:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az egyik haveromnak van egy 150-es ETZ-je. Ő megnézte valami hozzá járó kiskönyvben, hogy az erősebbik ETZ abban különbözik a gyengébbtől, hogy 1-el kisebb fogaskereke van elöl. Talán még a kipufogóban is van folytás de azt nem tudom. A kipuff végéből azért érdemes kiszedni azt a gyári furulyát vagy mit, ami lefolytja.
Amúgy azér pörgös az erősebb, mert az ki tud pörögni, míg a gyengébb a nagyobb első fogaskerékkel nem igazán. Az első fogaskerék csere 1-el kisebbre nem megy a sebesség rovására sem, mivel jobban kipörög a gép.
tavaly én is így jártam . volt még egy hónap a szezonból amikor beállt a fõtengelyem . most meg addig halogattam a léptetõvilla cseréjét míg valahogy megszorult és a kihajtástengely kettétört .
Igazad van, csak kicsit bosszantó, hogy július közepe van és még egy hónap műszakim is... :)))
"...a jó motort onnan lehet felismerni, hogy mindig hazaérsz vele..." (by Buny)
Sziasztok! Most vettem egy ETZ 150-est és üt az első féktárcsám. Le szeretném cserélni, de az új 16.000,-Ft. Tudna valaki esetleg bontottat, jó állapotút ami biztos hogy nem üt. Fontos lenne, Győr környéki érdekelne elsősorban.
nekem a kicsi is nagy másoknak a cséplõgép effektus is kicsi :)). nem érdemes méregetni , minnél elöbb meg kell csinálni . murphy törvénye itt is mûködik és a lehetõ legrosszabb pillanatban adja meg magát .
Kedves tomóka!
Mit jelent az, hogy kicsit csörög, meg az hogy nagyon csörög, mert ez ugye relatív... Arra gondoltam, hogy ha van neki kb 5-6 tized, akkor baromi nagy az esélye annak hogy megszorul - szétesik, vagy nagy valószínűséggel el tudok menni vele sürgős esetben még egy-két tíz/száz km-t
Gyárilag úgy van meghatározva, hogy 0.05 mm-es játéknál már cserélni kell a főtengelyt. Szerintem ez egy kicsit vicces. Főleg a jó minőségű utángyártott hajtókaroknál.
ez a kérdés... inkább nem minõsíteném :)).
mégis milyen választ vársz ? teszemazt 0,8mm-nél még jó de 0,8001mm-nél darabokra törik ? azt nem szokás méregetni . kicsit csörög még mehet , nagyon csörög felújítani , ha beállt akkor meg mindeggy .
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata abban, hogy a 250-es ETZ főtengely alsó tűgörgőjének mekkora az a kotyogása, amikor meg szokta adnui magát?
hi!
etz 250-nel van gondom.
eddig gyönyörűen indult hidegen melegen.
most meg hiába rugdalom, csak tolásra indul. tolással viszont könnyedén.
ha már járt picikét, leállítva újra első rúgásra indul mint a régi szép időkben.
valakinek ötelete?
És ez igy van jól, max annyival egészülhet ki hogy duda jó?? jó:)))
Hát szerencsére nem nézik, bár a gépen nagyjából minden ok nálam. Szóval zárt tecnológiáson elvileg ezt mind meg is nézik ill ki is javítják, ami természetesen nem történik meg de azért nekd ki kell fizetned.
Azt hiszem én szerencsés környéken lakom:
Ez az a motor? Igen... Első fék? Jó.. Hátsó fék? Jó.. Műszaki vizsga két évre? IGEN!!!! :-)
Na jól van, kicsit sok volt már belőlem:))))
A vmm.hu-n minden fontos infót megtalálsz
sorszám: 7362 (34002)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
Amit még kihagytam:
-lábtartók épek, gumik jók/hátsó is!!/
-láncvédő gumi és a bakelit nem sérült, repedt
A műszaki vizsgához:
-gumik állapota/legkopottabb helyen 1.6mm/
-kormánycsapágynak lógni, ill. szorulni nem szabad
-elsö villa alsó teleszkópszárai nem lóghatnak
-lengéscsillapítók nem lehetnek olajfolyásosak
-hátsó villa nem lóghat
-a világítótesteknek épeknek kell lenniük/első-hátsó lámpa és irányjelzők/ és természetesen működniük kell
-elektromes visszajelzőknek/órában/ és a kürtnek működnie kell
-2 db tükör
-markolatoknak épnek kell lenniük
-üléshuzatnak épnek kell lennie
-ülésen a kapaszkodónak és a csomagtartónak meg kell lennie
-első - hátsó sárvédő nem lehet vágott, hátsó sárfogónak meg kell lenni/elég a kacsacsőr/
-nem lehet súlyos olajfolyás
-a gyáritól eltérö kipufogó és kormány még mübizonylat ellenében sem engedélyezett
Remélem mindent beleírtam. Ha nem akkor bocsi. Természetesen nem nézik mindenütt ilyen szigorúan a dolgot.
Gabi
A 150-es és a 125-ös ETZ-k közötti különbségek:
-henger, dugó, csapszeg, gyűrű /egyértelmű/
-hengerfej - a 150-esnek nagyobb az égéstere
-karburátor - a 125-ösnek 22 mm-es /22N.../ a keverőtorok átmérője a 150-esnek 24-es /24N.../
Illetve úgy tudom, hogy az első lánckerék is nagyobb egy foggal, bár ebben nem vagyok biztos. Magában a vezérlésben nincs különbség.
Ha ún. zárt technológiás vizsgáztatás keretében történik, akkor legombolnának érte 10ezer felett. ha a Közlekedéslefügyelethez viszed ott csak maga a vizsgát+ a címkedíjat kell kifizetni. A 2 vizsga gyakorlatilag megegyezik, csak a zártnál te kifizeted az átvizsgálást és a felkészítést, ami ugye meg se történik, gyakorlatilag a semmiért fizetnél. Nálunk csak Miskolcon van Közlekedési Felügyelet de még a benzinköltséget leszámitva is sokat spórolok ha odaviszem és nem 1 szervizbe. Bár épp ma emelték újabb 5 Ft-tal a benzin árát....Ez kérem rablás!!!
Jövő héten Sirokon motoros hét.Amennyire tudom az egyik legnagyobb és legátfogóbb találkozó egész évben.
Ákos
sorszám: 7357 (33997)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
KÉRLEK TITEKET,HOGY MONDJÁTOK MEG,HOGY HOL ÉS MIKOR LESSZ JÚNIUSBAN,vatgy a közeljövőben motoros találkozó!!!!!!KÉRLEK VÁLASZOLJATOK!!kössz!!
Szerintem meg pont a henger vezérlésében lehet különbség. A könyv legalábbis ugyanolyan karbit ír mindketőhöz.
Nézd meg a könyvben hogy a 10.5kw-osat tovább lehet forgatni(6500), azt pedig nem egy másmilyen karbi teszi.
Állítólag nagyon kevés "erősebbik" 150eset hoztak be hozzánk, azokat is 1990es évjáratban, sötétzöld színben.
Helló Miki 63!
Te merre laksz?
Hello!
Meg tudná nekem írni valaki hogy is kell pontosan beállítani a benzinszintet ETZ-nél!?
Kösz!!!
megnézték a fékeket , a lámpákat, meg fékeznem kellett... kormánycsapágyat nézték még meg máss motoron aztán kész.
itt Siófokon az egyik szerelőnél átnézéssel lett volna 5700ft.
Ja, az BIZTOS! :D Már én is láttam ott gyakorolni! Jól nyomja. Múltkor leesett a lánca gyakorlás közben azt hozzám jött oda szerszámot lejmolni. :DD
Persze adtam neki (Nem árt ha egy szoci-motorosnál van szerszám! :DDDDDD)
Erre már utolag én is rájöttem a TS125-ből mert asrác aki Pepével volt annak ETZ-je van.Kegyetlenül érzi a gépet,a mehanika hátamögött szokott gyakorolni és ott is van neki szépen nézőközönsége.
köszi
mit nézntek meg?
van valami extra amit nem gondol az ember magától?
az a fura,hogy a szervízben (újpest)azt mondták,hogy ha minden ok rajta akkor 17000 -ért vizsgáztatják le.ez azért durva haszonkulcsot sejtet.
Ákos
Helló!
Az a gondom, hogy a karbi alatt 50-60 km motorozás után benzines a dekli. Álítottam az úszóházban a benzinszinten, lejebb vettem, most már csak egy-két csepp látható. A fogyasztásom 5,5 liter körül van 100 km-en. A mocim 251-ez ETZ. Próbáljak-e még játszani a karbin, vagy ez már elfogadható?
Helló Miki63!
Sajnos nem én streetfajgtereztem Szöllősi Petivel, de amúgy ismerem.
pont ma voltam műszakin a vizsga dijja:2450ft +az érvényesítő cimke:370ft
azaz összesen 2820ft.
parázott a srác akékre festett helyzetjelzőégőért!
Nekem is volna egy kérdésem:
Érdemes 250-es ETZ-be japán dugót rakni? Még nem hallottam róla, hogy a japánok is csinálják, de ezek szerint igen. Szomszéd olyat vett, neki jó. Jobb ez, mint a török? Vagy felejtős?
Semmiben. Ha jól tudom, akkor a karburátornál van különbség. De majd a "kisetézések" ezt jobban megmondják, ha tévedtem. A hengerben biztos nincs különbség.
Szevasztok!
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy mi a különbség az ETZ 150-es két típusának a hengerében? Egyik 9 Kw, a másik 10,5. Miben különböznek? köszi
Még annyi eltérés is van a 2 gép közt, hogy a 251es hengerén lejjebb van a kipufogónyílás, így a kipufogókönyök is más+ a dob is rövidebb.
Hupsz, most harmadjára olvasva, "az ÚJABB 250-es" bocsi! :-(
Tévedsz! 250-esekből volt megszakítós is meg jeladós is!
Szégyellem magam, de a 250-es ETZ mindd elektro gyújtásos? Biztos?
Szia! Külsőleg látszik, nem? :-)
A 251-es tankja púpos, a deknijei lekerekítettek, a 250-esé kicsit szögletes.
A 251-es váza hasonlít a 125-ösére, csak erősebb, néhány cm-rel rövidebb a 250-esénél.
A 251-est gyárilag 16-os hátsó kerékkel szerelték fel, míg a 250-est 18-assal.
A 251-esen más az áttét (21-es első lánckerék), illetve a vezérlésen is változtattak.
A 251-esek az újabb 250-esekhez hasonlóan már mind elektronikus gyújtással jöttek ki.
Bármelyik közlekedési felügyeletre be lehet jelenteni?
Időpontot kell kérni?A Vác mondjuk jó lehet,én Pomázi vagyok.
Miket néznek rajta?
Bocs a sok kérdésért:)
Ákos
Én személy szerint a váci közlekedési felügyelet vizsgáztatójába vittem a mocim (ETZ 250). Az ára 2ezer párszáz Ft volt 2004 novemberben.
Sziasztok!
Nemsokára lejár a vizsga a 125-ös ETZ-en.Ti hova szoktátok vinni vizsgáztatni?Milyen költségei vannak?Előre is köszi az infókat.
Ákos
Sziasztok! Azt szeretném kélrdezni, hogy mi a különbség, a 250-es és a 251-es ETZ között? Mind külsőleg, és belsőleg is! Köszi előre is a válaszokat!
Sztem ha nem muszály minek cseréljem le, nem???:) Azt a 12 rúgót el tudommásra is költeni:)
Én már megkérdeztem az okmányirodában, és nem tudtak róla semmit. Egyébként ha ki szeretnéd cserélni, akkor csak bemész az okmányirodába, leperkálsz 12000 ft-ot és már viheted is az új forgalmi engedélyt.
Ja, a törzskönyvet meg majd hetek múltán hozza a postás.
Gabi
"..a motorbiciklijére görnyedő ember csak a száguldás jelen pillanatára tud figyelni; múlttól-jövőtől elvágott időtöredékbe kapaszkodik; kiszakad az idő folytonosságából; kívül kerül az időn; másképp mondva eksztázisban van; ebben az állapotban mit sem tud a koráról, a feleségéről, a gyerekeiről, következésképp nem is fél, mert a félelem forrása a jövőben van, s aki megszabadul a jövőtől, annak nincs félnivalója."
Ezzel a (nem feltétlenül szoci motorokra jellemző, de motoros) Milan Kundera-idézettel indítanék a megváltozhatatlan jelszó és e-mail cím miatt, illetve leginkább személyes okok következtében sutba dobott régi nickem /tudjátok a német manócska :-) / helyett regisztrált újjal.
Üdvözlettel: Miklós
Na ha eez ilyen egyszerű lenne:))
Vhol azt hallottam hogy a régebbi fajta forgalmikat le kell cserélni ewlőbb utóbb. Van is rá vmi rendelkezés tud erről vki vmit?
Gabor, koszonom a tanacsokat. Elmeletileg nem kene gyari merettol eltero o-gyurukre gondoljak, a motorban 12.000km van amibol en mentem 2000-et. Ugy gondolom ez az ertek valos, de az elozo gazdai hanyagoltak ezt-azt.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|