:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az én gyári-összerakásu 125-ös etz-met 40000-körül lopták el, pedig én sem szoktam kimélni. Tehát itt az élő példa, és még igy is jobb volt mint a felujitott társaik. Egy motor addig jó amig gyári!
Szerintem is kibír mégegy hengert ha eredeti (nem fejújított) és télleg csak 21ezer van benne. 30-35ezer a futásteljesítménye de én láttamolyat amiben már 52ezer van és még megy persze nyilván 20ezer után nem olyan mint az új.
Viszont ha rosszul ujítöd fel akkor meglehet rontassz rajta...
Azt nem tom, hogy van-e még és hol lehet kapni de azelőtt TS250 makettet lehetett kapni készen a játékboltban és elég élethű volt...
szvsz a színkód arra kell, hogy pontosan a gyárival megegyező színt lehessen kikeverni (oldtimernek kötelező) - ez egyszerűbb mint a többezer színárnyalatból szemre pontosan ugyanazt kiválasztani :)
Természetessen én is ugy gondoltam hogy előtte meg kell megvizsgálni. egyébként járo motornál meg lehet hallani.
A kiszerelt főtengelyt a hajtókar felső szeménél fogva bal kezedbe veszed. Jobb kézzel ráütsz a bal öklödre és ha hallhatóan, érezhetően zörög, akkor felújítandó.
Futásteljesítmény alapján nem állapítható meg, de jó fülüek járó motornál is hallani szokták.
Szerintem még egy hengert kibir, mert a 21000 nem sok.
Köszönöm a segítségeket! Egyébként azért akarnák főtengely generált,mert 125ös helyett 150es lesz a gép és úgy gondoltam új hengerhez,dugóhoz jó lenne egy normális főtengely. De szerintetek lehet baja a főtengelyemnek 21ezer km után? Márciusban vettem egy tatától 16 636km-rel. Városban használta csak,ez tuti mert csöpögött a rittyó a kipuffból. Én azóta 5ezret raktam bele. És kentem neki a száját,de szintén csak úton. Terepen nem volt. Szerintetek?
Urak, van-e információja valamelyőtöknek arról, hogy hol lehet -ha lehet- kicsi 250-es ETZ összerakható makettet vagy apró kis "készre szerelt" motort venni morzsányi hazánkban?
nektek nem csörög az mz-tek??????magas fordulaton??pl 6000-8000körül,nekem már 4000-5000nél:D
nem kellszinkod az orrod alá dug többezer szinarnyalatot és azok közül választod ki azt kikeveri és utánna te azon módosithatsz. A szinarnyalatok egy bazi nagy katalogusban vannak.
Festék téma:
Addig már eljutottam, hogy milyen festék lesz, de mivel minden színt keveréssel állítanak elő, kell a színkód.
Megint segítségre szorulok. Tudja valaki a piros TS 150 színkódjait? Merthogy a piros, szürke, feketéig én is eljutottam és mintám nincs.
Szimeringet ne a motorosboltban vegyél, hanem szakboltban, duplapereműt! A nagyobbik (10*20*7) helyére tudsz ilyet betenni, a kisebbikhez meg jó a motorosboltos karmantyú, ha nincs más. Legalább jól megduzzad mikor megszívja magát fékolajjal. :)
Nemcsak a kiegyensúlyozás miatt érdemes szakműhelybe vinni a főtengelyt.
Egyrészt a szereléshez présgép kell, másrészt a hajtókar csapszeg és a furat méretkülönbsége szerint kell oda görgőt választani, ami ráadásul előírt tűréssel megy, szóval ez szerintem sem otthoni játék.
Attól függ hogy kettő vagy egykompensü festékröl van szó. Amúgy mindegyiknél speciális higitoval higitják de a két komponensünél keverni kell bele edzőt, mivel ettöl köt meg a festék, (ha nincs benne akkor a büdös életbe nem szarad meg). Illetve én ugytudom normál metál festékben nincsennek szemcsék. Az gyöngyház metálba van csak, van egy bázis metálszín és abba lehet belekevertetni szemcséket bármilyen szinüt. Azért írom mert a gyöngyház metál 1,5x olyan drága mint a normál. Amúgy én egy festőgyerekhez szoktam járni, ő meg számítógéppel keveri a festéket olyan szinűre amilyen én akarom, nagyon profi. Bocs hogy belekotyogtam tudom hogy nem engem kérdeztél csak megláttam hogy festék a téma:)
Amúgy úgy jártam az utobbi időben hogy vettem motorsboltban szimeringkészletet első fékhez beraktam és nem tudtam lelégteleníteni. Na akkor újra ki és elvittem egy szimeringgyártóhoz hogy mi a helyzet az meg mongya hogy a karmantyu megszívta magát fékolajjal vagyis nem olajálló(!!!!). Úgyhogy vagy gyárit vesztek vagy csináltatni kell mert az utángyártott egy kalapszart nemér. Üdv:) Bocs hogy hosszú voltam:)
Te vagy az emberem, fisi!:)
Milyen oldószert a használnak festékeknél? Illetve a metálfestékeknél feltüntetik a legnagyobb szemcseméretet?
ki kell egyensúlyozni!!!!!!!!!!amúgy rángatha a főtengely,meg még az új csapágyakat is kinyírhatja...
nekem full felújítás 12000ft volt,ckr hajtókarral meg mindennel kicsit drága,de ez van a közelben csak.Az én ts-emben már 3 főtengely volt,ez a 3.és
még mindig nagyon,nagyon magas fordulatton bekoppan vmi,ez olyan kb 7000-8000 körül van,fingom nincs hogy mi,de nem is izgat,mert egyre kevésbé csinálja szal nem főtengely,mert az nem csökkene.sztem vmi beleér vmibe:DDDnem izgat majd elkopik ami beleér vagy mi,vagy letörik,az a lényeg hogy megy,és egész csöndes,bár 4000fölött a gyűrűknek cirippelő hangja van gázvisszaengedésnél,de ez típus hiba a ts-ek mind mind csörögnek kicsit....ezt már sokszor halottam.
Én nem szedném ki a zsirt, a főtengely meg kényes dolog,de mi a biztositék hogy ha elviszed valahova akor ott jol csinálják-e meg, otthon csak akkor álj naki ha van megfelelő szerszám,tudás. De ha a főtengely üt akkor szétbassza a csapágyat,meg a gyujtást is mindig elveri! ( ez tapasztalat)
Mégvalami: lehet kapni főtengely javító készletet, ami tartalmazza a az alsó és felső görgőket,csapszegeket és egy új hajtókart. Kérdésem pedig az,h itthon is szét lehet kapni a főtengelyt, ha megvan MINDEN szerszám hozzá vagy csakis szakműhelyben(mert pl ki kell egyensúlyozni)??
OK, nekiálltam kiszedni őket. De be van ugye zsírozva a csapágy és ez a zsír nem fog problémát okozni működés közben?? Hagyjam ott vagy szedjem ki a csapágyakból a kenőanyagot?
Köszönöm a tanácsokat, akkor nyitottá teszem őket!
Akrilt ne is használj, mivel azt a benzin oldja, és ha véletlen rácseppen 1 kis benzin annyi a tanknak. Nekem anno Standox-szal volt átfestve a gép, már több mint 10 éve, de még mindig szép a fénye. Árban nem tudom, menyni lehet most....
Gyöngyház metal: 3-4000 ft / dl
Kétkompnensü festék: 1000 ft /dl
Metalbol elég 3 dl tank+sárvédők+deknik festésére
Köszönöm a tanácsaitokat, meg fogom fontolni.
Szaki fogja előkészíteni és festeni, úh ezzel nem lesz gond. (Én csak annyit csináltam, hogy a régi festéket teljesen eltüntettem.)
Csak az anyagot kell megvennem hozzá, és most ezzel vagyok gondban.
Túlzásnak tartok egy MZ-re 2K akril festéket venni 20 rugóért.
Igazából arra vagyok kíváncsi hogy van-e olyan festék, ami jobb a Neoluxnál, de a 10 rugó/kiló kategóriánál olcsóbb.
szia, mindenképp vedd ki vagy nem kap olajat!!!
Hülye kérdés: ETZ-nél az üresjárásjelző gomba alatt van tömités vagy csak siman becsavaros?
Vedd ki, különben nem kapnak olajat. Jobb oldali ft.csapágyból én is csak zártat kaptam.
Vettem főtengelycsapágyakat és itthon láttam,h zártak! Pedig megfelelő típusúakat vettem. Baj, h zárt?? Ha nyitott kell ki lehet szedni a védőket belőle?? Mert nincs sok pénzem,főleg nem másikakat venni...
Húú :)
Szal még műxik a nickem...
Nos...
Festés téma!
Naolux kalap szar ahogy Keri írta.
Rendes festék 10-ért??? Hmm.. egy mezei 2K akril festék is már 20 körül megyeget, ettől sztem csak drágábbak vannak.
Egy Tz- re ha a sárvédőket is színre akarod kell kb fél liter anyag.
Szórógit felejtős, hacsak nem übernagy hibák vannak haványozottan.
A nagy hibákat poliészter gittel ( 2K pl. Lechler) nyomd ki,és szépen csiszold meg.
Ha ezzel kész vagy vegyél "k TÖLTŐ alapozót, 4:1 vagy 5:1 arányút- a Body kb, 2500 piiz, a Lechler, ami kicsit jobb 5000 körül megy. Ez egy killa mindegyik és benne van az edző is az árban.
Ha ez megvan akkor smíi festék alá legalább 800- as vízes csiszpapírral- metál alá legalább 1000- es papírral csiszolj!
Ha olyan tapintású mint az üveg akkor jó. Ne csiszold át az alapozó réteget!
Ha ez megvan mehet rá a lakk. De ha pl. metállal nyomd akkor először általában a szín- utána a lakk.
Ha soha nem csináltál ilyet inkább vidd el egy szakihoz- sokkal olcsóbb lesz!!
üdv: fisi
Ilyet nem tudok.
Az olcsó spraykkel mint pl a neolux egészen elfogadható eredményt lehet elérni, de ezeken mindig látszani fog hogy neoluxal fújták, főleg ha még sohasem fényeztél.
Aztán az előkészítés problémája is ott van, ezt bizony nagyon gondosan elő kell készíteni, mert a festék nem elfedi a hibákat csak kiemeli.
Egy olcsó és jó minőségü festék kilója 10ezer forint körül van (színtől függően lehet drágabb nekem a fehér festék volt ennyi, de motorra elég fél vagy kevesebb kiló is) . Vannak olyan festékboltok ahol ezt spraybe is beletöltik neked. Na ezekkel ugyan nincs tapasztalatom, de állítólag egész türhető lesz az eredmény. Ha igazán jót akarsz akkor ezt a festéket inkább egy rendes festékszóró pisztolyba töltöd amit 10ezer alatt kapsz szakboltban (hobby célra persze) ezzel már lehet profihoz közelítő eredményt elérni ha elég sokat gyakorolsz.
Persze az alap felületnek tökéletesnek kell lenni. Először is legitteled, felcsiszolod, illetve a felületi hibákat megpróbálod eltüntetni. Ez kb olyan nehéz mint ablaküvegből torzítás mentes lencsést csiszolni. Amikor már nem látsz optikai torzítást a felületen akkor érdemes szórógittezni hogy homogén legyen a felület. Namost a szórógit előhozza a rejtett hibákat, szóval kezdheted megint gittelni és csiszolni, ha apró hiba, akkor csak csiszoni. Ha a felület olyan szép, hogy már önmagában szép esztétikai bevonatnak is beillik, akkor jöhet a fényezés. Ami vagy narancsos lesz, vagy megfolyik, vagy ha egyik sem akkor a plafonról fog belehullani valami elképesztő pici szenyeződés amit persze durván kiemel a fényezés. A levegőben levebegő por is szépen látszik a felületen, de ezzel ne törődj, hacsak nincs spéci pormentes fújókamra a közelben ez mindig benne lesz. Ezt a száradás után 1-2 hónappal kipolírozhatod ha nagyon zavar.
Na szóval nem lebeszélni akarlak mert én is lefényeztem a kocsimat és rajtam valamint a fényezőmestereken kívül nem sokan látják a hibákat, csak szeretném hogy ha tudnád mire válalkozol. Én bármikor nekilátnék megint, mert van olyan jó szórakozás mint a motorblokk felújítása. Jó érzés ahogy látod tökéletesedni a felületet a kezeid alatt.
Persze ha enyire nem akarod bonyolítani akkor fújd le neoluxal, vagy bármilyen festékkel amit a barkácsáruházakban járművekhez ajánlanak. A mai spayk már nem olyan rosszak mint régen.
Ha meg tényleg tökéletes eredményt akarsz akkor vidd el egy fényezőhöz. Ők ha elrontják akkor is szebb felületet csinálnak mint egy amatőr valaha fog.
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni. Felújítom az Mz-met és nem tudom, milyen festékkel fessem. A neoluxról nem hallok sok jót. Tudok valami mást ilyen célra, ami jó, de nem túl drága?
ez atom,nekem olyan,hogy lötyögött,meg minden a kosár,és leszedtem kivertem a laza szegecseket,és utánna kifúrtam az egészet,úgy hogy az a lapos fejű csavar belemenjen,amire 8as villáskulcsal fogható anya megy:D
jól ráhúztam a fölösleget letúrtam amitől nem fért el rendesen a berugóracsni,és faszán jó nagyon stabil,teljes terhelésnél sem töri el a csavarokat,már többször kihúzattam a 3.ban csuttra,és elég jól bírja..egyáltalán nem lazul..remélem az anyák sem forognak le a másik oldalt:Dmert nincs rugós alátét de nem fog leforogni nem is kell olyan alátét oda.
Biztos, hogy ki van egyensúlyozva gyárilag! Mert ha üt tönkreteszi a csapágyat idő előtt.
Áá, kössz a tippet, nem rossz. Abszolút kezdő vagyok szegecselés témában. Ha találok a praktikerben vmi célszerszámot erre, megpróbálom magam megoldani. De lehet gépműhely lesz a dologból(pláne, ha központosítani kell az alkatrészeket).
Köcce!
Hello!
Lekell fúrni a régi szegecsket és az újlánckerékhez általában adnak szegecset is, ha nem akkor csavarboltba kell venni azthiszem 5ös vastag és 20 hoszzu sülysztett fejű szegecs (bár nem 100 hogy ez pontos méret) Összeszrelésnél célszerű először sima csavarrokkal rögzíteni a lánckereket és a kosarat, 1pár 1mással szemben lévőt kihagyniA szgecseket érdemes rezsón vagy hasonló eszközön felmelegíteni, mert miután össze szegeltük még jobban összeszorítja majd a kihülő szegecs.Ez csak egy tip h hogy érdemes csinálni, én már összeraktam így 1 pár ETZ és gond nem volt velük. Ha valakinek van jobb megoldása ennél az szivesen olvasom.
Na, szétkaptam a kuplungot. Csak az 1000 m/s-mal szétrepülő rugósapkákat kellett megkeresnem :). Ezek a barmok tényleg összeszegecselték a lánckereket a kosárral, ami mellesleg már lötyög rajta. Ezeket szét kell kapni, aztán vmi műhelyben összerakják, vagy egyben árulják?
Eladó egy rakás 2.75*18-as Pneumant. 3000/db.
Székely Tibor 30/958-66-71.
illik egyvonalban lennie, de remélem nem lesz vele gond, nekem teljesen jó állapotu a gépem csak simán elhasználtam. Kislánckerék kúpra megy azon nincs mit hézagolni, a nagylánckerék pedig a kosárra van szegecselve tehát nem változik a pozízió. Gondolom a kosár alá lehet hézagolót tenni, az meg gyári nekem.
2-3ezer a lánckerekek darabja a lánc sem több
Mennyibe került a primer oldal?
Aha, van miskolcon is, utánajártam. Nem kellett hézagolni, hogy a két lánckerék egyvonalban fusson? Meg a kuplunganya leszedéséhez kéne vmi jó ötlet, sajna nincs hozzá szerszámom.
Én egy hónapja vettem a Zichy utcában komplet primer szetet
Amíg el nem felejtem: TS150-hez lehet még kapni primer láncot,kuplung fogaskerekeket(kicsit-nagyot)? Meg a kuplunghoz ellentartót, mert még a lánc se jön le anélkül hogy leszedném. Vagy hagyjam a francba az egészet.
Mindegy, az akksit úgyis rendbe kell raknod. Sztem kezdd azzal, utána meg jöhet a többi.
Húú De jó idő volt ma!!!!!!!!
Mentem is egy pár nagyobb kört a város körül. Volt egy rakás motoros, mintha tavasz lenne! :-)))))))))))
Ha cella záras is, akkor is kellene, h menjen a lámpákhoz, de semmit se tudok mérni.
Akksi lesz az. Lehet, hogy cellazárlatos és terhelésre még lejjebb esik a feszültség. Amúgy 4V környékén már sztem egyáltalán nem működnek a 6V-os dolgok.
én úgy érzem,hogy úgy kell belőni a gyujtásomat,hogy úgy középtartománytól érezzem,hogy megindul,és onnantól van benne nagyobb erő,egészen kipörgésig...és ne szenvedve pörögjön ki,hanem erőteljesen húzzon a végén is,és az nem baj ha a fordulat alján kicsit gyengébb,de azért ne kelljen folyton visszakapcsolgatni..
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|