hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2013-03-28 10:40:29
Láttam már Subee féle lámpát, ezért ne szedd le.

Az enyém azért ilyen, mert én magamnak csináltam :) ha nyereséget is kéne termelni, illetve versenyezni a kínai árakkal, akkor nekem is ritkásabban lenne :D
sorszám: 45215 (137892)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-28 00:18:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-28 10:35:32
Amikor vettem ez volt a kapható legnagyobb fényerejű. KnightBright 15mA-es 3V-os LED-ek, de amikor vettem akkor még mcd-ben számoltak :) olyan 5cd körülire emlékszem, de erre nem esküszöm, viszont így is jobb a fénye mint 12V-os izzóval, 6V-oshoz képest meg ég és föld.

A pirosak 30fokos, a mező közepén a fehérek 15fokos sugárzási képűek, de igazából mindegy, mert a búra megszórja ahogy kell.
Igen a fehér LED-ek esetén szűken jött ki, de a lehetséges feszültség tartományban még így is éppen benne vannak a LED működési tartományában...mondjuk kellet is centiznem az ellenállásokkal.
Kisebbet változik a fényerő mint izzó esetén.
sorszám: 45214 (137891)
(előzmény: Perec, 2013-03-27 20:55:12)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-28 00:18:17
Nekem a Subee félében nincsenek ilyen sűrűn a ledek, rendszámhoz is csak asszem 2 megy. Le tudnám fotózni a sajátot is, de amióta feltettem csak 1 éve szedtem le mikor tökéletesítettem a rögzítését, amihez nehezebb így hozzáférni...
sorszám: 45213 (137886)
(előzmény: Keri, 2013-03-27 19:58:03)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-03-27 20:55:12
Most, hogy így felraktad megkívántam, ha ennyi led-del számolok 1w körül jön ki 5 helyett és a vellannyal mindig jó spórolni, akkor is ha épp 17Ah-s akku van bent. Ha jól számolom az ellenállásokat ez 6v-os, a fehéreknek szűken jön ki a 2 sorosan nem? Ezek a pirosak hipermodern 10cd feletti ledek, vagy halványabbak?
sorszám: 45212 (137885)
(előzmény: Keri, 2013-03-27 19:58:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-27 19:59:39
Mozaikban és Vass Gereben utcai KPM-nél nem nézik, csak hogy működik e rendesen.
sorszám: 45211 (137884)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-27 19:53:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-27 19:58:03
Rendszám tábla világítás nekem 6db led van külön ráirányítva.

sorszám: 45210 (137883)
(előzmény: Perec, 2013-03-27 18:57:11)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-27 19:53:13
Öö jut eszembe, manapság a foncsort ugye nem szokták nagyítóval nézni ugye? Hogy gyári-e, meg milyen izzó van benne, mert a halogént nem akarom kiszedni... Főleg úgy h 2 éve egyáltalán nem is nézték a világításom...
sorszám: 45209 (137881)
(előzmény: Perec, 2013-03-27 18:57:11)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-03-27 18:57:11
Nekem LED pótféklámpám van, én nyertem :)
2 fázisban gyullad fel (az izzó lustább), így feltűnőbb, ráadásul a csíkból mindenkinek egyértelmű, hogy ég a féklámpám, nem csak a fényerőből kell tippelnie. Műszakira leveszem, fő a békesség.
Én inkább a helyzetjelzővel vagyok bajban, már 2x kiégett 8 év alatt, de a ledesítés macera a rendszámvilágítás miatt. Valamiért index, féklámpa még nem égett ki, H4 sem, de azt már dobtam el amikor láttam rajta, hogy öreg.
A kontakttal sincs (már) gond, mert egy-egy darabka vezetékkel be vannak forrasztva a középső pólusok. Egész évben ázik, ezért sehogy sem tudtam megbízhatóvá tenni az érintkezést (csekkem is van róla).
sorszám: 45208 (137879)
(előzmény: Keri, 2013-03-27 12:27:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-27 12:29:02
ugye én azon sokaltam be, hogy izzó csere után 2 héttel már kiégett mindig a vibrációtól, ha nem égett ki akkor meg érintkezési hibás volt a csatlakozó.
32db LED közül 1-2 kiég még mindig bőven megvan a fénye, de eddig nem következett be ilyen.
sorszám: 45207 (137877)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-27 12:04:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-27 12:27:47
Nekem is LED-es, pont azért mert jóval biztonságosabb és megbízhatóbb, de úgy alakítottam ki a szórásképét, hogy izzósnak nézzen ki. Csak onnan látni hogy LED-es hogy túl gyorsan villan fel, de eddig még soha nem tűnt fel műszakin.

Egy havernak csináltam LED-eset, de direkt kérte hogy egy vonalban világítson, ki is szúrták neki :) szerencséjére vitt izzós lámpatestet és kicserélte helyben.
sorszám: 45206 (137876)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-27 12:04:03)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-27 12:04:03
Egyszerűen agybaj hogy ami biztonságos fejlesztés azt se engedik... izzóval a féklámpa nálam ha ment a világítás, több mint 2 másodperc alatt gyulladt ki, akkor is szép fokozatosan. A LED meg azonnal.
sorszám: 45205 (137875)
(előzmény: Keri, 2013-03-25 20:14:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-26 14:15:19
természetesen nem, mert kb 12V és 14,4V között ingadozhat a feszültség, de 12V-ról még illik villognia, csak lassabban, és egy hajszállal halványabban.

Nézz feszültséget az akkunál, ha nincs meg a 12V álló motornál, az összes lámpával, akkor az akku gyenge, esetleg a fesszab.
Ha megvan a fesz. akkor mérj az index izzón és a reflektoron, és ha jelentősen kisebb a feszültség akkor valamelyik kapcsoló vagy kábelezés átmeneti ellenállása túl nagy.

pl. gyújtáskapcsoló, mert azon megy át a legnagyobb áram, vagy valamelyik sarun, veszhet el a feszültség.
sorszám: 45204 (137855)
(előzmény: astro77joe, 2013-03-25 20:28:06)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-03-25 20:28:06
Köszi a gyors választ! Tehát, ha jól értem amit írtál, akkor alapjáraton, teljes terhelés mellett is (világítás, féklámpa és index) szépen kellene villognia, majdnem úgy, mint amikor nincs felkapcsolva a világítás?
sorszám: 45203 (137834)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-25 20:14:35
Gyanús hogy nagyon leesik a feszültség, nem kéne 12V-oson.
Kábelek, csatlakozok ellenállása nagy lehet, akku gyenge.

Amúgy meg LED+elektromos villogtató együtt jár, mert a szimpla villogtatónak kell a 2*21W hogy működjön.

Ja és mondanom sem kell hogy LED lámpa szabálytalan :D de oda se neki, csak arra ügyelj, hogy ne látszódjon feltűnően.
sorszám: 45202 (137833)
(előzmény: astro77joe, 2013-03-25 19:58:48)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-03-25 19:58:48
Sziasztok! Van egy 12V-os etz-150-es gépem, már lassan tíz éve használom. Szeretném, ha akkor is rendesen villogna az index, ha a piros lámpánál alapjáraton jár a motor és a világítás is fel van kapcsolva. Ilyenkor ugyanis ritkábban villog és a fényereje sem 100%. Tudom hogy ez azért van, mert ezen motorok tervezésekor a világítás nem volt kötelező éjjel-nappal. Az index, világítás és esetleg a féklámpa, ha lejtőn állunk, túlterheli a rendszert. Két megoldás közül melyik lenne a legjobb, van valakinek tapasztalata? Készítsek egy elektromos index vezérlő elektronikát, vagy cseréljem ki az indexben a hagyományos égőket sokkal alacsonyabb áramigényű led-es izzókra?
sorszám: 45201 (137831)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-22 10:36:44
Az, vagy esetleg nem a lamellák vannak kikopva?
Úgy értem, előre hátra kicsit el tud fordulni és zörög a kapcsolódó bordákon?

Cicergés amúgy, inkább hengerfej, kipufogó kifújás szokott lenni, a kuplung tompábban zörög, de nyilván hallani kellene élőben.
sorszám: 45200 (137765)
(előzmény: creationmz, 2013-03-22 09:46:32)

 
 
creationmz
válasz erre | email2013-03-22 09:46:32
Sziasztok...

Egy vadi új hibát produkál a 250-es TZ-m:

Berúgás után finom ciripelő kerregés a blokk kuplung felöli oldalán, majd kicsit hangosodó behúzott kuplungnál és elhallgat amikor berakom 1-be, de ahogy vissza engedem a kuplungot (elindulok), újra hallani. Menet közben is.

A nagyobbik kinyomócsapágyat cseréltem mikor a főtengely csapágyakat lecseréltem. Lehetséges, hogy a kisebbik halta össze magát?
sorszám: 45199 (137762)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-20 14:52:09
Tolómérő, vagy pohár.

<----karburátoros cikkünk is van, ott le van írva a mikéntje.
sorszám: 45198 (137723)
(előzmény: vitez963, 2013-03-20 07:39:11)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-03-20 07:39:11
Ja 250 ETZ
sorszám: 45197 (137719)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-03-20 07:38:42
Szevasztok.
Van valami egyszerű dolog amivel betudnám állítani az úszószintet?Válaszokat előre is köszönöm.
sorszám: 45196 (137718)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-03-15 15:51:12
Én is favorit láncot vettem először, csak otthon vettem észre, hogy a görgő mérete nem jó. Ez gondolom régebbi szabvány lehet, mert a danuviára is ilyen lánc kell.
sorszám: 45195 (137691)
(előzmény: Keri, 2013-03-15 08:41:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-15 08:41:27
Na utána néztem.
Ipari technikában használatos a másik méret.
Nézz körül a PowerBelt.hu oldalon, ott van adatlap láncokról, mindét görgőmérettel kapható lánc.

Gondolom megvettek egy spulni olcsó ipari láncot kínából, csak nem nézték meg a görgő méretet.
Nekem Favorit láncom van, pár dobozzal, ott nincs ilyen gond.
sorszám: 45194 (137690)
(előzmény: Pápics, 2013-03-14 23:10:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-15 08:33:16
Jó hogy felhívtad a figyelmet arra hogy a kereskedők valami elméretezett szabványtalan láncot próbálnak elsózni TS-hez, de a TS-hez is szabvány lánc kell.

428-as láncot írnak ETZ125/150/250-re TS250-re, a TS125/150-re 420-asat

Azaz a csap távolság mindkét esetben 1/2" és ugye a görgő mérete sem különbözik. Azt nem adják meg külön, mert szabványosan hozzátartozik a lánc méreteihez.

A szélesség más kb 0,7mm-el, az meg tapasztalatom szerint nem sok vizet zavar.
sorszám: 45193 (137689)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-15 08:16:42
Ja, kicsit szélesebb, de elfér :)
sorszám: 45192 (137688)
(előzmény: Pápics, 2013-03-14 23:10:15)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-03-14 23:10:15
Bocs. 5/16"-os.
sorszám: 45191 (137687)
(előzmény: Pápics, 2013-03-14 21:51:16)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-03-14 21:51:16
Az etz lánc 5/8-os.
sorszám: 45190 (137685)
(előzmény: Keri, 2013-03-14 15:21:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-14 15:21:04
Én ugyan azt a láncot teszem rá mint az ETZ-re.
sorszám: 45189 (137684)
(előzmény: Pápics, 2013-03-14 10:11:57)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-03-14 10:11:57
Sziasztok! Kis ts tulajok figyelem. Minden kereskedő kis ts lánc gyanánt 1/2"x1/4" méretű láncot ad 7.6-os görgővel. Győzködnek, hogy ez való a kis ts-re. A kis ts görgő mérete 8.51 a gyári adatlap szerint, és gyárilag olyat is tesznek rá. Fél év után sikerült egy kft-t találnom, aki ilyen méretben gyárt láncot. KSZGY-LÁNC kft Budapest VIII. ker. Korrektek, utánvéttel is szállítanak. A kisebb görgő megeszi a fogaskereket, és a lánc is idő előtt megy tönkre. A lánc mérete 1/2"x1/4" 8.5-ös görgő. Széles utat, jó időt.
sorszám: 45188 (137682)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-13 12:42:38
Kicsit zavaros amit írsz.
A TS 250/1 kuplungban nincs menesztő.
A tárcsák pedig értelemszerűen felváltva sorakoznak, fém a fémmel nem érintkezhet, tehát a szélén nincs fém tárcsa. (leírásodban a "vékonyabb")
Tehát "vastagabbal" kezded, felváltva rakod be és "vastagabbal" is fejezed be.
Vagyis 5 "vastagabb és 4 "vékonyabb" tárcsának kell lennie.
sorszám: 45187 (137670)
(előzmény: kosaras, 2013-03-13 10:46:52)

 
 
kosaras
válasz erre | email2013-03-13 10:46:52
Sziasztok4 Rakom össze a Ts 250/1-es járgányt és nemtudom ,hogy a kuklungnál a vastagabb v. a vékonyabb tarcsa van belül amenesztőkeréknél. Kösz előrre is!
sorszám: 45186 (137668)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-03-10 20:18:30
Nekem teljesen gyári az áttételezés, az én abszolút vegyes használatomhoz teljesen megfelel, nagy túrákra nem szoktam vele menni, de közúton is tartja az elvárt tempót, olyat meg, hogy nem bírja az ötödiket, sosem tapasztaltam. Ja, TS 250/1-ről beszélek. Gumiméret: elöl: 90/80-16, hátul most tettem fel, még nem próbáltam: 120/80-16. eddig hátul 100-as volt, de nagyon nem illett a képbe, szinte elveszett a kerék a motor alatt.
sorszám: 45185 (137635)
(előzmény: Troster07, 2013-03-10 08:59:11)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-03-10 08:59:11
nekem az előző tulaj 21-es-el adta el nekem a motort.Miután elhoztam, másnap mindenféle átvizsgálás nélkül elmentem vele a 24 órás veteránra megnézni.Néztem is, hogy nem bírja az 5-öt, egy teherautó szele, és lehet visszakapcsolni 4-be.De egyszer sikerült kiforgatni, így ment 140-et!:)
egyébként szezonba 19-el járok, offban pedig 18-al, városban lobbanékonyabb.
sorszám: 45184 (137630)
(előzmény: Keri, 2013-03-09 10:01:26)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-03-09 18:55:09
Nekem 4 sebességes Ts-em van azon gyárilag 21es az első lánckerék.

Egyébként kiszámoltam, olcsóbb megoldás hátra 18as kereket berakni mert, 22es lánckerék csak 5km/h-t számít, míg egy kerék csere 14km/h-et, pont jó csak bírja el a henger, de adottak az eszközök majd ha gurul ki kell próbálni.

Nyilván nem a gyári hengerre vagyok ilyen optimista, hanem amiről már írtam itt, aminek a beömlője lejjebb van tolva és nagyobb is, először széria áttétellel lesz kipróbálva, de ha bírná ezt az jó lenne :D 5000nél 120 km/h :D
sorszám: 45183 (137628)
(előzmény: Keri, 2013-03-09 10:01:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-09 10:01:26
Talán 300-as hengerrel lenne értelme, de 20-as felett már csak romlik a nyomaték és a végsebesség is.
sorszám: 45182 (137627)
(előzmény: Jaky16, 2013-03-09 09:29:04)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-03-09 09:29:04
Valaki próbált már ilyen lánckereket? befér ez egyátalán?
sorszám: 45181 (137625)
(előzmény: Jaky16, 2013-03-09 09:28:13)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-03-09 09:28:13


http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/ETZ_250_LANCKEREK_ELSO_Z22.php
sorszám: 45180 (137624)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-07 21:59:55
Ezen jót derültem...
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/poen/mz-dal-112607
sorszám: 45179 (137615)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-04 23:31:19
Gyárilag annyi, az oldalkocsison van elöl 3.00-as
sorszám: 45178 (137604)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-03 18:43:42)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-03 18:43:42
Én ahogy tudom elől 2.75x18as, hátul meg 3.50x16os a /1es...
sorszám: 45177 (137572)
(előzmény: tiger1342, 2013-03-03 14:48:35)

 
 
tiger1342
válasz erre | email2013-03-03 14:48:35
Érdekes, nekem a peregyen 3.00x18 van elöl és 90/80x16 hátul. A hátsó mégis sokkal szélesebb! :) (Kb. 3.25-nek felel meg.)
sorszám: 45176 (137570)
(előzmény: Atilla, 2013-03-01 17:29:42)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-03-01 17:55:14
160X18, csak ennyi van ráírva a felnire, MZ beütő sehol,
sorszám: 45175 (137557)
(előzmény: Atilla, 2013-03-01 17:29:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-01 17:29:42
Gyári felnire fel lehet tenni.
Szerintem ez a legjobb méret rá.
(Vagy másképp számozva a 90/90-18.)

Sokan ráerőszakolnak akár 3,50-es gumit is, de az nagyot ront a stabilitáson.
sorszám: 45174 (137555)
(előzmény: Joco_etz, 2013-03-01 16:22:53)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-03-01 16:22:53
Üdv!
Újból van egy amatőr kérdésem. Gumivásárlás előtt állok, és az lenne a kérdésem, hogy előre felfér-e a 2,75-ös abroncs helyére egy 3,00-as? Etz 250-ről van szó, nem tudom gyári-e a felnim.
sorszám: 45173 (137553)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-02-28 23:11:10
Uraim, jó hírem van, néhány óra múlva itt a tavasz és vele a motoros jó idő. Még nem késő meglepned magad, és a mocit, némi korszerűsítéssel, nézz körül itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa .
sorszám: 45172 (137547)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-02-21 16:13:38
Én azért legközelebb perselyt tetetek rá, ha megint kopott főtengelyem lesz. Olcsóbb megoldásnak és kevésbé elronthatónak tűnik.
Vezérmű tengely egy darabig nem lesz a motoromban, se jó, se kopott. :)
sorszám: 45171 (137493)
(előzmény: steelheart6, 2013-02-20 23:32:17)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-02-20 23:32:17
Amúgy 1 tizedet lehet hozni még rajta nitridálással is, mert attól is "dagad" valamennyit, és sokkal kopásállóbb is lesz. Sok módszer van a javításra, van miből válogatni.
Amúgy a felhegesztés is lehet opció tizedes lógás kiküszöbölésére is, értelem szerűen annyit kell lemunkálni belőle amennyire szükség van.
sorszám: 45170 (137490)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-02-19 22:21:23
Bocs, rosszul emlékeztem az acél hőkiterjedési együtthatója 0,0000117 körül van tehát az 1m acél 10 C-fok hőm. változás hatására 0,117 mm-rel lesz hosszabb, ami D25 tengely esetén kb. 0,003 mm "hízást" jelent.
sorszám: 45169 (137486)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-02-19 21:29:46
"... Ezek szerint ez nem igaz." - de igen igaz, azét raktak fel, átlagosan, több mint 3 mm réteget, hogy a megmunkálás (esztergálás+köszörülés) után megmaradjon a min 1 mm vastagságú hibátlan felületű réteg.
sorszám: 45168 (137484)
(előzmény: Atilla, 2013-02-19 20:25:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-02-19 21:24:16
Szerintem nagyon rosszul saccolsz, ha jól emlékszem akkor 1m hosszon (átmérőn)10 C fokos hőm. változás 0,15-0,2 mm méretváltozást okoz. A 25 mm (tengely átmérő) hányad része a méternek? Az említett kb. 800 mm átmérőjű alkatrész gőzturbinában üzemelt, ami egy kicsit melegebb mint egy Mz.
sorszám: 45167 (137483)
(elözmény: Gyula-bá, 2013-02-19 20:23:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-19 20:25:08
Nahát, úgy tudtam, hogy kb fél milliméter fölött már nem lesz egyenletes a réteg. Ezek szerint ez nem igaz.
sorszám: 45166 (137480)
(elözmény: Gyula-bá, 2013-02-19 18:26:34)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu