy simán szárazon kell betenni a henger alá és tömíteni fog úgy is?
sorszám: 5454 (25378)
(előzmény: peti74, 2005-03-22 23:27:16)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-24 13:18:37
DOT N6Y1 CB2R
Ez van a gumira irva.Vajon mit jelenthet?
Valamint van egy ugyanilyen kopott gumi is nekem amit használtam kb 200 kilométer erejéig mert a kereket ideiglenesen kicseréltem hátul.Arrol tudom hogy egy 88as gép gyári gumija volt.Nekem nem volt vele gondom.Ja igen a kopott gumin is ugyanaz a DOT szám van.

halla
sorszám: 5453 (25375)
(előzmény: peti74, 2005-03-24 11:59:53)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-24 12:10:36
Szia Jocó!
Kb 25 éves gumi volt a gépen. Szinte új. Repedésnek semmi nyoma. A gép fénytől elzárt helyen állt.
Ő nem látta a gumit csak mondtam mi a helyzet erre azt mondta, hogy az a gumi már nem gumi, mert az oxigéntől szép lassan lebomlik,elbomlik. Nos amikor otthon lecseréltem, valóban recsegett ropogott, és foszlott, porzott tulajdonképpen a szereléstől totálkáros lett. Rugalmasságát elvesztette.
Üdv
Attila
sorszám: 5452 (25372)
(előzmény: jocó10, 2005-03-24 07:02:37)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-03-24 12:09:49
Hello! Szétszedtem a ford. szám kihajtásnál a blokkot ,mert nem ment a fordulatszűám mérőm! és van ott egy kihajtám ami meghajtaja , de az nekem lötyög! SÉ valószinű hogy az nem hajta meg a ford. mérőt Ezt vmi belülről tartja? vagy miért lötyög? Másik , kedden szeftem szét ,sé most már csütörtök van ! és ugyebár nincs benne olaj! meddig álhat olaj nnélkül? mert addig nem akarok bele önteni mig emg nem csináltam! mert akkor feleslegesen szedtem szét! Mennyi olaj kell a 125 etz be? 0,9 dl? ÉS szerintetek melyik a legjobb? mert szivesen megveszem a legjobbat!
lÉgyszi segitsetek! Köszönöm!!!
sorszám: 5451 (25371)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-24 11:59:53
Pandagyík !
Aztán a második felizgulásod nehogy egy esés legyen. Én olyan gumival el sem indulnék, amiben nem bízom meg. Márpedig egy "száraz, hűvös helyen tárolt", de régi gyártású (mondjuk 4 év vagy az felett) gumiban nem bíznék, akármilyen jó ránézésre, a tapadása már nem olyan mint újkorában. Egyébként minden gumira rá van írva a gyártás dátum:
"DOT-szám: Ebből kiderül, hogy mikor gyártották a gumit.
2000-ig három jegyű volt, az első két szám adta az adott év munkahetének számát, a harmadik pedig hogy kilencven hányban gyártották a gumit. Például: 256 jelölés az1996. 25.hetében gyártott gumikon van.
2000-től négy jegyűre változtak ezek a számok, így a 2001. november 26-án gyártott gumi oldalán a 4801 felirat olvasható."
Arról nem is beszélve, hogy bár az MZ-t is sokan a retro-nak számító Pneumant mintázataival képzelik el, azért egy mai túrás-sportos Metzeler, Heidenau vagy Sawa mintázattal nagyobbat és főleg biztonságosabbat lehet motorozni. A gumikeverékek évről évre jobbak a tapadás és csúszás tekintetétben, és a mai "sportos" mintázatokat sem a design motiválja, hanem az egyre jobb vízelvezetés.
2000 Ft még egy átlagos gumiért is olcsó, de ha remeg a térded a kanyar előtt, mert nem mered ledönteni, már nem érte meg. Ha meg vészfékezni kell és elcsúszol, akkor egyensen büntetted magad azzal a gumival. Nem akarok többet papolni, de szerintem a gumi az amin nem szabad spórolni a minőség rovására. Menet közben Téged és az utasodat csak az a két gumi tart majd az úton, azon indultok el és főleg azon álltok meg. Aztán meg mit ér az erő, ha nem uralod ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 5450 (25369)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-24 10:50:08)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-24 10:50:08
Bespájzolt vadiuj és még fényt se kapott mer nincs repedezve.Annyira jo állapot mintha most hoztam volna az NDK bol.És ugy felizgatott ez hogy mindjárt fel is rakom a helyére :)))
sorszám: 5449 (25368)
(előzmény: Attis, 2005-03-24 02:25:32)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-03-24 09:55:47
Ha csak bemattult akkor rongy vagy filckoronggal lehet felpolírozni, meg sok türelemmel.:) Ha karcos akkor lehet kapni polírozó pasztát, de nem az amit mindenhol árulnak (p.... nevű krómtisztitó), azok általában csak rontanak a helyzeten.
sorszám: 5448 (25367)
(előzmény: Eikel, 2005-03-23 22:20:12)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-03-24 07:02:37
Hi Attis!
Aztán miért dobatta ki? csak nem azért, hogy nála vegyél újat? Milyen régi volt? Voltak látható repedései? Tapasztalatom szerint a guminak a fő ellensége az uv fény. Ha nem kap sok napfényt (sötét helyen van tárolva)10-12éves gumival sincs probléma. Messze vagyunk mi még az osztrákoktól, ahol ha jól tudom műszakin a gumi nem lehet idősebb, mint 6 év.
sorszám: 5447 (25363)
(előzmény: Attis, 2005-03-24 02:25:32)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-24 02:25:32
Szia

Aztán az a gumi frissen gyártott vadonatúj, vagy bespejzolt vadonatúj?
A gumisom az én új gumimat kidobatta velem,és bizony igaza volt!

Attila
sorszám: 5446 (25362)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-23 22:22:43)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-23 22:32:32
Szevasztok szocik! Most megy a mocim vizsgára és hiányos egy kicsit,mármint a fölszerelése.Kérdés nem tud e valaki MZ szerszám készletet? Szivesen megvenném egy áregyeztetéssel.

sorszám: 5445 (25358)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 22:22:43
Halla!

Csak azért irtam ezt meg mert nemrég tettem szert egy eredeti gyári 3.5x18as Pneumantra és vadonatuj!!!
Ahogy néztem a mintázata ugyanaz mint a Heidenaué.Én a Pneumantot 2000 forintér szereztem és egy kicsit vicces volt mikor láttam igazából mennyit ér.

ahoj
sorszám: 5444 (25356)
(előzmény: peti74, 2005-03-23 20:46:47)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-03-23 22:20:12
HI Szocisok!

Nem akartok polírozni.
A TS-emen eléggé eloxidálódtak a fém részek és bevannak mattulva. Ti hogyan polírozzátok fel azokat? felcsiszojátok? vagy pasztával?
ÜDV
sorszám: 5443 (25355)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-23 20:46:47
Hiya !
Az nem arany, hanem profit. És igazából nem megveszed, hanem otthagyod :)
A Heidenau nagyon jó gumi, főleg az MC36-os mintázattal, esőben is tapad, és ami tetszik benne, hogy elég "jóindulatú" gumi szinte ugyanott van a csúszáshatára, mint a tapadadási, ha meg is csúszik kis egyensúlyozással vissza lehet nyerni a tapadást, ami pl. a Barumoknak soha nem volt jellemzője, az ha csúszott, már ment is ki alólad a motor.
De nem motorosboltba vegyed, hanem menj el a Guma-ker Kft-hez (Csepel Művek 2-es kapun be, aztán a második keresztutcán jobbra), ott ugyanezt megkapod nagyker áron, mondjuk 7000-ért. Nekem tavaly nyáron Heidenau 4.10x18-as 7800 Ft volt. Üzletben (pl. Kelemen banda) lett volna 12500. Kicsit nehéz őket elsőre megtalálni, de megéri.
Telefon : 06-1-425-51-39.
A fukar mindenit !

Üdv,
Peti74
sorszám: 5442 (25350)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-23 17:28:20)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 17:28:20
Most voltam fordszámmérő spirált venni erre látom ám hogy vadiuj Heidenau 3.5x18as hátsógumi 11500HUF.
Van valaki akinek ilyen gumija van? mer engem érdekelne hogy hol van benne az arany.
sorszám: 5441 (25342)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-23 14:37:27
Hi,

van egy gyári gyújtótrafóm, kinek kell?
1989es de új még.
sorszám: 5440 (25337)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-03-23 12:14:14
Üdv!
Akinek kell egy ETZ 250 henger megvásárlás céljából kifolyólag, az ide írjék: tomos@c2.hu
sorszám: 5439 (25336)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 10:41:46
Üdv megin!

Van egy komplett gyári elektronikus gyujtásom eladó ha érdekel valakit.ETZre való.125/150/250 meg mittomén milyen van még-re is jó ha gyári generátor meg trafó van rajta.prandesz@freemail.hu

ahoj
sorszám: 5438 (25331)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-03-23 08:40:20
Megcsináltam a képes szerelési útmutató alapján a teló szimering cserét. (jó kis kétajkúra)

Nem volt nagy ügy. De szerintem egy fontos lépés kimaradt a "szamárvezetőből".
Takarítsd ki a szmötyit belőle mielőtt elkezded összerakni.

Legalábis az enyémben hihetetlen mennyiségű fekete iszap volt lerakódva az alján.
Egy műa pálcával kellett fellazítanom és csak utána tudtam benzinnel tisztára kilötykölni.
Meg kitaláltam, hogy a rugó keménységét lehet állítani. 5 db húszforintost tettem a rugó tetejére a csavar alá. Ha túl kemény lesz, kiveszek egyet, ha kell még berakok. Tök jó :)

sorszám: 5437 (25328)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-23 08:08:20
Üdv Mindenkinek!
Ha valakinek megvannak a 250ETZ RÉSMÉRETEI (gyári henger),legyen szíves tudassa velem,szeretném leelenőrizni a fúrás előtt,hogy hozzányúltak-e a vezérléshez!
Köszönettel:

Gyuri
sorszám: 5436 (25326)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-03-22 23:38:42
Legyünk kicsit cinikusak."Már mért ne lenne gyári??Gyárban készült, nem???"
Persze, hogy nálunk mindenre rámondják, hogy gyári, különben nem venné senki a magyar, vagy más szar kisipar termékeit, meg nem lenne mit eladni, mert ugye "valódi gyári" nincs, vagy csak elvétve.A boltosok meg éhenhalnának.Élen a "hét rabl...., jajj bocs, négy kelemnnel"...:)))
sorszám: 5435 (25313)
(előzmény: peti74, 2005-03-22 23:27:16)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-22 23:27:16
Üdv Mindenki !
- A motorosboltokban kapható csapszeghez való felső kosaras tűgörgő sajnos legtöbb esetben tajvani gyártmány, a boltosok pofátlanabbja ráadásul simán rávágja, hogy Persze, gyári ! Feltételezem, hogy 7500-ért a hajtókar felújító szett is valami távol keleti (de nem japán) műremek, különben nem ennyibe kerülne, és az élettartma is ennek megfelelő, mondjuk 10-15ezem km max. A felső tűgörgőnél egyébként egyszerű: ha a gét görgősor görgői egyvonalban vannak, akkor biztos, hogy valami utángyártott (tajvani vagy magyar). Ha azonban a két görgősor görgői el vannak tolva egymástól, akkor akár DDR is lehet. Amúgy az SKF tényleg nem árul ilyet. Ezt a méretet jelenleg az INA (német érdekeltségű csapágycég, csak tűgörgőket gyárt, nemrég a FAG felvásárolta) gyártja. Amelyik csapágybolt tud rendelni az INA-tól vagy a FAG-tól, ot kell keresni (pl. a Paulus elnevezésű csapágyüzletek - van egy a IX. Páva utcában is, csak be kell gyalogolni egy kicsit az SKF-től :)
- A 250-esek persze hogy nem mennek 140-et, szerintem a váz és futómű sem arra való. Az órák nagy része csal, na és? Inkább a 120-as tartományban csaljon, mint 60 környékén. Az én 300-asomnak is 130 a vége gyári áttétellel, ezt az M0-áson mértem, amíg kint volt a diósdi hídon a digit mérő (amúgyis ott egy jó kis lejtő van, tehát inkább csak 125, az a 130.
- Pandagyik. Személyszerint soha nem talákoztam olyan e-gyújtással, ami csak nagy fordulaton nem működött volna, én csak próbáltam magyarázatot találni arra, amit Bambi írt, azért írtam a kondi dolgot. Akkor viszont, nem tudom. Tényleg marad az, hogy vagy működik, vagy nem.
- A 300-as dugóról meg csak annyit: a 250-es is élvezhető és jól motorozható, ha rendesen össze van rakva, persze. De ha különösebb kockázat nélkül, mindenki számára elérhető módon lehet némi plusz teljesítményt nyerni, akkor miért ne ? Valljuk be őszintén (ezért most néhányan megköveznek majd) sokan közülünk tovább fognak lépni idővel, ha az anyagiak és sok minden más egyéb engedi, szóval, ha itt lesz az ideje (nekem pl. még nem jött el). Akkor amíg MZ-vel élvezzük a motorozás örömeit, miért ne aknáznánk ki a lehetőséget. Persze a 250 ccm-en belül is lehet tuningolni (vezérlésmódosítással, kopressziónöveléssel, előgyújtásszabályzással, membránnal, állandó nyomású karburátorral és még sorolhatnám), de ahhoz sok tapasztalati tudás, kisérletezés, idő, pénz és sokszor kudarcélmények kellenek. Ezt érdemes lehet megspórolni. Tudom, mert 13 éve motorozok Jawakkal és MZ-kkel, sok mindent kipróbáltam és rájöttem, hogy vannak dolgok, ami már túlmutat kevéske tudásomon, van ami már nem éri meg a rá fordított rengeteg próbálkozást. Ilyen volt nekem a saját tervezésű kipufogó, a résvezérlések módosítása, karburátorok variálása, különböző típusok dugattyúinak másik motorba beépítése, stb. Sok strapa –igazi eredmények nélkül.
Ezt csak azért írom, mert 4 éve, amikor megvettem az ETZ-met, sokat agyaltam, miként lehetne tuningolni. Aztán rátaláltam a 300-as török dugóra (ami mellesleg DDR tervezés, de nekik a rendszerváltás közbeszólt, viszont a törökök már 301-es néven elkezdték gyártani, most már egy lengyel cég is gyártja nagyon jó minsőgében, persze biztos van olcsó és szar magyar ebből is ) ami egyszerű volt, gyakorlatilag kockázatmentes, és túrázni nekem már elég. Azóta nem agyalok ETZ tuningon, csak motorozom. Ennyi. Aztán mindenki döntse el magának.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5434 (25310)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-22 19:34:43
Helló ZOZY!
Természetesen óra szerint 130-140,a valóság kevesebb,persze.De most óra szerint is 90 a vége(==81.35km/h).Megvan a dugó,meg az ember is,aki megfúrja a hengert,de ma 1 óra alatt értem haza,a szokásos 30 perc helyett,tele is lett a hócipőm rendesen, ezért nem szedem szét a héten,inkább hsználom.Majd hétvégén!

Jó motorozást!

Gyuri
sorszám: 5433 (25292)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-03-22 12:36:30)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 19:02:44
érdekes ! amikor írtam még nem így nézett ki!
szóval az ady u. és a Petőfi u.sarkától a strand irányában cca.20 méter.mnetirány szerinti jobb oldalon.
sorszám: 5432 (25290)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 18:47:32)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 18:47:32
rajzolok térképet:

Ady Enre u......P
x e
t
ő
f
i

u.
ahol az x nagyjából ott van.
nem sok cucc van etz-hez dugó 2250ft( ennyi volt tavaly)
tömítés készlet 250ft
főtengely felújjító készlet 7400ft
sorszám: 5431 (25288)
(előzmény: jocó10, 2005-03-22 18:27:06)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-03-22 18:27:06
Szia Tomóka!
Egerszegen hol van az a "motorikus alkatrészbolt"? -A Kedvesem Zegi és ott hátha barátibbak az árak, mint kanizsán a Tacsónál, ahol minden van, csak aranyáron.
sorszám: 5430 (25286)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 13:49:13)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 13:49:13
ha a görgőskosár állapota megfelelő , a görgőket lehet benne cserélni.az kapható külön.
sorszám: 5429 (25270)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 13:31:06)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 13:31:06
mi végignyálaztuk az SKF katalógust , még hasonlót sem találtunk! (min. 5kg-os kőtet)
sorszám: 5428 (25269)
(előzmény: mzoli, 2005-03-22 13:23:31)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-22 13:23:31
Üdv!

Nézd meg a szerviz menüpontot, még fényképekkel is illusztrálva van a művelet leírása.
Tegnap voltam Szfváron az SKF csapágyboltban, nagy meglepetésemre nem tartanak olyan méretű tűgörgős csapágyat, ami a hajtókar felső szemébe kellene. Átmérőben lenne, csak szélességben nincs. Akkor a boltosok milyen csapágyakat árulnak, és honnan veszik őket?
sorszám: 5427 (25267)
(előzmény: TTibi, 2005-03-22 09:58:48)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-22 12:40:19
Hali!

Ha van TOPCASE (felső doboz) tzartó konzol, akkor arra - emberi áron - vevő vagyok

Üdv, Zoli
sorszám: 5426 (25266)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-22 12:36:30
Hali!

Hát most még én is gondolkozom hogy mi lehet a baja (ha azóta nem volt esetleg rá reakció)
Az viszont tévhit, hogy a motorod ment valaha is 140-et (más kérdés hogy mennyit mutat a km óra és mennyi valójában a sebesség). 130 még hihető (lejtőn lefelé hátszélben) egy széria ETZ 250-től de szvsz 125 reálisabb. Az enyémnek 123 a vége egyenes úton relatíve szélcsendben (ekkor a km-órám pontosan 136-ot mutat....)

Üdv, Zoli
sorszám: 5425 (25265)
(elözmény: ADDI, 2005-03-20 20:32:50)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-22 12:32:49
Az elektronikus gyujtás kondija 10/80as és a vezérlő feszültség nekem még 7000 fordulatnál sem lépi tul a 20 voltot.Bár szerintem ez a fesz nem fordulatszámfüggő.Mikor már a generátor tölt rendesen onnantol ugyanazokat az értékeket mérem.Az a kondi vagy szar vagy müködik rendesen minden fordulaton.Ha szar is lenne a csere kb 5 perc meg néhány forint.Ha a gyujtás miatt nem megy a gép legyen az megszakítos vagy elektronikus legfeljebb abbol adodhat hogy nincs rendesen beállítva vagy szar a gyertya.Amugy az Gyurci problémája az volt hogy 5ben nem ugy megy a gépe ahogy kéne.Ha gyujtás lenne a ludas akkor minden sebességben kihagyna nagy fordulaton.sztem a gyujtás kizárható

halla
sorszám: 5424 (25264)
(elözmény: ADDI, 2005-03-21 16:51:31)

 
 
válasz erre | email2005-03-22 12:19:30
Etz 250 bontásából eladó szinte még az összes alkatrész!!!
Hívj 0630 4096093
sorszám: 5423 (25263)

 
 
válasz erre | email2005-03-22 12:08:46
Adminisztrátor által törölve.
sorszám: 5422 (25256)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 11:07:03
eredetileg 88-as benzinre találták ki (ha tévednék tessék írni!)manapság a 91-es áll ehez legközelebb.a 2t témakörben itt a fórumon már-már a durvaságig fajultak a viták.mindenki azt rak a gépébe amiről úgy gondolja , hogy a legjobb neki és amit meg tud fizetni.sokan a kúti keverékre esküsznek, mások az arol 2t-re (85-ben más nem is volt.) félszintetikus erősen ajánlott. a tömítések egyszerhasználatosak tehát csere.
sorszám: 5421 (25254)
(előzmény: ADDI, 2005-03-22 08:43:10)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-03-22 09:58:48
sziasztok

Aki szedett már szét mz hásó telót(kivül spirál, króm) az légysziv irja le hgyan kell, mert szeretném kipucolni, és átkenni.

Tibi
sorszám: 5420 (25253)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 08:53:30
peti74!
hajtókar kisfurat=felsőszem.
hajtókar nagyfurat=alsószem.
itt zalaegerszegen van "motorikus alkatrész bolt" (találó név).
1500 huf/db.ugyanaz mint amit a felujjító készletben találhatsz.
sorszám: 5419 (25250)
(elözmény: ADDI, 2005-03-20 01:05:16)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-03-22 08:43:10
Na, tegnap megvettem :o) a '85-ös évjáratú Etz-t, ha a hétvégén hazakerül vidékre, akkor átnézzük az egészet. Belegondolván a dolgokba, eszembe jutott néhány kérdés:
-milyen benzinből érdemes keverni a naftát, milyen adalékot tegyek bele, milyen arányban (könyv szerint 50-es)?
-a karbi levétele után kell-e cserélni a tömítést?
-a tank rozsdátlanításához (kicsit az)van-e jobb az akvárium-kavicsnál, meg a kicsi benzinnél és a sok türelemnél?
-polírozáshoz milyen pasztát használjak, ami tuti jó?
Előre is köszi.
sorszám: 5418 (25249)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-21 23:08:46
Én is amondó vagyok,hogy 300-as csak akkor csinálj,ha van olyan hengered aminek már más lehetősége nincs.Persze kell hozzá másik hengerfej is amit át lehet alakítani.
sorszám: 5417 (25239)
(elözmény: ADDI, 2005-03-20 23:06:14)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-21 23:03:32
Bocs de összetévesztettelek valakivel.Írom a számom:06203420977(VODAFON)
sorszám: 5416 (25238)
(elözmény: ADDI, 2005-03-21 13:11:10)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu