:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A megszakító hézak 0.4 a gyertyán a porcelán kicsit sötétebb szürke de ki van égve a pogácsák meg tiszták.
Ért valaki kilométerórákhoz? (nem szocimotoré, hanem egy Hondáé, de spirálos) a hibája az, hogy ahova a spirált be kell dugni (bocs hogy nem használok szakszavakat, de km órát még nem szereltem) az forog, szét is szedtem, de a töbi már nem. Összehasonltottam a működő fordszámmérővel, ahova be kell dugni a spirált, az megforgat egy tányér alakú cuccot, de a km óránál ez már nem működik. Sajna nem tom milyen elven működik a forgásátvitel (mágnes?), és iszonyat drága egy ilyen óra hozzá, ha tud, valaki segtsen legyen szíves! Köszönöm!
Hi kolinyon!!Amit leirtál az e-betűröl az ugy korrekt, talán csak annyit hozzá,hogy az a termék amin az E-betű van az Europai minőségnek megfelelő minősitést kapta.Faiparban PL már csak olyan gépeket szabad forgalmazni amin rajta van.Ezt véresen komolyan is veszik.Egy idex búránál valszeg beis szolnék a vizsgabiztosnak ha ezen bukna a moci.
Asszem egy kicsit offtopic, bocs de a tartalomért megéri! http://totalcar.hu/tesztek/villtrab
Megszaktó hézag? Pogácsák? Milyen színű a gyertyán a porcelán? Füstöl nagyon?
Az E jel azt jelenti,hogy minősített biztonsági alkatrész.Fék,futómű,lámpa,stb biztonsággal összefüggő cuccokban előírás,hogy legyen.Elvileg nem is tarthatna mást semelyik bolt,mert egy közlekedésfelügyet által tartott ellenőrzésen megbuknak,akkor csúnya bünti van.Teherautó meg buszalkatrészeknél véresen komolyan veszik,pl egy baleset utáni kpm vizsgálatnál.Tudom,mert én is alkatrészekkel foglalkozom
Ákos
Már cseréltem gyertyát de más gyertyákkal is ezt csinálja.
Sziasztok!
Költözés miatt fájó szívvel megválnék 250-es ETZ-mtől. A motor 84-es évjáratú, ezüst színű. Óra szerint 35 ekm van benne. Semmi tuning, gyári állapot. Műszaki 2006. novemberig. A motor Simontornya mellett van rokonoknál. Aki elviszi, kapna hozzá két fekete bukót is. Az ára így 100 eFt. Sajnos képeket nem nagyon tudok készíteni, mert jelenleg nincs mivel. Csak vasárnaponként lehetne megnézni. Telefonon lehet érdeklődni: 70/278-1169. Inkább csak az esti órákban, ha lehet.
Sziasztok!
Van egy MZ TS 125 eladóba egy haveromnak. Olyan 75-76-os évj, korához hű állapotban, nagyfelújítás még nem, csak kisebb dolgok voltak rajta csinállgatva. Egyébként megy, pöcc röff, és új rendszáma van. Ára 40ezer huf. Akit érdekel: 06208081615. Jövő héten (esetleg már holnap) bővebb infót tudok mondani.
Ha jól értem, ki-kihagy a gyújtás, ha igen, akkor cserélj gyertyát, vagy pucoldd meg és állíts hézagot.
Üdv mindenki!
Abban szeretnék segítséget kérni hogy mi lehet a probléma az etz 125-ösömnek amikor cső gáznál üresben ugrál a fordulatszám 5000-7000között a kipufogó meg durrog. Kondenzátort már kicseréltem de semmi.Gyújtást is állítgattam ide oda.
előrre is köszi.
Lehet hogy én vagyok a hülye, de mi a f*sz az az E belű az indexbúrában? Szerintem azt sehol se nézik meg, legalábbis itt a környékben biztos nem. Nekem azt se tudom van-e rajta vagy nincs...a Trophyn biztos nem volt E betű.
Üdv!
Ádi
Pomázon fékpadoznak is,majd kiderül milyen szigorúak.
Ákos
Szia Kolinyon!
Én már kétszer vittem a szekeret a pécsi köz.felü.-re. Nálam sem néztek indexbúrában E betűt. Körbement ránézett a gumikra, elsőtelőt megrángatta, bekapcsoltatta a villamossági cuccokat és hozta a matricát. Ja meg fékpróba úgy, hogy told meg és fékezz. (Így szerintem patkófékkel is meg lehetne állni :))) ) Láttam az ürge, hogy akkor még nagyjából egyben volt a gép a gyárihoz hasonló cuccokkal. (Hátul kb 20cm sárvédőgumi :), eredeti kormány, hagyományos visszapillantó, ...) Ha szivatni akar úgyis keres valamit, amibe beleköt.
Sziasztok! Akadna vkinek egy jó állapotú, nem sérült, karcos ETZ féktartály fedele?? Az enyimet jóemberek lelazították és így menet közben szépen leugrott s elveszett hiába kerestem az árokban:( Azért kéne jó állapotú, mert karcos van helyette feltéve mivel más nem volt.
Köszönettel: Soma69
Igen valóban van oylan fajta, nekem is volt anno. Nekem az a fő bajom ezekkel az utángyártott búrákkal, hogy a csavar helyén gyakran kisebb méretű a furat és ahogy belehajtom a csavart, idővel széttörik körülötte a műanyag s csak azt vettem észre, hogy hátul zörög a búra, mert elengedett. De mivel hátul mér más indexek vannak, ez már nem áll fenn. Vizsgán átment, nem kötöttek bele. Régebben volt, hogy le kellett szereljem a hátra pluszban felrakott prizmát, hogy mért.... Mind1, legyen neki gyereknap, gondoltam s levettem, majd vizsga után visszatettem:) Azért fura, mert azt hittem a prizma hiánya az ami gond, de nem:) Mindenstre ez egyszeri eset volt. Igaz azóta nem vittem oda a gépet, mert a Közlekedésfelügyelet sokkal olcsóbban levizsgáztatja, nem kértek érte tizenakárhányezret.
Felhívtam a Futárt,azt mondta,hogy ami neki van kisipari abban van AF jel,az ugyanúgy jó lesz a vizsgán,mint az E jel.Veszek nála,aztán remélem a legjobbakat.Csak nem kötnek már bele.
Ákos
Nekem még sose nézték ez E jelet az indexbúrában. Nincs is benne. mivel vmi utángyártott van benne elől. Hátul már Izs indexek vannak, amik egész jól néznek ki de azt hiszem E jel abban sincs, de senki nem nézte még. Remélem nem is fogja.
Gratu a rutinvizsgához!
Akkor nemsokára már legális is leszel?
Vizsgát illetően én most az utángyártott E jel nélküli lámpabúrák miatt parázok csak a többi jó.
Ákos
Ja, nem fejeztem be. :DD
Ha nem folyik le a benya a csövön, akkor pucold ki a benzincsapot, de arre szerintem te is rájöttél. :))
Akkor szedd le a karbit, pucold ki, nézd meg az úszóházban a benzinszintet (ha nem jó akkor álítsd be), súbertűnek asszem föntről a 2. fokban kell lennie. Nekem így hidegen szivatóval rárugok 2-t, leveszem a szivatót, ráadom a gyujtást, rárugok 1-et és indul a gép.
Lehet, hogy el van tömődve valamelyik fúvóka a karbidban, vagy az is lehet, hogy a 2 hét állástól lerakódott valami dzsuva és az tesz keresztbe, esetleg nem jut el rendesen az úszóházba se a benya. Nézd meg, ha le van húzva a karbiról a benzincső akkor folyik e rendesen a benya (Ja! Most aból indultam ki, hogy nekem nem átláccó a cső. :DDD Ha átláccó akkor le se kell húzni, láccik anélkül is, hogy folyik-e rendesen.)
Hali!
Vizsgával kapcsolatban:
Nekem azok közül amit gabi80 leírt a következőek voltak:
-olajfolyásos telók
-szar hátsó lámpabúra
-olaj csöpögés a blokkból
-összeszigszalagozott markolat
-visszajelzők nem égnek
-kürt szar
-sárfogó gumi nincs
-láncvédő gumi szakadt...
és a motor simán átment műszakin.
még fékpróbát se kellett csinálni
Ja, majd elfelejtettem, az indexbúráim meg olyanok mint a mosott szar, rádásul elöl is hátsó van (nem szárnyas)
Teljesen vizsgabiztosfüggő a műszaki.
Ja, ma voltam rutinból vizsgázni ("A Korlátlen") és sikerült. Fújt a szél, esett az eső meg qrva hideg volt...
Üdv!
Ádi
Sziasztok!
251-es MZ-t keresek 88-tól, ha lehet szürke szinben és kifogástalan állapotban. Ha van valakinek eladója, gondoljon rám: 20/44-44-021
Köszi a sok vizsgával kapcsolatos infot.
Újabb ármányra derült fény,nem lehet sehol olyan indexbúrát(kerek) és hátsólámpabúrát kapni ami E-jeles.A Mofakernél meg a Hubernél kapható magyar utángyártottakban nincs E jel,azokkal simán megbukik a motor a vizsgán.Nekem meg mind le van fakulva 1 pedíg repedt is.
Egyszóval kérésem lenne:Nincs valakinek otthon legalább 1 db kerek indexbúrája,hogy a töröttet lecseréljem?Elboltolnánk valahogy.Én amúgy Pomázi vagyok,szóval Bp környéke lenne a legjobb
Köszi:Ákos
rókapimpó:
két hét garázsban állás után kezdte csinálni a raplit. :((
nekem az akksi ok. sötétben simán bírja a refit álló motornál vagy öt percig is, amíg megtalálom a garázskulcsot a zsebemben és a kulcslyukat az ajtóban :)
elektronikus gyújtása van
elsőre kicseréltem a gyertyát, tettem bele új brisket. a régi is jónak tűnt. őzbarna volt és akkora szikrát adott rúgásra, hogy a várost fel lehetett volna gyújtani.
inkább a benzin hiányra gyanakszom (már ha értelmezhető itt ilyen) .
Ha 4-5 ször szivatóval megrúgom, már úszni kell a gyertyának a benzinben? vagy ha csak épp nyirkos tőle az elég?
:M.
Így igaz, a kétütemű gépeknél fontos a kipufogó kialakítása, nem érdemes csak úgy kiherélni. való igaz egyfajta kompromisszumot igényel a tervezőktől, hogy hangos se legyen, és teljesítményt se vegyen el a motortól. Azért az Mz-nél, még a DKW-s idők óta (tehát kb. az 1930as évek) óta gyártották ezeket a derék kétüteműeket, szóval volt idejük kikísérletezni a nyerő formulát, ami országútra is jó, s sztem bízzunk meg bennük, ne akarjunk mindig mindenben okosabbak lenni náluk. Ahogy vki itt írta korábban, azok ott Zschopauban se voltak hülyék ill. sztem most sem azok.
HI! A kipufogó a motor tartozéka és nem véletlenül van úgy összerakva ahogy.Komoly mérnöki munka van a háta mögött,hogy a hangját a motornak csillapitsa,de a teljesitményt ne gátolja,vagycsak egy picit de az legfeljebb műszerrel mérhetőki.Komoly teljesitménycsökkenés csak a rendszer dugulásakor van.Sőt a kipufogó hiánya káros is lehet.
Helló MZ/X-ts125!!!A Molnár utcát tudod hol van.Na ott lakom, az utolsó ház az enyém.
Nem azt mondtam, hogy belezze ki a kipufogót, csak a végében lévő szűkítőt vegye ki aki akarja! Nem kötelező!! csak a haveromnak attól érezhetően jobban ment a mocija (ETZ 150)!
Lehet, hogy ez a szűkítő a két motor között a különbség, és lehet, hogy ezért adja le nagyobb fordulaton az erősebb a nagyobb teljesítményt!
Az utolsó ez elötti mondatom mát csak feltételezés! :D
Azt mivel magyarázod hogy a gyengébbik 6000nél adja le a max teljesítményét, az erősebbik meg 6500nél.
Rókapimpó!
Innen a szociről is le lehet tölteni a kistz kezelési útmutatót, én is megnéztem.
Hát tuti nem azért erősebb, mert kisebb rajta a lánckerék. A teljesítményt szerintem a főtengelyen mérték, akkor meg olyan mindegy hogy mekkora a lánckerék rajta.
Ilyet meg szerintem nem javasolj senkinek hogy belezze ki a gyári kiput! Zschopau-ban nem voltak hülyék! Valószínű nem véletlenül olyan az a kipufogó amilyen.
gabi80!
Kicsit félre értettél. A 150esekből van 9kw és 10,5kw-os változat. Az ezek közti különbség(ek)ről van szó.
vagy egyszerűen csak piszkos a gyertya, ezt még nem néztétek?
Csapágy a villában? Nem a kormányban? Ha ez a helyzet, akkor lehet, hogy cak egy kis utánaállítás kell. Lelazítod a kifli anyáját, meghúzod egy kicsit csőfogóval az alatta lévő másik anyát, (de ne nagyon mert akkor szorulni fog, és nem fog normálisan "forogni" a kormány)
Sziasztok!
Nagy munka megjavítani, ha kilazult, kikopott a csapágy az első villábanés picit ugrál? Pl menet közben igen könnyen kanyarodi, nagy féknél, meg pici koppanás kíséretében előrébb ugrik a korány, majd vissza...
Szóval mit tegyek?
Köszi!
Kimondtad a kulcsszót! Meg kell próbálni! Sőt, a szemrevételezés, az még ingyen is van!
Nem olyan biztos. Meg kell próbálni!
Haverom elvitte a tárcsát szabályoztatni, mert neki is ütött, de nem lehetett, mert 8-as volt a tárcsában. Egyik oldalról és a másikról is olyan sokat kellett volna leszedni, hogy nem maradt volna csak qrva vákony a tárcsa!
Nekem is ez volt a baja (rugásra nem, de tolásra indult) mikor esőben tötyögve (35-40 km/h) jöttem haza Tökölről (Fótra) a rigás haverjaimat kísérve. Fönn volt a világítás meg minden. Pöttyet lemerült az aksim, meg a benzinben is kicsit sok volt az olaj és lehet, hogy azér csak tolásra ment. 2 hétig csak helyzetjelzővel közlekedtem, vagy még azzal se éa szépen föltöltődött az aksi, most simán indul. Hozzáteszem, nekem megszakítós gyulytása van, lehet, hogy nem volt elég a rugásnak az ereje, hogy jól megforgassa és erős szikrát adjon, de toláara már elég volt.
Elektronikus gyujtással lehet, hogy rugásra is indult volna.
Fel is lehet azt szabályoztatni! 5-ből ki is jön
Az egyik haveromnak van egy 150-es ETZ-je. Ő megnézte valami hozzá járó kiskönyvben, hogy az erősebbik ETZ abban különbözik a gyengébbtől, hogy 1-el kisebb fogaskereke van elöl. Talán még a kipufogóban is van folytás de azt nem tudom. A kipuff végéből azért érdemes kiszedni azt a gyári furulyát vagy mit, ami lefolytja.
Amúgy azér pörgös az erősebb, mert az ki tud pörögni, míg a gyengébb a nagyobb első fogaskerékkel nem igazán. Az első fogaskerék csere 1-el kisebbre nem megy a sebesség rovására sem, mivel jobban kipörög a gép.
tavaly én is így jártam . volt még egy hónap a szezonból amikor beállt a fõtengelyem . most meg addig halogattam a léptetõvilla cseréjét míg valahogy megszorult és a kihajtástengely kettétört .
Igazad van, csak kicsit bosszantó, hogy július közepe van és még egy hónap műszakim is... :)))
"...a jó motort onnan lehet felismerni, hogy mindig hazaérsz vele..." (by Buny)
Sziasztok! Most vettem egy ETZ 150-est és üt az első féktárcsám. Le szeretném cserélni, de az új 16.000,-Ft. Tudna valaki esetleg bontottat, jó állapotút ami biztos hogy nem üt. Fontos lenne, Győr környéki érdekelne elsősorban.
nekem a kicsi is nagy másoknak a cséplõgép effektus is kicsi :)). nem érdemes méregetni , minnél elöbb meg kell csinálni . murphy törvénye itt is mûködik és a lehetõ legrosszabb pillanatban adja meg magát .
Kedves tomóka!
Mit jelent az, hogy kicsit csörög, meg az hogy nagyon csörög, mert ez ugye relatív... Arra gondoltam, hogy ha van neki kb 5-6 tized, akkor baromi nagy az esélye annak hogy megszorul - szétesik, vagy nagy valószínűséggel el tudok menni vele sürgős esetben még egy-két tíz/száz km-t
Gyárilag úgy van meghatározva, hogy 0.05 mm-es játéknál már cserélni kell a főtengelyt. Szerintem ez egy kicsit vicces. Főleg a jó minőségű utángyártott hajtókaroknál.
ez a kérdés... inkább nem minõsíteném :)).
mégis milyen választ vársz ? teszemazt 0,8mm-nél még jó de 0,8001mm-nél darabokra törik ? azt nem szokás méregetni . kicsit csörög még mehet , nagyon csörög felújítani , ha beállt akkor meg mindeggy .
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata abban, hogy a 250-es ETZ főtengely alsó tűgörgőjének mekkora az a kotyogása, amikor meg szokta adnui magát?
hi!
etz 250-nel van gondom.
eddig gyönyörűen indult hidegen melegen.
most meg hiába rugdalom, csak tolásra indul. tolással viszont könnyedén.
ha már járt picikét, leállítva újra első rúgásra indul mint a régi szép időkben.
valakinek ötelete?
És ez igy van jól, max annyival egészülhet ki hogy duda jó?? jó:)))
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|