:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ha nem tartod be a 100-as lépcsőket, akkor tart soká. (Hacsak be nem éred olyan felülettel, ami bár fénylik, de a mélyebb, durvább csisznyomok látszódnak azért rajta.)
Tisztántartani talán könnyebb, de az első felsózott úton való végigmenés után nagyon csúnya lesz, ugyanez egy matt felületen nem feltűnő. No persze ha csak nyáron és száraz időben mész, ez nem számít.
Polírpaszta gyanánt használható fogkrém vagy esetleg "Komfort fémtisztító".
Ütvecsavar-kihajtó.
Négyezer-valahányszáz forintért meg lehet vásárolni asszem a magyarországi Louis-nál. Már én is régóta fenem rá a fogam.
Lakkozni pedig nem szabad, mert a folyamatos hideg-meleg váltakozástól egyrészt besárgul, másrészt annál csúnyább nincs, mint amikor elkezd lemállani, a fele még rajta van a fele meg lepattogott. Aztán mire lekapirgáltad, jól össze is karcoltad.
Persze nyilván minden a lakk minőségétől, (jó márka, két komponens, stb.) függ, de szerintem egy polírozott alu felületet évente egyszer elég újrapolírozni, egy darab ronggyal, pasztával (ide már jó a prevent).
Bocsi, természetesen nem akartam senkit leszólni, mindössze nekem ezek a tapasztalataim.
A polirozott deklit sokkal könnyebb tisztán tartani, mert nem tapad meg rajta kosz, olaj, sár stb. Rámegy - nyilván - de nem tapad bele a lukakba.
Polírizni pedig tök egyszerű, nem kell 1000-es papírig 100-as lépcsőkben mert, leszárad a kezed, mire végzel.
A nagy egyenetlenségeket 120-as csiszolóvászonnal el kell tüntetni, után pedig 300-400 körüli csiszilópapírral kell végigmenni az egész felületen, a folyamatos vizes (én a benzint jobban preferálom) papír kötelező, különben tényleg pikpakk eltömődik.
Ha a 400-as papírral kész az egyenletes matt felület, akkor egy tömör filckorong kell a köszörűre, rá egy kis csziszolópaszta és mehet a felüetnek. Tükörfényes lesz. Az eltömődött filcet időnként ki kell "takarítani" egy hozzányomott masszívabb drótkefével.
Kesztyű és a közelben egy vödör hideg víz ajánlott, mert az aludekli igen hamar nagyon meleg tud ám lenni.
Bp.-en tudok boltot, ahol árulnak ilyen filckorongot és polirviaszt is (a prevent krómtisztító pasztát ehhez nem az igazi). Olyan 4000 ft-ból kijön az egész, egyszer kell megvenni, de utána még a szomszéd motorját is elvállalhatod vele.
Érdemes lakkozni és akkor tartósabb marad a polír felület.
Viszont állandóan törölgetheted :)
ütvecsavarozó annak a cuccnak a neve, amelyik ütés közben egy picit el is fordul, ezzel a legrosszabb csavart is ki lehet szedni, általában szervizeknek van ilyen. Furást nem javaslom a leírt okok miatt. Ha kiszedted, vegyél hozzé rozsdamentes imbusz csavarokat, azzal soha nem lesz ilyen gondod.
venned kell csiszolópapírokat 180-astól 1000-ig kb. 100-as lépcsőkben (180, 320, 450, 600 stb), és dörzsölni. Ha folyó víz alatt csinálod (pl. zuhany) akkor nem tömődik el a papír, és gyorsabban megy. Ha az 1000-essel is kész vagy, akkor rongykoronggal föl lehet fényesíteni, és kész.
De én lebeszélnélek róla, mert nagyon kényes a polírozott izé, a kerék meg ráveri az út összes mocskát.
Sziasztok!
Szeretném az ETZ-n a blokkot kipolírozni.Illetve csak a két oldali deknit.Ha esetleg valaki elkövetett ilyet és elárulná hogyan csinálta megköszöném
Próbáld meg egy masszív csavarhúzóval megütni. Azok a legjobbak, amikben a szár a nyélben is végigfut és a kalapáccsal a végén rá tudsz húzni jó nagyokat.
Ha ettől sem lazul meg, elég a csavar fejét lefúrni, és ha ez megvan, széthúzhatod a blokkot, utána pedig fogóval ki tudod csavarni a csavarokat.
Ha az egész csavart kifúrod, biztosan tönkremegy a menet, úh azt nem ajánlom.
Semmiképpen ne fúrjad, ki kell azoknak a csavaroknak jönni!
Üthető csavarhúzó, sliccbe betesz, kalapáccsal üt, közben forgat.
Ha nagyon makacs, akkor fél óra csavarlazító vagy fékfolyadék.
Ki fog jönni!
Ha furod, elmászik a fúró, az alu megsérül, az életben nem javítod ki, kuka.
Sziasztok!
Szétszedtem a blokkot odáig, hogy a két felet kéne már csak szétkapni.Sajnos a két blokkot összetartó csavarokat nem tudom kiszedni és lassan lehet, hogy ki kell fúrni a csavarokat vagy lemondok a felújításról.ETZ125-ös és kb 5centis csavarokról van szó.Meg lehet kockáztatni egy ilyen kifúrást?
Nincs fémiparos ismerősöm, csak egy fúrógép van...
Úgy halottam motorosboltban adnak el ilyesmit ;-)
A verseny motorokon nincs világítás.
Utcai motorra, meg minek babetta gyujtás? A gyári gyújtásrendszere kiválló az MZnek. Versenymotorra is csak azért tesszik, mert macerás az akkut töltögetni, de az akkus gyujtás az erősebb még megszakítóval is.
Elvileg van egy világító tekercs amit a lámpákra kell kötni, de annak a leadott feszültsége szerintem nem elég stabíl, és amúgy is kicsi teljesítményü.
Amúgy van egy elvem. Ami működik azt nem kezdem el javítani ;-)
Eladó fékkart keresek etz 125 höz:)
A ZKL csapágyak jó minőségüek. És a tapasztalatom szerint megbízhatóak, tudom ajánlani.
Bocs, hogy belekotyogok.
Ahhoz, hogy az én motorom (autóm) jobban menjen nem kell csapágyat cserélnem. Elég, ha megmosom. A "jobban megy" az érzelmi kategória. A C3 meg előírás. Hogy ZKL vagy FAG vagy magyar, az meg pénztárca és élettartam kérdése.
ZKL csapágyakat veszünk az összes gépünkbe ami nálunk ugye 5000-8000 1/min ig terjed a fordulat és jól bírják. most a komáromba is az van és nincs vele baj, majd ha lesz időm szétborítom az mz-t és én is ilyet teszek bele.
k-rudi:
szimeringet se cseréltem de most azt is akarok, én hiába tekergetem az alapjárat nem változik, alapjáratot a bowdenfeszítővel szoktam állítani. ha én azt a csavart tökig betekerm akkor se változik semmi.
A Babetta gyújtása, pontosabban a tekercsei nem klépesek az akkumulátort tölteni, a teljesítménye nem elegendő az ETZ-hez.
Ha elektronikus gyújtást akarsz az ETZ-re legkézenfekvőbb az 89-től gyártott ETZ kis tuninggal.
Ha bővebbet akarsz tudni, szívesen állok rendelkezésedre emailben.
Értem hogy ne kelljen akku a babetta gyújtáshoz, de a világítás leszívja vagy meg tom oldani másképp?
Heló.A jó csapágyazás nagyon is befolyásolja a menetteljesitményt.Nekem pl cima csapágy volt a főtengelyemnél ráadásul magyar és már nagyon kogyogott.Nem volt az C3 as.Vettem bele másikakat ZKL (cseh)nevűt c3 as.Ezzel sokkal jobban megy.Az természetes ugye hogy lötyögő főtengellyel a gyujtás se pontos megszakitósnál.A csere után sokkal jobb lett alapjárati fordulatkörül már huzott és 4.ben még 70nél is ha odahuztam neki rendesen éreztem hogy huz.Amugy érdekelnének vélemények a ZKL csapágyról.
Még szimmeringeket se cseréltél? Akkor ne csodálkozz. Az az alapjárati levegő csavarja. Úgy kell beállítani, hogy meleg motornál alapjáraton a legmagasabb legyen a fordulat.
Csáó! Nem tudja valaki hogy hol lehet teljesen krómozott rezó kipuffot kapni 150-es etz-re? A moped 91-nél már néztem de max jövőre lesz de az se biztos. Sürgős lenne.
valószínüleg azért nem éreztem változást. én csak furattam még akkor nem kotyogott.
most tüzetesebben megnéztem a gyujtás az oké, de a karbinál a szivató öntvénye fel volt teljesen tekeredve valszínüleg azért evett sokat. a karbin lévő egy csavarral mit szabályzok? Az ok hogy 1-2 fordulattal nyitva de mit zár és nyit?
Szerintem hatással van a menetteljesítményre,mert az én 125ös ETZ-m jobb oldala is kotyog és nem igazán akar menni 5dikben. De javulást várok a téltől,mert megcsapágyaztatom és 150-es henger,dugót kap. Csak a karbiban nem vok biztos. Elég lesz a fúvókák cseréje vagy fel kell políroznom a karbit 2mm-rel is??? Majd kiderül :D
BÍ-BÍ az enyém meg a 17001.
Vajon az enyém lesz a 17 ezredik hozzászólás?
hát a babetta gyujtásnak az lenne a lényege, hogy ne kelljen akku a motorba :)
Zotyi nekem kicsit már kicsit kotyog a főtengely. Az befolyással van a menetteljesítményre?
többiek? vélemény?
Heló érdekel valaki ETZ km óra új 7880 km-el ha igen írjatok
EGY KÉRDÉS:ha rá herkelem a babetta gyújtást az ETZ-re hogy tudom megoldani az akksi töltését?
astesz szerintem offon vannak a főtengelycsapágyak!
Olvas vissza kicsit. ETZ250gyuri is hasonlót kérdezett ,és segitettünk neki.!
akkor szétnézek a gyujtás környékén, karbi xerintem jó lehet mert a gyertya gyönyörü őzbarna.
Köszi a felvilágosítást!
NA hellósztok.Nekem van egy etz251-esem.Bármit csinálok vele 105-nél nem megy jobban.Ha valaki tud segíteni az akkor írjon.Kösz
Az nem a hengerfúrás nyoma :). Direkt "karcolják" össze; így a résekben a henger, és a dugó között megmarad egy kis olaj -> hosszabb életű lesz. Az a jó, ha a hónolás sokáig megmarad. Az összekopás nem olyan mértékű, hogy az eltűnjön. Ha nem megy a motor, lehet ezer más oka is.
ja,közben megkaptam és válaszoltam is.
Bocsi,de én nem kaptam meg. mikor küldted?
Írtam neked a blokkal kapcsolatban e -mailt.
Sziasztok, van egy eladó etz-250 es komplett blokkom/ papirokkal, gyujtással,karbival,vezetékköteggel/ Csak be kell dobni a vázba, az ára fix 15 000ft. Érd 06702941581
Sziasztok!
MZ ETZ 150-hez keresek javitási útmutatót (LEÍRÁST, nem olyat amibe csak a robbantott ábrák vannak), magyar nyelvűt.
Érdekel scannelt változat is vagy eredeti papir formátumú is.
Tud valaki esetleg segiteni?
Köszi, Norbi
de a bejáratás nem azért hogy ez a nyom eltünjön tehát összekopjon?
H. Ferenc médiaokostolyás pedig elment és részletekben megtekintett (akkor még a Fehérvári úton) kb. 150 Fókusz "riportot", mielőtt megírta volna a mi pénzünkön nagyhatású tanulmányát erről a fontos témáról.
A gyűrűket beraktad? :) A hónolóár nyoma egyébként sokáig megmarad, ha légszűrőt is használsz.
Hello!
A felfúrt ts 125-ösömmel 4500 km mentem ami szerintem már régen túl van a bejáratáson és már a legelső km nél sem éreztem lényeges változást erőben s most szédszettem és a henger fala ugyanolyan karcos mint amikor előhoztam a boltból.
Ez normális vagy elbaszott fúrás vagy rossz bejáratás?
HOVÁ TŰNT Trophylaci?????????????
Ha érdekel, potolhatod is rögtön ezeket az alkatrészeket. Van egy 250es Fordulatszám-mérőm, bowdennel, blokkoldali kihajtással egyutt. Ha érdekel, dobj ide egy mailt: vale.46@freemail.hu
Képek is vannak rola, szép állapotú
A leírt módszerek egyikével, de modern motorokon sincs mindig szintjelző.
Felavattam az ETZ-t. Augusztus óta van meg, pénteken estem vele először, ma meg még egyszer... Szegénykém... Letört a fordmérő fül, betörött az üvege, a lábtartó is felgörbült, alig tudtam berúgni... :(
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|