:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Bocs a sok szövegelésért. A bikázás megoldás lehet beíndítani de ha elmegy a motorral vhova ott hogy fogja megbikázni? Mert ha annyira levan merülve az akku h elért 1 bizonyos feszültség szintet nem fogja tudni a generátor annyira feltölteni hogy ellehessen indítani.
Igen, de a TS dinamós, nem generátoros.
A Ts az más téma az dinamos és a dinamónak van öngerjesztése tehát akku nélkül is elindul.
Ja és igen: a bikázás is megoldás lehet....sőt az a legjobb...
Ts-t símán be lehet tolni. Havrét betoltuk akksi nélkül. Igaz hogy nem 1 emberes meló, a 250-es.
Ez igazábol ehhez hozzászólva:
"Egyébként - állítólag - generátor állásban be lehet pöccinteni, ha nagyon megtolod. Az jobb szélen van."
Hello!
AZt ETZ ket nem lehet beindítani ugy mivel generátorosak és ahhoz h felgerjeszd a Generátort kell mindenkép valami egyenáramú táp. HA kell írok részletes leírast is h miért nem. Az elemes megoldásnak elméletileg működni kell, de ha beíndult lekell kötni mert a szárazelem nem naon szereti ha tölteni probálják.
Fogsz 8 DB AA-s elemet, a legtartósabat, ami van, összekötöd sorban ér kész az ideiglenes akkumulátor :D
Vagy ha profi akarsz lenni, akkor csinálhatod Goliat elemmel is :)
Autóról nem tudod bebikázni?
Utána már lenne töltése!
Egyébként nem hülyeség ez sem, amit mondtam. Egy próbát megér és még jó is lesz szerintem. Legalábbis a Tropyk beindultak 4.5V os laposelemről is annakidején.
Egyébként - állítólag - generátor állásban be lehet pöccinteni, ha nagyon megtolod. Az jobb szélen van.
Na bocsa sok dumáért, itt sem vagyok :)
Na ez az, amit csak úgy tudnék megmondani, ha előttem lenne a kapcsoló, de egy pöcök szokta rögzíteni a kapcslót igen, meg egy rugó a végén :)
Ha Pesten van a téma, akkor jövő héten valamikor meg tudom hesszelni, vagy talán ma éjfél után, mert addig ügyelek
Vince
Így nehéz lesz a dolog, földrajzilag hol vagy? Keress egy töltőt a környezetedben, biztos van valahol a közelben egy műhely...vagy mittudomén.
Ha véletlenül Kaposvári/környéki lennél akkor odaadom az enyémet....bár legkorábban 17.00-re vagyok otthon, ez a számom: 30/négynegyvennégy-ötnullaháromegy
Gyors segítséget kérnék!!!
/ETZ250/
Lemerült az akksim csutkára, de nincs akkutöltőm! Számítógép tápegységével próbáltam tölteni, de 10 perc után sincs benne semmi energia...
Másrészt megpróbálta a mocit betolni (kb 40-50m), de semmi.
Légyszi segítsetek gyorsan, mert este mennem kell vele!
Előre is köszi mindenkinek!!!
Sasa
Hali!
Nekem egy NDK-s 225-ös ISOLATOR-om van tartalékba az ETZ-hez. Hűvösebb időben bőven elpöfög vele, nagyobb melegben viszont nem szereti....
Egy MARELLI van bent, azzal még nem volt gond (CV7NP ha jól tudom)..........
Nekem is Isolator special van a gépben, és tökéletesen megy vele, sztem nincs semmi baj ezekkel a gyertyákkal!
ThUnDeR
Akkor azt amit Te használsz, biztos "elrontották", és ezért jó :-))
Hmhmhmhmhm!
Azért nem mondanám, hogy ,,egy rakat szart se" érnek. Nekem pl vadonatúj Isolator van benne már jó néhány kilóméterrel és semmi gondja nincs és valószínűleg nem is lesz!
Pedig van amikor a legnagyobb melegben volt hajtva a gép. Persze a régiek voltak a legjobbbak, de azért nem kellene ennyire lenézni ezeket sem. Mondhat akárki akármit, nekem ez a szar is bevállt tökéletesen...
mzzzz
A mostani Isolator gyertyákat a Beru cég gyártja és egy rakat szart se érnek :D.
Viszont régi NDK-s Isolator az nagyon is jó, nekem már 10000 Km óta az van benne az ETZ-mben és tökéletesen megy.
A régi Isolatort úgy lehet felismerni, hogy az alátét rézből van.
Az új "Isolator"-on viszont fényes karika van és esetenként az Isolator felirat mellett látható egy 90 fokkal elfordított RO felirat is.
HMMMMM emléxek egy kis pöcökszerü akármire kiesni aszittem valamelyik kábel végéről letört eggy forrasztoóngömb és ha igy van akkor hova kell visszarakni ?
KÖÖSZZ A SEGITSÉGET
Hali. Nem tud valaki etz-t 50 ezer körül, papírokkal műszakival. Állapota nem olyan lényeges motorja jó legyen.
Akkor tényleg nem kacsa amit hallottam :-(
Amikor bohóckodott a gyújtásom, elmentem a Táborihoz, ahol az volt az öreg első kérdése, hogy Isolator van-e a gépben. Állítólag egy csere szükséges ilyenkor, éppen az általad említettek miatt. Nekem a trafó volt a ludas, ennek ellnére gyertyát is cseréltem.
akarom mondani: szikraközt
:-)
Állítólag a mostani Isolator-ok azért "szarok" mert egy nagyobb tétel gyártási hibás széria került a piacra...ráadásul nagyon olcsón.
Az echte NDK-s Isolatorokból van otthon, azokkal bajom még nem volt, de éppúgy nem volt bajom a Bakony-nyal, Championnal, PAL-lal sem....csak megfelelő hőértékű legyen, a szikrakört meg szükség szerint összébb kell ütni....
Az isolatort felejtsd el. Egy csomó olyan, hogy kivéve és a hengerfejhez érintve ad szikrát, nyomás alatt viszont nem. Sokat szívtam vele. Én ts150-be NKG BP8HS-t használok,és tökéletes. Vigyázz, mert pl a B8HS már magasabb hőértékű.
Az NGK BP7HS vagy BP8HS ideális a MZ-k be. Legalábbis nekem bevált.
Én sem tudom soha ezeket a hőérték dolgokat, hiszen minden gyártó más jelölésrendszert használ (honlapjukon általában motor típus alapján ki lehet választani a megfelelőt) de a szememnek még hiszek.
Simán meg kell nézni menyire lóg ki a kerámia a gyertya menetes részéből és ugyan olyat kell venni. Persze a gyertya márkájától függően lehetnek apró eltérések de a gyertya legfőbb paramétereit a menet hossza és a középső elektróda belógása határozza meg.
Egyszer motorosboltban mondom, hogy TS-hez való gyertya kell, erre ad egy teljesnem más hőértéküt, szerencsére emlékeztem hogy néz ki az eredeti gyertya amivel tökéletesen működött a gép, ezért mondtam, hogy nézzünk meg mást. Találtunk is egy pontosan ugyan olyat, de arra azt mondta 4T be veló. A biztonság kedviért mindkettő hőértéket. Meglepő módon nekem lett igazam, mert ezzel működött normálisan a motor, a magasabb hőértéket nagyon kormolta. Késöbb utána néztem a gyerta gyártó honlapján és tényleg az kellet bele amit én ránézésre választottam. A boltos egy másik MZ tipusba ajánlott gyertyát adott nekem.
De most meg ne kérdezd milyen kell bele. Úgy szoktam venni, hogy MZ-be kell, majd a belógása alapján kiválasztom melyik kell nekem :)
Én a Denso, Champion, Brisk szentháromságra esküszöm, az izolátorral egyszer nagyot szívtam azóta mindig köpök egyett amikor meghallom ezt a szót :) leginkább a Densot tudom ajánlani, mert a V elektróda kialakítás elősegíti a könyebb szikrakeletkezést. A többi márka minősége is jó, de azok sima elektródásak...persze mondanom sem kell hogy Denso-t nem nagyon lehet kapni MZhez való paraméterekkel.
Sokan legyintenek amikor gyertyáról van szó, de nagyon is érzékeny a gyertyára a motor. A Jawam pl érezhetően simábban járt és jobban viselkedett magas fordulaton a Densoval mint akár a Championnal.
Szerencsére az MZ nem anyira hisztis erre, mert nem tudtam különbséget tenni a gyertya márkák között, de sok szívástól megkímélhet minket egy minőségi gyertya, aminek a keramia teste nem hajlamos a hajszálrepedésre és esetleg az elektróda éle sem olvad el az első csutkagáznál.
Én 60-ért vettem 3 éve és az már akkor is elég jutányos volt!
Gratula!
Na majd ha szetolvad avagy nem eg ki majd tullihegned :-))
(ajanlom az oldalon talalhato leiras tanulmanyozasat: http://www.szocimotoros.hu/download/Gyujtogy2.doc )
amugy yc-s van es az pont a negyutemube valo... raadasul a 12-es az nagyon nem a 260 nak felel meg, a 15 -os kb, szoval n14c vagy n15c
udv
Ez a gép eléggé üzebiztos, és a féltávot csak vonattal kell megtenned. Mondjuk ha csak ez az akadálya, akkor Feljöhetek vele Pestre :)
Jó kis uccsó út lenne :)
Vinutta
Szia!
Szerintem a 260-as Izolator tökéletes, nem kell túllihegni ezt a hőérték dolgot! A TZ-m ben most Brisk yz12 vanm, vagy mi a pöcs. Mondtam, hogy 260-as körüli legyen a hőértéke, aztán adtak autósboltban, de 7végén memodom Neked biztosra
Vince
Sziasztok!
Gyertya témakörben szeretnék segítséget kérni. TS 125 MZ-m van, és megdöbbenve tapasztaltam a minap, hogy Isolator 240-es gyertyát már régen nem gyártanak.... Hát igen, nem mostanában vettem utoljára:) A probléma viszont az, hogy a gyári kék könyve ezt a hőértéket írja elő, de Isolator-ból már csak 225 vagy 260 van, a többi gyertya jelzése pedig számomra teljesen zavaros. Egyik boltos ezt mond, a másik azt. A neten talált táblázat csak néhány típust foglal magában (pl. Brisk jelzései nincsenek közte) Tudtok segíteni, hogy ti milyen gyertyát használtok, mik a tapasztalatok, és mit jelent pl Brisk super 0.7 n15c, vagy champion l86c, stb.? KÖSZI
Nem pesti vagyok. Kiskunmajsai vagyok. Szóval elég húzós táv még a fél út is. Meg most el ese mernék indulni motorral meszebbre, mert elektronikám szarakszik, és próbálom megfejteni mi a baj. Egy godot már megtaláltam. Az akkum meghalt. :((
Azért kén' sietni, mer jönnek a nagyhidegek :)
Te Pesten laksz nem?
Mit szólnál egy félútontalihoz?
Vagy esetleg rádobsz az utiköltségemre :)
Mondjuk ha kell, akkor nem fogok szarozni 10 rongyon, csak akkor hozom egy hét múlva :)
Vinutta
Az megoldható, mert Pestren tanulok :)
Az jó lenne csak kicsit nagy a távolság :((
Azt a telibebaszott...
Megyeget amúgy elég jól :)
Ha gondolod, találkozhatunk a héten éskipróbálhatod :)
Vinutta
Tetszik a gép, még meglátom, h van e rá kretem.
Egyépként hogy megy az új szerzemény?
Ennél már csak az volt jobb üzlet amit haver csinált. Vett egy p10est oldalkocsival, papíros 20ezerért.
Egyébként elég necces volt délutánig, mert fater nem akart pénzeni, amíg el nem adom az enyémet.
De hálisten meg tudtam vele érttetni, hogy 70 rongyot spórolok, ha most megveszem
Vince
Hát először mondom a paramétereket, aztán tippeld meg és megegyezünk :)
ETZ150, 125-ös papírok, 1500 km-es blokk, egy éves festés, hibátlan állapot, úhj lánckerekek, láncok, két év műszaki, zselés akksi. Új első gumi
Most több jó nem jut eszembe róla :)
A 7végén megcsinálom a kuplungot is.
Kicserélek mindent, ami szar lehet, meg felsavazom a lamellákat
képek itt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=831212&command=ugras&screenwidth=1280
Ez is elég nyomott ár. ahhoz képest, hogy mennyibe van már.
Tuti festék ment bele cimbi :)
Szétdobod, aztán helrepakolod és jó lesz. Lehet, amúgy az is, hogy leesett, mikor levetted és kiugrott belőle a rögzítő golyó.
Vince
Akkor passz. Nem tom mi lehet a baj.
Nem kerülhetett bele festék mert nem a kapcsolók közelábe festettem és csak teljes száradás után raktam vissza . :(
K...va szar igy indexelni ma motoroztam és egyfolytába mellényomtam balra indexeltem és vissza akartam állitani kikapcsolásra azt továbbtoltam jobbra ha jobbra indexeltem és ki akartam kapcsolni akkor meg áttoltam balra . :(
Helo. Lehetséges hogy festék került a kapcsoló belsejébe, ott megszáradt, és most hézagolóként működik. Lehet hogy le kellene venned és kipucolni.
Hali!
Van egy srác, aki ilyen idomokat árul.
A police fórumban megtalálod Shamen néven azt az emberkét, akin keresztül eléheted.
Mennyit gondolsz a gépedért, képet tudsz küldeni? chevy001@gmail.com
Sziasztok srácok . Festettem a gépet ma végeztem vele a kapcsolókat is lefestettem és ma amikor összeraktam a kapcsolókat az index kapcsolom nem kattog mint régen hanem csak simán csuszik . És igy elég nehéz lessz indexelni mert ugy kell megsaccolni hogy hol nem indexel azelött bekattant a helyére MI LEHET A BAJ ?
KÉREM SEGITSETEK .
Akkor most jó neked ;) Nem is tudom, 150, hát az nekem "kicsi" lenne.
De megám! :D
Hülye lett volna kihagyni! :D
Most szólt vissza pont, hogy kell.
Ilyetz nem találsz azért minden újságban. Nem kell a TZ-m?
150-es
Na megvette Vinutta a vasat?
Feltettem a 250-esre hátra a 120/80-as Pirelli gumit... Hát most fogja az aszfaltot, nem csúszkál úgy, mint a Hutchinson (vagy mi?!).
Előre meg 110/80-as Michelin Pilot Road megy. Jó, tudom kicsit vastag, de vékonyabbat nem találtam. (Persze használt gumikról van szó, a kettő került 5rugóba.)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|