:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hehe, osszefujhatna a szemetet a szel egy sorozes erejere. :P Akkkor gazturbina-villany hajtaslanc, mint egy mozdony? milyen hatekonysagu egy gazturbina? Mondjuk egy 20kW mit fogyasztana szerinted?
Na egyenlőre fáradt vagyok hogy végig olvassam, de régi mániám, hogy gázturbinás hibrid motort építsek :D
Ugye a gázturbina túl nagy fordulaton forog, és lassú a reagálása, de egy elektromos hajtáslánccal ez a hátránya kiküszöbölhető, mindig optimális fordulaton működhetne, így erős és gazdaságos lenne, és főleg nem lenne gonda az akkukkal, mivel pár ultrakapacitás kellene csak puffernek.
ja, múltkor számolgattam egy jawa Pionir átalakítását, az kb 200.000-be lett volna. Szinte tutti, hogy a projekt végére ezt be kell szorozni 1.3-mal. :D
:P én eléggé hibridjármű mániás vagyok (meg büdös zsugori fasz is, akinek fizikai fájdalom fizetni a benzinért. :P ) Szóval most építem az elektromos bringámat. Sajnos a helyi törvények (nagyon helyesen mellesleg) előírják a műszakit, rendszámot, mindent a kismotoroknak így nekem legális "járműként" csak a bringa marad. Otthon épp lehetne elektromos kismotort építeni ÉS használni is. Egy baj van vele. Az akksik súlya. Kis matekkal kijön, hogy egy motorra a felszerelhető akksik kapacitása nem igazán lesz elegendő... Ha megnézzük: Mondjuk egy Schwalbe (csak mert nekem tetszik) 150kilót tud vinni, erre van méretezve. Ebből én vagyok cirka 100 és akkor nem viszek semmi mást, mint egy kis hátizsákot... mondjuk kidobjuk a benzintankot, blokkot, és kb kijön, hogy beletehetünk egy kb 10 kilós motort (legyen már kb 2kw) meg mondjuk 70kiló akksit.
A nem nagyon drága zselés EV akksik kb 100Wh - 3kiló (beszéljünk Wattórában, az egyszerűbb) Kb 2500Wh-t lehet felpakolni a motorra. mondjuk, hogy nem akarunk túl gyakran új akksit venni, ezért a kapacitást 70%-ra csökkentjük (30 maradjon, így kibír pár ezer feltöltést) . 1750Wh-val a kb 3Le-s motorunk képes lesz teljes terhelésen (ami kb 60km/h folyamatos) kb 50 percig menni. az kb 50km. ez a hatótáv, amit persze ki lehet nyújtani hosszabbra, de azért 50körül menni akarunk, a gyorsítások meg meg fogják enni a delejt...
Ezt csak azért írom le, mert szeretek erről vartyogni. Úgy gondolom, hogy legálisan (vagy Mo esetében nem túl kontrollált módon) használható motort építeni delejjel sajnos nem lehet (illetve láttam már nagyon jó Wh/kg akksit, de az ára sem volt gyenge) kismotor még lehet ok, az ember nem igazán megy vele messzire.
Nekem ez nem jön be, a fent említett törvényi szabályozás miatt, így marad a bringa, ami kb 10 kiló akksival is kiad (elméletben) egy használható 15km-es hatótávot úgy, hogy humán-villany hibrid, ergó a gyorsítások combból mennek és csak a tempót tartani használ villanyt. (megspórolva a drága teljesítmény kontrollt)
Bocs hogy ezt idelapátoltam. :D :D
Villanymotorral még jobb. :-)
Néhány hátránya is van sajnos:
-400Ft feletti benzinár és a magyar fizetések nettó vásárlóértékének aránya
-500g/kWh körüli üzemanyagfogyasztás
-szűrés nélkül erősen szennyező kipufogógázok
"Villanymotort az MZ-be!" - minek? Az Mz úgy jó ahogy van!
Villanymotort az MZ-be!
http://www.youtube.com/watch?v=5sPNl6ZWYms&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=b4349TVOqro
Volt, aki dobozos kisteherben motorblokkot szállított. Ütköztek, a jármű lefékeződött, a motorblokk haladt tovább...Nyugodjanak békében!
Szuper. Balesetnél a fejedre, hátadra hullik a 25kg-os akku... :-(
Én biciklivel álltam fejre, széttekerte a kerékagymotor az első villa alját 20km/h-s tempónál. Szerencsére nem estek rám az akkuk (4db 6kg-os, jó kemény sarkokkal...). A 4-ből 3 kuka az esemény után.
Ó, igen. Én is sok két kipuffos MZ-t láttam. :D
:))))
Najó, Jawanak is elmegy.
Persze, MZ. Megint csőbe akarsz húzni! De nem eszem meg még egyszer.
Na látod: ezért mondtam, hogy nem szívesen mondok ellen. Jó utat!
Egyébként eszembe nem jutna kiszedni a szívatót hátha attól megjavul.
Ha tömít rendesen akkor működik, tehát máshol keresem a hibát.
Hibakeresésnél legfeljebb ráhúzom, hogy megnézzem mi változik a dúsítással.
Azért a generátor oldali szimeringet ellenőrizni nem olyan bonyolult :)
Egyrészről igazad van, de levezetem neked miért gondoltam mégis a fals levegőre, persze 100%ig biztos vagyok hogy Coin valamit figyelmen kívül hagyott, de az általa közölt infókból:
1. Másik jó motor karburátora is csak kiszedett szívatóval viszi a motort, tehát nem a karburátorban van a hiba.
2. Egyértelmű hogy valami üzemanyag arány probléma van, tehát vagy az üzemanyag sok, vagy a levegő.
3. Csak a karburátorból juthat extra üzemanyaghoz, de az jó a másik motoron, ezért csak extra levegő lehet.
4. Valóban ellentmondásos a szívató kiszerelése, mert én is úgy gondolom hogy ott inkább extra levegőhöz jutna, de én soha nem járattam még kiszedett szívatóval így anyám életére nem esküdnék arra hogy pontosan mi történik.
Lehetséges hogy a másik motor kap falsot, és ezért túl van dúsítva a benzin, így egy jó motoron csak extra levegővel megy. Az eredeti karbiban meg túl nagy a főfúvóka magas a benzinszint, ezért csak extra levegővel megy az is.
AZONBAN két lehetséges feltételezésből mindig az egyszerűbbet kell igaznak feltételezni, mert annak nagyobb az esélye hogy igaz legyen. Ha nem akkor lehet tovább menni a bonyolultabbra, de így lehet a legkisebb munkával hibát keresni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Occam_borotv%C3%A1ja
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m144/5905.jpg
Ezt a képet az akku témához találtam. Le a kalappal:)
Nem szívesen mondok ellen, de szvsz. ha kivesszük a szívatót akkor ott csak luft áramlik be és nem szippant benzint. Csak mielőtt széthúzatjátok vele a blokkot :)
Coin kolléga próbálta az alapjárat állító csavarokat? Még falsoló motoron is lehet némi alapjáratot állítani csak néha köhög, néha felbőg, néha leáll...
Az összes hely meghatározó elé még olv. "a generátor" (p. így "a generátor mellett ...)-remélem a II. kérdést viccnek szántad!?
Mármint a szimering holvan.. Nem a generátor.
"... de generátor oldali szimering? az holvan? ..."- ne haragudj a kissé cinikus válaszért, inkább gondolkodj, kb így: generátor oldali-"ühüm, jobb oldal, mellette (körben)-"nincs", fölötte (tőle jobbra)-"nincs". Hurrá, megvan: "csak alatta (generátor) lehet!"
a csonk tuti nem repedt, de generátor oldali szimering? az holvan? de ha ráteszem a szivatót, ugye becsavarom.. akkor csak úgy megy a motor ha húzom neki, de ha leveszem , és a lyukra ráteszem az ujjam hogy csak egy kicsi rész maradjon úgy van alapjárat meg minden tuti,
Akkor falslevegőt szív valószínűleg.
Talán generátor oldali szimeringet nézd meg, vagy a csonkot hogy nincs e megrepedve.
Ha bejut valahol plusz levegő akkor a benzin levegő megfelelő arányát a szívató visszaállíthatja bizonyos határok között.
Beletettem a másik motorbol a karbit, és azzal se megy..de a másik motor az rendesen megy. A szivató is áttetttem.. Semmi..
Más fogalmaink lehetnek a tökéletesről :)
Pucold ki a fúvókákat kezdésnek.
Sziasztok, az lenne a gondom. hogy ha benne van a karburátorba a szivató akkor alig indul, nem pörög ki.. sőt le is áll a motorom.. de ha kicsavarom akkor minden tökéletes. nem tudja valaki hogy ez mitől?
A biciklin is a csomagtartón fér el az akkupakk(18-24kg), magas súlypont, előnytelen viselkedés.
Bölcsővázas gép kell, akkuk a két kerék közt alacsonyan, alacsony súlyponttal.
Akkor minek magyarázok? Ha egy biciklibe bele tudsz préselni ebből 3-at vagy 4-et akkor egy MZ nem foghat ki rajtad, sőt min. duplájának is bele kell férnie!
Elektromos kerékpárhoz is ilyeneket használok.
A nehezebb ajobb általában, több ólom=nagyobb kapacitás.
Szerintem a 17 és 22Ah között csak a felirat a különböző, az akku ugyanaz.
Ez a fajta, itt a méreteket is megtalálod:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0
Csak 6,2 kg :) és van belőle 17,18,20,22Ah-s is.
Keri: jah tartalék akkuval könnyebb :)
Az ETZ keféje bedarálta agenerátor gerjesztő széngyűrűjét. Nagy fordulaton leszabályzott: tíííííítrrrrrrr.
Megjavíttattam, bronzgyűrű. Fellazult. Most ismét, más helyen. Jó.
Az első villszerelőnél betetettem az elektronikus fesszabot. Kérdeztem: a régi mechanikus hol van? A válasz: kidobta, mert rossz volt. Nem szeretem, ha hülyének néznek. Aztóta a tájára sem megyek a korrekt úrnak, mást támogatok a pénzemmel. Ő pedig örülhet az 500Ft haszonnak, és annak a sok 1000Ft bevételkiesésnek, amit nem nála költök el...
Azért a Japán motoroknak is vannak típushibái.
A CB900/750-eseknek a generátor forgórész lett menetzárlatos elég soknak, 20év felett, így nekem is. Szerencsére 10ezerért újra tekercselték, azóta kifogástalanul működik.
Addig is viszont muszáj volt motorozni, mert barátnőm (most már feleségem) Debrecenben tanult én Pesten dolgoztam.
Volt nálam egy kisebb tartalék akku meg töltő. Önindítót nem használtam, csak betoltam, meg a lámpával úgy gazdálkodtam, hogy sötétben ne kelljen menni fény nélkül. Általában csak helyzetjelzőt használtam, ha nem volt tompítottra szükség.
Egyébként erre a műveletre én is egy "selejtezett" riasztó akkut használtam. A saját akku attól pusztult el amikor először elment a töltés és nullára merült.
Valóban nem, de még mindig jobb mint nem motorozni amíg megtekercselik a forgórészt :)
Erre nem gondoltam, ezek szerint mégis van gombnyomású Mz. :D
200km= 2-3 óra motorozás. 2-3 óra kisütési idővel a 14Ah 10Ah-t ad le, 3-5A az áramfelvételed. Ez nem használ az akkunak...
-10 és -20 fok nem előny. 5-15 fok az ideális.
Szerintem akis TZ-ben nem fér el a 18Ah, de kipróbálom.
Az esetek többségében betolással indítom a gépezetet.
Nálam a hagyományos akku nem sokáig húzza. Pedig elektronikus fesszabom van, 13,8-13,6V közt.
Az szép, nappal bátor tett, mondjuk éjjel is.
Viszont akkor a legkeményebb, ha világosban nagy mellénnyel égetted aztán mire besötétedett le kellett kapcsolni:)
Egyébként szerinted hihető az, hogy pont egy Hondában ment el a töltés? Nem TS-t akartál írni?
Az akkum meg csak papíron olyan sok Ah, egyébként legalább 4 éve, hogy kiselejtezték egy szünetmentesből. Ettől függetlenül egy fél évig simán tartja a 12,6 Voltot.
a gs450-emben meg 7Ah volt. :P es azon mar nem volt berugo sem...
14Ah akku van az önindítós 750ccm-es Hondámban :)
Ekkora kapacitás egyébként arra is elég volt hogy tompítottal megtegyek 200km-ert, töltés nélkül, utána már le kellet kapcsolni a lámpát de még 30-at elment.
Én úgy tudom, hogy a riasztó és a spirál akku is AGM. Azaz üvegszövetben van felitatva a sav és ez mechanikusan elválasztja az elektródákat, azaz szinte kizárt a cellazárlat. Ezért élnek akár egy évtizedet.
Árpád: A riasztó akkunak nem árt a -20, a -10 meg semmi akkor még használom a motort :)
Én azt játszottam el párszor, hogy egy hétre rajtahagytam a gyújtást, na azt tényleg nem szereti. 5-6 ilyen durva mélykisütés aztán aztán alig marad kapacitás.
szsrobert: A nagyTZ-be nagyjából befér a 20-as, legalábbis nekem 12V 18Ah van benne. Nem is szokott elfogyni az áram:)
"... De a fő ok amiért nem alkalmazzák a modern járművekben, hogy gyakorlatilag örök életű lenne." -ez így igaz, az említett I. motoromban vásárláskor már 8 éves volt az akku. és 4 év használat után azzal adtam el, még mindig használható volt bár akkor már nem volt a "legfickósabb" kedvében.
Ez így van. Ezért használok riasztó akkut, ami mégolcsóbb, és kifejezetten alacsony a zárlati árama.
A Vas Nikkel akkunak az a baja, hogy nagyon nagy a belső ellenállása, ezért jelentős a feszültségkülönbség a töltés és kisütés között, ráadásul az önkisülése is jóval nagyobb mint az ólmosnak.
De a fő ok amiért nem alkalmazzák a modern járművekben, hogy gyakorlatilag örök életű lenne :D
Akár mit mondasz, ez az akkukra jellemző paraméter, ugyan úgy mint a kapacitás.
Pl, ugyan akkora kapacitású akkuból van akár dupla indító áramú akku is minőségtől függően.
Valóban nem segít, de jóval olcsóbb.
A spirálcellás meg nem riasztó akku, az hagyományos savas, csak a cellák kialakítása miatt mechanikusan stabilabb.
Félre értés elkerülése végett, biztos, hogy egy modern ,nagy teljesítményű, ráadásul aránylag olcsó jószágról van szó, csak annyit jegyeztem meg, hogy a nagy indító áram ebben az esetben nem érdekes mivel nincs önindító.Hogy ez mennyire így van azt jól példázta az, hogy a Trophy előtti típusokat (pl. RT125) ferro-nikkel akkuval szerelte a gyár, amiről tudott, hogy nem szereti a nagy áramokat viszont az élettartama többszöröse a hagyományos ólom akku.-nak.
Döntő érvek voltak számomra hogy feleakkora mint egy hagyományos motor aksi,teljesen gondozás mentes, erős,és nem utolsó sorban az ára!Idézem Kerit :Ez a csavart cellás technológia a legjobb ólomsavas akku esetén. Mechanikai és galvanikus stabilitása is jobb mint a lapokból összerakottnak.
Nekem ez meggyőzőnek tűnt!
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v-4ah-topin-akkumulator-6c40-ytx4l-bs-.html
Ez igaz!Viszont kérdezném hogy miért adjak ki 8 ezret egy savas aksiért mikor a feléért is kapok spirálcellást!Lehet hogy mellé fogtam vele,de ezt csak úgy tudhatom meg ha kipróbálom!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|