:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
nem vagyok biztos benne de szerintem egy elég hosszu 10-es csavar amit bele kell tekerni a generátorba és az huzza le majd
Megjegyzem, azért sokkalta racionálisabb döntést is hozhattál volna a kívéj megvételénél.
Ugyanis azt te is tudtad, hogy legendásan rossz híre van a márkának, mégis kockáztattál és egy ilyen infó birtokában erre a rizsesre tetted fel az egzisztenciádat.
Távolról sem racionális döntés a széleskörű egyetértésre talált tapasztalatok ellenében beújítani.
Másrészt ezerszer (de legalább négyszer) költséghatékonyabb megoldás lett volna vásárolnod mondjuk egy TS 150-et olyan 25e pénzért és rádobni egy szintén kb 25e-s Bing karbit, belerakni egy torokmembránt, oszt van egy hasonló - ha nem épp alacsonyabb - fogyasztású géped negyedáron, amihez kb nulla forintért van alkatrész, pofon egyszerű a javítása, stb stb.
És az a feltevés sem áll, hogy az Mz mérnökei jobban tudják, mert a gép tervezése óta azért történt némi műszaki fejlődés, amit aztán fel lehet használni a bicaj korszerűsítéséhez.
Hahó Eikel!
Felraktam néhány csodás képet hátsó a csomtartóról, itt lehet gyönyörködni benne: http://kep.tar.hu/greenslingshot
Jah ez a fényezés engem is érdekel.
Anyagilag mennyiből jön ki egy ilyen és mennyi munkád volt vele?
Folytatom:és hogy kell leszedni???a segítségeket ha lehet mailben várom mert nehezen jutok netközelbe.racingbuczy@freemail.hu ellöre is kösz mindent.
Büszke is lehetsz rá szép 251-ed van:-)
Zapkorte: nem baszogatásból, többnyire én is egyetértek a hozzászólásaiddal, de mi van, ha a gyerek pont egy endurókerekes, tankváltós, hupilila ts-re vágyik?
Nem értünk egyet!
Én a streetfighter stílushoz állok a legközelebb. Mármost ha veszek 20000huf-ért egy MZ-t és ráköltök mondjuk nagyon rossz esetben 100000 huf-t és van egy nagyon király streetgépem.
Mármost ha én megveszem álmaim motorját 1 hayabusát az eleve 3.5milla és undorító ahogy kinéz.
Még 2 milla az átalakítás és a végeredmény megintcsak egy nagyon jó moci csak épp sokkal több pénzért.
Tehát egy szocimotort sufnituning címen is lehet tuningolni de nem tom megtennéd e ugyanezt egy vattaúj mocival. Sztem nem. Szóval ennyit a muszálypulcsis összefüggésről.
sziasztok!1 kis segítséget kérnék töletek:sikerült a roncsteleptöl megmentenem egy es250-est.tiszta jó állapotban van csak a generátorát nem tudom lehuzni.az állorészt.közepe kitekerve,szélsö csavarok dettó és nem mozdul lefelé.midan pozicioban megakad egy "kütyübe" amit az alkatrész katalógus 21-es számmal jelöl.na az a kérdésem, hogy MI EZ?????
Sziasztok! rebel56: te csináltad a fényezést? mert rohadt jól néz ki, nyáron a szimómat akarom lemázolni, de már fázok tőle, mert a kromofág nem hozza le az eredeti festését.(amiből persze csak a sárvédőkön van sajna) a festékréteg alatt neked van valami rozsdaálló lötyi? hány réteg van rajt?
Tudod ezt kreativításnak hívják.
Ez a tankváltó dolog tetszik :-) Csinált már valaki ilyent ?
Ezzel nincs is semmi baj. Ha visszaolvasol, láthatod, hogy nekem nem azokkal van a fő bajom, akik Mz-t vagy robogót vesznek, mert valamiért az tetszik nekik, ez idáig izlések és pofonok kérdése. Én azokat nem értem, akik MZ-t vagy robogót vagy akármit vesznek azért, mert nem tetszik nekik, majd pedig "tuning" címén nekiállnak bütykölni. Ennek semmi értelme. Vásárlás előtt meg kellene fogalmazni az igényeinket, és ahhoz illő járművet keresni. "Én egy jawat akarok, mert úgyis csak évi párszáz kilómétert megyek vele, nem számít a fogyasztás, viszont olyan jópofa ahogy dől belőle a kék füst" "én egy keewayt akarok, mert olcsó, keveset fogyaszt, és bármilyen alkatrészt kapok raktárról olcsó áron" stb. no de "én egy ts mz-t akarok, aztán veszek rá egy etz tankot, az egészet átfestetem hupililára, fűzetek bele előre enduro kereket etz aggyal, veszek előre-hátulra hosszabb teleszkópokat, teszek rá egy ural lengőnyerget, bütykölök membrámot a hengerére és leesztergálom a hengerfejet hogy nagyobb legyen a kompresszió, flexel és hegesztőapparáttal átalakítom lábváltósból tankváltóssá, és utána de nagy historic racer katos leszek a triálpartin" ?! Ennek mi értelme van??? Szerintem az ilyen "tuningolók" megértek a kényszerzubbonyra...
Ha munkám miatt évi többtízezer km-t kellene mennem, én is a legésszerűbb, legköltséghatékonyabb megoldást választanám. Szóval egyetértek Zapkorte-vel.
Viszont 4 deci Becks-ért se sajnálom a 300 Ft-ot, ha azt valaki számomra kedvessel ihatom egy kávézóban, mégha ugyanazt boltban 120-ért is meg lehetne kapni. Szóval egyetértek a többiekkel is.
Végre kezdenek nálam megjelenni az árnyalatok a fekete és a fehér közt!! :)
"Büszkeségem" - :)
Ha átgondoltak a gondolataid,akkor gondold át azt is,hogy a robogósnak és a szocisnak is lehet számára átgondol gondolat,hogy ilyen motort tart.És nem racionális vagy hanem egy olyan ember aki képes 1 forintért megmutatni a világnak,hogy ő szarbol is tud várat építeni
Hali
Az egészhez annyit kívánok hozzáfűzni, hogy a szocimotorok leginkább hobbimotorok (napjainkra) vagyis ha valaki azon túl hogy szórakozzon használni is akarja valamire annak a kemény benzinköltségre is kell gondolnia. Nekem is azért van szocimotorom mert tetszik és azok közül ami tetszik sajnos csak ezt engedhetem meg magamnak (sajnos). Tehát én nagyon megértem Zapkorte döntését mer lehet hogy egy rakat sz.r amit vett de ha neki megéri akkr az az ő dolga.
a kompromisszumok azoknak valók, akik félnek a kihívásoktól. ;-)
Nem is ilyenre értettem.Én is a gyors döntések híve vagyok, mert szerintem, ha az ember tud gyorsan dönteni, akkor még ha el is b..ott valamit, onnan is gyorsan tud visszavonulni.Ha meg eltököli az időt a latolgatással, akkor elszalaszthat egy esetleges másik jobb lehetőséget.
Csak néha tudni kell kikapcsolni ezt a digitális jó/nemjó funkciót...:)))
engem nehéz megbántani, nem is tudom, mikor sikerült valakinek utoljára ilyesmi... szerintem tök jó, ha az embernek helyes világnézete van. Persze, van olyan, hogy ez csak kicsit hülyeség, ez közepesen hülyeség, ez nagyon hülyeség, ez meg aztán abszolúte hülyeség, de részemről arra törekszem, hogy egy kis hülyeséget se csináljak. Néha-néha persze becsúszik, mert nekem is vannak szétesett pillanataim, de még véletlenül sem szeretném, ha akár az ici-pici hülyeség állapota is állandósulna, így aztán időnként auditálom magamat is. Egy kicsi hülyeség volt megvenni a jawat a nélkül, hogy utána néztem volna, nem fogyaszt-e 8 litert a városban és kapható-e hozzá fordulatszámspirálszimmering, de miután meggyőződtem róla, hogy igazi benzintemető, és az alkatrészellátása gyakorlatilag nem megoldott, nagy hülyeség lett volna a becsúszott hibát ki nem korrigálni a jármű azonnali eladásával. ;-)
mint alant írtam, mindenki arra költ, amire akar. De aki hülyeségre költ, az ne kérje ki magának, ha hülyének nézik, ez ennyi. :-p
Én sem vagyok bankhitel párti, de ha valaki folyamatosan akar költeni egy jó motorra, annak definitive az való.
A konstrukciós hibákat meg a neves gyártók maguktól javítják un. revíziós cserével, vagy ha közvetlen balesetveszélyes a dolog, tömeges visszahívásokkal, volt erre példa jócskán az elmúlt években (pl. mercedes). Az meg, hogy hány selejt kerül ki a gyárkapun, elsősorban minőségbiztosítási, nem konstrukciós kérdés, nem értem, hogy kapcsolódik a témához.
Az a 19k-s ajánlat meggondolandó.
Úgy látszik az eredeti prox árában mégis csak van egy jó 40%-os felár "csak" a név miatt ?
Genuine Parts ;)
Ami ezsembe jutott, hogy ha a kuplung oldali szimering futófelülete már ki van gödrözve akár egy kicsit is, te meg szimeringből is újat raknál be, akkor azt javaslom, hogy egy 1mm-es alulemezből vágj ki egy alátéttárcsát (belső átmérő 25 mm) és tedd be a szimering alá, ezáltal a főtengelycsapon új futófelületet kap majd és tömíteni fog. Ráadásul a tárcsa miatt labirintgyűrűként is viselkedik majd. Én ezzel sokat küzdöttem, mert főtengelyfelújítás után az új szimering mellett mimdig átszívta a váltóólajat, és beköpte a gyertyát. A régi szimmering 52ezer km alatt úgy kopott össze a főtengelycsappal, hogy mindvégig tömített, de az új tömítőél nem illeszkedett a régi helyére. Csak úgy megemlítettem.
Üdv,
Peti74
Zapkorte.
Félre ne értsd, nem bántani akarlak, de az nem egészséges, ha az ember ennyire racionálisan gondolkozik.Ha itt így nyilatkozol, akkor valószínűleg más területen is hajlamos vagy rá.PL: család, szórakozás....
A világ nem fekte-fehér...Rengeteg szürkeárnyalat is van benne....
Mittudomén. Nem is nagyon érdekel, mint alant írtam, egy év alatt meghozza az árát csak a benzinen, ha annyit kibír, már jó.
Én is akartam SR yamahát meg suzuki DR-t meg ilyesmit, de kurva nehéz olyat találni, aminek van magyar rendszáma, nem leharcolt és 250-be belefér. Két héten belül még csak olyat sem találtam, amit megnézni érdemes lett volna, mert vagy csillagász volt a krapek, vagy "segédmotorként használt" szar volt a motor. Ráadásul lopják, és drága hozzá az alkatrész is.
Jó nekem a kínai. És fénykorában ez is 3,5 körül fogyasztott városi forgalomban. Most már egy kicsit 4 fölött van, de még van bőven ereje, úgyhogy egyelőre nem bántom.
Ez szerintem, hmmm...nem így van...Mármint, hogy cseréljen...Ha ahhoz van kedve, akkor miért ne költené a pénzét bárki arra amire akarja.Végülis megdolgozott érte....Azért mert TÉGED idegesítenek??Hát azért ez elég érdekes érv lenne egy éles vitában...
Inkább zavard el őket onnan, mit idegesíted magadat miattuk?Az ő pénzük, legyen az ő gondjuk, ha elfogy...
Bankhitelre motort venni szerintem hülyeség.Annyi használt gép van a piacon, hogy tuti, hogy BÁRKI megtalálhatja a megfelelőt magának, az eredeti ár töredékéért...Persze kicsit macerásabb, meg van benne egy pici lutri is, de ha az ember ésszel jár el, akkor minimálisra csökkenthető a kockázat.Mellesleg az sem egy nagy élmény, ha egy új járművön jön elő egy esetleges konstrukciós hiba.Márpedig az egyre nagyobb példányszámok miatt egyre nagyobb a valószínűsége, hogy kikerül hibás darab is a gyárból.Még akkor is, ha a minőségbiztosítás is fejlődik.
próbálkoztam, gyorsan beleuntam a 8 literes városi fogyasztásba, olajos kipuffogóba, és a hihetetlenül szar minőségű méretpontatlan kisipari alkatrészekbe, hogy olyan finomságokról ne is szóljak, hogy pl egy nyavalyás jawa fordulatszámspirálkihajtástömítőgumi (speci méretű szimmerigféle) egyszerűen nincs és nem is rendelhető és folyik a bal cipőmre az olaj.
Én nem állítom, hoyg a kínai csoda túl jó minőségű lenne, de bemegyek a forgalmazóhoz Szentendrére, és raktárról kiszolgál az utolsó csavarig bármivel, és az árszínvonal azonos az MZ/Jawa stb vonulattal (fékkar 1200, bovdenek ~600, első fékbetét 1500 stb), csak az a különbség, hogy az az alkatrész bele is illik a motorba, nem nekem kell még megreszelni, lesorjázni, szétforrasztani, méretre vágni, és újra összeforrasztani, meg ilyesmi. Amúgy május óta lefutott 20e km-et Bp utcáin, és köszöni, jól van.
Talán én is szívesebben melóznék mondjuk egy CBF-250-el... csakhogy az több mint kétszer ennyibe kerül, kicsit drága lenne szétcsapni.
Az olajjal ugyanez a helyzet. Gyorsabban kopik a tescos olajtól? Meglehet, bár ez még tudományosan nem bizonyított. Na de tegyük föl, hogy tescos olajjal nem 70e-nél kell megfuratni, hanem mondjuk 50e-nél. Na ja, csak éppen 50e km-en én 25-ször olajat kell cseréljek. 1l a feltöltési mennyiség, ez tescos olajból 7000 Ft, MOL botondból meg lenne 30000 Ft. Vagyis a megtakarításom 23000 Ft. Ehhez képest egy hengerfúrás meg egy dugó 12e Ft. Vagyis lényegesen olcsóbb tescos olajjal járni és sűrűbben furatni. Ezért járok tescos olajjal.
Az én tetteim racionálisak és átgondoltak, még ha nem is felelnek meg az általánosan elterjedt felfogásnak. De hát arról már én nem tehetek, ha a többség nem tud számolni és/vagy gondolkozni. ;-)
Zapkorte!
Csak egyetlen kérdésem lenne.Ha a japán motorok olyan egymilliótól kezdődnek, és kb 5-6 év működésre vannak méretezve, /ez nyílt titok azt hiszem/, akkor szerinted a Keeway a negyedmilliós árával mennyit fog bírni, mielőtt elkezd minden tönkremenni benne?
Egyébként én tuti hoyg inkább egy SR Yamahát vettem volna.250ropiból már hibátlan állapotút lehet szerezni, és AZ tuti, hogy rendesen működik még vagy 5-6 évig.Adott esetben szerelhető, alkatrész is van hozzá...És eszik kb 3-3.5 litert városban....
Tapasztalat.Egy százhatvanért vásárolt darabot rendbetettünk kívül-belül, és 230ban állt meg végül.
Yoko-t tudok neked 7500ftért javítással együtt,vagy kovácsoltat 19000-ért ami prox minőség.(A javítás a főtengely szét össze,és centírra értendő)
Tudod nekem nem mindegy,hogy az ember mivel dolgozik,Kínai,vagy esetleg egy Beta szerszámmal,mert szerintem a Kínai kacat.És abból,hogy neked mi a jó,az nem jelenti,hogy a másiknak sz.r járműve(gondolok a robogórol való hozzászólásodra)van.Mert te is rögtön kiáltál az ÁLTALAM kacatnak nyilvánított motor mellett,és nagyon sajnállak,hogy a te értékrendedbe számomra gagyi motor és az újra hasznosított tesco olaj a mérce.Esetleg bróbálkozz egy szoci motorral,ha már itt osztod a tanácsokat.üdv bambi:-)
aki nem tud egyben kinyögni egy olyan gépet, amire vágyik, annak találták ki a BANKHITELT! :-p
A motor elsődleges funkciója, hogy közlekedési eszköz legyen, másodlagos funkciói hogy megbízható, kényelmes, gazdaságos legyen. Ezeket a funkciókat a ma kapható motorok kivétel nélkül maradéktalanul ellátják, beavatkozásra tehát semmi szükség nincs. Aki erősebbre vágyik, cseréljen, a helyett, hogy a feneketlen kútba dobálja a pénzét, amit úgy hívnak "tuning".
Zápkorte
(akinek tele van a fasza azzal, hogy az egykor békés dunakeszi nyaralója körül éjszakánként bugygant robogósok tartanak gyorsulási versenyeket kiherélt kipuffogóval, merthogy az "jó tuning")
Bocsi új vok,még:)
mit értetek pontosan rizskályha alatt???Mi az??????
Én nagyon sok problémát látok Zapkorte okoskodásában...
Pl a tuning miért pazarlás? A tuningoló ember nem feltétlenül azért tuningol mert nagyobb motor után kácsingózik! Hanem egyrészt azért mert szereti a gépét és jobbat kíván csinálni belőle... Másrészt azért mert egyben nem tud megvenni egy nagyobb gépet, de kis részletekben ki tudja fizetni a tuningolás költségeit és jobb, gyorsabb, okosabb gépet kap.
Baj hogy a Homo tuningus nem ismeri a pálcán a jelzéseket? Nem hiszem... Eddig az emberiség NAGY találmányainak 90%-a csupán véletlen volt! Kísérletek és ötletek árán van csak előrelépés. Miért ne lehetne egy jó ötlete egy laikusnak?! Ha szakember lennél Zapkorte akkor tudhatnád, hogy a "tudósok" néha sokkal jobban örülnek egy laikus véleményének mint egy másik tudósénak! Hogy miért? Mert más szemszögből közelíti meg a problémát, teljesen máshogyan gondolkodik... Tekintsük csak példának Herr Wolfhartot.
Milyen gondolatmenet az hogy a tuning pazarlás? Az én pazarlásom munkahelyeket teremt, munkásembereket, életet! Ez a fogyasztói társadalom! A nem fogyasztás a legnagyobb pazarlás!!!
Ha veszek valamit akkor azt valakinek meg kell csinálnia, és dolgozik vele...
Miért fáj ez neked?
Az üzlet nem a tuningban lakozik, hanem pont az egyforma gépekben! Nem vagyok senki klónja, hogy pont ugyanolyan motorra lenne szükségem mint egy másik embernek! Más tetszik, máshogy motorozom, mást várok el egy motortól. Én nagyon is örülök neki, hogy nem éri be mindenki egy széria GS 500-al, hanem többre vágyik! Fejleszti azt, kiküszöböli a 100 éves hibákat stb stb... Ez a fejlesztés! A sufnituningok nagy részét az emberek a haladó motorgyártóktól veszi át! Bizony ám! A fejlesztéseket, okosításokat stb stb...
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy senki se elégedjen meg azzal amit kap, használja a szürkeállományát mert ebben vagyunk mi nagyok!
A többiek meg menjenek a keewayel! :-)
Ja egyébként egy kipofozott olcsó rizskályhával jobban kinevetik az embert a nagymotorosok mint ha az MZ-mmel odaállítok!
Egyébként vannak motorosok, meg olyanok akik vettek egy motort... ezeket ne keverjük össze! A motoros felemeli a kezét ha motorost lát, de ha olyat lát aki szerinte nem motoros csak van egy motorja biztosan eszébe se jut inteni! És ez, ki hiszi ki nem, látszik...
ciao,
Semi aki továbbra is rajong a robogósok Hangár utcai versenyeiért! :-)
sub-ee.
Ha tényleg hosszú távra és/vagy nagy terhelésre tervezel, akkor én a prox-ot javasolnám (made in japan). A prox szett-ben a hajtókar, az alsó görgősor, az alsó csap, két oldalra a futógyűrűk és a felső tűgörgő is benne van. Én ilyet raktam be tavaly tavasszal, amikor az echte ddr-t 52k után nem akartam még egy szezont használni. Én a Szikszaihoz vittem el főtengelyt, és néhány nap múlva hoztam el a felújítottat századra centírozva. Emlékbe persze megkaptam a régi hajtókart, görgősort, csapot és a futógyűrűket. Nem volt olcsó: az egész mutatvány 40.800.- (ebből a szett 37.500.-) pénz.
Én azt gondolom, ha újabb 60ezer km-en keresztül nem kell széthúznom a blokkot, akkor bőven megérte az árát (ebből 8ezer már letelt).
Hozzá kell tennem még néhány dolgot:
- a főtengely felújításával egybekötve, minden át lett nézve, ami csak a blokk széthúzásakor javítható: az összes csapágy cserélve, a váltó is rendesen át lett nézve (a kicsit is kopott kerekek szintén cserélve lettek új ddr-re, utángyártott cucc a váltóban szóba sem jöhetett)
- nekem egy 76,00-os (295 ccm) dugó dolgozik a főtengely fölött
- a sürítési arány olyan 11,5-12 lehet
- a motor tartósan 2 személlyel, sok csomaggal és túraplexivel megy
- gyakori a tartós 5-5,5k fordulat (5.-ben :)
Nálam ez indokolta meg az árat, hogy a ne a hajtókar legyen a leggynegébb láncszem.
felső csapszeget meg veszel a dugattyúhoz.
A koyo-ról nem tudok érdemben nyilatkozni.
Amit én tudok, hogy már kb. 4-5 évvel ezelőtt is forgalmaztak Mo.-on "yoko" néven hajtókar felújító készletet (made in taivan), ebből még nekem is van egy origi a polcon, azt 5k-ért odaadom (az élettartamát csak tippelni tudom: több cimborám is berakta anno. Aki a fogyasztáscsökkentés miatt elvette a benzint, és az arol2T-t is csak találomra keverte, annak 12ezer km után már csúnyán kopogott (szét is szedtük).Aki bekarburálta rendesen, és egy magasabb teljesítményszintű 2T olajat kevert 1:40-re, annak 20ezer km-nél még nem volt hallható hangja.
Kb. 2 éve lehet kapni Koyo néven (szintén made in taivan) komplett 250-es főtengelyt. Ennek a minőségéről jobbat mondanak mint a kezdeti yokoról, bár szerintem itt is az olaj mennyisége és minősége a döntő. Mi tavaly 22k huf-ért vettünk egyet FutárPetinél. Ez is itt áll nálam a polcon, mindössze 30km-t ment, mert lepörgött róla a kupplung, és teljesen tönkretette a kúpot. Ebből ugye megint a hajtókar szett az értékes, csak át kell préselni a ddr sonkákba. Ha esetleg ez érdekel akkor 7k.
Én ilyen lehetőségekről tudok.
Ha érdekel bővebben akkor tuodk fényképeket küldeni mindegyik verzióról.
Üdv,
Peti74
Sziasztok, nem tudja valaki megmondani, hogy hol lehet jó minőségű hajtókart+tűgörgőt+csapszeget rendelni, vagy venni és milyen áron!? Nekem egy 251-es ETz-re kéne! Hallottam PROX-ról illetve KOYO-ról! Ha valaki tudja, hogy hol tudom beszerezni valamelyiket, vagy tud jobbat az írjon! Előre is köszi!
mellélőttél: ez nekem munkaeszköz, evvel keresem a kenyerem. egyébként egyáltalán nem esett jól kipengetni a negyedmilliós vételárát, csakhogy ebből éppenséggel 216e Ft-t máris leszolgált pusztán a benzinmegtakarításban a csehszlovák benzintemetőhöz viszonyítva. Befektetés volt ez, egy éves megtérülési idővel. Sok iparmágnás örülne ilyen rövid megtérülési időnek, amikor befektetést tervez... ;-)
Érdeklődni szeretnék a keeway nem kacat
?
TS 125-ös MZ-hez keresek állórészt olcsón!!
A témával kapcsolatban: én még csak szeptember óta vagyok a motoros társadalom tagja de az intés szerintem is fontos lenne, vegyük pl. a buszsofőröket akik mindíg intenek egymásnak akár ismerik egymást, akár nem. Nekem már integettek már japán csodáról előre, tuning trabiból is de még se robogós se szimós nem volt hajlandó elemelni a pracliját a kormányról. Sőt nekem volt egy kellemetlen élményem szimóssal még annó komarral járkáltam eset meg hogy mellém állt megpörgette a motorját rám vigyorgott és tovább ment. Ez fair volt? Nem. Utálom még a simson látványát is.
Na kellemes ünnepekt, boldog új évet!
Nem keresek rosszul (magyar léptékkel), de ebből kifolyólag még semmi ingerenciám nem támadt _pazarolni_. Persze aki az ablakon akarja kiszórni a pénzt, megteheti. Az én értékrendem szerint viszont helyesebb lenne, ha az emberek az önmegvalósítást nem kacatok megvásárlásában és fölszerelgetésében keresnék. Szerintem ez az emberi lét ledegradálása, mely mellőzi az alkotó szellemet, vagyis pont azt, ami az embert kiemelte az állatvilágból. A gyerekednek vegyél inkább legót, a robogója meg maradjon meg egyszerű, olcsó közlekedési eszköznek. ;-)
Egész jol feldobtuk a forumot Karácsonykor.
Eccer leülhetnénk igy hárman sörzeni:)
Zapkorte!
A Pc-vel lényegre tapintottál. Akinek munkaeszköz, az valószínűleg azt csinálja (mint én is), hogy 3-4évente cseréli le a gépét egy olyan konfigurációra, ami a legköltséghatékonyabb. De van, aki szereti fejlesztgetni, sőt van, akinek kell a szakmájából kifolyólag. De visszatérve a jóléti társadalomra, miért ne tehetné meg, ha van rá pénze és igénye?! Az ő dolga, nem? Azért mert lehet, hogy Te keveset keresel és nincs pénzed efféle számodra luxusdologra, attól még másnak lehet. Azt is nézd, hogy van akinek gondot okoz 50e Ft kiadása, van akinek havi szinten meg sem kottyan párszázezer elherdálása szórakozásra.
Egyébként én a gyerekemnek is megengedném, hogy robogóját tuningolgassa, már csak azért is, mert közben ügyesedik, tanul. És mint szülő én is jobban örülnék, ha a gyerekem robogóban lelné örömét, és nem a nagymotorok felé kacsingatna.
Zaporkorte!
Akinek kevesebb a pénze, az biztos nem ilyen hobbira költ tuti. De szerintem ez sem rosszabb, mint a bélyeggyűjtés, diszkóba járás, szórakozás, nyaralás valami távoli szigeten 1millióért, stb. Jóléti társadalomban élünk, akinek van rá pénze, az csinálja, ha erre akarja költeni. Ennyi erővel semmi értelme a motoGPnek, forma1-nek, stb. Egyébként szerintem meg egy alap tuningot kihoz az ember 50eFt-ból robogóra, ami nem pénz, de akár költhet rá többet is, csak a pénztárca szabja meg, hogy milyen brutál gépet akar faragni belőle.
Egyébként a te álláspontod érthető abban, hogy neked nincs ilyenre igényed, lehet pénzed sem, ökörségnek tartod, hát nem csinálod. Ez nem is baj. A baj ott van, hogy nem bírod ésszel felérni, hogy ez lehet szórakoztató is.
Mint ahogy sokan nem bírják azt megérteni, hogy mi visz rá embereket, hogy régi MZ-kel bajlódjanak, mikor azokat vezetni kész gyötrelem, nem megbízhatóak, korszerűtlenek. Ők úgy vannak vele, hogy inkább nem motoroznak, de ilyen szarra nem ülnek. Még mielőtt megsértődnétek rám, ez nem az én véleményem, csak sokan vannak akiknek igen.
Szóval Zapkorte! Próbálj ne ennyire szűklátókörű lenni, az, hogy neked van egy ilyen véleményed, az nem jelenti, hogy az úgy is van.
a pollini malossi meg a többi efféle üzlet. Van, mert van rá kereslet. S/M felszereléseket is gyártanak és árulnak, ettől még a szadomazochizmus hülyeség marad.
De valamiért a fogyasztói társadalomban divatban van ez a fejlesztgetősdi. A pc is ennek köszönheti elterjedését, oszt soha nincs vége a toldozás-foltozásnak, hol egy kis ram kell, hogy egy ki9s vinyó, hol egy új proci, hol ez, hol amaz, folyamatosan viszi a pénzt, és előrelépés nincs: még mindig csak egy számítógéped van, amin még mindig csak internetezel meg esetleg dvd-t nézel.
De valahogy mélyen, ösztönszinten benne van ez az emberben, és ezt ki is használják a mágnások. A gondolkodó embert az különbözteti meg a fejőstehéntől, hogy az ilyesminek nem enged zöld utat az életében. ;-)
Fenébe, valszeg nyomtam egy frissítést, nem tudom, miért küldte el kétszer, bocsi.
Pandagyik!
Én ugyan nem vagyok prototípusgyáros sufnis, de azért feldobtam a saját véleményemet.
Egyébként úgy keveredtem anno a robogós berkekben, hogy kérdezgettem a srácokat, hogy milyen robit kéne vennem, amin elférek jól, és megbízható. Végül vettem egy 50-es kis gépet, és én is mosolyagtam, hogy mi a picsának kell azt a szerencsétlen kis 50-es bizgettyűt állandóan babrálni. Mondták, hogy majd ne féljek, én is fogom az enyémet piszkálni, én meg jót röhögtem, hogy soha, akkor veszek majd nagyobbat. Végül ahogy olvasgattam a topicot, be-besegítettem egy-két dologban az ottani srácoknak, lévén, hogy olyan helyen dolgozok, ahol sokminden eszközhöz hozzáférek, így besegítgettem, intéztem ezt-azt, főleg rezókészítésben, különlegesebb hegesztési forgácsolási munkákban, és hát kedvet kaptam hozzá. Eleinte csak eljárkáltam segíteni a szerelgetésekben, aztán kitaláltam, hogy az enyémet is megtuningolom. Mikor elkészültem vele, és teljesen kész volt, na akkor azt mondtam, hogy ez is kész, ilyet is csináltunk és eladtam a motort, és vettem egy nagyobb 250-es robogót. Nem vagyok tuningkényszeres, de egyszer kipróbáltam, tetszett, jó volt, maximálisan megértem, akik szeretik ezt csinálni, de én inkább maradok annál, hogy nekem fontosabb, hogy ne kelljen állandóan bütykölni, és vettem inkább nagyobbat, de a mai napig gondolkozok rajta, hogy csinálok mégegy kis tuning robit, amivel lehet pályán veretni, mert az is valami hihetetlenül jó móka, simán van olyan jó, mint nagymotorral pályamotorozni. Nem hiába vannak nagyszabású robogóversenyek is.
Hali!
Részben igazat adok nektek, részben nem :-)
Namost én nem egészen a sufnituningról beszéltem. A robogótuning is valami hihetetlen őrületté nőtte ki magát, ma már ha a tizenéves srácok megkapják az új robit, szinte egyből már a tuningon gondolkodnak és előbb-utóbb bele is vágnak. Aki ért hozzá, az maga csinálja, aki nem az elviszi szakemberhez (sajnos ez utóbbiból több a kontár, mint a tényleges hozzáértő, de az is akad). Namost mivel ez hatalmas őrület, így van rá igény, ha megnézitek, komplett kitteket lehet venni, ami tartalmaz mindent, nem kell fúrni-faragni hegeszteni, csak mint a lego-t összerakod és kész. Ezekben a kittekben megvannak az összetartozó dolgok: henger, hengerfej, dugó, karbi, membrán, variátor, rezó, stb. Mindössze kis szakértelmet kíván a behangolás, ami nem bonyolult, de annál több időt igényel.
Egyébként ha olvassátok az indexen a motor, robogó topicot, akkor tudhatnátok, hogy nekünk nem okoznak gondot az anyagminőségek és jelölések, lévén, hogy több gépészmérnök, köztül kifejezetten motortervezés szakon végzett mérnökök is vannak, mondhatni, hogy a rendelkezésre álló technológiákhoz és eszközökhöz mérten profin csinálják. Egyébként szerintem a robogó tuning sem hülyeség, nagyon hó elfoglaltság, ha van rá az embernek pénze. És zapkorte, hidd el, nem mindenki abból indul ki, mint te, hogy bizonyítani akar valamit, ha hiszed ha nem, a topicosok nem szoktak ilyet csinálni, még egymás robogójával is ritkán mérik össze. A lényeg nem ezen van, és hót leszarja mindenki, hogy lenyom-e egy suzukit, vagy sem.
Zapkorte! Nem vitatkozok veled, látom te az a csökönyös fajta vagy, aki csak egy igazságot ismer, a sajátját...nem baj, van ilyen ember is :-)) Sejtem miért váltál ilyenné :-)
Hali!
Részben igazat adok nektek, részben nem :-)
Namost én nem egészen a sufnituningról beszéltem. A robogótuning is valami hihetetlen őrületté nőtte ki magát, ma már ha a tizenéves srácok megkapják az új robit, szinte egyből már a tuningon gondolkodnak és előbb-utóbb bele is vágnak. Aki ért hozzá, az maga csinálja, aki nem az elviszi szakemberhez (sajnos ez utóbbiból több a kontár, mint a tényleges hozzáértő, de az is akad). Namost mivel ez hatalmas őrület, így van rá igény, ha megnézitek, komplett kitteket lehet venni, ami tartalmaz mindent, nem kell fúrni-faragni hegeszteni, csak mint a lego-t összerakod és kész. Ezekben a kittekben megvannak az összetartozó dolgok: henger, hengerfej, dugó, karbi, membrán, variátor, rezó, stb. Mindössze kis szakértelmet kíván a behangolás, ami nem bonyolult, de annál több időt igényel.
Egyébként ha olvassátok az indexen a motor, robogó topicot, akkor tudhatnátok, hogy nekünk nem okoznak gondot az anyagminőségek és jelölések, lévén, hogy több gépészmérnök, köztül kifejezetten motortervezés szakon végzett mérnökök is vannak, mondhatni, hogy a rendelkezésre álló technológiákhoz és eszközökhöz mérten profin csinálják. Egyébként szerintem a robogó tuning sem hülyeség, nagyon hó elfoglaltság, ha van rá az embernek pénze. És zapkorte, hidd el, nem mindenki abból indul ki, mint te, hogy bizonyítani akar valamit, ha hiszed ha nem, a topicosok nem szoktak ilyet csinálni, még egymás robogójával is ritkán mérik össze. A lényeg nem ezen van, és hót leszarja mindenki, hogy lenyom-e egy suzukit, vagy sem.
Zapkorte! Nem vitatkozok veled, látom te az a csökönyös fajta vagy, aki csak egy igazságot ismer, a sajátját...nem baj, van ilyen ember is :-)) Sejtem miért váltál ilyenné :-)
Mikor azt irtam hogy ész + eszköz az ész alatt a TUDÁS meg TAPASZTALAT dolgokat értettem.A többi dologban egyezik a véleményünk.Kiváncsi vagyok mikor téved erre egy prototipusgyáros sufnis és dobja fel a saját véleményét a témában.
nemcsak eszköz, mert ahhoz még hozzá is lehet férni ha valaki nagyon akar de TUDÁS és TAPASZTALAT! anyagismeretből meg tud különböztetni "vasat", "rezet" meg "aluminiomot", technológiából talán tud egy kicsit forgácsolni, de fogalma nincs olyan dolgokról, mint pl. a felületi finomság... Hegeszteni többé-kevésbé tud pálcával, de a jelöléseket a pálcán nem ismeri, ebből kifolyólag azt sem tudja, melyik pálca mire való... és akkor ilyen hiányos képzettségű személyek úgy döntenek, hogy ők már okosabbak, mint a mérnökök a gyárban, akik fél évig tervezték és másik fél évig próbafutásokon próbálgatták a járművet, szóval a sufnis úgy dönt, hogy ő majd felülbírálja és felülmúlja ezeknek a mérnököknek a döntését, mert ő jobban tudja, és mindjárt a sufniban kivitelezi a prototipust is maradék anyagokból, hát megaLOL.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|