:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szóval olyan szar a kisipari fékcső, hogy rugózik tőle a fékkar ?
Két kérdésem lenne :
1. Csak fékcsövet cseréltél, vagy akkor már karmantyúkat is ?
2. Légtelenítted a rendszert legjobb tudásod szerint ?
3. Mennyi idő telt el azóta ?
Üdv,
Peti74
250-esETZ-n láttam bukócsövet! Ez gyári vagy valami maszek lehet? Ha valakinek van ilyen akkor szóljon!
Nem csak bölcsővázas mocikra lehet bukócsovet tenni?
Válaszokat előre is megköszönöm!
Hi!
Szerintetek lehet-e csináltatni etz-re fékcsövet? Nem fémet akarok, csak símát, de abból normálisat mert az utángyártott csapnivaló. Rugózik a kar.
Hello!
Ahogy lebontottam a 251-es ETZ hengeremet, számomra nagyon furcsa dolgot találtam. A forgattyúsházból kb másfél deci benzint kellett leszívnom. Sőt előtte a kipufogó tömítésénél csöpögött a benzin.
Szerintetek mi lehet a probmléma és mi lenne a megoldás??
Gondolom ez Nekem szól!
Ja 6-ba volt: a tárcsa, az agy, a főfékhenger, telószár, a nyereg.
4 körül az új küllők krómozással.
Elhiheted ha 10 ért komplett donort tudtam volna Én is veszek! :)
Üdv:
Veatta
Peti74! és mennyibe szokott fájni egy kipuff krómozás?
Ha megegyezik a méret a 634-638as váz villájával, akkor van bronzperselyem amiből mértre lehet esztergálni. 20x28 21 hosszban. ebből 2-2 darabot raktam oldalanként, mert az eredeti acélpersely hossza 41mm. A külső átmérő pont 2mm-rel kissebb mint a lengővillában a belvilág, ezért 1-1 db 1es lemezzel meg lett patkolva. Azóta igen szépen viselkedik a gép hullámos kanyarokban is!
Pedig engem is érdekelt volna, reméltem, hogy van olyan esztergályos, aki csinált már lengőkarba bronzperselyt és persze rendelkezik olyan minőségű nyersanyaggal, ami bírja a lengőkarcsapágy igénybevételét.
Csepptankos jawaba kellett volna, ott még az 'acéltengely az acélperselyben' megoldást alkalmazták, persze a persely öntvénye lényegesen jobban kopott, ezért javítható. Hogy a 35 év alatt maradtak használható példányok, az azért van, mert az acéltengely engelyt egy belső furaton keresztül kapott olajat.
Mivel nagyon rövid a tengely (10-11 cm) ezért a legkisebb kottyanás is érezhető kanyarban.
Na mindegy, megint felidegesítem az esztergályost, aki a hajtókarba csinálta nekem a bronzperselyeket.
Üdv,
Peti74
Keresek etz250est műszakival, lehetőleg szép állapotban.
06-30-2-351-625
Hali!
Mi inkább átalakítottuk szétszedhetővé, így simán kiszedem a betétet és csak azt égetem ki, aztán összeszerelem. Majd ráérő időmben létrehozok egy képtárat és felrakok a kipuról képeket....egyébként rém egyszerűen van megoldva. (Utólag minden egyszerűnek tűnik, de azért kellett agyalnunk mire Apámmal kitaláltuk a módszert)
Üdv,
Zoli
bronzperselyt esztergályossal gyártatsz méretre, kúpgörgős csapágyat pedig csapágyboltba
Én még nem csináltam meg, szóval nincs tapasztalatom a beszerzéssel és kivitelezéssel.
Ezek a végső tuning kategóriába tartoznak. Ha rossz a gép, elöbb javítsad meg, és ha még mindig nem tetszik akkor jöhetnek ezek a trükkök.
Nekem egyenlőre nincs semmi ilyesmi okosság a gépen. Gyakorlatilag teljesen gyári kiépítés. Ennek ellenére nagyon lehet menni vele, utcára nekem nem is kellene több...mondjuk hozzá tartozik hogy sohasem zavartak a rossz futóművek, elcsavarodott vázak és bakelit gumik :-)
A későbbi kiadású simsonok karbiján is olyan megoldással volt a tű rögzítve, mint az ETZ-ken, asszem csak annyi a teendő, hogy át kell fúrni vmi távtartót. Rég volt mikor csináltuk, azóta másik karbi került a gépre, mivel annyira szét volt berhelve, hogy menthetetlen volt. Még megvan a karburátor, meg a cuccok java is hozzá, ha vkinek kell alkatrésznek eladom.
Mivel ugyanaz a villa... igen
alternatív megoldás: börzézel egy karbit. (Ez a görbe schubertű miatt lehet, hogy amúgy is megfontolandó.)
Hello. Az 250etz villamerevítője jó a 125etzhez is? köcce.
Kipufogót 100%-ig kiégetni szerintem nem lehet "csak úgy " a tűz fölé tartva.
Oxigén, de legalábbis sűrített levegő végig kell hozzá, mert valaminek táplálnia kell az égést.
Én úgy csinálom hogy gázpákával (kispalackos gázégő, a bádogosok használják) felizzítom a dob motorhoz közelebbi végében a kokszréteget, és ha elkezd izzani, akkor finoman elkezdem adagolni neki a levegőt, majd amikor már egy 3-4 cm széles csíkban körben izzik a csőben a koksz, akkor már csak a levegőt kell neki adni. Olyan 3-4 bar elég szokott lenni, de ezt FOLYAMATOSAN kell neki adni, hogy az izzó koksz mindig begyújtsa a mellett lévőt, és így tovább. Az izzás végig fog menni a dobon, nem akadály neki az mz-k/etz-k relative bonyolult hangtomoptó rendszere. Amikor már a dobba a végén benézve is csak a sárgásfehéren izzó fém látszik akkor jó. A levegőt akkor veszem el, amikor a fém már ne izzik, mert nincs ami melegítse.
Az eredeti ddr (és gyári jawa) dobok krómozása mellesleg simán kibírja a mutatványt, mindössze szép kék-zöld lesz a végére, de ezt polírkoronggal újra fényessé lehet varázsolni. Az utángyárott dobok általában ledobják a krómot.
Az újrakrómoztatott doboknál esete válogatja.
A folyamat közben keletkező füst melett az inotai hőerőmű simán elbújhatna, szóval nem túl szomszédbarát megoldás. Nem árt ha rajtunk is van egy gázálarc amikor fordol a szélirány. Érdemesebb drótokból, vasakból készyteni egy tartórenszert, ami a kipuffot és a levegőpisztolyt együtt tartja.
Nekem csak ez jött be, de ez nagyon. Elég sok kipufogót vittem már krómoztatni is, és bizony visszadobták, ha egy icipici koksz volt benne.
Üdv,
Peti74
A Simsonos megoldás kifejezetten érdekelne. Pontosan melyik Simsoné? és milyen átalakítás?? Tudnál ebben segíteni egy kicsit?
Köszönöm előre is!
Na jó ok, ez igaz, de nem tudom a pontos mintát, volt rajta egy csomó apró bevágás, és elég precíznek nézett ki.
Mi lenne? Lemezolló, fúrógép, tűreszelő, gázláng, olaj mindig kapható...
Nekd az a kis bigyóka kell ami a tűt tartja??
Nekenm anno olyan karbi volt a gépemen, persze nem belevaló súberrel. Mikor rendbeszedtem ill akartam, akkor simsonét adték hozá, kis átalakítással de felszerelhető rá.
Hello!
Ilyen bronzperselyt, és kúpgörgős kormónycsapágyat hol tudnék beszerezni?
Ma körbejártam Egerbe a motoros boltokat és nem volt sehol az a tűt biztosító lemezke. És még azt is kétségesre mondták, hogy tudnak hozatni. Mi lesz, ha nem tudnak?? mozgássérült marad a motorom? :-(
Hi! Jaja, ott a Búza tér környékén 3 bolt is van, de mindegyikben csak rossz minőségű alkatrészt kapsz. Vagy két éve volt a Soltészon egy baromi jó MZ-s bolt, na azoknak mindenük volt, ráadásul jó minőségben, sajna bezárt. Na csá!
"Sokáig" legyen fölötte és "sok" lerekódott kox. :DDD
Megoldás: Egy jó kis szalonnasütés után jól felizzítani a tüzet és fölé lógatni a kipufogót. A lényeg, hogy jó forró legyen és sokági, hogy a sol lerakódott kox kiégjen rendesen.
A "kíméletes" mászkálással a 2T motorokban vastag lerakódások keletkeznek, a hengerfejben, a dugatyún, valamint a kipufogóban. A TS-em 30km/h ra volt képes amikor megvettem, kipufgó csere után 90-et vitte gond nélkül. Teljesen kiégni nem tud, de tünet mentessé tehető. Kimész a nyílt útra, ha teheted egy emelkedőre és jól pörgetve (NEM TÚLPÖRGETVE) terhelve motorozol vele pár órát. Javítja a kiégetés hatékonyságát, ha legalább félszintetikus olajat teszel bele és szegényre kevered, azaz 1/50esnél sűrübbet nem adsz neki. Vannak itt elvetemültek akik 1/100-al is képesek megküldeni a gépet, de én 1/80-nál még nem mertem hígabra keverni. Fontos hogy ezt csak syntetikus olajjal érdemes próbálni. Ha túlságosan el van dugulva a kipu akkor ez nem járható út, mert nem tudod megpörgetni, így nem tud felmelegedni a kipu. Benzines kiégetés nekem eddig sohasem vált be, de ha jól tudom ott is kell egy kis áramlás ami eldugult kipunál nincs meg.
Köszi mzfun! Nem is gondoltam rájuk, pedig 1x már vettem ott valamit.
Hello fater!
Újpesten a Templom utca 4nél van 1 bontó-szervíz-tuning szaküzlet. Oda vittem szervizbe a mocim, és elég jól felszerelt. Szerintem nézd meg mert jól felszerelt bolt.
A régebbi MZ karburátorkban a tű rögzítése valóvan másképp van rögzítve, de az "aluhenger" alias súber alja más kiképzésű, szóval nem úgy működne vele a karburátor.
Sziaszok!
Azt szetném kérdezni, hogy hogyan lehet egy kipufogót 100%-osan kiégetni?
Valamint az is érdekelne, hogy létezhet olyan, hogy egy motort nagyon sokáig csak kímélve használt az akkori tulaj(pl max. 70-80 km/h), így a motor "ellustult", és nekem sem akar a megszokott 70km/h fölé menni 5. fokozatban? Ha igen, akkor hogyan lehet rajta segíteni? Ez egyébként egy '89-es ETZ 250.
Segítségeteket köszönöm!
Üdv!
monibu
Szia! Miskolcon MZ alkatrészt a Mobilette-ben kapsz a Zsolcai kapunál, ill vmivel feljebb van ugyanazon az oldalon egy motoralkatrész bolt, ott is kapható MZ cucc.
Köszönöm a segítséget! levettem már a hengert is de sehol nem találtam! Először megnéztem a kipufogót nem csörög-e benne, nem volt. Utánna megnéztem a légszűrőzázban is, ott sem volt. valószínűleg a forgattyúsházban lehet. Az a baj, hogy nem akart beindulni én meg még tologattam rúgdostam meg lehet, hogy a tűszelep is rossz, de nekem most valamiért a forgattyúsházban félig áll a benzin, és így nem sokmindent látok, az várom, hogy párologjon el, (meg amúgyis pihentetnem kellett a dolgot, hogy lehiggadjak, mert egy csavar, se engedi magát, az ösze úgy be van állva rajta) szóval, valószínűleg a forgattyúsházban van, mert nem találtam meg sehol. Mi lenne, ha vennék egy másik ilyen biztosítót összeraknám és egyszerűen csak ugyanúgy használnám? Elvileg kiköpi amit nem tud elégetni nem??
vagy, ha mindenképp meg kellene keresnem, akkor nem tudtok valami jó modszert amivel ki lehetne halászni anélkül, hogy a blokkot szét kellene húznom, csak mert az nem tudnám egyedül megcsinélni?
Ja és mégvalami! Másik ilyen esetet elkerülendő, nem lehet a 250 esnek a tűjét beletenni ebbe akár azal az egész aluhengerrel együtt, mert úgy hallottam annak máskép van megoldva?
Köszönöm a segítséget mégegyszer!
üdv. mindenkinek! Tudna valaki egy Bpesti vagy ahhoz közeli motorbontót,sok MZ alkatrésszel??
Másik kérdésem pedig az, hogy milyen az üzemmeleg gyújtótrafó? Most cseréltem, de müködés közben eléggé melegszik.Normális dolog ez?
Köszi a válaszokat elöre is.
HI!Miskolcon vki tud nekem mondani MZ-s alkatrészes stb-s boltot???
Szia Semi!
Elküldöd Orosz István elérhetőségét? Én is felsőzsolcai vagyok, de még nem találkoztam vele, nem ismerem ki ő. Lehet, hogy eddig másfelé motoroztunk?:)
köszi
üdv
csabee
valaki hirdetett itt komplet tárcsafékes elsőrészt 5ezerért, te meg 10-et költesz és még nincs kész???
De, hogy őszinte legyek én 10-ert vettem egy komplet tárcsafékes motort donornak. Szóval valamit nem jól csinálsz.
először is olvasd el 2. versenyzes cikket, de hogy meglegyen a folytonosság inkább az összeset :)))
Najó azért elmondom. Kormánycsapágy, lengőkar csapágya, kerékcsapágyak kifogástalan állapota elengedhetettlen a stabil jól kezelhető motorhoz.
Aztán érdemes a lengéscsillapítókat is megcsinálni, de a talpasra kopott gumi sem segíti a kanyarodást.
Ha ez megvan akkor jöhet a tuning. Lengőkarba bronzpersely, kúpgörgős kormánycsapágy, villamerevítő, teló keményítés.
majd 2010ben emlekeztess hogy vegyem le a rendszamomat :)))) Bar hogy oszinte legyek a 4T motorom lenyegesen tobb olajat fogyaszt mint az 2 MZ egyutt :))
Masik hogy addigra oldtimer lesz es abba nem kothetnek bele az unios burokratak :)
Oszessegeben nem hiszek en az ilyen ilyesztgetesekenek. Legfeljebb az uzembe helyezest nem engedik, foleg az uj gepeknel.
Harmadreszt 2010-re mar jo esetben a 4T betiltasarol fogunk ilyen hireket hallani, mert az elektromos hajtas anyira elterjedt lesz :)
Igen, ez a manusz tényleg jó arc, igazi megszállott :). Amikor én találkoztam vele, egy kis anyagbeszerző úton volt Miskolcon, oldalkocsis Trophyval. Persze nem a villogás kedvéért, hanem hétköznapi természetességgel, szerényen.
Miskolc környékén egyébként aránylag több "veterán" korú MZ-t láttam jó állapotban, 250-es TS-eket, peregyeseket, meg jópár Pannóniát is. Tetszik, hogy arrafelé talán kicsit jobban megbecsülik ezeket a masinákat.
Eladó 6-12 motoraksi vacsi új. 2000ft/db
Koszonok minden velemenyt!
oli
Én azért a henget is lehuznám,nehogy a forgatyús házban legyen,mert onnan még feljöhet a csatornákon,és nagyobb galibát is csinálhat.pl eltörheti a dugótjavítottam egy pár 251-t emiatt.
Így már én is jártam.
És itt említem meg z25z-nek, hogy a csatos karbikban érdemes azt a tűtartó lemezkét mondjuk 5ezer km-ként ellenőrizni, ha kopott akkor cserélni. Simsonhoz lehet kapni utángyártott tűt set-et(150 Ft) abból a lemezke kis reszelés után ide is jó.
Ha a a lemez berepül a motorba, akkor "szerencsére" azonnal feldúsul a keverék és a motor hamar leáll, az alapjárat sajna megmarad.
A lemezke nekem felment a robbanótérbe és pattogott egy darabig, aztán beleáltt a hengerfejbe. Elég puha fém, ha nem akad be az abalkokba, akkor nem tud nagy kárt okozni.
Én azt tanácsolom, hogy vedd le a kipufogót, húzd ki a könyököt a dobból és előszőr azokban nézd meg. Ha ott nincs, akkor finoman forgasd alsó holpontra a dugót a berugókarral, a gyertyanyíláson világíts be és a kipufogónyiláson keresztül nézd meg, hogy a robbanótérben van-e. Jól nézz körül mindenhol, mert lehet, hogy már olajos fekete.
A szívócsóbe is nézz be alaposan. Ha sehol nincs, csak azután vedd le a hengerfejet és a hengert.
A lényeg, hogy keresd meg, ha lehet. Ha a kezedben van, már nem lehet máshol (de bölcs volt).
Üdv,
Peti74
Esetleg yamaha rd 250 vízhűtéses tipust is tudok 500 eu-ért.
Szerintem fölülhetsz a 600asra is, esetleg -ha nincs benned önmérséklet- az első időkben folytsd le a karbinál. Kár lenne 500 eurót kidobni az ablakon, ha már most sem akarod hosszú távon tartani. És eladni valószínűleg csak nagy veszteséggel tudod majd.
Amúgy itt a suzuki GS-500-as a kedvelt kezdő motor, szinte minden iskola ilyenekkel működik.
Szia Oli!
Jól gondolod, hogy 50-esről nem kéne 600-asra váltani. Én 250-esre váltottam, de az is húzós volt. Még nyugdíjas korodban is motorozni akarsz, remélem.
Hello Semi!
Irtam neked egy emailt kérlek nézd meg és válaszolj!
Köszi!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|