:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Etanol üzemű számítógép. :-)
Lukoil? Minden oil a lukból jön, nem? :-)
:) Vagy mondhatnánk azt is hogy bio számítógép :)
Vannak kutak ahol több etanolt tesznek a benzinbe, de amúgy azonos kúthálózatnál tankolva én nem tapasztaltam különbséget.
Lukoilnál volt olyan hogy alig indult el a motor, meg csörgött össze vissza miután tankoltam. Tisztára elszegényedett, mintha felesben kapott volna etanolt.
"A mellék levegő csavart rendszeresen tekergetem, mert a külső hőmérséklet, páratartalom is befolyásolja az optimumot."
ECU helyett KCU. Keri Control Unit. :-)
Még a különböző kutak benzinjei sem teljesen egyformák, ha pedig többféle üzemanyagra is keressük az optimlis beállítást...végtelen játék.
"motorféknél, illetve ha csak simán visszaengedem a gázt 3ezres fordulat felett, akkor koppanásszerű, kemény hangot ad ki a henger felől. Mi lehet a gond?"
Az, hogy símán engeded vissza. Ne motorfékezz, nem egészséges a 2T-nek.
Én is ilyenekkel szórakoztam a napokban, nekem gyári méretűek a fúvókák, és nagyon alacsony volt a végsebességem, ez nem tetszett.Emeltem egyet a tűn, és hozzálőttem a melléklevegőcsavart, beljebb tekertem egy negyeddel, ezzel szinte mondhatni tökéletes a gép, de egy mondjuk 3-ban negyed gázállásnál, ha huzamosabban tötymörgök, nem akarja magát kiforogni, ott mintha sokat kapna. Mondjuk arra a is gondoltam, hogy baj van a kezemmel, mert tettem rá egy nagy gázkart, és lehet, hogy nem tudom olyan finoman adagolni vele a gázt, aztán szándékosan én dúsítom be.
Igen, nekem is az a sejtésem, hogy kicsi a fúvóka.
Szóval azt mondod a kisebb fúvókával nem csinálja annyira?
Akkor sok naki kis terhelésen.
Úszószintet csökkentsed.
Az hogy hidegen hogy viselkedik lényegtelen, ha szívatóval beindul.
Melegen kell jól működnie.
Sőt igazából ha hidegen nem kell szívató neki, az rossz beállításokra utal.
Juteszembe, hogy 5000 felett dadogott a gép, én gyújtásproblémára gyanakodtam, de a plusz tömítés ezt is megoldotta.
Mentem egy próbakört és szerencsésen javult a helyzet. Finomabban jár, és nincs motorféknél a takk-takk.
Csatos karbim van, úszószint a gyári értéken, 145-ös főfúvóka volt benne, és a tű teljesen be volt süllyesztve, mielőtt beleraktam volna a plusz hf tömítést, és így is 90 alatt sokallt, mert állandó gázállás mellett nem volt egyenletes a járása. És mellékesen 6 alatt biztos nem evett.
Most a plusz tömítéssel és 140-es fúvókával kicsit átestem a ló túloldalára, mert sokkal tovább kell szivatózni, illetve 4000felett érezni, hogy igényli a plusz kaját, ugyanis nem gyorsul olyan határozottan mint eddig, hanem kicsit gondolkodik. A tűn emeltem, de ugyanaz a jelenség. Lehet vissza kellene rakni a nagyobb fúvókát?
Sajna nem tudom hogy egy gyári tű milyen méretekkel rendelkezik, mert nekem utángyári van benne.
Nekem is csinált ilyesmiket a TS, amikor 150-es hengert tettem rá.
Pontosan nem tudom mitől csinálja, de a sűrítés csökkentése, és karburátor finomhangolása oldotta meg a problémát.
Szerintem bedúsul az üzemanyag, és ezért kimaradnak gyújtások, vagy megváltozik az előgyújtás igény.
Szóval kipróbálnék 0,2mm-el kisebb/nagyobb előgyújtást.
Segíthet a gyertya csere is, a kimaradozó gyújtáson.
Karburátor türelmet és időt igényel.
Alsó tartományban csökkenteni kell valahogy az üzemanyagot.
Elsőre a melléklevegő csavarral, aztán az úszószint max 1-2mm csökkentésével.
Lehet hogy túl kicsi a fúvókád, ezért felhúztad a tűt, ami felborítja a karbi karakterisztikáját.
Gyári értékre állított úszószint mellet, én kipróbálnék egy számmal nagyobb fúvókát, természetesen mindent hozzá állítani a karbin. Itt jön az hogy tapasztalat szükséges, mert érezni kell, hogy változott a karbi karakterisztikája, ha jó irányba, vagy olyan irányba, hogy az úszószint, levegőcsavar, tűvel jobb irányba terhelhető, akkor ezen a vonalon lehet mozogni. Nálam ez hetekig tartott, mert mindennapos használat mellet, életszerű üzemviszonyoknál tudom csak rendesen kipuhatolni, melyik tartományban milyen irányba kell vinni a karbit. Volt olyan hogy út szélén szétkaptam a karbit, és módosítottam úszószintet, vagy cseréltem súbertűt...mert ugye volt nálam 4db különböző karakterisztikákkal :) A mellék levegő csavart rendszeresen tekergetem, mert a külső hőmérséklet, páratartalom is befolyásolja az optimumot.
Sajnos a tű méretezése is lehet rossz.
Lehet saját tűt
Lehet egy gyertya csere megoldja, azért detonál rakjál bele 260-at, mondjuk Ngk-t. Briskkel nekem is csinálta.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 300-as ETZ motorféknél, illetve ha csak simán visszaengedem a gázt 3ezres fordulat felett, akkor koppanásszerű, kemény hangot ad ki a henger felől. Detonálásra gyanakodtam ezért a 0,5-ös hfpakoláshoz még raktam egy 0,5-öset, de ugyanaz a jelenség. Mi lehet a gond?
Ez igaz.
A kis TS váltója zseniálisan egyszerű, és megbízható konstrukció.
Bár azért a többi váltó konstrukciója sem olyan rossz, de hát az évek és a használat kikezdi mindegyiket.
Természetesen, főleg etz-nél. Az unokatestvérem szerint a régebbi típusoknak jobb, stabilabb a váltója!
Azért ugye azt sejted, hogy azért a váltó kopottsága is benne van ebben a kidobálásban, nem csak az olaj viszkozitása?
Sziasztok! Visszatérve az olajcsere utáni sebesség kidobásra... velem ez akkor történt meg, amikor nem ugyanazt az olajat raktam a váltóba, ami előtte volt. ETZ-nél 15w40 motorolaj kell a váltóba, szerintem azzal a legjobb, a könyv is azt írja. Egyszer télen raktam bele 10w40-et és dobálta az ötöst, máskor meg vettem direkt váltóolajat és azzal meg a kettest dobálta. Amint visszatértem a 15w40 motorolajra, mindjárt megjavult a váltó.
Ezek szerint Te vagy "Maketheworldabetterplace". Valamilyen cikk hozzászólásainál már összeakadtunk. Amúgy idős bácsiról és használt étolajról volt szó, az pedig már grafitos kenőanyag :) Ezért is érdemes idős úrtól megkímélt járművet venni.
".. Néhány hónapot állt. A belelógó szöget úgy kellett kitépni, erős ragasztó. .." - Tanulság: ne álldogálj, hónapokig, hanem motorozz! :D)
Teamécsesbe tettem. Néhány hónapot állt. A belelógó szöget úgy kellett kitépni, erős ragasztó. :-)
Klasszikus középiskolás beugratás, mint a reszelőzsír, vagy gumivinkli.
Első pár napon semmi gond nem lesz, jól ken az étolaj, de ha lehetősége van állni és kiszáradni, akkor olyan keményre köt, mint egy átlagos csónak lakk. :)))
A homokkal kevert víznél biztos jobb, épeszű ember legfeljebb kényszerből vetemedik ilyesmire.
Az index MZ topicon az étolajat tárgyalják a váltóba. Mi a véleményetek? Szerintem nem érdemes, a váltóolaj egyébként sem nagy költség.
Nem ugyanaz, a 125ösön mindkét csavar olajat ereszt le, bajt nem csinálhatsz. Igazából a 250esnél se szerintem, egyik haver is kicsavarta, visszatette, jó.
Az olajleeresztő csavar mágneses, ha tényleg kiesett és belekerült az olajba akkor az megfogja.
mellesleg ha a rugó kiesett, akkor szerintem a golyó is...szeret elpattogni
Ne aggódj annyira. Az olajtereket úgy tervezik, hogy az esetleges szemét leülepedjen az aljára.
Másik, hogy ha a kukactengelyt nem húztad ki, nem tud beesni a golyó, főleg nem fölfelé.
Ha nem esett ki a golyó, akkor a rugó volt eltörve és egymásba csúszott amikor visszaraktad.
Szedd ki a csavart, bányászd ki ami benne van és nézd meg, mennyire feszül.
Golyó mérete? Passz, ami belefér, én bringám csapágygolyóiból raktam bele egy szimpatikus méretűt, és rugót is a kacatos fiókomból túrta egy szimpatikusat.
A 250-es és 125-ös MZ-k alapvetően más váltószerkezettel vannak.
Résvezérelt beömlésű kétütemű motornál a felfelé haladó dugattyú nyomáscökkenést hoz létre a forgattyúsházban. A keverék a forgattyúsház felé áramlik. A dugattyú a felsőholtponton átjutvalefelé indul akeverék tehetelenségénél fogva még mindig áramlik a forgattyúsház felé, majd megfordul az irány, és a forgattyúsház felől áramlik visszafelé.
Adott szívási nyitvatartási szöggel kisebb fordulaton több lesz a visszaáramló mennyiség-> kis fordulaton nagyobb nyomatékhoz nagyobb töltésre, azaz alacsonyabb beömlőnyílásra, membránszelepre, feltöltőre van szükség.
Keri és Perec!
Köszönöm a reagálásatokat!
Tepsi volt alátéve és amikor csavartam ki a csavart és lehajolva megláttam a rugót, azt azonnal visszatoltam és a csavart visszacsavartam. Az olajcseréig bár nem régen tettem rá szert,egyszer sem dobta ki semelyik sebességet. Utána kidobta a 2. vagy 3.-at, először azt hittem rosszul kapcsoltam,de mikor másodszor is előfordult rövid idő múlva, akkor már úgy jöttem haza,hogy a lábammal fogtam a sebváltókart, hogy sebességbe tartsam. Ebből gondolom,hogy a golyó leeshetett valahová. De ha az időm engedi leengedem az olajat és megpróbálom a lyukhoz húzni a golyót mágnessel,mert így nem merem használni, mert felkaphatja az olaj és tönkremegy. Véleményetek szerint hanyas a golyó? 6 vagy 7es?a golyó hova eshetett? kibillenhetett a sebváltóba? A veszély fenáll,hogy felkapja?
Keri,hogy veszett el az a golyó?
a moci Eredeti állapota miatt nem akarom szétszedni a blokkot,ezért félek tőle. Van Valaki aki épp most szerel blokkot? Mert szerintem mind egyforma a 125TS is ilyen.
Köszönöm az infót!
Nem tud beesni a váltótérbe a golyó emlékeim szerint.
Szerintem elhagytad a golyót csak nem vetted észre, vagy mint nálam a gyenge vagy rövid rugó miatt 2 golyót raktak be és az egyik elveszett.
Csak az ETZ-t ismerem, ott:
Nem tud beesni a golyó, nincs annyi hely az öntvény és a kukactengely között. Érdemes lenne megnézni megvan-e még a golyó.
Vissza lehet ügyeskedni bontás nélkül.
A váltókat mozgatva, hallani/érezni kellene amikor az üreset veszi, tehát a golyó beugrik a mélyedésbe.
Tisztelt Motorostársak!
Segítségeteket akarom kérni egy problémám megoldására.
Este a következő: MZ ES 250 Trophy oldalasomnál sebességváltó olajcsere folyamán feledékenységből adódóan olyan hibát követtem el, hogy a sebességi fokozat rögzítésére szolgáló csavart (17es kulcs) csavartam ki a blokkból és mire észrevettem a tévedést,már a csavart rugóval együtt kihúztam, amelyet azonnal visszatoltam mikor rájöttem,hogy rosszat húztam. Olajcsere utáni próbán észleltem,hogy a második sebességi fokozat gázelvételkor kisétál üresbe többször is. A gépet leállítottam,mert gondolatom szerint a biztosító golyó a sebváltóban kóvályog és így a fogaskerék bekapja,lenullázza a sebváltót.
Kérdésem: Vissza lehet e a biztosítót, golyóval,rugóval együtt bontás nélkül a helyére csavarni???A golyót mágnessel biztosan ki lehet venni az olaj leeresztése után. Van e valakinek valami ötlete arra, hogy Bontás nélkül meg lehessen javítani???
Tisztelettel kérlek benneteket,aki tud ilyen megoldást segítsen!
Teljesen normális jelenség résvezérlésnél. Még a membránvezérlésnél is valamicskét visszanyom.
Sziasztok! Ez engem is érdekel! Miért kerül benzin és olaj a karbit és a légszűrőházat összekötő gumicsőbe? Más motoroknál is így van, vagy tényleges hibáról van szó?
ETZ 250-el a 4 lier 100km/h mellett nagyon ki van hegyezve. Nem is volt olcsó, két használt karbiba van, meg motor tömíttetés és vagy 4 óra szervízdíj :) Hálás jószág
Ellenben még mindíg nem értem, miért nem működik rajta az új utángyártottról koppintott beállítás. ? :(
Volt egy incidensem, a karbi alapjárati csavarjával.. egy az egybe nyelte le a gép egy reggel.
Nem volt valami szép látvány.. oda a pár éves fúrás, meg a dugó :( Azt mer nem lehetett mást kapni, beletettem az utángyártottat. Már összeszerelésnél éreztem, hogy lötyög vagy 1 tized körül.
Szerintetek, a dugó állapota, ha friss is a gyűrűzés, módosíthat annyit a karbi beállításán, hogy ami egyébként frankó és jó, az ne legyen hangolható?
(itt arra gondolok, mikor volt egy 50-es jawam, és kezdtem széthajtani.. kezdte visszaköpködni az anyagot a karbiba, mert a dugattyú szoknyája alacsony fordulaton nem zárja le a levgő útját teljesen.) Magasabb fordulaton ez a jelenség a szívócsonk űrtartalma és a gázlengés tehetetlensége miatt megszűnhet, szétszakítva az egyenletesen hagolható részterhelés és terhelt üzemállapotok beállíthatóságát. -Ez persze csak elmélet-
Nincs érdemi tapasztalatom felújítással kapcsolatosan. Talán érdemes lenne egy új dugóval és fúrással próbálkoznom?
Mit kell ennie egy bejáratós gépnek?
Freemail megint hibaüzenetet ad.:-(
Akkor péntek reggel a Szentes, Attila úti körforgalomnál lévő Mol kút. Vagy Simson SR50, vagy Lada 2107 lesz. A szupertitkos fejlesztésű MZ-t nem viszem, még ellesed a vízzel működő MZ titkát. :-)
Voda 530nyolcvan90 vagyok.
;)
Akkor akkor..:)
Teknőc
Elméletben pénteken szabad vok.
Oksa.
A héten csütörtök -Péntek elvileg jó.
Az útvonal adott, a többit majd emílen.
Én amikor van időm s pénzem Megyek én mindenfelé. Mátra, Bükk, Pilis, Vértes, Bakony, Kőszeg, Mecsek. Nekem a túrázás a szenvedélyem. Nagy bolondja vagyok a kismotoros túrázásnak, akár egyedül, akár társasággal. Akár Bő 80-as utazóval, akár 50-nel. (Mint ahogy téged a fogyasztás izgat.)Engem a várak, a múlt, a tájak, a túra érdekel, meg este egy jó pohár bor. Sajna, sokszor időm, se pénzem nem volt. Emiatt több itteni túrát ki kellett hagynom. Bánatomra, mert ilyen klassz kis társaságot, ami itt van,(!) sokszor hiányzik. Ezt csak néhány öreg, szögedi mz-és társasága múlja felül. Majd remélem több túrára is elfogok menni. De most nagyon karcsú az idei év nekem. idén csak Pilis és Tata volt, az is asszonyka jóvoltából. -nem az én pénzemből.
Teknőc
http://www.expressz.hu/egyeb-enduro-gyerekmotor-49-cm-2000-46205899/
Ezt nem tudjátok űberelni:
49ccm 101kW. :-D
"170-es főfúvókám a sportkipufogóhoz.
2 literrel vitte a 90-et."
:-DDDDDDDD
Ha 2 literrel vinné, elégedett lennék.
Bár ekkor 1:20-as keveréket kellene használnom, hogy legyen valamennyi kenése is a motornak.
Mártonnál több világcsúcs is van, nem is ez a 4liter 100-nál a legkomolyabb.
Nos oda az elméletem, miszerint egy MZ-t addig kell szegényíteni, míg még éppen megy. (Már megint Kerinek van igaza...)
Kimentem országútra és meghajtottam egy kicsit, ment rendesen, de pár km után gyújtási nehézségek léptek fel, nem fogadta a gázt, néha detonált.
Olyan érzésem volt, mintha az NGK9HS(=Brisk N12C)-t is túlmelegítette volna (sötétszürke), miközben kézzel tekertem ki a gyertyát, mert míg a henger forró volt >60fok a hengerfejen rajta tudtam tartani a kezem.
Emeltem még a tűn és elrúgta minden baját (kivéve a hideg fejet). A kövérebb kajával már láttam egy kis barna színt is a gyertyán.
Végre van kompresszió a motorban azért lehet ilyen kényes? (Eddig soha sem panaszkodott sovány keverékre, sőt azt szerette.)
VG: Én nem vettem észre a "nagyon kedvezőtlen minőségű" utat, mondjuk én motorral voltam.
4 liter 100-nál? Az világcsúcs.
Nekem a kis ETZ 70-80-nál kért 3,8-at.
Még pontosabb mérést ad a benzincső, csak 2 literhez több méternyi kellene. :-)
Szentesi vagyok, ez jobb útvonal. :-)
Jó baráti túra lesz, jó emberekkel. Hajrá! :-)
Elmehetnénk vmikor a Mátrába, Bükkbe is topictestvéreinkhez.
",5 alatt nem evett még kíméletes hajtás mellett sem, akkor max 60-70-el mentem, csomagtartó nélkül. Nem hiszem, hogy két literrel meg tudtam volna tenni 100km-t 50-es tempóval"
Kisebb fúvóka kell.
"Szerintem ugyanazt az órát rakták a gyárban a 150-es és a 250-es gépekre is és valamilyen oknál fogva a 125/150-es gépeken az óra több megtett utat számol a ténylegesnél."
A kisebb hátsó kerék. Nekem 187cm a hátsó kerék kerülete. A Ladával egyformán méri a távolságot, és a sebesség is azonos a GPS által mérttel(a nagyobb hátsó kerék miatt).
Most a Simson, ETZ-n nincs műszaki. Mindig dolgozok.
Oké.
Nem versenyezni akarok. Fel akarok építeni egy olyan kis fogyasztású blokkot, mint a tiéd.
Gyújtó és egyéb elektronikák, minden Mz típushoz, feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Tudom, de a fogyasztási teszteket is ilyennel szokták mérni
Ez amugy egy választótölcsér, inkább arra való hogy emulziókat meg szétváló folyadékokat különítsünk el :D
Persze tudom a tank is ezen az elven működik, én amikor fogyasztást mérek akkor a tartalék a jelölés, amikor át kell kapcsolni, vagy ha zseblámpával bevilágítva látszik a cső.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|