:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valami magyar ember csinált olyat is. Valahol láttam róla cikket. Ha jól emlékszem 250-es TS ből faragta. Amúgy mindenki így hívja, karika is, meg tűz is van ott... :-)
Növeljük meg a kompressziót, így már gyertya sem kell mejd bele. :)
Ma vettem Pécsen. Talán jó lesz. Vmi egytengelyűségi probléma van, mert amikor kiszedtem, ferdén volt összenyomódva a régi.
ja hogy kipufogó tömítés...már azt hittem gyártottak diesel MZ-t is :D
Azért nem tudják mekkora, mert gyárilag nincs benne olyan. Szoktak tenni bele, ha kifúj, de mivel nem olyan a kiképzése a hollandernek, hogy legyen benne, nem sokat ér.
ETZ 250-eshez tűzkarikát akarok venni, de már a boltban sem tudják itt Győrben, mekkorászor mekkora kell. Úgy tervezem, h sublerrel megyek oda a boltba. Plíz help.
Thx
Szerintem alsóhangon 150E Ft, ha lenne forgalmim hozzá a 250/1esen sem adnám el ez alatt, bár tekintettel az ETS ritkaságára, a tökéletesen működőképes 200E fölött is elmehet.
Amugy mindenkinek boldog új problémamentes túrákban motorozásban gazdag évet kívánok! :)
Sziasztok!!!
A mai nap szert tettem egy mz ets 250-esre,azt tudom hogy nagyon ritka.Azt szeretném tudni hogy mennyit érhet manapság.a gép kb 20 éve áll,de nem a szabad ég alatt és le is volt takargatva.szürke forgalmis de bármikor forgalomba helyezhető,eredeti tulajdonostól vettem!!!
Köszi a segítséget!!
Sziasztok Szocimotorosok!
Régebben még aktív voltam itt, volt/van egy 150-es TS-em. Most pedig sikerült szert tennem egy ETS 250-re! :) Ezzel kapcsolatban lehet lesz majd pár kérdésem, hátha felpezsdül tőle a fórum!
Üdv!
MZ ES 250 Trophy eladó!
http://veteranapro.hu/szolo-motorkerekpar/61992-mz-250-trophy
Sziasztok. Csináltatnak egy rendes babszi gyújtás átalakítót etz 250re. Ha tud valaki segíteni előre is köszönöm.
Sziasztok! keresek használt alkatrészeket etz 250-es motorhoz: Kuplung alaplap, és primer fogas kereket(malomkerék).
Újat mennyire javasoljátok, illetve ha új milyen gyártótól ami ér is valamit.
Szia. Próbáltam már de nem lett jó. Nekem az a gyanús hogy alacsony fordulaton nem add rendes szikrát.
szerintem stroboszkopos gyújtásvizsgálóval be tudod lőni.
Szerintem.
üdv
sorszám: 48674 (145993)
( előzmény: Dávid mz 250, 2016-11-16 15:45:27)
Hello. Van egy egyedi 300as etz hekkeltem rá babszi gyújtást de nem tudom rendesen beállítani tudna nekem ebben valaki segíteni??? erdeszke28@gmail.com
Hello. Már azt hittem történt valami...
Kb 1 hete nem volt elérhető az oldal.
De megnyugodtam.megint van.
üdv nektek.
Illetve ha van valakinek HALL-os gyujtásról rajza,illetve nyák terve szívesen venném.
Jó volna 6 és 12v-os változatban is.
6v - Pannoniára, 12v etz-150 re kellene.
üdv nektek
DLaca
Megrendeltem 4,5 ampereset 2100 ft körül. Egy próbát megér.
Sőt! Volt, hogy még ennél is kisebb, 2Ah-s akkuval jártam egy szezont :) Mondjuk az már szerintem is kicsi, de az akadt a kezembe ingyért valami kütyüből bontva, gondoltam addig eljárok vele amíg nem veszek normálisat.
Alapvetően bőven elég.
Nincs önindító, meg ha jár a motor akkor dinamóról megy. Ha alapjáraton nincs is töltés, azt csak rövid ideig kell bírnia, azt meg bírja gond nélkül.
Én még a sátrat is felállítottam tompított fényénél álló motornál, és azt is bírta.
:)
Nézegetem a képeket, s válaszoltam.
Ne lepődj meg nagyon, de nincs más út...
:(
Teknőc
Szia!
Írtam neked privátba!
Szia!
Rég Hallottam felőled, jó hogy még meg van a géped...
Remélem jól van a kis család.
Nem tudom, hogyan találkozhatnák, jó volna egyszer újra összeakadni...
Nekem is volt nagy gép, de eladtam.
Hasonlóan, jártam mint te...
Fájt, de nem bánom. Szerintem örökre kismotoros maradok, s ez van. :)
No, már te is elektronikus..? -Jó dolog.
Teknőc
Ilyesmire gondoltam. Nade az amper elég neki? Vagy érdemesebb nagyobbat belerakni? A fesszabom az elektronikus.
Én ilyesmit szoktam használni.
https://www.akku-elem.hu/6V-4-5Ah-zsel-s-akkumul-tor.html
Elektronikus fesszab. erősen ajánlott, vagy pontosan beállított mechanikus.
Én 1-2 évente tönkreteszem az akkut a téli leállással. Ezért szoktam rá ezekre a nagyon olcsókra, mert annyit ez is kibír gond nélkül.
Sziasztok! Milyen riasztó akkumulátort vegyek ki ts-be? Eddig a hagyomágyos fajta savas akksit használtam, de most újítani akarok, mert több helyen jókat olvastam róla. Köszönöm a válaszokat!
Na jó, visszaraktam. Szólj ha leszedted.
Nem fogom fent hagyni. Nem sajnálom, de mint írtam vannak szerzőijog trollok.
Keri írta:
260mega
Ide rakom fel, de még töltődik MZ.ZIP néven.
https://onedrive.live.com/?id=A35D444ABEE610B6%21434&cid=A35D444ABEE610B6
Szólj ha letöltötted, mert törlöm.
Ennyi...:)
Teknőc
Nem találom levettétek az mz.zip-et? :)
EU-ban nem fődarab a motor, nincs regisztrálva. Természetesen Magyarország ez alól is kivétel, de a Mozaikban mondták, hogy ha sérült a motorszám akkor csak bejegyzik, és nincs vele gond a továbbiakban.
Azonban nem tudom mi most a gyakorlat, ez nekem régen volt. Kérdezd meg valami közeli műszakiztatónál, vagy ocsmányirodában, mert az is lehet hogy ingyen és probléma mentesen cserélik a forgalmit. Viszont valami adásvételi vagy számla kell a csere blokkról...nekem legalább is kellet, de így probléma mentes volt az átírás. Akkor még kellet fizetni a forgalmiért, de eleve betelt, és amúgy is cserélnem kellet volna.
Szevasztok!
Ezzel a típusazonos blokkcserével kapcsolatban: vajon egy egyszerű műszaki vizsgán nézik, hogy legutóbb milyen blokkszáma volt a motornak? Szólnának érte?
Mert idén szétkaptam, de a réginek a tömtőfelületei olyan sérültek voltak hogy jobbnak láttam egy másik blokkot szerezni.
Jövő év augusztusáig vmit kéne kezdenem, forgalmit meg nem akarok még cserélni..
Éveken át gyűjtögettük a különböző motorok dokumentációit, itt a Szocimotoroson, de amikor beperelték az MZ Klubot, akkor gyorsan mi is levettük :(
Pedig ezek olyan infók amiket esélye sincs az embernek máshol megtalálni, szóval ez nem egy tipikus szerzői jog sértés.
DÖBBENETES adatbázis, hihetetlen :O
Nagyon szépen köszönöm, sikerült :)
260mega
Ide rakom fel, de még töltődik MZ.ZIP néven.
https://onedrive.live.com/?id=A35D444ABEE610B6%21434&cid=A35D444ABEE610B6
Szólj ha letöltötted, mert törlöm.
Megtennéd, és lennél olyan kedves, hogy nekem is elküldenéd?
Nagyon örülnék neki, köszönöm!
ha érdekel, nekem megvan az ETZ250 doksija :)
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Ez a régebbi karburátor sztem, nincs rajta csat, az úszóház három csavarral rögzül. Na de a lényeg, a kis dugattyú tömítéssel, rugóval a helyén van, tehát igen, pótolom a bowdenjét, majd meghálálja az indításnál :) Köszönöm mégegyszer!
A másik szivató helyett: A másik téma a szivató
Így akartam, csak egy szó kimaradt. :-)
Nem így működik, mint gondolod.
A Csatos karbin az alapjárati rendszer függ a normál rendszertől. Vagyis mikor gázt adsz az alapjárat rendszer a gázdugattyú alatt elhelyezett furaton át fals levegőt kap és gyakorlatilag összeomlik. Vagyis gázadáskor nem működik, ezért nincs szerepe az részterhelés beállításában.
A másik szivató, itt egy fúvókát nyit ki a kis dugattyú és azon át a vákuum plusz üzemanyagot szív fel. Nem kap sehol plusz levegőt, pont ez a lényege, hogy kevesebb legyen a levegő a keverékben.
Bocsánat, ha valakit is félrevezettem, nekem csatos karburátor van a 250-esen, azon működik a dolog. De elültetted a gondolataimban a kétséget így megnéztem egy 30N2 típust is gyorsan. A szívató irányából az üzemanyag szívócsöve nem ütközik ér a gumi dugaszhoz (ami szerintem a gyári helyzete a 35-ös alapjárat fúvókához-ebben persze nem vagyok feltétlen biztos) akkor ott juthat be levegő...
A csatos karbimon van gyári alapjárati mennyiség csavar jobb oldalon, bal oldalon egy részterhelés állító amivel az alapjárati fúvókához kevert levegőt tudom pontosan belőni, cserélhető a hüvely amiben a tű mozog, 150-es főfúvóka van benne, mert egy csavarral tudom a hozzákevert levegőt állítani.
Egy a baj, nem lehet terhelés nélkül fordulatszám után hangolni mint a láncfűrészt. De összességében jó, mert nem kell szétdönteni az út szélén ha nem megy.. :)
Ilyen csak a Jawa350-esen van. MZ-n nincs lehetőség úszószintet emelni dúsítási céllal.Szívogathatod a túlfolyót is, mivel nem csak azon tud bejutni levegő oda, így semmi hatása nem lesz.
Nem úgy működik, na meg a fűnyíró karbinál is klasszisokkal bonyolultabb.
Volt valahol letölthető magyar nyelvű BVF karburátor beállítási könyv.
Milyen karbi egyébként csatos, vagy a régi fajta?
A szivató helyén legalább egy gumidugónak kellene lennie rugóval lenyomva. Ha jó értem ez a gép úgy működik, hogy a levegőszűrőt megkerülve levegőt tud szívni a bovden bemeneti helyén, belül pedig üres. Már ha a gumisapka ezt engedi, akkor még működhet is, mindenesetre érdekes. Az nem gond, ha nincs szivató bovden, mert az úszóházon lévő túlfolyó hidegindításra is használható. csak meg kell szívni a végét amíg meg nem jelenik az üzemanyag
Ezen az elven indulnak a mostani fűnyírók.
Tekerd ki. Van benne egy rugó, meg egy dugó, aminek a végén van egy tömités.
Ebbe a dugóba kell beakasztani a bowdent.
Elé egy rövid bowden hurok is, csak a indításhoz kell...ha jól van beállítva a karburátor.
Ha nincs benne a dugó, akkor folyamatosan ömlik bele a benzin...az rontja a beállíthatóságot, és a teljesítményt, no meg a fogyasztást.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek:)
Szóval vettem egy gokartot, elég leharcolt állapotban, amelyet elkezdtem lassacskán újra összerakni az alapoktól. Egy Mz 250-es motor hajtotta, szeretném a továbbiakban is ezt használni, de sajnos ugyanúgy mint a szerkezet maga, a motor is eléggé viseltes. Jelenleg alkatrészre várok a gyújtáshoz, azonban észrevettem valamit. A karburátoron a szivatót leszedték, s egy lyukas gumisapkát húztak a helyére. A bowden végénél lévő foglalat van csak meg, bowden nincs. A régi gazdája szerint így működött. A kérdés az lenne, hogy ez így jó-e, káros hatása van-e bármilyen? A motor erejét, fogyasztását hogyan befolyásolja? Köszönöm a válaszokat előre, üdvözlettel: Gyula
Az éves olajcsere nem hülyeség, én is így szoktam. Kis kiadás, nagy haszon a motornak.
Nyilván így van,nem vitatom. Én is annak vagyok a híve, hogy olajban kell tartani a szimeringet, de mennyiben befolyásolja a szimering élettartamát? Alapból csupa olaj az a rész amúgy is, de a telet tuti kibírja kiszáradás nélkül.
Nekem is van amúgy olajtudós ismerősöm, ő meg azt mondta, hogy a beindításkor olyan savasodási folyamat indul meg, ami növeli a fém részek errózióját, ezért a rövid beindítások károsak.
Egyébként ezért is kell évente cserélni az olajat.
Na melyik tudósnak van igaza? :)))))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|