hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. december 15. hétfö 
Valér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

poteka
válasz erre | email2006-09-12 20:53:56
Bár most, hogy hazafelé jöttem, kipróbáltam. Nem tudom, mondjuk te mit érzel, és mit nevezel rángatásnak, lehet, hogy nem egyről beszélünk.
sorszám: 15276 (61747)
(előzmény: poteka, 2006-09-12 17:38:28)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2006-09-12 18:21:26
Sziasztok! Pár napja vettem egy 250-es ETZ és olyan problémám lenne vele, hogy valamiért nagyon melegszik a gyújtótrafó, annyira, hogy egy idő után le is áll a motor, és csak akkor indítható újra, ha lehült a trafó! Mitől lehet ez??? Újravezetékeltem a gyújtáshoz lemenő vezetékeket, mert azok elég rossz álapotban voltak, de nem szűnt meg a jelenség! Az az érdekes még, hogy nem is kell hogy járjon a motor, hanem ha simán gyújtásra teszem, akkor is felmelegszik pár perc múlva...

Ha valaki találkozott má ilyennel az ossza meg velem mitől volt:) köszi!!

Zsolt
sorszám: 15275 (61743)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-12 17:38:28
Ha visszaveszem a gázt, nekem is rángat, de szerintem ez így természetes, nem? Elveszem a naftát, a kerék meg pörgeti a motort tovább. Ezért szoktam rögtön behúzni a kuplungot, és akkor jön a jól ismert drin-drin-drin (idézet az index.hu mz-s fórumából:)), amit annyira szeret minden kétütem-rajongó, mit elvakult rally-fan a turbó lefúvószelepét :)
Nekem is Bambi mester állította a gyújtást-karbit úgy két hete, gondolom, nem véletlenül így lőtte be :) szóval szeritem ez így van jól
sorszám: 15274 (61741)
(előzmény: Kobra1, 2006-09-12 17:08:32)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-09-12 17:08:32
Keri

Én mióta elhoztam Bambitól a karbihoz nem nyúltam. jó volt.
Aztán lassan észre vettem hogyha nem huzom egyenletesen a gázt, visszaveszem akkor rángat, de elég erősen.
igy lejebb raktam a tűn. azóta ez a rángatás megszünt, de nem gyorsit csörög.(kevesebb benya ,olaj miatt.)
de ha visszarakom akkor megint rángatni fog.
lánc nem lehet, mert a rángatás a hengerből jön.
lehet hogy a szivatóval van vmi.
mindegy ,most ugyis kecson vagyok suliba. majd egyszer megnézem.
sorszám: 15273 (61740)
(előzmény: Keri, 2006-09-12 08:24:31)

 
 
Titus_sb
válasz erre | email2006-09-12 13:56:38
Hat.. horony nincs a tengely vegen, szerintem az mar utangyartott lehet neked, de en is ezt a megoldast gondoltam ki. Megyek 1-es flexkoronger'
hogy legyen horony :)
Koszi a hozzaszolasokat!
T
sorszám: 15272 (61734)
(előzmény: Matya, 2006-09-12 13:52:36)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-09-12 13:52:36
Fenét nehéz visszatenni.Van a berúgótengely végében egy horony.CSavarhúzóval meg lehet tekerni, és ha előtte felhúztad a csavarhúzóra a berúgókart, akkor át is tudod tolni a tengelyére.Aztán már csak az éket kell betolni...
sorszám: 15271 (61733)
(előzmény: Keri, 2006-09-12 12:49:37)

 
 
válasz erre | email2006-09-12 13:24:13
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi:
sorszám: 15270 (61732)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-12 12:49:37
hehe, ezt en is megszivtam, berugokart visszarakni nagyon nehez.
BE kell fogni a tengelyt satuba, felhuzni a rugot a deklivel osszetolni osszerakni es tobbet nem hozzanyulni.
A deklilt a berugokarral egyutt le lehet venni.
sorszám: 15269 (61731)
(előzmény: Titus_sb, 2006-09-12 12:15:19)

 
 
Titus_sb
válasz erre | email2006-09-12 12:15:19
Haliho minden szocisnak!

Kellene egy kis segitseg nekem, mert kicsit elakadtam az MZ tuningolasban.
Szoval a mai tema a berugokar.
Rugocsere megvolt, dekli fent, a tengely ekes resze viszont lefele nez.
Ami ugye nem is baj, mert ha feltekerem (egy 14-es) kulccsal, akkor
megfeszul a rugo, es majd visszarug.
DE!
hogy a rakba rakom fel a berugokart, hiszen kozben tekernem kellene a tengelyt, es ha tekerem valamivel, mar nem tudom felrakni a berugokart, mivel nem ferek oda.
Vagy a deklifelrakas elott kellene felteni a berugokart, vagy hogyan?
HEEEELLP!
(elore is koszi)
sorszám: 15268 (61727)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-12 08:24:31
Adjál neki akkor többet próbaképpen.
Fúvóka gyári méret? Esetleg ha a szivató nem zár akkor is csinálhat hasonlót, de az a suberral nem lehet ki kompenzálni a teljes terhelés tartományban legfeljebb egy kis részen
sorszám: 15267 (61716)
(előzmény: Kobra1, 2006-09-11 14:58:59)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-11 19:34:44
Tehát a programban lehet dolgozni az etz főtengelyelfordulásával, ill könyök adataival. Ha igen, akkor örülnék,ha valaki leírná ezeket az adatokat.
sorszám: 15266 (61705)
(előzmény: chevy001, 2006-09-11 19:32:13)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-11 19:32:13
A ts250/1re ugyanolyan reznátor kell mint az etzre???
sorszám: 15265 (61704)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-09-11 19:24:00
A súbertűt felűröl a 2. vagy 3. rovátkába kell tenni! Ha teljesen leteszed a tűt akkor keveset kap és értelemszerűen ettől nem megy a gép és ettől van nagy hangja a dugattyúnak.
A rángatás oka esetleg nem a laza lánc?
Nekem akkor szokott rángatni, ha laza a lánc és egyenletes tempóval próbálok menni.
A súbertűt szerintem tedd feljebb, nehogy esetleg baja legyen a szegény keveréktől!
sorszám: 15264 (61703)
(előzmény: Kobra1, 2006-09-11 14:58:59)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-09-11 16:41:49
Mekkora láma vagyok. :) Igazatok volt, az izzócsere segített. Nem tudtam, hogy a helyzetjelző világít tompítottnál. Köszi!
sorszám: 15263 (61695)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-11 16:18:26
pontosan, a helyzetjelző világít tompított állásban is, meg távolsági állásban is. azok alapján, amit leírtál, a legegyszerűbb magyarázat az, hogy kiégett a tompított szál.
szerintem cserélj égőt, ha nem segít, csak akkor érdemes a többivel foglalkozni
sorszám: 15262 (61691)
(előzmény: rebel56, 2006-09-11 15:48:33)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-09-11 16:01:55
A helyzetjelző tompítottnál és fényszórónál is világít. Kapcsolási rajzot meg le tudsz tölteni asszem erről a honlapról is, a többi meg türelem dolga.
sorszám: 15261 (61690)
(előzmény: rebel56, 2006-09-11 15:48:33)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-09-11 15:48:33
Nem próbáltam, csak azért nem tartom valószínűnek, mert a helyzetjelző az világít a tompított állásban!
sorszám: 15260 (61688)
(előzmény: poteka, 2006-09-11 15:25:24)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-11 15:25:24
nem lehet, hogy csak simán kiégett a tompított szál? próbáltad az égőt cserélni?
sorszám: 15259 (61687)
(előzmény: rebel56, 2006-09-11 15:12:03)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-09-11 15:17:47
Majd nem nézegetem,és akkor elfelejtkezek róla,és amiről nem tudok,az ugyebár nem is fáj.:)))))))
sorszám: 15258 (61686)
(előzmény: chevy001, 2006-09-10 17:40:47)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-09-11 15:12:03
Egy éjszakai út során kellett rájönnöm, hogy rosszul van bekötve az ETZ-m világítása.
A lényeg, hogy nincs tompított fényszóróm, csak az a kis izzó világít helyette, a távolságit ráadva viszont bekapcsol rendesen a reflektor. Tanulmányozom a bekötési rajzot, de ha esetleg valaki fejből tudja mit hova kellene átdugni, írja már be legyen szíves.
sorszám: 15257 (61685)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-09-11 14:58:59
négy ütemezett a motorom... vagyis mikor nem huztam a gázt intenzivel akkor erősen rángatott. hát lejebb állitottam a subertűt a legalsóba. mivel a fölötte lévőbe volt.
most nagyon szépen fut ,a rángatás abba maradt. Viszont a dugattyú hangosabban csörmpöl. a kevesebb benya miatt. nem tudom hogy melyik volt a jobb.. :)
ja ,meg gyengébb lett.ha kényelmes temponál ráhuzom a gázt akkor nem indul meg. söt, vissza kell váltanom. ez nem volt ilyen.
megoldás?
sorszám: 15256 (61684)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-11 12:55:30
A kutas keverék az vagy 40-es, vagy 50-es lehetett (tényleg: emlékszik még valaki a kerverék-előválasztóra a régi kutaknál?)
A benzin-olaj arányt azért kérdeztem, mert én is jártam úgy, hogy a Trabimba jó sűrű, 1:25-ös keveréket tettem, amikor már nagyon kerregett a főtengely, aztán nem értettem, hogy az új motorral miért füstöl ennyire :).
A felújítást meg azért, hogy mennyire volt szétborítva a blokk. Ez esetben teljesen; így aztán elállítódhatott a karburátor, és a gyújtás is akár. Javaslok egy gyújtás- és karbibeállítást, és némi friss benzint a tankba, megfelelő arányú olajjal keverve. Ha így is füstöl, akkor lehet továbblépni.
sorszám: 15255 (61682)
(előzmény: o.laca, 2006-09-11 12:40:15)

 
 
o.laca
válasz erre | email2006-09-11 12:40:15
Kössz a válaszokat! Jet kúton tankolt keverék van benne, de a pontos értéket nem tudom. (tehát nem én kevertem, hanem ami kijött a kútból) A felújítás hengerfelfúrást és főtengelyfelújítást jelent. (igazából nem én csináltam, elvileg csapágy cserék voltak)
sorszám: 15254 (61681)
(előzmény: poteka, 2006-09-11 10:54:52)

 
 
válasz erre | email2006-09-11 11:41:23
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze!
Köszi:


mzzzz
sorszám: 15253 (61679)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-11 10:54:52
Jól össszeráztad a tankot indítás előtt? Mert az olaj valóban hajlamos leülepedni az aljára, és akkor előfordulhat, hogy olajban gazdag keveréket szippant a gép. Ha nem ráztad össze, akkor ez lehet a probléma.
Hát egy év után már nem ugyanaz a nafta mint volt, az biztos. Azért ez önmagában szerintem nem lehet gond, egy évet állt benzinnel működnie kellene szépen, de tölts hozzá friss keveréket, és próbáld meg úgy. Azt tudod, hogy milyen arányú benzin-olaj keverék volt benne felújítás előtt? És mit takart a felújítás?
sorszám: 15252 (61678)
(előzmény: o.laca, 2006-09-11 10:45:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-11 10:53:56
Nem tudom mit csinál de ezt én is tapasztaltam, hogy sok állás után nem gyullad meg a benzin, de nem csak 2T hanem a 4T motoroknál is.
A leg ideálisabb, ha a karbiból is leereszted a régi benyát meg a tankból is és teljesen frisset teszel bele, aztán aztán ha már megy a motor akkor apránként hozzá adagolhatod, ne menjen veszendőbe.
Vagy ha kevés van benne akkor tankold teli frissel, erős higításban már nem okoz gondot.
sorszám: 15251 (61677)
(előzmény: o.laca, 2006-09-11 10:45:32)

 
 
o.laca
válasz erre | email2006-09-11 10:45:32
Sziasztok! Lehet hogy nagyon láma a kérdés, de lehet az, hogy egy 1 évig álló motor tankjában szétválik az olaj meg a benzin? Ugyanis a frissen felújított, de 1 évig be nem indított blokkú TS füstöl mint a fene, és beköpi a gyertyát. Ha ez nem lehet a hiba oka, akkor mi jöhet még számításba? KÖssz a tippeket!
sorszám: 15250 (61676)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-11 09:19:08
Gumikat csak akkor kell cserélni ha az állapota indokolja. Ellenőrizd, hogy a telóknak megvan e a csillapítása és ha igen akkor nem ereszti e az olajat a szimering. Értelem szerűen csere, ha ereszti.

Ha le akarod szerelni a generátort akkor érdemes csak nagyobbat belerakni :)
sorszám: 15249 (61674)
(előzmény: ali40, 2006-09-11 09:01:58)

 
 
ali40
válasz erre | email2006-09-11 09:01:58
Most vettem egy 6 éve álló Etz 150-est.

Miket kell cserélnem a gumikon ,fékolajon, olajon kívül?

Érdemes e 5,5 Ah-nál nagyobb aksit venni bele?
sorszám: 15248 (61672)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-11 08:26:30
Háziaszony fórummá alakultunk? :)
sorszám: 15247 (61671)
(elözmény: Devil87, 2006-09-09 08:53:56)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-09-11 07:39:51
ha még gyári a főtengely, lehet 1:50est tankolni bele, de ha már felújított van benne, jobb az óvatosság és a több olaj.
sorszám: 15246 (61670)
(előzmény: Zolchee, 2006-09-10 15:00:31)

 
 
M@tyesz
válasz erre | email2006-09-10 23:12:11
Sziasztok!
Milyen minőségű csapágyakat érdemes venni a blokkba? Jó az olcsóbbik (700-800ft/db)? Vagy SKF?
sorszám: 15245 (61667)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-10 17:40:47
Ne fogdosd. :))
sorszám: 15244 (61650)
(előzmény: Somebody, 2006-09-10 17:37:34)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-09-10 17:37:34
Frissen felújított Ts-emben,nézem a gyujtás felöli tengelyvéget,megmozgatnám,és érezni a "holtjátékon"vagy "kotyogást" nem tom minek nevezzem.hidegen,most szeretném megtudni,valami szakitól itt a fórumon,aki ezen a téren nagyon ért a dolgokhoz,hogy ez természetes??egy FAG C3 as csapágynál?nem kell elmagyarázni,tudom mi az a C3,lazább igen,de ennyivel??bal oldalon minden jó nem kotyog,ott is C3,a tengelyt úgy kellett szépen gumikalapáccsal a csapágyba "ütögetni" tehát még csak nem is az van,hogy kiverődött volna a tengely.tehát tuti hogy a csapágymozog,na de ennyire laza,hogy kotyog is hidegen??????????????na ne már.rossz hangja nincs neki,csak idegesít hogy ha megfogom mozog.nektek nem?
sorszám: 15243 (61649)

 
 
válasz erre | email2006-09-10 15:36:32
Írni azt írja, de nem fog a gép megharagudni egy kicsivel több olajnak :-))


mzzzz
sorszám: 15242 (61645)
(előzmény: Zolchee, 2006-09-10 15:00:31)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-09-10 15:00:31
Hát szerintem meg 1:50 a gyári érték, a könyve is ezt írja. :D
sorszám: 15241 (61644)
(előzmény: astesz0007, 2006-09-10 14:36:05)

 
 
astesz0007
válasz erre | email2006-09-10 14:36:05
Hát ,ha a tanksapkádra ránézel,már arra is ráírták a gyári keverési arányt.Az ideális 1:40.
sorszám: 15240 (61643)
(előzmény: kis tz-s, 2006-09-10 14:22:04)

 
 
kis tz-s
válasz erre | email2006-09-10 14:22:04
Hellósztok nemrég vettem meg az első etz-met és azt szeretném kérdezni hogy 1:50-be ha keverem a benzinta az jó?

Előre is köszi :andriis
sorszám: 15239 (61642)

 
 
válasz erre | email2006-09-10 11:42:33
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze!
Köszi:


mzzzz
sorszám: 15238 (61633)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-09-10 10:54:03
Hello!
Én úgy tudom, hogy klingerintből jól lehet ilyen tömítést csinálni! Az olyan mint a papír, csak műanyagból van. A vízvezetékszerelők használnak olyat gyakran. abból is a rajzlap vastagságú alkalmas. Üdv!
sorszám: 15237 (61631)
(előzmény: Kobra1, 2006-09-09 15:25:57)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-09-10 10:39:15
nekem van, meg is valnek tole csak elegge maceras...karcagon van, en meg szegeden
sorszám: 15236 (61630)
(előzmény: steelheart6, 2006-09-10 09:20:31)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2006-09-10 09:20:31
Hali!

Biztos nincs senkinek 16"-os felnije? Csak a ráf kéne, de ha van tárcsás agyra fűzött az se baj, vagy ha más agyon van, azis jó.
Ha valakinek van elfekvőbe, dobjon egy mailt, vagy valami.

Ádi
steelheart6@freemail.hu
70/3698050
sorszám: 15235 (61627)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-09-10 00:53:53
há ja... nagy fos az egész utángyártott...
sorszám: 15234 (61625)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-09-09 20:11:22
atlagolni kellene a kisipari bolti cuccokat :-)), en rendszerint kisebbet kapok, mint amit szeretnek... karbitomitesem pl. ugy szoktuk rafesziteni a parommal, mert 3 kezes :-)))
arrol nem beszelve hogy a hollander nem ment fel a konyokre...
es megegy gyongyszem: a fekkulcsra dobon kivulrol ra applikalhato ize, amirol egy intenziv fekezes utan el is tunik a libafog...
sorszám: 15233 (61603)
(előzmény: Devil87, 2006-09-09 17:47:11)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-09-09 17:47:11
Hát ez az!! Nagy szarok a bolti gumitömítések, arról meg már nem is beszélve,hogy nagyobb is a kelleténél! Köszi a helpet!!
sorszám: 15232 (61599)

 
 
válasz erre | email2006-09-09 16:21:07
Jaja, én is láttam!!

mzzzz
sorszám: 15231 (61598)
(elözmény: Devil87, 2006-09-09 11:06:49)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-09-09 15:25:57
Rajzlapot megeszi a benzin!
NE csinálj abból tömitést!
sorszám: 15230 (61596)
(előzmény: astesz0007, 2006-09-09 13:30:26)

 
 
M@tyesz
válasz erre | email2006-09-09 14:05:49
A boltba én is vettem tömítést a karbihoz. Olyan mintha 37es jobb lábra vettem volna egy 40es balos cipőt.... :)
sorszám: 15229 (61594)
(előzmény: astesz0007, 2006-09-09 13:30:26)

 
 
astesz0007
válasz erre | email2006-09-09 13:30:26
Na hali.A gond ott van,hogy szutyok a karbitömítésed.Boltban venni nem érdemes,mert azok mégratyibbak.Jobban jársz,ha keresel magadnak egy rajzlapot,és abból csinálsz.Ez biztos be fog válni.
sorszám: 15228 (61591)
(előzmény: Devil87, 2006-09-09 12:48:50)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-09-09 12:48:50
Üdv! Neeeeem akarok nagyon beleszólni a colaba, de szerintem ennyi már elég volt ide a fórumba.
Inkább adjatok egy kis segítséget!! A "kis" ETZ karbit hogy lehet úgy leszigetelni,h ne csöpögjön??? Mert mindíg tiszta rittyó a blokk, sőt a lengővilla bal eleje is. Ötletek?
sorszám: 15227 (61589)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49076)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu