:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
van több megoldás a benzinszint mérésre, de mindegyiknek meg kell fúrni a tank alját, ezért én nem eröltetném egyiket sem.
Van a nyomásmérős, amifel mérni lehet a folyadék oszlop magasságát, de egy ilyen nyomásmérő elég drága és nehéz beszerezni a kívánt érzékenységü darabot. Aztán az elektromos jel kijelzése is macerás szerintem.
A másik az úszó egy potmétert tekerget, ez sokkal pontatlanabb, és ugyan úgy elektromos jel jön le róla.
Szóval én amondó vagyok hogy felesleges úri huncutság egy benzinszintjelző a motoron, (A befektetett energia és pénz nem éri meg az eredményt) főleg, hogy tudom menyit megy el a motor egy tank benyával és a napi számláló alapján sokkal pontosabban tudom menyi van még hátra mint egy bármilyen szintjelzővel.
A nivópálca viszont nem hülyeség és olcsó.
ja és ne fáraszad magad a drága olajjal. Bármelyik 2T olajjal gond nélkül működnie kell. Nem az olaj minőségétől szorult meg.
Amúgy ha jót akarsz a gépnek bármilyen syintetikus olaj megteszi bejáratáshoz. Én a Repsol scooter olajat szoktam venni mert az csak 2ezerHUF és MZhez tökéletes.
Nem a szoros illesztés a dugatyú és a henger illesztésére vonatkozik.
Ha nincs meg a szükséges hézag akkor hajlamos a szorulásra, főleg a bejáratás után amikor rendesen megküldöd. Bejáratáskor ugye kímélve használtad ezért akkor nem szorult meg.
Előfordulhat ez a legjobb gépműhelyessel is, hogy 0,01mm-el szűkebbre fúrja, de lehet az is, hogy a dugatyú nagyobb enyivel. Ezért szokták a fúráshoz a dugatyút kérni, hogy pontosan ahoz fúrhassák, de ugye hiba még ekkor is előfordulhat.
Gyakran van előjele a szorulásnak, de előfordulhat hogy egy pillanat alatt szorul meg. Nekem eddig egyik sem okozott gondot. Szerintem ilyenkor reflexből kupungol mindenki, nem? Szóval ezért nem értem a problémát, hogy "hú mivan ha 120nál blokkol a hátsó kerék," nekem volt hogy Hondán 150-nél blokkolt. És akkor mivan? Kuplung be, index ki jobbra és sűrün anyázok mert tudom hogy ez sokba fog kerülni nekem :)
Sokkal durvább volt amikor egyszer elszakadt a láncom es beékelődött mert akkor tényleg blokkoló hátsókerékkel kellet megállni, de akinek volt 120-as Skodája, vagy Ladája télen nyárigumival annak ez sem okozhat gondot :)
Laci, megkaptad a levélkémet a helicoilozással kapcsolatban?
Éppen csütörtökön láttam TS főtengelyt.
2 féle van. Az egyiken más a tengely vége, a másik belerakható TZ-be, de más a sonka súlyozása, és a hajtókar csapágy átmérője.
Amikor a jawamba varrtam a trabigyújtást, fülre csináltam. (Szépen lehetett hallani, amikor pattant a szikra.) De a trabigyújtást asszem lehet próbalámpával is, csak a trafó két sarkára kell kötni a megszakító helyett. A megnövelt zárásszögű gyújtásokkal van a baj, azokat nem lehet lámpázni, legfeljebb stroboskópozni. Nem tudom, hogy az MZ-é ilyen-e, vagy csak egy sima tranyós cucc, mint a trabi...
Elektronikusat te hogyan csinálod?
... kérdés: henger(300cmm), hengerfej, 72-se dugó(könnyített) - állítólag alig használt -ez mennyit érhet?? mennyi egy fúrás+dugó+gyűrü, mennyi egy főtengely felújítás? köszi
kiveszed a gyertyát, bedugod a csavarhúzót a furaton, és addig tekered a főtengelyt, amíg felső holtpontba ér a dugasz. Utána visszatekered pár millimétert (gépkönyv szerint), majd rákötsz egy lámpát a megszakító és az akku pozitív sarka felé, és addig icergeted az alaplapot, amíg a lámpa pont kialszik. Utána egyszer körbeforgatod, amikor kialszik a lámpa, megméred, mennyivel vagy a folsó holtpont előtt, és ha jó, mehet.
Elektronikus gyújtás esetében a lámpa módszer nem müx, akkor toldd be a gyertyát a pipába, adj neki testet, és a szikrára figyelj.
http://www.imcdb.org/vehicles_make-MZ.html
Ezt nézzétek! Filmsztár MZ-k!!!!!!!!!!!!
Ha valakinek van egy felesleges ETZ 250 váza, és hátsó rugója, az dobjon egy mélt plíz.
Jó ötlet.Minél előbb megvalósítani!!
Nekem is tetszik a dolog!vajon hogy lehet ezt megvalósitani?
Szia Harcsa!
joszty@hotmail.com a cimem
tudok segiteni gyujtás ügyben is
mindig magamnak állitom egyszerű az egész
ahogy mondod csavarhúzó,indikátor ora és kész. Hétköznap esténként vagyok a gép elött 6 után
csövi:joszty
Üdv Mindenkinek.
Egy-két javaslattal szolgálnék az oldallal kapcsolatba.
Ezeket nem én találtam ki !
A http://www.fiat126netclub.hu-n vannak ezek a lehetőségek.
Én legalábbis praktikusnak találtam.
Szabad képfeltőltés a saját galériába. - Lássák mások hogy néz ki a GÉP.
Segitsünk egymásnak. - A regisztrált felhasználok megadhatják hogy merre laknak,és mikor lehet nekik segítségért kiáltani. Jól jöhet hogy ne told a motort 10 kilométert. Vagy éppen van neki egy tartalék belső.
Egy Térkép. Hogy megyénként hol és mennyien vagyunk.
Röviden ennyi jutott eszembe.
hátha mások is szivesen vennék.
Üdv mindenkinek Dlaca ETz-150
ha 5.ben szorul meg,akkor csak 4.ben járkálj vele,és ha úgy is megszorul,akkor a dugó,ha úgy nem szorul meg,akkor a váltó a baj.
Valaki nemtudna segíteni nekem hogy egy egyszerű csavarhúzóval és mindenféle speciális mérőeszköz segítségével hogyan lehet egy megszakítós gyújtást tökéletesre beállítani?
Eladó 1db 30N2-es 1db 28N1_3-as karburátur kishiányosságokal (karburátor tető, súbertű, egyiknél a súber és a szivató). 1db Trabant karburátor. ES-125/1 váz tankal,komplet első villával oldaldobozok, lámpafejjel, kormányal+még tudok hozzá adni egy két alkatrészt. Érdeklődni e-mailban sigony@freemail.hu
Sziasztok!
Nekem egy Mz 125 TS/2-esem van! Nagyon meg vagyok vele elégedve, nagyon szépen megy!!!
Ha lenne kérdésetek írjatok e-mailt:simsons51n@gmail.com
Mindenkinek jó motorozást kívánok!!!
És ha újrafuratom plusz akkor már gondolom dugót is csinálnak hozzá akkor az mennyi lenne kb.? És ha lehúzom a hengert és látok valami durva marást vagy elváltozást vagy a dugón vagy a hengeren akkor egyértelmű hogy ez okozta a bajt vagy még mindíg vannak más variációk?
Heló érdekel valaki ETZ km óra új 7880 km-el ha igen írjatok
Azért mert egyszer léett fúrva,. attól még kétszer mindíg lehet. Azért nem kell új hengert venni. Remélem megodódik neked ez a dolog!
mzzzz
vagy add meg te az msn címed felvehetlek én is ha gondolod.
Oké
A címem : harcsa_roland@hotmail.com
beszélhetünk msn-be is ugy hamarabb
Békéscsaba
a henger alá kell egy tömi. én mindig csinálok. Ahenger fej alá pedig vékony alu lemez kell ha ujjat veszel az vastag -lagalább is erre felénk amit kapni lehet-
a régit ovatosan leveszem és még visszamehet csak ne fujjon ki.
Ha úgy látod vedd meg. legalább lessz egy csomo alkatrészed.a kettöböl biztos összejön egy tuti gép.én is az idén vettem egy komplett váltót.még pihizik várja a sorát.
Hát jó lehúzom bár még nem csináltam ilyet megmondom őszintén mert eddig szerencsére olyan gépeim voltak hogy perrentek hiba nélkül csak most ez az egy szegénykém "betegeskedik". Bocsájtsatok meg ha nagyon hülyeséget kérdezek de a hengerlehúzásal megtudok sérteni valamilyen pakolást amit célszerű előtte beszerezni? Amúgy te merre laksz joszty?
én biztos lehúznám nem nagy meló. a henger falát nézd. nincs e rajta felkenödés a dugóbol. Ha van akkor nagyon finom (500-as)csiszolopapirral csiszold át ahol látszik a kenődés.
Ha a dugó oldalábol is hibádzik azt sajna cselni kell ha csak kis karcok látszanak akkor még elmegy.A lényeg az hogy vedd le nézz bele
nagyon szivesen segitenék ha a közelbe laksz.
most egy ismerősöm ajánlott egy hasonlót, donornak, ami szintén ridegtartva :D de csak fél éve és áll. még a saját lábán ment oda
Lerohadt a tank, a kipu...a dugó, az ki lett cserélve. Állítólag. Én azon az olajon döbbentem le ami benne volt, azon, hogy a kuplug berozsdásodott, ezek szerint állt benne a víz...
Neki és nekem is ment a gép, 1,5-2,5 ezer km mentem vele...de 100nál nem ment többet. :((
annak az embernek nem volt lelke hogy ott hagyta 7 évig?
komoly felujitásra lessz szükség. Lehet hogy a fogaskerekek is be vannak állva.
Nem nem vettem le mert miután megszorult pöcre indult és semmi erőhiány nem volt ugyanolyan erős volt a gép mint előtte és gondoltam nem lehet valami komoly dolog. Na de akkor azt mondjátok hogy a hengert azt mindenképp húzzam le? Ha mehúztam akkor mik azok a részek amiket nagyon megkéne vizsgálnom?
Köszi előre is srácok
Négy csav fogja a blokkot nem kell kivenni csak elöre kell billenteni mert a váztól nem lehet a hengert levenni. ki kell szedned a blokkfelfogató csavar közül a felsöt és igy billen elöre.
Tavaj láttam a kecskeméti börzén eggyet aszem egy 10-es volt az ára.
Hát csak ez már egyszer lett furatva. és ha netán a hengeren illetve dugón nem látnék semmi durva felületet akkor mi lehet a baja nemtudod véleltenül? Vagy hogy esetleg merre kéne a hibát keresni? Amúgy a henger lehúzásához ugye nem kell kiszedni a motort a vázból és ugye azt csak 4 csavar fogja asszem? Szeretném már nagyon ha jól perrenne a gép. Amúgy ha új 250-es hengert és dugót veszek az mennyibe "fájna" nekem kb.?
Előre is köszi
Roli
Mindig rakok bele olompotlot. Az a letökéletesebb hogy aki furja a hengert ad hozzá dugót is mert, akkor a dugóhoz furja és tökéletes az illesztés. Nekem már ez a harmadik furatásom de most lett a legjobb. Már belezavartam 140 000km a mociba 1985 óta. A szorulás után levetted a hengert? Volt kenödés a henger falán?
Régen ezek a gépek Arol 2T-vel gurultak. A mai olajok, még a legszarabbak is hol vannak már azokhoz képest. Más lehet a megszorulás oka. Ha meg ilyen sűrűn csinálja lehet még hidegben is, be kell fektetned egy komplett henger dugó felújításba. Azért megpróbálhatod az olajat, olyan sokat nem vesztetsz, max megmarad máskorra.
Ha egyszer megszorul a dogó, azt azért utána meg szokták nézni. He nekem ilyen történne a géppel tuti levenném a hengert és megnézném látszik e valami komolyabb dolog. Gondolom te azért nem vetted le,mert indítás mikor lehült szorulás után nem volt teljesítménycsökkenés.
Úgyhogy szerintem valami komolyabb bibi lehet itt, de még kérdezgess körbe, hátha tud valaki valami okosabbat, de ha nekem csinálná uyganezt én tuti elvinném furatni.....
mzzzz
Hát már kétszer megtette velem hogy megszorult egyszer dög melegben és 1:50-es keverékel akkor azt hittem hogy a nagy meleg meg a keverék arány. Aztán azóta csak 1:40-et rakok bele de sajnos hideg időbe is megcsinálta ugyanezt. Nemtudom mi okozhatja a hibát hogy így megszorul de már nagyon idegesít meg elszomorít. Nincs valami ötletetek? Vagy próbáljam valami jó olajjal mondjuk Castrol TTS-el hogy azzal is szorul e? Ja meg egy másik kérdés hogy ti az MZ-tekbe szoktatok ólompótlót rakni?
Segítségeteket előre is köszi.
Üdv:Roli
Előre is köszi:
azé huzo mszéje mer a hajtókartat rágyógyult a főtengelyre,úgy hoty meg se nyikkanik, a főtengely elforgik, az elősűrítőben és mindenhun meg ál a aluminejo forgács :))) mellesleg a motor kb. 3 hónapja van nálam, előtte akitől vettem, elmondta, hogy ő előtte egy olyan csókáé volt, akinek 7 évig csak állt az udvarán, télen, nyáron esőben...
etz250gyuri
miért huzod széjjel? Szörnyüséges hangokat hallat magábol? Én kapásbol kiszoktam cserélni az összes csapágyat szimeringet.A léptetö villák lehetnek még elkopva és nézd meg a fogaskerekek kapcsolodo bütykeit.A többi bibit csak akkor látod ha már szétt van
joszty
Hello roli!
Ha a fogaskereked meg van repedve az valószinuleg el is fog törni .Nekem már kétszer volt benne részem szerencsére csak egyszer pereceltem e miatt. 4000 km után nem szabadna megszorulnia. Én az idén télen ujitottam 2500 3000 km után kentem neki két szeméjjel is semmi baja.Viszont bejáratás alatt dúsabb keveréket adtam neki.
csö:joszty
Szerintetek lehetséges az hogy azért szorul meg a mocim 5.-ben mert mondjuk az 5. fogaskerék megvan repedve és nagyon fordulaton annyit tágul hogy megfogja a motort? Vagy egy másik hogy bejáratásnál drágább olajat használtam és 4000km után visszatértem(anyagiak miatt) a Mol-os olajhoz. Na most az nagyon nagy hülyeség hogy bejáratás során a henger és dugó "hozzászokott" a jobb kenéshez és úgy kopott be ? Előre is köszi.
Üdv:Roli
Üdv!
Ha egyedilge raksz rá rezonátort akkor előszöris valószínű nagyon lesz a fogyasztás, hangosabb lesz.
Tulajdonképp azt fogja csinálni hogy egy viszonylag kis fordulatszámtartományban jobban fog menni viszont máshol teljesen használhatatlan lesz(Ez tesrmészetesen csak a normálisan méretezett dobokra érvényes én nem pedig a kisipari cuccokra). És hidd el hogy okosak voltak az MZ mérnőkei és úgy csinálták meg hogy ÚTCAI használatra a fogyasztást és zajt is figylembevéve így a legjobb.
Ez az én véleményem.
Habár az én kikpufogóm se gyári, Simson könyökcsö darab van a végébe heggesztve, de ezt nem én csináltam.
köszi a tanácsot, a leírás meg van "22-50.430 jeű szerelőhíd" :D... sajnos ez nagyon össze van állva,(a blokkom) azt hiszem zártszelvényből, v. valami profilvasból heggesztek egy ilyen lehúzót, ha sikerül. Még egy kérdés, mi mindent érdemes kicserélnem, ha már szétszedtem, 20e van a blokkban, 18 éves, (ebből 7 évet állt az esőn...) és nagyon nem megy, meg be is állt, ja és még egy: a rezonátor dob - okos dolog, előny hátrány?
köszi
Hello etz250gyuri!
Nekem van mindenre kiterjedő szerviz könyvem ebben levan irva a müvelet.
Ha nagyon preciz szeretnél lenni akkor csináltatnod kell hozzá egy blokk széthuzót.
Én csak simán óvatos kocogtatásokkal szoktam szétválasztani a két blokk darabot.
Ha érdekel a dolog emilcimet irj és elküldöm, de szerintem az mz klubb oldalán is megtalálod.
joszty
Köszönöm a tanácsokat majd kiötlök valamit
joszty
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|