:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hi!
Lenne egy kérdésem,mennyit ér szerintetek most egy 250-es trophy MZ (1969), sokat állt,és javitásra szorul,mind motorikusan mind festés ügyileg :(
Köszöntem!
Bye!
Sombogyo ha végigbogarásztad az oldalt akkor meg kellet volna találnod a választ.Asszem ha levaszed az alumíniumból készült zárócsavart akkor "A rugóstag felső szeménél fogva próbáljuk meg kirántani a csillapítóegységet. Nem könnyű feladat. Ha nem megy és elég óvatosak vagyunk, benyúlhatunk és megpróbálhatunk csavarhúzóval segíteni rajta, de vigyázzunk a zárócsavar menetére!!"
van hatarozott nyomaspont csak lent fog, vagy eleve puha a nyomaspont?
Ez utobbi akkor a fekcso lehet a ludas, vagy a benrekedt levego buborekok, esetleg a fekkarnal a dugatyu kisebb mint az eredeti MZ, ilyenkor aranyosan megnovekszik a fekkar utja es puhabb a nyomaspont. Esetleg a feknyeregben a karmantyukat erdemes cserelni ha serultek, de alapvetoen en a felsorolt hibakra tippelek.
Helló!
ETZ 250-hez kellene olcsón, jó állapotú fékmunkahenger, azaz féknyereg, tehát ami ott lenn van.:-)
De ha vkinek van egyéb ötlete mitől lehet puha a fékem azokat is várom. A főfékhenger zsir új, vmi nagyobb robogóé talán. Ha teljesen, kormányig behuzom a féket akkor fog. Elképzelésem sincs mi lehet a baj, ezért gondolom h a féknyeregbenvan a hiba.
Eladó egy EZT-125 blokk karburátorral.
Hy devil!
Küldenél képet róla az f25@freemail.hu-ra köszi!
Keats
gyari ddr jelados gyujtas etz-hez hasznaltan elado. 8ezer penz
Róka
Hivatalosan csak a piros világít olyankor egy darabig.
Szerintem ha leveszed a gyujtást, akkor egyiknek se kéne égnie... :))))))
Van néhány képem a motoromról.Feltenném az oldalra, csak nem tudom,hogyan kell.Tudnátok segíteni?
ETZ tulajok és hozzá értők.
Mikor járó motorról leveszem a gyujtást de még pörög párat akkor csak a töltésjelző lámpa világít, vagy az üresjelző is?
Mert én úgy emlékszem, hogy csak a töltésjelzőnek kéne, de nekem az üresjelző is ég! :D
Srácok!
Nem akarok kekec lenni, de olyan dolgokról beszéltek, amiről egész cikk van írva pont ezen az oldalon. csak kettőt kell kattintani, és már ott is van képekkel együtt. Én végig bogarásztam az oldalt, még a fórum 1 részét is visszaolvastam, mégsem találok válaszokat. Az én kérdésemen pedig csak átsiklottatok. Ha valakinek vannak tapasztalatai, akkor írjon pls.
Köszi
szóval célszerszám=vízcső bevagdosod 4 helye ahol kell aztán kitördeled ami nem kell valamivel femtebb átfúrod hogy belemenjen valami (erőkar) aztán bele a satuba a telót és ess neki!
250 es telója szerintem ugyan az annál használható volt.
csá szervízre rá és ott van!
Szevasztok! Írjatok már valami jóféle sportosabb gumit 150-es etz-hez amit a műszakin is elfogadnak!(hátsót) És a méretét is írjátok már le lécci!
Szemét vagyok, úgyhogy azt tanácsolom várj még pár évet a motorozással, vagy húzz "csótányroppantó" típusú lábbelit! :-)
Én 250-esét szedtem szét,de vszinű ua. a kettő.A"vastag" rész tetején lévő dugó menetes és kicsavarható és egy szimering is van alatta amit érdemes kicserélni,ha nem szivárgott is.Nem emlékszem pontosan,de talán zéger fogóval szedtem ki.(a dugót)
ólsó helyett alsó vastag részt akartam írni
Hello!
Szétszedtem a hátsó telót,hogy átfessem,úgygondoltam,kicserélm benne az olajat,mert valahogy ki lehet,de nem tom,szétszedtem,a nagy krómozott rugót(ami rozsdás)leszedtem,de a kiálló rudat nem tudom hogy szét lehet-e egyáltalán szedni az ólsó részből?olyan mintha nem lehetne,olyan így mint egy olajemelő!:)hogy lehet azt szétszedni?tom hogy 70ccm olaj kel bele.Mz ts 125 hátsó teló
heló.Szerintme ott az a baj mint ahogy nekem is volt az indexnél amikor a csavart behajtottam ami tartja a burát és amikor meghuztam beért a csavar hegye a kábelhoz és megsértette a + kábel szigetelését aztán odanyomta a fém testhez aztán kész volt a zárlat.A csavart próbáld egy kicsit megröviditeni.Meg előbb próbáld ugy hogy jár a motor meg ég a lámpa és a burát csak felteszed és kézzel tartod oda.Ha még mindig égve marad akkor sztem a csavar lesz a baj.amugy ez milyen lámpa ?
Háj snip!
Nekem nem rémlik, hogy a búra alatt nekem lett volna szigetelés. Szerintem inkább az lehet a probléma, hogy a világítás vezetéke +van sérülve, és összerakva áthúz, kivéve, meg nem ér hozzá semmihez, de ez csak tipp.Ami előfordulhat még szerintem az az, hogy az égőd foglalatával van valami szarság, és hát ez is értelemszerűen csak összeszerelve tud zárlatot okozni.
Üdv motrosok!
Biztos elhangzott már, sajna nem bogarásztam végig a fórumtörténelmet.. Kérdésem, hogy nem tud-e valaki egy TS/125-öshöz láncvédő bakelitet. (amihez a km-óra csatlakozik...) Ledobódott a láncom és bekajálta az egészet... kezdő vok... :(
minden megoldás érdekel!!
Hi
Rengeteg kérdésem lenne. Szeretném felújítani a kis ETZ-met. Az első problémám az, hogy 125-öst, vagy 150-est csináljak belőle. henger-hengerfej van kétféle. Mikor még 125-ös volt sokkal jobban pörgött, de lehet hogy az csak a régi főtengely miatt volt. Sajnos mindenképpen meg kell fúrni, és nem tudom, hogy melyiket érdemesebb. A főtengelyem is cserés lesz sajnos, mert elkopott, szerintem a felújítás nem segít rajta. Arra szeretnék választ kapni, hogy hol, és milyen gyártmányú anyagokat érdemes beszerezni? Pl: főtengely, dugattyú, csapágyak szimeringek. Szeretném normális anyagokból összerakni, ha már majdnem annyit költök rá, mint amennyit ér... Előre is köszi!
Hy Joseph251.
Én úgy gondolom hogy inkább a lámpabúrámmal lehet a gond, mert ha leveszem a lámpabúrát és elindítom a motort a töltésemmel semmi baj sincs, és ezután ha ráadom a világítást így kivéve akkor van még mindig töltésem és szuper a gép.
Meg lehet javítani a lámpabúrát, pontosabban a szigetelést alatta helyre lehet tenni valahogy?
Üdv és köszi a választ.
Meg most jut eszembe nem tudjátok azt hogy mért van az hogy most vettem gyári új hátsó telókat a 250-es ETZ-re de olyan magas (nem a gyári 78 hanem 81 cm lett)
az ülés hogy alig ér le a lábam a gépről, tanácsot tudtok adni?
Válaszokat előre is köszi!
Hello!
Most olvasom az ajánlatod,kérdésem az hogy tudom veled fölvenni a kapcsolatot,jah és igen ha megveszem tud vki segíteni a beszerelésben (elektromos gyújtásnál),
mert az jó lenne?
A legegyszerűbb a dinamó vizsgálata után belerakni egy magyar elektronikus fesszabot, meg egy tartalék akksit és akkor már többé-kevésbé üzembiztos a járómű. A 12V-ra alakítás helyett már egyszerűbb egy TZ-t venni. Vagy a blokkját belevarázsolni valahogy. Talán olcsóbb is.
Képet nem tudok küldeni,de valahol biztos fent a neten.elérhetőség 06203420977
Hali!
Keresek keveset használt MZ TS150-est papírok nélkül.
Ár:10.000-15.000 Ft
Tel.:06209886411
Hi Bambi!
Engem érdekel a gyújtás!!! (persze, ha télleg olyan, hogy csak fel kell rakni)
Ha képet tudnál küldeni megköszönném, meg valami elérhetőséget, hogy meg tudjuk beszélni a dolgot!
Üdv:Herr'Watt
Na megvan!! Szerviz-jó a tárcsafék ha jó. Mondjuk méretet érthető okokból nem írtak de sok segítséget nyújthat.
Csá tams9!
Sztem ez várható volt. Én is vettem már mind a 2 mz-be és mindegyik ereszt. Amikor megvettem a 150-es etz akkor annál a kis gumigyűrűnél tele volt tömve a széle ronggyal. Elég kókány üzemmód de nem folyt annyira mint az új gumival. Én is úgy tom hogy szimeringet kell bele rakni csak nemtom mekkorát. Lehet hogy a szerviznél v valahol fentvan az oldalon.
Hy Lacoska!
Elöttem 1-el Bambi mester ajánl 1 elektromos gyujtást !
Keats
Eladó 251 gyári új komplett elektrónikus gyújtás,10000ft,karburátor 15000ft,é
s egy óratartó konzol 4000ft.
Háj Lacos!
Én a 251-esemre múlt tavasszal vettem egy rezort, és igencsak jelentősen nőtt a teljesítmény, pedig az előttem a témához szólókat idézve "szar kisipari". Ha mást nem is raksz a gépre, elektromos gyújtást szerintem mindenképp tegyél, mert szerintem felülmúlhatatlan, az az érzés, hogy sohasem kell basztatni. nekem 5 éve van meg a mocim, és egyszer vettem le a gyújtásoldali deknit, mégpedig akkor, amikor kíváncsiságból megnéztem, hogy hogy néz ki egy ilyen gyújtás.
A lehtöbbet úgy lehet kihozni, az etz-bő, legalábbis ilyen olcsó "paraszttuninggal", hogyha veszel rá rezort(azért nézd meg, hogy a mnéretei úgy hellyel közzel stimmelnek e ahhoz, amit a motorod igényel), veszel direktszűrőt, és persze átfúvókázod a karburátort(értelem szerűen több levegőhöz több benya is kell). Ez természetesen plusszfogyasztást eredményez, valamint, ha folyamatosan kihasználjuk a többletteljesítmnényt, az alkatrészek idő előtti kopását okozza.
Szerintem mindenképp mérlegelned kell, hogy mire akarod használni a gépet. Mert mondjuk turázáshoz elég gáz egy ilyen tuninggép, mivel szerintem senkinek sem jön jől az a pár plussz liter, meg hosszú úton folyamatosan hallagtni a rezor hangját nem túl kellemes.
A lényeg, hogy olyan alakítás ne történjen a gépen amit ne lehetne visszaalakítani később, amikor már veterán lesz a gép:)
Hello mindenkinek!
Újabb kérdés, vehetek valahol vagy valakitől ETZ 250-hez elektronikus gyújtást esetleg még előgyujt szabályzót (nem vagyok elektronikai zseni)?
Válaszokat előre is kösz!
veteran.hu -> naptár -> szigetszentmiklósi motorosbörze.
De semmilyen 12V-os generátort nem lehet 1:1-ben rátolni, közdarab kell, farigcsálni kell.
Emberek Emberek!!!!!
Sikerült összerakni az első fékemet! Kigurultam a mocival pöpecül fog a fék (habár lehet, hogy még efy picit levegős), tökre örültem magamnak, hogy milyen ügyes vagyok. Erre nézegetem és látom, hogy a fékmunkahengernél ott a fékkarnál csöpög az olaj, pedig oda is új tömítést vettem. Na mondom, miért is mennének simán a dolgok.
Mit lehet tenni szerintetek? Vegyek valami simmeringet bele?? De milyet? és valaki esetleg nem tud méretet mondani? vegy esetleg más megoldás?
Köszönöm a segítséget előre is.
Keats!
Honnan lehet az elektronikus gyujtásnak a cuccait beszerezni? Meg mondjuk 12V-osra átalakítani egy Ts 150est? Ha valkai tud segíteni lécc írjatok, mert nekem nagyon tele van a t*köm a 6V-al, ugyanis az én mz-men mindig vmi elektronikus gondj üt be, a motorja meg tökéletes, és üzembiztos...
Kössz!
Ez ugyan itt nagyon off de tudd: a fordulatszámmérő megszakító bemenetét nem az indukciós jeladóra kell kapcsolnod, hanem a gyújtótrafóra. (Persze nem a +12V-ra. :))
Somebody!
Védőharmonikásba 300ccm, a régebbibe, ami olyan kromozott féle, abba meg 230ccm!
hy!
Mz 125-ös első telójába,kérlek mondjátok már meg hogy pontosan mennyit kell önteni olajat bele 1 be?
Hy Lacoska!
Az én véleményem,a témáról az hogy nem kell rezonátor (kisipari szar),nem kell sport légszűrő bár ha szereted a hangját amikor visszaköpköd akkor sem kell, de én pl most csináltam elektromos gyujtást a 125-ös etz-mre és hidegen is szivastóval 1.-2. rugásra indul ,akkora kék szikrája van mint az atom, 3 órán keresztül nem tudtam mozgásra bírni a jobb kezemet, és nem kell utánna állítgatni, meg nincs nagyobb fordulatnál kihagyása mint a megszakítónak, úgyhogy szerintem ez az 1 amit bele kell rakni! Aki erre azt mondja ,hogy minek csináljak bele több hibalahetőséget annak azt mondol hogy én pl magamnál hordom a megszakítót meg a többi szarát ,13-as villáskulcs,csavarhúzó,5-ös imbusz,! De etz-n ilyen szépen kiégett gyertyát én még nem láttam ,és a másik szaladni akar mondjuk ez a frissen kipucolt kipufogónak is köszönhető!
Keats
Hali!
Szerintem gyáriba a legtutibb az Etz-250,így is ha jól bevan lőve a motor,kilehet hozni belőle 120-140km|h-t.Az én vasam szélcsendbe egyenes úton 135km|h-át ment.Ennél nagyobb sebességet amúgy se igen bír ki a váz.Egyik haverom rezos kipufogót tett fel a mocijára,de nem lett tőle nagyobb a teljesítménye,épp ellenkezőleg.
Hello!
Mindenkinek köszi a tanácsot! A következő kérdés foglalkoztat engem,
igaz-e az az állítás,hogy a legjobban egy gyári állapotú (nem a régi verseny típuskra gondolok) ETZ 250 megy és mindenféle "sufni" tuning fölösleges (pl:rezo,elektro-gyujt,sport legszűrő)?
Válaszokat előre is köszi!
Szia!
Nekem is gyöngyözött a fékfolyadék, én kicseréltem a szimmeringet mert egyre jobban folyt.( ~170Ft volt kb a szimmering)Azóta nem csöpög rám a fékfolyadék:P
üdv: Norbi
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|