:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Aztán az is lehet hogy idővel megszünik ez a cicergés mert mondjuk a kokszlerakódás miatt már nem tud lötyögni :-)
:DD
Hát nagyon köszönöm a megnyugtatást!
Sztem igazatok van!
De azért megpróbálok még egy két apróságot! És ha nem lesz olyan a hangja mint amiket (többeket) hallottam akkor feladom ,és ugy fogom szeretni tovább! :)
Gépeszmérnök a lelkem, azért ilyen finnyás a füle ;-)
Én is hallottam, szerintem is teljesen szép hangja volt annak a motornak. Talán egy kis csapszeg vagy gyűrű cicergés volt, de egy utángyártott alkatrésznél ezen nem érdemes meglepődni. Viszont lehet kapni különböző osztályozású tűgörgőke csapágyboltban, meg lehet próbálni egy kicsit szorosabb illesztésre cserélni a csapszegnél, illetve műanyag kosarat is lehet használni, mert az is lefogja a hangot picit. A másik, hogy a dugatyú illesztését ellenőrizni, hogy szigórúan a gyári értekek legyenek bejáratás után, akár dugatyú cserével illetve a dugatyúk mikrométerrel való válogatásával. Esetleg a PALtól rendelni egyedi méretü dugatyút...régebben csináltak ilyet.
Végül a gyűrű is tud ciceregni, ezt is nagyn precízen meg lehet válogatni.
Aztán persze egy nagyobb gázfröcs után megint elkezd ciceregni :)
Az apróbb csörgések, amik csak a fülnek zavaró, de a motor élettartamára teljesen veszélytelen (értsd: most lett felújítva, de hallani, hogy "csörög" 4000 fölött) megoldásaként használj füldugót és máris van egy tökéletes MZ-d. :DDD
Ha tényleg szétszeded a motort és nem látható kopás és nem érezhető egy tizedmiliméteres kottyanás sem, akkor nem kell vele foglalkozni.
Épp a te motorodnak széphangja volt még nyáron, eltekintve mikor üresben elpörgetted 5000 fölé akkor lehetett egy kis csapszeghangot észrevenni, de ezzel nem kell foglalkozni szerintem. :D
Ha a hang számít, akkor vegyél egy Hondát. :DDD
persze hogy cseréltem! sőt miután megcsináltattam ,utánna azonnal (2napra, mert zavart) kicsélttem megint.
de maradt.
biztosan a dugatyú csörög.
nemtudjátk hogy az üresjárást jelző bukógomba alatt (blokk jobboldalt a láánckeréknél) van e alatta tömítés vagy nem kell? A válasz előre is köszi
Hali!
Csapszeget cseréltél?
Én is fúrattam enyém is csörgött de én kicseréltem a csapszeget és azóta kusba van mondjuk az enyém bronzperselyes. A tiédnél csöröghet a felső tűgörgő. Vagy azt is cserélted?
Ja és az enyémbe sincs minőségi dugattyú és már belevertem 5000 km-t
Köszi a segítséget.Most írtam ide a fórumba először,és nagyon tetszik,hogy aki tud segít a másiknak.
Ez igy van nekem is volt vele szivásom.Anno mikor TSem volt. Finom utángyártott szük magyar kihajtotengelytarto. az a jo:)
Régebben ez volt az a portéka amire mindenki ugy vetette rá magát hogy: "minden megoldás érdekel". Nehéz ilyesmit jo állapotban szerezni.Bár nekem van de sajna annak a tengelyvége az ETZ kitünő kuplungja miatt nem jo.Meg a másik fele sem asszem.
Szia,nekem is volt hasonlo gondom,a baj oka az volt,h a muanyag haz( amiben forog a spiralhajto fogaskerek),tul szorosan fogta a fogaskarek tengelyet.Megoldas:szetszedtem,kihuztama fogaskareket,egy tizeddel megfurtam a muanyag hazat,bö zsir,es azota jo.a berregeset az okozta,h a csigakerek megfogta a berugokar racsnis kereket(mivel azt megfogta a fogaskerek a szorulas miatt),mintha lenyomnad a berugogokart..
Üdv! Nagy problémával fordulnék hozzátok!!! Elvittem Gyöngyösön egyik szerelőműhelybe az ETZ-150-esem főtengelyét és mondták hogy dobhatom el, mert a sonkából kilógó tengelyek annyira megkopottak hogy már a csapágyat nem tartják meg és így nincs sok értelme összerakni. Azt mondták tudnának szerezni két sonkát és van is egy felújítókészletem! Szerintetek? Lehet valamit kezdeni az én főtengelyemmel!? Mondtak valami felszórást de az drága is meg nem hosszú életű :( Már elég ideges vok! Esetleg nincs valakinek két jó állapotú 150-es ETZ sonkája jó tengelyvégekkel??? Lécci írjatok mit kezdjek!!
Hali
Valoszinü a két kis fogaskerék adja a hangot nem mindig érnek össze és akkor kerreg.
Vagy kiveszed az eggyiket és nem lesz ford.méröd vagy megperselyezed hogy netudjon elmozdulni.
Helló!
Nekem sosem volt ts-em. Sőt még szétborítva is csak keveset láttam. Tehát csak tippnek szánom. Nekem 250-ETZ-m van. Az is adott hasonló hangot mikor a fordmérő kihajtásánál elkopott a kis tengely végén a fogaskerék. Nem tudom hogy a ts-nél hogy van megoldva de egy próbát megér.
Üdv
Hát, amilkor nekem ilyenem volt, akkor a rugó törött el, de még csak észre sem vettem.De más tippem nincs.
Üdv!Lehet köze ts125 fordulatszám kihajtásának kerregése a kuplung hézagoláshoz?A fogaskerekek és a csapágy jók,olyan hangot ad időközönként,mintha menet közben lenyomnám a berugókart.
Gázperzselő és gépi drótkefe. A váznál használtam kromofágot, mivel azt nem akartam megmelegíteni.
tudom. de még sem! a versenyzőéké nem . a haveromé sem! enyém is ahogy mondod ugy 3700 felett kezd el csörögni ,de elég erőteljesen. pedig most volt generálozva...
sztem a gagyi dugattyú, és a nem megfelelően fúrt henger miatt van.
egy próbát megcsinálok tavasszal hogy egy bevált gépműhelybe megfuratom ,és meglátjuk.
enyém is csörög,de nem alapjáraton,csak 4000 körül.
sztem minden mz becsörög ott már az egész rázkódik rezeg.legalábbis a ts.ekmég a kerék is berezeg:)
Milyen módszerrel vakartad le a színt?
Tudnátok segíteni? Ha veszek egy új 150es hengert,akkor a belevaló dugó mérete az 55.96?? És az ehhez tartozó gyűrűk pedig 56osak?? Köszi
Sziasztok nemrég valaki írta van eladó benzincsapja 2500Ft-ért fém vízzsákos azt megkérem hogy írjon az e-mail címemre mer most nagyon érdekel itt a cím motorszerelo@citromail.hu
Előre is köszi.
köszi a választ: üdv Feri
Szia homz!
Majd bemasolom az mz-re. Vigyazz magadra, UDV!
Az én motorom is "furva" volt a nyáron, és hát azóta nem mentem többet 1500-2000km -nél. és valóban bejárattam. És csörög, mint elötte! már 150 km -nél elkezdett csörögni...nagyon mérges voltam, vagyok.
ugyhogy megint furni akarom ,mert nagyon nincs benne erő.
meg tudnád adni a Szikszai uti gépműhely számát? mennyibe kerül egy furás .+dugó szett? ,és sztem jó lenne a gyertya középontját is megrenoválni.
köszi
Sziasztok,tudom,h nem a legjobb megoldas,h itt uzizzek az MZ klubbnak,de oda nem enged belepni a rendszer.HA vaki olvassa a klubbol,akkor mindenkinek udvözlet,meg jo utakat,ha meg mentek.Jol vagyok,de ezt kell mondanom,ez a parancs:-)Udvözlet minden motorosnak,vannak erdekes gepek,pakisztani gyartasu,Zarang nevvel,meg ilyenek,majd viszek kepeket.Sziasztok Nemsoka megyek haza(3 honap) Homz Pol-e-Khomri Baghaln Tartomany Afganisztan
Szia!
Az összes festék levakarása után ez már sajna nem megy. De végülis a RAL 3020, 7047 és 9005 mellett döntöttem.
sorszám: 16738 (65571)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-11-17 09:09:43)
ufa29!
kicsit régen kérdezted már, de megnéztem és fényévekre van a TS 250 blokk a 125-ös váztól. Olyan böszme nagy, h sehogy nem férhet bele.
sorszám: 16737 (65570)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-11-16 13:07:36)
na vannak itt okos emberek,lehet hogy a ts-em is ezért csörög,kopog magas fordulaton felújított főtengellyel mert nem központosult a hegerrel a hengerfej....hehe ez lehet
Ha veszek egy új 150es hengert,akkor a belevaló dugó mérete az 55.96?? És az ehhez tartozó gyűrűk pedig 56osak?? Köszi
Akkor egyről beszélünk.
A krómozás hosszabb beruházás ezért érdemes egysze de akkor jól megcsinálni. A króm vékony volt a könyöknél tisztára besárgult. Pedig nem versenyeztem vele. Táborfalván van igazán jó, már láttam a munkáját pannóniákon és nincs vele semmi gond. Na ennyi , döntse el mindenki maga.
Hátnemtom akkor egyről beszélünk e mert ez a kromozó kecskemét külteretén van semmi sincs közelébe nagyon, mondhatni a semmi közepén van. Egykét lakóház szomszédságában. Én csak jót tudok róla mondani, sokszor szebben csinálja meg mint a gyári alkatrészeken szokott lenni. De majd a kolléga ugyis eldönti mit akar kihez viszi én nem akarok itt reklámozni senkit. Én leírtam a vélemeny te is leírtad ennnnnyi.
sorszám: 16733 (65521)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-11-19 08:53:39)
Igen 27 E Ft.
Az a krómozó akiről én beszélek, az aluljáró előtt kellett elfordulni balra. A Gáspár András szakközépiskola után volt. De már kiköltözött egy nagy műhelybe , mellette gyártják a szélkerekes szivattyúkat is. Én erről beszélek, nem mindenhol rezel alá , látszik ahol pattog a króm.
sorszám: 16732 (65520)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 21:12:44)
Kimaradt, tényleg.
Szikszai Károly, Bp. 14. kerület Cserei utca.
Egyirányú a Stefánia felöl, behajtva, bal oldalt az első udvar, amibe be lehet autóval menni, műhely az udvarban hátul. Tel: 06-20-941-39-60.
Ha mész hozzá, előtte mindig hívd fel.
Üdv,
Peti74
Nem, vagyis már nem.
Nekem ez hobbi, mindig is az volt, nem megélhetés. Ha előre mondtam árat, akkor be kellett tartanom, ha jöttek közben a komplikációk, akkor valaki rosszul járt, és általában én voltam az. Ráadásul általam rossz minőségűnek tartott alkatrészt nem építettem be soha (ha magamnak nem tenném be, akkor másnak se, ugye), és nem igazán érdekelt, hogy az ügyfélnek mire volt pénze és mire nem, ebből rengeteg vita volt.
Arról nem is beszélve, hogy a motorszerelések zömében, a blokk és az alkatrészek takarítása több időt vett igénybe, mint maga a munka, szinte senki nem volt képes olyan tisztán idehozni a motorját, ahogy elvártam volna.
Tanácsot adok, bármit megmutatok, ha úgy alakul meg is csinálom, de csak hozod-viszed alapon, nem maradhat nálam se motor, se alkatrész.
Peti74
meg tudod adni a pontos címet?
Kössz a leírtakat
Bocsi...
Felújítást vállalsz?
Mer kéne.
Azt hiszem okosabb lesz, ha írok valami cikket róla, aztán majd hygy felteszi.
Nincs 300-as henger, a 250-es hengert lehet felfúrni egész 76,5 mm-ig.
300-hoz dugó-gyűrű-csapszeg kapható, a többi "csak" gépmunka.
Ami a munkaigényt illeti : ha a főtengely és a váltó jó (a megnövekedett
nyomaték miatt mindkettő fontos) akkor "csak" a hengert és a hengerfejet
kell megmunkálni. A 250-es hengerben olyan vastag persely van, hogy épp
kiadja a a 300-as legnagyobb (2-ik) túlméretet, ami 76,5 mm. De nyilván
érdemes az alapmérettel (75,5) vagy max az első túllal (76,00) kezdeni,
akkor még marad fúrási lehetőség.
Ha nem 251-es ETZ-re való karburátorod van, akkor érdemes kicserélni arra,
legalábbis az én megfigyelésem szerint. Azoknál a 300-as ETZ-knél (eddig 4
db-ot csináltam) csak ezzel a 30N3-1 típusú "pattintós" karburátorral
sikerült szépen behangolni a motort, hogy a teljes fordulatszámtartományban
szépen húzzon. Ebben a karbiban "csak" a gyári 130-as főfúvókát kell
kicserélni kb 135-ösre (amit kivehetsz a régi karbiból is). Minden más
beállítás marad a gyári.
Ami a pénz igényt illeti, nem olyan olcsó mulatság, de szerintem nagyon
megéri. A 250-es hengert tetejére még a fúrás előtt esztergálni kell egy
új központosító vállat, mert a régi a nagy átmérő miatt eltűnik. Ennek a
vállnak nagy szerepe van abban, hogy a hengerfej (amit szintén esztergálni
kell) robbannótere pont a hengerrel központos legyen, így a robbanás a
dugattyú közepét találja el és nem billenti semerre. Ha a hengerfej nincs
középen, akkor nagyon durva kopogó-csörgő hangja tud lenni. Némelyik 250-es
is ezért csörög, mert a gyári hengerfej ben a gyertyamenet nem mindig pont
középen van. (de a gyertyamenetbe tekert központosítóval majd oda kerül).
Ezután jön a fúrás, max 1 mm-es léptékekkel 7mm jön ki az átmérőből, ez 7 fúrást jelent egymás után. A dugattyú illesztését kb. 6 századra kell
méretezni, aki 4 mm-t mond, az téved.
Végül hengerfejmunka következik, egyrészt az úk központosító váll helyét és egyben nagyobb átmérőt is ki kell alakítani, másrészt a hengerfej térfogatán kell növelni, mert a sűrítés nem lépheti túl az 1:12-t, mert akkor öngyulladni és kopogni fog.
Az egész melóra én egy embert tudok javasolni (mert őt ismerem és benne
bízom), ő Szikszai Károly, Bp. 14. kerületben van egy kis műhelye (tavaly
nyáron legalábbis még sokat jártam nála). SoK ilyen 300-as ETZ-t csinált
már, van benne gyakorlata, és befogó szerszáma is van a 250-es hengerekhez,
ami a központosító váll kialakításakor kell. Sajnos kevés olyan gépműhelyest ismerek, akit én megbízhatónak tartok, főként a pontosság és a szerszámok (eszterga, fúró, hónoló) minősége és elhasználódottsága a legnagyobb probléma.
A gépmunka kb. 15-ezer Ft lehet, plusz a dugó+gyűrű+csapszeg ára, futár
petinál az kb. 5-6 ezer. Ez idáig kb. 20-22 ezer lehet.
Ehhez jön még hozzá, a rohangálás, utiköltség, tömítőanyagok, klingerit (a
vezérlés szempontjából nagyon fontos hogy a hengertalptömítés jól válasszuk
meg, ilyen átmérőnél már csúszik a vezérlés, mert a fúrás miatt
eltolódhatnak az ablakok a hengerben, nem kell megijedni, ha a
hengertaltömítés 1,5-2 mm-re jön ki).
Szóval az átalakítás összköltsége simán lehet 25ezer Ft, vagy egy BVF 30N-1
karbival akár 30ezer is( egy ilyen bontott karbit, ha szép állapotú, és az
összes fúvókája megvan, akkor 4-5 ezret ér).
Üdv,
Peti74
Helló. A 300-as hengert fel lehet rakni egy 250-es helyére? hol és mennyiért dobálják?
A kis TS is kétgyűrűs és a kis ETZ-k is kétgyűrűsek. Csak a 250-esek 3 gyűrűsek.
És képzeljétek a 300 ccm török vagy lengyel gyártmányű dugattyúk szintén kétgyűrűsek. Az úgy jó, mert úgy találták ki a mérnökök. Annyi a különbség a ddr megoldához képest, hogy a dugattyúban a stiftek a hornyok közepén vannak (mint a jawakban) és ezért a gyűrűk végei nem vastagságukban vannak beköszörülve, hanem sugárirányban van benne egy lépcső (mint a jawaknal).
Nem a gyűrűk száma a lényeg, hanem a minőségük.
A törökök koelbe gyűrűket csomagoltak a dugó mellé, amiket 2 tized mm-es hézaggal szereltem be, úgy hogy a 6 századra volt illesztve a dugattyú.
Ezeknek a gyűrűknek a gyűrűhézaga kb. 50ezer km alatt pont 5 tized mm-re növekedett, talán ha a kormot lekaparom a gyűrűk végeiről, akkor max 7 tized lehetett. A kompresszió ilyen sok km után is tökéletes volt.
Szerintem csak elba***d a dugattyúdat, ha beleesztergáltatsz még egy gyűrűhornyot.
Peti74
sorszám: 16725 (65491)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 12:59:54)
Ok, holnap, vagy lehet, hogy inkább holnapután (hétvége miatt) felhívom, és megkérdezem....
De szerintem, ha a bukókeret 8 ezer volt, akkor Nekem ez össz nem lesz olcsóbb 25-30-nál, 2 felni + bukókeret + kormány + pedálok.... Az már úgy sok, szerintem a 2500 a kormányrúdért túl szép lenne.... És a felni darabja nem hinném hogy olcsóbb a bukócsőnél....
A kipufogo valoban 8ezer én is kerdeztem:) a bukócsőre nekem 8ezret mondott telefonba de azt látni kell mondjuk azért mondom hogy MINIMUM egy 15-re számíts de lehet hogy inkább 20. De mondom hivd föl kérdezd meg:). Ja gondolom azt tudod hogy amit viszel rozsda zsir festék stb mentesen:). Én idáig már 15ezret hagytam ott nála:) Bár én sok kis mütyürt kromoztattam:) Tudod muszaly villogni:)
sorszám: 16723 (65485)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 20:20:43)
15 az nem is sok, de, hogy van az, hogy 1 srácnak 1 kipuff 8 ezer, Nekem meg ez a sok minden, csak 15 ezer Ft....
Na?
Hátnemtom figyelj nem én vagyok a tulaj hívd föl öket és beszéld meg velük. Nemtom hogy számítják de sztem most egy biztos 15-re készülj. itt a tel szám: 0630 286 1320
sorszám: 16721 (65483)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 19:42:16)
Biztos, hogy 1 krómozóról beszéltek? ;)
A felnik gyárilag krómozottak, szóval nem aluminiumról van szó. Akkor így kb. mennyi lenne? A telefonszám jöhet....
felniket csak polirozni fogják mivel aluminium, amúgy 10-15 között számoljál. kormány az 2500kb bukórkeret egy 5ös a többi meg eloszlik. szóval minimum 10ezer max 15ezer ha kell telefonszám tudok adni. Nagyon szép munkát csinálnak és minőségit. Szépen eltünetik az anyaghibákat alárezeznek szoval prima. Üdv.
sorszám: 16718 (65471)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 09:40:41)
Mármint 27E Ft nem?
sorszám: 16717 (65470)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-11-18 16:22:50)
Kecskeméten nincs jó krómozó. Krómozó az van de szar munkát csinál és nem valami emberbarát. Nekem 250 csepptankos Jawa alkatrészt csinál. Egy lábtartót elvesztett, az egyik kipufogót heggesztetni kellett úgy csiszolta hogy szétnyílt. A felniről fél év után pattog a króm és a kipufogórol is. 2 kerék oldallemez kipufogó váltó, fékkar, lábtartó küllők .270000 Ft volt és szar. Táborfalván van jó krómozó, de én nem tudom hol.
sorszám: 16716 (65467)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-11-18 09:40:41)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|