:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nem kell vele foglalkozni majd szétesik ha akar.
amúgy nekem egyik haveromnak olyan volt a simója,hogy olyan főtengelyt rakott bele,hogy 60000km volt benne,és arra rakta a 70es hengert...
aztán bejáratta,és elkezte hajtani,nem telt el 1000km a bejáratás után,a motor egyáltalán nem kopogogott,pedig télleg nagyon erős tuning gép,90 a vége,és én ott voltam amikor egyszercsak még tökéletes,aztán kipp,kopp ezlkezdte..hazament és széthúzták blokkot,és az egyik alsó tűgörgő szó szerint kipottyant.olyan kopott volt,de előtte még sem kopogott.nem semmi.előtte legalább kopognia kellett volna,a kopottságtól nem????de egy deka hangja nem volt neki,még csörgése sem.sztem az alsó tűgörgő annak nagyon kopottnak kell már lennie,hogy kopogása legyen,na most egy felújított kopogna???:((((pedig kézben olyan egyben van.meg a hajtókar is zsír új,a szám beleütve,ugyanaz mint a ddr-é nem is tom asszem -43,035. vagy nem minusz nem tom már:D
még sehogy, de legkésöbb hétfőn, legkorábban ma délután elérhető lesz.
gyanítom, hogy az a kód a járműazonosító színkód, szóval vmi közlekedésrendészeti jelzés lehet.
SZia, szerintem is a főtengelyed a felelős a koppanásért.
Azzal a színkóddal festékboltban nem sokra mész. Főnököm barna Moszkvicsának forgalmijába is be volt írva: 93 püspöklila.
Színkód-téma:
Végre megtaláltam a forgalmit. Elöl nincs benne a szín, hanem hátul a hivatalos feljegyzések között van beírva tollal ez: "szín: bordó (39)".
Mindez egy 89 feliratú matrica mellett (amit az egyik műszaki vizsga alkalmával kaphatott). Gyanítom, hogy ez az eredeti szín, de nem vagyok benne teljesen biztos. Mivel sehol máshol nem szerepel adat a forgalmiban a színnel kapcsolatban, gondolom, ez az.
De vajon ez a bordó (39) milyen színkód lehet?
A motor '81-es gyártású egyébként.
Nos.
Nekem eleve három különböző szín kell, mindegyik színből legfeljebb 0,5 liter. Tehát nincs miért megvegyek 1,3 liter festéket egy színből.
Ha kiderítettem az árakat, közölni fogom.
A magyar gyáripar támogatásában egyetértek, de itt nemcsak az árról van szó, hanem a szükséges mennyiségről is.
üdv
Keri!
hogy lehet megnézni a videot az emlékversenyről? rajt... stb.
de sztem árban nincs különbség
Ezen azért meglepődnék, ha így lenne.
De nem is ez a lényeg, hanem hogy hazai gyártású termékről beszélünk.
Én ilyenkor akár a másfélszer drágább cuccot is inkább megveszem, mint a külföldit.
Nekem a ts125-ösöm akkor szokott koppani mikor nagyfordulaton pereg és hirtelen visszaengedem a gázt. szerintem nekem a főtengely a ludas mert egy leheletnyit mozog
Üdv! Lehet túl szorosra fúrták a hengert és ez ciripelhet talán... Nekem még anno a yamahánál volt olyan hogy üresbe nem csinált semmitse csak terhelésnél különösen hegyen, nem tudtam mi van és ha levettem a gyújtás még ment tovább kicsit :) Aztán a hengerfejtömítés volt a ludas mert túl kicsi volt és a dugó belevert a hengerfejbe :) Amúgy én most télen tervezem felújítani az etz 150-emet kinéztem már a csapágyakat csak azt nem tudom mennyi lehet a főtengely felújítókészlet! Valaki nem tudna valami elfogadható árút és jó minőségűt? Igaz jobban járok ha német készletet veszek??? Amúgy valaki rakott már 150-es etz-re babetta gyújtást?? Indulna vele rúgásra?? Mert ha igen akkor azt rakok rá szerintem!! Lécci írjatok!
de multkor mikor lekaptam a henger-t olan volt,hogy néztam és a beömlő ablak allat,sokkal másaba kopott meg,mint fentebb vagy akárhol.ilyen tükörszerűre.sokkal fényesebb lett ott mint máshol.mintha polírl enne ott..fura ez hogy lehet?
Ez a koppanás ez semmi igazán elhanyagolható,mert ma is néztem,cask hirttelen gáznál jön,visszaesésnél nem igazán,vagy ha kirántom 3.atés nagyon hirtelen kuplung be,akkor még egyet koppan.de ez semmi.a hengeremből jön,a zavaró hang,olyan tök olyan,mint amikor az ember fütyül,nagyon magas éles hangon,pont olyan,mintha visítana a henger,vagy sírna.:Dde csak a terhelés nélkül.lehet hogy bólogatna a dugó:S
Ja, bocs, azt hittem azokra a rögzítőhuzalokra gondoltok, amik kitámasztják a foncsort! Vissza az egész!
A Trabantban nincs ilyen, ott a foncsort rugós rögzítésű lemezek szorítják a lámbabilihez.
Arra lemezkére és vékony drótra gondolsz, ami a fényszóró és a helyzetjelző izzóját fogatja a foncsorhoz? Olyat még autóbontóban is találsz, mivel minden NDK jármű, tehát Trabi és Wartburg is azzal volt felszerelve. De azt hiszem, nálam is hányódik a garázsban belőle.
Ha dobsz a mélemre egy képet a nyitott lámpafejről, talán látom, mi hiányzik. Így csak sejtem. Ha címet is kapok, küldeni tudom a hiányzó alkatrészt.
vagy milyen megoldással lehetne belefogatni az égőt? beesik a lámpabúrába, ott világít. de ettől én még nem látok...:D
sziasztok!
nem tud valaki egy oldalt,ahol van kép arrol az alkatrészről, ami a 250es ETS lámpájában tartja az égőt. vagy valaki nem tudna feltenni róla. Esetleg ha lenne valakinek, bármit megadnék érte! előre is köszönöm!
Üdv!
Köszönöm,
igazából még nem vettem festéket de már tudom, hogy mit fogok venni.
Urki és Besa festéket ajánlott egy srác, aki jawa 250-est restaurált, és elégedett vele.
http://www.carsystem.hu/
itt lehet olvasni róla.
Azért még meggondolhatom magam, de sztem árban nincs különbség.
hali, valaki reszelt már etz hengefejt(a beömlőnél van az a btuskó, bütyök), várnám a tapasztalataitokat,,, és még egy , melyik oldalon, hogy álljon a főtengely szimering???? nehogy el k.rjam.. de nagyon :D - aki vágja dobjon mailt... kösz
hali, valaki reszelt már etz hengefejt(a beömlőnél van az a btuskó, bütyök), várnám a tapasztalataitokat,,, és még egy , melyik oldalon, hogy álljon a főtengely szimering???? nehogy el k.rjam.. de nagyon :D
kaiser! ha még nem késő hozzászólni a festékvásárlás témájához, akkor a Budalakk Rt. valamelyik mintaboltját ajánlanám. Én Újpesten vettem tőlük 1 liter 2K "Rezakril" fantázianevű festéket a 0,33 literes edzőjével 5e körül. Igaz, fekete színben, de a többi se jelentősen drágább.
Teljesen jó, hazai gyártású kétkomponenses olcsóér.
Én csak azt tudom hogy, a saját tapasztalataimat irtam az elöbb le.
pedig mégis erről van szó!!
felpörög,és utánna pattógó kopogó hangot ad.de csak 3-4 et és nem sorozatban.de nekem adja ezt a hangot egyenletes fordulaton is,de csak kb 4-5 ezer után.de ha az én főtengelyemet fognád a kezedben,biztosan azt mondtanád,akkor mégis hogy kopoghat....
A főtengelynek akkor hallod a hangját ha: felpörgeted és miután visszaveszed a gázt akkor ilyen pattogo hang.
hogy kopoghatna a főtengely,ha néztem és nincs a hajtókarnak egyáltalán egy kicsi holtjátéka sem.egy dekát nem klattyan,amúgy a télleg a főtengelynek ilyen klattyanó hangja lenne nem koppanó nemigaz?
mert most lett felújítva,egy olyan esztergályossal,akinek azért vannak eszközei meg jó nagy műhelye.meg érezni kézzel is hogy a főtengeyl a helyén van.nem lötyög,még oldalra is szinte alig mozog vmit,föl le,meg abszolúte,vannak főtengelyek amiko sokkal rossazbb állapotúak,de mégse koppannak.
Miért vagy benn biztos hogy a főtengely jó?
Attol hogy új van bene az nem azt jelenti hogy jó is! Egyébként a nagy élőgyújtástól is kopog a motor. A csapszeg hanglyát nehéz lenne leirni.
na de mi tud kopogni egy motorban???a főtengely sztem kizárt nálam,a váltóból nem jöhet,a kuplunglánc max zakatolhat csak,de az új,akkor honnan a kopott,vvagy rosszul illesztett henger még önmagában nem kopog,a dinamó meg azt sem hiszem az hogy kopoghatna....
tudjátok milyen hangja van,olyan amikor a ts jár,leveszed a gyujtást,aztán visszaadod rá úgyhogy majdnem leáll,és asszem akkor mindegyik szokott adni egy pici koppanó hangot.akkor ez is kicsit ad,de alapból ha megpörgetem ugyanolyan hangot ad csak jóval hangosabban.
és ha rosszul van illesztve,a csapszeg,akkor azt meghallanám,mert az már feltűnne,gondolom az jó nagyokat csattan nem?
Tisztán kivehetően az égéstérből hallom.de hogy....új a hajtókar,új a tűgörgő,új a csapszeg,lehetetlen hogy az üssön,há tmég egy olyan sem üt,amiben20e km van. akkor ez hogy ütne.nem tom a magas kompresszióm miatt,mert tuning kicsit,de nem lett alakítva a hengerfejen,de milyen kompressziótól kéne kopognia a motornak??azt olvastam attól kopog egy motor,ha vmi miatt előbb gyullad meg az üzemanyag,mint ahogy kéne.de mi a ráktól??hogy lehetne ez?vki mesterszerelő segítsen már:D
A csapszegnek tudod mien hangja van ha, roszul van illesztve? Elmondom iszonyú tud lenni. / de az inkább csak nyelezésnél szokott szolni/
kicsit olyan zakatolásra emlékeztet a hang.de csak ha elkezd melegedni...csapágy nem lehet,sztem főtengelyse,de mi az isten akkor...a dugó nem ér vele a hengerfejbe,mert annak brutális hangja lenen,ami inkább éles,mint tompa..
hát nem is tudom,olyan hogy a hengerből jön az tuti,hidegen másnap beindítom,síri csend,nagoyn szép a hangja az egésznek.bemelegszik ez alatt értem azt,hogy2 perc járatás alapjáraton,és elkezdenek hangok jönni a hengerből olyan leírhatatlan hangok télleg fura.de ez nem lehet főtengely,mert az hidegen is adná,meg most lett nemrég felújíttva,nem tom henger mitől adhat ilyen fura hangot,mert az is most lett felfúrva,olyan a hang,hogy nem éles,inkább tompa...a kipufogó végénél is lehet hallani.a gyujtás jó helyen van,nem tom igazából mi lehet a ludas.
Mit értesz üveghang alatt?
mitől van a hengernek üveghangja???
Üdv! Azt szeretném megkérdezni hogy 150-es ETZ-hez milyen csapágyakat érdemes venni???? Másik kérdésem hogy a német ft. felújítókészlet az mennyibe kerülne kb.?? És a magyar mennyire jó??? Amúgy szerintetek melyiket vegyem meg??
A TS és ETZ lökethossza egyforma, csak az ETZ-nél magasabban áll a henger és a dugó.
Rémlik, hogy talán a perka főtengelye jó az ETZ-be de a TS-é nem (250esről van szó).
Hát van vele egy kis gáz, a bal oldalának a végéről le van pattanva egy kis darab és ezért célszerszámmla nem lehet lehúzni a kupplungot róla, csak egyéb "drasztikus" eszközzel:)
Találtam képet, tényleg bütykös, nem ékes!!!
http://homepage.univie.ac.at/christian.klueber/mz/technik/motor/8-03-l.jpg
Téma lezárva :))
ThUnDeR
DE miért lényeges ez neked, nem mindeny mien van benne? láttam keresel fötengelyt miért, a tieddel mi van?
Kéne képet keresni 250-es főtengőről:) Akkor kiderülne minden :)
ThUnDeR
Csak azért gondoltamm mer nekem van egy ilyen felnim (simó felni ETZ aggyal 16" os). És nem sokkal vékonyabb mint az eredeti 18"as...
És a csopperek? Azoknál 21-26"os "bicikli kerék" van elöl :-).
Bár nekem a hátsó is szét ment amikor 250kilóval terheltem a kis ETZmet de az elsőnek nem lett baja...
Szerintem nem, mert én még ékes 250-essel nem találkoztam. de tuggya a tököm.
Nem csak te:) Mosmá engem is piszkál a dolog:) De végülis lehet hogy a 250-nek nem ékes... Nemtudom, talán Bambi tud rá biztosabb választ adni!!!
BAMBI!!!! Rádbízzuk a dolgot:)
ThUnDeR
Nekem volt több 250-esem is de mindegyikben ien főtengely volt. én még a másik fejtával nem is találkozta./ de mostmár kezdek kiváncsi lenni/.
Nemtudom, nekem 85-ös a gép... Lehet hogy a mieink még ilyen főtengővel jöttek ki??
ThUnDeR
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|