:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Semi!
Az talán mégsem olyan jó hely. Ott kotlik a gyűjtő n+1 darab többé-kevésbé egyforma gépen, míg egy lelkes fiatal, aki felújítás után esetleg még használná is, kénytelen valami tömegesen jelenlévő típussal beérni.
Pedig színesíthetné az utcaképet egy ilyen ritkább darab és külön örömet is okozna a használójának.
Így meg ott porosodik majd a restaurálás után egy fészerben (szobában) és a gyűjtő halála után jól eladják az utódok a gépet nyugatra, rosszabb esetben kompletten megy a méhbe az egész kóceráj. Kompromisszumos megoldásként a nyugatra eladás előtt hónapokig hirdetik majd horribilis árakon az ETS-t.
Szóval a harácsolás szerintem rossz.
Sza!
GYakran látom, hogy villanyról érdeklődnek emberkék.Most találtam 1 oldalt, ajánlom mindenk figyelmébe:
http://amicalemz.free.fr/Technique.html
Nekem is eredti mechanikus fesszab van.
Vegulis jok, de erdemes evente kalibralni oket, lehetoleg az evszakok valtasakor (kulonbozo homersekletek)
Labor tapegysegen, 0,1V pontossaggal kell beallitani a szabalyzasi feszultseget. Ezt en meg tudom tenni, de szerintem aki nem akar ezzel bibelodni sokkal jobban jar egy elektronikussal. Lehet kapni nagyon rosszakat, de ami mukodik azzal sohasem lesz gondod..es nem teszi tonkre a dinamot, csak ha az elfustolt fesszabot tovabb fustolteted meg orakig, mert vegulis meg megy a motor hazaig csak eljutsz felkialtassal kinzod a gepet.
Ha TS-en elfustol a fesszab akkor a vesz uzemmodba kell kapcsolni es ugy hazamenni. Ha sotet van akkor meg lehuzni a fesszabrol minden zsinort es akkuval hazamenni, a lampa jo eselyel kibir 50km-et egy jo akku eseten.
Nem teljesen mindegy mit raksz ra.
Mas lesz a gyorsulas es a vegsebesseg.
Termeszetesen vannak hatarok amibol nem erdeme kilepni, de a felhasznalasi igenyektol fuggoen lehet varialni.
Pl a 21-es lanckerek nem a vegsebesseg novelesere jo, hanem a fogyasztas csokkentesere hossz egyenes utas nelkuli utakon. Naho persze nem tudom pontosan mit csinal vele az MZ de valoszinuleg ezek az elonyei. A 15-os lanckerek akkor kell, ha a szantasba mesz a motorral, vagy a siratofalat akarod megmaszni. A gyari 19-18as meret normal mindennapi hasznalathoz megfelelo.
sokmindent lattam en is de azert ha a nagy atlagot nezed azert egy VF tobbet megy el gond nelkul.
Én mindíg megfogadom, hogy nem húzom 70nél tovább de nem sikerül, amúgy minden elképzelhető helyen farsot szív de nem tom megcsinálni mer ma megenmennemkell Pestre (Ezé gogyaszt 6litert a lelkem) :-)))
Rókapimpó
Azt tudod hogy Graf még átjött Bábolnára megnézni az MZ-s versenyt, majd a vége felé elmentek Komáromba, Esztergomba, Szlovákiába, meg még ki tudja merre és ő kb 800km-t facsart a gépbe! :-) Ahogy hallottam ő se készült fel különösebben, és ráadásul 4.5 lett az átlagfogyasztása (251-es).
Lehet hogy mégis vannak jó MZ-k? :-)
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
levendel
Á dehogy, én nem vagyok gyűjtő! :-) De jó helyre került az biztos! :-)
A két nagy ETS-es közül az egyikhez került.
ciao
Semi
Multhéten pénteken lementem GrafUrral együtt Balatonalmádiba egy Rigás haverunk naralójába (mini, 2 napos rigás találkozó :D). Átnéztünk Alsóörsre a Harleys találkozóra is, de csak kívülről csodáltuk.
Majd haza csak egyedül jöttem szombaton.
Az egészből csak azt szeretném kihozni, hogy a gépemnek meg sem kottyant ez az egész kis túra.
Fel sem készítettem, csak úgy indultam el vele, mintha a szomszéd faluba mentem volna egy nagy csomaggal.
Az út kb 280-300 Km között volt (Fót-Balatonalmádi + egy kis bolyongás a Balatonnál). Ezalatt kicsivel kevesebb mint 1 tank benzin fogyott. (ETZ 250 -el mentem)
szevasz!
te nem Ajkai vagy?
üdv
Bizonyára jobb az elektronikus, mert ugyi újabb tervezésű csak nekem jó a régi akkor most mé cseréljem le 4000-ré azt lehet rosszabb lesz :-)
Ha majd +mihálylik én is veszek egy IC-set...
Egyébként elektronikus fesszabból is láthatnánk 50 éveset, ha nem az lenne a probléma, hogy a tranzisztor még csak az 50. szülinapját ünnepli :D
Nekem a szakirodalomban fent lévő elektronikus fesszab muzsikál a gépben és nincs vele gond, és nem hinném hogy lesz....
Nem kell itt lebeszélni a népet az elektronikusról.......bár azt nem tudom a bolti az milyen minőség...
Nemá, pedigmá gyúrtam az oldalasra:-(
Ja egyébként rámértem a zselés ujj aksimra amit este feltöltöttem 6,6V-ra 6,4V lett 164km alatt végig tompítottal 45W... tehát 2 tizedet merült...
Nekemmég nem volt elektronikus fesszabom DE ha az szar akkor tönkretesz mindent a dinamóval az élen, viszont a régit + + lehet csinálni én látok nap mint nap a munkahelyemen 50 éves fesszabokat és működnek...
levendel
Az egyik gyűjtő már megvette mindkettőt egyszerre! :-)
ciao
Semi
Nekem semmi bajom nem volt még a GYÁRI 37 éves fesszabályzóval. A 60W is elegendő ha 35W-os halogéned van. Azért ne számíts fényözönre.Nyugodtan elindulhatsz egy lelkiismeretesen és gyári alkatrészekkel (Gyöngyösön a Yamaha Tátraiban sok eredeti DDR cucc van) felújított MZ-vel a világ végére is.
Akkor 111 milyen fogaskereket rax előre ezexerint :-)
Szal aki 90-el akar motorozni annak kár 250ccm ,hogy a 750-rő má ne is beszéljünk.
Én ma voltam Nagyfaluba az 2 személlyel végig toltam 90-95 körül csutkán, óra szerint 164km-t mentem 9litert berántott 190kg-al terheltem a gyári 168 helyett.
TS125@150 28 éves MINDENE eredeti:-)))
Láttammá VF750-est kikönyökölt hajtókarral biztos az azé volt mer megunta a bennmaradást.
Mert ezek gyári versenygépek replikái minimális a külömbség az utcai változat és az F1 között. Van rá igény, hogy mert sokan olyat akarnak mint az F1-es.
Azzal+ nem foglalkozik a Japó, hogy barom a magyar kormány...
saját tapasztalat: egy álló napig csiszoltam meg szoptam vele, oszt mégis egy undormány lett a végkifejlet. Inkább add el, oszt vegyél olyan színűt, ami tetszik. Vagy vidd el egy rendes fényezdébe.
Gyorsan csapjatok le! (ha még nem késő:) :
"MZ Trophy ES 250/2 oldalkocsis motorkerékpárt papírokkal 50 ezer forintért. MZ ETS 250-est hiányosan, papírokkal 40 ezer forintért. Tel.: 20/338-1430, Budakalász."
Sziasztok. Anyagi okok miatt eladom az ETZ-be szerelt tranzisztoros gyújtást, jeladóval. Kifogástalan állapotban. Fekete müag. dobozos. Valmi találmány hasznosító cég gyártotta anno a VIII.kerületben. Bpesten vagy Solymárhoz közel vagyok. Irányárat nem mondok, aki többet ad érte, az viheti.
Sziasztok! Tudna valaki bukósisak festéssel kapcsolatban címet, vagy bevállt módszert, saját tapasztalatot megosztani velem? Elöre is köszi.
Hali!
A tankra találj ki valami árat, érdekelne, ha nem rozsdás belül.Fotót esetleg ha tudsz küldeni, az jó lenne.
mateyam11@yahoo.com
Köszi
Mz Ts 250/1 alkatrészek eladók!ÜRES blokk CSAK az aluminium öntvény henger hengerfej!Váz Tank jó állapotban Légszürö doboz stb.....
mail:rikogatos@freemail.hu
tel.:06203801843
Az árakba megegyezünk!
De azt nem is mondta senki hogy egy aprilia rs 125 belefér az A1-be. Az még a korlátosba sem fér bele a teljesítmény/súly aránya miatt.
A babetta gyújtást belerakhatod, de közútra nem ajánlott mivel annak is kicsi a világításhoz előállított teljesítménye.
A Magyarországon kereskedésben kapható új 125 ccm-es motorok (pl.: rs 125) le vannak folytva 15 LE-re, vagy az újak már alapból csak ennyit tudnak. A régiek is le voltak folytva 15 LE-re amit hazánkban forgalomba hoztak, csak 1-2 ügyes "mozdulattal" a hozzáértők kiszedték a folytást.
ÉS mi van,ha a ts-emre babetta gyújtást rakok,és közúton használom??
az tuti jobban megy tőle,és a megszakító sem ég be,hosszantartó magasfodulatnak kitéve.
a gyujtas resze eleg megbizhato, csak az utangyartott trafok megbizhatattlanok, de ha sikerult talalni egyjot akkor azzal sem lesz gond.
Igazuk van az MZ nem megbizhato, egy japan motorhoz kepest, de azert nem kell megiedni. Sokan jarunk vele es eleg nagy tavoknak neki lehet vagni.
En Budapest-Debrecen kozott hasznaltam a TS-em egy idoben es komoly gondom sohasem volt, ut mellet meg nem kellet szerelni.
Maga a motor megbizhato, ha nincs lehasznalva. Az elektromos rendszer a gyenge pontja. Egy elektronikus fesszabot kapasbol tegyel bele, a vezetekezest kell rendbetenni, mert az erintkezesi hibak sok gondot okozhatnak.
HY!
Nem értem,ha A1-es jogsid van,és 125ccm a határ,meg 15le,akkor hogy adhattak ki ilyet,hogy honda nsr,meg adhatnak most is ki hogy aprilia Rs,amik igencsak 30,majnem 40le-sek?és 125-ösek
ha noveled a fogaskereket akkor nem fog kiporogni olyan magas fordulatot, mert nincs elegendo nyomatek a gepben, szelsoseges esetben az is lehet, hogy lasabban megy a gep.
Optimalis esetben olyan az attetel, hogy a maximalisan kihajthato fordulatszam egybe esik a teljesitmeny csuccsal. Ilyenkor fog leggyorsabban menni a gep. Ha kisebb lanckereket teszel ra, akkor tobbet fog forogni, de itt mar csokken a leadott teljesitmeny, ezert anyival nem fog tobbet forogni, hogy gyorsabban is menjen, mert az attetel roviditese jobban visszaveszi a sebesseget mint amivel tobbet forog.
Ha nagyobbat teszel ra akkor nem birja kiporogni a csucsteljesitmenyt, kisebb a ledott teljesitmany. Igaz hogy kevesebb fordulat tartozik ahoz az attetelhez, de ezt a kevesebb fordulatot sem tudja elerni mert nincs eleg nyomatek.
A vegsebesseg azonban nem minden.
Az attetelt a hasznalati igenyekhez kell valasztani. Leginkabb kiserletezessel lehet kideriteni mi a legjobb neked.
Akkor kiraly :))
18 lackerekem van, gyari gumimeret, es valami 7000-et forog 5ben :)
Szoval ha jol saccolom megy 130-at a gep. Illetve ment mert megint megszorult a hajtokar csapagy (ocso tajvani nem birta a versenyt) most egy jo minosegu hajtokart fogok kiprobalni.
az elektronikus gyujtas sokkal nagyobb radiofrekvencias zavart okoz, foleg ha nem megfelelo minosegu, a digit ora pedig meg tud zavarodni ettol, persze ha egy jo minosegu ora eseten erre kisebb az esely.
tekerd ki a szelepet, utana le kell nyomkodni a peremrol a kulsot, es igy mar jo eselyel tudod kezzel forgatni
valoszinuleg vagy az ora, vagy az illeto kicsit tuloz aki szerint 140et megy egy szeria 250 ETZ :)
Szivesen megneznem egyebkent GPS-el a sebesseget, valoszinuleg kiderulnie hogy az a 140jo esetben csak 120.
140mar olyan sebesseg ami a 750es Hondammal sem egyszeru. Mar a Honda megy 190-et is, de az mar durva sebesseg motoron, nemhogy ETZ-n.
szerintem barmelyik megteszi, de a rez/alugyuru kevesbe serulekeny
a hidraulika olaj legtobb esetben nem is olaj, szoval nem tul jo otlet azzal keverni a benzint
Sziasztok. Anyagi okok miatt eladom az ETZ-be szerelt tranzisztoros gyújtást, jeladóval. Kifogástalan állapotban. Fekete müag. dobozos. Valmi találmány hasznosító cég gyártotta anno a VIII.kerületben. Bpesten vagy Solymárhoz közel vagyok. Irányárat nem mondok, aki többet ad érte, az viheti.
És még annyit, hogy nem kéne széthajtani 60-70 az utazója 4000-4500on nem kell 5000-6000 ig húzni neki akkor kimegy a világból:-)))
Ja a gyertyára érzékeny Brisk N15C kell
Nekem is ilyen van 3 év után beindítottuk azt 220km-t jöttem vele hazáig...
A kollégáméban 52000 km van nem volt még hozzányúlva és nincs lepusztulva még mindíg megy...
A 6Voltos 60Wattos dinamó annó jó volt a 70-es években amikor csak sötétben kellett világítani, ma már ez nem tudja kiszolgálni a gépet az állandó tompított miatt így az aksit időnként fel kell tölteni föleg ha városban tötyörögsz vele, de országúton is 200km kell legalább mire nagyjából feltölt ez ilyen... Nekem az eredeti 28éves fesszab van benne és műxik. Esetleg a fényszóró izzót cseréld 35Wattos halogénre (Tungsram) az fényerőre ugyanannyi viszont 10Wattal kevesebb. Sötétben amúgy is kevés a 45W tehát nem kell este motorozni :-).
Szerintem ne nagyon cserélj rajt semmit ha nem muszáj mert azé "szar" az MZ mert az új alkatrészek amit belerax gagyi szarok és messze nem olyan jók mint a gyári eredeti akár hoszonéves.
Ha elszáll a fesszab lámpa és töltés nélkúl a kényszer (teljesen jobbra) gyújtással v. akkuval világítás nélkül 200km-t megy még (persze lámpa nélkül) Olyan NINCS, hogy nem megy :-))) vagy ha mégis azmá súlyos.
Lévén szó 1hengeres járműről, nem árthat egy tartalék gyertya, de nekem még sosem kellett egy MZ-ben sem útközben cserélnem. Se megszakítót, se kondenzátort.
Meg cserélje ki az összes bovdeneket, nézze végig a vezetékeket (szigszalagos mókolások javítása forrasz+zsugorcső módszerrel), meg vigyen magával pótgyertyát gyertyakulcsostul, meg megszakítót, kondenzátort, és akkor jó eséllyel haza is ér majd.
Nagyon nincsenek típushibái a gépnek, gondolom a szimmeringek is cserélődni fognak és jól tömíted majd a kartert.
A töltéssel lehetnek egyedül gondok, elsősorban a fesszabályzóval. A gyári elektromechanikus gyakran tönkremegy és elpusztíthatja az állórész tekercselését is. Ezért szoktak többen elektronikus fesszabályzót betenni. Ezekről senki nem hajlandó nyilatkozni, én meg csak az általam ismert 6V-os török szemétről beszélnélek le. Két vadonat új darab halt meg kezeim között pár 100 km.-en belül.
Ezen kívül van még a fekete dobozos 3600ft körüli áron kapható magyar és létezik valami bolgár elektronikus fityfene is. Őket nem ismerem, de mintha a magyarról még nem halllottam volna panaszt.
Jelenleg egyébként mindkét 6V-os emzém gyári fesszabbal megy, de nem igazán bízom meg így a masinákban.
A másik gond a dinamóval a kis, 60w-os teljesítmény, ezt azért igencsak be kell osztani, ha alacsonyabb fordulaton vagy kénytelen pöfögni a géppel.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|