hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 08. csütörtök 
Mihály

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

KisTSávó
válasz erre | email2013-06-16 10:41:11
Na jó a te TS-ednél a lovak 130%-a ki van használva, szóval érthető az olajlerakódás hiánya :D El nem bírom képzelni, hogy hogy lehet kibírni 90-100 közötti tempót hosszabb távon a kicsin. Amikor én mentem 150-essel már a 80 is bőven elégnek tűnt a számomra.
sorszám: 45715 (139290)
(előzmény: Keri, 2013-06-16 10:19:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-16 10:19:03
Nekem az utángyártott kifújta a furulyát. Mármint a lemezek nem bírták a vibrációt és szilánkokra törve távoztak hátul :D
Mivel nincs igazán olajlerakódás, nem volt ami tompítsa a rezgést. Most dobtam ki, de sajnos csak ugyan olyan utángyártottat kapok helyette. Persze szépen néz ki legalább, 1-2 évig hibátlan, de szeretnék sajátot hegeszteni, rendes üveggyapot zajcsillapító rétegekkel, hogy jó mély öblös hangja legyen a kis 125-ösnek :D
sorszám: 45714 (139289)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-16 09:36:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-16 10:14:44
Melyik az, amelyik végén van egy rezó, de rendes kipufogóra hasonlít, csak kihasasodik kicsit?

Arról jókat hallottam.
sorszám: 45713 (139288)
(előzmény: Troster07, 2013-06-15 20:49:17)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-16 09:36:13
Mindig is szerettem volna a gyári, hibátlan kipufogót birtoklók táborába tartozni, de sosem volt ezzel szerencsém. Vettem még tavaly egy szép utángyártottat, aminek a pozitívuma kimerült abban, hogy szép volt, de 5ösbe 90 felett nem volt hajlandó gyorsulni. Ezután egy ideig egy gyári TS250-es kipuját használtam, amivel már fent szépen ment, de az meg nagyon csúnya volt, horpadt és matt fekete.
Most van egy gyári csövem de a belseje egy katasztrófa, megpróbáltam megmenteni, de nem az igazi.
Egyébként neked 3000 alatt hogy viselkedik, mert nekem eléggé siralmas alatta.
sorszám: 45712 (139287)
(előzmény: Troster07, 2013-06-15 20:56:27)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-15 21:53:40
Igen én is biztosra megyek, az a tuti amit a gps mutat (ha nagyon precízek akarnánk lenni még az sem) de már tényleg befejezem:)
Holnap tervezek egy 200 km körüli gurulást egyenlőre a Bambi auspuffal akarok élvezkedni egy darabig, de a cél a tartósság, és a 90-100 közötti utazó megtartása.Mondjuk ezzel mostanában nincs gond.
sorszám: 45711 (139284)
(előzmény: Perec, 2013-06-15 21:50:10)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-15 21:50:10
A digi órákkal vigyázni kell, egyszer feltünően könnyen szaladt ki a gép 120ig, nézegetem b+ ez 4.ben is tudja! Jahogyelemcsereutánbekékállítaniakerékméretet...
sorszám: 45710 (139283)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 21:42:57)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-15 21:50:10
:DDD
sorszám: 45709 (139282)
(előzmény: Perec, 2013-06-15 21:45:53)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-15 21:45:53
Annál nem aki úgy cserélgeti a kipukat, mint más az alsógatyát, aztán hozzáhangolja a karbit és generál óta nem ment 30k-nál többet.
Tudod az érvényes rekordhoz sík úton oda és vissza is mérni kell 1 órán belül 1km átlagát és a kisebbiket publikálni :)
sorszám: 45708 (139281)
(előzmény: Troster07, 2013-06-15 20:50:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 21:42:57
Nem lehetetlen de szkeptikus vagyok :)
GPS, Stopper, vagy digitális km órának hiszek :)
sorszám: 45707 (139280)
(előzmény: Troster07, 2013-06-15 20:50:18)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-06-15 20:57:25
A Jawa.
Mert nekem van, neked nincs. :D :D :D
sorszám: 45706 (139278)
(előzmény: Atilla, 2013-06-15 20:51:37)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-15 20:56:27
Nekem egy zsírpapiros új gyári kipura sikerült szereznem, azzal tényleg semmi gond, soha nem adnám el.A Bambi 3-at ki akartam próbálni, meg ha minden összejön, akkor hamarosan 2 Mz-m lesz ismét, és arra is kell majd a minőség.
Mondjuk nagyon sokáig nekem is 105-nél megállt mint a hal szeme, de tényleg én is csak a súber hozzáemelésével értem el a megfelelő utazót (100km/h).Így kiforogja 5-ben is a 6 ezret.
emelj a tűn, amúgy a 300-tól soha ne várj nagyobb végsebességet.
Ja és igaz, hogy a tű emelésével, és a benzinszint precíz beállításával csökken a fogyasztás, én is így jártam, pedig nekem elég kényes (gagyi) karbim van.
sorszám: 45705 (139277)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 21:50:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-06-15 20:51:37
Hát az MZ, mert az fele annyit detonál... :-D
sorszám: 45704 (139276)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 20:44:59)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-15 20:50:18
szóval a 130 kamu? :) Na holnap kamerával tesztelek:)
sorszám: 45703 (139275)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 09:50:27)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-15 20:49:17
Sajnos csak rendelésre gyártott, de magamat ismerve ha pár hónapon belül ráunok odaadom, hogy Neked, hogy tetszik. Holnap lesznek beállítások, este már mondok GPS-s végsebességi adatot is:)
sorszám: 45702 (139274)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 09:03:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 20:44:59
Rendben, de akkor most Jawa vagy MZ? :D
sorszám: 45701 (139272)
(előzmény: Atilla, 2013-06-15 20:39:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-06-15 20:39:47
De hiszen én soha nem vitatkozok! :-)

Viszont, ha érdekel a véleményem, a préssávot állíts a gyárira. Mert ha kissebb, akkor belever a dugó, ha meg nagyobb, akkor egyrészt romlik a kompresszió, na meg felső holtponton túl sok anyag marad ott, Egy áramlásilag holt rész keletkezik, amitől detonálhat.

A gyertya is legyen gyári hőértékű.
Ha nagyobb hőértékű a gyertya benne és mégis jó a színe, akkor tuti keveset kap és az optimálisnál melegebben működik., És akkor meg persze, hogy megint csak hamarabb detonál.
sorszám: 45700 (139271)
(előzmény: Perec, 2013-06-15 17:46:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 20:04:16
Miért? velem kifizetődő vitatkozni? :D

Mivel nincs tapasztalatom ezen a téren, nem tudok veled vitatkozni, de mindenképpen kíváncsi lennék én is mi változik az 1,4mm préssáv hézagra.

A nagyobb sűrítés ott javítja a hatásfokot, hogy expanzió során minél nagyobb a munkavégzésre fordított nyomáscsökkenés, és ezzel a termodinamika törvénye alapján a hőmérséklet esés is. Ez alapján belátható hogy ha hidegebb a kipufogógáz, azonos üzemanyag mennyiség esetén akkor több mechanikai munkát sikerült kinyerni a gépből.

A gyakorlati fogyasztás meg azért is lehet ellentmondó, mert sok más dolog is befolyásolja.
2T motorok esetén, leginkább a kipufogóba kerülő elégetlen üzemanyag rontja a hatékonyságot. Ezért is olyan jók a Di-Tec motorok, mert ott ilyen nincs.
sorszám: 45699 (139270)
(előzmény: Perec, 2013-06-15 17:46:50)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-15 17:46:50
Én arra gondolok, hogy a kis hézag nagyobb örvénylési sebességet ad, ezáltal gyorsabb égést és esetleg itt átpréselni a gázokat több energiát is emészt fel.
Nagy hézagnál lassúbb az örvénylés és lassúbb lehet az égés és nagyobb mennyiségű anyag marad a présben is ami szintén csak később tud elégni.
Kisebb fordulatnál nem biztos, hogy a lehető leggyorsabb égés kell nekünk, ráadásul előgyújtással részben utána is lehet menni a dolognak. (úgysem tudom abszolút értékben most mennyi, mert fülre állítom, ha kéri a gép akármennyit hajlandó vagyok beállítani:) )

A kompresszió és a fogyasztás kérdése között nem látok szoros összefüggést, a pannóniák 8körüli, a jawa 250-esek is 10 alatti kompresszióval bírnak és 3,5 literrel simán meg tudnak tenni 100km-t. Ráadásul sűrítésben a nagyobb ccm (257 a 243 ellen) miatt van is tartalékom, nagyobb pakolásnál is csak gyári értéken vagyok.

A gyertya kérdést én sem értem 7es gyertyával kezdtem a járatást, némi 70-es tempó után elszállt az erő, városba érve meg akart állni, kipróbáltam egy 6-ost, amivel még rosszabb lett. Egy 8-as próbálva már-már állta a sarat, de szeszélyes volt a 9-es jobb lett, de tartós terhelés után az is be tudott halni. A NGK B10HS=Brisk N10C gyertyát már nem tudom kihozni a sodrából. Elég ronda sötét lerakódás van rajta, de nem vastag szemcsés korom és nem is olajos trutyi. Egy minimális mennyiségű fimolt teszek az olajba a karburátor kenésére talán az is színezheti a gyertyát. A gyújtás viszont teljesen rendben van vele 800km alatt semmilyen gyertyaproblémára utaló hurutos megbetegedése, vagy akár csak köhintése nem volt.
Ettől függetlenül néha tartós terhelés utáni hirtelen gázelvételnél továbbra is van néha koppanás esetleg finomabb gázelvételnél tartósabb kopogás. Egy gázelvétel előtti gázfröccs pl. csökkenti a koppanás esélyét. Ezek után továbbra sem vagyok abban biztos, hogy esetleg nem még nagyobb hőértékű gyertya kellene-e nekem:) Ami megakadályoz a kipróbálásban, hogy nem találok még nagyobb hőértékű gyertyát.


Először azt gondoltam megfogadom a tanácsod (akármi is legyen) ha már kikértem, de még egy tized változtatás nem hozhat annyit, hogy a hőérték problémámra is gyógyír legyen + ha nagyon ellustítom a motort még mindig vehetek ki pakolást... Kicsit tartok tőle, hogy Attilával vitába keveredek és ugye vele nem túl kifizetődő vitatkozni.
sorszám: 45698 (139265)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 09:44:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 11:29:49
Azért ha egyszer összeáll nincs vele ennyi gond. Én 3 szezont végigversenyeztem az ETZ-vel úgy hogy csak tankoltam bele, meg az eltört alkatrészeket cserélgettem.

Mondjuk haverom meg 1 versenyen 1 blokkot tuti kinyírt :D
sorszám: 45697 (139260)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-15 11:23:33)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-15 11:23:33
Amikor megvettem akkor 20-as volt rajta egy kopott, össze-vissza szorítgatott 250-es hengerrel. Na akkor csak úgy volt képes 5-ösben tartani bármilyen sebességet, hogy 4-esbe addig huzattam amennyit 5-ösben menni akartam :) Ezt megkoronázván egy herélt utángyári kipuff is közrejátszott a dolgokban :)
Jelenleg van rajta egy hall-os gyújtás, 3mm-re hp elé belőve, egy gyári kipu, aminek a végén sajnos benyomtak egy vasrudat és az egészet szét kellett szedni és meghegeszteni az egész tompító részt. Ez a szerkezet sose fog unatkozni hagyni engem :D
sorszám: 45696 (139259)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 11:14:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 11:14:29
Pedig az még nem is olyan nagy. Van aki 20-21-est rak fel, na az aztán megöli a végsebességet :) Ha van kéznél 18-ast kipróbálhatod, van némi esély hogy azzal gyorsabb lesz, de alapvetően tényleg oda kéne pakolni 5400 környékére még némi nyomatékot.

Gyújtással lehet próbálkozni, a jó kipufogó is sokat segít. Benzinnel is lehet próbálkozni, végsebesség optimalizáláshoz elég a tűvel játszani.
sorszám: 45695 (139258)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-15 10:41:34)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-15 10:53:15
A főfúvókát 145-ről 140re cseréltem, és ennek köszönhetően megszűnt az 5000-nél jelentkező dadogása.
Viszont a karbiban a benzinszintet olyan 1,5mm-rel emeltem. Csökkent a fogyasztás, mert eddig majdnem 6l-t evett, most viszont 5 alatt fogyaszt
sorszám: 45694 (139257)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-15 10:03:59)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-15 10:41:34
19-es lánckerék van rajta és GPS-szel volt mérve, mert a gyári óráknak nem hiszek :) Tudom, hogy a 300-asítás inkább plusz nyomatékot ad csak reméletem hogy 5-ösben azért 5ezer felé is könnyebben felcammog. Egyébként érdekes, hogy 5ezerig a fordulatmérő pontosan mér, utána látom a GPS-en hogy nő a sebesség, de az óra nem igazán mozdul. 118nál olyan 5400-at kellene mutatnia, ezzel szemben kb 5200nál megáll a mutató.
sorszám: 45693 (139256)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 09:50:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 10:22:00
A diesel motor nagyon hatékony, mivel fix levegőmennyiséggel dolgozik, mindig maximális a sűrítés, kis terhelésen is, ráadásul mivel csak a gyújtás pillanatában kerül be az üzemanyag a kívánt sebességgel, nincs detonációs kockázat, de benzinnel azért nem megy mert túl magas a benzin égési hőmérséklete.

A Benz próbálkozott ilyenekkel. Laminális áramlással elkülönítette az égést a mechanikus alkatrészektől, de valamiért nem lett belőle kereskedelmi változat, gondolom hasonló okokból mint a Wankel motor sem terjedt el autókban, vagy amiért a gázturbina, az előnyös tulajdonságaik ellenére.

Simán etanolra tervezz, annak elég jó a sűríthetősége.

Ha gazdaságosság a cél, akkor is nagy sűrítésre törekednék, csak nem túltöltött, hanem alultöltött motorral, mint amit a Prius is használ.
sorszám: 45692 (139255)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-15 10:11:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 10:11:11
nem hiszen nekem, pedig hányszor mondtam már :) a kevesebb üzemanyag nem mindig gazdaságosabb, mert adott esetben jobban kell húzni ugyan ahhoz a teljesítményhez
sorszám: 45691 (139254)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-15 10:03:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-15 10:11:01
"az égéstér el van lapítva, amennyire csak lehet, szélesebb tórusz örvény, eleve jobb áramlási forma az örvényléshez, az égést jobban elnyújtja, maximalizált felületen tudja leadni a hőt a hengerfejnek, ezzel elérték, hogy 1:13,5-as sűrítési viszonynál nem detonál a gép."

A Riga hengerfeje ilyen, 12000/min köré van optimalizálva és a dekompresszor helyére a befecskendező is beépíthető. :-)

Építeni kellene próbaképpen
1. Extrém sűrítési viszonyú hengerfejet, és a detonálást adalékkal megakadályozni
2. Alacsony sűrítésű hengerfejet(sűrítési energiaigény és a motorfék is kisebb lesz->kisebb energiaveszteség) és külső feltöltőt alkalmazni
sorszám: 45690 (139253)
(előzmény: Keri, 2013-06-15 09:44:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-15 10:06:58
A változatosság kedvéért dolgozok szerdán is :-(.
Múlt hónapban elmaradt a szombat-vasárnap pihenőnap, ebben a hónapban hónap végén lesz, mikor is vasárnap utaznom kell céges érdekből...
Most sz-v-hétfő pihi lett volna. Ma délutánra kell mennem...Jó ez a 7 nap folyamatosan...fáradt vok, mint a dög.
sorszám: 45689 (139252)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-14 18:48:46)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-15 10:04:44
A főnökeim úgy döntöttek, jobban szeretnék Eco- maraton helyett dolgozni. :-(
sorszám: 45688 (139251)
(előzmény: Perec, 2013-06-14 18:34:15)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-15 10:03:59
"a nagyobb préssáv hirtelen olyanná tette, mintha kevesellne és utána is kellett rendesen állítani. Jah és a fogyasztás is csökkent"

Több üzemanyagaot adtál, és kevesebbet fogyaszt??
sorszám: 45687 (139250)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 09:19:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 09:50:27
Mekkora kislánckerék van rajta?
118 annyira nem rossz, csak őszinte :)))

120 hihető egy ETZ-nek, felette már csak GPS, vagy stopperes mérésnek hiszek :)

300-as hengertől nem biztos hogy jobb lesz a végsebességed, azt a túrások a nyomaték miatt szeretik.
sorszám: 45686 (139249)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 21:50:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 09:44:35
Meg úgy látom a többi felett is elsiklottam :)

Préssávval nincs tapasztalatom, csak pár felszedett infó.

Megpróbálhatod, már csak kíváncsiságból is, de szerintem romlani fognak a motor tulajdonságai.

Préssáv hézagnak, a működéséből kifolyólag minél kisebbnek kell lenni, amit a mechanika megenged (ne érjen bele) Ugyanis az a lényege, hogy amikor a dugattyú közelít hozzá, akkor hirtelen belövi középre az ott található anyagot, mint amikor vízben tapsolsz. Ekkor a dugattyú felszínén befelé, a gyertyánál fölfelé, az égéstér falánál lefelé irányuló, tórusz örvény alakul ki.

Ennek több előnye van. Elnyújtja az égést, eloszlatja a hőt az égéstérben, javítja az égés tökéletességét.
Összességében a legfőbb előnye amiről tudok, hogy csökkenti a detonációs hajlamot.

Tehát erre alapozom azt hogy romlani fog a motor viselkedése, ha növeled a préssáv hézagot.
Plusz csökken a sűrítési arány, ami tovább rontja a hatékonyságát a termikus gépeknek, bár pont ezért a detonációs hajlam biztosan nem fog növekedni.

Azokon a motorokon, amivel dolgom volt ilyen téren kb. ugyan annyi volt az ajánlott préssáv hézag, mint az MZ, gondolom ebben a tartományban működik a jelenség.

A préssáv szélessége határozza meg azt hogy milyen fordulaton hogyan viselkedik.
Az MZ égéstér kialakítása az egyik véglet. Mély, félgömb égéstér a lehető legszélesebb préssávval. Ez már alacsony fordulaton működésbe lép, így egyértelműen gazdaságos, alacsony fordulatú üzemre van méretezve. Magas fordulaton viszont már nem kedvező a túl kicsi égéstér felület, ami gyorsabb égést eredményez, és detonációra való hajlamot.

A modern nagy fordulatú 2T gépeken, pl egy Aprilia RS125-ön, aminek a dugattyú átmérője kb. azonos az MZ125-el, az égéstér el van lapítva, amennyire csak lehet, szélesebb tórusz örvény, eleve jobb áramlási forma az örvényléshez, az égést jobban elnyújtja, maximalizált felületen tudja leadni a hőt a hengerfejnek, ezzel elérték, hogy 1:13,5-as sűrítési viszonynál nem detonál a gép.

MZ-nek mennyi is? 1:10?

Tehát optimális az lenne, ha a préssávot minél kisebbre vennéd, és csak az égéstér növelésével csökkentenéd a detonációt...

Persze nem mondom hogy faragd szét a motorod, csak arra akarok rávilágítani hogy a préssáv hézag és a sűrítési viszony (bizonyos határok között), sajnos ellentétes hatású ha csak a hengerfej pakolást módosítod.
sorszám: 45685 (139248)
(előzmény: Perec, 2013-06-14 18:34:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 09:03:54
van kipufogója? :) na megyek is meglátogatom, lejmolok tőle én is :D
sorszám: 45684 (139247)
(előzmény: Troster07, 2013-06-14 20:19:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-15 09:01:56
Ja igen, elsiklottam a gyertya hőérték felett. A túl nagy hőértékkel az a baj, hogy nem melegszik fel rendesen és nem tud öntisztulni a gyertya, kokszlerakódás, vagy beköpi, vagy beizzik és detonál.

A túl alacsonnyal, pedig túlmelegszik az elektróda, gyorsan elhasználódik, beizzik, detonál.

Ezt a gyertyaképből egyértelműen láthatod hogy mikor jó, mert egyenletesen barnának kell lennie.
sorszám: 45683 (139246)
(előzmény: Perec, 2013-06-14 18:34:15)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-14 21:50:37
Jó neked. Nekem 300-asként se sikerült 118-nál többet kihozni belőle, nagynehezen hajlandó csak 5ezer fölé pörögni 5ösben. 3-asban megvan a 6ezer, 4esben már csak 5500 és így tovább. Én annyit elszórakázom vele hogy jó legyen de sose lesz az igazi. Már lassan kezdem unni. Eddig milyen kipud volt?
sorszám: 45682 (139240)
(előzmény: Troster07, 2013-06-14 20:19:08)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-06-14 21:24:21
"Hallottam olyat, hogy a magasabb présrés nagyobb nyomatékot, míg az alacsonyabb nagyobb teljesítményt, gyorsabb égést jobb túlforgathatóságot ígér."

Hát aki ezt mondta, tuti hiányzott a fizika óráról. :-D
sorszám: 45681 (139239)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-06-14 20:20:03
A Trophyt én sem ismerem de az előző típusnál, emlékeim szerint, a kerék csapágy porvédője volt filcből.
sorszám: 45680 (139237)
(előzmény: mz250, 2013-06-14 13:53:54)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-14 20:19:08
A vége így 130, kényelmes 100 utazó, koppon olyan 6000. Semmi nagy dolog, csak olyan most amilyennek kell lenni, azaz már nem az, mert ma hoztam el Bambitól az új Bambi-3 kipufogót, és ehhez megint hozzá kell kalibrálni, most csak feldobtam a hangja miatt, az tetszik, kicsit öblösebb mint a gyári, de nem hangos.Érzetre hamarabb veszi a fordulatot, jobban kiforog, de érzésre el kell venni egyet a síbernél, mert sokat kap. (hidegen a szokásos szivatással túlszivattam, és negyed gázról nehezen forog még ki, de ha elkezdi megy mint a távirat)
sorszám: 45679 (139236)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 09:22:06)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-14 20:14:09
Nekem is volt Trophy-m, én is a nulláról építettem újjá, de én sem emlékszem ilyen tömítésre.
Perec, nekem a 260-al semmi gondom, mivel az a gyári hőérték:) Hajlamosabbak a változó hőértékűre detonálni.
sorszám: 45678 (139235)
(előzmény: mz250, 2013-06-14 19:22:57)

 
 
mz250
válasz erre | email2013-06-14 19:22:57
Ez hihetetlen hogy nem emlékszem rá hogy az enyémben mikor újjá építettem hol volt ilyen filces dolog.Előttem van a kész trophym is,nézem de nem látok ilyen alkatrészt.Még az is lehet hogy dísz alkatrész.Elég sok kacat is volt hozzá ami nem oda való, de ez olajos és valami mintha rémlene hogy az első trophymon is volt, de akkor sem látom.
sorszám: 45677 (139234)
(előzmény: mz250, 2013-06-14 13:53:54)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-14 18:48:46
Eco maraton:-Robi miatt halasztottuk, mert neki közbejött valami. De nem marad el. Tényleg, Szerda Robi? Elvileg, akkor nekem jó, egyenlőre. Neked is jó lenne?
Teknőc
sorszám: 45676 (139232)
(előzmény: Perec, 2013-06-14 18:34:15)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-14 18:34:15
Nekem is hasonló gondom van. Most 1->1,1 a résméret, de még dúsítanom kell, hogy elvegyem a kedvét a detonálástól.
Tervezek még résméret növelést, de nem tudom milyen értéket kellene megcéloznom az eddigi 0,1 mm növelés nagyon sovány, de érezhető eredményt adott. Hallottam olyat, hogy a magasabb présrés nagyobb nyomatékot, míg az alacsonyabb nagyobb teljesítményt, gyorsabb égést jobb túlforgathatóságot ígér. Ez alapján kivennék 0,1-et és betennék 0,4-t. Akkor 1,4-en lennék. Most 257,5 ccm a motor.

Az 1,4 nagyon sok, vagy még vállalható ?
A teljesítményt nem hajhászom, a 2000-4000 tartomány, a gazdaságos üzem, és a sok generálozás nélküli km jobban érdekel.

Troster07: A 260 elég harmatos: gyári érték. Most 300 körüli B10HS-el nyomtam egy 1000-t, nem panaszkodott, hogy túl magas lenne a hőérték, de legalább nem égettem meg pár km alatt.

Teknőc: Meg lett tartva az ECO maraton?
sorszám: 45675 (139231)
(előzmény: Keri, 2013-06-14 09:54:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-14 17:28:37
Nem ismerem a trophyt, de a blokk az ugyan az mint a TS-nek, szóval abban nem valószínű.

Esetleg:
Kormány szorító fék?
Nekem mondjuk ferodó fékezi, de el tudom képzelni hogy régen filcet tettek oda.
Valami pöcöknek is kell lenni ami beakad a kormányütközőbe.

Ha nem talált akkor valami rezgéscsillapító alátét, esetleg műszerhez...
sorszám: 45674 (139230)
(előzmény: mz250, 2013-06-14 13:53:54)

 
 
mz250
válasz erre | email2013-06-14 13:53:54
Kellene egy kis segítség.Hová kerül a trophyn következő alkatrész?Két alátét közt egy filc, az egyik befogadja a filcet a másik pedig mint egy fedél van rajta.5mm vastag az egész,belső lyuk átmérő a filcben 26mm a külső átmérő 52mm.darabokban vettem a motort és nem tudok rájönni hogy hová való.
sorszám: 45673 (139228)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-14 13:01:13
De, át lett az is alakítva és Bambi adott is hozzá nagyobb átmérőjű tömítést, csak már ezzel a tömítéssel raktam össze 3-adjára és annyira kilapult, hogy már nem volt jó, így kénytelen voltam saját magam gyártani.
sorszám: 45672 (139227)
(előzmény: Keri, 2013-06-14 12:40:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-14 12:40:10
Naja, az tényleg nem jó ha bele ér :)
Hengergfejed nem lett a 300-as dugóhoz igazítva?
sorszám: 45671 (139224)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 10:27:22)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-14 10:27:22
Az a helyzet, hogy hf tömítés nélkül beleér a dugó a hengerfejbe, alapjáraton nem, de 3000 felett hallani hogy kopácsolás van. Egyébként is azt írták hogy 0,9-1,2mm között kell lennie. Most van igazából az az állapota hogy nem szeretném bántani mert egész jó, de később azért lehet megpróbálom csökkenteni. A segítséget pedig köszönöm!
sorszám: 45670 (139223)
(előzmény: Keri, 2013-06-14 09:54:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-14 09:54:39
Azért ha van még türelmed játszani, én csökkenteném a hengerfej tömítés vastagságát. A nagyobb kompresszió, jótékonyan hat a teljesítményre és a fogyasztásra egészen addig, amíg el nem kezd detonálni.
sorszám: 45669 (139221)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-14 09:19:29)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-14 09:22:06
Mégis mennyi az annyi? :) És olyankor mekkora fordulattal pörög a szekér? (végsebesség)
sorszám: 45668 (139220)
(elözmény: szsrobert, 2013-06-13 13:44:05)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-14 09:19:29
Szétszedtem a karbit és beállítós cikked alapján belőttem a benzinszintet a poharas módszerrel, szóval most olyan 14mm-re van a szint az úszóház tömítőélétől. Eddig 2mm-el volt alacsonyabb. Kiderült, hogy a 140-esnek hitt fúvóka valójában 130-as, de sikeresen raktam bele egy valódi 140-est, erre már rávan írva, hogy BVF :). A tű az utolsó előtti rovátkában, szóval majdnem teljesen beejtve.

Összességében most nagyobb a főfuvi, magasabb a benzinszint, 0,6mm helyett 1,1mm a hf tömítés és a szerkezet sokkal puhábban jár, alsóbb fordulatszám tartományokban nem sokall, egyenletes a járása, motorféknél nincs már a kopogó hang és belelehet forgatni 6ezerbe (legalábbis 3-asban). Tehát már egészen jól működik. Talán még fentre elbírna egy kis plusz kaját de az még kiderül egy hosszabb úton.
Érdekes, hogy a nagyobb préssáv hirtelen olyanná tette, mintha kevesellne és utána is kellett rendesen állítani. Jah és a fogyasztás is csökkent :)
sorszám: 45667 (139219)
(elözmény: szsrobert, 2013-06-13 11:07:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-13 22:27:13
Etanollal legfeljebb gátolni lehet a működését :D
sorszám: 45666 (139216)
(elözmény: szsrobert, 2013-06-13 20:08:37)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu