:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Tudom,már beszéltem vele,köszi.
ZéDé írta lejjebb, hogy 2 oldalast is tud gondolom neki csak az egyik kell...
Az irányjelzönek kéne legyen biztije ha az jó vagy nincs akkor a relét nézd meg (nekem a lámpafejben van). Igen van üres visszajelző (sárga a kmórában), mégpedig a tőltésjelző mellett (piros) ami az index visszajelzője is egyben. Ha folyamatosan világít nincs töltésed.
Én úgy vettem a gépet, hogy rajta volt a fekete doboz és mondott valamit a régi tulaj, hogy szokott füstölni mer v.mi vezeték odaér a vázhoz.
Nem foglalkoztam vele betettem egy akksit megnéztem a bekötést meg, hogy mi testel nem talátltam semmit elindítottam elromlott az akksi kb. 10 perces járatás után.
Mivel igen használt volt akksit cseréltem és elindultam vele eredetvizsgára. Kb 4km után kigyulladt a moci az akksi vezetékei égtek le. Lekötöttem mindent akksival jöttem haza ezt az ujj zseléset nem tudta tönkretenni. Úgyhogy ez az enyém még sose működött bár lehet hogy aza baja, hogy van tekercs is még nem néztem meg mi van vele de szerintem a fekete doboz még jó majd kimérem ha lesz időm.
Nekem is az a véleményem, hogy az elektronikus jobb, sőt talán még a dinamó teljesítményén is képes javítani ha jól be van állítva (persze a fekete doboznál ez lutri mert asszem nem lehet szétszedni).
Sziasztok!
Van egy TS 125 de luxe-om. Az irányjelzője nem villog hanem csak a visszajelzője világít.Mit tegyek? Ezen a típuson van üres jelző?
Más: Vennék egy oldalkocsis Ts250-est.Ha tudtok segítsetek plízzz!
Szia!
Mindenféleképpen vidd el krómozni ,bár én a 8000es árat elég kevésnek tartom.Nálunk Kecskeméten a Vince bácsi 10-12ezer körül krómoz kompletten egy dobot, könyököt,hollandert,bilincset,de megéri hozzá elvinni mert nagyon szépen dolgozik.Mind amellett egy új sokkal vékonyabb lemezből készül és feleannyit sem bír mint az origi.
Nagyon alaposan ki kell égetned mert a krómozók nem szeretik az olajsárral tönkretenni a fürdőiket.Nálam a legjobban a legegyszerűbb módszer vált be. Gázpörkölővel vörösre izzítom a dobot és a csövet és a végén gyönyörűen kipotyog az égett olajsár.Jó nagy füsttel és bűzzel jár,de megéri! Üdv Feri
azért a fordulatszámnak van köze a termelt áram mennyiségéhez,nem?amúgy az előtétellenállást ki kellett volna vennem?a helyzet az hogy nemrég vettem a gépet,nem volt rajta fesszab igy elég sokáig kinlódtam vele,csak elektronikusat kaptam de nem találtam utalást erre.most minden jó rajta kábelek,test,miegymás,de az ellenállás még mindig bent van,vegyem ki?
Igen, de mi van akkor, ha egy darabig működött jól az elektronikus szabályzó, aztán egyszer csak hagyta megszaladni a dinamó feszültségét és nem szabályzott le ? Engem az érdekel, hogy mi válthatta ki a hibás működést. Hozzá kell tegyem, hogy nem hiszek abban, hogy egy ilyen, egyébként nem túl bonyolult elektronikus szabályzó elromoljon. Persze mchanikai okokra visszavezethető sérülések előfordulhatnak, pl. megreped egy forrasztás, eltörik egy egy alkatrész lába, stb.
Én már elég sok ilyen magyar kisipari fesszabot (3-as alulemezre ragasztott, fekete dobozos, MZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓ 6V felirattal) beraktam, de attól eltekintve, hogy a szabályzási feszültségnek elég nagy szórása volt (6,8-7,3 V) még hibással nem talákoztam.
Üdv,
Peti74
Én elvinném krómoztatni, mert ha olcsóbb az utángyártott mint a krómozás akkor ez magáért beszél :-)
Max. 7.2-7.4Voltot adhat le a dinamó, ha mégis elszabadul a feszültsége akkor nem jó a fesszabályzó. Illetve ha a tekercs ellenállása túl kicsi akkor is leéghet mert az párhuzamosan van a dinamóval.
Háát, mi éri meg neked. Az utángyártott kb 6-7e Huf, egy krómózás meg kb 8000 tájékán van. Az utángyártott kipufogón viszont gyenge a króm: könnyen sérül, hamar átég. Sztem égesd ki jól a régit, aztán krómoztasd le, sok-sok évig jó lesz még. Azt elfelejtettem, hogy TS-hez ritkán kapni dobot, a könyök pedig enyhén szólva nem ugyanolyan hosszú, mint az eredeti, közdarab gyártása szükséges.
Nem képzelhető el, hogy valami hiba történhetett a beszerelés vagy a kábelezés körül ?
Ha abból indulunk ki, hogy a legtöbben akkor tesznek be elektronikus fesszabályzót, amikor a mechanikussal szerelt rendszer meghal, akkor máris benne van a palkiban, hogy az amúgy jó elektronikus szabályzót egy megégett szigetelésű/zárlatos/korrodált vezetékeléssel terhelt rendszerhez illesztik hozzá, várva a csodát.
További hibalehetőségek :
- Testelést kap az e-szabályzó aluminium lapja. Ha egy pozitív vezetékhez ér hozzá, az még rosszabb.
- A vezetékelés hibásan van bekötve, a szabályzó nem az áramkapcsoló diódákon keresztül engedi rá a dinamó feszültségét a fogyasztókra vagy nem közvetlenül a dinamó kimeneti feszültségét figyeli, hanem egy valahonnan visszavezetett feszültséget.
- A régebben említett előtétellenállás benn marad a szabályzási körben (biztos bentmaradt, ha egyszer megégett).
- A legbanálisabb hiba pedig, amikor a dinamó (+) vezetéke és a gerjesztés(szabályzás) vezetéke összeér, így a szabályzó teljesen kikerül a körből, a dinamó pedig öngerjesztésben kezd el dolgozni. A 15 V-os max feszültség is elképzelhető lehet, mert a névlegesen 60W teljesíményű dinamót lámpákkal és gyújátással terhelve nem tud nagyobb feszültséget termelni, viszont leég minden, mert áramkolátozás nélkül folynak az amperek.
Azt hiszem, hogy a dinamó feszültségének
"megszaladása" nem a fordulatszámmal van kapcsolaban, hanem a fent említett hibák valamelyikével.
A dinamó szempontjából a fordulasztám "csak" fordulatszám,
akár lejtőn könnyedén, akár emelkedőn erőlködve mész a motorral.
Ne a fordulatszámtól félj, hanem a tejes kábelezést és a dinamót nézd át.
Üdv,
Peti74
Majd utánna nézek,itt a boltban lehet e kapni tshez gerjesztőtekercset... hátha..
oké,hátha ő is olvasta,arról van valakinek tapasztalata,hogy miért ég ez le? én is igy jártam már kétszer is,egy erőteljes gyorsitás után a dinamó nyomott vagy 15 voltot ,elszált az összes bekapcsolt izzóm,a biztositék és füstölt a tekercs.mindez elektronikus fesszabbal,azóta nem nagyon merem kihuzatni a gépet
Köszi de nem nekem kell hanem a Somebodynak :-)
hali,van itthon egy új tekercsem,igaz utángyártott a Zichybe vettem,4 ohm az ellenállása,sárgaréz,és papirral van szigetelve a hengertől és ahol rögzitésképpen át van bujtatva a huzal ott is szigetelt vékony müanyag csőben van a réz.550 pénz volt
http://www.mztech.fsnet.co.uk/electrics/dyn_wrdia.html
....plusz felesleges túlfogyasztást okoz ez utóbbi, ezért ha kell, akkor időben kell visszakapcsolni...
Igen csak se az értékét se a teljesítményét nem tudja senki mert egyik rajzon sincs feltüntetve...
Nem értem minek kínlodni egy elavult huzal ellenálásssal illetve legyártásával.
Eleve speciális ellenálás huzalra van szükség amiből ráadásul több féle is van és még csak véletlenül sem réz.
Utána kell nézni mekkora az OHM érték és venni egy nagy teljesítményü keramáia ellenálást. Azok sokkal megbízhatobbak és kevésbé sérülékenyek.
Aha, ez tényleg hülyeség, de azért nem tragédia ha véletlenül belepörög az 5500ba 1 pillanara.
Inkább arra kell figyelni hogy ne húzd ráa gázkart alacsony fordulaton se mert a nagy terhelés pont olyan káros mint a túl magas fordulat. Elöbbinél a gázok nagy nyomása, utobbinál a durva felület miatti surlódásból keletkezett hő okoz gondot.
Hi Somebody.
Nem olvastam vissza a részleteket, de feltételezem, hogy egy 6V-os MZ dinamó állórészre, a gerjesztés előtéttekercsére van szükséged. Adok én neked olyat.
Én úgyis minden ilyen dinamót elektronikus szabályzóval használok, ahhoz meg nem kell az az előtéttekercs.
Üdv,
Peti74
Na most ezt így nemtom Neked megmondani fejből, de az tulképp nem tekercs hanem egy ellenállás. Tehát egy ugyanolyat kell csinélnod. Lehet nem kell alá semmi mert az egyik vége a D negatívon van. Arra figyelj, hogy a vezeték anyaga (ami nem biztos hagy vörösréz) és keresztmetszete egyezzen, valamint a menetszám és átmérő szintén. Nyilván van ellenállása de ez már ebben az állapotában nem mérhető (szakadt vagy nyúlott). Da az bizti, hogy 1 ohm alatt van.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni olyan ügyben, hogy TS 150-hez érdemes-e új kipufogót venni, vagy a régit krómoztassam inkább?
Az a könyv úgy emléxem azt írja, hogy bejáratás első szakaszában semmiképp ne húzzuk 3000 n/min fölé, majd fokozatosan terheljük míg elérjük az 5200 n/min-t.
és akkor hogy csináljam,honnan szerzek olyan azt a rézhuzalt vagy mit???ami vel majd körbetekerem???és kell alá rakni vmi papírt vagy mi?
Ha leég az a tekercs akkor szabályozatlan töltésed lesz!!!
Nem ezt irja hanem azt ha a max nyomaték alá esik a fordulat akkor vissza kell váltani és erre irtam hogy egy etz nél akkor ez 5500 as fordulatot jelent .
Az a rajzon csak egy ellenállásként szerepel, szerintem is meg lehet tekercselni házilag csak figyelj oda hány menet és milyen keresztmetszet nekem van egy ami házi tekerésű (ez a kigyulladós de nem ezért szerintem).
Viszont ha leégett akkor nem jó a fesszabod...
Az biztos mert vannak benne elég fura dolgok . Nem baj azér olvasgatom legalább tudok min röhögni .
Akkor vedd + valamelyiket mert nem sok ilyen van már :-).
Az átírás minimum 30ezer...
Biztos csak a külseje pörkölődött meeg :)
Édemes otthon megtekerni szerintem. Én legalábbis nem adbék érte egy vasast sem. Elmész egy házépítők boltjába, megmondod, hogy milyen drót kell, meg hogy mennyi és megtekered este a Fábry közben :)
Vince
Szerintem Mzzzz kollégát interjúvold meg, ő biztos vágja, mert neki mindig tükörpolír a motorja :)
Vince
Valamit félre értettél szerintem.
Mind a kettő gyárilag oldalkocsis!!
Feloldalkocsizni a szólót elég bonyolult mert asszem kell engedély rá...
Én 70 ért vettem oldalkocsival de nagyon szakatt műszakija van megy is csak életveszély mert a telók kivannak....
Sziasztok!
Vennék egy Ts250/1-es oldalkocsis gépet működőképes állapotban reális áron.Csere is szóba jöhet.30-611-90-77
Köszi a hozzászólást.
Van most két MZ TS 250/1-s kiszemelve itt a környéken:
Van egy 80-s évjáratú zöld fehér színű, 5sebbeséges csak a hengerfej az a 4sebósé van rajta az állapota kopott de az a kopott amikor egy motor a használatába kopik meg.Egy öregbácsié(83 éves) ő a második tulaj 86-ba vette meg az MZ-t 15ezer ft ért, és most 50ezerért árulja van rajta egy év műszaki pöcc röffre indult két év állás után.
Na de nekem volt régen egy MZ TS 250/1 oldalkocsis motorom amit eladtam 5 éve de az még a mai napig a nevemen van az is 5 sebbességes az piros de luxe az is ha jól emlékszem az 79-s.Akinek eladtam ő felújította a blokkját meg lefestette, de most valamiért nem indulbe neki (nem tudom hogy mi lehet a baja)én nem neki adtam el hanem a sogórának és ő ingyen odaadta neki a motort te hát neki az a kölcség a motoron amit felújított rajta.Tehát én úgy gondolom, hogy olyan 30-40ezer ft-ért ha eladja nekem akkor jól járok vele mert nem kell áttíratni meg minden.De még nem tudodt konkrét árat mondani nekem.Az biztos hogy november 1-re megveszem valamelyiket.A bácsinak azt mondtam hogy szerdán jelentkezem nála hogy megveszem vagy nem, attól függ hogy mennyiért adja a gyerek a pirosat.
Valóban egyszerűbb feldobni egy elektronikusat,de és az áramkapcsoló részt addig állítgatnám, míg jó nem lesz. Apámmal mi is ezt tettük a mechanikussal, azóta nincs baja (tartalékban azért ott figyel az elektronikus)
Biztos ezt írja a könyv, hogy 5500-nál járasd be? Hajtani természetesen ott kell mert ez 2T de bejáratásra ha jól emlékszem a fokozatos kímélő bejáratást javasolja azaz a fokozatosan növelt fordulatszámot és terhelést.
De van így is töltés fura...
leégett a gerjesztőtekercsem.....full fekete lett....
most mit csináljak honnan szerzek újat???lehet venni???
Tábori 70000ft-ért csinálja meg,és garantált a 100,ami ilyen fékekekkel meg vázzal ügye nem lehet ahogy mondtátok,és igazatok is van..
Urak, az alumínium felületek polírozásához szükségem van egy jó és könnyen beszerezhető anyagra. Kérek termék nevet és árusító helyet Budapesten vagy Miskolc környékén. Esetleg egy körülbelüli árat is. Köszönettel
Az enyém lefüstölt (kigyulladt) 2km után.
Egyébként ez az egyetlen nem eredeti alkatrésze.
De biztos van ami jól működik, elméletileg jobbnak kéne, hogy legyen.
Erről az első lengővilláról beszélek:
http://homepage.univie.ac.at/christian.klueber/mz/kalender/lieren1/lieren-21-l.jpg
Szerintem kérdezd meg az MZ club szervíz topicjában...
Vegyél egy elektronikus fesszabot, azzal nincs gond! Max tartaléknak hord magaddal a régi mechanikusat, arra az esetre, ha az elektronikus elfüstölne!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|